Tékozló Homár

Gyári hibás telefont a legnehezebb cserélni? (frissítve)

2011.06.23. 11:46 | jackyll | 73 komment

A Telenornak néha megoldhatatlan feladatot jelent kicserélni egy javíthatatlan telefont. Nincs ez máshogy a gyárilag hibás készülékekkel sem:

Kellett egy telefon a családban, ezért mivel lejártak a hűségszerződések a Telenornál, gondoltuk veszünk egy akciós készüléket. Ki is nézte a kis hölgy a családban, majd eldöntötte Nokia 7230 Pink. Gondoltam, ha már van Telenor online + netshop meg minden, kipróbáljuk. Megrendeltem, kihozták, aláírtam, futár elment. Telefon kibont, feltölt, sim kártya bele, kipróbál. Már gondoltam, hiszen itt minden jó, gyors kényelmes ügyintézés, végre valami jó hír a svájci frank árfolyama mellett. :-( Azonban a telefonnak nem jó a kamera része, előnézeti kép nincs, SD kártyát kb. 5 perc alatt megnyitja, de képet nézni azt már nem lehet. Itt még nem gondoltam, hogy lehet, hogy egy Forsythe Saga-t fog elindulni. Sajnos az ügyfélszolgálattal történt többszöri beszélgetés után ez az érzésem.

Mikor először hívtam őket, még bizakodtam. Aztán az ügyfeles mondja, hogy most jól felveszi az igényemet, aztán majd visszahívnak. Kérdezem tőle, nem vihetem-e be a legközelebbi Telenor kirendeltségre, ahol majd jól kicserélik nekem, miután megnézték. Mondja, hogy nem, mivel a netshopban vettem, ezért így kell intézni. Hát legyen. Szerinted hívtak? Persze nem!

Gondoltam majd én felhívom őket. Újabb hölgy: Nincs már 3 napos cseregarancia (törvényileg), majd lesz valahogy, felveszi az igényemet, és még aznap visszahívnak. Aznap 18:30-kor újból hívom őket, hogy akkor mi van, nem hívtak. Hát nem tudja, de ugyan már nincs 3 napos cseregarancia (törvényileg), de majd ő most jól felveszi, és majd hívnak. Nah itt egy kicsit eldurrant az agyam, kinyomtam.

Google a barátod, ennek már utánanézek. Szerintem igen is van 3 napos cseregarancia, de találok egy jobbat, internetes vásárlásnál 8 napon belül indoklás nélkül el lehet állni a vásárlástól.

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szerint (a távollevők között kötött szerződésekről), Az interneten történt vásárlásoknál a fogyasztó élhet a 8 napon belüli elállás jogával (4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.).

Nah gondoltam akkor próbáljuk meg újra. Megint próbáljuk meg. Ügyintézőnek már azzal nyitok, hogy elállnék a szerződéstől. Miért? Elmesélem neki a sztorit, mondja beszél valakivel, kis idő (ja, az a zene ami ilyenkor megy egyszerűen idegtépő), majd hölgy újból, de hát hiszen még benne vagyunk itt van ez a jó kis 3 napos cseregaranciájuk, és akkor majd ezt most jól kicserélik. Mondom neki, hogy a kolléganője 15 perccel előtte nem ezt mondta. De igen van és akkor majd most ezt ő jól felveszi meg ír e-mailt, hogy aztán mielőbb. Kérdem mikor? Hétfőn, kedden ez beleférhet. Sajnos nem hiszi, hogy ebbe az időbe bele tudnak férni. Mondom neki pedig nem egy bonyolult dolgot kértem, és akkor már ugyan mondja meg, rám vonatkozik-e az elállás joga. Kis idő, idegtépő zene, előre sejtett válasz: Önre ez nem vonatkozik.

Jelenleg itt tartunk, tettem panaszt a weboldalon, megkérdezem a NFH-t, hogy akkor ezekkel a jogokkal, hogy is állunk. (Erre is kíváncsi vagyok, hogy az Ügyfélkapun keresztül, mikor fognak válaszolni). Persze lehet, hogy hétfőn hívnak és jól kicserélik a telefont, de azért hallani rémmeséket a telefonszolgáltatók netshopjairól és ügyfélszolgálatukról.

Eltelt egy hét.

Miután még mindig nem sikerült visszahívniuk, ezért minden nap én megteszem. Természetesen, nem sikerül elintézni, mert az ügyintéző csak újabb levelet tud írni a háttércsoportnak, akik ezzel foglalkoznak. Próbálkoztam személyesen egy kirendeltségben is. Ott rendesek voltak, már kihozták a telefont, gondoltam felcsillant a fény az alagút végén, de aztán rá kellett hogy jöjjek, csak a vonat jön szembe. Mivel a papírok kitöltésénél a gép kérte a vásárlás helyét, majd erre kiválasztva, hogy netshop, az lett belőle, hogy írjanak email-t a háttércsoportnak. Ezért telefon vissza, én meg lementem egy újabb tapasztalattal, és rossz telefonnal.

Vagyis 1 hete ott tartunk, hogy majd visszahívnak, és van egy rossz telefonom. Érzésem szerint ezzel hátrányosan megkülönböztetik a netshopos vásárlót, mert nincs lehetőség 3 napon belüli garancia cserét érvényesíteni. Ezt a kérdést feltettem ügyfélkapun keresztül a NFH-nak is. Kíváncsi vagyok mit reagálnak. Sajnos azonban biztos vagyok benne, hogy mindenhol 30 napos válaszadási idő van. ezért nagyjából a nesze semmi fogd meg jól!

Kíváncsi vagyok, hogy mikor fogják ezt a nyűves telefont kicserélni.

UPDATE 06/24: Mire kiraktuk a posztot, meg is oldódott a probléma. Telepatikusan megérezhették:

Köszönöm, hogy kitetted a posztot, érdekes módon a mai napon meg is oldódott a probléma. Először felhívtak, hogy akkor kicserélnék a telefont, és jövő kedden jönne a futár az újjal. Elmeséltem, a hölgynek aki hívott, hogy vasárnap adnám ajándékba, és erre elintézte, hogy a lakóhelyemhez közeli kirendeltségben a mai napon átvehetem az új telefont. Ez meg is történt, így minden jól végződött.

Érdekes a hívás időzítése, mert te 11:46-kor raktad ki a posztot, én az első telefont 11:39-kor kaptam a telefonom szerint. Itt nem olyan nagy az időrés, amit nem lehetne betudni az órák beállításának, de elméletben lehetnek véletlenek, hogy még a poszt megjelenése előtt hívtak fel.

Elolvastam a kommenteket is:

Azért vásárolok webáruházból mert kényelmes, eddig még nem szívtam meg, mert mindenhol biztosítanak az esetek többségében személyes cserére lehetőséget. A nyolc napos elállással én is próbálkoztam, de mivel hűségszerződéssel vásároltam a telefont, ezért úgy tájékoztattak, hogy ha elállok, akkor ki kell fizetnem a kötbért. Természetesen én sem olvastam végig az ÁSZF-et, hogy így van -e, de le tudom képzelni, hogy erre is gondoltak, és valahol benne van. Az, hogy ez mennyire jogos vagy sem, az is megérne egy misét. Azonban nekem eddig nem volt problémám a Pannonal majd az utódjával a Telenorral sem, meg voltam/vagyok velük elégedve. Azt az egy azonban biztos, hogy a netshopjukban többet nem fogok vásárolni, hanem bemegyek a legközelebbi kirendeltségükre.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Willie 2011.06.23. 11:53:30

Elsokent csak annyit, hogy telefont csakis az aldibol; www.alditalk.de

KecskeDotyi 2011.06.23. 11:53:43

Ezért veszünk elektronikai cuccot személyesen. Egyszer volt szervízben a telóm, a csajszi kihozza és már nyomja is a papírt az orrom alá, hogy átvettem, menjek isten hírével. Mondom lassítsunk, előbb telefonálok vele, sms-t írok, fényképezek, memóriákártyát kirpóbálom, mms-t küldök, stb, és ha működik, akkor aláírom. Vagy 10 percet szöszmötöltem vele, de nem vertek át.

Remol 2011.06.23. 11:56:00

Most majd jól fellépek a dobogó 3.-ra

Unbiased 2011.06.23. 11:57:47

Ez a "jól felveszik", meg "jól kicserélik" egyszer elmegy jópofaságként, de négyszer olvasva kicsit egyszinű.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 11:58:15

Lefújtad mán WD-40el a telót? Az megoldja nyugi!

Fikk a Nick 2011.06.23. 11:58:20

Te tényleg ennyire egy balfék vagy, hogy otthon ülsz a szar cuccoddal, és hívogatod őket? Nincs 15 pecen belül egy Telenor bolt?
Meg is érdemled, hogy szopatnak...

dr. _mmm_ 2011.06.23. 12:00:56

Tértivevényesen, leltárral visszaküldeni mellékelve egy levelet a 8 napon belüli elállástól.

Szerintem az megoldás lehet.

SALE Kálmán 2011.06.23. 12:01:51

Szerintem menj be a legközelebbi telenorba, és nyomd le a legközelebbi telenoros ügyintéző torkán, ha élőben sem iparkodik segíteni.

Róka-Rudi 2011.06.23. 12:02:37

Valaki ellopta a delet. Vagy Sün!-t?

HobbiFutó 2011.06.23. 12:10:40

@drmotto: Te pedig olvasd már végig, mielőtt okoskodsz: "Próbálkoztam személyesen egy kirendeltségben is. "

Ettől függetlenül persze a poszt toló homár....elektronikai cikket személyesen. Megrendeltem én a laptopomat is net, netboltból, futár kihozta, de kibontottam, bekapcsoltam, megnéztem, meg van-e mindene. Csak utána fizettem. A futár kicsit utált, de lesz*rom, csak kipróbált működő cuccért fizetek.

Dr. Kix 2011.06.23. 12:12:30

Én csak azt akarom mondani, hogy amikor idejöttünk, az éjszaka a románok ellopták a lovainkat.

@KecskeDotyi: Mijaza Dotyi amúgy? :)

KecskeDotyi 2011.06.23. 12:14:50

@Kix: A nevem :)

A románok még itt se voltak, jó?:D

juhaszvik 2011.06.23. 12:15:30

@Horváth Lajos: a netshopot kell befújni, nem a telefont. vagy esetleg a háttércsoportot.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 12:18:46

Rágugliztam a telóra... Ritka egy ocsmány darab. Mondjuk,ha már nem szép,legalább működhetne. Az általad leírt hibás funkciók nélkül is jó a telefon. Tanuljuk már meg, hogy fotózni fényképezővel, zenét hallgatni meg mp3-mp4 lejátszóval kell.

Dr. Kix 2011.06.23. 12:18:52

@KecskeDotyi: Szép név! A szüleid tuti innen választották:
keresztnevek.blog.hu/
:D

napalm 2011.06.23. 12:20:01

gyenge voltál.
a boltból az új telefonnal kellett volna eljönnöd, és nem hagyni lerázni magadat.

P75 2011.06.23. 12:20:49

3 napos cseregarancia nincs, ez egy lehetőség a boltoknak, amit ha akarnak, biztosítanak, ha nem akarnak, nem biztosítanak. A 8 napos elállás viszont létezik, tehát a telefonban félrevezettek. Mivel a beszélgetéseket rögzítik, nyugodtan panaszt tehetsz a Hírközlési Felügyeletnél (a telefontársaságokat ők felügyelik, nem a Fogyasztóvédelem).

KecskeDotyi 2011.06.23. 12:24:16

@Kix: Igazából benne van az apukám neve, Csokonai Vitáz mihály: Dorottya című mű főhősének a neve és egy név a Ladó féle utónévkönyvből :)

De mióta megírtam azt az ominózus bejegyzést már mindeki tudja a teljes nevem :D

mortalwombat 2011.06.23. 12:27:03

Interneten (webshopból) történő vásárláskor igenis él a 8 napon belüli visszaküldés és pénzviszzafizetés indok nélkül. Ha ezt nem tették meg, szépen fel lehet őket jelenteni.

SALE Kálmán 2011.06.23. 12:29:29

@Horváth Lajos: Nekem tetszik. Szerintem jó dolog hogy egyben van minden, pedig sokáig ugyanez volt a véleményem. Volt is nálam 8 féle szarcsi állandóan.

SALE Kálmán 2011.06.23. 12:31:21

@Kix: A "lássátok szümtükkel mikvogymouk" is biztos valami ilyen volt, a sok hülye meg most azt hiszi, hogy tényleg így beszéltek.

dr. Aullah 2011.06.23. 12:32:07

Ha interneten veszel valamit, akkor 8 napig simán visszaválthatod.

Két hete vettem egy új 20' monitort az Euronicsban... 4 nap múlva kiverte a biztosítékot és utána már nem is lehetett áram alá helyezni. Másnap bevittem, azt mondta az eladó, hogy mivel szombaton leltár volt, ezért pont benne vagyok a 3 napban (munkanap), ezért megnézte mi a gond, látta, hogy nem lehet bekapcsolni, szó nélkül kicserélte.

Secnir 2011.06.23. 12:36:22

"Kíváncsi vagyok, hogy mikor fogják ezt a nyűves telefont kicserélni."

soha.

netshopnak megkeresni az üzemeltetőjét (gugli: cégnyilvántartás), és személyesen felkeresni - ha nem ciprusi az illetősége.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.23. 12:40:18

@SALE Kálmán: Se öngyújtó, se sörnyitó, se dugóhúzó, se fosnpunepa nincs egyikben sem. Kis faszenesről, üvegasztalról és WD-40-ről meg ne is álmodjunk...

elwood 2011.06.23. 12:46:18

a háromnap már nincs, viszont webes vásárlásra 8 nap van !!!

PSZÁF-t, ÁNTSZ-t, NENYI-t nekik

kunfirmenbuchnummer 2011.06.23. 12:47:30

elmondom T-nél hogy megy ez: neten megrendel, telefon kijön. ó, ezen nem is úgy törik a fény, ahogy nekem tetszene, meg egyébként is nem eléggé lekerített az alja, pedig a képen jól nézett ki. másnap legközelebbi T pont megkeres: helló, neten rendeltem, de nem tetszik. rendben, itt az ára (KP). happy end. ezek után tuti maradok T-s!

kunfirmenbuchnummer 2011.06.23. 12:50:11

@kunfirmenbuchnummer: vagy másik telót kell választani, és annak az árába beszámítják, fene se emlékszik már rá.

SALE Kálmán 2011.06.23. 12:58:02

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem dohányzom, utálom a sört, ritkán fosom, de olyankor inkább wc papírt használok, üvegasztalom van, sütőből whirpool, ez a wd40-es népi mozgalom meg lassan zavaróbb, mint amennyire vicces.

kunfirmenbuchnummer 2011.06.23. 12:58:51

@KecskeDotyi: de akkor sincs olyan macera, mint a fent említett cégnél. amúgy pofám leszakad, hogy mit nem művelnek szegény poszt tolóval. aki meg erősködik, hogy nem lett volna szabad eljönnie a boltból telefon nélkül, az vegye fel a poszt tolóval a kapcsolatot és menjen el vele segítségképp.

Dr. Kix 2011.06.23. 13:01:10

@KecskeDotyi: Hát, a másik tippem a Dorottya volt. A teljes nevedről én ezexerint lemaradtam. Pedig akkor tudnálak mindenféle közösségi szájtokon zaklatni. És ennek te örülnél. Végül gyerekeink lennének és együtt raknának be mindet az öregek otthonába. (nem) :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.23. 13:12:18

@SALE Kálmán: Szia Ede! Neked szurkolunk! Legyen a tiéd a Kék Szalag!

KecskeDotyi 2011.06.23. 13:16:12

@kunfirmenbuchnummer: Ha én mentem volna el vele, még egy ajándék ájfónt is kapott volna, csak vigyen el engem onnan. Olyan nálam nincs, hogy nem lehet kicserélni vagy pénzt visszaadni. Kb pont egy hónapja volt egy sztorim a Coraval, de nem írtam meg a közutálat miatt. Pedig boldog poszt lett volna. Nem estem bele a három napba, de kicserélték, csak kussoljak :D

KecskeDotyi 2011.06.23. 13:20:24

@Kix: Minden álmom, hogy közösségi oldalakon zaklass :D A gyerekszülős részt meg beszéld meg a vőlegényemmel, h neki mi erről a véleménye :D

SALE Kálmán 2011.06.23. 13:46:27

@KecskeDotyi: Mesélj erről. Érdekelne hogy csinálod.

ergbertegon 2011.06.23. 13:50:28

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
..és akkor a bográtschozásról ne is beszéljünk.....szegény EDE, istenem...mi lehet vele...Megyek Füredre hamarosan nyaralni, gondoltam benézek hozzá egy baráti /hátba/verésre.

Egyébként ezzel a pannongéesemmel kezd a tököm nekem is tele lenni.
Az csak hagyján, hogy 96 óta vagyok különböző verzióban az előfizetőjük / anyám neve után rájönnének/ de múltkor rákérdeztem egyik boltban ügyintéző hölgynél, hogy ennyi idő után már igazán járhatna valami okostelefon ingyééé, vagy valami. De sajnos azt vettem ki a szavaiból, hogy magasról sz@nak rám.

2011.06.23. 13:51:14

@KecskeDotyi: szerintem örülne neki... vőlegények nem szeretnek gyereket szülni... az olyan mondén dolog nekik :)

vizsla_barat 2011.06.23. 14:03:04

vegyel egy ugyanolyat boltban majd vidd vissza a regit.

Dr. Kix 2011.06.23. 14:06:38

@KecskeDotyi: Csak az a nő foglalt, akin fexenek! De ezt már tudnod kell. A vőlegényed teherbeejtésén még nem gondolkodtam, de nem hiszem, hogy lenne hozzá gusztusom. :)

KecskeDotyi 2011.06.23. 14:19:09

@Kix: XD Igen, ezt a bölcsességet már legutóbb is megosztottad velem :)

KecskeDotyi 2011.06.23. 14:23:24

@SALE Kálmán: Fellépés kérdése az egész. Fenyegetőzés a boltvezetővel, vásárlók könyvével, PSZÁF-el, mindekivel. Élelmiszernél pl mindig bevetem az ÁNTSZ-es ismerőst, tuti siker. De valójában tényleg simán el tudok intézni egy ellenőrzést, csak felhívom.

Sütit is kaptam már penészeset. Másnap vittem vissza, azt mondták h éjjel megrohasztottam, nem adnak vissza semmit. Akkor elkezdtem hangosan mondani, h a többi vevő is hallja, h itt penészes a süti, szólok az ÁNTSZ-nek, elkezdem nem túl jó hírét kelteni a boltnak minden lehetséges eszközzel, stb. Mondták persze, vissza a pénz, minden, csak ne szóljak senkinek.

bekbórd! 2011.06.23. 14:37:13

Én először megpróbálkoznék otthon egy szoftverfrissítéssel, az OVI Suite-tal nem egy ördöngősség. Lehet, hogy az is helyrehozná, és nem kéne cserélni.

Cica30 2011.06.23. 14:40:58

@kunfirmenbuchnummer:
Sajna már nem így van, de az igaz, hogy átveszik és beküldik a központi raktárba. Adnak átvételi elismervényt is. A pénzt pedig 30 napon belül postán küldik ki! Mi is így jártunk a párom telefonjával. Simán intézték az ügyet, korrektek voltak!

telkoe 2011.06.23. 15:28:50

Ha meg 8 napon belul vagy felhivod az ufsz-t es bejelented hogy a vasarlastol a tevollevok kozt kotott szerz.-re vonatkozo szabalyok szerint el kivansz allni. Megkerdezed hogy hova kuldd vissza a telefont. Ha a telefonos akadekoskodik, feljegyzed a nevet es kered a fonoket. Ha a fonoke is akadekoskodik (ok alt tisztaban vannak a szabalyokkal), tertivevenyes ajanlott levelben jelzed az elallasi szandekot.
Utana visszakuldod a telefont eredeti allapotaban (nem frissitesz szoftvert, dobod kia csomagolast stb).

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.23. 17:03:50

telefon+tartozékok+minden papír ami van szatyorba, azzal be a bótba, de olyanba, ahol jó sokan vannak (ez fontosch!), asztalra lerak, és fenhangon követelni a probléma azonnali megoldását. Mellesleg mehet levél a GVH/NFH nevü gittegyleteknek, hátha jól megtosszák őket

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.23. 17:05:01

@telkoe: pedig de. kidobhatja a csomagolást! olvass utánna! a forgalmazónak vissza _kell_ vennie

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.06.23. 17:18:18

@Horváth Lajos: szerintem is moslek ez a telefon. Mondjuk amugy sem szeretem a Nokiakat...

telkoe 2011.06.23. 17:28:17

@donfuligjimmy: Arra probaltam utalni ha megtartja a csomagolast akkor eggyel kisebb eselye van ujabb vitara / idohuzesra (vmi hianyzik, osszetort szallitas kozben stb stb.) jogilag anelkul is lehet.

Megdobbent 2011.06.23. 20:15:46

"Vagyis 1 hete ott tartunk, hogy majd visszahívnak, és van egy rossz telefonom."

Nem.

Ott tartasz, hogy a kisholgynek a csaladbol nincs olyan pink telefonja, amivel fotozni tudna, ami tragedia.

Sokan irhattal elottem, de jobb ha tudod:

a) wd40-el, sinre teve, pirobigyozod
b) az ALDIban veszel maskor telefont.

Megdobbent 2011.06.23. 20:22:53

Megneztem en is telot. Nem olyan ocsmany, meg aztan, ha a kisholgynek ez a szive vagya, am legyen. Attol mndjuk meg tenyleg nem kene kekeckedni a vevovel, nem megy olyan jol az a telenor szeker, es kulonben is, csak bajrol-gondrol hallani a webshopjukkal kapcsolatban.

2*br 2011.06.23. 20:40:31

3 napos cseregarancia netshop vásárlás esetén is van. Ki fog menni a futár, visz egy újat, elviszi a rosszat.

A 8 napos vásárlástól való elállás történet akkor működik, ha csak távoli kapcsolat van a felek között. Mivel ez esetben a vásárló személyesen találkozik a futárral, van lehetősége megnézni amit vett, és nem átvenni, ha nem tetszik neki, ez itt nem játszik.

Azzal, hogy minden nap telefonálgatás történik, csak bonyolódhat a dolog...persze érthető, ha az ember ilyenkor türelmetlen...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.23. 22:14:02

@2*br: hulyeseg a netes vasarlas az netes vasarlas akar a postas viszi ki akar a vezerigazgato
torveny szerint el lehet allni 8 napon belul , nem kell pont a helyszinen azonnal akarki viszi ki
felenk a cserek sokkal lazabbak, de ha rossz valami erdemesebb jonak hazudni, mert a rosszat macerasabb cserelni
nem tetszik es kesz, azt hiszem meg mindig 3 honap majdnem mindenre es szinte mindenre 1 honap
ezen belul elallhatsz
/termeszetesen vannak kivetelek, de nem sok/

Anti Anyag (törölt) 2011.06.23. 22:25:57

Szerintem, pld. médiamarkt. Ok, pár ezerrel drágább, viszont szó nélkül adják vissza a lóvét.

Egy 20-30-50 ezres telcsinél nagyon nem mindegy.

Nanemá 2011.06.24. 09:48:39

@2*br: "A 8 napos vásárlástól való elállás történet akkor működik, ha csak távoli kapcsolat van a felek között. Mivel ez esetben a vásárló személyesen találkozik a futárral, van lehetősége megnézni amit vett, és nem átvenni, ha nem tetszik neki, ez itt nem játszik." - Na, ennél nagyobb baromságot még itt a Homáron nem olvastam. Mégis, hogyan lehet még csomagot átvenni házhoz szállításos, netes vásárlással szerinted? Bebassza a postás az ablakon, és tovább megy? A futár nem egy telefont ad át neked, hanem csak 1 db. csomagot, és te ennek az átvételét írod alá. Amíg alá nem írtad az átvételt, a csomagot ki sem bonthatod. Amennyiben viszont sértetlen csomagot vettél át, a futár nem köteles megvárni, amíg te a dobozt kibontod, pláne nem azt, hogy még ki is próbálj minden funkciót. Pont erre való a 8 napos elállás joga. A posztoló is egy balfasz, hogy az első nehézség után (mikor is vonakodtak azonnal kicserélni) nem ragaszkodott ERÉLYESEN az azonnali elálláshoz. Én tuti, el nem mozdultam volna a Telenor üzletéből, amíg nincs a kezemben újra a pénzem.

znv 2011.06.24. 09:50:30

A 8 napos elállás a távollévő felek között létrejött szerződéstől való elállásra vonatkozik, ez meg nem az.
Ezt vásárláskor elfogadtad: www.telenor.hu/jogi-kozlemeny/netshop-szallitasi-vasarlasi-feltetelek/

Ettől függetlenül persze ha hibás a telefon, gondolom ki kell, ill ki fogják cserélni.

Nanemá 2011.06.24. 10:08:03

@znv: Gondolom, te erre a kitételre hivatkozol: "Telenor külön tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az üzleten kívüli kereskedésről szóló 370/2004. (XII.26.) Kormány rendelet nem vonatkozik a megrendelésre, mivel a megrendeléssel Megrendelő keresi meg a Telenort, és a Telenor a Megrendelőt Megrendelő kívánságára - megrendelése alapján - keresi fel, továbbá tájékoztatja arról is, hogy a távollévők között kötött szerződésekről rendelkező 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet sem alkalmazandó tekintettel arra, hogy a megrendeléssel szerződés nem jön létre, hanem a szerződéskötésre a helyszínen kerül sor."
Az nem derült ki a posztból, hogy előfizetéses telefont rendelt-e? Ha igen, akkor értem a helyszíni szerződéskötést, amire hivatkozik a Pannon, és hogy e miatt nem él a 8 napos elállás joga. De ha csak egy feltöltőkártyás telefonról van szó, akkor csak simán ki akarnak bújni a törvényi kötelezettségük alól. Viszont, ha egy cég ASZF-je ellentétes a hatályos törvényekkel, akkor - mégha azt a vásárló el is fogadja - vitás esetben a törvényi előírások a hatályosak.

Nanemá 2011.06.24. 10:11:36

Feltöltőkártyás telefonnnál szükségtelen a helyszíni szerződéskötés. Vettem már Tré-Mobil kártyás telefont (+telefonszámot) az Auchanban - kezembe nyomták, kifizettem - nem kérdeztek semmit, nem volt szerződéskötés.

znv 2011.06.24. 10:31:21

Nem vagyok jogász, de a feltöltőkártyás telefonnál is aláírsz egy előfizetést, csak az feltöltőkártyás szolgáltatásra szól.

Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy az emberek olvasás nélkül mindent aláírnak. (Ismeritek azt az esetet, amikor egy online bolt a vásárlási feltételekbe beírta, hogy eladod a lelked az ördögnek? Kivétel nélkül mindenki kipipálta! :)

Ha egy cég ÁSZF-je ellentétes a törvényekkel, akkor komoly büntetésre számíthat. Nem hinném, hogy ekkora cégek ilyen hibát elkövetnének.

Szerintem amúgy ha neten rendelsz műszaki cuccot, ki kell próbálni és addig nem aláírni semmit.
A telenor futár amúgy nem átvételit írat alá, hanem szerződést(!), mint amit a boltban is.

Az auchanos, tescós és tsai gagyifonokra más feltételek vonatkoznak (telefonon kötsz utólag szerződést?), de azok eléggé kívül esnek az érdeklődési körömön, ott nem követem annyira a történéseket.

SALE Kálmán 2011.06.24. 14:59:55

@znv: Az auchan is gyárt már telefont? :)

znv 2011.06.24. 15:10:47

@SALE Kálmán: Tudtommal nem. Csak ilyen helyeken is lehet venni nagyiknak való alaptelefonokat.

SALE Kálmán 2011.06.24. 15:49:23

@znv: Az én tudtommal bárhol lehet venni alaptelefonokat (aluljáró, mediamarkt, saturn, telefonboltok, bármilyen telefont gyártó cég márkaboltja, falusibúcsú, stb)

znv 2011.06.25. 10:22:43

@SALE Kálmán: Persze. Én is ezt írtam: "ilyen helyeken IS lehet venni".
Akinek csak azért kell a mobil, annak jók is lehetnek ezek a kártyás alaptelefonok (pl.: samsung e1080, nokia 1616 stb.)

Megdobbent 2011.06.27. 04:35:36

@SALE Kálmán: csak a falusibucsus az kakas alaku :>>>

2012.03.29. 16:33:39

Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után 25, illetve 50 dollárt kereshetsz. Ezen felül havonta rendszeresen megkapod a jutalékokat is. Ha sikeres vagy akár több ezer dollárt is kereshetsz vele. A legjobb az egészben, hogy ezt rendszeresen , mint passzív jövedelmet megkapod. A honlap egyéb szolgáltatásai is hasznosak lehetnek. Részletek, illetve belépés a következő honlapon:

FM0204.iwowwe.com

2012.03.29. 16:34:38

Megszűnt a több évtizede fennálló munkahelyem. Kénytelen voltam valami jövedelemforrást keresni. Ekkor találtam rá a KMD holding által kínált lehetőségre, amelyet szívesen ajánlok mindenkinek a következő honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása