A Telenornak néha megoldhatatlan feladatot jelent kicserélni egy javíthatatlan telefont. Nincs ez máshogy a gyárilag hibás készülékekkel sem:
Kellett egy telefon a családban, ezért mivel lejártak a hűségszerződések a Telenornál, gondoltuk veszünk egy akciós készüléket. Ki is nézte a kis hölgy a családban, majd eldöntötte Nokia 7230 Pink. Gondoltam, ha már van Telenor online + netshop meg minden, kipróbáljuk. Megrendeltem, kihozták, aláírtam, futár elment. Telefon kibont, feltölt, sim kártya bele, kipróbál. Már gondoltam, hiszen itt minden jó, gyors kényelmes ügyintézés, végre valami jó hír a svájci frank árfolyama mellett. :-( Azonban a telefonnak nem jó a kamera része, előnézeti kép nincs, SD kártyát kb. 5 perc alatt megnyitja, de képet nézni azt már nem lehet. Itt még nem gondoltam, hogy lehet, hogy egy Forsythe Saga-t fog elindulni. Sajnos az ügyfélszolgálattal történt többszöri beszélgetés után ez az érzésem.
Mikor először hívtam őket, még bizakodtam. Aztán az ügyfeles mondja, hogy most jól felveszi az igényemet, aztán majd visszahívnak. Kérdezem tőle, nem vihetem-e be a legközelebbi Telenor kirendeltségre, ahol majd jól kicserélik nekem, miután megnézték. Mondja, hogy nem, mivel a netshopban vettem, ezért így kell intézni. Hát legyen. Szerinted hívtak? Persze nem!
Gondoltam majd én felhívom őket. Újabb hölgy: Nincs már 3 napos cseregarancia (törvényileg), majd lesz valahogy, felveszi az igényemet, és még aznap visszahívnak. Aznap 18:30-kor újból hívom őket, hogy akkor mi van, nem hívtak. Hát nem tudja, de ugyan már nincs 3 napos cseregarancia (törvényileg), de majd ő most jól felveszi, és majd hívnak. Nah itt egy kicsit eldurrant az agyam, kinyomtam.
Google a barátod, ennek már utánanézek. Szerintem igen is van 3 napos cseregarancia, de találok egy jobbat, internetes vásárlásnál 8 napon belül indoklás nélkül el lehet állni a vásárlástól.
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szerint (a távollevők között kötött szerződésekről), Az interneten történt vásárlásoknál a fogyasztó élhet a 8 napon belüli elállás jogával (4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.).
Nah gondoltam akkor próbáljuk meg újra. Megint próbáljuk meg. Ügyintézőnek már azzal nyitok, hogy elállnék a szerződéstől. Miért? Elmesélem neki a sztorit, mondja beszél valakivel, kis idő (ja, az a zene ami ilyenkor megy egyszerűen idegtépő), majd hölgy újból, de hát hiszen még benne vagyunk itt van ez a jó kis 3 napos cseregaranciájuk, és akkor majd ezt most jól kicserélik. Mondom neki, hogy a kolléganője 15 perccel előtte nem ezt mondta. De igen van és akkor majd most ezt ő jól felveszi meg ír e-mailt, hogy aztán mielőbb. Kérdem mikor? Hétfőn, kedden ez beleférhet. Sajnos nem hiszi, hogy ebbe az időbe bele tudnak férni. Mondom neki pedig nem egy bonyolult dolgot kértem, és akkor már ugyan mondja meg, rám vonatkozik-e az elállás joga. Kis idő, idegtépő zene, előre sejtett válasz: Önre ez nem vonatkozik.Jelenleg itt tartunk, tettem panaszt a weboldalon, megkérdezem a NFH-t, hogy akkor ezekkel a jogokkal, hogy is állunk. (Erre is kíváncsi vagyok, hogy az Ügyfélkapun keresztül, mikor fognak válaszolni). Persze lehet, hogy hétfőn hívnak és jól kicserélik a telefont, de azért hallani rémmeséket a telefonszolgáltatók netshopjairól és ügyfélszolgálatukról.
Eltelt egy hét.
Miután még mindig nem sikerült visszahívniuk, ezért minden nap én megteszem. Természetesen, nem sikerül elintézni, mert az ügyintéző csak újabb levelet tud írni a háttércsoportnak, akik ezzel foglalkoznak. Próbálkoztam személyesen egy kirendeltségben is. Ott rendesek voltak, már kihozták a telefont, gondoltam felcsillant a fény az alagút végén, de aztán rá kellett hogy jöjjek, csak a vonat jön szembe. Mivel a papírok kitöltésénél a gép kérte a vásárlás helyét, majd erre kiválasztva, hogy netshop, az lett belőle, hogy írjanak email-t a háttércsoportnak. Ezért telefon vissza, én meg lementem egy újabb tapasztalattal, és rossz telefonnal.
Vagyis 1 hete ott tartunk, hogy majd visszahívnak, és van egy rossz telefonom. Érzésem szerint ezzel hátrányosan megkülönböztetik a netshopos vásárlót, mert nincs lehetőség 3 napon belüli garancia cserét érvényesíteni. Ezt a kérdést feltettem ügyfélkapun keresztül a NFH-nak is. Kíváncsi vagyok mit reagálnak. Sajnos azonban biztos vagyok benne, hogy mindenhol 30 napos válaszadási idő van. ezért nagyjából a nesze semmi fogd meg jól!
Kíváncsi vagyok, hogy mikor fogják ezt a nyűves telefont kicserélni.
UPDATE 06/24: Mire kiraktuk a posztot, meg is oldódott a probléma. Telepatikusan megérezhették:
Köszönöm, hogy kitetted a posztot, érdekes módon a mai napon meg is oldódott a probléma. Először felhívtak, hogy akkor kicserélnék a telefont, és jövő kedden jönne a futár az újjal. Elmeséltem, a hölgynek aki hívott, hogy vasárnap adnám ajándékba, és erre elintézte, hogy a lakóhelyemhez közeli kirendeltségben a mai napon átvehetem az új telefont. Ez meg is történt, így minden jól végződött.
Érdekes a hívás időzítése, mert te 11:46-kor raktad ki a posztot, én az első telefont 11:39-kor kaptam a telefonom szerint. Itt nem olyan nagy az időrés, amit nem lehetne betudni az órák beállításának, de elméletben lehetnek véletlenek, hogy még a poszt megjelenése előtt hívtak fel.
Elolvastam a kommenteket is:
Azért vásárolok webáruházból mert kényelmes, eddig még nem szívtam meg, mert mindenhol biztosítanak az esetek többségében személyes cserére lehetőséget. A nyolc napos elállással én is próbálkoztam, de mivel hűségszerződéssel vásároltam a telefont, ezért úgy tájékoztattak, hogy ha elállok, akkor ki kell fizetnem a kötbért. Természetesen én sem olvastam végig az ÁSZF-et, hogy így van -e, de le tudom képzelni, hogy erre is gondoltak, és valahol benne van. Az, hogy ez mennyire jogos vagy sem, az is megérne egy misét. Azonban nekem eddig nem volt problémám a Pannonal majd az utódjával a Telenorral sem, meg voltam/vagyok velük elégedve. Azt az egy azonban biztos, hogy a netshopjukban többet nem fogok vásárolni, hanem bemegyek a legközelebbi kirendeltségükre.
Willie 2011.06.23. 11:53:30
KecskeDotyi 2011.06.23. 11:53:43
Remol 2011.06.23. 11:56:00
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 11:56:18
Vagy az ukránoktól!
2011.06.23. 11:56:28
Unbiased 2011.06.23. 11:57:47
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 11:58:15
Fikk a Nick 2011.06.23. 11:58:20
Meg is érdemled, hogy szopatnak...
dr. _mmm_ 2011.06.23. 12:00:56
Szerintem az megoldás lehet.
SALE Kálmán 2011.06.23. 12:01:51
Róka-Rudi 2011.06.23. 12:02:37
HobbiFutó 2011.06.23. 12:10:40
Ettől függetlenül persze a poszt toló homár....elektronikai cikket személyesen. Megrendeltem én a laptopomat is net, netboltból, futár kihozta, de kibontottam, bekapcsoltam, megnéztem, meg van-e mindene. Csak utána fizettem. A futár kicsit utált, de lesz*rom, csak kipróbált működő cuccért fizetek.
Dr. Kix 2011.06.23. 12:12:30
@KecskeDotyi: Mijaza Dotyi amúgy? :)
KecskeDotyi 2011.06.23. 12:14:50
A románok még itt se voltak, jó?:D
juhaszvik 2011.06.23. 12:15:30
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 12:18:46
Dr. Kix 2011.06.23. 12:18:52
keresztnevek.blog.hu/
:D
napalm 2011.06.23. 12:20:01
a boltból az új telefonnal kellett volna eljönnöd, és nem hagyni lerázni magadat.
P75 2011.06.23. 12:20:49
KecskeDotyi 2011.06.23. 12:24:16
De mióta megírtam azt az ominózus bejegyzést már mindeki tudja a teljes nevem :D
mortalwombat 2011.06.23. 12:27:03
SALE Kálmán 2011.06.23. 12:29:29
Róka-Rudi 2011.06.23. 12:30:03
SALE Kálmán 2011.06.23. 12:31:21
dr. Aullah 2011.06.23. 12:32:07
Két hete vettem egy új 20' monitort az Euronicsban... 4 nap múlva kiverte a biztosítékot és utána már nem is lehetett áram alá helyezni. Másnap bevittem, azt mondta az eladó, hogy mivel szombaton leltár volt, ezért pont benne vagyok a 3 napban (munkanap), ezért megnézte mi a gond, látta, hogy nem lehet bekapcsolni, szó nélkül kicserélte.
Secnir 2011.06.23. 12:36:22
soha.
netshopnak megkeresni az üzemeltetőjét (gugli: cégnyilvántartás), és személyesen felkeresni - ha nem ciprusi az illetősége.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.23. 12:40:18
elwood 2011.06.23. 12:46:18
PSZÁF-t, ÁNTSZ-t, NENYI-t nekik
kunfirmenbuchnummer 2011.06.23. 12:47:30
kunfirmenbuchnummer 2011.06.23. 12:50:11
KecskeDotyi 2011.06.23. 12:54:24
SALE Kálmán 2011.06.23. 12:58:02
kunfirmenbuchnummer 2011.06.23. 12:58:51
Dr. Kix 2011.06.23. 13:01:10
2011.06.23. 13:01:51
www.youtube.com/watch?v=RtH0ArpiBG4
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.23. 13:12:18
SALE Kálmán 2011.06.23. 13:14:59
KecskeDotyi 2011.06.23. 13:16:12
kunfirmenbuchnummer 2011.06.23. 13:20:14
KecskeDotyi 2011.06.23. 13:20:24
SALE Kálmán 2011.06.23. 13:46:27
ergbertegon 2011.06.23. 13:50:28
..és akkor a bográtschozásról ne is beszéljünk.....szegény EDE, istenem...mi lehet vele...Megyek Füredre hamarosan nyaralni, gondoltam benézek hozzá egy baráti /hátba/verésre.
Egyébként ezzel a pannongéesemmel kezd a tököm nekem is tele lenni.
Az csak hagyján, hogy 96 óta vagyok különböző verzióban az előfizetőjük / anyám neve után rájönnének/ de múltkor rákérdeztem egyik boltban ügyintéző hölgynél, hogy ennyi idő után már igazán járhatna valami okostelefon ingyééé, vagy valami. De sajnos azt vettem ki a szavaiból, hogy magasról sz@nak rám.
2011.06.23. 13:51:14
vizsla_barat 2011.06.23. 14:03:04
Dr. Kix 2011.06.23. 14:06:38
KecskeDotyi 2011.06.23. 14:19:09
KecskeDotyi 2011.06.23. 14:23:24
Sütit is kaptam már penészeset. Másnap vittem vissza, azt mondták h éjjel megrohasztottam, nem adnak vissza semmit. Akkor elkezdtem hangosan mondani, h a többi vevő is hallja, h itt penészes a süti, szólok az ÁNTSZ-nek, elkezdem nem túl jó hírét kelteni a boltnak minden lehetséges eszközzel, stb. Mondták persze, vissza a pénz, minden, csak ne szóljak senkinek.
bekbórd! 2011.06.23. 14:37:13
Cica30 2011.06.23. 14:40:58
Sajna már nem így van, de az igaz, hogy átveszik és beküldik a központi raktárba. Adnak átvételi elismervényt is. A pénzt pedig 30 napon belül postán küldik ki! Mi is így jártunk a párom telefonjával. Simán intézték az ügyet, korrektek voltak!
vidéki suzukis 2011.06.23. 15:00:07
telkoe 2011.06.23. 15:28:50
Utana visszakuldod a telefont eredeti allapotaban (nem frissitesz szoftvert, dobod kia csomagolast stb).
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.23. 17:03:50
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.23. 17:05:01
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.06.23. 17:18:18
telkoe 2011.06.23. 17:28:17
Megdobbent 2011.06.23. 20:15:46
Nem.
Ott tartasz, hogy a kisholgynek a csaladbol nincs olyan pink telefonja, amivel fotozni tudna, ami tragedia.
Sokan irhattal elottem, de jobb ha tudod:
a) wd40-el, sinre teve, pirobigyozod
b) az ALDIban veszel maskor telefont.
Megdobbent 2011.06.23. 20:22:53
2*br 2011.06.23. 20:40:31
A 8 napos vásárlástól való elállás történet akkor működik, ha csak távoli kapcsolat van a felek között. Mivel ez esetben a vásárló személyesen találkozik a futárral, van lehetősége megnézni amit vett, és nem átvenni, ha nem tetszik neki, ez itt nem játszik.
Azzal, hogy minden nap telefonálgatás történik, csak bonyolódhat a dolog...persze érthető, ha az ember ilyenkor türelmetlen...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.23. 22:14:02
torveny szerint el lehet allni 8 napon belul , nem kell pont a helyszinen azonnal akarki viszi ki
felenk a cserek sokkal lazabbak, de ha rossz valami erdemesebb jonak hazudni, mert a rosszat macerasabb cserelni
nem tetszik es kesz, azt hiszem meg mindig 3 honap majdnem mindenre es szinte mindenre 1 honap
ezen belul elallhatsz
/termeszetesen vannak kivetelek, de nem sok/
Anti Anyag (törölt) 2011.06.23. 22:25:57
Egy 20-30-50 ezres telcsinél nagyon nem mindegy.
Nanemá 2011.06.24. 09:48:39
znv 2011.06.24. 09:50:30
Ezt vásárláskor elfogadtad: www.telenor.hu/jogi-kozlemeny/netshop-szallitasi-vasarlasi-feltetelek/
Ettől függetlenül persze ha hibás a telefon, gondolom ki kell, ill ki fogják cserélni.
Nanemá 2011.06.24. 10:08:03
Az nem derült ki a posztból, hogy előfizetéses telefont rendelt-e? Ha igen, akkor értem a helyszíni szerződéskötést, amire hivatkozik a Pannon, és hogy e miatt nem él a 8 napos elállás joga. De ha csak egy feltöltőkártyás telefonról van szó, akkor csak simán ki akarnak bújni a törvényi kötelezettségük alól. Viszont, ha egy cég ASZF-je ellentétes a hatályos törvényekkel, akkor - mégha azt a vásárló el is fogadja - vitás esetben a törvényi előírások a hatályosak.
Nanemá 2011.06.24. 10:11:36
znv 2011.06.24. 10:31:21
Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy az emberek olvasás nélkül mindent aláírnak. (Ismeritek azt az esetet, amikor egy online bolt a vásárlási feltételekbe beírta, hogy eladod a lelked az ördögnek? Kivétel nélkül mindenki kipipálta! :)
Ha egy cég ÁSZF-je ellentétes a törvényekkel, akkor komoly büntetésre számíthat. Nem hinném, hogy ekkora cégek ilyen hibát elkövetnének.
Szerintem amúgy ha neten rendelsz műszaki cuccot, ki kell próbálni és addig nem aláírni semmit.
A telenor futár amúgy nem átvételit írat alá, hanem szerződést(!), mint amit a boltban is.
Az auchanos, tescós és tsai gagyifonokra más feltételek vonatkoznak (telefonon kötsz utólag szerződést?), de azok eléggé kívül esnek az érdeklődési körömön, ott nem követem annyira a történéseket.
SALE Kálmán 2011.06.24. 14:59:55
znv 2011.06.24. 15:10:47
SALE Kálmán 2011.06.24. 15:49:23
znv 2011.06.25. 10:22:43
Akinek csak azért kell a mobil, annak jók is lehetnek ezek a kártyás alaptelefonok (pl.: samsung e1080, nokia 1616 stb.)
Megdobbent 2011.06.27. 04:35:36
2012.03.29. 16:33:39
FM0204.iwowwe.com
2012.03.29. 16:34:38
kmdholding.com/hub3p3a