Újabb aerovivás történettel kedveskedik egy naiv ügyfelük, akinek egy hetet kellett volna várnia, hogy repülővel hazajusson Isztambulból. Végül a kitelepített idegenvezető rakta fel őket egy német utazási iroda mentőbuszára:
Most olvasom éppen az Aeroviva szívatását a Párizsba ragadt utasokkal. Mi is éppen most értünk haza 15-en 25 órás buszozás után Isztambulból. A tényállás ugyanaz: kint nagyon kedves, készséges idegenvezetők, a magyar és a török is. Velük semmi baj, de jött a vulkáni hamu, és attól kezdve az Aeroviva az idegenvezetőnek semmit nem tudott mondani, mi lesz velünk, csak annyit, hogy a további kint tartózkodást nekünk kell fizetni. Valamivel később annyit mondtak még, hogy legkorábban egy hét múlva kerülne ránk a sor repülővel, előbbi hazautazást nem tudnak intézni, és más módon, mint repülővel, szintén nem tudnak minket hazahozni. A plusz egyheti kint tartózkodást (saját költségen) dolgozó emberek lévén, egyikünk sem tudta volna vállalni, így kétségbeesve próbáltunk megoldást találni a kinti idegenvezetővel együtt, mindezt az Aeroviva teljes érdektelensége közepette.
Végül a kinti ember riasztott minket, hogy félóránk van, hogy elkélszüljünk, akkor felszállhatunk mi is egy Budapest felé tartó buszra, a szállodából már ki is vagyunk jelentve(korábban arról volt szó, hogy nem kell izgulni, hely van a szállodában, menet közben megoldódik majd a hazajövetel, közben viszont kiderült, hogy az e hét szerdai csoport már ki tud repülni, tehát gyorsan meg kellett szabadulni tőlünk, mert kell a hely), és mellesleg 250 eurót kell fizetnünk fejenként az útért, és ha ezzel a lehetőséggel nem élünk, ki tudja, mikor jutunk haza. Egyben újra megerősítették azt is, hogy az Aeroviva csak és kizárólag repülős visszautazást fizet, a buszos szervezést csak magánemberként, együttértésből intézték.
Ijedtünkben mind a 15-en elfogadtuk az ajánlatot, és rohantunk a buszhoz, mely már szinte tele volt németekkel és egyéb náció tagjaival, akiknek (kérdésünkre) az utazási irodájuk szervezte a buszt, és kapnak kártérítést otthon – mondták ők. Vis maior ide vis maior oda, azt azért elvártuk volna egy ekkora irodától, hogy megpróbál hazautazási lehetőség után nézni, nem magunkra, ill. a kinti emberükre hagyni minket, aki a budapesti iroda beleegyezése nélkül semmit sem tehet, miközben más irodák folyamatos tájékoztatást küldtek itthonról, és próbálták mielőbb hazajuttatni az utasaikat. Mindenesetre nem fogunk abba beletörődni, hogy ilyen módon bánjanak velünk, és egy vis maior csak nekünk okozzon pluszköltséget, az iroda mossa kezeit. Az is biztos, hogy utazni sem fogunk többet Aerovivával, és nem ajánljuk másnak sem. ,mert bajban ismerszik meg igazán az „ember”, baj pedig adódhat.
yippyupp 2010.04.23. 12:35:49
Ingrid 2010.04.23. 12:37:29
Alpári stílus várható!
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 12:37:30
Nem értem én ezt. Lenyelik a repülőút költségét??? Megszedik magukat a vulkáni hamu "áldozatain"???
Ingrid 2010.04.23. 12:38:51
DE nem zörög a haraszt..... ugye mindenki tudja folytatni? :)
Magam_a_Mondomét! 2010.04.23. 12:39:40
Az utolsó kapcsolja le a villanyt és húzza le a rolót!
Gea 2010.04.23. 12:39:56
yippyupp 2010.04.23. 12:40:31
AlexWolf 2010.04.23. 12:40:44
1. Svédországban ez hogy menne?
2. Bánki Péter ezt hogyan intézné?
3. Hol van Sün!! ?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 12:41:23
- Isztambul.
Gea 2010.04.23. 12:41:36
...a német...
Kifordított kacagány 2010.04.23. 12:41:41
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 12:42:29
yippyupp 2010.04.23. 12:43:01
jé ebben a posztban nincs vis major : )
Jemi 2010.04.23. 12:43:10
Greg Popafox 2010.04.23. 12:44:13
yippyupp 2010.04.23. 12:44:24
így nincs meg a heti fotoshop adagunk
AlulírottFentemlített 2010.04.23. 12:48:28
1. Svédországban minden károsultnak adnak egy kis faszenes grillezőt izlandi lávával, aminek nagyobb a füstje, mint a lángja.
2. Okostelefonon
3. Otthagyta valahol azaeroviva?
zaeroviva az új ppo?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 12:48:46
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.23. 12:48:49
". Vis maior ide vis maior oda, azt azért elvártuk volna egy ekkora irodától, hogy megpróbál hazautazási lehetőség után nézni, nem magunkra, ill. a kinti emberükre hagyni minket,"
Hát valahogy így.
No comment!
Kifordított kacagány 2010.04.23. 12:49:53
yippyupp 2010.04.23. 12:51:42
Jemi 2010.04.23. 12:52:16
Rosszindulatú Vászka 2010.04.23. 12:52:29
GYÉEF 4 PREZ!
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 12:53:45
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.23. 12:55:36
Kifordított kacagány 2010.04.23. 12:57:55
csak tippeltem
AlulírottFentemlített 2010.04.23. 13:00:24
Rosszindulatú Vászka 2010.04.23. 13:02:00
Ezt az ajeró-vívásoknak üzizem, olvasni-e tunnak?
"A biztosítás korlátai nem jelentik azt, hogy az izlandi vulkánkitöréshez hasonló helyzetekben nem számíthatunk kártérítésre. A rendkívüli helyzetre való tekintettel hivatalos állásfoglalást adott ki az Európai Bizottság az utazók jogairól. Jelenleg két idevágó szabályozás van érvényben, a 261/2004 rendelet, mely a megtagadott beszállás, járattörlés, valamint huzamosabb ideig elhúzódó járatkésés esetén szabályozza a légi utas jogait, továbbá a 90/314 direktíva, mely a társasutazás azon eseteire vonatkozik, mikor a szerződés jelentős mértékben módosult a társasutazás megkezdése előtt vagy után.
Forrás: AFP
A 261/2004 rendeletben, azaz kötelező érvényű uniós jogszabályban meghatározott esetekben a légitársaságok kötelessége az utas megfelelő informálása írásos formában a kompenzáció és segítségnyújtás szabályairól, a segítségnyújtás, azaz étel, frissítő, és amennyiben szükséges szállás biztosítása, végül pedig az utas döntése alapján a jegyár visszatérítése az általa meghatározott formában, vagy alternatív járatra való áthelyezése. A jogszabály valamennyi olyan utasra vonatkozik, akinek járata uniós országból indul, vagy uniós légitársaság gépén nem uniós repülőtérről száll fel uniós célállomásra. Ugyanakkor célállomástól függetlenül nem vonatkoznak a fenti szabályok a nem uniós országból érkező nem uniós légitársaságok járataira. "
Mocskos Világ 2010.04.23. 13:04:46
No, lássuk az én telefonszámom is megvan-e neki.
Szeretném előre jelezni, hogy nálunk a gyerek fürdetése fél nyolckor van.
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.04.23. 13:05:49
Mindenesetre: egy magánutazás esetén is felkészül az ember minden eshetőségre, nemhogy ha másokat utaztat...
Tipikusan magyar, ocsmány pénzmosoda majdnem az összes utazási iroda. Kisstílű, a rendszerváltáskor felkapaszkodott (akkor még lila susogósmelegítő-makkoscipőt hordó, GáborGábor típusú) vállalkozók üzemeltetik ezeket a szennyirodákat.
tejbetök 2010.04.23. 13:08:40
Egyébként megértem, hogy nincs miből fizetnie az aeronak.
16 milla éves adózatlan nyereségből nem nagyon futja.
8 milliárd évi forgalomból 16 milla nyereség egy évben. Hmm, majdnem jótékonysági intézmény.
HAHÓ APEH!
Kéne egy jó kis átfogó vizsgálat!
Layosh 2010.04.23. 13:10:29
Homár-homár, csalódtam benned, nem kellene ennyire beszarinak lenni, vagy akkora összeget ajánlott fel az Aeroviva, hogy nem lehetett nemet mondani a korrupciónak?
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.23. 13:10:47
@Ingrid: mondták már, hogy szép a szemed?
eddig semmi bajom nem volt az aerovivával. sőt, egyáltalán nem érzek együtt a repülőutasokkal, mert a kontinensen belüli röpködést ellenzem. egyáltalán nem sajnálom azokat, akik nem itt vannak, hanem valahol máshol élvezik a hirtelen támadt szabadságot.
DE most már egyre jobban utálom ezt az aerovivát, nem azért mert gyf ilyen vagy olyan lenne, hanem mert már a csapból is ez az iroda folyik. tököm tele van velük.
Dr. Kix 2010.04.23. 13:11:18
1: lila jégkocka???
2: Miért pont Gábor Gábor??? Bejelentett munkatársai voltak, és még a melegekkel se volt semmi baja!
:)
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.23. 13:12:23
Alikam 2010.04.23. 13:15:55
persze, hogy az...
Jó lenne már megmagyaráznia az Aerovivának, hogy akkor miért is nem a repülőtársaságoktól visszakapott pénzből hozzák haza az utasokat?
Mert azt ugye visszakapták, azt Vis Maior esetén is vissza kell adni...
helianthus 2010.04.23. 13:15:58
Napi középárfolyamon 66000 Ft-ért/fő, azaz a 15 embert 990000, modnom még egyszer kerekítve egy MILLIÓ forintért hozták haza egy olyan buszon, amin még rajtuk kívül mások is voltak.
Hát elgondolkodom azon, hogy alapítok egy utazási irodát.
Eric_Cartman 2010.04.23. 13:16:22
yippyupp 2010.04.23. 13:17:05
Ingrid 2010.04.23. 13:19:11
helianthus 2010.04.23. 13:21:28
XCat 2010.04.23. 13:22:09
yippyupp 2010.04.23. 13:22:20
Énbagoly 2010.04.23. 13:22:25
Kérdezte már azt valaki, hogy az utasok által eredetileg befizetett pénzel mi lesz? Már a visszaút költségeire gondolok. Azt most lenyeli az iroda?
XCat 2010.04.23. 13:23:21
PuruttyaIrto (törölt) 2010.04.23. 13:25:42
Ez azt hiszi magáról, hogy azért mert a leköszönő politikusainknak szabad bunkó tolvajnak lenniük, akkor már, mint cégvezetőnek, ezt neki is szabad.
Senkinek nem szabad bunkó tolvajnak lennie.
yippyupp 2010.04.23. 13:26:27
Alikam 2010.04.23. 13:26:57
elwood 2010.04.23. 13:27:21
mindjárt felhívja őt is Gy.F. (a hibás)
Sasfióka 2010.04.23. 13:27:25
Istanbul - Budapest 1400 km, azaz oda-vissza 2800 km, legyen 3000 km.
Google-n találtam buszt: 31 személyes, full extrás, külföldre 220,- Ft / km.
A két napra a sofőrök kapjanak 25-25e Ft-ot, azaz összesen 3000 x 220 + 50e = 710e Ft. Extra fjúcsör legyen még az a 90e Ft, hogy kerek legyen: 800e Ft.
Ezért 30 utas jut haza Istanbulból. Vagyis 26.700,- Ft / fő. Pontosan 100 EUR.
És véleményem szerint 1 nap (amíg kiér a bérelt busz) simán meg lehet szervezni a hazautazókat Istanbulban. Pláne ha hozzácsapunk egy bécsi végállomást.
Ez most nem az Ojróviva ellen szólt, hanem szerintem a "viszmalyorban" lévők lélekjelenléte is számít. Mert én tuti, hogy azon nyomban szerveztem volna a "mentést". Márpedig 100 EUR vészhelyzetben - főleg úgy, hogy a légitársaság a repjegy visszafelé eső részét még téríti is - nem egy olyan összeg, amely előteremthetetlen!
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 13:28:11
- 10.
- 10 mi?
- 9, 8, 7, 6...
PuruttyaIrto (törölt) 2010.04.23. 13:28:45
Csődbe megy akkor? Ki nem szárja le? Ezt be kell kelkulálnia minden válalkozónak. Nagyobb a haszon ha válllakozol, de nagyobb a kockázat is. Aerovivva ezt bevállalta, most térdeljen és elégítse ki az utasait.
Mert ez a botrány után sokan el fognak pártolni tőlük. És ez nem hitel rontás, hisz a hitelük romlott azt nem a cikk rontja el.
Ingrid 2010.04.23. 13:29:07
@yippyupp: nekem nincs ilyen jellegű problémám.
A vicces az, hogy csupán a Párizsi eset miatt írtam azt, hogy azzal együtt és az én -sokkal kisebb- kellemetlenségem miatt nem utazom velük, és ezért borította a fejemre a szerda délutánt.
Éppen ezért érthetetlen a mai napig, hogy egy magánvéleényért, miért kell tönkretenni egy család estéjét, fürdetését, gyermeke altatását és a férjemmel való kapcsolatom.
A férjemet SEMMI JOGA NEM VOLT felhívni.
Be is fejezem, csak azért kommenteltem eddig, hogy véleményezzem: lám-lám...
Megyek is, jobb a családi béke ;)
elwood 2010.04.23. 13:30:41
mézbe estek ?
Rosszindulatú Vászka 2010.04.23. 13:31:04
ZX 2010.04.23. 13:31:16
Kifordított kacagány 2010.04.23. 13:31:43
amúgy tényleg szépek, de hogy jött ez ide?
Énbagoly 2010.04.23. 13:32:33
De most komolyan. Azzal a pénzzel mi lesz?
@atpijkamo: most vagy lassan számolnak, vagy pénteki buli van a zutazásiirodánál.
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.04.23. 13:34:12
Kifordított kacagány 2010.04.23. 13:34:21
yippyupp 2010.04.23. 13:36:57
vagy a telepátiára gondolsz? - láttam idén egy baglyot elrepülni az ablakom előtt, azóta van meg ez a képességem
Ingrid 2010.04.23. 13:37:01
Énbagoly 2010.04.23. 13:38:15
joetaylor 2010.04.23. 13:38:56
Énbagoly 2010.04.23. 13:39:23
yippyupp 2010.04.23. 13:39:40
fluentlime 2010.04.23. 13:40:31
- 10.
- 10 mi?
- 9, 8, 7, 6.
Hehe
Énbagoly 2010.04.23. 13:40:34
ZX 2010.04.23. 13:42:11
De vis maior, ettől függetlenül egy ügyes és tisztességes szervező fél perc alatt visszaszerzi a zsetont és visszautalja az utasnak.
7esbusz 2010.04.23. 13:43:25
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.23. 13:44:18
yippyupp 2010.04.23. 13:46:09
Kifordított kacagány 2010.04.23. 13:46:44
Énbagoly 2010.04.23. 13:48:38
Rosszindulatú Vászka 2010.04.23. 13:53:49
És mi lesz, ha bezárják?
Vajon nyitnak egy dünöngőposzt?
eml 2010.04.23. 13:54:40
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.23. 13:55:53
Nos, odamentünk és az volt a probléma, hogy a papucsférj felesége fázik esténként (júlusban vazze, mediterrán országban) és hogy ez milyen szar hely, hogy nem segítenek nekik. Nagyon közel voltam, hogy felpofozzam, hiszen nem értették, h miről van szó, nem tudnak magyarul hiába ordibál.
Miután tolmácsoltam a hely tulajdonosa elment a közeli üzletbe és vett kb. 200Euro értékben 2 garnitúra gyapjú takarót, plüss plédeket.
Persze nem az ő feladata lett volna, hiszen volt személyzete, meg talán a raktárban is lett volna meleg takaró, de nem akarta, hogy a vendége hiányt szenvedjen, még akkor sem, ha a kérése irreálisnak tűnhetett(ha csak nem légkondizott legalább 30 fok volt este is a szobában)
Ja, és utazási irodával mentünk (ebbe az apartmanba nem lehetett abban a periódusban magán úton foglalni, mert kizárólagos értékesítését az iroda végzi) akik persze még csak nem is tudtak a dologról, hiszen a megadott helyi telefonszámon elérhetetlenek voltak és személyesen is csak napokkal később kerültek elő. Persze csak a panaszt kapták az apartman tulajdonosára, de kötelességemnek éreztem elmondani az igazságot neki.
Jövőre ugyanide megyünk, *ingyen* szállással, mert beépíti a tetőteret vendégszobának a barátai számára...
yippyupp 2010.04.23. 13:56:12
www.youtube.com/watch?v=39H9SOXHuBk
eml 2010.04.23. 13:56:19
Mindezt azért mert nyilvánosan megjelent adatok lettek idézve?
Gy.F. Lakcíme, anyja neve..
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.04.23. 14:00:34
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.23. 14:02:03
Énbagoly 2010.04.23. 14:03:16
@eml: Volt már bizony...
Rosszindulatú Vászka 2010.04.23. 14:06:12
Ijen törölés meg egyre több lesz, szájmun mongya!
yippyupp 2010.04.23. 14:09:09
A post tolót lehet már?-a mikroblogger 2010.04.23. 14:11:33
Ugyandehogy (törölt) 2010.04.23. 14:11:40
Rosszindulatú Vászka 2010.04.23. 14:13:41
hetech 2010.04.23. 14:14:24
Sajnos tegnap este bezártam a firefoxban azt a lapot...
Pedig meg lehetett volna... :(
hetech 2010.04.23. 14:16:07
A post tolót lehet már?-a mikroblogger 2010.04.23. 14:19:23
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2010.04.23. 14:19:39
Nuunius · www.webtag.hu 2008.01.17. 16:27:26
Tehát 2008 óta nem lett jobb. Ami érdekes ,hogy még mindig van aki velük utazik :(
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2010.04.23. 14:21:00
Nuunius · www.webtag.hu 2008.01.18. 08:46:42
Jaj vajon LaccPacc ott van e még?
eml 2010.04.23. 14:24:50
Az én gépemen nincs meg, sajna ez minden pénteken 9-kor karbantart, és törli a tempeket.
Gy.F. az Aeroviva vezetője ezeket is zaklatni fogja? Telefonon?
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.23. 14:26:29
primadonna 2010.04.23. 14:27:12
Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva,Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva, Aeroviva
Címem és telefonszámom a szerkesztőségben, éjfél után FGY se hívjon...
besamel 2010.04.23. 14:28:51
primadonna 2010.04.23. 14:28:59
eml 2010.04.23. 14:29:07
A guglit mikor zaklatja Gy.F. telefonon mint az utasokat?
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.23. 14:29:35
vaaaaaagy... lehet, hogy azok akik ide írnak, azok mind hazudnak?
mert mást nem tudok elképzelni mint okot, hogy az előző blogok le lettek zárva.
Rosszindulatú Vászka 2010.04.23. 14:32:30
hetech 2010.04.23. 14:39:33
Bezzeg, ha a régi jó (azazhogy fos) ie-t használnám akkor tudnám, hogy a temporary internet files mappában még a 2 éves oldalak is ott lennének.
Aztán persze keresném, hogy hova lett a hely...
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2010.04.23. 14:40:12
EDE is megvan!!!!!!!!!!!!
EZ FONTOS
hetech 2010.04.23. 14:41:28
eml 2010.04.23. 14:41:48
A Homár azért ment le cenzurába, mert a görélny Gy.F. nehézményezte, hogy megjelent a Homáron a lakcíme, ami egy internetes teljesen nyílvános adatbázisból lett idemásolva.
eml 2010.04.23. 14:43:50
A post tolót lehet már?-a mikroblogger 2010.04.23. 14:48:50
kispista 2010.04.23. 14:49:40
Nevezzük inkább geciputtony buzinak!
ZX 2010.04.23. 14:49:40
kispista 2010.04.23. 14:51:55
Megfenyegette, oszt ennyi.
Ha bepereli ageciputtony gyarmati ferenc, szervezhetünk társasutazást a bíróságra és a lakásához!
De be is jelenthetnénk egy 30 napos tüntetést a cég irodája elé. Demokráciában szabad, elég 1-2 ember transzparensekkel.
phyllo 2010.04.23. 14:58:44
Van rá lehetősége, hogy elmondja az ő verzióját.
Az utazási irodák szakmai szövetsége miért nem foglal állást ebben az ügyben?
Nem is olyan rég itt beszélgettünk egy ügyvezetővel elég normális hangnemben egy bizonyos magyar termék ügyben.
Na ez a cég biztosan nem kapná meg azt a védjegyet.
Érdekelne a felesége véleménye is arról, hogy a férje állítólag hölgyeket fenyegetett telefonon.
ODIV 2010.04.23. 15:02:06
Néznétek csak meg Gy.F. áprilisi telefonszámláját... :D
Wonder Deer Hunter 2010.04.23. 15:02:52
A telefon pedig grátisz, ezzel az ügy már bukhatatlan...
Kedves Gy.F.!
Ha az utasok feljelentenek, kéne majd neked egy új szakma, vagy szorosabbra kötni a szálakat azzal aki eddig tolt, mert Neked most szar lesz...
Az utazási iroda sem úszhatja meg jogilag, sem erkölcsileg, mivel egy cégnek azt az arcát is nézni kell... De lehet, hogy nem csukatják majd be...
Szóval, nyugodtan, ha van papír és toll, éljenek állampolgári jogukkal... A tárgyalásokon sem kell mindíg ott lenni, lehet igazolást kérni... Szóval, tegyenek úgy kedves utasok, mint akinek nem tetszett a szolgáltatás amit kifizettek!
borso 2010.04.23. 15:06:13
ZX 2010.04.23. 15:09:54
Na ez azért nem igaz. Mondjuk a konkrét eseted nem ismerem, de azért az utasoknak is vannak ám érdekes megnyilvánulásaik, hogy mit képzelünk, hogy 2 Ft-ért ő mi az, hogy nem luxusszállodát kap?
borso 2010.04.23. 15:19:10
borso 2010.04.23. 15:22:46
ZX 2010.04.23. 15:25:11
mqqq 2010.04.23. 15:26:29
Ugye vágod, hogy ha csődbe nem is mész, kurva jelentős bevétel kiesésed lesz a Homár miatt :D
2010.04.23. 15:31:19
Vészhelyzet volt és ez iszonyat felpörgette az árakat. Angliából 10 szeres áron SE letett átjutni a kontinensre.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2010.04.23. 15:33:40
2010.04.23. 15:34:21
Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.04.23. 15:35:39
Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.04.23. 15:41:51
ZX 2010.04.23. 15:45:22
Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.04.23. 15:48:02
ZX 2010.04.23. 15:53:30
Repülőjegy esetében is volt már, hogy az on-line listaár Bangkokba már 537.000 Ft körül járt, én még mindig tudtam volna 160.000-ért foglalni.
BBG76 2010.04.23. 15:55:12
Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.04.23. 15:55:43
ZX 2010.04.23. 15:58:43
Manci néni, a szomszéd 2010.04.23. 15:59:27
sakálbaba 2010.04.23. 16:11:02
párizsi utas 2010.04.23. 16:33:39
2.megjött a számla 2010.04.21 dátummal
3.utastársam most jelezte , hogy bent voltak az irodában és készséggel visszafizették a repülőjegy árát.
Pittykapitany 2010.04.23. 16:39:17
egesz pontosan mire szolitottak fel?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 16:48:03
Na, erre már sokan ráfaragtak. Itt egy homáros példa: homar.blog.hu/2007/07/09/alomnyaralas_az_aerovivaval
párizsi utas 2010.04.23. 16:48:51
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 16:51:20
Rák Attantam 2010.04.23. 16:51:52
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 16:53:06
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 16:54:45
hetech 2010.04.23. 16:56:16
ZX 2010.04.23. 17:01:02
Pittykapitany 2010.04.23. 17:02:19
es nem lehetne vadalku kereteben arra a nemes gesztusre megkerni az ugyvedet es Gy. F.et hogy nyaljak meg a bal heredet?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.23. 17:06:06
Pittykapitany 2010.04.23. 17:13:18
P.A.N. 2010.04.23. 17:36:39
Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat (e-cegjegyzek.hu, ingyenes, bárki által elérhető):
"Készült: 2010/04/23 16:57:41. A szolgáltatott adatok a kibocsátás időpontjában megegyeznek a cégnyilvántartó rendszer adataival.
Microsec Céginformációs szolgáltató "
"A Cg.01-09-668441 cégjegyzékszámú AEROVIVA Utazási Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (1075 Budapest, Károly krt. 11.) cég 2010. április 1. napján hatályos adatai a következők:
....
5. A cég székhelye
5/1. 1075 Budapest, Károly krt. 11.
Hatályos: 1998/02/01 ...
....
13. A képviseletre jogosul(tak) adatai
13/7. Gyarmati Ferenc más munkavállaló (an.: Badics Eszter)
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2008/12/12
A változás időpontja: 2008/12/12
Bejegyezés kelte: 2009/01/13
Hatályos: 2008/12/12 ...
13/9. Hidas Anna ügyvezető (vezető tisztségviselő) (an.: Hajdu Anna)
Adóazonosító jel: 8384404453
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2006/01/15
A változás időpontja: 2009/12/04
Bejegyezés kelte: 2009/12/10
Hatályos: 2009/12/04 ..."
Idézet vége.
Annyiból is izgalmas a kérdés, hogy állítólag a cég vezetőjeként mutatkozott be a telefonáló, akinek a hangját valószínűleg meg lehet azért egy hölgytól különböztetni, aki ténylegesen a cégvezető a minisztériumi adatbázis szerint.
Lesz ebből még recece.... Csak azt nem értem, miért nem fogja fel a jóember, hogy minél hangosabban vergődik, annál nagyobbat bukik a piacon.
Kétrségtelen, hogy éles a piaci verseny, kicsi az elérhető haszonkulcs, de a tisztességes bánásmód alapból elvárható. Telefonon felhivogatni az utast .... Hát....
évekig foglalkoztam nagy légitársaság földön hagyott utasaival. Ha az utas köpködött, fújt, kiabált, perrel fenyegetőzött, akkor is higgadtan válaszoltunk neki. Ugyanis mindegy, hogy a gép, a légitársaság, vagy az időjárás hibájából hagytuk földön, MI hagytuk földön. Ha olyat kért, ami nem jár, elmondtuk. Ha nem értett egyet, folyamodhatott jogorvoslatért, vagy kérhetett méltányossági ügyintézést. De soha nem engedtük meg magunknak, hogy nekünk álljon följebb.
Számtalan utazási irodával is dolgozik minden légitársaság, és kétségtelen, hogy sokan felejtik el korrektül tájékoztatni az utast (pl. hogy azért olcsó a jegy, amit eladtak neki, mert nem változtatható, hogy nem jár vissza az ára, vagy hogy pl azért nincs kaja a nyaralócharteren, mert az utazási iroda úgy rendelte a járatot, hogy nem kell catering...stb.) Ezekkel a problémákkal mi ütköztünk rendszeresen, ahogy azzal is, hogy sok esetben a helyfoglalási rendszert sem ismerték egyes irodák eladói.
Én megértem, hogy ez egy éles biznic, de a korrektség hosszútávon a legjobb reklám egy cégnek.
Az utasoknak pedig csak azt tudom mondani, hogy olcsó húsnak ebben az iparban is híg a leve.
MRM 2010.04.23. 17:45:02
Az utazasi irodanak az a dolga (azert kapja a penzt), hogy azoknak, akik a kenyelmesebb (???) utazast szeretik, beszerezze a jegyet, hogy az utazonak ne legyen ra gondja. Nomarmost mehetek en hazat venni magamtol, vagy leadom egy ingatlanugynoknek az igenyeimet es o megkeresi nekem (penzert) azokat a hazakat, amik megfelelnek a kriteriumoknak. Nomarmost megveszek egy hazat, jon a foldrenges vagy tornado es osszedol a haz. Milyen alapon megyek en az ingatlanoshoz, hogy adjon nekem hazat, mert amit megvetetett velem, az osszedolt... hiaba adtam oda erte a penzt (a hazert az elozo tulajnak es a megkeresesert az ingatlanugynoknek) barmilyen fajdalmas, az en dolgom ujra hazat talalnom, ujra kifizetnem, stb.
Attol fuggetlenul, hogy segithet lehetosegeket keresni az utazasi iroda, az anyagi veszteseg nem az o gondjuk, o egy szolgaltatast ajnlott (repjegy szerzese) es azt teljesitette is jopenzert (ezert nem utazok SOHA utazasi irodaval, ha el akarok menni valhova, elmegyek magam). az hogy a legitarsasag nem repul, arrol az iroda nem tehet. Velemenyem szerint;)
kispista 2010.04.23. 17:46:28
Módosítsd a beírásodat, hogy igazuk legyen.
Aztán úgyis visszamásolja majd néhány homár-olvasó, amiről te nem tehetsz!
Így ők sem tudnak perelni, de ebből nem lesz semmi hasznuk.
Akit meg telefonon keresztül zaklatott a geciputtony ferenc, az tegyen ISMERETLEN tettes ellen feljelentést.
kispista 2010.04.23. 17:49:30
Ha egy kivitelezőtől veszel egy házat, nem mondhatja hogy azért dőlt össze mert a kőműves alvállalkozó részeg volt, mert a kivitelező felelős érte.
Itt nem repjegyet vásárolt az utas az irodán keresztül, hanem egy komplett utazást!
P.A.N. 2010.04.23. 17:50:08
Bocs, lemaradt, erről a telefonálgatásól beszélek: homar.blog.hu/2010/04/22/peldatlan_homar_kommenteloket_fenyeget_az_aeroviva
kispista 2010.04.23. 17:52:18
Mert a 4. helyezett a homár!
MRM 2010.04.23. 17:52:59
kispista 2010.04.23. 17:58:01
Már százszor ki lett tárgyalva, a repülőtársaságok visszatérítik a repülőjegy árát, hiába nem felelősek.
Úgyhogy az anyádnak mondogasd ezeket a aerovivát mentegető faszságaidat!
ZX 2010.04.23. 18:02:19
Kifordított kacagány 2010.04.23. 18:36:34
@Tarika: na de ha gyéefnek nem volt joga felhívni, én meg felhívom, akkor abból nem lesz probléma?
@besamel: hívjon csak, engem nem zavar, majd kedélyesen elbeszélgetünk
@Kulics: ne viccelődjünk, azért innen magyarországról nem utaztak annyian az aerovivával, hogy lekössék az ország teljes buszkapacitását
@párizsi utas: miért, időközben kiderült, hogy mégsem lehúzás volt a 30 rugó, hanem színes ugráló mikulásokat is kértetek a buszba?
@MRM: ja, azért nem, de a más kárából hasznot húzásért már inkább. meg aztán náluk nem csak repjegyet vettek, hanem csatolt szolgáltatást is, ami miatt megint csak a hátukat kellene tartani inkább a markuk helyett.
Kifordított kacagány 2010.04.23. 18:39:27
MRM 2010.04.23. 18:51:58
@ZX: Az a baj, hogy ilyen esetben nem lehet normal a'rrol beszelni. nem 9 ember ragadt parizsban. Vagy 20 Isztambulban. Sokmillio utas.
Egyebkent azt hittem a hozzaszolasom elejen vilagosan leirtam, hogy az eljaras modjat en sem helyeslem.
www.jogiforum.hu/hirek/22924
"A jogszabály szerint az utazásszervező felel az utazási szerződés nem-teljesítéséből vagy hibás teljesítéséből eredő károkért, kivéve, ha a nem-teljesítés, illetve a hibás teljesítés sem az ő, sem az általa igénybe vett közreműködő magatartására nem vezethető vissza. Ide tartozik az vis maior esete is, tehát a kialakult helyzetért nem tehető felelőssé az utazási iroda. A rendelet azonban szigorúan kimondja, hogy az utazásszervező köteles segítséget nyújtani az utasnak, ha nehézségei támadnak. Álláspontunk szerint ezt úgy kell értelmezni, hogy az utazásszervező köteles lehetőségeihez mérten törekedni megfelelő szálláshely és alternatív szállítási mód biztosítására a kinn bajba került utasai érdekében, e törekvés elmaradása pedig kártérítési igények alapjául szolgálhat."
Erre gondoltam.
a buszozas koltsegeit szerintem nem eri meg szamolgatni, hogy ennyi a benzin, akkor miert ennyiert viszik el oket. ebenzinen kivul egyeb koltsegek is vannak> busz esetleges berleti dija, sofor munkabere, potsofor munkabere vagy szallas, bizositas buszra, utasokra, jarulekok, engedelyek, es hat ha a kereslet nagy, kinalat kicsi, akkor az az arakat eleg "kellemesen" felnyomja.
Na de mindegy, mint irtam, vagy velemenyt mondtam :) Szegeny kispistat nem akartam igy felidegesiteni, elnezest ;)
romesz 2010.04.23. 18:51:58
Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2010.04.23. 19:07:46
www.youtube.com/watch?v=Pfpdt74MDJw
Hungária: Isztambul
MRM 2010.04.23. 19:08:41
kispista 2010.04.23. 19:19:21
A zaklatás és fenyegetőzés nem a szolgáltatás része, azt ajándékba kapták!
@MRM:
"
a buszozas koltsegeit szerintem nem eri meg szamolgatni, "
A szolgáltató vis major esetén is köteles az ügyfél számára a legolcsóbb megoldást felkínálni, és nem extraprofitot felszámolni.
De csak mentegesd tovább ezt a féreg céget, csak te leszel szánalmasabb.
MRM 2010.04.23. 19:28:41
Amire te nem vagy kepes... ugy latom :)
XCat 2010.04.23. 19:49:49
Vis major ide vagy oda, nyugodtan meg lehetett volna ezt oldani másképp. Például még 3-4 napot megfinanszírozni a szállodában, amíg elül a hisztéria.
Utána meg nagyon nem kellett volna zaklatni az utasokat, ugyanis a többségnél ez verte ki a biztosítékot.
XCat 2010.04.23. 19:50:56
ZX 2010.04.23. 19:53:48
Az mondjuk más tészta, hogy a paraszt utaska utána panaszlevelet írt, hogy miért nem menekítettük ki őket is helikopterrel mint a japcsikat. Szerencse, hogy nem én írtam a válaszlevelet, mert lehet anyázás lett volna a vége. :)
XCat 2010.04.23. 20:05:53
Paraszt utaska lehet hogy arra jött haza, hogy kirúgták az állásból, mert nem akkor ment dolgozni, amikor meg volt beszélve.
romesz 2010.04.23. 20:10:57
romesz 2010.04.23. 20:12:00
esef 2010.04.23. 20:12:39
Na meg ezt:
www.youtube.com/watch?v=CPi8cECgiZU
Neoton Família - Párizsi lány :)
XCat 2010.04.23. 20:14:18
romesz 2010.04.23. 20:19:29
romesz 2010.04.23. 20:20:44
MRM 2010.04.23. 20:26:42
XCat 2010.04.23. 20:37:13
A gyalázkodó telefont hogyan magyarázod meg vismajorral?
MRM 2010.04.23. 20:40:33
erkolcsileg.... ezt most komolyan is gondolod?
romesz 2010.04.23. 20:40:48
lehet, hogy a topiknyito ragalmazza a ceget a gyalazkodo telefonnal.
Sluck Ödön 2010.04.23. 20:47:10
MRM 2010.04.23. 20:51:08
XCat 2010.04.23. 20:55:49
Igen, komolyan gondolom. Teljesen.
Sluck Ödön 2010.04.23. 20:59:18
Sluck Ödön 2010.04.23. 21:01:19
romesz 2010.04.23. 21:02:47
Sluck Ödön 2010.04.23. 21:05:13
romesz 2010.04.23. 21:12:08
Kulonben felajanlottak szallast is es megoldottak a hazaszallitast is. Akinek nem tetszett a 30ezres koltseg az miert fizette ki? Senkit nem kenyszeritettek ra, egy ajanlat volt amit az emberek elfogadtak. Ha nekem nem tetszik valaminek az ara akkor nem fizetek erte. Lehetett volna kocsit berelni es haza hajtani, persze ezeknek az sem derogalt. Mindenki azt varja, hogy ingyen kapjon meg kiralyi ellatast. Nem fog menni a dolog.
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:15:40
Sluck Ödön 2010.04.23. 21:16:14
Helyette itt fenyegetődzik, meg cenzúráztat. (Lehet nem hamu ment a fejükbe, hanem hangya). Ha hallgattak volna már mindenki a főzésről kommentezne, igaz Hagyma?
romesz 2010.04.23. 21:17:18
Szerintem nem szivatjak a nepet, hanem egy olyan szolgaltatast nyujtanak amire az embereknek penzuk van.
XCat 2010.04.23. 21:18:10
MRM 2010.04.23. 21:21:18
Nem varom el, hogy a sultgalamb a szamba repuljon, es amikor az tenyleg nem repul, nem leszek csalodott... nem kell elvarni olyat, aminek nincs alapja. miert vinne haza ingyen az utazasi iroda, mikor az nem kotelessege? tesz ajanlatot alternativ hazaszallitasra (busz), de miert vinne haza ingyen?
XCat 2010.04.23. 21:25:02
A legtöbb ismerősömnek bejön a korrekt és tisztességes üzletvitel, igaz hogy nem rövid távon, de be. Arra meg hogy sokan úgy vannak vele, hogy ami nincs leírva (vagy ha le is van, de éppen nem éri meg), az rájuk nem érvényes, mit mondjak... sok a szar ember.
MRM 2010.04.23. 21:40:27
a gond itt azzal van, hogy emberek nem tudjak a jogaikat/kotelessegeiket. es mindenfele tajekozodas nelkul, mint az agyatlanok behurrognak dolgokot, leanyaznak, termeszetesen senkinek nem lehet eltero velemenye, mint az ovek, mindig nekik van igazuk stb mentalitassal es elbeszelnek egymas mellett, bujtogatjak egymast stb...
barmennyire szeretnenk, hogy nagy cegek betartsak az altalunk elvart erkolcsi szabalyokat, sajnos nem fogjak. (amin persze en is forro fejjel bosszankodom, ha eppen velem szemben tortenik :) de most konnyeden tudok viszonyulni hozza )
jala 2010.04.23. 21:42:33
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:43:31
Kifordított kacagány 2010.04.23. 21:48:35
amúgy meg ha elsőre a 30 rugót mondja be árnak és készségesen intézkedik, szerintem senki nem köpködött volna rájuk. most ne szedjük elő, hogy nem is úgy volt, mert ugye volt még egy utas, aki bejelentkezett és alátámasztotta a történetet, talán lehet nekik hinni.
a másik dolog meg az, hogy akármennyire olcsó utat kínálok a csóróknak, mindenképpen kalkulálnom kell a kockázatokkal, esetleg még biztosítást is köthetek rá, ami nem emeli meg túlságosan az árat, de cserébe baj esetén nem változtat acsargó szarjankóvá, aki a felelősségvállalás alól kibújni akar, lehetőleg a pórul járt ügyfeleket minél jobban lehúzva.
itt hangzott el az isztambuli emberünk szájából, hogy volt olyan iroda, akinek ez nem okozott gondot. igaz, azok nem is ebben a koszos országban halásznak a zavarosban.
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:48:52
XCat 2010.04.23. 21:53:59
Egyébként szerintem elnézted a lényeget. A kommentelők nagy része valószínűleg nem volt érintett, úgy hogy szerintem sok érzelmet sem vitt bele... egyszerűen arra ment ki, hogy a gugli nagyon jó helyezéssel hozza a zstorit, és ezzel megkíméljünk másokat attól, hogy így járjon.
Ez a fogasztóvédelem, nem az, hogy pistike hülye volt mert belehányt a homokozóba, akkor építsük már meg neki újra, és kapjon fagyit kárpótlásnak.
Majdnem működött is, csak kicsi homárunk berezelt a felénél .
XCat 2010.04.23. 21:55:50
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.23. 21:57:35
MRM 2010.04.23. 22:01:54
XCat 2010.04.23. 22:03:34
A nyomorult helyzetben lévő emberek.. fene tudja, én ennek a legendának sem hiszek annyira, túl sok nyomorgót látok bagóval meg bebaszva.
XCat 2010.04.23. 22:05:27
XCat 2010.04.23. 22:06:51
Jemi 2010.04.23. 22:13:17
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2010.04.23. 22:36:41
Leírnak egy jogos panaszt az utasok erre felhívogatja őket valami magából kikelt ember és fenyegeti ügyvéddel? A volt utasait? Akik pénzt hagytak nála?
Nem értem, nem értem...
Melóztam utazási irodában és a leghülyébb panaszt (szúnyogok vannak a tengerparti apartmanban nyáron, fizessünk kártérítést) is úgy kellett kezelni, hogy az utas megelégedve menjen haza és az irodának se legyen jelentős anyagi kára ebből. Nyilván a jogos panasz más helyzet, de annak sem ez a módja...
Vajon most engem is hívni fognak? :)
eml 2010.04.23. 22:37:23
dover 2010.04.23. 22:37:58
kikereslek az utaslistából getz,
oszt hívlak telefonon napestig azisbiztos!
fejjelenteleeeeek!!!
készüjjé idegileeg!!
eml 2010.04.23. 22:41:36
Elmondom, létezik olyan NYILVÁNOS céginfó, amely tartalmazza a tagok lakcímét. A gp Gy.F. lakcíme is nyilvános adatbázisokban megtalálható, azé a gp Gy.F.-é, aki az Aeroviva vezetője, és telefonon zaklatja az utasokat.
Valami 1119 P... ... köz ..
Nem emlékszem már rá, és nincs meg temp-ben.
eml 2010.04.23. 22:45:11
eml 2010.04.23. 22:50:57
eml 2010.04.23. 22:58:32
Itt már mindenről volt szó, már a telehányt homokozónál járunk, de még mindig nem tudom, hogy homokozás és fürdetés között az anyukát miért zaklatta telefonon gp Gx.F., az Aeroviva vezetője!
És ez adja a történet savaborsát, hogy gp Gy.F., az Aeroviva vezetője telefonon zaklatta az utasokat. Ha a posztoló utasok hazudtak, nem kellett volna zaklatni őket, elég lett volna egy RE:poszt, sőt, akár gp Gy.F. is fordulhatna a Homárhoz, mert még mindig nem tudjuk, hogy egy ilyen szánalmas alak milyen alapon zaklatta telefonon az utasokat.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.23. 23:16:53
A totalcaron is bezártak ma egy posztot:
belsoseg.blog.hu/2010/04/22/anyazzuk_vegig_az_m6_ost
Vagy tényleg ennyi paraszt kommentelő van?? Ne má'...
kispista 2010.04.23. 23:28:21
nemmegmondtam 2010.04.23. 23:45:41
GYF öngyilkos lett már?
balintdamh 2010.04.23. 23:50:59
Sirunk mindig, hogy a kulfoldi cegek kiviszik a penzt, de inkabb az vigye ki, mint egy ilyen lehuzzon rolam megegyszer annyit.
Tiszta Zimmer Feri meg otthon sok biznic sajnos.
nemmegmondtam 2010.04.23. 23:51:16
Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.04.24. 00:46:15
Aeroviva utazás repülő kirándulás akció Franciaország Párizs olcsó megéri euró forint jegy ár ára. Egy két kettő három hét oda vissza transzfer adó repülőgép járat. :)
Jah és FUCK!
eml 2010.04.24. 01:05:21
Eredmény:
www.google.hu/search?hl=hu&q=Aeroviva+utaz%C3%A1s+rep%C3%BCl%C5%91+kir%C3%A1ndul%C3%A1s+akci%C3%B3+Franciaorsz%C3%A1g+P%C3%A1rizs+olcs%C3%B3+meg%C3%A9ri+eur%C3%B3+forint+jegy+%C3%A1r+%C3%A1ra.+Egy+k%C3%A9t+kett%C5%91+h%C3%A1rom+h%C3%A9t+oda+vissza+transzfer+ad%C3%B3+rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p+j%C3%A1rat&btnG=Keres%C3%A9s&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.24. 02:00:02
dult sertes medalion van baconba csavarva rizottoval es zoldbabbal
fenseges
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.24. 02:01:57
sult
amugy szeptemberben megyunk haza, remelem nem lesz vulkan mert repulon kivul nem sok alternativ megldast ;atok
neurotikk! (törölt) 2010.04.24. 07:09:09
"Szerintem nem szivatjak a nepet, hanem egy olyan szolgaltatast nyujtanak amire az embereknek penzuk van."
Mirolbeszelsz?!
Holafaszba latsz olyat, hogy rendelkezesre allo penz fuggvenyeben kinaljak a szolgaltatast?!!
Milyenokorsegethordasszittossze balfaszkam?!
Ha meg arrol beszelsz, hogy leszallitjak a szolgaltatasi szintet az atlag penzugyi lehetosegekhez, akkor meg ezt miert nem hirdetik a gecibe nagy pofaval?!
"Ilyen keves penzert orulj hogy szobaallunk veled, geci!", ilyen szlogent meg nem lattam az Aerovivanal.
Te igen?
En ugy vettem eszre, pont forditva allnak hozza. Lehazudjak a kisfaszomat is az egro, semmiert kinalnak luxuslofaszt. Csak hogy kicsaljak a kispenzuek utolso fillerjet, aztan le vannak szarva a gecibe!!
Ingrid 2010.04.24. 07:58:33
Neked és MINDENKINEK!
24. § Vétséget követ el, aki akár valótlan tény állításával vagy hiresztelésével, akár pedig valamely tényre közvetlenül utaló valótlan kifejezés használatával valakinek hitelét veszélyezteti vagy hitelképességét csökkenti.
Párizsi Utas! Valótlanságot állítottál???
Továbbá: www.fazekaslaw.hu/dl/erzsi-johir.doc.
Szép hétvégét mindenkinek!
romesz 2010.04.24. 08:16:42
a muveletlen penztenlenek mennek csak utazasiirodaval mert nem tudnak kulfoldijul. Ez volt a tanulo penz...
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.24. 10:42:54
de az előtte lévő telefonbeszélgetés szerint épp nem erre készültek.
(mondom mindezt úgy, hogy még kivonatolva semnem hallottam, semnem láttam azt az ominózus telefonbeszélgetést)
XCat 2010.04.24. 11:59:18
De mondjuk ha szépen ideáll, és elmondja ezt, + még annyi esze is van hogy elnézést kér, meg felajánl valami kártalanítást, akkor anyázunk fél órát, és elfelejti mindenki.
Neki meg jövőre is lenne utazási irodája.
A Homár faszsága meg rátett még egy lapáttal, tényleg valami járvány lehet.
XCat 2010.04.24. 12:00:53
Howl101 2010.04.24. 12:56:57
Az első poszt megjelenése óta olvasgatom az Aerovivás hozzászólásokat, de lévén, hogy egy utazási iroda vezetője vagyok, nem tartottam etikusnak, hogy akár egyik, akár másik oldalt erősítve hozzászóljak. Miután a több mint 200 komment többségében felmerültek kifejezetten szakmai kérdések, kérem engedjék meg, hogy pár sorban megpróbáljak egy-két dolgot tisztázni:
1, Szervező - viszonteladó kérdése.
A szakmai terminus és a felelősség vállalás kapcsán fontos dolog, hogy megkülönböztessük a szervező és a közvetítő kompetenciáját. Tour-operator (szervező)az, aki az un elemi idegenforgalmi szolgáltatásokat (szállás, utaztatás, program) csokorba foglalva különböző package programokat nyújt az utazni vágyóknak. Jelen estben az Aerovivia ez. Közvetítő az olyan - általában kisebb - utazási iroda/irodák, akik a szervezők útjait értékesítik jutalék fejében. A viszonteladó csak közvetít, értékesítéskor a tour-operator utazási szerződését íratja alá az utasokkal. Bárminemű probléma esetén, a reklamációt maximum közvetíti az utazó és a szervező között, tényleges - anyagi - felelősséget a szervezésért nem vállal! Ez a szervező kompetenciája. Ha egy iroda csoportos (vagy akár egyéni) utazást szervez, és az utazás kapcsán probléma merül fel, akkor a szerződésének megfelelően köteles az utazókat kártérítésben részesíteni. Ezt követően - maradjunk a vulkános példánál - ő maga is kártérítési igénnyel léphet fel a saját partnerei elmaradt szolgáltatásai kapcsán. Az természetesen már egy más kérdés, hogy ha az utazási szerződésben foglaltaknak megfelelően, esetleg a szervező nem, vagy csak részben köteles konkrét kártérítéssel élni az utazók felé, akkor a saját jól felfogott érdekében hajlandó-e kompromisszumos megoldásokra. Jómagam számtalan utazási irodát ismerek, amely hasonló esetben, saját nyereségének terhére - úgy, hogy tudta előre, nem lesz rá lehetősége, hogy a légitársaságtól, szállodától visszaigényelje a pénzt - bevállalt további kompenzációkat, esetleg extra pótlólagos szolgáltatásokat. A miértre egyszerű a válasz. Van iroda, amely úgy gondolja, hogy az utasok jönnek és mennek, ha valakinek valami nem tetszik, akkor majd jön helyette más. Vannak akik meg úgy gondolják, hogy minden egyes utazó gondja, baja, problémája egyaránt fontos, és megoldásuk, kezelésük saját irodájuk életben maradásának záloga. Hogy a posztba szereplő iroda melyik típushoz tartozik, azt mindenki maga döntse el.
2, Gyakran és többen felvetik, hogy utazást - legalábbis Magyarországon - nem érdemes utazási irodán keresztül szervezni. Bármilyen fájdalmas is ezt kimondanom, de nagyságrendileg egyet kell értsek. Ha valakinek van ideje, energiája, és beszél angolul, akkor jó eséllyel (főleg egyéni utazások kapcsán) a netről le tud vadászni olyan ajánlatokat, amivel nehéz konkurálni. Az persze egy más kérdés, - és az igazából ma az utazási irodákkal való utazásnak ez az egyik legfontosabb előnye - hogy ha a saját szervezésű utaknál probléma merül fel külföldön (nem azt a szállást, nem azt a szolgáltatást, nem úgy és nem akkor stb.stb. kapja az utazó) akkor mennyi az esélye, hogy XY-ként a külföldi szolgáltatóval pereskedve jogi- és anyagi orvoslatot nyer? Egy olyan utazási iroda amely valóban képes és alkalmas az utazóinak nem csak kiszolgálására, hanem védelmére is (hát Magyarországon igencsak számolgatnom kellene, de azért akad)ezt nyilván átvállalja, és helyette megteszi, hiszen ez a dolga és kötelessége.
Ezzel együtt mindenki el tudja dönteni, hogy a fenti opció, illetve az említett probléma mekkora súllyal esik latba az ő utazásának szervezése kapcsán.
3, Végezetül kérem engedjék meg, hogy pár olyan jó tanáccsal segítsem az Önök szervezési előkészítéseit, mely többségüknek nyilvánvaló, azonban lehet, hogy egy-kettőjüknek segíthet:
a, Ha az iroda meghirdet egy utat 100.000 Ft-ért, majd a foglaláskor kiderül, hogy a fel nem tüntettet - opcionális, de kötelező! - költségekkel kb 300.000 Ft-ba kerülne az út, azt kerüljük!
b, Ha olyan helyre utazunk, ahova sok utazási iroda szervez utat, valószínűleg nem a legolcsóbb lesz a legjobb alternatíva.
c, 2 csillagos kategóriába - bárki bármit mond - soha ne foglaljunk, foglaltassunk szállást (kivéve, ha 25 év alatti, hátizsákos turisták vagyunk, és a teljes kint tartózkodásunkat a tengerparton tervezzük eltölteni)sehol a világon! 3 csillagosba Arab/Afrikai/Ázsiai országok többségében szintén nem szabad! (Kivéve, ha nagyon jó tapasztalatokat írnak róla a neten.
d, Rengeteg hasznos oldal van a neten, ahol nem csak a konkrét desztinációkat, szállodákat, légitársaságokat minősítik, de a lehetséges utazási irodákról is vannak vélemények. Érdemes őket elolvasni, mert annál nincs rosszabb, mint amikor egy régóta tervezett, jól megérdemelt pihenést csap agyon a rossz szervezés....
Végezetül kérem higgyék el, hogy nagyon sok hozzáértő, segítőkész, és korrekt utaztató dolgozik a szakmában (még akkor is, ha az iroda amiben dolgozik, esetleg kevésbé jó), így az ő nevükben is szeretnék azoktól az utasoktól elnézést kérni, akik az Aerovivánál tapasztalt problémák miatt - egyébként jogosan - úgy érzik, az egész idegenforgalmi szakmában csalódtak!
Őszintén remélem, hogy akár egyénileg, akár egy korrekt iroda segítségével lesz még lehetőségük olyan formában utazniuk, hogy maradéktalanul jól érezhessék magukat!
További szép napot mindenkinek, és így szezon előtt, további jó, és szerencsés keresgélést az utazások között!
G
XCat 2010.04.24. 13:28:52
eml 2010.04.24. 14:07:01
Amennyiben az Aeroviva most becsődölne a HomárPower miatt, van arra garancia, hogy Gy.F. irodájával ne utazhassak többet, értem ezalatt hogyha átnevezi az irodát, attól még valószínű ugyanazt a szolgáltatást nyújtja (a kaki is kaki, bárhogy nevezzük)?
Létezik olyan érdekvédelmi szervezet, amely ilyenkor Gy.F.-t eltiltja, legalábbis ellehetetleníti ebben a szakmában?
Egy ilyen -többszöri- negatív ügy mennyire tud padlóra tenni egy ilyen irodát, és most nem az érdekel, hány forint bevételkiesést okozott ez az Aerovivának, hanem ha magát a folyamatot -mivel több rálátása van- megvilágítaná csak röviden.
Ingrid 2010.04.24. 15:17:00
Nem kell általánosítani sem pedig saját magadból kiindulni.,
Minden elismerésem az önállóan utazóké! Én a lustábbik fajtából vagyok, bár Európán belül még nem vettem igénybe egyetlen utazási irodát sem, mégsem nézem le azokat, akik így mennek hosszúhétvégézni.
apuc 2010.04.24. 16:03:56
XCat 2010.04.24. 16:08:54
Ingrid 2010.04.24. 16:20:22
Homárpóver :) Ez mekkora!
Én azért megkérdezném ezügyben Szilyt is, ki tudja, a terror hatalma...
Veroncsi · http://azuniverzum.blogspot.com 2010.04.24. 17:06:07
azuniverzum.blogspot.com ; idezetekgyujtemenye.blogspot.com ; atechnikacsodai.blogspot.com
Howl101 2010.04.24. 17:09:58
Ennél szigorúbb feltételekkel szokták az utazási irodák általában foglalni a nyári kontingenseiket. Ott a lekért szobákra nincs, vagy csak nagyon szigorú és korai feltételekkel lemondás, viszont akár 50-60-70%-al is kedvezőbb lehet az ár a beeső un rack rate-nél. Óriási hasznot tud hozni, ha el tudja adni az iroda, viszont nagy a veszélye, ha a szezon alul múlja a várakozásokat. Nem véletlen, hogy a "last minute" akciók az eredeti ár akár 40-50%-ért is kiírásra kerülhetnek, hiszen az utazási irodának mindenképpen ki kell fizetnie a lefoglalt szállást.
eml: köszönöm a kedves szavakat, igazság szerint tényleg nem okoskodni próbáltam, csak borzasztó módon irritál, amikor valakinek a jogos panaszait érdemben nem kezelik, és ez az egész szakmát minősíti...
De hogy a kérdésedre is válaszoljak: a hivatalos szabályzás szerint egy ha becsődölt utazási iroda ügyvezetőjéről, és a szakmai vezetőjéről (az aki az irodában un. minősítő vizsgával rendelkezik ) bebizonyosodik, hogy felelős a csődért vagy felszámolásért, akkor - azt hiszem - minimum 3 évig nem vállalhatnak állást idegenforgalmi vállalkozásban. (De ez lehet, hogy 5 év, sajnos nem tudom pontosan...hála istennek még nem kellett a kérdéssel részleteiben foglalkoznom) Természetesen ez az intézkedés nem terjed ki az utazási iroda tulajdonosára, és igazából itt kezdődnek a problémák. Egy olyan tulajdonos, aki tisztában van vele, hogy mondjuk a szezon végén fizetésképtelen lesz az irodája, minden gond nélkül megteheti, hogy ha korábban az említett tisztségek valamelyikét ő képviselte, akkor erről lemond (talál egy balekot, aki rácuppan a "jó nevű" iroda által felkínált fontos pozícióra)és a csőd vagy felszámolás után nyit egy új irodát...Sajnos rengeteg példát tudnék mondani az elmúlt évek nagy bukásaiból, ahol a szakma többsége nagyon jól tudta, hogy a tulajdonos a kimentett pénzekkel hol, és milyen néven nyitja meg új irodáját...Ahol persze kezdődött minden elölről. Szörnyű, tudom, de a jelenlegi szabályozásba ez belefér.
A normális irodáknak meg hullik a hajuk, mert egy-egy ilyen szakmai fiaskó után persze mindenhol visszaesik az utazási kedv, az utasok joggal lesznek még bizalmatlanabbak...
Hát ez van...
Remélem sikerült megválaszolnom a kérdésed.
G
XCat 2010.04.24. 17:21:04
Ingrid 2010.04.24. 17:34:59
Ha a Te irodádra (általad vezetett irodára) panasz érkezne, hogyan kezelnéd?
Felhívnád az ügyfelet?
Folyamatosan zaklatnád, ha nem veszi fel a telefont?
Milyen hangnemben beszélnél vele?
Fenyegetnéd?
Az első reakciód mi lenne, fenyegetés vagy egy kérdés arra vonatkozólag, hogy mitől olyan rossz a vélemény?
Csak érdekel, mert most már annyi mindenről beszámoltál itt és eddig a hozzáállásod korrektnek tűnik.
Lássuk, Te, mint a másik oldal képviselője, hogyan oldanál meg egy ilyen problémát.
phyllo 2010.04.24. 17:44:47
Nekem ez azért furcsa, mert engem úgy neveltek, hogyha igazam van mondjam el a véleményem a másik félről, ha pedig hibás/bűnös vagyok akkor ismerjem be és lehetőleg kérjek bocsánatot a tettemért.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2010.04.24. 17:54:30
phyllo 2010.04.24. 17:57:40
eml 2010.04.24. 18:12:13
Most akkor írjak a Homárra egy posztot szilyről? Egyébként gondolkoztam rajta.
eml 2010.04.24. 18:19:11
Ezek szerint ez az üzletileg tisztességtelen "belecsinálok" magatartás megvan mindenhol.
Kár, mert akkor akár egy egész ágazatot padlóra lehet tenni pár majommal.
XCat 2010.04.24. 18:33:05
Howl101 2010.04.24. 18:33:45
Köszönöm a kérdést, kissé eltöprengtem, hogy mit is írhatnék. Igazság szerint egy ilyen "felkérésre" nehéz azt mondani, hogy nem sok értelme van kifejteni, hiszen épp
itt a remek alkalom, hogy bebizonyítsam mennyire kiváló iroda a miénk, és jómagam hogyan is gondolkodom a témáról. Ez azonban, azért sem lenne korrekt, mert kvázi külsősként, ellenőrizhetetlen háttérrel és indentitással azt mondhatok/mondhatnék amit akarok, aztán vagy igaz, vagy nem...Minden eset más, minden szituáció magában hordoz egy sor olyan dolgot, amire előre nagyon nehéz felkészülni, és minden jó szándékom ellenére tudom, hogy én magam is (vagy mondhatom azt, hogy mi is) követtünk már el olyan hibákat, amit utólag máshogy csináltam volna. Ezzel együtt, ha megengeded elmesélek egy rövid történetet (remélem így ismeretlenül is megtisztelsz azzal, hogy a történet valódiságát elfogadod) és pár sort fűzök még hozzá:
Tavaly történt, hogy az egyik utasunk egy fapados (diszkont) légitársaságra kért tőlünk foglalást. (Mielőtt megkérdeznéd, hogy miért nem saját maga készítette, elárulom, hogy az egyik céges parterünk utazója volt, így minden, még a privát utazásokkal kapcsolatos kérdésekben is mi segítettünk nekik)Lefoglaltuk. Kifizettük - a saját céges bankkártyánkkal - utas pedig átutalta nekünk a pénzt.Utazás előtt pár nappal a légitársaság (azóta becsődölt, így nem nehéz kitalálni, hogy melyik lehet)a járatot törölte. Felajánlották - e-mailben - hogy vagy átfoglalják másikra járatra az utast, vagy visszafizetik a pénzt. Utas döntött, később nem tud repülni, aznapra foglaltunk másik járatot és kértük a jegy visszatérítését. Légitársaság nem csinált semmit. 1 hét után eluntam a levelezést, és megkértem a pénzügyünket, hogy függetlenül attól, hogy nekünk mikor utalnak, az utasnak azonnal küldjük vissza a pénzt. Nem volt horrorisztikusan nagy tétel, kb 70.000 Ft. Nem húzom tovább, természetesen a légitársaság azóta sem fizetett nekünk egy petákot sem. Ott szépen bebuktuk a teljes menetdíjat. És amit gondolok a történetről: nyilván köthettük volna az ebet a karóhoz, hogy amíg mi nem kapunk pénzt, addig mi sem adunk, vagy elküldhettük volna az utast reklamálni direktben a légitársasághoz (hányan, de hányan csinálják ezt..)de én azt gondolom, hogy az utas velünk áll, állt kapcsolatban, semmi köze hozzá, hogy nekem mennyit kell tépnem a számat, mennyit kell esetleg üvöltöznöm azért, hogy az ő jogos járandóságát visszakapjuk. Nekem nem lehetőségem, hanem KÖTELESSÉGEM az utast úgy kiszolgálni, hogy ő maximálisan azt érezze, minden probléma ellenére a lehető legnagyobb gondossággal igyekszem a felmerült kihívásokat kezelni. Ez egy tisztán bizalmi állapot. Az utas elhiszi rólam, hogy én érte, miatta dolgozom, ezért esetenként látatlanban kifizet nekünk több százezer forintot a nyaralására, pihenésére. Ha bármilyen probléma adódik, és én magára hagyom, hivatkozva utazási szerződésre, vis major-ra, elfoglaltságra, nyitva tartásra, fejfájásra, vagy bármi egyébre, akkor a bizalomnak lőttek és nem csak az utast hagyom cserben, hanem a saját, hosszú évekig épített renomémat csapom agyon egy jól irányzott sallerrel. Szeretném kihangsúlyozni: ezzel az állásponttal nem vagyok egyedül a szakmában, tudom jól, hogy sok iroda tisztességesen, becsületesen, és valódi szolgáltatást nyújtva dolgozik. Csak, mint mindenütt, a pozitív dolgoknak általában kevesebb reklám jut, ellenben a rosszra egyből mindenki ugrik. A magam részéről tehát azt gondolom, hogy az az iroda, aki nagyvonalúan átnéz bármely utazója problémáján, és azt gondolja, hogy ha becsukja szemét, fülét, akkor meg sem történt, az nem csak a utasával szemben inkorrekt, hanem saját és az egész szakma tekintélyét kockáztatja....
Sajnos Magyarországon nincs olyan megfelelő szakmai képviselet, mely alkalmas lenne az "ilyen" vadhajtások időben történő végleges kezelésére. Sok problémától megvédené nem csak az utasokat, hanem a többi irodát is. Őszintén remélem, hogy idővel - hiszen csak 50-60 évvel vagyunk lemaradva a polgárosodott nemzetek kultúrájától - ez is változni fog, és az amiről fent írtam, az annyira magától értetődő lesz, hogy említést sem fog érdemelni..
Addig meg kitartás..:)
Elnézést ha nagyon hosszúra sikerültem..
G
XCat 2010.04.24. 18:36:25
Howl101 2010.04.24. 18:46:06
XCat 2010.04.24. 18:46:55
Kösz, előre is.
eml 2010.04.24. 18:53:44
Gondolod kirakná? :)
Nem akarom a bloggazdát fikázni, vagy negatív színben feltüntetni, de tulajdonképpen a posztbezárással azokat az értékeket szarta pofán, amikért a Homár küzd, amik a Homár gerincét képzik.
Ez önmagában még nem baj, mert bárki megijedhet, senkinek sem hiánytik a per.
De ha egyszer valami az interneten megjelent, ráadásul egy bárki által hozzáférhető nyilvános adatbázis tartalmazza, akkor azt miért nem lehet bekommentelni?
Még Romániában is kiröhögték volna gp Gy.F.-t egy ilyen Homárfenyegetés után, sőt USA-ban esetleg a nyilvánosság korlátozásának vádjával, vagy hasonlóval valószínűleg elítélik.
Szily, remélem olvasod és válaszolsz, tényleg érdekelné szerintem a közösséget a véleményed, illetve az indokaid.
Éljen a szabad véleménnyilvánítás szabadsága!
XCat 2010.04.24. 18:58:38
eml 2010.04.24. 19:02:23
"Sajnos Magyarországon nincs olyan megfelelő szakmai képviselet, mely alkalmas lenne az "ilyen" vadhajtások időben történő végleges ..."
Szoktam a német tv-ket nézni, ott az irodáknak komoly minősítő szervezeteik vannak, komoly próbautazások történnek, fogyasztóvédelmi magazinokban és netes fórumokon megjelennek a tesztek eredményei.
A múltkor egy adás arról szólt, hogy az iroda tulajdonosa bízott meg egy embert, hogy vegyen részt egy programon és írja meg a tapasztalatait stb, hogy még jobban tudjon küzdeni a vevőkért.
Kár hogy erre itthon még hatvan évet kell várni. Talán a gyerekem megéli.
Ingrid 2010.04.24. 19:05:51
Megértem, hogy nem csinálsz "ingyen reklámot" magadnak, mégis jó hallani azt, hogy vannak jól nevelt vezetők, akik be tudják magukat pozicionálni utasorientált hozzáállásra.
Sok utast, zsúfolt szezont kívánok!
Howl101 2010.04.24. 19:15:59
phyllo 2010.04.24. 19:24:48
(Nem pontos az idézet).
eml 2010.04.24. 19:33:09
Én a lekapcsolt posztban megkérdeztem Szilyt, becopypaste, belinkelve, vagy szövegkörnyezetben elmesélve, mindegy hogy an, de mindenki akit érdekel, ki tudja deríteni a gp Gy.F. lakcímét.
A különbség csak az, hogy nem a kútba szarunk, csak a szélére, és belelökjük.
Kifordított kacagány 2010.04.24. 20:33:55
pedig gondolom most ő is bosszankodik és hullik a haja csomókban, amiért az aeroviva okos feje az egész szakmának ismét szépen alátett.
na mindegy, most vagy 20 évig nem utazgatok, addig meg csak kihullanak végleg az ilyen aeroviva típusú szutykok. már ki is néztem, hogy akkor majd hova megyek és kivel fuvaroztatom magam.
avatartalan 2010.04.24. 21:14:22
Mailcímre küldhetsz linket vagy katalógust,köszi!
52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.24. 22:16:19
Ha van akár pont ilyen helyzetekre is kötött biztosítás, akár csak ilyen helyzetre szánnt tartalék, amiből magadnak semmiképp sem veszel ki (más módon utasokra költheted), akkor bár egy ilyen helyzetben nem kis munka hazahozni az utast, de egyértelmű, hogy az iroda, a saját költségén, ennek a tartaléknak a terhére mindenkit hazahoz.
Ha pedig nincs, az iroda nincs felkészülve az előbb-utóbb biztosan bekövetkező bajra, akkor azzal az irodával nem szabad utazni.
Mit gondolsz erről?
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.04.24. 22:22:32
Mennyire illik egy utazási irodát megkérdezni arról, hogy "van-e B terv?" arra az esetre, ha valami nem a tervek szerint alakul?
(pl. légitársaság csődje, baleset miatt lezárt repülőtér, terrorcselekmény vagy vulkán miatt lezárt légtér, stb.)
S korrekt-e azt eleve tisztázni, hogy ilyen helyzetben meddig tud az iroda segíteni, s mi az a pont ahonnan már nem?
XCat 2010.04.24. 23:25:42
romesz 2010.04.25. 02:11:44
romesz 2010.04.25. 03:40:54
tejbetök 2010.04.25. 07:12:13
Na végigolvastam az írásaid a topicban.
Igyekeztél elfogulatlan lenni mindkét irányban, nem kajseroltad az utazási irodákat sem.
A tény és tárgyszerűség növeli a hiteled.
Sok szolgáltató végre felfoghatná, ha egy felmerült problémára kulturált formában ad választ, ami nem hazugságokon alapul, akkor a rosszat is képesek az emberek megérteni elfogadni, s kevésbé marad kellemetlen szájízük.
Ehelyett GY.F. a telefonos fenyegetőzést választotta.
Szolidan csak azt tudom mondani, hogy aki nem tud kommunikálni rendesen az emberekkel, ne válasszon olyan foglalkozást, ahol emberekkel kell foglalkozni.
Menjen el urán bányásznak, ott káromkodva csapkodhatja csákánnyal a kőzetet.
Max ha túlzásba viszi, akkor valamelyik munkatársa a hátába állít egy csákányt.
Tahó embereknek nem való a szolgáltató ipar.
Kifordított kacagány 2010.04.25. 07:30:59
@tejbetök: minden ember tahó, csak nem mindegy, mikor jön ki belőle.
phyllo 2010.04.25. 08:39:30
Tavaly egy osztrák kerékpáros párocska szállt meg nálam egy éjszakára. A szobaár 36 euro.
Ők lealkudtak 10 eurót (látszott rajtuk, hogy ilyen alkudósak). A reggelinél is bőven kértek repetát.
Tegnap újra megjelentek, hogy itt töltenek egy éjszakát a tavalyi áron. Mondtam természetesen. Ma reggel megint bőségesen repetáztak a reggelinél, de úgy mentek el, hogy még visszajönnek, mert kellemesen érezték magukat.
Kifordított kacagány 2010.04.25. 11:00:06
Hansaplast 2010.04.25. 11:16:07
Milyen jó olvasni pozitív emberekről is!
Te és Howl101 és a hozzátok hasonló sok (remélem, sok) vendéglátós, utaztató, szállásadó miatt kívánom, hogy mindig legyen bőséges forgalom!
Gy.F. féléknek pedig szívbőljövő mélyrepülést kívánok és sürgős pályamódosítást!
XCat 2010.04.25. 14:27:24
XCat 2010.04.25. 14:29:51
Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.04.25. 14:32:38
romesz 2010.04.25. 20:47:03
Ha csak a jegyet es a szalloda foglalast csinaltatod az utazasi irodaval az valoban nem csoportos. Regen en is foglaltattam irodaval, de miota az interneten mindent megtudok csinalni szamomra feleslegesse valt a szolgaltatasuk. Idom es tehetsegem van mindennek utana jarni es nem szeretem, hogy hozzam igazodjanak masok.
labi 2010.04.25. 20:57:41
CBI 2010.04.26. 09:18:06
Ha egy úton tényleg luxus a szállás és a legmagasabb színvonalú ellátást tapasztaltuk, akkor az a következő évben (esetleg turnusban) már biztos megszűnik és az ismerőseink akiket erre az útra rábeszéltünk, azt hiszik ki akartunk velük szúrni.
Pilgram (törölt) 2010.04.26. 11:26:10
- Szórják szét a hamvait Európa felett!
2010.04.26. 12:48:32
Ha a 36-10 euróból még megéri, akkor ennyi az extraprofitod ?
vagy ha nem, akkor ráfizetéssel miért adod ki a szobát ?
Tényleg őszinte érdeklődéssel kérdezem.
juhaszvik 2010.04.26. 15:03:20
@Ingrid: Te pedig ne haragudj, de olyan jó ránézni az avatárodra. :)
Kifordított kacagány 2010.04.27. 07:29:19
@Kulics: van egy sokmilliós ingatlana, amit gondolom nem kevés pénzért alakított olyanná, hogy kiadhatók legyenek egyes részei. ez egy hosszú távú befektetés, amiről úgy gondolja, hogy a 36 eurós áron kiadva behozza az árát és biztosítja a megélhetését, vagy annak egy részét. nyilván vannak egyéb költségei is, amik sem a 36, sem a 26 eurót nem közelítik meg, még repetával sem, tehát neki mindenképp megéri kiadni. ugyanakkor extra profitnak sem lehet nevezni azt a 10 eurót, egyrészt az ingatlan miatt, másrészt a befektetett munka miatt. ha elmész egy állásinterjúra és a mennyit kérszhez érkeztek, neked is van egy elképzelésed, amit szeretnél. ha ezt nem fogadják el és valamivel kevesebbet kínálnak, még lehet, hogy elfogadod, ha úgy érzed, annyiért is érdemes csinálni. ha viszont rábólintanak és elfogadják amit kérsz, akkor te extraprofitért dolgozol? nem, csak jobb áron tudtad eladni magad.
most nemrég kaptam ajánlatot horvát és olasz apartmanokról. a májusi és a júliusi áraik között volt vagy 3x-os szorzó. ők is azon vannak, hogy minél nagyobb bevételre tegyenek szert és valószínű ott is lehet alkudni. még ezt a különbséget sem nevezném extra profitnak, ebből élnek és nyáron meg kell keresniük azt a pénzt, amiből egész évben fenntartják az ingatlant és amiből megélnek akkor is, amikor a kutya se töri rájuk az ajtót. hol van ehhez képest az a 10 euró különbözet?
alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 14:20:46