Néhány praktikus tanács egy alkusztól a kötelező biztosításokkal leggyakrabban előforduló helyzetekre. Például miért érdemes február közepéig befizetni a csekket:
Úgy gondoltam talán szerény közönségüket is érdekelheti, a másik oldal... Az alkuszok sötét és kiismerhetetlen világáról. Egy alkusz ügyfélszolgálatán dolgozom, sőt egy biztosítónál is voltam egy ideig, így remélem (reménykedem), hogy talán van elég rálátásom a dolgokra....mert lassan, de biztosan és vészjóslóan közeledik a váltási időszak, amikor mindenki próbál fej-, helyesadatok-, kötvényszámvesztve biztosítót váltani. Hát nem egy leányálom, amikor 20-30 várakozó van a vonal másik végén, és hiába az igyekezet, a kedvesség,e gyesek vagy a várakozás vagy az asszonnyal való összeveszés miatt, úgy gondolják, hogy mindenért azt a szerencsétlen fogják okolni aki fogadja a hívásukat. Pedig nekünk is jól esne egy cigiszünet, vagy ha épp nem torkaszakadtából ordítana velünk az Ügyfél, hanem emberi hangon közölné, hogy mi az ami szerinte nem úgy történt ahogy azt ő elképzelte..mert sajnos ebből igen sok kijut..főleg az első negyedévben.. Tájékoztatásul szeretnék pár információt leírni mindazoknak akiknek autójuk van, de a biztosításról, biztosítókról fogalmuk sincs, vagy csak vajmi kevés.