Tékozló Homár

Isztambulban ragadtak az aerovivás utasok

2010.04.23. 12:34 | jackyll | 275 komment

Újabb aerovivás történettel kedveskedik egy naiv ügyfelük, akinek egy hetet kellett volna várnia, hogy repülővel hazajusson Isztambulból. Végül a kitelepített idegenvezető rakta fel őket egy német utazási iroda mentőbuszára:

Most olvasom éppen az Aeroviva szívatását a Párizsba ragadt utasokkal.  Mi is éppen most értünk haza 15-en 25 órás buszozás után Isztambulból.  A tényállás ugyanaz: kint nagyon kedves, készséges idegenvezetők, a magyar és a török is. Velük semmi baj, de jött a vulkáni hamu, és attól kezdve az Aeroviva az idegenvezetőnek semmit nem tudott mondani, mi lesz velünk, csak annyit, hogy a további kint tartózkodást nekünk kell fizetni. Valamivel később annyit mondtak még, hogy legkorábban egy hét múlva kerülne ránk a sor repülővel, előbbi hazautazást nem tudnak intézni, és más módon, mint  repülővel, szintén nem tudnak minket hazahozni. A plusz egyheti kint tartózkodást (saját költségen) dolgozó emberek lévén, egyikünk sem tudta volna vállalni, így kétségbeesve próbáltunk megoldást találni a kinti idegenvezetővel együtt, mindezt az Aeroviva teljes érdektelensége közepette.

Végül a kinti ember riasztott minket, hogy félóránk van, hogy elkélszüljünk, akkor felszállhatunk mi is egy Budapest felé tartó buszra, a szállodából már ki is vagyunk jelentve(korábban arról volt szó, hogy nem kell izgulni, hely van a szállodában, menet közben megoldódik majd a hazajövetel, közben viszont kiderült, hogy az e hét szerdai csoport már ki tud repülni, tehát gyorsan meg kellett szabadulni tőlünk, mert kell a hely), és mellesleg  250 eurót kell fizetnünk fejenként az útért, és ha ezzel a lehetőséggel nem élünk, ki tudja, mikor jutunk haza. Egyben újra megerősítették azt is, hogy az Aeroviva csak és kizárólag repülős visszautazást fizet, a buszos szervezést csak magánemberként, együttértésből intézték.

Ijedtünkben mind a 15-en elfogadtuk az ajánlatot, és rohantunk a buszhoz, mely már szinte tele volt németekkel és egyéb náció tagjaival, akiknek (kérdésünkre) az utazási irodájuk szervezte a buszt, és kapnak kártérítést otthon – mondták ők. Vis maior ide vis maior oda, azt azért elvártuk volna egy ekkora irodától, hogy megpróbál hazautazási lehetőség után nézni, nem magunkra, ill. a kinti emberükre hagyni minket, aki a budapesti iroda beleegyezése nélkül semmit sem tehet, miközben más irodák folyamatos tájékoztatást küldtek itthonról, és próbálták mielőbb hazajuttatni az utasaikat. Mindenesetre nem fogunk abba beletörődni, hogy ilyen módon bánjanak  velünk, és egy  vis maior csak nekünk okozzon pluszköltséget, az iroda mossa kezeit. Az is  biztos, hogy utazni sem fogunk többet Aerovivával, és nem ajánljuk másnak sem. ,mert bajban ismerszik meg igazán az „ember”, baj pedig adódhat.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sluck Ödön 2010.04.23. 20:47:10

@CatMother: Vulkáni eredetű hamu került az agyába...

XCat 2010.04.23. 20:55:49

@MRM: Látom hogy nem helyesled, de valahol mégis véded őket..

Igen, komolyan gondolom. Teljesen.

Sluck Ödön 2010.04.23. 20:59:18

Az utazási iroda cirkuszolása mindenesetre számomra elég meggyőző bizonyítéka annak, hogy a panaszkodó utasoknak igaza van, tényleg jól kicseszett velük a saját utazásszervezőjük akinek nyilván nem keveset fizettek előzőleg.

Sluck Ödön 2010.04.23. 21:01:19

Ja, és ha az utasnak kötelessége azzal számolni, hogy az utazás során nem várt költségek és problémák merülnek fel, akkor annak az utazási irodának még inkább, aki bezsebelte az utastól a pénzt.

romesz 2010.04.23. 21:02:47

@Sluck Ödön: a 4 napos parizsi ut 119ezerert van fent az oldalukon, ez szinte ingyen van.

Sluck Ödön 2010.04.23. 21:05:13

@romesz: És? Nem ők határozták meg az árat? Vajon hány turnust csináltak meg haszonnal? A látszat az, hogy amint valami kis baj történik (mert lássuk be nem döntötte szerencsére földrengés romba Európát) rögtön le akarja húzni a saját ügyfeleit.

romesz 2010.04.23. 21:12:08

@Sluck Ödön: Annyi turnust csinaltak meg amennyit csak tudtak, semmi koze ennek ahhoz, hogy mi tortent ebben az esetben.
Kulonben felajanlottak szallast is es megoldottak a hazaszallitast is. Akinek nem tetszett a 30ezres koltseg az miert fizette ki? Senkit nem kenyszeritettek ra, egy ajanlat volt amit az emberek elfogadtak. Ha nekem nem tetszik valaminek az ara akkor nem fizetek erte. Lehetett volna kocsit berelni es haza hajtani, persze ezeknek az sem derogalt. Mindenki azt varja, hogy ingyen kapjon meg kiralyi ellatast. Nem fog menni a dolog.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:15:40

Majd jól megszűnnek, mint a Jorgos Travel (lett belőle Ikarosz travel, vagy akármi), aztán majd szívatják tovább a népet Telaviva néven.

Sluck Ödön 2010.04.23. 21:16:14

A britek hadihajókat küldtek a kint rekedt turistáikért, a Lufthansa külön gépet (ha jól tudom). A Magyar Királyi Haditengéreszet egységei nyilván csak nagy nehézségek árán jelenhettek volna meg Párizs kikötőjének védművei előtt, de a légihurrá társaságnak volt szabad busza, a visszafele repülő helyett fel kellett volna ajánlania Pestig, nem pedig baszakodni a kuntsafjaival. Pestről pedig biztosan lett volna vissza fuvar, ahogy azt valaki már említette.
Helyette itt fenyegetődzik, meg cenzúráztat. (Lehet nem hamu ment a fejükbe, hanem hangya). Ha hallgattak volna már mindenki a főzésről kommentezne, igaz Hagyma?

romesz 2010.04.23. 21:17:18

@Dariengo: akkor nem megszunnek, hanem csak nevet cserelnek.
Szerintem nem szivatjak a nepet, hanem egy olyan szolgaltatast nyujtanak amire az embereknek penzuk van.

XCat 2010.04.23. 21:18:10

@Dariengo: b+, a billentyűbe köptem a vizet... :DD

MRM 2010.04.23. 21:21:18

@CatMother: nekem az erkolcsi kotelesseg azt hiszem mast jelent, mint neked, de hat van ez igy... :)
Nem varom el, hogy a sultgalamb a szamba repuljon, es amikor az tenyleg nem repul, nem leszek csalodott... nem kell elvarni olyat, aminek nincs alapja. miert vinne haza ingyen az utazasi iroda, mikor az nem kotelessege? tesz ajanlatot alternativ hazaszallitasra (busz), de miert vinne haza ingyen?

XCat 2010.04.23. 21:25:02

@MRM: Nézd, én már buktam közepesen csúnya összegeket azon, hogy nem károsítottam meg azokat, akikből megélek, mert így éreztem becsületesnek. Ennek alapján tudom hogy a dolog megoldható, és úgy gondolom, hogy másoknak is így kellene érezniük.

A legtöbb ismerősömnek bejön a korrekt és tisztességes üzletvitel, igaz hogy nem rövid távon, de be. Arra meg hogy sokan úgy vannak vele, hogy ami nincs leírva (vagy ha le is van, de éppen nem éri meg), az rájuk nem érvényes, mit mondjak... sok a szar ember.

MRM 2010.04.23. 21:40:27

@CatMother: sajnos ez igy van, ezert csalodik az ember. Az en csaladom/neveltetesem is ellentmond azzal, ami tortent (ugy nottem fel, csaladi vallalkozasban, hogy a vevonek mindig igaza van, es mi is megszabaditottuk magunkat parszor kisebb-nagyobb osszegektol, hogy ennek az orok szabalynak eleget tegyunk - mosolyogva es inteligensen)

a gond itt azzal van, hogy emberek nem tudjak a jogaikat/kotelessegeiket. es mindenfele tajekozodas nelkul, mint az agyatlanok behurrognak dolgokot, leanyaznak, termeszetesen senkinek nem lehet eltero velemenye, mint az ovek, mindig nekik van igazuk stb mentalitassal es elbeszelnek egymas mellett, bujtogatjak egymast stb...

barmennyire szeretnenk, hogy nagy cegek betartsak az altalunk elvart erkolcsi szabalyokat, sajnos nem fogjak. (amin persze en is forro fejjel bosszankodom, ha eppen velem szemben tortenik :) de most konnyeden tudok viszonyulni hozza )

jala 2010.04.23. 21:42:33

@romesz: gondolom nem olvastad végig rendesen , a problémájuk az volt ,hogy se busz se vonatjegy nem volt már ,továbbá ha figyelted a híreket autókat sem lehet a végtelenségig kölcsönözni ,mert elfogynak... nem maga az iroda szállásolta el őket és csak Münchenig jött velük a busz !!amiért különböző összegeket kértek.off

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:43:31

@Sluck Ödön: Na igen. Isztambulba kellett volna küldeni a Magyar Haditengerészet (!) Dödölle nevű hajóját, biztos örültek volna neki a hazafiak.

Kifordított kacagány 2010.04.23. 21:48:35

@romesz: miközben állítólag van róla felvétel, ami meg számon kérhető? hát, nem tudom.
amúgy meg ha elsőre a 30 rugót mondja be árnak és készségesen intézkedik, szerintem senki nem köpködött volna rájuk. most ne szedjük elő, hogy nem is úgy volt, mert ugye volt még egy utas, aki bejelentkezett és alátámasztotta a történetet, talán lehet nekik hinni.
a másik dolog meg az, hogy akármennyire olcsó utat kínálok a csóróknak, mindenképpen kalkulálnom kell a kockázatokkal, esetleg még biztosítást is köthetek rá, ami nem emeli meg túlságosan az árat, de cserébe baj esetén nem változtat acsargó szarjankóvá, aki a felelősségvállalás alól kibújni akar, lehetőleg a pórul járt ügyfeleket minél jobban lehúzva.
itt hangzott el az isztambuli emberünk szájából, hogy volt olyan iroda, akinek ez nem okozott gondot. igaz, azok nem is ebben a koszos országban halásznak a zavarosban.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:48:52

@romesz: Nem nem. A Jorgosz pont akkor ment csődbe, amikor a buszuk átlépte velem a Macedón határt. Még jó, hogy volt pár hazatérő helyi is köztünk, különben már falazóelemek lennénk. Egy év múlva már más néven hülyítették a népet, arra nem vették a fáradtságot, hogy a kiállítási paravánjukat lecseréljék, csak egy új molinót tettek rá.

XCat 2010.04.23. 21:53:59

@MRM: No azért az aeroviva meg a "nagy cég" két eléggé elkülönülő fogalom. :)

Egyébként szerintem elnézted a lényeget. A kommentelők nagy része valószínűleg nem volt érintett, úgy hogy szerintem sok érzelmet sem vitt bele... egyszerűen arra ment ki, hogy a gugli nagyon jó helyezéssel hozza a zstorit, és ezzel megkíméljünk másokat attól, hogy így járjon.
Ez a fogasztóvédelem, nem az, hogy pistike hülye volt mert belehányt a homokozóba, akkor építsük már meg neki újra, és kapjon fagyit kárpótlásnak.
Majdnem működött is, csak kicsi homárunk berezelt a felénél .

XCat 2010.04.23. 21:55:50

járjanak.. basszus, olvasnom kéne a sok netes szar helyett..

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:57:35

@CatMother: simán kirak(at)hatná a holnapi B-be, de ugye jönnek a választások, kell a hely az öngyilkosoknak. Ez a botrány csak az amúgy is nyomorult helyzetben lévő embereket nem érdekli, mert ahol kajára se futja, nem téma már külföldi szédelgése.

XCat 2010.04.23. 22:03:34

@Dariengo: Ne emlékeztess erre kérlek, gondolni sem szeretek rá.
A nyomorult helyzetben lévő emberek.. fene tudja, én ennek a legendának sem hiszek annyira, túl sok nyomorgót látok bagóval meg bebaszva.

XCat 2010.04.23. 22:05:27

@CatMother: Hogy a szamurájkardos+fuxos "nyomorgókra" már ki se térjek.

XCat 2010.04.23. 22:06:51

@Dariengo: Nebazz, nekünk van haditengerészetünk? :DDD

Jemi 2010.04.23. 22:13:17

Azt hiszem levontam a következtetéseket..:)) a jövőben biztos ami biztos buszos kirándulásokra/nyaralásokra fogok csak menni:)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2010.04.23. 22:36:41

Ez eszméletlen...
Leírnak egy jogos panaszt az utasok erre felhívogatja őket valami magából kikelt ember és fenyegeti ügyvéddel? A volt utasait? Akik pénzt hagytak nála?

Nem értem, nem értem...
Melóztam utazási irodában és a leghülyébb panaszt (szúnyogok vannak a tengerparti apartmanban nyáron, fizessünk kártérítést) is úgy kellett kezelni, hogy az utas megelégedve menjen haza és az irodának se legyen jelentős anyagi kára ebből. Nyilván a jogos panasz más helyzet, de annak sem ez a módja...

Vajon most engem is hívni fognak? :)

eml 2010.04.23. 22:37:23

@kispista: Úgy érted hogy már nem 3. az a bejegyzés, amely azt taglalja, hogy gp Gy.F. miért zaklatja az utasokat telefonon?

dover 2010.04.23. 22:37:58

GY.F. már készülődik a második körre :)
kikereslek az utaslistából getz,
oszt hívlak telefonon napestig azisbiztos!
fejjelenteleeeeek!!!
készüjjé idegileeg!!

eml 2010.04.23. 22:41:36

@LHA: Tegnap azok között amit Szily letörölt, megjelent a lakcíme is.
Elmondom, létezik olyan NYILVÁNOS céginfó, amely tartalmazza a tagok lakcímét. A gp Gy.F. lakcíme is nyilvános adatbázisokban megtalálható, azé a gp Gy.F.-é, aki az Aeroviva vezetője, és telefonon zaklatja az utasokat.

Valami 1119 P... ... köz ..
Nem emlékszem már rá, és nincs meg temp-ben.

eml 2010.04.23. 22:45:11

@MRM: Most hogy gp Gy.F. az Aeroviva vezetője telefonon zaklatta az utasokat, eztán olcsó lesz velü utazni? Mert hát a kereslet, nem biztos, hogy lesz irántuk.

eml 2010.04.23. 22:50:57

@romesz: Az az ajánlat eredetileg 20e volt, majd hirtelen 30, miután megegyeztek.

eml 2010.04.23. 22:58:32

@CatMother: @MRM:
Itt már mindenről volt szó, már a telehányt homokozónál járunk, de még mindig nem tudom, hogy homokozás és fürdetés között az anyukát miért zaklatta telefonon gp Gx.F., az Aeroviva vezetője!

És ez adja a történet savaborsát, hogy gp Gy.F., az Aeroviva vezetője telefonon zaklatta az utasokat. Ha a posztoló utasok hazudtak, nem kellett volna zaklatni őket, elég lett volna egy RE:poszt, sőt, akár gp Gy.F. is fordulhatna a Homárhoz, mert még mindig nem tudjuk, hogy egy ilyen szánalmas alak milyen alapon zaklatta telefonon az utasokat.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.23. 23:16:53

Ez valami járvány most vagy mi???
A totalcaron is bezártak ma egy posztot:
belsoseg.blog.hu/2010/04/22/anyazzuk_vegig_az_m6_ost

Vagy tényleg ennyi paraszt kommentelő van?? Ne má'...

kispista 2010.04.23. 23:28:21

@MRM: Leszarom a mentegetésedet! Ideböfögsz olyan faszságokat, amik már 10x ki lettek tárgyalva!

nemmegmondtam 2010.04.23. 23:45:41

csődbe ment már?
GYF öngyilkos lett már?

balintdamh 2010.04.23. 23:50:59

A jarattorlesek harmadik napjan, telefonon, kb 5 perc varakozas utan, 71 fontert (kb 21e Ft) ket nappal kesobbre sikerult buszjegyet vennunk a baratnomnek Londonbol Budapestre. Alig hiszem el a 250 eurot, hihetetlen pofatlansag, gondolom meg azon is kaszalni akartak egy kicsit.
Sirunk mindig, hogy a kulfoldi cegek kiviszik a penzt, de inkabb az vigye ki, mint egy ilyen lehuzzon rolam megegyszer annyit.
Tiszta Zimmer Feri meg otthon sok biznic sajnos.

nemmegmondtam 2010.04.23. 23:51:16

GYF-et deportálja a karthago tours izlandra a vulkán tövébe...

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.04.24. 00:46:15

Keresőoptimalizálás :)

Aeroviva utazás repülő kirándulás akció Franciaország Párizs olcsó megéri euró forint jegy ár ára. Egy két kettő három hét oda vissza transzfer adó repülőgép járat. :)

Jah és FUCK!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.24. 02:00:02

@Sluck Ödön:
dult sertes medalion van baconba csavarva rizottoval es zoldbabbal
fenseges

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.24. 02:01:57

nem dult
sult
amugy szeptemberben megyunk haza, remelem nem lesz vulkan mert repulon kivul nem sok alternativ megldast ;atok

neurotikk! (törölt) 2010.04.24. 07:09:09

@romesz:
"Szerintem nem szivatjak a nepet, hanem egy olyan szolgaltatast nyujtanak amire az embereknek penzuk van."

Mirolbeszelsz?!
Holafaszba latsz olyat, hogy rendelkezesre allo penz fuggvenyeben kinaljak a szolgaltatast?!!
Milyenokorsegethordasszittossze balfaszkam?!

Ha meg arrol beszelsz, hogy leszallitjak a szolgaltatasi szintet az atlag penzugyi lehetosegekhez, akkor meg ezt miert nem hirdetik a gecibe nagy pofaval?!
"Ilyen keves penzert orulj hogy szobaallunk veled, geci!", ilyen szlogent meg nem lattam az Aerovivanal.
Te igen?
En ugy vettem eszre, pont forditva allnak hozza. Lehazudjak a kisfaszomat is az egro, semmiert kinalnak luxuslofaszt. Csak hogy kicsaljak a kispenzuek utolso fillerjet, aztan le vannak szarva a gecibe!!

Ingrid 2010.04.24. 07:58:33

@párizsi utas:
Neked és MINDENKINEK!

24. § Vétséget követ el, aki akár valótlan tény állításával vagy hiresztelésével, akár pedig valamely tényre közvetlenül utaló valótlan kifejezés használatával valakinek hitelét veszélyezteti vagy hitelképességét csökkenti.

Párizsi Utas! Valótlanságot állítottál???

Továbbá: www.fazekaslaw.hu/dl/erzsi-johir.doc.

Szép hétvégét mindenkinek!

romesz 2010.04.24. 08:16:42

@neurotikk!: akinek nincs penze rendes utra az maradjon ottohon vagy menjen a tiszatohoz :)

a muveletlen penztenlenek mennek csak utazasiirodaval mert nem tudnak kulfoldijul. Ez volt a tanulo penz...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.24. 10:42:54

@párizsi utas: ha mindez 5 nappal ezelőtt történik, OK.
de az előtte lévő telefonbeszélgetés szerint épp nem erre készültek.

(mondom mindezt úgy, hogy még kivonatolva semnem hallottam, semnem láttam azt az ominózus telefonbeszélgetést)

XCat 2010.04.24. 11:59:18

@eml: Hát ha teljesen elfogulatlanul nézem, ő valószínűleg jó kisfiúnak érezte magát, hogy mégis csak elhozatta az utasokat addig ameddig, annyiért, amennyiért... örült annak a kis haszonnak, ami lett rajta... és akkor az utasa nekiáll pattogni, nála meg elszakadt a cérna. Szerintem ezért.
De mondjuk ha szépen ideáll, és elmondja ezt, + még annyi esze is van hogy elnézést kér, meg felajánl valami kártalanítást, akkor anyázunk fél órát, és elfelejti mindenki.
Neki meg jövőre is lenne utazási irodája.

A Homár faszsága meg rátett még egy lapáttal, tényleg valami járvány lehet.

XCat 2010.04.24. 12:00:53

@romesz: Szerinted kizárólag kűfődiul nem tudó szegények mennek utazási irodával?

Howl101 2010.04.24. 12:56:57

Tisztelt Hölgyek, és Urak!

Az első poszt megjelenése óta olvasgatom az Aerovivás hozzászólásokat, de lévén, hogy egy utazási iroda vezetője vagyok, nem tartottam etikusnak, hogy akár egyik, akár másik oldalt erősítve hozzászóljak. Miután a több mint 200 komment többségében felmerültek kifejezetten szakmai kérdések, kérem engedjék meg, hogy pár sorban megpróbáljak egy-két dolgot tisztázni:

1, Szervező - viszonteladó kérdése.
A szakmai terminus és a felelősség vállalás kapcsán fontos dolog, hogy megkülönböztessük a szervező és a közvetítő kompetenciáját. Tour-operator (szervező)az, aki az un elemi idegenforgalmi szolgáltatásokat (szállás, utaztatás, program) csokorba foglalva különböző package programokat nyújt az utazni vágyóknak. Jelen estben az Aerovivia ez. Közvetítő az olyan - általában kisebb - utazási iroda/irodák, akik a szervezők útjait értékesítik jutalék fejében. A viszonteladó csak közvetít, értékesítéskor a tour-operator utazási szerződését íratja alá az utasokkal. Bárminemű probléma esetén, a reklamációt maximum közvetíti az utazó és a szervező között, tényleges - anyagi - felelősséget a szervezésért nem vállal! Ez a szervező kompetenciája. Ha egy iroda csoportos (vagy akár egyéni) utazást szervez, és az utazás kapcsán probléma merül fel, akkor a szerződésének megfelelően köteles az utazókat kártérítésben részesíteni. Ezt követően - maradjunk a vulkános példánál - ő maga is kártérítési igénnyel léphet fel a saját partnerei elmaradt szolgáltatásai kapcsán. Az természetesen már egy más kérdés, hogy ha az utazási szerződésben foglaltaknak megfelelően, esetleg a szervező nem, vagy csak részben köteles konkrét kártérítéssel élni az utazók felé, akkor a saját jól felfogott érdekében hajlandó-e kompromisszumos megoldásokra. Jómagam számtalan utazási irodát ismerek, amely hasonló esetben, saját nyereségének terhére - úgy, hogy tudta előre, nem lesz rá lehetősége, hogy a légitársaságtól, szállodától visszaigényelje a pénzt - bevállalt további kompenzációkat, esetleg extra pótlólagos szolgáltatásokat. A miértre egyszerű a válasz. Van iroda, amely úgy gondolja, hogy az utasok jönnek és mennek, ha valakinek valami nem tetszik, akkor majd jön helyette más. Vannak akik meg úgy gondolják, hogy minden egyes utazó gondja, baja, problémája egyaránt fontos, és megoldásuk, kezelésük saját irodájuk életben maradásának záloga. Hogy a posztba szereplő iroda melyik típushoz tartozik, azt mindenki maga döntse el.

2, Gyakran és többen felvetik, hogy utazást - legalábbis Magyarországon - nem érdemes utazási irodán keresztül szervezni. Bármilyen fájdalmas is ezt kimondanom, de nagyságrendileg egyet kell értsek. Ha valakinek van ideje, energiája, és beszél angolul, akkor jó eséllyel (főleg egyéni utazások kapcsán) a netről le tud vadászni olyan ajánlatokat, amivel nehéz konkurálni. Az persze egy más kérdés, - és az igazából ma az utazási irodákkal való utazásnak ez az egyik legfontosabb előnye - hogy ha a saját szervezésű utaknál probléma merül fel külföldön (nem azt a szállást, nem azt a szolgáltatást, nem úgy és nem akkor stb.stb. kapja az utazó) akkor mennyi az esélye, hogy XY-ként a külföldi szolgáltatóval pereskedve jogi- és anyagi orvoslatot nyer? Egy olyan utazási iroda amely valóban képes és alkalmas az utazóinak nem csak kiszolgálására, hanem védelmére is (hát Magyarországon igencsak számolgatnom kellene, de azért akad)ezt nyilván átvállalja, és helyette megteszi, hiszen ez a dolga és kötelessége.
Ezzel együtt mindenki el tudja dönteni, hogy a fenti opció, illetve az említett probléma mekkora súllyal esik latba az ő utazásának szervezése kapcsán.

3, Végezetül kérem engedjék meg, hogy pár olyan jó tanáccsal segítsem az Önök szervezési előkészítéseit, mely többségüknek nyilvánvaló, azonban lehet, hogy egy-kettőjüknek segíthet:

a, Ha az iroda meghirdet egy utat 100.000 Ft-ért, majd a foglaláskor kiderül, hogy a fel nem tüntettet - opcionális, de kötelező! - költségekkel kb 300.000 Ft-ba kerülne az út, azt kerüljük!
b, Ha olyan helyre utazunk, ahova sok utazási iroda szervez utat, valószínűleg nem a legolcsóbb lesz a legjobb alternatíva.
c, 2 csillagos kategóriába - bárki bármit mond - soha ne foglaljunk, foglaltassunk szállást (kivéve, ha 25 év alatti, hátizsákos turisták vagyunk, és a teljes kint tartózkodásunkat a tengerparton tervezzük eltölteni)sehol a világon! 3 csillagosba Arab/Afrikai/Ázsiai országok többségében szintén nem szabad! (Kivéve, ha nagyon jó tapasztalatokat írnak róla a neten.
d, Rengeteg hasznos oldal van a neten, ahol nem csak a konkrét desztinációkat, szállodákat, légitársaságokat minősítik, de a lehetséges utazási irodákról is vannak vélemények. Érdemes őket elolvasni, mert annál nincs rosszabb, mint amikor egy régóta tervezett, jól megérdemelt pihenést csap agyon a rossz szervezés....

Végezetül kérem higgyék el, hogy nagyon sok hozzáértő, segítőkész, és korrekt utaztató dolgozik a szakmában (még akkor is, ha az iroda amiben dolgozik, esetleg kevésbé jó), így az ő nevükben is szeretnék azoktól az utasoktól elnézést kérni, akik az Aerovivánál tapasztalt problémák miatt - egyébként jogosan - úgy érzik, az egész idegenforgalmi szakmában csalódtak!

Őszintén remélem, hogy akár egyénileg, akár egy korrekt iroda segítségével lesz még lehetőségük olyan formában utazniuk, hogy maradéktalanul jól érezhessék magukat!

További szép napot mindenkinek, és így szezon előtt, további jó, és szerencsés keresgélést az utazások között!

G

XCat 2010.04.24. 13:28:52

@Howl101: És arra mi a magyarázat, hogy egy iroda Ai-val, tokkal vonóval 220-250 ezerért hirdet egy olyan utat abba a szállodába, abban az időpontban, amikor a booking.com azt állítja nekem, hogy ott csak a szállás 2200 euró?

eml 2010.04.24. 14:07:01

@Howl101: Kedves G, köszi ezt a remek és szakmai, ám mégsem száraz összefoglalót.

Amennyiben az Aeroviva most becsődölne a HomárPower miatt, van arra garancia, hogy Gy.F. irodájával ne utazhassak többet, értem ezalatt hogyha átnevezi az irodát, attól még valószínű ugyanazt a szolgáltatást nyújtja (a kaki is kaki, bárhogy nevezzük)?
Létezik olyan érdekvédelmi szervezet, amely ilyenkor Gy.F.-t eltiltja, legalábbis ellehetetleníti ebben a szakmában?
Egy ilyen -többszöri- negatív ügy mennyire tud padlóra tenni egy ilyen irodát, és most nem az érdekel, hány forint bevételkiesést okozott ez az Aerovivának, hanem ha magát a folyamatot -mivel több rálátása van- megvilágítaná csak röviden.

Ingrid 2010.04.24. 15:17:00

@romesz: Csúnya állítás, hiszen sokan igen műveltek, pénzük is van, csupán a kényelem szempontjából választják az utazási irodákat.
Nem kell általánosítani sem pedig saját magadból kiindulni.,
Minden elismerésem az önállóan utazóké! Én a lustábbik fajtából vagyok, bár Európán belül még nem vettem igénybe egyetlen utazási irodát sem, mégsem nézem le azokat, akik így mennek hosszúhétvégézni.

XCat 2010.04.24. 16:08:54

@eml: Ebben én már nem lennék annyira biztos.. a hómárpóvernek személyesen szily szart bele a közepébe, úgy hogy innentől....

Ingrid 2010.04.24. 16:20:22

@CatMother:@eml:
Homárpóver :) Ez mekkora!
Én azért megkérdezném ezügyben Szilyt is, ki tudja, a terror hatalma...

Veroncsi · http://azuniverzum.blogspot.com 2010.04.24. 17:06:07

Hát az elég gáz. Hallottam, hogy mindenhol ezt a hamus dolgot tolták, de én csak azt hittem ez nem ennyire parázs. Nem is gondoltam bele kint ragadtak helyzetébe. :(
azuniverzum.blogspot.com ; idezetekgyujtemenye.blogspot.com ; atechnikacsodai.blogspot.com

Howl101 2010.04.24. 17:09:58

CatMother: Elméletileg lehetséges, van rá magyarázat. Bár a booking.com foglalási oldal szerződés típusait nem ismerem, de általában azok az oldalak, amelyek on-line foglalási lehetőséget adnak bizonyos szolgáltatásokra (szállás, bérautó, programok stb.) a legtöbbször un. free-sale rendszerben dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy mondjuk az adott szállodától lekérnek minden hétre 50-60 szobát, és az adott utazási időpont előtt 3 nappal, ha nem sikerült eladniuk, akkor az visszaszáll a szállodára további értékesítésre. Jó esetben a foglalások 60-70%-át eladják, így lényegesen kedvezőbb árat kapnak és tudnak biztosítani, mint ha az utcáról besétálna az utas.
Ennél szigorúbb feltételekkel szokták az utazási irodák általában foglalni a nyári kontingenseiket. Ott a lekért szobákra nincs, vagy csak nagyon szigorú és korai feltételekkel lemondás, viszont akár 50-60-70%-al is kedvezőbb lehet az ár a beeső un rack rate-nél. Óriási hasznot tud hozni, ha el tudja adni az iroda, viszont nagy a veszélye, ha a szezon alul múlja a várakozásokat. Nem véletlen, hogy a "last minute" akciók az eredeti ár akár 40-50%-ért is kiírásra kerülhetnek, hiszen az utazási irodának mindenképpen ki kell fizetnie a lefoglalt szállást.

eml: köszönöm a kedves szavakat, igazság szerint tényleg nem okoskodni próbáltam, csak borzasztó módon irritál, amikor valakinek a jogos panaszait érdemben nem kezelik, és ez az egész szakmát minősíti...
De hogy a kérdésedre is válaszoljak: a hivatalos szabályzás szerint egy ha becsődölt utazási iroda ügyvezetőjéről, és a szakmai vezetőjéről (az aki az irodában un. minősítő vizsgával rendelkezik ) bebizonyosodik, hogy felelős a csődért vagy felszámolásért, akkor - azt hiszem - minimum 3 évig nem vállalhatnak állást idegenforgalmi vállalkozásban. (De ez lehet, hogy 5 év, sajnos nem tudom pontosan...hála istennek még nem kellett a kérdéssel részleteiben foglalkoznom) Természetesen ez az intézkedés nem terjed ki az utazási iroda tulajdonosára, és igazából itt kezdődnek a problémák. Egy olyan tulajdonos, aki tisztában van vele, hogy mondjuk a szezon végén fizetésképtelen lesz az irodája, minden gond nélkül megteheti, hogy ha korábban az említett tisztségek valamelyikét ő képviselte, akkor erről lemond (talál egy balekot, aki rácuppan a "jó nevű" iroda által felkínált fontos pozícióra)és a csőd vagy felszámolás után nyit egy új irodát...Sajnos rengeteg példát tudnék mondani az elmúlt évek nagy bukásaiból, ahol a szakma többsége nagyon jól tudta, hogy a tulajdonos a kimentett pénzekkel hol, és milyen néven nyitja meg új irodáját...Ahol persze kezdődött minden elölről. Szörnyű, tudom, de a jelenlegi szabályozásba ez belefér.
A normális irodáknak meg hullik a hajuk, mert egy-egy ilyen szakmai fiaskó után persze mindenhol visszaesik az utazási kedv, az utasok joggal lesznek még bizalmatlanabbak...

Hát ez van...
Remélem sikerült megválaszolnom a kérdésed.
G

XCat 2010.04.24. 17:21:04

@Howl101: Köszönöm a választ.

Ingrid 2010.04.24. 17:34:59

@Howl101: Üdv!
Ha a Te irodádra (általad vezetett irodára) panasz érkezne, hogyan kezelnéd?
Felhívnád az ügyfelet?
Folyamatosan zaklatnád, ha nem veszi fel a telefont?
Milyen hangnemben beszélnél vele?
Fenyegetnéd?
Az első reakciód mi lenne, fenyegetés vagy egy kérdés arra vonatkozólag, hogy mitől olyan rossz a vélemény?

Csak érdekel, mert most már annyi mindenről beszámoltál itt és eddig a hozzáállásod korrektnek tűnik.
Lássuk, Te, mint a másik oldal képviselője, hogyan oldanál meg egy ilyen problémát.

phyllo 2010.04.24. 17:44:47

Még mindig nem értem, hogyha igaza van gy f nek, miért nem írja le ide az ő verzióját.
Nekem ez azért furcsa, mert engem úgy neveltek, hogyha igazam van mondjam el a véleményem a másik félről, ha pedig hibás/bűnös vagyok akkor ismerjem be és lehetőleg kérjek bocsánatot a tettemért.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2010.04.24. 17:54:30

@phyllo: Ezt GyF soha nem fogja megtenni, mert nem így nevelték:(

phyllo 2010.04.24. 17:57:40

@phyllo: Még arra is tanított édesanyám, hogy senkit, főleg nem hölgyeket ne fenyegessek telefonon és/vagy más módszerrel.

eml 2010.04.24. 18:12:13

@CatMother:
Most akkor írjak a Homárra egy posztot szilyről? Egyébként gondolkoztam rajta.

eml 2010.04.24. 18:19:11

@Howl101: Köszi

Ezek szerint ez az üzletileg tisztességtelen "belecsinálok" magatartás megvan mindenhol.

Kár, mert akkor akár egy egész ágazatot padlóra lehet tenni pár majommal.

XCat 2010.04.24. 18:33:05

@eml: Gondolod kirakná? :)

Howl101 2010.04.24. 18:33:45

Kedves Ingrid,

Köszönöm a kérdést, kissé eltöprengtem, hogy mit is írhatnék. Igazság szerint egy ilyen "felkérésre" nehéz azt mondani, hogy nem sok értelme van kifejteni, hiszen épp
itt a remek alkalom, hogy bebizonyítsam mennyire kiváló iroda a miénk, és jómagam hogyan is gondolkodom a témáról. Ez azonban, azért sem lenne korrekt, mert kvázi külsősként, ellenőrizhetetlen háttérrel és indentitással azt mondhatok/mondhatnék amit akarok, aztán vagy igaz, vagy nem...Minden eset más, minden szituáció magában hordoz egy sor olyan dolgot, amire előre nagyon nehéz felkészülni, és minden jó szándékom ellenére tudom, hogy én magam is (vagy mondhatom azt, hogy mi is) követtünk már el olyan hibákat, amit utólag máshogy csináltam volna. Ezzel együtt, ha megengeded elmesélek egy rövid történetet (remélem így ismeretlenül is megtisztelsz azzal, hogy a történet valódiságát elfogadod) és pár sort fűzök még hozzá:
Tavaly történt, hogy az egyik utasunk egy fapados (diszkont) légitársaságra kért tőlünk foglalást. (Mielőtt megkérdeznéd, hogy miért nem saját maga készítette, elárulom, hogy az egyik céges parterünk utazója volt, így minden, még a privát utazásokkal kapcsolatos kérdésekben is mi segítettünk nekik)Lefoglaltuk. Kifizettük - a saját céges bankkártyánkkal - utas pedig átutalta nekünk a pénzt.Utazás előtt pár nappal a légitársaság (azóta becsődölt, így nem nehéz kitalálni, hogy melyik lehet)a járatot törölte. Felajánlották - e-mailben - hogy vagy átfoglalják másikra járatra az utast, vagy visszafizetik a pénzt. Utas döntött, később nem tud repülni, aznapra foglaltunk másik járatot és kértük a jegy visszatérítését. Légitársaság nem csinált semmit. 1 hét után eluntam a levelezést, és megkértem a pénzügyünket, hogy függetlenül attól, hogy nekünk mikor utalnak, az utasnak azonnal küldjük vissza a pénzt. Nem volt horrorisztikusan nagy tétel, kb 70.000 Ft. Nem húzom tovább, természetesen a légitársaság azóta sem fizetett nekünk egy petákot sem. Ott szépen bebuktuk a teljes menetdíjat. És amit gondolok a történetről: nyilván köthettük volna az ebet a karóhoz, hogy amíg mi nem kapunk pénzt, addig mi sem adunk, vagy elküldhettük volna az utast reklamálni direktben a légitársasághoz (hányan, de hányan csinálják ezt..)de én azt gondolom, hogy az utas velünk áll, állt kapcsolatban, semmi köze hozzá, hogy nekem mennyit kell tépnem a számat, mennyit kell esetleg üvöltöznöm azért, hogy az ő jogos járandóságát visszakapjuk. Nekem nem lehetőségem, hanem KÖTELESSÉGEM az utast úgy kiszolgálni, hogy ő maximálisan azt érezze, minden probléma ellenére a lehető legnagyobb gondossággal igyekszem a felmerült kihívásokat kezelni. Ez egy tisztán bizalmi állapot. Az utas elhiszi rólam, hogy én érte, miatta dolgozom, ezért esetenként látatlanban kifizet nekünk több százezer forintot a nyaralására, pihenésére. Ha bármilyen probléma adódik, és én magára hagyom, hivatkozva utazási szerződésre, vis major-ra, elfoglaltságra, nyitva tartásra, fejfájásra, vagy bármi egyébre, akkor a bizalomnak lőttek és nem csak az utast hagyom cserben, hanem a saját, hosszú évekig épített renomémat csapom agyon egy jól irányzott sallerrel. Szeretném kihangsúlyozni: ezzel az állásponttal nem vagyok egyedül a szakmában, tudom jól, hogy sok iroda tisztességesen, becsületesen, és valódi szolgáltatást nyújtva dolgozik. Csak, mint mindenütt, a pozitív dolgoknak általában kevesebb reklám jut, ellenben a rosszra egyből mindenki ugrik. A magam részéről tehát azt gondolom, hogy az az iroda, aki nagyvonalúan átnéz bármely utazója problémáján, és azt gondolja, hogy ha becsukja szemét, fülét, akkor meg sem történt, az nem csak a utasával szemben inkorrekt, hanem saját és az egész szakma tekintélyét kockáztatja....
Sajnos Magyarországon nincs olyan megfelelő szakmai képviselet, mely alkalmas lenne az "ilyen" vadhajtások időben történő végleges kezelésére. Sok problémától megvédené nem csak az utasokat, hanem a többi irodát is. Őszintén remélem, hogy idővel - hiszen csak 50-60 évvel vagyunk lemaradva a polgárosodott nemzetek kultúrájától - ez is változni fog, és az amiről fent írtam, az annyira magától értetődő lesz, hogy említést sem fog érdemelni..
Addig meg kitartás..:)

Elnézést ha nagyon hosszúra sikerültem..
G

XCat 2010.04.24. 18:36:25

@Howl101: Kicsit, de nem baj.. hová szerveztek utakat?

Howl101 2010.04.24. 18:46:06

CatMother: Sokfelé. Jól esik az érdeklődés, de azt gondolom úgy korrekt, ha semmilyen formában nem csinálunk ingyen reklámot magunknak. Ráadásul ez az oldal sem erről szól, úgyhogy kérlek nézd el nekem, ha itt magunkról ennyit mondok, és nem többet.

XCat 2010.04.24. 18:46:55

@Howl101: Jó, küldd el privátban az iroda címét, és megnézem neten. :D
Kösz, előre is.

eml 2010.04.24. 18:53:44

@CatMother:
Gondolod kirakná? :)

Nem akarom a bloggazdát fikázni, vagy negatív színben feltüntetni, de tulajdonképpen a posztbezárással azokat az értékeket szarta pofán, amikért a Homár küzd, amik a Homár gerincét képzik.

Ez önmagában még nem baj, mert bárki megijedhet, senkinek sem hiánytik a per.

De ha egyszer valami az interneten megjelent, ráadásul egy bárki által hozzáférhető nyilvános adatbázis tartalmazza, akkor azt miért nem lehet bekommentelni?

Még Romániában is kiröhögték volna gp Gy.F.-t egy ilyen Homárfenyegetés után, sőt USA-ban esetleg a nyilvánosság korlátozásának vádjával, vagy hasonlóval valószínűleg elítélik.

Szily, remélem olvasod és válaszolsz, tényleg érdekelné szerintem a közösséget a véleményed, illetve az indokaid.

Éljen a szabad véleménnyilvánítás szabadsága!

XCat 2010.04.24. 18:58:38

@eml: én már mondogatom egy ideje, hogy elkurvult az egész, és gyakorlatilag egy bulvárszar.. a fogyasztóvédelem meg reklámszlogen. De nem bántam volna, ha kiderül, hogy tévedek. :)

eml 2010.04.24. 19:02:23

@Howl101: Korrekt.

"Sajnos Magyarországon nincs olyan megfelelő szakmai képviselet, mely alkalmas lenne az "ilyen" vadhajtások időben történő végleges ..."

Szoktam a német tv-ket nézni, ott az irodáknak komoly minősítő szervezeteik vannak, komoly próbautazások történnek, fogyasztóvédelmi magazinokban és netes fórumokon megjelennek a tesztek eredményei.
A múltkor egy adás arról szólt, hogy az iroda tulajdonosa bízott meg egy embert, hogy vegyen részt egy programon és írja meg a tapasztalatait stb, hogy még jobban tudjon küzdeni a vevőkért.

Kár hogy erre itthon még hatvan évet kell várni. Talán a gyerekem megéli.

Ingrid 2010.04.24. 19:05:51

@Howl101: Köszönöm, bár nem kaptam konkrét válaszokat, mégis úgy érzem, úgy reagálnál, ahogyan azt úriemberek és igazi, vérbeli szolgáltatók teszik azokkal az ügyfelekkel, akikről nagyon jól tudja: belőlük él.

Megértem, hogy nem csinálsz "ingyen reklámot" magadnak, mégis jó hallani azt, hogy vannak jól nevelt vezetők, akik be tudják magukat pozicionálni utasorientált hozzáállásra.

Sok utast, zsúfolt szezont kívánok!

Howl101 2010.04.24. 19:15:59

Ingrid: Köszönöm, hogy a túl sok konkrétum nélkül is megértetted, hogy mire gondolok, a jókívánságok pedig ráférnek az idegenforgalomra, úgyhogy külön köszönöm!:)

phyllo 2010.04.24. 19:24:48

@eml: A magyar jog köszönőviszonyban sincs az igazsággal - mondta egy sztárügyvéd egy TV műsorban. Ha ő nem mondott igazat én sem?!
(Nem pontos az idézet).

eml 2010.04.24. 19:33:09

@phyllo: Kolláth György mondta:"Igazságot odafenn szolgáltatnak a Mennyben, idelent maximum jogot."

Én a lekapcsolt posztban megkérdeztem Szilyt, becopypaste, belinkelve, vagy szövegkörnyezetben elmesélve, mindegy hogy an, de mindenki akit érdekel, ki tudja deríteni a gp Gy.F. lakcímét.
A különbség csak az, hogy nem a kútba szarunk, csak a szélére, és belelökjük.

Kifordított kacagány 2010.04.24. 20:33:55

na valahogy így kellett volna kommunikálni, mint ahogy ez a howl gyerek tette.
pedig gondolom most ő is bosszankodik és hullik a haja csomókban, amiért az aeroviva okos feje az egész szakmának ismét szépen alátett.
na mindegy, most vagy 20 évig nem utazgatok, addig meg csak kihullanak végleg az ilyen aeroviva típusú szutykok. már ki is néztem, hogy akkor majd hova megyek és kivel fuvaroztatom magam.

avatartalan 2010.04.24. 21:14:22

@Howl101: Szerveztek Portugáliába utat?Idén szeretnék odamenni.Lisszabon,Estoril...
Mailcímre küldhetsz linket vagy katalógust,köszi!

52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.24. 22:16:19

@Howl101: Egy ismerős mondta azt, hogy egy utazásszervezőnek fel kell készülnie bármilyen bajra, elemi csapásra, légitársaság csődjére, mert lehet, hogy egy adott úton nem túl valószínű, hogy bekövetkezik a baj, de hosszú távon, előbb vagy utóbb bekövetkezik.

Ha van akár pont ilyen helyzetekre is kötött biztosítás, akár csak ilyen helyzetre szánnt tartalék, amiből magadnak semmiképp sem veszel ki (más módon utasokra költheted), akkor bár egy ilyen helyzetben nem kis munka hazahozni az utast, de egyértelmű, hogy az iroda, a saját költségén, ennek a tartaléknak a terhére mindenkit hazahoz.

Ha pedig nincs, az iroda nincs felkészülve az előbb-utóbb biztosan bekövetkező bajra, akkor azzal az irodával nem szabad utazni.

Mit gondolsz erről?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.04.24. 22:22:32

@Howl101: Egy gonoszabb kérdés.

Mennyire illik egy utazási irodát megkérdezni arról, hogy "van-e B terv?" arra az esetre, ha valami nem a tervek szerint alakul?

(pl. légitársaság csődje, baleset miatt lezárt repülőtér, terrorcselekmény vagy vulkán miatt lezárt légtér, stb.)

S korrekt-e azt eleve tisztázni, hogy ilyen helyzetben meddig tud az iroda segíteni, s mi az a pont ahonnan már nem?

XCat 2010.04.24. 23:25:42

Szerintem a Howl még meg fogja itt bánni, hogy elmondta, mit csinál.

romesz 2010.04.25. 02:11:44

@CatMother: akinek van penze es legalabb egy idegen nyelvet beszel az nem fog vilagot latni csoportos utazas kereteben.

romesz 2010.04.25. 03:40:54

@Ingrid: Barataim egy teljes hetet csusztak a vulkan miatt. 3 hetes utjuk 4hetes lett es igy is csak csak kerulouton sikerult nekik. Azt mondtak nekik, ha ezt nem probaljak meg akkor a kovetkezo lehetoseg csak majusban lesz.

tejbetök 2010.04.25. 07:12:13

@Howl101:

Na végigolvastam az írásaid a topicban.

Igyekeztél elfogulatlan lenni mindkét irányban, nem kajseroltad az utazási irodákat sem.
A tény és tárgyszerűség növeli a hiteled.
Sok szolgáltató végre felfoghatná, ha egy felmerült problémára kulturált formában ad választ, ami nem hazugságokon alapul, akkor a rosszat is képesek az emberek megérteni elfogadni, s kevésbé marad kellemetlen szájízük.

Ehelyett GY.F. a telefonos fenyegetőzést választotta.

Szolidan csak azt tudom mondani, hogy aki nem tud kommunikálni rendesen az emberekkel, ne válasszon olyan foglalkozást, ahol emberekkel kell foglalkozni.
Menjen el urán bányásznak, ott káromkodva csapkodhatja csákánnyal a kőzetet.
Max ha túlzásba viszi, akkor valamelyik munkatársa a hátába állít egy csákányt.

Tahó embereknek nem való a szolgáltató ipar.

Kifordított kacagány 2010.04.25. 07:30:59

@romesz: csoportos utazásra is csak oda ahol beszélik az anyanyelvét.

@tejbetök: minden ember tahó, csak nem mindegy, mikor jön ki belőle.

phyllo 2010.04.25. 08:39:30

Egy friss példa ebből a témakörből:
Tavaly egy osztrák kerékpáros párocska szállt meg nálam egy éjszakára. A szobaár 36 euro.
Ők lealkudtak 10 eurót (látszott rajtuk, hogy ilyen alkudósak). A reggelinél is bőven kértek repetát.
Tegnap újra megjelentek, hogy itt töltenek egy éjszakát a tavalyi áron. Mondtam természetesen. Ma reggel megint bőségesen repetáztak a reggelinél, de úgy mentek el, hogy még visszajönnek, mert kellemesen érezték magukat.

Hansaplast 2010.04.25. 11:16:07

@phyllo: Ezért lesz még jövőre és azután is vendéged...
Milyen jó olvasni pozitív emberekről is!
Te és Howl101 és a hozzátok hasonló sok (remélem, sok) vendéglátós, utaztató, szállásadó miatt kívánom, hogy mindig legyen bőséges forgalom!

Gy.F. féléknek pedig szívbőljövő mélyrepülést kívánok és sürgős pályamódosítást!

XCat 2010.04.25. 14:27:24

@romesz: Hát én most fogok. Ez tényleg ennyire ciki?

XCat 2010.04.25. 14:29:51

@romesz: Különben az utazási iroda miért "csoportos utazás"? Jó, csoportban van a reptéri transzfer, meg a fakultatív programok. Na és...

romesz 2010.04.25. 20:47:03

@CatMother: igazad van nem ciki, nem is mondtam, hogy az lenne.
Ha csak a jegyet es a szalloda foglalast csinaltatod az utazasi irodaval az valoban nem csoportos. Regen en is foglaltattam irodaval, de miota az interneten mindent megtudok csinalni szamomra feleslegesse valt a szolgaltatasuk. Idom es tehetsegem van mindennek utana jarni es nem szeretem, hogy hozzam igazodjanak masok.

labi 2010.04.25. 20:57:41

legközelebb gond van hívjatok, 250€/fő áron kimegyek értetek a kilencszemélyessel. :)

CBI 2010.04.26. 09:18:06

Az Aeroviva "olcsó" árait úgy szokta összehozni, hogy az egzotikus utak luxusszállóiban a személyzeti (utaskísérők, buszsofőrök elszállásolására szolgáló) szobákba teszi az utasait. Főleg az egy-két éjszakás esetekben történik az ilyen. Ekkor van aki észre sem veszi, van aki nem szól érte, mert egy éjszakát bárhol lehet aludni. van amikor az utaskísérő megmagyarázza: "Sikerült a csendes parkra (hátsó udvar) néző szobákat szerezni ahová nem hallatszik a tengerparti nyüzsgés, és lehet jókat aludni. A reggeli (lenyugvó és egyáltalán bármikor) nap sem süt be.
Ha egy úton tényleg luxus a szállás és a legmagasabb színvonalú ellátást tapasztaltuk, akkor az a következő évben (esetleg turnusban) már biztos megszűnik és az ismerőseink akiket erre az útra rábeszéltünk, azt hiszik ki akartunk velük szúrni.

Pilgram (törölt) 2010.04.26. 11:26:10

- Mi volt a haldokló izlandi gazdaság utolsó kívánsága?
- Szórják szét a hamvait Európa felett!

2010.04.26. 12:48:32

@phyllo: Meséld el kérlek, hogy az ilyen potyázó emberek esetében mi a te hasznod ? Hogy vérszemet kapnak és odajárnak.
Ha a 36-10 euróból még megéri, akkor ennyi az extraprofitod ?
vagy ha nem, akkor ráfizetéssel miért adod ki a szobát ?
Tényleg őszinte érdeklődéssel kérdezem.

juhaszvik 2010.04.26. 15:03:20

srácok nagy ocsmányságot csinálok, de a kommentek nagy részét "szkippelem", és elnézést kérek, amiért azt feltételeztem, hogy a homár esetleg engedett valamilyen külső, feketébe burkolózó kéz nyomásának. (vagy jackyll is szeretne utazni, mint szily) :)

@Ingrid: Te pedig ne haragudj, de olyan jó ránézni az avatárodra. :)

Kifordított kacagány 2010.04.27. 07:29:19

@CBI: hú, egy ilyen szobáért ölni tudnék. utálom, mikor arra kell ébrednem, hogy a szemembe tűz a nap és izzadok tőle mint a ló:)

@Kulics: van egy sokmilliós ingatlana, amit gondolom nem kevés pénzért alakított olyanná, hogy kiadhatók legyenek egyes részei. ez egy hosszú távú befektetés, amiről úgy gondolja, hogy a 36 eurós áron kiadva behozza az árát és biztosítja a megélhetését, vagy annak egy részét. nyilván vannak egyéb költségei is, amik sem a 36, sem a 26 eurót nem közelítik meg, még repetával sem, tehát neki mindenképp megéri kiadni. ugyanakkor extra profitnak sem lehet nevezni azt a 10 eurót, egyrészt az ingatlan miatt, másrészt a befektetett munka miatt. ha elmész egy állásinterjúra és a mennyit kérszhez érkeztek, neked is van egy elképzelésed, amit szeretnél. ha ezt nem fogadják el és valamivel kevesebbet kínálnak, még lehet, hogy elfogadod, ha úgy érzed, annyiért is érdemes csinálni. ha viszont rábólintanak és elfogadják amit kérsz, akkor te extraprofitért dolgozol? nem, csak jobb áron tudtad eladni magad.
most nemrég kaptam ajánlatot horvát és olasz apartmanokról. a májusi és a júliusi áraik között volt vagy 3x-os szorzó. ők is azon vannak, hogy minél nagyobb bevételre tegyenek szert és valószínű ott is lehet alkudni. még ezt a különbséget sem nevezném extra profitnak, ebből élnek és nyáron meg kell keresniük azt a pénzt, amiből egész évben fenntartják az ingatlant és amiből megélnek akkor is, amikor a kutya se töri rájuk az ajtót. hol van ehhez képest az a 10 euró különbözet?

alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 14:20:46

Sajnos erre a vulkán problémára csak vésztartalékos pénzzel lehet készülni. Mindenki azt gondolja, a mi turnusunk alatt nem lesz gond.Aztán lett. Igyekezzünk minden utazásnál jól hasznosítható valutát menteni készpénzben magunknak. Jobb félni, mint megijedni.
süti beállítások módosítása