Tékozló Homár

Egyszerűen ledobták a vonatról

2010.03.17. 01:04 | szily | 218 komment

S.B. munkába menet az utolsó pillanatban érte el a váci vonatot a Nyugatiban, így már nem volt ideje jegyet venni. Mivel nála volt a pár napja lejárt bérlete, és amúgy is már történt vele ilyen, nyugodtan felszállt, hogy a kalauztól vegyen jegyet. Hát nem ez lett a vége, hanem az, hogy Rákosrendezőnél szó szerint ledobták a kocsiról. Micsoda régi világbeli, patinás akció! S.B. az ügyet több, mint 3 hete megírta a MÁV mailcímére, azóta sem válaszoltak neki, talán majd most.


Az alábbi levelet 2010. február 23-án küldtem el a MÁV-START Zrt. <eszrevetel@mav-start.hu> címére. Választ azóta sem kaptam..azóta már belenyugodtam, de megtalálva ezt a blogot gondoltam megosztom veletek:

Tisztelt XY!

Azért keresem fel Önt, mert már egy ügyben Öntől kedvező és igazságos ügyintézést kaptam. Itt tenném hozzá, hogy a felajánlott kártérítést nem használtam fel, mivel megelégedtem azzal, hogy helyén lett kezelve az ügy és Önök elismerték a hibájukat..
Ami ma történt velem, az nem egyszerű felsővezeték szakadás és egyéb problémákból adódó késés, hanem - nincs rá jobb szó - BOTRÁNY!
Mai napon - 2010.02.23.- reggel a 07:45-kor induló Nyugati - Göd - Vác útvonalon haladó vonattal akartam munkahelyemre eljutni, teszem hozzá itt, hogy több mint egy éve probléma mentesen heti 5 napban teszem ugyanezt. Legtöbb esetben bérlettel utazom, ma reggel viszont jeggyel akartam, mint utólag kiderült hiba volt. Bérletem 02.17-én lejárt, amit még nem pótoltam, mivel hétvégén és egy be nem tervezett szabadság miatt badarság lett volna előbb megvenni. Reggel sajnos a BKV jóvoltából éppen csak elértem a 07:45ös Dunakeszire tartó járatot, időm sajnos nem engedte hogy akár pénztárból, akár automatából jegyet váltsak. Ezen problémával nem is törődve mentem a kapunál álló kedves kisasszonyhoz, rövidre fogva de lényegre törően, nincs időm jegyet váltani de, felmutatván bérletemet igazoltam hogy "rendszeres" felhasználó vagyok, ő beengedett hogy majd váltok a vonaton. Én beszaladtam és szerencsére a vonatot el is értem...legalábbis azt hittem szerencsére... mert ami ezután jött arra főleg kora reggel nem számítottam.
Felszálltam hát a vonat legutolsó vagonjába, ahol egyébként a kalauz is állt, ezt azért említem, mert ha félni valóm lett volna, bizonyosan nem ott szállok fel... A hátsó vagonba munkatársaimat felfedezve helyet foglaltam, és kis késéssel ugyan, de elindultunk. A probléma akkor indult, mikor az Önök kalauz kollégája hozzám ért, és én normális hangnemben kértem tőle egy jegyet a Nyugati pu.-tól Dunakeszi-ig. Ő közölte velem, hogy a jegyet már felszállás előtt meg kellett volna váltanom, mire tájékoztattam hogy sajnos erre nem volt módom, de most pótolnám a dolgot. Erre ő közölte velem, hogy fél óránként indulnak járatok, és hogy ilyenkor várjak a következő vonatra. Megmondtam neki, hogy sajnos a munkahelyemen nem tolerálják  a késést, ezért erre nem volt lehetőségem és újra kértem a jegyem. Itt egy MÁV-os kollega/barát is csatlakozott a párbeszédhez, közölve hogy én már percekkel a vonat indulása előtt ott ültem és hogy ne hazudozzak... Nem tudtam hogy ő kicsoda, és azt sem mért képzeli hogy 3 perc alatt, aminek egy része a vonat késéséből való indulásból adódott, hogy tudnék elmenni jegypénztárhoz, de felajánlottam hogy én kérnék egy jegyet. A kalauz közölte velem, hogy pótdíjat vagyok köteles fizetni, amit bevallom nem fogadtam el, mivel már ilyen eseteknél - 2 bérlet közötti időszak - sokszor váltottam jegyet kalauznál. A kollégájuk közölte velem hogy Rákosrendező végállomás! Elindult az ajtó irányába, hogy leszálljon elindítani a vonatot ahogy ez ekkor szokás. Én utána mentem hogy rendezzük az ügyet, ki akartam fizetni a jegyemet. Sajnos ő hajthatatlan volt és egyre erőszakosabban leszállásra szólított fel. Kezemben a jegyre szánt pénzel értetlenül álltam az esett előtt...mért akarnak leszállítani egy vonatról amin éppen fizetni próbálok?
Aztán az utolsó vagonban lévő, valószínüleg MÁV alkalmazottak közül, (akik Istvántelek Elem utca 5-7. számohoz mentek), akik a kalauz barátainak tűntek, az egyik felállt és elkezdett lelökdösni a vonatról, a kollégáim és a többi utas előtt, és a kalauzzal együtt szó szerint ledobtak a vonatról. Természetesen a kollégáim akár ezt tanúként meg is erősítik. Konkrétan ledobtak a vonatról, talán sportoló múltamnak köszönhetem hogy épségben érkeztem földet és nem szegtem nyakam. Bár a lökdösődésben a ruháim némileg megszakadtak, ez a legkevesebb, lényeg hogy nem esett nagyobb bajom. A megaláztatásról nem beszélek..
Még annyit a dologról, hogy a kollégáim elmesélték, hogy egy kocsiban utazván a kalauz kollégáival/barátaival hallották ahogy azt mondják hogy: "fiatalok..ahelyett hogy dolgoznának lógnak a vonaton.." Ezt kikérem magamnak!! Nemcsak hogy dolgozom, de jegyet is akartam váltani! Azt hogy rendszeres bérlet vásárló vagyok tudom akár bizonyítani is és tanúim is vannak.
Kérdéseim az lennének:
A járatszám alapján - 2010.febr. 23. 07:45ös Göd-Vác - lehet e azonosítani a tetteseket és valamilyen felelősségre vonni? Vagy ez a helyes eljárás? Ha igen, akkor elfogadván válaszként én is alkalmazhatok erőszakot? (sportoló és küzdősport múltam van) Mit tehetek ilyenkor? Tudnak e kárpótolni a szégyenért és azért hogy emiatt késtem a munkahelyemről? Menjek-e tovább vagy Önök tudják kezelni az ilyesfajta problémát? Megérné-e Önöknek, hogy publicitást adjak ennek a történetnek? Kívánják-e hogy cégük imázsát továbbra is az Önök alkalmazásában (nyilván tévesen) álló alulképzett munkatárs határozza meg?

Ehhez hasonló történet még szélesebb ismeretségi körömben sem történt senkivel, az eset abszurditása mélységesen felháborít.

Várom válaszát!

Köszönettel:

S.B.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil One 2010.03.17. 10:04:25

@Terézágyú:

Nem azt kérem tőle, hogy puszta kézzel hajigálja le őket, de legalább próbálja meg végezni a dolgát, hívjon rendőrt, büntessen, mert kénytelen leszek úgy érezni, hogy a szolgáltatás ingyenes, ha csúnyán nézek tizedmagammal, akkor miért fizessek én? Érted?

AdmiralRobert 2010.03.17. 10:04:58

Én akkora pofont kevertem volna le a MÁV-os embernek, ha velem ezt megpróbálja, hogy a taknyán csúszott volna végig a padlón. Ha a társai a segítségére keltek volna, akkor nekik is.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.03.17. 10:06:06

@Terézágyú: ha már egyszer kitalálták a regisztrációs jegyet, ez lenne a legkevesebb :D

Netszamuráj 2010.03.17. 10:07:38

@Terézágyú: Nem, teljesen normális, hogy menetjegy helyett kést is elfogadnak utazásra való jogosság igazolására. Holnaptól én is veszek egy Rambo kést, és többet jegyet már nem kell vennem.

@szita szita péntek: Egyszer a HÉV-en láttam, hogy az utas sem pótdíjat nem akart fizetni, sem le nem akart szállni. A kalauz szépen leült, és azt mondta, hogy addig nem indul el a szerelvény, amíg az utas le nem száll. Nézegetett kifelé az ablakon. A bliccelő utas megpróbált kitartatni, de 2 percen belül olyannyira felerősödött a népharag a HÉV-en, hogy leszállt magától. Tudod, így is lehet.

Ugyanis kizárólag az erre feljogosított erőszakszervezeteknek (pl. rendőrség) van joguk fizikai kényszerítést alkalmazniuk. Egy kiba kallernek nincs. Balhorog-jobbegyenes-combos-combos kombóval én erre rá is ébreszteném, ha esetleg engem próbálna meg lökdösni. (Igaz, én nem is bliccelek, vagy leszállnék magamtól, ha lebuktam.)

@Abd: Igaz nem mostani, de valódi élmény alapján írtam ezt a példát... :)

2010.03.17. 10:10:28

posztolónak nincs igaza. Konfliktust generált, és ez idáig fajul ma Magyarországon. Ő nem ebben az országban él? Miért nézünk ilyenkor bután mint hal a szatyorban ? Itt élünk, itt ilyneek a konfliktuskezelési módszerek.
Tessenek szabályosan élni és akkor elkerülhetik az ilyen helyzeteket.
kéremalássan.

tengeresz 2010.03.17. 10:12:28

@Terézágyú: Ilyen soha nem lessz magyarországon!:)

Terézágyú 2010.03.17. 10:15:26

@Evil One:
"Ez maga a baj. Nekem is kellett már rohanni, jól jött volna, ha a vonaton tudok venni. Drágábban már nem veszek, inkább várok"

Pedig külföldön is drágábban adják a vonaton (legalábbis, amilyen példákat felhoztak itt)

Azt is leírták már többen, hogy az nem a MÁV hibája, ha neked rohannod kell a vonathoz, bocsika...

"Nem azt kérem tőle, hogy puszta kézzel hajigálja le őket, de legalább próbálja meg végezni a dolgát, hívjon rendőrt, büntessen"

Hát én is ezt mondom!!
De ha nem is jönnek ki a rendőrök, akkor ő hogyan büntessen? Ha te, egy normál magyar állampolgár is azt mondod, hogy "ha hozzámér eltöröm a karját", akkor mit lehet tenni egy kését lóbáló társasággal???

Igen, hívjon rendőrt, te meg tanúskodj.

"mert kénytelen leszek úgy érezni, hogy a szolgáltatás ingyenes, ha csúnyán nézek tizedmagammal, akkor miért fizessek én? Érted?"

Érteni értem, de te meg értsd meg, hogy a te hozzáállásod is csak bajt növeli. A késlóbálás is, meg a "nem fizetek, vagy csak köpködve" stb.

2010.03.17. 10:18:37

@Terézágyú: "Igen, hívjon rendőrt, te meg tanúskodj."
Szeretnéd tudni hogy történik ma magyarországon a tanúskodás ?
Elmondom.
A vádlott jelenlétében érthetően, tagoltan és hangosan felolvassák a tanú nevét, születési idejét, anyja nevét és LAKCÍMÉT.
Ekkor a vádlott népes famíliája a lakcím birtokában otthonában felkeresi a tanút, hogy ... Eddig stimmt ?
A többit a fantáziádra bízom.
Köszönöm a figyelmet.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 10:18:44

Na akkor az utazásból valo kizárásról(nem voltam rest kikeresni,tudom nem vagyok sikeres )
"2.3. A MÁV-START a személyszállítást megtagadhatja, illetve az utast a személyszállításból kizárhatja, ha az utas:
a) botrányosan viselkedik, vagy más módon a többi utast magatartásával zavarja,
b) magatartásával a közlekedés biztonságát, utastársai testi épségét, egészségét, a vasúti kocsinak vagy berendezéseinek
az épségét veszélyezteti (ide értve a tiltott helyen történı dohányzást is),
c) érvénytelen jeggyel vagy menetjegy nélkül utazik és menetjegyet az ellenırzéskor sem vált,
d) menetjegyét, illetve kedvezmény igénybevételére jogosító igazolványát - felhívás ellenére - nem mutatja
fel,
e) ruházatával, poggyászával vagy más módon a jármővet, utastársai ruházatát vagy az utasok poggyászát beszennyezheti,
f) a vasúti kocsiba kézipoggyászként be nem vihetı tárgyat visz be,
g) a menetdíj, a menetdíj-különbözet vagy a pótdíj megfizetését megtagadja."
Nem vett jegyet,nem volt hajlandó pótdijat fizetni, már csak az a kérdés mi a kizárás,ha leteszi és az ajtót becsukja utána :))

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.03.17. 10:18:58

Faszkalap posztíró! Megérdemelted, amit kaptál. Először rögtön a jegyvizsgálóhoz kellett volna menni, nem a hülye haverjaidhoz. Nem túl rég sima jeggyel szálltam fel egy IC-re, úgy, hogy felszállás előtt szóltam a jegyvizsgálónak, hogy vehetnék-e majd a vonaton IC pótjegyet. Miután elindult a vonat, megmutattam neki a jegyemet, és az IC pótjegyere pedig azt mondta a kalauz, hogy hagyjam, nem kell vennem. Nem kell játszani a laza csávót faszikám, mert így jársz máskor is.

Terézágyú 2010.03.17. 10:19:21

@Netszamuráj:
"Nem, teljesen normális, hogy menetjegy helyett kést is elfogadnak utazásra való jogosság igazolására. Holnaptól én is veszek egy Rambo kést, és többet jegyet már nem kell vennem."

Basszus, vedd már észre, hogy én is a késesek ellen vagyok! :)
De azt is vedd észre, hogy ha az egyszeri késes azt látja, hogy egy csomó utas se fizet (merthogy sietett, azért nem vett jegyet), akkor ő se. És erre meg te is azzal jössz, hogyha a késes se fizet, akkor te se...
Hova vezet ez?

Terézágyú 2010.03.17. 10:24:11

@Kulics:
"Szeretnéd tudni hogy történik ma magyarországon a tanúskodás ?
Elmondom.
A vádlott jelenlétében érthetően, tagoltan és hangosan felolvassák a tanú nevét, születési idejét, anyja nevét és LAKCÍMÉT.
Ekkor a vádlott népes famíliája a lakcím birtokában otthonában felkeresi a tanút, hogy ... Eddig stimmt ?"

Basszus, hát akkor a kalauztól mért várod el, hogy szembeszálljon velük!!!
Igen, lehet, hogy én sem mernék tanúskodni! De én nem is köpöm le a kalauzt, amiért nem mert velük szembeszállni.

Nyilván meg kellene szüntetni ezt az egész problémát - de úgy nem lehet, hogy "akkor én sem fizetek, mert én is csak a kalauzzal szemben vagyok nagylegény", meg hogy "majd ha ők is fizetnek" stb.

szita szita péntek 2010.03.17. 10:24:48

Többen kritizálják itt a fizikai "erőszak" alkalmazását (miközben egyetértenek azzal, hogy a postoló volt a hunyó azzal, hogy nem volt hajlandó pótdíjat fizetni), no nekik üzenném:
Igen, szigorúan nézve a kalauz (bár a post szerint nem is ő tette) nem taszigálhatja le az utast a vonatról, ellenben ilyenkor megállíthatja a vonatot, rendőrt hívhat. Ekkor viszont a vonaton utazó vétlen százak késhetik le csatlakozásukat, akármijüket. A vonat elfoglalja a pályát (mondjuk csak 10 percig) ami a többi szerelvény közlekedésére is hatással lehet -> akár ezrek utazását is összezavarhatja. Nem is lenne ezzel gond, ha szökőévente fordulna elő egy ilyen, de a hazai morált is merve félek tőlle, hogy hasonló eset napi rendszerességű. A renitens utas erőszakos letuszkolása ugyan lehet, hogy szigorú értelemben jogszerűtlen, de a hazai vasúti rendszer talán ennek is köszönheti, hogy úgy-ahogy még működik. Fölöslegesek a külföldi példák, mert az eljárást a szabálysértések száma nagyban befolyásolja.

Micimacko 2010.03.17. 10:26:28

Háát lehet, hogy miattam nem kapsz levelet. Nekem január végén volt egy megírandó esetem [a Máv-blogra is megírtam: megintallunkvazze.blog.hu/2010/02/01/otthagyta_az_utasokat_a_vonat_1

de addig nem akartam idehozni, amíg tényleges választ nem kapok]. Nos a 30. napon kaptam a következő levelet:
"Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött bejelentését. Tájékoztatjuk, hogy megkeresésének vizsgálata folyamatban van. A végleges válaszlevelünk megérkezéséig szíves türelmét és megértését kérjük."
És hát erre már nem vonatkozik a 30 napos határidő. Nem tudom, mit kell ezen ennyit vizsgálódni, mindössze arról van szó, hogy a kaller meg a masiniszta felelős azért, hogy úgy indult a vonat, hogy nem lehetett már felszállni rá ...

Cino 2010.03.17. 10:36:21

A kommenteket nem olvasom végig, de a cikk nagyon durva. Valószínű kis zsebpénzt akart szerezni a kaller.

Na és ez - "fiatalok..ahelyett hogy dolgoznának lógnak a vonaton.." - nagyon durva. A sztrájkok királyainak szövege. :)
A mávnál aztán a solgozók 80%-nak meg kell szakadni abban a sok melóban mi? Szánalmas.

Alikam 2010.03.17. 10:36:51

Ez az a tipikus poszt, ahol mindenki hülye. A kaller nem lökdösődhet, sem a barátai, nincs joguk hozzá. Rendőrt hívhat.

A posztoló meg olyan öntörvényűnek tűnik. Most nem volt időm jegyet venni majd veszek a vonaton, leszarom, történt már ilyen.

Hát ez nem így működik.

A MÁV az egy rakat szar, egy rakás szar szabállyal, de(!) ha használod akkor ezeket vagy elfogadod vagy sem:(

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.17. 10:37:20

Azt hiszem, pótdíjat kellett volna fizetnie a levélírónak.

Abd 2010.03.17. 10:38:34

akkor most ha olyan fasza az üzletszabályzat. döntsétek el. konkrét saját példa:

1) létezik-e még az a fogalom hogy "csatlakozó vonat"? az egyik mávos szerint igen a másik szerint nem.
2) az ütemes menetrend szerint az egy vonalon közlekedő vonatok sem kötelesek egymást bevárni a forduló végállomáson.

3) mennyi az az idő amit biztosítani kell az átszálláshoz és a jegyvételhez egy nagyobb állomáson?

Az egyes fővonalon egy kis állomáson szálltam fel, időszakosan korlátozott menetjegykiadás.
Komáromig ment a személyvonat, az késett, a követő gyors meg már érkezett az állomásra. felszálltam jegy nélkül.
a kaller dilizett hogy miért nem vettem jegyet a pénztárban. mondom nem volt időm.
Elmeséltem a szitut, kalauz vázolta a lehetőségeket:
1. ő nem tud jegyet adni ahonnan indultam, mert ott a gyors nem áll meg.
1/a. másik állomásról nem volt hajlandó adni
2. a végállomásig terjedő 4 perces menetidőben (Szőny-Komárom közt) miért nem kerestem meg a személyvonat kalauzát és kértem tőle jegyet a teljes viszonylatra.(több kocsis vonat volt)
2/a az nincs a szabályzatban hogy az utasnak KÖTELEZŐ a kallert üldözni hogy jegyet óhajt venni
3. megbüntet jegy nélküli utazásért, mert szerinte a menetrend szerint 6 perc elég a vonat-le-jegy-fel-peron-át szisztémával elérni a gyorsot
4. szintén az üzletszabályzatra hivatkozva másik pénztáros azt mondta, ahol nem biztosított a kettő vonatindulás közt a 20 perc a jegyvételre, ott a kalauz köteles jegyet adni a vonaton azonos viszonylat esetén.

akkor a sok változat közt mi az igaz? és akinek nincs nagy szája, vagy kedve utánajárni a lehetőségeinek, vagy inkább befizeti a büntetést mert a máv-nak úgyis igaza van azzal mi van?
én csak a szabályozás bonyolultságára akarok rávilágítani. és tetőzve egy két kiskirály effektussal.

playgorro 2010.03.17. 10:38:46

A hibát ott követted el, hogy mikor felszálltál a vonatra, nem kerested meg egyből a kalauzt, hanem leültél a haverokhoz. Így joggal gondolhatta, hogy lógni akartál. Egyébként tényleg csak ott köteles adni jegyet a kalauz, ahol nincs pénztár, vagy pl. hétvégén nincs nyitva.

garizim 2010.03.17. 10:40:05

Elég ciki hozzászólások vannak. Igen, nem volt jegye. ÉS? A vadnyugaton vagyunk? Ezt a kalauzt úgy kell kirúgni, hogy a lába sem éri a földet.

Evil One 2010.03.17. 10:42:03

@Terézágyú:

A hozzáállással nem a részemről van gond. Meg sem tudom számolni, mennyit ültem vonaton, egyszer büntettek meg jegy nélkül, amikor a pénztárcámmal együtt a jegyemet is ellopták.

A t. szolgáltató minőségére adott válaszom meg az, hogy már nem járok vonattal. Ha a cél az, hogy többen üljenek autóba, akkor lassan sikerül a terv, én nem tudok szabadulni a képzettől, hogy a máv egy nagy szociális otthon, ahol ha baszogatod a bentlakókat azzal, hogy néha munkát is kéne végezniük, csak magadnak keresed a bajt.

nyuszichat 2010.03.17. 10:42:12

Hát igen......sajnos ez ilyen....meg kellett volna keresni előbb a kalauzt...pedig ha normális lett volna akkor adott volna jegyet, és nem játssza a "kiskirályt"..

sexhell.hu
anotherlife2time.qwqw.hu

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 10:43:02

@garizim: "Igen, nem volt jegye. ÉS?"

szerinted ez teljesen normális ?? europában kell jegyet váltani, a vadnyugaton a lóra nem:))

Evil One 2010.03.17. 10:44:44

@Evil One:

Értsd: minden normális helyen a szolgáltató van az ügyfélért. Persze az ilyen monopolhelyzetben lévő, állami pénzből dotált vállalat-halmaz esetében a normális helyek emlegetése irreveláns.

Netuddki. 2010.03.17. 10:47:20

A sok ingyenélő, adónkat ellopó, mutyizó, embereknek és politikusoknak kinéző képződményekkel mind így kellene bánni. Lerugdalni őket Magyarország térképéről.
(Nem tudom miért pont ez jutott most eszembe?)

orient 2010.03.17. 10:48:33

@Abd: Figyu má. Nem ítzad milyen országban volt ez!
Valahol Afganisztánban vagy Elefántcsontparton voltál? Komárom város van ott is??? :))))

UI: azért tényleg vannak horror rendszerek itthon és történetek is hozzá.

Vateraman 2010.03.17. 10:49:25

Bakker, ha nincs jegy, akkor pótdíj + jegy. Ha ez nem tetszik, akkor le kell szépen szállni. Egyszerű!!!

szita szita péntek 2010.03.17. 10:52:06

@Abd: Elég összefüggéstelen a történeted, de szerintem:
"Komáromig ment a személyvonat, az késett, a követő gyors meg már érkezett az állomásra. felszálltam jegy nélkül." - No itt basztad el. Függetlenül attól, hogy a vonatod késik (esetleg egy másik renitens utasnak felróhatóan) NEM szállsz fel a következőre jegy nélkül. Ha emiatt lekésed a következőt, hát lekésed. Ha sietsz és neked mégis fontos a felszállás, akkor pótdíjat fizetsz.
- A csatlakozásos kérdésed meg egész egyszerűen nem tartozik ide. Attól, hogy (eseteleg) elbasszák a csatlakozás indítását még nem utazhatsz jegy nélkül.

tengeresz 2010.03.17. 10:52:37

Mi most hibáztatjuk mindkét felet persze megosztott véleménnyel. De látta valaki mi történt ott valójában? Én persze hiszek a levél írójának, de az ilyen ügyeknek mint az éremnek is, két oldala van!

orient 2010.03.17. 10:54:52

@Vateraman: ja leszállni és ledobni valakit egy vonatról az 2 különböző dolog. Fizikai erőszakot nincs joguk alkalmazni, semilyen esetben. Max. ha másokban vagy a vonatban kárt tenne és védekezésként. MAX! De jegyért? Akkor szépen fel kell írni az adatait, eljárást indítani hivatalosan, nem indítom el a vonatot addig míg le nem száll...stb. azért van alternatívája a leszállításnak, és nem pár markos legény jól ledob mint valami vonatrablót a western filmekben.

Leporello (törölt) 2010.03.17. 10:55:38

Külföldön élek (konkrétan Belgiumban), itt nyugodtan felszállhatsz a vonatra jegy nélkül, viszont első utad a kallerhez kell, hogy vezessen, és kérj tőle jegyet. Az eredeti jegy árát, plusz tíz százalék pótdíjat kell fizetni, ha nem fizetsz, csekket kapsz további extra díjakkal terhelve, amit harminc napon belül rendezned kell - a vonatról nem fognak ledobni.

orient 2010.03.17. 10:57:53

@tengeresz: fizikai erőszakot nem alkalmazhat. PONT. Ha igaza van, ha nincs.

tony zionist 2010.03.17. 10:59:51

kínában ezeket a MÁV-osokat kivégeznék.nagyon helyesen. a családjukat internálni!!!

Evil One 2010.03.17. 11:01:09

@Terézágyú:

Pont ez a lényeg. A normál magyar állampolgárt baszogathatja mindenki, a kaller, a rendőr, az apeh, mindenki az atyaúristen, te meg senki vagy.
A késlóbálós társasággal meg senki nem kezd semmit.

Minden racionális érv amellett szól, h kést lóbáljak. Ez az én hibám? Szerintem nem.

szita szita péntek 2010.03.17. 11:01:53

@orient: Elvekben igazad van, de a gyakorlatban mindenkinek (a panaszosnak is) így volt a jobb. Nézzük csak mit is csinálhatott volna még a kalauz:
- Nem indítja el a vonatot amíg nem rendeződik a kérdés (rendőrt hív, akármi) -> Az egész vonat késik, minden utas szív, más vonatok menetrendje is borul -> már megint az a köcsög MÁV a hibás, hogy nem érem el a csatlakozásom.
- Felírja az adatokat (Igazoltathat egyébként? Meggyőződhet a bemondottak hitelességéről?) és szabálysértési eljárást kezdeményez. Nem ismerem ennek a részleteit, de biztos vagyok benne, hogy sok aktatologató idejét emészti fel, miközben a panaszosnak fokozott kellemetlenséget (idő, pénz) okoz.

A kalauz a vonaton a szolgáltatót képviseli. Ha azt mondja le kell szállnod, hát le kell szállnod. Ott és akkor neki van igaza. Ha úgy érzed, hogy méltánytalanság ért, akkor ez UTÁN perelsz, vagy akármi.

tengeresz 2010.03.17. 11:02:29

@orient: Fizikai erőszakot nem alkalmazhat semmilyen körülmények között. Én csupán arra próbáltam utalni, hogy mivel jelenleg nincs tanú így nem tudni ki kezdte valójában a dulakodást (a levélíró utalt ugyanis a küzdősportolói múltjára)

Abd 2010.03.17. 11:04:17

@szita szita péntek: ok. ha jegy nélkül nem szállhatsz fel, akkor a cigányokat és minden illegális utazót is nyugodtan le kell dobálni. és ezt meg ÉN várom el jogosan.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.03.17. 11:04:57

ezért tart itt az ország, az volt már? a homár posztok 60 százaléka arról szól, hogy valakinek az a kifogása vele nem tettek kivételt a szabályok alól és milyen rugalmatlan, szívtelen droid ország ez.

az már sosem kerül szóba, hogy naponta hány százezren élünk vissza a másik bizalmával egy kis boldogulásért. hány ezren játsszák el egy nap ezt a pont elértem a vonatot dolgot. hány ezer családtag lesz olyan rosszul nap mint nap, hogy csak a villamossínen lehet kórházba vinni a fekete mercivel, és csak a villamossínen lehet leparkolni a bank/mcdonalds/posta előtt mert a kórház előtt már nincs hely. hány ezer embernek marad nap mint nap véletlenül a táskájában egy bontatlan szemceruza vagy két csomag rágó ha vásárolni megy.

és a sort a végtelenségig lehetne folytatni...

Fitz 2010.03.17. 11:05:30

@Leporello: Ennyi, nincs mit tovább ragozni.

Windchill 2010.03.17. 11:05:43

Mekkora egy vesztes vagy...

Amúgy Ausztriában nincs pótdíj, ugyanis NEM FELTÉTELEZIK, hogy lógni próbáltál.

De itt ez van, s hiba mást feltételezni.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.03.17. 11:08:51

egyébként hősünk két helyen rontotta el a dolgot (azon túl hogy nem vett jegyet).
- ahelyett, hogy a kallernél nyitott volna, beült (az egyébként mulya, teleszart zokni) haverokhoz röhögcsélni meg jópofizni, aztán várta a csodát.
- alighanem bliccelt a BKV-n is, mert egyébként a Budapest bérlettel nem dobhatták volna le a vonatról legalább Rákospalota-Újpestig, addig meg csak kitaláltak volna valami konszenzust.

Kentetsu 2010.03.17. 11:10:45

Vonatos story a nyugati világból :

Pár hónapja Rómában az utolsó nekem jó vonatra éppen felugorva szintén jegyet próbáltam venni.Ott lehet, ha az állomáson nincsen pénztár és/vagy automata.
Ahol mi felszálltunk, ott volt mind a 2, csak nem volt időnk megvenni, mert elég hosszú séta lett volna az úticél.
Jött a kaller és vázoltuk neki a szitut..közölte velünk, hogy sajnos az állomáson kellett volna megvenni, mert ő igy nem adhat jegyet.Tartott egy kiselőadást, kedvesen elmondta mennyibe kerül a bírság,stb...
Majd közölte, hogy 7.35 lesz mindannyiunknak.Nem értettük, mert a normál ár több mint 12 euró lett volna..aztán kiderült.
Nem adhatott onnan jegyet ahol felszálltunk, ezért keresett egy olyan állomást az útvonalon, ahol nincs pénztár/automata és kiállította onnan a jegyet.
Nem büntetett meg minket, sőt még olcsóbb volt a jegy..
Ez a különbség ... empátia!!

Attila31 2010.03.17. 11:12:38

MÁV-Start Ügyfélszolgálatra azonnal írd meg az egészet,kötelesek kivizsgálni a köcsög MÁV-os haverokat pedig meg fogják találni és jól seggbe kúrják őket(ha nem ők,akkor legalább Te tedd meg!)Azt hiszk nekik mindent lehet,ők a kiskirályok a vonaton,sokszor láttam már vasutasokat hót részegen fetrengve,ordítozva,dohányozva a nemdohányzó vonatokon...

Kentetsu 2010.03.17. 11:13:50

@d'oh: egyetértek veled ... sajnos igazat szólsz :(

szita szita péntek 2010.03.17. 11:14:59

@tengeresz: "Fizikai erőszakot nem alkalmazhat semmilyen körülmények között." - Szerintem tévedsz. Nem vagyok jogvégzett ember, de szerintem bizonyos körülmények között igen is lehet fizikai erőszakot alkalmazni. Valami ilyesmi rémlik, hogy:
- Bűncselekmény elhárítására a szükséges és arányos erőszak használható. (El akarja lopni a táskád nyugodtan leteperheted, de nem fojthatod meg)
- Olyasmi is rémlik, hogy pld tettenéréskor jogod van akár erőszakkal is feltartóztatni, rendőrhöz vinni - ez nem ember rablás.

Adott esetben inkább az a kérdés, hogy mi számít már erőszaknak és mi nem, illetve, hogy fennáll-e az arányosság. A panaszos adott esetben egy pótjegy árával meg akarta rövidíteni a szolgáltatót. Kvázi lopni akart 2000 Ft-t. Ha egy boltból akarsz lopni ekkora értékben, (felkapod és el akarsz szaladni) amit erőszakkal akadályoznak meg (letepernek, kicsavarják a kezedből és kilöknek a boltból) akkor azt is méltánytalannak, jogszerűtlennek ítélnéd?

Kentetsu 2010.03.17. 11:15:25

@d'oh:
Mármint azzal értek egyet, hogy ez itt a mutyi ország és mindenki vélt, vagy valós előnyökre játszik, majd vinnyog amikor ezt nem kapja meg, hogy mekkora egy köcsög az XY...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 11:16:34

@Attila31: olvastad a postot,pont azt a levelet olvashattad amit nekik irt :)))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.17. 11:16:47

"Megmondtam neki, hogy sajnos a munkahelyemen nem tolerálják a késést"

Na, itt követted ela hibát.

tengeresz 2010.03.17. 11:21:39

@szita szita péntek: Itt egy konkrét esetről van szó, és ez esetben nincs indíték az erőszakra. Amit írtál persze az így van ez számomra is világos.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.17. 11:21:39

Most erre így kapásból azt mondom, hogy:

Tipikus magyar nyavalygás:

- "a bkv hibájából nem értem oda" - a bkv kurva sűrűn jár, ha nem érsz oda, az azért van mert későn indultál
- ezek után már nem volt időm jegyet venni - ez van vársz fél órát
- jegy nélkül a vonatra szálltam - ez pótdíj

Mi nem érthető itt? Indulj időben, vegyél bérletet, nincs probléma.

Ha pedig a jegyvizsgálók valóban ledobtak és ezt a kollégáid végignézték, akkor miért nem mentetek be a két méterre található rendőrökhöz feljelentést tenni?

Evil One 2010.03.17. 11:23:40

@Kentetsu:

"mindenki vélt, vagy valós előnyökre játszik"

Ennek a minimumnak kellene lennie, nem valami kivételezésnek.

beaaaa 2010.03.17. 11:24:02

vagy egy 500ast kellett volna adni a kallernak, vagy egy kibaszott nagy sallert...
a civileket meg lerugdosni a vonatról... lökdössék a faszukat az apukájukba....

KolomparVinetu 2010.03.17. 11:29:58

@cricca: Ezt nem tudom pontosan, de erre van két történetem.
1. Bp, Déli pu. Székesfehérvárra igyekeztem, és hasonlóképp jártam, mint a poszt író kolléga, azaz nem volt már időm jegyet venni, de mindenképp el kellett érnem a vonatot (állásinterjúra siettem). Az ember a vonat előtt állt, jól láthatóan már indításra készült. Odarohantam hozzá, gyorsan elhadartam, hogy már nem volt időm jegyet venni, megvehetem-e tőle. Azt mondta, igen, üljek le valahol, és majd jön. Így is lett, adott jegyet, nem számolt semmiféle pótdíjat.
2. Vidéki állomáson szerettem volna jegyet venni, de "a kis jegyárus lány" baszott a helyén lenni, (mint utóbb kiderült, szendvicseket készítettek hátul a konyhában...) és nem tudtam megvenni a jegyem. Felszálltam a vonatra, jön a jegyvizsgáló, én mondom neki, hogy mi a helyzet. Nagy fejvakargatás, hogy ha van az állomáson jegypénztár, akkor muszáj onnan vennem, különben - amit te is mondtál - csak pótdíjasat adhat. Volt annyira rugalmas az ember, hogy a következő (alig 10km-re lévő) nevenincs kis falutól adta a jegyet, ahol nincs pénztár én meg nyomtam mellé még egy 100-ast. Korrekt volt. (amúgy az egész út 300-400Ft, szal ezért ilyen "sokat", de szerintem mindenki jól járt.)
A két esemény közt ugyan több év telt el, de aligha hiszem, hogy nagyban változtak volna a szabályok e tekintetben.
Igazából szerintem embere válogatja, meg lehetett volna azt is oldani. Egy dolgot nem tudunk, a "kalóz" álláspontját: mert ha mondjuk az itt leírtakkal ellentétben hepciáskodott a poszt író jegy nélkül, hát én is lebasztam volna a vonatról.

Terézágyú 2010.03.17. 11:30:10

@Evil One:
"Pont ez a lényeg. A normál magyar állampolgárt baszogathatja mindenki ...
A késlóbálós társasággal meg senki nem kezd semmit.
Minden racionális érv amellett szól, h kést lóbáljak. Ez az én hibám? Szerintem nem. "

De. A te hibád. Ahogy a most késlóbáló familíának is ő hibája, hogy kést lóbál.
Ugyebár ők is hivatkoznak erre-arra-amarra, pl. hogy ő is rohantak a vonatra, pl. hogy rasszizmusból zaklatja őket a kalauz, stb. stb. stb.
Lényegtelen. Nem lóbálunk késeket, hanem megvesszük a jegyet, fizetjük a pótdíjat stb.

Ha neked ők a példaképeid, és te se akarsz fizetni,akkor nosza, te is lóbáljad a kést.
És akkor te is cigány leszel.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 11:30:23

szerintem elírtatok valamit. a levelet nem SB írta, hanem SP! (espé) hát persze hogy ledobják a vonatról! :)

Terézágyú 2010.03.17. 11:31:23

@Kentetsu:
"... ez itt a mutyi ország és mindenki vélt, vagy valós előnyökre játszik, majd vinnyog amikor ezt nem kapja meg, hogy mekkora egy köcsög az XY..."

Ott a pont.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 11:33:21

engem is majdnem ledobtak egyszer. 14 évesen haverokkal ültünk a száguldó vonat nyitott ajtaján a lépcsőn. jött egy dagadt kaller, hozzávágott minket egy üléshez, és "kibaszlak a vonatbul ha mégeccör meglátom eztet" mondtattal búcsúzott.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 11:35:09

amugy ezt a nyalást : "Tisztelt XY!

Azért keresem fel Önt, mert már egy ügyben Öntől kedvező és igazságos ügyintézést kaptam. Itt tenném hozzá, hogy a felajánlott kártérítést nem használtam fel, mivel megelégedtem azzal, hogy helyén lett kezelve az ügy és Önök elismerték a hibájukat.." s most tessék engem megdicsérni mert irtam (s kérem a multkori kértérités fejében elnézni,hogy rosszalkodtam) :)))

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 11:38:54

@Terézágyú: emlékszem amikor 2002-ben valami mucsaröcsögén a híradó kameráiba bömböltek az orkok, mintha gyászolnának, mert az önkormányzat nem viszi el őket autóval a szavazóhelyiségbe - ami a szaros utcájuk túlsó végén van. jajgattak hogy ők nem hajlandóak szavazni ha nincs ingyenautó a seggük alatt. ave magyarisztán.

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 11:41:24

Az egész történet alapvető oka a magyar társadalom korrupciója, korrumpálhatósága - az, hogy nincsenek áthághatatlan szabályok.

Ha mindenki számára világos lenne, hogy nem lehet pótdíj nélkül jegyet venni, akkor senki nem blazírozna erre. Ugyanúgy hibás a jószándékú kaller, aki nem fizettet pótdíjat, mert ez a precedens utána szépen elterjed a szelek szárnyán (homáron) és mások is bepróbálkoznak - sikertelenül.

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 11:44:31

Juteszembe: a kettős mérce azért posztírónál is működik: amikor az ő jogait kell érvényesíteni, akkor fontosak a szabályok, lásd a megelelőző kártérítési ügyet.

Amikor neki kellene a szabályokat betartani, akkor már nem olyan fontosak, lehet próbálkozni kibújni alóla. A kibújogatásról meg az előző hozzászólásomban már írtam, hogy miért van.

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 11:47:35

@Don Bandi: Asszem jobban jártál, mintha kiestél volna. Az agresszív kallerről szóló emlékek egy kicsit szebbek, mint a blikk félhasábos híre a 14 éves kiscsákóról, aki leesett a mozgó vonatról és szörnyet nyalt. :)

europeer12 2010.03.17. 12:03:07

A MÁV -már a Horthy-rendszerben- az egyik legjobb vasúti szolgáltató volt Európában. Jól fizetett, jól képzett, magas színvonalú teljesítést nyújtó munkavállalókkal, jól kiépített, magas műszaki színvonalú infrastruktúrával.
A kommunisták teljesen lerohasztották az egészet. Azóta átok az egész országra.
A "rendszerváltás" óta még tovább romlott a helyzet, ráadásul eszméletlen anyagi terheket is ró ez a "szarhalom" fenntartása az adófizetőkre.
Ebben mindkét félnek -az utasoknak és a "vasutasoknak" is- komoly bűnei vannak, de kétségtelen, az állami vezetés a legnagyobb bűnös.
Egyébként kultúrállamban "kissé" empatikusabb lenne a "kaller", ha lenne rá lehetősége.
Az egész eset kitűnően mutatja a magyarisztáni általános helyzetet. Röviden, siralmas.
Abban meg nem hiszek, hogy a kaméleon I. Orbán ebben a kuplerájban az ócska demagógiájával valami pozitívat tud és akar csinálni.
Maximum kiküld egy mamelukot, aki elordítja a vasútállomáson magát adott időközönként a futásra felkészült utasok előtt, hogy "Hajrá magyarok! Hajrá Magyarország!".

makk_ász 2010.03.17. 12:04:15

az már volt, hogy: -Mi az abszolút mindegy?
-Az, hogy Tiszalökön dobnak ki a vonatból vagy Tiszadobon löknek ki a vonatból

vernarancs 2010.03.17. 12:07:35

A szabaly az szabaly. Barmennyire is faj a posztolonak, itt o volt a hunyo.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 12:37:21

@Missing Link:
Miért lett volna a pénztáros hibája??
A Te hibád volt, egyedül a Te hibád!!!

Mondom mindezt úgy, hogy pár hónapja megvettem előre 2 havi bérletet, és csak a 2. hónapban vettem észre, hogy a 2. havit is ugyanarra a hónapra adta... :-((( 9000 ft-om ugrott, de én voltam a hibás nekem kellett volna ellenőriznem mit kaptam. Siettem, nem néztem meg, ráfáztam.
És nem azért veszem könnyelműen mert nem számít az a 9000, abból 2 hétig eléltem volna...
De én hibáztam, tanulópénz, le kell nyelni.

ÉS nem a pénztárost szidni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 12:45:27

@PTibi:
Rákosrendezőn van pénztár, sőt!!!

Talán Mo. legaranyosabb pénztárosnénijével :)

Kentetsu 2010.03.17. 12:58:49

@Evil One:
Minek a minimumja?
Volt jegye? Nem..
Leszállásra szólították fel ? Igen..
Leszállt? Magától nem ...
Paraszt volt a kaller és a bandájával együtt ki kell hajítani az állásából? Igen..
Hibázott a posztoló? IGEN MERT NEM VOLT JEGYE..
Vélt és valós előnyökre játszott és ráb@szott..ennyi

vákuumszelep 2010.03.17. 13:04:46

Pár évvel ezelőtt, volt szerencsém Pilisen lakni. Útáltam a Nyugatiból arrafelé meg visszafelé közlekedő vonatokat és a jegykezelők sem valami szivélyesek arrafelé.Aztán Bicske sodort az élet. A Déliből szoktam felszállni ( azt hiszem a Keletiből is indúl errefelé vonat), a szép piros vonatra. Mindenhova ilyen vonat kellene. Szép, tiszta, átlátható, a világítás működik este, az állomások neve a vonaton levő kijelzőn olvasható+ a pontos idő is, az jegy ellenőrök végzik rendesen a munkájukat, az őket ellenőrzők is végzik dolgukat minden hátráltatás nélkül udvariasan, jó modorban. Viszont, tavaly ősszel újra Pilis felé vitt utam. Nyugatiban felszálltam, már sötét volt. A vonat se szép, se tiszta nem volt. Nem sokat változott az utóbbi 10 évben a vonatok kinézete.Hmmm, gondoltam kit érdekel, nemsokára úgyis le kell szálljak.Na, de megint nagy gondban voltam, mint évekkel ezelőtt, nincs kivilágítva minden helyen az állomás neve. Nem gond, majd megkérdezek valakit, úgy mint régen addig amíg meg nem tanúltam.Jó, de még van időm.Egyszer mit ad Isten, volt világítás, nincs világítás.Na, válság van, spórolni kell.De addig is jól magamhoz szorítottam a táskámat, nehogy más szorítsa magához ebben a válságban. Egy nagyon hosszúnak tünő perc után fellélegeztem, mert lőn újra világosság. Jaj, miért nem jár Pilis felé is a szép piros vonat? Aztán 2 hét múltán újra arrafelé vonatoztam, de már nappali időszakban. Na, itt már nem lesz semmi kis izgalom.Nem? Jön a jegyellenőr(ök)+rendőr(ök)+őket ellenőrzők. Azt hiszem voltak vagy 7-8-an. Jegyet mutatom. Elkérte a BKV bérletemet is. Aztán a személyimet is.Megmutattam mindent.Viszont arra már kiváncsi voltam, hogy a személyit minek, meg miért vannak ennyien és miért van velük rendőr? Valakit keresnek? Ezeket mind meg is kérdeztem, hozzáfűzve még, hogy Bicske felé még nem láttam ilyet. A válasz ez volt, -"bla, bla, blablablabla...blabla, hamarosan mifelénk is ilyen lesz az ellenőrzés, blaaaaaaaaaaaaa bla bla". +kelletlen, modortalan stílus. Gondoltam ,mi van evel(?), már kérdezni sem szabad vagy fáj a szája, hogy válaszoljon, vagy az agya fáj, hogy normálisan válaszoljon. Jó hír, mifelénk továbbra is maradt a vonatok,ellenőrök szinvonala. A pontos menetrend kivétel, amiatt már dühöngtünk néhányan, de a többi oké. Mifelénk, a menekülteket szokták leszállítani a vonatról, ha olyan a szituáció. Ha, nem akar szót fogadni, (merthogy ő nem ért magyarul, ami az ők felfogása szerint egyenlő az ingyen utazással), akkor egy, két utas is besegít abban, hogy jobb belátásra bírja a "csokit". Aztán "csoki" azt hiszi, hogy ..., közben áááááááá dehogy. Végeredmény "csoki" értetlenkedve leszál, mi meg elégedetten utazunk tovább. Szeretem a piros vonatot. Hogy hívják a piros vonatot abban a mesében?

2010.03.17. 13:09:02

@Terézágyú: "Basszus, hát akkor a kalauztól mért várod el, hogy szembeszálljon velük!!!"
Kérlek mutass rá a kommentemben, melyik mondatnál várom el a tanúskodást a kalauztól.
Te engem keversz valakivel.

Sasfióka 2010.03.17. 13:18:11

Az utazást Rákosrendezőn a posztoló megszakította azzal, hogy a vonatot fizikailag elhagyta. A Nyugati pályaudvari felszállással köttetett utazási szerződés Rákosrendező "végállomáson" kvázi teljesült azzal, hogy a kalauz az ÁSZF szerint kizárta az utazásból.
Ezt követően Rákosrendezőn a vonatra ÚJRA FELSZÁLLVA - ha valóban igaz, hogy Rákosrendezőn NINCS jegypénztár - a kalauznak már jogos kötelessége lett volna a jegyet kiadni a Rákosrendező - Dunaharaszti viszonylatra. Hiszen az szolgáltatási szerződés viszonylata Rákosrendezőtől indult. [Tekintve azt, hogy a Nyugati pu. - Rákosrendező szakaszra már lezárult.]
Bármennyire "szarrágás" ez, de ezt így jogszerűen megcsinálhatta volna a posztoló.
Kb. úgy kell elképzelni ezt, hogy ha loptál a boltból kedden, akkor szerdán azért még lehetőséged van vásárolni - még akkor is, ha rossz szemmel fognak rád nézni. Csak pofa kell hozzá.

Gyik 2010.03.17. 14:06:22

Váci vonal... Minden nap itt ingázom, kb. ez fest erről a vonalról valós képet.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 16:24:43

@Evil One:
Jogai annak van aki teljesítette a kötelességeit.
Vettél jegyet?
NEM
Jogosan utazol?
NEM
Van jogod pofázni?
Nincs.

Kuss a neve az ilyennek.

Hogy is írtad?:
PONT.

Szmájli / Trollrühellő 2010.03.17. 17:07:28

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:

láttál már vonatot élőben? szerintem nem... de mindegy...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 17:50:35

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Csak alacsony százaléka rendelkezik automata ajtóval, illetve az automata ajtókon is van egy "Ajtóreteszelés megszűntetése" kar...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 17:59:41

@Terézágyú:
2007-ben egy állomáson egy a postíróhoz hasonlóan leszállni nem akaró kedves utas viperával támadt a jegyvizsgálóra.
A jegyvágó nem akart rendőrt hívni pedig többen mondtuk hogy tanuskodunk, ha iér a közeg... Azt mondta úgysem lenne belőle semmi, csak járhatna a rendőrségre...

Tehát nem feltétlen az utazóközönségen múlik.

2010.03.17. 18:06:57

Ez az általános hozzáállás, hogy "biztos a posztoló hibája". Miért? A MÁV, BKV, stb egy mocskos, aljas szemét cég, és igen, van olyan hogy ledobnak a vonatról, beszólnak, rosszul adnak vissza (én így jártam) úgy, hogy az illető nem tehet róla! Ja, és meg sem érdemelte! És beszélhetsz nagyon udvariasan a kallerekkel, szerencséd van ha úgy válaszolnak vissza. Megint, nem a posztoló hibája...

szita szita péntek 2010.03.17. 18:54:05

@Humbino: Azé baszki, mer' nem vett jegyet (mer csak), eztán meg nem fizetett pótjegyet, mikó meg aszonták neki, hogy szájjék le de üstőllést, hát nem szállott le sehogysenem. Errefel meg letaszajtották. Jótették. Ha megtanulol olvasni, akkó beztos te is eztet fogod látni a betűmintákban. Addig meg kérjé meg valakit, hogy óvassa fel neked az eredeti postot szééép lassacskán, hogy eljussék az agyadig, hogy mitet mondott az émbör. Hülyegyerek.

kispista 2010.03.17. 19:53:19

A posztoló a bkv-n vett jegyet?

A kalauz meg szarjon sünt, csak csapatosan a többi trágya máv-os naplopó gecivel ilyen bátrak!

raSheed 2010.03.17. 21:02:29

látom máv-osok is kommentelnek szép számmal :) itt már késes "őslakosokról" meg viperával támadó utasokról beszélnek..de azt nem értem, hogy jegyet váltani próbáló utast mért dobnak le? az meg hogy a pótdíj 2000 ft, nem arányos a Máv "színvonalas" szolgáltatásával!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 21:34:39

@tundrazuzmo: 22 éves fejjel természetesen egyetértek a kalauzzal, sőt én simán kidobtam volna 14 éves önmagamat.

2010.03.17. 23:03:20

@szita szita péntek: De mekkora egy barom vagy te, hallod! Gratulálok! Menjél, dobjál be egy sört!

2010.03.17. 23:04:53

@szita szita péntek: Remélem majd téged is letaszajtanak valahonnan, ha már a szüleid elfelejtettek leejteni a Taigetoszról!

szita szita péntek 2010.03.18. 02:22:15

@Humbino: Neizéjjé má te gyerök! Ha bemécc a bótba, oszt onnét még csak nem is sunnyogva, de elemelsz egy 2000 péz értékű piát, osz amikó a bótos eztet lássa aszondja neked, hogy teszedledeazonnal! Miretemeg csakazése teszed le aztat, miremegő aszonja, hogy akkó takaroggyá a bótombó, miretemeg aszondod jusztssenem, miremegő kicsavarja a kezedbő a flaskát osz kitaszajt az útra. No akkó az is bántaná a te jófejlett igasságérzetedet? He? Mer itten naggyábú ugyanarrú van szó, la. A csirkefogó meg akarja rövidíteni a szógátatót 2000 pézzel, osz amikó nemhaggyák neki, akkó még csak arra semnem hajlanó, hogy önszátántábú elkotróggyék.
Máshogy megmondva tenéked: a szándékos és tudatos szabályszegés megakadályozása a vasutas feladattya vót. Hogy ehhez mások is segedelmet nyútottak, az egy dolog. A erőszak mértéke a szükséges vót, nem több anná. Megakadálozták a jogsérelmet, na. Ezenfelű nem rugdosták mög, nem köpkötték le, hanem kirakták, mer nem vót odavaló. Feenem foghatom, hogy hogy a rézfarkúba lehet eztet másképp látni. Nemúgyvanaz ám, hogy mindég annak van igaza, aki először szóllott!

szita szita péntek 2010.03.18. 02:32:14

Megmégvalami eszembe jutott. Ha mindeközbe a ruházattya megtépázódott, az azé vót, mer' ellenkezett. Ha szépen leszáll ez a csúfság nem történt vóna meg vele.
A kalauz nemazé van ott, hogy jegyet árújjon. Az csak egy szerencsétlen szükségmegódás, mer' kis állomásokon nem árúnának annyi jegyet, amibő a péztárost ki lehetne fizetni. Ezé na. Oszt a kalauz nem ad ám jegyet akárkifiának! Csak annak aki ottan szát fel, ahun nincsen péztár. Ezé teszi ezt, mer' egyébként minden hülyegyerök a vonaton akarna jegyet vátani, oszt a kalauz nem győzné a munkát. Télleg. Ezé van a póddíjjas jegy, hogy ne csinájjanak ebbű rendszert a népek, oszt mégis legyen esélyük a vonaton maranni. Eccerű ez, mint az egyszeregy.
Egyébként sört nemiszok, mer olyan fan nem terem a kertembe, no.

Attee 2010.03.18. 11:25:37

Csatlakozom: én sem értem, mi baja a postolónak.
A bérlete lejárt, jegyet nem vett, pótdíjat nem akart fizetni, önként leszállni nem akart...
A kalauznak nem a jegyeladás a dolga, az csak szükségmegoldás olyan megállóhelyek esetében, ahol NINCS jegypénztár.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.03.18. 16:45:02

Gratulálok magadhoz, meg a kollégáidhoz... szépen kiálltak érted.

szita szita péntek 2010.03.18. 18:31:46

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: A kollégáit nem kell szapulni! Szerintem ők is úgy érezték, hogy a kallernak van igaza, csak nem akartak ellentmondani a postolónak, mer' a - kallerrel ellentétben - nekik nap nap után ezzel az emberrel kell együtt dolgozniuk. Ez magyarázat lehet a passzivitásukra.
Hameg mégsem így van, akkor mit kellett volna szerinted csináljanak? Tömegverekedést a vonaton? Vagy összedobni azt a kétezret a postolónak, csak, hogy halaggyunkmá?

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.18. 19:38:10

Ez most megint olyan eset, amikor elvben egyetértek a posztolóval, de ezek a küzdősport-múltas meg badarságos szövegek rettentően irritálnak.
Én-e tehetek róla?

szita szita péntek 2010.03.18. 20:01:15

@morrisal_: Komolyan érdekelne, hogy miért értenél egyet a posztolóval? A történetnek csak az ő általa elmesélt oldalát láthatjuk, de abban sem tudok felfedezni semmit, ami az ő igazát bizonyítaná. Megy itt a szájkarate, de én még igazi érvet nem olvastam miért is lenne igaza. Elmondanád?

nyulambulam 2010.03.18. 21:57:00

Normális helyen a vonaton is lehet jegyet venni felárral...

szita szita péntek 2010.03.18. 22:56:16

@nyulambulam: Nem mondom, hogy ez egy normális hely, de itt is lehet. Pótdíjnak hívják és adott esetben 2000 Ft-volt. Ezt nem akarta megfizetni a postoló. Mi a probléma?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.03.19. 11:30:29

@szita szita péntek: Hát, ha a kollégámat verik a vonaton, akkor az a minimum, hogy közéjük állok, vagy elhúzom a vasutast, ahogy a helyzet adja.

Mindenesetre a "dobjuk össze a kétezret, és a kolléga majd megadja" a legéletszerűbb...

2010.03.19. 17:04:48

@szita szita péntek: hihi, igazad van, no. szép hétvégét. de azért a máv ne löködjön le senkit a vonatról. :))

Kifordított kacagány 2010.03.25. 10:37:09

egyszer ausztriában rossz vonatra szálltunk fel, ami az ellenkező irányba indult. mikor jött a kaller, szólt, hogy a jegyünk nem jó és épp az ellenkező irányba tartunk és hogy hol tudunk majd visszafelé csatlakozást találni, majd visszaadta a jegyet és elköszönt, lépett tovább a következő utashoz. eszébe sem jutott leszállítani, vagy jegyet váltatni.
süti beállítások módosítása