Tékozló Homár

Még mindig a semmiért számláz a UPC

2011.04.28. 10:46 | jackyll | 45 komment

Úgy látszik, ez a gyakorlat azóta se változott, hogy a Homár elhagyta a biztonságos sebességű UPC-körzetét. Még mindig előre számlázzák a következő havi díjat, amire akkor sincs magyarázat, ha eddig emiatt senki nem tett feljelentést:

Érdekes dologra szeretném felhívni a figyelmét! Nemrégiben előfizettem a UPC szolgáltatásaira, megszabadulva a T betűs szolgáltatótól, akit a kritikán aluli szolgáltatási minősége (internet II. ker.) illetve a különadó miatti tiltakozásuk miatt hagytam ott. A UPC első pár számlájának kézhezvétele után tudatosodott bennem az a felismerés, hogy gyakorlatilag előre szednek pénzt a szolgáltatásukért, sőt a még nem is teljesített szolgáltatásuk késedelmes befizetése esetén, késedelmi kamatot számolnak fel.

http://www.upc.hu/pdf/szamla-magyarazat.pdf

Hogy is van ez? Nézzük a MINTA számlájukat:
Tehát a szolgáltatási időszak (a tényleges teljesítés) jelen esetben 2010. április 1-től 2010. április 30-ig tart.
A számla kelte: 2010. MÁRCIUS 18. (!!!)
A (általuk feltételezett) teljesítés időpontja: 2010. április 6.
A fizetési határidő: 2010. április 6.

Telefonos ügyfélszolgálatuk szerint ez így rendben van, az általános szerződési feltételekben ez rögzítésre került. Nem áll módjukban ezen előfizetői kérésre módosítani.

Véleményem szerint ez teljességgel elfogadhatatlan, hogy egy szolgáltató, olyan szolgáltatás után (előtt) akar számlázni, amit még nem is teljesített! Hiába írja oda, hogy a teljesítés ideje 2010. április 6., miközben ugyanezen a számlán az szerepel, hogy a szolgáltatási időszak április 30-ig tart!

A szolgáltatás korlátozás a fizetési határidő után 30 nappal történik, tehát ilyen szempontból korrektek, viszont gyakorlatilag, amennyiben nem fizetem ki előre a havidíjukat, a fizetési határidő után egy nappal, már késedelmi kamatot számolnak fel, egy olyan szolgáltatás után, ami a fogyasztó még meg sem "kapott".

Olyan apróságokról már nem is beszélve, hogy a legszigorúbb üzleti életben sem állítok ki olyan számlát, ahol a teljesítés időpontja (ráadásul jelen esetben ez fiktív illetve hamis) megegyezik a fizetési határidővel! Minimum 3 napot, egy hetet "illik" adni a teljesítés és fizetési határidő között!

Várom szíves válaszukat!

Kapja:
NAV
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
PSZAF
Tékozló Homár

A jóváírás még mindig 6 hónap, ha mégsem sikerült az előze kifizettetett szolgáltatást teljesíteni?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsiráffff (törölt) 2011.04.28. 10:54:52

nálunk minden számlát ötödikéig kell rendezni, előre az adott hónapra.

ha áprilisban használod a netet, akkor mia a gond hogy ki kell fizetni az áprilisi számlát? előre, persze, mindent előre fizetünk. A májusi lakbért május elején kell fizetni, nem a végén.

zsiráffff (törölt) 2011.04.28. 10:57:10

meg ha benne van az ÁSZF-ben is, akkor aztán tényleg nem értem a dolgot. Ami oda van írva, az szentírás nekik. Ha a kedves vevőnek nem tetszik az ászf tartalma, akkor is az van. ....ugye. Eszi, nem eszi-nem kap mást.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 11:01:12

Amúgy az antennán kell állítani, akkor később küldik a számlát.

É2I 2011.04.28. 11:03:45

Izé, dobogó melletti kispad.

De ha körül nézel a nagyvilágban, elég sokan szedik be az _alapdíjat_ előre. Mivel az a rendelkezésre állásért fizetett díj, nem a szolgáltatásért.

Nem mintha egyetértenék vele, sőt a rohadék gázos banda a 150Ft-nak indított alapdíjat öt év alatt 1200Ft-ra emelte, miközben azt pofázták lényegesen nem emeltek árat. Ma már ott tartunk, hogy nyáron is 5-6ezer forintot fizetek gázra.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.04.28. 11:06:33

nemis értem, miért hívják ezt előfizetésnek?

agent_x 2011.04.28. 11:14:26

Ma kaptam t-home telefonszámlát.
Előfizetési időszak 05.01-05.31.
A t. levélírónak eddig ez nem volt probléma?
Mellesleg hogy lehet annyira vérjobbos valaki, hogy a különadó miatt váltson szolgáltatót? Szerinte a jupiszi lenyeli?

LouiS 2011.04.28. 11:29:35

Az nem jutott eszedbe, hogy hűségnyilatkozatot írtál alá (látatlanban mondom, hogy aláírtad), ergo 12 hónapig fizetsz nekik x összeget. Jelen esetben így teljesen mindegy, hogy ezt előre, vagy utólag fizeted ki, mert be kell fizetned.

Zizzencs 2011.04.28. 11:30:25

"a legszigorúbb üzleti életben sem állítok ki olyan számlát, ahol a teljesítés időpontja (ráadásul jelen esetben ez fiktív illetve hamis) megegyezik a fizetési határidővel!"
Azért az áfa törvényben csak benne van, hogy folyamatos teljesítésű számlák fizetési határideje és a teljesítés időpontja egybe kell, hogy essen. Csak úgy mondom.

ergbertegon 2011.04.28. 11:30:42

Most függetlenül attól, hogy sz@rjon sü...upc! bocsi Sün:-) ezt inkább le sem írom - a jupici, tényleg nem értem mi a gond. Szerintem ez minden társaságnál így van. Valóban ezért előfizetés. És azért előfizetés mert fix összeg. A telefon pl. viszont az elmúlt hónap forgalma. Az összes bérlet jellegű szolgáltatásnál így van ez...

michaela77 2011.04.28. 11:33:16

Én is nagyon utálom a UPC-t, de levélírónak most k. nincs igaza.

Először is ahogy fghjk szemfülesen megállapította, azért hívják előfizetési díjnak, mer előre kell fizetni.

Másodszor a régen folyamatos teljesítésűnek hívott szolgáltatásoknál (most már kacifántosabban van leírva az ÁFA törvényben), mivel a teljesítésük FOLYAMATOS (áram, gáz, tv, stb.), a számlán a fizetési határidővel kell azonosnak lennie a teljesítési dátumnak. Amire ő gondol, az talán az, hogy a számla kiállítása és a fizetési határidő között hány nap telik el, a teljesítés ilyen szempontból teljesen lényegtelen, adójogi fogalom.

ÁFA törvény miatt végülis sok helyen lehet reklamálni, talán ott kellene... Vagy tájékozódni, mielőtt ilyen butaságokat leír valaki.

esef 2011.04.28. 11:55:33

én meg a 03.01-03.31 közötti T-home számlát kaptam meg tegnap, 05.15-i fizetési határidővel. az jobb?

2011.04.28. 11:59:15

Javaslom a homarnak, hogy a BKV-t is perelje be, mert ELORE keri az adott havi berlet arat. Soot, tovabbmegyek, meg a szimpla jegyet is elore kell megvenni, nem miutan leszalltal a villamosrol, erre aztan tuti lehet pert inditani.

Vagy tajekozodjon, mielott egy ilyen levelet kitesz.

Zöldegér 2011.04.28. 12:01:29

@agent_x: És honnan tudja T, mennyit fogsz telefonálni májusban?

Bérgyilkos Bohóc 2011.04.28. 12:03:24

Az ELŐfizetést, ahogy a neve is mutatja utólag szokás fizetni? Noormális??
Ha ELŐfizetek egy újságra, akkor is ELŐre fizetem ki a még meg nem kapott számokat ugyebár.

2011.04.28. 12:05:12

Ezen miért kell vergődni ? Világosan le van írva, hogy így számláznak. A kértyás telefonnal is előre fizetem a díjat és majd csak később fogom letelefonálni, egy éven belül.
A szolgáltató "kedvessége" hogy hagyja hogy fogyasszam a villanyt, áramot és majd csak utána egy hónappal kell fizetnem. Van szolgáltató aki előre szedi a díjat, gondolom rossz tapasztalata van a számlafizetési fegyelemről. Nem volt titok, előre leírta az ÁSZFben. Ez miért homár téma ??????

É2I 2011.04.28. 12:42:06

@Zwei: Ez nem a homár sara. Ő kitette, mivel a posztoló ezért írta.
Más kérdés, hogy a népítélet el is döntötte ki a hülye :D

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.28. 13:00:36

Néha a postoló is lehet hüle :)))
sünt neki :)))

Lc 2011.04.28. 13:01:22

Hát . . . igen, benne van a nevében is: ELŐfizetési díj. Legtöbb szolgáltatónál így fizetünk. Ha nem értesz egyet a dologgal (benne van az ÁSZF-ben is), akkor vagy nem kell megkötni a szerződést, vagy ha nincs hűséged akkor felmondhatod. Aztán mehetsz át a másik szolgáltatóhoz, aki ugyanígy számláz. :)

2011.04.28. 13:06:19

@É2I: nem teljesen:

"Úgy látszik, ez a gyakorlat azóta se változott, hogy a Homár elhagyta a biztonságos sebességű UPC-körzetét. Még mindig előre számlázzák a következő havi díjat, amire akkor sincs magyarázat, ha eddig emiatt senki nem tett feljelentést:"

ezt NEM a postolo irta, hanem a szerk.

trux77 2011.04.28. 13:17:32

Édes Istenem....ez még komolyan kérdés? És elküldted a Fogyasztóvédelemnek is? Küldd el akkor a nemzetbitosnásgiaknak, a Nasanak a KGB-nek.
Ember...igénybe veszel egy kényelmi szoglgáltatást. az összes ilyen szolgáltató, T csoport, UPC, Fibernet, Vodafone akármi...így számláz.Az ELMŰnél nem előfizető vagy, hanem fogyasztó. Ott fogyasztási és használatbavételi díjakat fizetsz.Itt Előfizetsz egy szolgáltatásra, amit neked a pénzed fejében biztosítanak.
mi ebben a bonyolult???

Dr. Kix 2011.04.28. 13:35:03

Csodálom, hogy hagyma még nem kezdett bele a "Előre kell fizetni, és kész!" mondókájába. :)

É2I 2011.04.28. 13:48:31

@Zwei: Ez igaz.

@trux77: Megjegyzésképpen: Az áramszolgáltatók is használnak előre fizetős mérőket. Jellemzően a rosszul fizetőknél.
Ha van pénzük megvesznek annyit amennyit tudnak. Otthon bepötyögik a mérőjükbe a kódot és addig van villany, míg el nem fogy a megvásárolt mennyiség.

dr. _mmm_ 2011.04.28. 13:50:25

Kedves posztoló!

Látszik életedben nem kellet a saját fejedből megélned.
1. ELŐFIZETÉSI díj -> előre fizeted

2. Ha tőlem valaki megrendel valamit akkor azt előre kiszámlázom és kifizeti

3. az utólagos fizetésről azért szoktak le a cégek mert a magadfajta emberek szeretik használni a szolgáltatást, majd szeretnek nem fizetni.

4. Ez mindenhol (nálam is) benne van az ÁSZF-ben, hogy előre KELL kifizetni.

Nem fogok mondjuk egy egész éves szolgáltatást ingyen adni, mert valaki úgy gondolja hogy azt utólag nem kell kifizetni. Előre kifizeti, én szolgáltatok, oszt jónapot.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.28. 15:03:02

csak egy apróság: a tré is előre számláz. ha nem vetted volna észre. :)

Celeb Rita 2011.04.28. 15:25:25

A UPC pont olyan vérszívó multi, mint magát magyarnak hazudó Deutche Telecom. Mi két éve váltottunk UPC-re. a T-szörnnyel elentétben képesek a folyamatos internet szolgáltatásra (XII ker.) és az ügyfélszolgák sem annyira surmók! Ami gáz, hogy nem lehet csomagot váltani csak felfelé, a régebbi jól fizető ügyfelek drágábban kapják a szolgáltatást, mint a frissen befűtöttek, meglévő ügyfeleknek eszükben sincs kedvezményt adni! Júniusban mehetnek is a levesbe a T után, többet egy fillért se kap tőlem egyik csapat tolvaj se!

Sátán meg a Jocó 2011.04.28. 15:31:40

"a teljesítés időpontja (...) megegyezik a fizetési határidővel! "

dehogynem.
folyamatos teljesítésű számla esetében így KELL.

attól még UPC fospumpa, sün, miegyéb

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.28. 15:41:54

Az volt már, hogy attól előfizetéses valami, hogy előre kell fizetni?

2011.04.28. 15:54:20

A közmondás ide "vágó"...
Aki Román nőnek fexik a hasára...

mohopasi 2011.04.28. 15:56:39

Ja. Előfizetési díj... BKV bérletet se utólag veszed. Szal ez a poszt hogy úgymongyam sánta.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.04.28. 16:34:10

... és igen, hányszor kell még elugatni, hogy a hírközlés = NEM-ZE-TI MÉ-DI-A ÉS HÍR-KÖZ-LÉ-SI HA-TÓ-SÁG.

trux77 2011.04.28. 17:59:49

@Lesből Támadó Szárítókötél:
Oda azért nem küldte, mert ott fizetni kell a kivizsgálásért :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.28. 18:24:53

Ez van a szerződésben amit aláírt. Nem is értem a problémát.

Egyébként meg korrektek. Általában ilyen egy előfizetés. Majd ha a posztoló felnő, megtanulja.

tattila 2011.04.28. 21:32:00

@Celeb Rita:
Én hűségidő túl voltam és telefonon le akartam mondani, illetve másik szolgáltatóhoz kívántam menni, mert az interneten fellelt feltételek mellett az kedvezőbb lett volna. A megfelelő menüpontban ügyfélszolgának elmondom kívánalmam, ő gondolkodik, ajánl ezt, azt, de nem talált olyan lehetőséget, ami nekem oké lett volna, végül felajánlotta a csomag lefelé módosítását. Így már egálban volt a két szolgáltató, és a kevesebb macera miatt ebbe belementem.

PannonBoy 2011.04.29. 03:55:37

A levélíró nem volt tisztában a fogalmakkal.
A teljesítés időpontja a szolgáltatóra/kereskedőre vonatkozik, ameddig a szolgáltatásnyújtás/áruátvétel történik.
A fizetési határidő a vevőre vonatkozik, eddig kell az ellenértéket megfizetni.
A két időpont praktikusan általában megegyezik egymással.

lutria 2011.05.02. 19:30:18

Aki meg akar szabadulni az UPC-től az sem egyszerű,nekünk március 31-is szólt a szerződésünk,az upc semmi iratot nem küldött hogy mi lesz utána-hosszabitás vagy újrakötés vagy bármi.
Mi úgy döntöttünk hogy lecseréljük őket és 20.-a körül be is kötötte az új szolgáltató a dolgait.Bementünk az ügyiszolgálathoz hogy lemondjuk a szolgáltatást az mondták 31-ig nem lehet semmit intézni.31-én vissza,lemondtuk (szívták a fogukat,kérdezték hogy ugyan mé?)de csak 15-én lép érvénybe(1/2 hónap)mégis a teljes havi árat számlázták ki,pedig már majdnem 1 hónapja nem használtuk őket.

NoOne 2011.05.10. 05:44:13

@Aki a zsiráfotszereti: aha. Bemész a boltba, leteszel egy öt/tíz/húszezrest a pénztárnál, aztán nézel körül, ugye? Vagy bejelentkezel egy szállodába, kifizeted a számlát, aztán "lelakod", amit befizettél? Ez így nincs rendben, nem előre szokás fizetni a szolgáltatónak, hanem a teljesítés után. Amúgy is épp' eléggé ki vagy szolgáltatva, ha már szerződést kötöttél.

NoOne 2011.05.10. 05:50:26

@Celeb Rita: T-nél is ki lehet kényszeríteni a normális előfizetés díjat a hosszabbításnál. Egyik szolgáltató sem jobb e tekintetben. Különbség: a T-nél kevésbé gagyi eszközöket kaptunk anno. Amúgy 2 Mbit-es netet fizetünk, de átlagosan 5 Mbittel "suhan". Tudom, mázlim van... :)

zsiráffff (törölt) 2011.05.10. 08:11:41

@NoOne: Nem tudom, mikor voltál utoljára szállodában, de bizony a lefoglalt szobát előre kell kifizetni sok helyen. Welcome to the real world :)

NoOne 2011.05.10. 15:27:18

Konkrétan 2 hete utoljára egy "négycsillagosban". Az valóban "előrefizetős volt", győztek is sűrűn elnézést kérni a recepciósok -- nem csak tőlünk. A lényeg, hogy itt élek én is, de a trend nem igazán tetszik... :)

Schmitt Pak 2012.02.22. 08:19:30

Teny, hogy kevesebb tufabb es pimaszabb ceg van, mint a UPC. Nem tudom szoktak e kozvelemenykutatasokat vegezni, de a Bazso meg a Winkler mellett is 10/10 ismerosom keruli oket ha nincs mas. Sokat dolgoztak rajta na.

Viszont ezt az elore szamlazosdit nem ok talaltak ki, hanem a NAV, illetve kompetens donteshozok garmadaja (nem is tudom, hogy van e olyan aki nem az). Mas kerdes, hogy lehetne jelezni egy egyszeru ketjegyu szammal, hogy a kedves ugyfel most melyik honapot fizeti be. Mindettol meg vannak gazok a UPC-s szamlakkal, de ezt majd a NAVosok ugyis helyreteszik elobb utobb, hiszen gondolom kozuluk is sokan kapnak szamlat a postaladajukba. Amit en kapok az 3 eve nem felel meg az eloirasoknak, elobb utobb csak kibukik es akkor nem kell majd kamura behuzni a kedves adozokat.
süti beállítások módosítása