Tékozló Homár

Tudta nélkül árulják a lakását

2010.04.29. 16:55 | jackyll | 171 komment

Bajader az Ingatlan.comon találta meg egy éve vásárolt lakásuk hirdetését. Elképzelhető, hogy az ingatlanosok kedvenc, dizájnos lakásaikkal csalogatjáka naiv ügyfeleket?

Engedd meg, hogy te legyél a szelep, akárcsak Feuerstein kormányzó fején a Szaffiban. Árulják a fejem felett a lakásomat, úgy hogy ezt senki sem kérte. Vajon bevett szokás az ingatlan-piacon, hogy összevadászott hirdetéseket szerepeltetnek, mintegy csaliként, majd az érdeklődőket "a lakás sajnos PONT MOST kelt el, DE tudok ajánlani több hasonló szép lakást..." Vesztemre az ingatlan.com oldalán nézegettem, amikor megláttam a jelenlegi, szinte napra pontosan 1 éve vásárolt lakásunk nappalijának fotóját. Persze a hirdetés többi része is passzolt, leszámítva azt, hogy a lakás jelenleg nem szeretnénk hirdetni és eladni.

Az Otthon Centrum Iroda megadott ingatlanreferensét (Kucsera András) nem tudtam elérni telefonon, de kollégájánál tegnap jeleztem a gondomat, aki magyarázatként azzal állt elő, hogy  a hirdetési oldal automatikusan frissít. Nagyon jó az oldal, ha egy év után is frissít, csak úgy magától. Természetesen kértem a hirdetés azonnali eltávolítását,  amit a mai napig még nem sikerült megugrani. A hirdetés nevezett ingatlanreferens saját oldalán is megtalálható.

Igen, ez semmiség, mert senki sem csapott be (engem), de feltépődtek a régi sebek, a lakáskeresés nem is oly távoli kálváriája, ahol sokszor lyukra futottunk és a "pont most kelt el, de" szöveget kaptuk a képünkbe. Ez van.

Köszi, kint van a fáradt gőz...

puszi: bajader

u.i.: pont az ingatlanosoknak nincs még feketelistája?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JuChan 2010.04.30. 08:29:24

Nem tudom, én fél éve vettem, és nézem, bizony 2010.04.27-es frissítéssel ingatlan.com-on még "árul" az Ingatlan Rengeteg... A mókás, hogy ők adták el nekem... Nekem is telefonálnom kéne?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 08:33:34

@CatMother: :D
honvédségnél használatos tarisznya, amibe a gázmaszkot és a szűrőt (szimat) tettük.
alföldipapucsos korszakban fél M.O. hordta.

XCat 2010.04.30. 08:34:03

@turulfan: Pedig tök hasznos. Annyira irigylem azokat, akik képesek rá, én nem bírom eltanulni. :(

XCat 2010.04.30. 08:36:01

@salapapa: Az ciki ha az alföldipapucsról sem tudom, hogy micsoda?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 08:36:50

@CatMother: hogyméénem lehet 1 percen belül 2 üzit elzargatni? :@

és a VV megvan? :-)
lentiben nagy múltja van a vv pálinkának... :D
(fogadok, ezt nem találod meg!) :)

XCat 2010.04.30. 08:39:15

@salapapa: Mi kérlek rendes, becsületes, dolgozó, nemdohányzó, antialkoholista, rasszista család vagyunk.. honnan a fenébe tudnám? :D
Valamelyik szekrényben volt napoleon a vendégeknek, meg valami likőr. Aztán mióta egyedül lakom, az sem.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 08:39:40

@CatMother: :DDDD
nem. az azt jelenti, hogy még nagyon fiatal vagy, az pedig sztem nem ciki.
olyasmi mint a batz papucs, csak idehaza gyártódott. 8-)
pctrs.network.hu/clubpicture/3/9/7/_/alfoldi_papucs_397207_88323_n.jpg

XCat 2010.04.30. 08:40:36

@salapapa: Hát ez ocsmány. A Baccok szépek, pár éve volt olyanom. Mondjuk 5 éve ugyanazok az új modelljeik, de az részletkérdés.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 08:42:59

@CatMother: vannak még dolgok, amit magatokra vehetnétek... :D
és nem fáradt el a polcon a nagy vezér? :P gondolom megunta a várakozást és lecsúszott.

XCat 2010.04.30. 08:44:29

@salapapa: Szerintem ellopták a költöztetők. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 08:45:47

@CatMother: rákerestem erre a baccra... hánnemugyanaz mint a batz? :P
viszont ezt találtam. 2 perce ha eszembejut, nyerítek! :DDD

homar.blog.hu/2007/08/28/a_sorom_mondta_hogy_hanyjam_le_a_csajoma

XCat 2010.04.30. 08:51:35

@Don Bandi: Kár hogy rettegés ül a szemében. :D

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 09:00:31

@CatMother: rettegő sünnek nem látod az orrát! :)

XCat 2010.04.30. 09:01:42

@salapapa: lehet hogy nyomorék szegény, és nem tud összegömbölyödni.

Egyéves Önkéntes 2010.04.30. 09:15:44

Azért ez durva, mi van akkor ha a 7 éves push-up melltartós lányok belefutnak egy ilyen lejárt hirdetésbe?
Mi lesz az ő életükkel ezután?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.30. 09:16:57

@CatMother: A katonáéknál rendszeresített vegyvédelmis cuccot tartó praktikus kis válltáska.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.30. 09:26:18

@CatMother: A poliuretánt nem tudom, de azt igen, hogy hogyan kell készíteni poliproilént:

Kell egy liter víz, megfőzöd a ropit, leszűröd, a ropit kidobod. Amikor kihűlt a ropi-lé, akkor ráteszed egészben a polipot, és kész is a polip-ropi-lén.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.30. 09:34:38

Én úgy vettem lakást, hogy kinéztem a környéket, hol akarok lakni. Az ingatlan.com-on kerestem lakásokat a környéken. Az volt a szempont, hogy szinte mindenben megfeleljen az elvárásaimnak és legyen róla olyan fotó is amin az ingatlanos vagy kifelé fotózott egy szobából az ablakon keresztül, vagy az ablakból véletlenül kilátni az ablak előtt lévő dolgokra is az utcára. Mikor találtam ilyet, akkor a norc.hu-n beazonosítottam a lakás helyét az ablakból való kilátás alapján. Ezután elmentem oda, és megbeszéltem a tulajjal, hogy megveszem a lakást. Így kihagytam az ingatlanost és spóroltam majdnem 1 millió forintot. A hirdetések 90%-át sajnos ingatlanosok rakják fel, és iszonyat sok pénzt kérnek a nyélbe ütött üzletért. Ebből a buliból kimaradtak.

turulfan 2010.04.30. 09:44:34

@PeterBlau: amíg 4-5%-ot kérnek egy eladás után, addig rohadjon meg mind, szemét ingyenélő banda.

amikor anno vettem a lakást, 1.200.000 forint lett volna az ingatlanos jutaléka, persze, hogy megkerültem inkább...

oké, persze, szegény ingatlanos is dolgozott vele, feladta a hirdetéseket, kijár a helyszínre, satöbbi, szóval egy 50, max 100 ezer forintot még ki is fizettem volna, na de 1,2 misi, LOLLLL :)

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2010.04.30. 09:46:55

Keresem a jelzőket mindig ha ingatlanosok jönnek szóba. Az ötleteim általában a maffiozó, a gennyláda és a patkány körben forgolódnak.

Nekem is van pár húsbavágó sztorim, mint az emberek 99%-nak akik kapcsolatba kerülnek velük.
Emberek... miért tartjuk el őket?

XCat 2010.04.30. 09:51:30

@don brada: Mert szükség van rájuk. Lusták vagyunk meg elfoglaltak is, ők meg megcsinálják helyettünk amit akarunk.
A szolgáltatók nagy részét ezért tartjuk el.

turulfan 2010.04.30. 10:00:18

@CatMother: na szerintem ez nem így van, egyszerűen az emberek jó része túl sötét ahhoz, hogy felmérje, mekkora is az ingatlanos jutaléka, egyszerűen csak tetszik nekik a lakás, meg akarja venni, kifizeti és kész.

meg aztán úgyis azt mondják neki, "a jutalékot az eladó fizeti, neki ezzel nem kell törődnie"

egyébként az a megfigyelésem, hogy egyre több lakáseladó ébred már fel, és hirdeti saját maga a lakását az interneten.
az ingatlanosoknak akkor lesz végük, ha már mindenki képes lesz arra, hogy önállóan hirdesse a lakását, szvsz.

XCat 2010.04.30. 10:07:37

@turulfan: És ha évekig nem tudod eladni, önállóan fizeted a hirdetések díját is, ami amikor nekem utoljára aktuális volt, 2000 forint/fotó volt.. meg kérsz szabadnapot a munkahelyedről, ha meg kell mutatni a lakást, és lehet hogy a végén inkább leengeded az árából azt amit az ingatlanosnak fizetnél, csak menjen már el valahogy.

Big-B 2010.04.30. 10:13:25

Más tulajdonát a tulajdonos tudta nélkül sajátként kezelni sikkasztás.

jaffandi 2010.04.30. 10:14:35

Egyértelműen igen a válasz a kérdésre. Fokszor előfordul, hogy felhívod őket és azonnal az a válasz, hogy már elkelt a lakás de van ehhez hasonló, csak nem itt és nem olyan olcsó, de... Aztán ha megkérdezed, hogy 1. akkor miért van fenn a hirdetés vagy 2. ez egy mai hirdetés, hogy lehet, hogy már nincs meg a lakás, csak nagyokat hallgatnak. És ha tovább keresgélsz, látod, hogy még hetek múlva is fent vannak a képek.

turulfan 2010.04.30. 10:15:27

@CatMother: hát, lehet, hogy van akinek a kényelme megéri az ingatlan árának 4-5%át, de nekem nem :)

egyébként szerintem az olyan lakások, amiket magánszemélyek hirdetnek, sokkal jobban vonzzák az érdeklődőket, én például sokkal szívesebben néztem meg ilyen ingatlanokat.

ja, meg ami a halálom, hogy felhívom az ingatlanost hétvégén, hogy lakást akarok nézni, erre az a válasz, hogy "ők hétfőtől péntekig dolgoznak"

viszont ha magánszemélyt hívok fel, az 99%, hogy ráér hétvégén...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.30. 10:19:00

@CatMother: Hát persze, 1 millió forintért amit vagy megtarthatnál magadnak, vagy annyival olcsóbban árulhatnád a lakásodat és hamarabb elmenne. De hát aki lusta az fizessen az ingatlanosnak :-)
Kb. 1 millió forintért már nem szoktam lusta lenni. Amiért lusta vagyok felvenni egy telefont az kb. a 200 forintos határ, egy kg. kenyér ára. Onnantól felfelé megéri idegenekkel dumálni.

MagyarZizzi (törölt) 2010.04.30. 10:19:36

Hagyjuk éhenhalni az ingatlanközvetítőket! Mindenki árulja a saját lakását, és akkor nem adódhatnak ilyen problémák. Le ezzel az ingyenélő fajjal!

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 10:35:23

Ingatlanosként a következőt tudom mondani.
Külföldön ha te elakarsz adni, megbízol egy irodát és hogy kifejezd a komolyságod, már ELŐRE fizetsz! (USA)

Mo-n nem hogy előre de még utólag is behajtóval kell mennem a pénzért.
Az ingatlanos MO-n sikerdíjért dolgozik. Tehát foglalkozik vele egy csomót és ha nem adja el, akkor nem fizetsz. Ez a normális. Aki hiéna annak meg úgysem írod alá a szerződését.
A jó ingatlanos, folyamatosan hirdeti a lakást, naprakész infója van az ingatlanról, követi és figyelemmel kiséri a piaci árat.

Ha kinnmarad egy hirdetés, akkor lehet azért van mert a "Kedves" eladó, elfelejtett szólni, hogy eladta. Ingatlanosként elmondhatom, hogy minden második (bocs de nincs jobb szó)fasszopó érdeklődő azt sem tudja mi a faszt akar! Felhív, érdekli az ingatlan. Megmutatom, elküldöm a képet stb. mégsem jó. Ez így ok. van ilyen. De az hogy megbeszéljük hogy megmutatom, (pénzt, időt, hétvégét, benzint, nem kímélve akár este 8 kor is odamegyek) és amikor ott vagyok, küldd egy smst hogy bocsi, tárgytalan... ANYÁDDAL SZÓRAKOZZÁL!
ezután amikor próbálom visszahívni, még annyi tartás sincs benne, hogy felvegye a telefont!
És még tudnék mesélni sokmindenről. Van olyna ingatlanos aki lelkiismeretesen végzi a munkáját és nem kell itt előítélettel lenni, hiszen a jó ingatlanos, az ügyfélért van - és ha meg vagy vele elégedve akkor tök mindegy hogyan léptél kapcsolatba vele. Nem?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 10:37:22

@PeterBlau: az ötlet jó.
de Üröm nincs feltérképezve, így nem bírok "kinézni" az ottani szobaablakomon. 8-)
pedig ebből az utcából nyílik...

static.fotoalbum.hu/picturezoom/2010/04-30/salapapa/norcponthu_sala_uromi_kilatas_103550.jpg

de bpesten nagyon ottvan, még a műhelyembe is beláttam! :D

turulfan 2010.04.30. 10:39:05

@longlife: "minden második (bocs de nincs jobb szó)fasszopó érdeklődő"

íme egy igazi ügyfélbarát ingatlanos :D

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.04.30. 10:41:18

- a zöldséges azt mondja, hogy az áruja friss pedig nem
- a műszakis azt mondja hogy az áruja hibátlan (meg hogy új) pedig garanciába hozták vissza három napon belül
- az autókereskedő azt mondja hogy az autóban x ( és nem x+150000) km van pedig vissza van tekerve
- a ruhaboltban azt mondják hogy "jól áll" és nem azt hogy "nézz már a tükörbe"
- az áruházban az van ráírva a termékre hogy "magyar paprika" miközben chilei téglapor

ugyanmár mit csodálkozunk?

akimellon 2010.04.30. 10:50:43

Kedves Olvasók!
Álltalában nem a jó lakások maradnak fennt a neten, hanem a mire nem telefonálnak.
Az ingatlanos munkát is emberek végzik, tehát hibázhatnak is.
Az azért elgondolkodtató, hogy egyből a "feketelista" jut az emberek eszébe /Kubatovtók kéne tanácsot kérniük:-)/, ahelyett hogy mondjuk egy pozitív listát kérnének, mivel az ingatlanos sokat tud segíteni, csak jóhoz kell fordulni.
Ebbe a szakmában dolgozom, és azt látom, ITT IS MINDENKI QRVÁRA JOBBAN TUDJA, MINT A SZAKEMBER!!!!
Szóval azért egy kicsit erős, hogy valaki hibát vét a munkájában, és egy napra rá az egész ország tudja a nevét!!
Bár tegnap a boltos köcsög volt velem, igaz még soha sam találkoztunk, és lehet, hogy csak rossz napja volt, vagy az árufeltöltéssel, zárással volt gondja, mindegy HOLNAPRA MEGTUDOM A NEVÉT? CÍMÉT,ÉS A HOMÁRRA FELTETETEM!!!
(ez nem kurucinfos stílus?!?)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 10:52:18

@turulfan: valahol igazad van.
de amíg jön a kedves barátom és "szetáp" helyett seput-ot (nem elírás!) mond... bejön ember a műhelybe és asszonggya "szublúfer"...
biztosan én is meg tudnám csinálni a cég és a saját adóbevallásomat, biztosan tudnék egy idő után műanyagcsövet "hegeszteni"... mitöbb, Budait mexégyenítő 6fogásos ebédeket is készíthetek ha megtanulom.
de én inkább maradok ampervadász és amihez van affinitásom, magam megcsinálom.
pedig az én munkám sem bonyolult. nekem, aki közel 21 éve csinálom. mégis, amikor pl tegnap jött ember, hogy "visít" a zenéje az autóban pedig megvette a 18ezres 5szörösen árnyékolt RCA-t, egyből kérdeztem hogy BMWje van-e, illetve hogy fogadok, nem középen fűzte el a madzagot, hanem kopaszmód oldalt, a kábelcsatornában a többi madzag mellett?
csak nézett... majd bejelentkezett jövő szerdára. :)
és ez csak tegnap és a sok közül csak egy volt. nem sorolom fel a heti "érdekességeket".

szóval semmi baj nincs ezzel, csinálja mindenki azt, amihez ért. ha erre van szükség (márpedig van!), akkor legyen. mint ahogy vannak pl a szakemberkiajánlók... csak egy számot kell tartanod, ő minden gondodra küld egy szakit. persze nem inggyé', hanem jutalékért. nincs ezzel semmi baj!

csak ne legyen ilyen gusztustalan tetű lehúzó, mint pl az ingatlanosok!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 10:58:40

@longlife: nnna ecsém, te is az a gyökérparaszt lehetsz, aki szemembe mosolyog, mögöttem meg köpköd?
hogyszíjjá gáztot! fizetem! :D

különben valóban, ez lenne a dolgotok. folyamatosan hírdetni, folyamatosan kiközvetíteni, hogy az eladó ne győzze fogadni az érdeklődőket, mielőbb elmenjen az ingatlan.
de bakker ez a sikerdíj hasonló, mint a minisztereknek a végkielégítése! 65millás ingatlannál nem is olyan rossz píz az az alsóhangon 4% mi?
mit is teszel érte? dolgozol havi 170órát vele? havi 150ezres fizuért 17 évig dolgozik annyi pénzért valaki!
(és ritka az, aki keres 150ezret havonta!)

elinor 2010.04.30. 11:01:03

@longlife: Szerinted az fasszopás, ha valaki csak a képek alapján nem akarja megvenni az ingatlant? Szerinted az fasszopás, ha valakit a fotóról lemaradt dolgokat (környék, ilyen-olyan hibák) látva, már érdekel az ingatlan? Fura elképzeléseid vannak a dologról. Szerintem mindenesetre válts szakmát.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 11:04:09

@turulfan: szerintem ha te leírod név nélkül hogy köcsög ingatlanos és nem mondod a szemembe de látom rajtad hogy ezt gondolod, akkor én is leírhatom a másik oldal véleményét!
egyébként te mégis minek neveznéd azt az embert akivel megbeszéled hogy találkoztok és nem előtte!!hanem amikor te már ott vagy adja elő, ráadásul smsben!!!hogy nem jön! ez fasszopó és a szemébe is mondom!!csak fél a szemem elé kerülni! egyébként meg az összes többi ügyfél (függetlenül attól hogy kiveszi-e vagy nem) nem fasszopó. Ez minden második eset..

turulfan 2010.04.30. 11:05:12

@elinor: úgy mégis hova vennének fel leszerepelt exingatlanost?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.30. 11:06:09

@longlife: Értem mit akarsz mondani. De ezzel a hozzáállással beloptad magad a kommentelők szívébe. :)

elinor 2010.04.30. 11:07:26

@longlife: Ha igazad lenne, akkor mondjuk a társkeresőkbe fölrakott infók, fotók alapján már működniük is kéne a kapcsolatoknak; ott kiválasztasz valakit, találkozol vele élőben, de akkor már mentek is az oltár elé, mi? Ez a sok szemétláda -- oppardon: "fasszopó" -- meg mégsem akarja látni őket az első találkozó után soha. Nahát! Nahát!

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 11:10:41

@salapapa: mit teszem érte?? Alsóhangon az irodaért, a telefonokért az internetért, a ruháért (megjelenés nagyon fontos) benzin, autó, stb havi 200e-be kerül! Van hogy 2-3 hónapig nem adok el egyet sem, aztá keresek egy lakással 1 milliót. 3 hónapra visszaosztva az 330e egy hónapra. Na most ebből azonnal vond le a 200e! Marad 130 kb egy hónapra a megélhetésre! És nincs szabad estém, szabad hétvégém mert ha az ügyfél akkor ér rá, én nem fogom azt mondani, hogy bocsi, nekem nem jó.! Anélkül pofáztok, hogy látnátok mi van a munka mögött.
Amikor megkapom a jutalékot, akkor abban benne van minden a fenntebb leírtakból! Benne van kb az a napi 10-15 telefonálás is akikkel nem tudhatom hogy lesz-e egyáltalán valami üzlet! Mégsem kezelem le őket!
ennyi.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 11:13:41

@elinor: szerintem te fogyatékos vagy mert én nem mondtam ilyet! sőt, ha valami zavaró tény van a környéken (hangos üzem, iroda, villamos, akármi) ELŐRE FELHÍVOM AZ ÜGYFÉL FIGYELMÉT! Azért mert te köcsög ingatlanosokkal találkozol aki át akar verni, nem jelenti azt,hogy mind át akar verni! Nekem megvan a véleményem egyes ügyfél jelöltekről, de nem baszok át/basztam át senkit! A jó hírnév sokkal többet ér annál. Van aki kihív egy panelhez ügyfelet úgy hogy direkt nem mondja hogy panel. Én nem ez vagyok.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.04.30. 11:16:02

Érdekes hogy most ki lettek választva az ingatlanosok, pedig gyakorlatilag mindenki ott ügyeskedik ahol tud.

A bevásárlóközpontok meg kiírják hogy akció, csak az akciós termék elfogyott (pont most), s ez is ugyanaz.

Naiv a magyar hiába. Egyébként ha nem jönne be a "már ez elkelt de van másik" trükk, nem alkalmaznák. Ha az ember azt mondaná, hogy "elkelt? akkor köszönöm, viszonthallásra", nem folytatódna a gyakorlat. De hát bejön, úgyhogy alkalmazni kell.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 11:16:30

@elinor: talán olvad el hsz-em. Nem az a fasszopó aki nem veszi ki, hanem aki TUDATOSAN RABOLJA AZ IDŐDET!

elinor 2010.04.30. 11:22:12

@longlife: és te, aki ilyen jól meg tudod ítélni az embereket (pl. azt is így levetted rögtön, hogy én "fogyatékos" vagyok), nyilván ránézésre megmondod, hogy ki az, aki csak poénból nézte meg, igaz, mert ugye mi más alapján döntöd el, mint ránézésre, hogy ki melyik kategóriába tartozik? De ha ilyen jó emberismerő vagy, minek mutatod meg a "fasszopó"-knak, hm?

elinor 2010.04.30. 11:23:45

@longlife: amúgy én nem találkoztam "köcsög" ingatlanossal, eddig eggyel volt dolgom személyesen, szimpatikus, korrekt nő volt. De most nem ez a téma, hanem :D a te hozzáállásod.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 11:25:37

@longlife: bocsesz, de véletlenül tudom és jól át is látom a dolgodat (ami lenne!) és azt, amit tesztek ennyi pénzért.
és nem 1 gurigáról beszéltem, hanem 2,6ról... vagy manapság átlag 4millát keresel/év? ne akard, hogy kiröhögjelek! max az keres ennyit, aki lepöcsözi -asszó... lefasszopózza!- a kedves vevőt.

akkor most kezdjek el nyekeregni, hogy nekem havi majd' 3 kiló a kiadásom a műhellyel kapcsolatban és ebben még nincs benne az ÁFA? mindez úgy, hogy reggel felkelek, bemegyek, leülök a műhely közepére, majd pár perc dünnyögés után felállok és hazajövök?
és? érdekel bárkitis? szerintem nem.
az, hogy miképp jelensz meg (autó, ruházat, ápoltság...) szerintem természetesnek kell legyen. én elég koszos munkát csinálok (senki sem takarítja a műszerfal mögötti meg a motortér takarók alatti részt), mégis minden nap vasalt pólóban, tiszta ruhával kezdek.
egy tefélétől lényegesen többet vár el az ember, ez igaz. de ne mondd, hogy naponta kell öltönyt vásárolnod...

amit pedig a nemlekezelésről írsz, erősen kétlem az első írásod alapján.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 11:27:00

@longlife: így már érthető... akkor ezexerint te az vagy.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.04.30. 11:28:07

Ja és még valami. Nézzétek meg a másik oldalt is. Az ingatlanosok rengeteg olyan "lakásbemutatásra" mennek, ahol a vevőjelölt előre tudja, hogy úgyse fogja megvenni az ingatlant. Ez az ingatlanosnak fölösleges idő és költség, nem is kevés. Csodálkoztok hogy valahogy vissza akarják hozni?

Azért jelzem hogy nem ingatlanos szakmában dolgozom, csak nem szoktam egyoldalúan, az egész végiggondolása nélkül köpködni...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 11:33:58

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: azért egy multinál ha hibázik (no és persze tudatos vásárlóról van szó nem pedig mindentbenyelő féléről) van orvoslati lehetőség.
nekem volt pár problémám az üffélszolgálattal, de mindig kiálltam az igazamért és bejött.
az egyiknél már kora reggel elfogyott az aznaptól 2 hétig tartó eksönös termék, a másiknál grammos kiírás volt és dekákat "tévedtek", a harmadiknál számlát csesztek el, volt hogy igen alacsony áron volt kiírva a jó szerszám... sorolhatnám, sokmindenen átmentem. de ha megfelelően kezeled a problémát, mindig sikerül megoldást találni.

mindezt hogy teszed meg pl a pószter esetében? a FASSZOPÓ (10telet az igen ritka kivételnek) ingatlanosok meg így csalogatják magukhoz a vevőket.

Pocócicó 2010.04.30. 11:43:05

Ha a házad a puszta közepén van, akkor emeld ki a táj szépségét, hogy nem bámul a szádba a szomszéd. Ha a házad egy gyártelepre néz, akkor emeld ki, hogy milyen jó a közlekedés. Ha a házad egy hegytetőn áll, vagy a 10. emeleten van a lakásod, emeld ki a friss levegő, szép kilátást. Ha a lakásod földszinten van, emeld ki a megközelíthetőség előnyeit, nem kell lépcsőt mászni.

Ingatlanossal nekem is meggyűlt már a bajom, ott is hagytam, mielőtt szerződést kötöttem volna vele, olyan feltételeket szabott, hogy eldobtam az agyam. Hirdettem magam az ingatlant, végül is elment. Ingatlanos nélkül.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.04.30. 12:04:15

@salapapa: Ez azt jelenti, hogy - helyesen - kiállsz magadért és megpróbálsz olyan magatartást tanúsítani, hogy talán ez ne fordulhasson elő legközelebb. (Vágyálom tudom, de akkor is a Te magatartásod a lényeg)

Az előbb leírtam milyen magatartással lehetne ezt megszüntetni.

Egyébként meg nem látom nagyobb problémának ezt, mint azokat amiket korábban felsoroltam. Ennyi erővel a zöldséges is lehet fa***opó, mert rohadt a krumpli belseje. (És hidd el hogy tudja hogy milyen az áruja)

De nem szeretnék vitatkozni csak elmondtam a véleményem. Szerintem ez fel van fújva.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 12:05:05

@salapapa: én konkrétan azért írtam le a példát mert te csak azt látod, hogy a jutalék 1 Millió. Ez a min. kiadás volt 200e és nem akarok azon versenyezni hogy kinek több mert ez Magyarország. Igen, sokszor van olyan, hogy kimegyek és már előre látom hogy nem vesz semmi (Pszichológia szakot meg közgázt is végeztem) és mégis kedves vagyok vele! MÉGEGYSZER MEGISMÉTLEM, NEM AZ A FASSZOPÓ AKI NEM VESZ LAKÁST MIUTÁN MEGNÉZTE, HANEM AZ AKI TUDATOSAN RABOLJA AZ IDŐDET!!!

de akkor nézzük csak milyen tapasztalatom volt autószerelővel, tisztítóval: ha nem vagy ott, szar alkatrészt épít be, kispórol mindent, hogy minnél többször menj vissza, kilop valamit az autóból!
autótisztító: kilopkodja a százasaidat, meg a zsebedből kiesett pénzt meg mindent amit talál az autóba.

EZ ALAPJÁN azt kéne gondolnom, hogy minden autószerelő egy köcsög lopós geci, aki csak lehúz és nem is dolgozik mert egész nap a faszát vakarja az olajos kezével!

csak tudod én nem gondolom ezt és nem általánosítok. max nem megyek vissza ahhoz aki egyszer eljátsza a bizalmam!

kiskoboldd 2010.04.30. 12:20:53

Ez az ingatlanos téma fura dolog. Tulajdonképpen az ingatlanközvetítő az eladótól kapja a jutalékot, mégis sokkal inkább a vevő érdekeit képviseli. Mi 2 éve áruljuk a lakásunkat, komoly vevőnk egy se volt. Olyan viszont több is, akit úgy hoztak ide, hogy valótlan dolgokat állítottak a lakásról (Nem azt mondta, hogy utcai front is van? Nahát, 2 bejárat, ezt nem említette.) Feltételezem, olyan érdeklődőket is hoznak a lakásokhoz, akiket nem is érdekel az adott lakás, esetenként alig kapnak infót róla. És vajon miért? Mert az ingatlanosnak fel kell mutatni valamit az eladó felé, hogy x embert odavisz mutogatni a lakást. Az senkit se édekel, hogy az eladó több szabadnapot kivesz ezért, minden alkalomra puccba vágja a lakást és programokat mond le. Talán az ingatlanközvetítés az egyik olyan szolgáltatás ma, amelynél a szolgáltatásért fizető érdekei vannak a legmagasabbról le**arva. A kapcsolattartásról meg annyit, hogy havonta felhív az ingatlanos, hogy vigyük le az árat, mert nem tudja eladni. Ja kérem, már jóóóval a piaci ár alatt vagyunk, építési törmelék árban én is el tudom adni...
Amúgy nem lenne bajom az ingatlanosokkal, de sajnos nem mondhatom, hogy ráfekszenek a munkára. És nem egy céggel van kapcsolatunk, szóval ez nem is általánosítás. :/

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.30. 12:23:04

@kiskoboldd: "vigyük le az árat"

Azért 2 év sikertelen eladási kísérlet után csak szöget üthetne a fejedbe hogy jól mondja.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.30. 12:24:03

@atpijkamo: "És nem egy céggel van kapcsolatunk"

A tetejébe több céget is dolgoztatsz, felteszem maximum egynek fogsz fizetni.

kiskoboldd 2010.04.30. 12:34:38

longlife: az az érdeklődő, aki csak nézelődik, az a Te idődet nem rabolja, mivel Te munkaidőben foglalkozol vele. Mint ingatlanos-és jó emberismerő-térképezd fel az elképzeléseit a keresett ingatlanról, és csak olyant mutass meg neki, ami valóban érdekli. Hozzánk olyan vevőt is hoztak, aki az árral se volt egyáltalán tisztában. Egyébként pedig aki most nem komoly érdeklődő, csak nézelődik, az lehet, hogy fél év múlva komoly vevő lesz, csak előre felméri a terepet. Te viszont egy elsődleges szűrő vagy, ne vidd ki olyan lakáshoz, ami eltér az elképzelésétől!
Az eladók pedig azért nem hirdetnek magánúton, mert arra egyszerűen nem jelentkezik senki. A vevő leegyszerűsíti a dolgot, bemegy egy ingatlanirodába és ott konkrét feltételek alapján választ lakást. Mi hirdettünk magánúton, egy érdeklődő jött összvissz, aki aztán mondta a megtekintés után, hogy neki nincs is pénze erre a lakásra, de jó a környék, és érdekelte a lakás. Örültünk...

kiskoboldd 2010.04.30. 12:40:42

atpijkamo: az árat a kezdethez képest 4 millióval vittük lejjebb. Szerinted meddig kéne? Komolyan kérdezem. Listázás alapján a kerületben a mi lakásunk az egyik legolcsóbb a hasonló adottságú lakások közül. Közben jött a válság, az ingatlanárak a béka segge alá estek, ezt is követve vittük fokozatosan lejjebb az árat nyilván.
Természetesen fizetni csak annak az irodának fogunk, amelyik eladja a lakást. De ne aggódj, mert egyik iroda sem fektetett túl sok munkát az eladásba. (Összesen hozott az 5 iroda 20 érdeklődőt... Alkalmanként 15 percbe telt a lakást megmutatni az érdeklődőknek, szinte mindig úgy jöttek, hogy a környékről még volt vagy 10 cím, ahova mentek utána. És egyetlen ingatlanosunk mutatja be saját maga a lakást, a többiek csak aláíratják a papírokat és az ajtóból figyelnek.)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 12:44:21

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: érthető és sajnos igazad van. de amíg mindenki csak picsog, így-úgy ír a netre arctalanul itt kiadva dühét, míg ott ahol a problémája van csak csendben elsunnyog, addig ez marad.
én is emberből vagyok és ha ritkán is, én hi hibázom. de ilyenkor mindig vállalom a felelősséget és természetesen gariba' megoldom az ügyfél problémáját.
volt nem egyszer, hogy abszolute nem az én dolgom lett volna (kis dolog, de nem az én profilom) és mégis megcsináltem ajándékba.
ez örömet okoz az ügyfélnek, ezt ő elmondja másnak és nekem nem kell hírdetésre költenem. ;)

igen, ilyen is van. de hidd el, nem mindig az eladó hibája. pl azokon a placcokon (hús, tejes, zőccséges) ahol én vásárolok ha problémát jelzek, egy zoxó nélkül de sűrű bocsikérések közepette kapok valami "ajándékot". ez nekem is jólesik és neki sem rossz, mert mindig hozzájuk fogok menni és ha kérdeznek, oda küldöm az mebereket.

a vélemény pedig általában szül egy vagy mellette, vagy ellenálló véleményt. 8-)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.30. 12:53:26

@longlife: nem, nem csak azt látom. így, kicsivel 40 felett már tágabb az ember látómezeje hidd el.
de nem adtál érdemleges választ, csak tovább gorombáskodsz. tapló vagy és így jó neked? :)

elhiheted, nem te vagy az egyetlen aki így jár! mindenki, aki a szolgáltatásban dolgozik ki van ennek téve. engem is naponta hányan tartanak fel (kimászni a műszfal alól, elbeszélgetni, majd vissza és lehet asse tudom, épp hol tartottam) és mégsem lesz mindegyikből munka.
vagy az lenne a helyes, hogy beesik: "jónapot! érdeklődni szeretnék..." és ekkor én kirúgom a műhelyből? :)
de hogy ne csak te légy terítéken, a hegesztő akinek fontos végigvarrnia az adott részt ha nem akar zárványt és kétkézzel dolgozik eccerre, ő is felveszi a telcsit.
már ha még akar melót... és sorolhatnám.
szóval ezzel ne takarózz, nem vagy egyedi eset!

az, hogy valaki erre (bármiféle ügynök) adja a fejét feltételezi hogy mindezt előre át is gondolta, hogy lehet hónapokig szíjszorítás lesz. ha mégsem, akkor viszont minden iskola ellenére némi kívánnivalót hagy maga után az elmeállapota.

amit a szerelőkről, takarítókról írsz, való igaz. vannak ilyenek. IS.
de ezeket kilöki a szakma, saját maguk alatt vágják a fát. egy idő után a sok negatív kritika úgyis felkerül a netre is... akkor aztán viszlát!
én közel 21éve et csinálom és reklámra manapság már alig költök. a nemlétező kilincset egymásnak adják az ügyfelek. ennél jobb reklám szerintem nem kell nekem. :)

Pocócicó 2010.04.30. 12:55:53

@longlife: visszatérve az eredeti poszthoz, mégis kinek kéne leszedni a netről a hirdetett ingatlant, ha már az elkelt? Vagy fordítsuk meg a dolgot, veszel egy ingatlant, beköltözöl, majd azt veszed észre, hogy sorba csöngetnek be hozzád az érdeklődők, hogy meg szeretnék nézni a lakást, bejöhetnek-e?
Gondolom repdesnél az örömtől.
(feltételezem, szólsz az ingatlanközvetítőnek, h megvetted a lakást, ki is fizetted a jutalékát....)

kiskoboldd 2010.04.30. 13:07:00

Pocócicó, tudom, nem nekem írtad, de 1. nem fognak beállítani csak úgy megnézni az ingatlant, telefonos egyeztetés nélkül. Amennyiben a volt eladó hirdette, annyiban vele kell felvenniük a kapcsolatot az érdeklődőknek, ha fent marad egy hirdetés, ha ingatlanos, akkor ingatlanossal, de ő se állít be soha megbeszélés nélkül. 2. "feltételezem, szólsz az ingatlanközvetítőnek, h megvetted a lakást, ki is fizetted a jutalékát" a vevő nem fizet jutalékot, csak az eladó. Ha ingatlanostól vette meg a lakást, a szerződéskötéskor (az első pénzmozgáskor) már meg kell kapnia az ingatlanosnak a sikerdíját.
Magánember hirdetése nem valószínű, hogy fent marad, mert ha nem fizeti a hirdetést, automatikusan törlik a rendszerből. Gondolom ingatlanos hirdeti a rég elkelt lakást. Így az ingatlanossal kell beszélnie a lakás eladójának, hogy helló, már eladtam a lakást. (Egyébként több ingatlanos esetén, ha eladom az ingatlant 3 napom van szólni a többieknek, hogy eladtam, különben perkálni kell nekik bánatpénzt, nem keveset. Mivel erre figyelnek az eladók, úgy gondolom, hogy az ingatlaniroda figyelmetlensége folytán maradhat fent olyan lakás, ami már rég nincs a piacon. Vagy amit többen is írtak, vevőcsalogatónak. Ami mondjuk elég nagy átverés.)

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 13:08:02

@atpijkamo: erről van szó. Irreális árakon árulják az eladók az ingatlant és csodálkozik, hogy nem kel el.

kiskoboldd 2010.04.30. 13:38:56

longlife: Te vagy az ingatlanos, adj egy útmutatást az eladónak, mennyiért állja meg a helyét egy ingatlan a lakáspiacon. Mi először is felbecsültettük az ingatlant, nem hasraütésszerűen mondtunk árat. Egyébként manapság aztán pont nem mondhatnám, hogy felül vannak árazva az ingatlanok, nagyon olcsón lehet lakáshoz jutni. Na de ez már más tészta.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.04.30. 14:00:15

@Pocócicó: ingatlanosnak kell levenni azonnal! De ezt csak akkor tudja, ha ő adta el, vagy tudja hogy eladták!
Ne aggódj, nem úgy tesznek fel egy hirdetés hogy be tudj csengetni, vagy megtudd hol van pontosan az ingatlan.
Egyébként minden eladó, ha megfizetik az árát!
Én is eladnám a családi házam ha 30m-ot ér idejön valaki és azt mondja megveszi 40 ért.

XCat 2010.04.30. 15:36:12

Sosem gondoltam, hogy az ingatlanosokat ennyien utálják. Bár ha jobban meggondolom, én is utálom őket.

@longlife: Namost ezt mindenki elmondhatja szinte magáról aki nem alkalmazott, és mégis aránylag ritkán nevezzük nyilvánosan faststopónak az ügyfeleinket.

XCat 2010.04.30. 15:37:46

@CatMother: fasszopónak, akarom mondani. Különben meg, miért ne nézhetnék meg bármit, ha venni akarok. Hogy te kapsz érte pénzt vagy nem, az rád meg a vevőre tartozik.

joetaylor 2010.04.30. 15:51:14

Az magyar ingatlanpiac fő problémája, hogy az árak nagyon magasak. Egy új másfél szobás lakásért a fővárosban maximum 4-5 millió forint lenne a reális ár. Szeretnék lakást venni, de irreális árat szeretnének az eladók érte.
Találtam egy szimpatikus ingatlant az irányára 14 millió volt. 5.5 milliót ajánlottam érte készpénzben, az eladó jót röhögött meg sem próbált felfele alkudni. Rá két hónapra keres, hogy 7 millióért odaadná...

Tervisk 2010.04.30. 15:54:57

amikor mi akartuk eladni a lakást 8-10 hlyen hirdettük magánszemélyként,2 hónap alatt 1 jelentkező se volt.
Kiadtuk ingatlanirodáknak eladásra/mindegyiknél rászámoltuk plusszban a jutalékát/,3 hét alatt 20 érdeklődő és elkelt a lakás.Én igy is annyit kaptam érte,mint amennyit szeretem volna...

kiskoboldd 2010.04.30. 19:40:29

joetaylor, ugye ezt csak viccnek szántad, hogy másfél szobás lakást akarsz 4-5 millióért a fővárosban? Ne tedd magad nevetségessé. Ennyiért max önkormányzati lakás bérleti jogát tudod megvenni. Meglepő, de nem Te diktálod az ingatlanpiacot. :D

basszusmáá 2010.04.30. 20:40:26

@ave: ki akar itt hajót???
itten ingatlan kerestetik, nem (r)ingóság!!!

Elkeveredett 2010.04.30. 21:12:53

Az ingatlanosok elképesztően lelketlen népség. Bármit kinézek belőlük.

yippyupp 2010.04.30. 21:21:30

kietlen posztvidék...

romesz 2010.05.01. 01:29:53

az hogy a lakas kepei fent vannak az ingatlan hirdetesek kozt , nem jelenti, hogy aruljak is.

Kifordított kacagány 2010.05.01. 09:01:23

@joetaylor: alapvetően hibás a megközelítésed. meg azoké mind, akik szerint magasak az ingatlanárak. éppen ellenkezőleg, nagyon is alacsonyak, csak még így sem kell senkinek, mert csórók az emberek.
a világ boldogabbik részében sokkal magasabbak az ingatlanárak, egyszerűen azért, mert a kivitelezésük annyiba kerül. továbbmegyek, ott vannak különbségek ingatlan és ingatlan között. azon túl, hogy ott is számít a hely, ahol az ingatlan van, számít az is, hogy milyen a kivitelezése, mekkora ráfordítással lehet fenntartani és az is, hogy milyen öreg a ház, meg hogy milyen állapotban van. ott érdemes belefogni és építeni, felújítani eladásra, vagy akár egy olcsóbbat venni, hogy a felújítást önerőből, sok-sok manit megspórolva magunk végezzük el.
itthon egyetlen dolog határozza meg az ingatlan árát többnyire, az, hogy 20 év hitelre mennyit tudunk fizetni egy ingatlanért. ugye ismerős a homárról is a sok picsogás, hogy milyen szar minőségűek az új ingatlanok, meg mindent kilopnak belőle. nem véletlen. a sokmilliós beruházáson sokmillió haszonra szeretnének szert tenni, teljesen jogosan, de fizetőképes kereslet meg nincs. marad a trükközés, a szar minőség, a garancia hiánya és a kilopott alapanyag.

XCat 2010.05.01. 12:24:08

@Kifordított kacagány: Ha egy átlagembert veszel, aki mondjuk szeretne csak napi 10-12 órát dolgozni, hatot aludni, a többiben élni meg gyereket csinálni - tehát újratermelni a munkaerejét - és teszi ezt mondjuk alacsony fizetésért... vegyünk mondjuk 250-300 ezer nettót.. ezt duplázzuk meg, mert ugye két ember... szerinted abból mennyi idő alatt jönne össze becsületes spórolással (azaz nem nyomorgással) 35-40+ millió forint, amiben akár már egy gyerekkel elférnek? (ez egy 70 nm körüli új lakás ára, amit gyakorlatilag közvetlenül átadás után újra kell építeni)

XCat 2010.05.01. 12:25:49

@CatMother: már nem a pénzben férnek el, hanem egy lakásban amit azon vesznek.. affrancba, reggel van.

Mylady 2010.05.01. 12:46:51

fejenként nettó 250-300 ezer, mint alacsony fizetés???
hol élsz te, úgy mégis?
(az 500-600 ezer bruttó)
megnézném, mikor keres ennyit egy átlagember
ráadásul abból max 10 év alatt összespórolható 20-25 millió, ami egy kellemes lakás ára (ha meg még hitelt is tud felvenni hozzá...)

XCat 2010.05.01. 13:20:52

@Mylady: Erről beszélek. :)

Mylady 2010.05.01. 13:46:16

ja, hogy félreértettem? akkor sorry.
hamu a fejemre és megyek vissza wakeboradozni :)

seric2 2010.05.01. 15:47:32

Többek figyelmébe ajánlom, hogy összetett szavakban a hosszú mássalhangzókat ki kell írni!
Ha már trágárkodnak, tegyék az akadémiai helyesírásnak megfelelően : faszszopó, nagygyűlés stb :)

XCat 2010.05.01. 16:16:03

@seric2: Mindenképpen figyelembe fogom venni, köszönöm:)

Kifordított kacagány 2010.05.01. 17:49:11

@CatMother: a tégla meg a beton nem lesz olcsóbb attól, hogy te azt szeretnéd. mellesleg ha többet keresnél, akkor az is szeretne többet keresni, aki a házadat építi, ami így még drágább lesz. tudomásul kell venni, hogy a saját lakás és a ház luxus. olcsóbb örökölni(ahol nem játszották el a szülők), vagy bérelni. csak nálunk mindenki sajátot akar. tudom, mert én is akartam. most itt éldegélek benne, borítom bele a pénzt és minden nap eszembe jut, hogy mekkora nagy barom voltam.
persze ha nálunk is lenne fizetőképes kereslet és az értékének megfelelően lehetne eladni, nem lenne semmi baj. sajnos nem így van, az ingatlanok nagyobb része csak veszteséggel értékesíthető.

SiKom 2010.05.01. 18:36:51

"tudomásul kell venni, hogy a saját lakás és a ház luxus. olcsóbb örökölni(ahol nem játszották el a szülők), vagy bérelni."

Ja, legolcsóbb feketén bérelni lakást, mert akkor egyben adót is lehet csalni, és szerződésed se lesz róla, bármikor kirakhatnak.

A fekete bérleti árak még épp megfizethetőek. De ha legálisan lenne bérbeadva, akkor arra nem lenne fizetőképes kereslet.

XCat 2010.05.01. 18:40:16

@Sir Kommentor: én béreltem már párszor feketén, semmivel nem volt olcsóbb, mint a számlás megoldás.. sőt. És szerződést is írtunk róla mindig. :D

XCat 2010.05.01. 18:42:32

@Kifordított kacagány: a házamat ukrán és román feketemunkások építik, akik igenis olcsók.. és a lopott/bontott tégla sem drága. Hogy az építési vállalkozó új kocsit szeretne félévenként, arról meg senki nem tehet. :D

joetaylor 2010.05.01. 23:08:07

Szerintem akkor sem ér egy budapesti két szobás lakás 6 milliónál többet.
Nekem egy számítási módszerem van ami alapján felmérem mennyit is ér egy ország fővárosában lévő ingatlan.
(Ingatlan alatt egy két szobás normális lakást értek). A megkereshető átlagos fizetéshez viszonyítom az árakat.
Jelenleg Dublinban élek és itt most egy két szobás lakás olyan 150000 euró. Az átlagkereset 2700 euró. /minimálbér 1300 euró/. 150000/2700= 56 (hónap)
Mennyi is a fővárosi átlagkereset?
Illetve mennyi a megélhetés valós költsége?
Az előrejelzés szerint még egy negyven százalékos árcsökkenés lesz itt.
Az ingatlanárakat a fizetéshez kell hasonlítani és nem a külföldi árakhoz mérve olcsónak tartani.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.02. 10:55:26

@joetaylor: szép számolás.
mennyi is 1 kiló kenyér idehaza és mennyi ott? vagy inkább mennyi is a havi megélhetéshez feltétlen szükséges kereset itt és ott azonos színvonalon?

nnnno, ezért van az, hogy a külföldiek szépen felvásárolják számukra szaré'-hugyé' az ingatlanokat.

de gondolom ettől még nem veszik meg az ember feje fölül a lakhandit?
arról nem is beszélek, hogy ott dublinban is fent "felejtik" a hírdetéseket ugyanezen célból mint idehaza? 8-)

XCat 2010.05.02. 11:43:58

@salapapa: egy kiló kenyér szerintem 300 és 3500 forint között van, attól függ, milyen fajtára gondolsz. És ez minden másra is igaz, szóval szerintem nincs értelme a megélhetési költségeket hasonlítgatni.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.02. 19:28:11

@CatMother: amikor ezt a részt is nagyon odafiugyelve és értelmezve olvastad:
"...mennyi is a havi megélhetéshez feltétlen szükséges kereset itt és ott..."
akkor ugye nem gondoltad át a 3500as kenyérkével feltett kérdés értemét? 8-)

igenis, nem mindegy. canadában élő barátom mondta, hogy 360$-ért szereltette be egy bizonyos típusú riasztót az autójába. én detto ugyanazt a típust 70körül szerelem idehaza, vagyis nagyjából hasonló árban van.
csak épp mennyit keres és költ ő és mennyit egy itthon élő /hó?
a minimálbér (tehát nem az átlagkereset!) náluk 8,25$/óra. napi 80dolcsit mexorzod 170órával... az átszámolva közel havi 220ezerFt/hó.
és ez a minimálbér...
és ott senki sem ígért kolbászkerítést. 8-)
mégis abból van! :D

joetaylor 2010.05.02. 21:37:45

Ha a legolcsóbb kenyeret veszed akkor itt 1 euró egy kiló kenyér. A legtöbb dolog itt olcsóbb mint otthon. Tehát nem csak a fizetés magasabb hanem több mindenre elég, és lényegesen kevesebbet kell dolgozni mint otthon.
Itt is nagy buborékot csináltak a hülye emberek. Vették agyba-főbe a lakásokat, mert ment felfele az áruk megállíthatatlanul. A bubi meg kipukkant... Ahol most lakom ezt a kétszintes négy szobás lakást 550 ezer euróért vette a tulaj három éve, akkor majdnem 3000-3500 euróért lehetett kiadni. Több mint fél millió hitelt vett fel. Most nem ér 250 ezernél többet, de mint nálunk itt sincs vevő az ingatlanpiacon. Szépen hazaköltözött a család a szülőkhöz és most 900 eurót kap érte havonta. Ebből neki tisztán megmarad 630 euró ez még a törlesztés felére sem elég. Hova is tűnt az a 250000 euró "érték"?

Kifordított kacagány 2010.05.03. 07:40:01

@Sir Kommentor: az, hogy élhetetlen az adórendszerünk, más téma, általában nem azért csalnak adót az emberek, mert csúnya gonoszak, de felesleges itt ilyen irányba kanyarodni.
amúgy meg ha feketén bérelsz lakást, akkor is ugyanolyan jogaid vannak, mint ha a főbérlő adózna utána. nem a te dolgod adóbevallást csinálni helyette, szerződés meg mindenképp készül. kizártnak tartom, hogy bárki puszira kiadná az ingatlanát.

@CatMother: rengeteg olyan dolog van amivel csökkenteni lehet a költségeket. még nem is kell feltétlen simlisnek lenni hozzá. mondjuk tény, hogy a béreken lehet legtöbbet spórolni. azt viszont meg kell érteni, hogy mindenki a megélhetéséért melózik és ha mást ki is zsákmányol annyira amennyire lehet, egész biztosan nem a saját kárára fog occsó megoldást találni. mellesleg a feketemunkásnak is megéri annyiért dolgozni, különben nem tenné. ha pedig tudomásul venné a sok olcsójános, hogy mekkora bérköltsége van egy építkezésnek és azt hajlandó lenne kifizetni érte, akkor a legtöbb vállalkozó nem a problémás ukrán feketemunkásokkal dolgoztatna, hanem előszedné a munkaközvetítőből a magyar szakmunkásokat.

@joetaylor: egy ingatlan ára nem kívánságműsor. akár olcsó, akár drága. egy új ingatlan építésénél az egyetlen szubjektív dolog a telek ára, az építési költségek nagyjából behatároltak. ebből a kettőből jön össze az az érték, amibe az ingatlan kerül és ami fölött el kellene adni, ahhoz, hogy megtérüljön a ráfordítás. csakhogy ha nincs fizetőképes kereslet, akkor bukta van. mint ahogy majd minden használt ingatlanon is. márpedig veszteséggel eladni és erőnkön felül vásárolni egyaránt luxus. nálunk mindkét eset egyszerre van jelen.

Greg Popafox 2010.05.03. 13:09:06

miért nem hívod fel őket, hogy érdekel az a lakás (ami a tied), aztán megvárod, hogy mit mondanak :D

alkemist 2010.05.05. 20:39:35

Egy pozitív példa: hétfőn aláírtuk az adásvételi szerződést. Kedden az ingatlan.com-on már inaktív volt a hirdetés. Ma szerda van, szuperingatlan és ingatlanbazár oldalról is lekerült a hirdetés. Mondjuk, nem az OC-n keresztül vettük...
Egyébként meg azt a magyarázatot sem tudom elfogadni, hogy nem az adott ingatlanközvetítő adta el az ingatlant,így nem tudja, hogy eladták, ezért nem vette le a hirdetést, mert amikor felhívják az ingatlan miatt, rögtön tudja, hogy már nincs meg...

lófasz 2010.05.07. 09:58:03

Majd megveszem a lakásod, és szevasz tavasz. :)

brand_boy 2011.05.19. 17:16:56

@joetaylor: Ez egy konzervatív,realista értékelemzés.
A helyzet az,hogy ezért a pénzért szinte semmi ÉLHETŐT nem kapni ma Budapesten, főleg nem kétszobásat, de az tény,hogyha a lakás lakáspiaci értékét nézzük,és elvonatkoztatunk ingatlanfedezeti mivoltától,akkor a csökkenő népesség,és más szempontok figyelembevételével sokkal közelebb van a realitáshoz ez a fajta elemzés. A bankok is kb. így lövik be az értéket, ha viszel egyet fedezetnek.
De ez az értékbecslés természetesen inkább a használt ingatlanokra érvényes.
Az egyetlen "hiba" talán a számításodban az 56 hónap.
A másik érdekesség,hogy jelen pillanatban a Mo. népesség 97% saját tulajdonban lakik(nem sokáig), ezért az ingatlan-bérbeadás talán nagyobb "művészet", mint annak eladása. Ilyen magas alapkamat-szint mellett reálhozamot elérni ingatlanon nem könnyű.
süti beállítások módosítása