Tékozló Homár

Maguk alá temették a kuponok a Pizzafutár.hu-t

2011.07.19. 13:12 | jackyll | komment

Áprilisban volt egy történetünk, hogy a Pizzafutár.hu túlvállalta magát kuponilag, és szinte alig tudják teljesíteni az előre kifizetett pizzarendeléseket. Zsoltnak például egyáltalán nem sikerült beváltania, minthogy közben az étterem "technikai okok miatt átmenetileg nem üzemel". Azóta a BónuszBrigáddal küzd, hogy ne virtuálisan írják jóvá a pénzét, hanem utalják vissza:
UPDATE 07/20: A Bónusz Brigád visszautalta a pénzt naiv ügyfél bankszámlájára.

2011. február 13-án a Bónuszbrigád ezt az akciót hirdette meg: két pizza üditővel, ingyen kiszállítással a www.pizzafutar.hu -tól, ebből vásároltam kettőt, 2980 forint értékben, amit online bankkártyával ki is fizettem (számla csatolva). A kuponok lejárata 2011 június 30. volt, egész június végéig próbáltam beváltani a honlapon keresztül illetve telefonos rendeléssel, de nem jártam sikerrel, a honalpon ez az üzenet látható elég régóta: "Éttermünk technikai okok miatt átmenetileg nem üzemel. Köszönjük a megértést!" Ezt - és abbéli igényemet, hogy kérném vissza a pénzemet - jeleztem a Bónuszbrigádnak 2011 június 23-án. Semmi választ nem kaptam. Újra jeleztem június 27-én. Semmi válasz.
Június 28. - semmi válasz.

Ekkor eluntam a dolgot, és a Facebook oldalukon írtam az üzenőfalukra, ahol (hogy, hogy nem azonnal válaszolt valaki a nevükben, hisz a bejegyzéseket mások is láthatják...) megtudtam, hogy: az étterem nem üzemel (ez eddig is feltűnt) és szívesen visszatérítik a pénzem, csak írjak nekik emailt (nem mintha eddig nem írtam volna és válaszoltak volna...) Megírtam nekik még aznap, hogy kérem a visszautalást (nem a Bónuszbrigád egyenlegen nyilvántartást (ami nem kamatozik, ők nem bank, hogy betét tartsanak nyilván, stb.).

Június 30-án egy értesítő levélben közölték, hogy visszatették az általuk nyilvántartott egyenlegre (nem azt kértem). Ezt követően (még mindig 30-án) volt egy levélváltásom a cégvezetőként feltüntetett XY-al, melyben részleteztem, hogy az átutalást kérném és néhány jó tanácsot adtam, hogyan kellett volna ennek történnie... (minden olyan felhasználót értesítünk akik még nem váltották be és eláruljuk nekik, hogy kaphatják vissza a pénzüket ÉS nagyon csendben örülünk, hogy a be nem váltott kuponok árára befolyt banki kamat is bennünket gazdagított...)

Erre még aznap azt a választ kaptam, hogy visszautalják az összeget. Azóta sem utalták, pedig azóta többször érdeklődtem. A honlapon megadott telefonszámot egyszer sem vették fel az elmúlt időszakban - pedig nem egyszer próbáltam.
Az már csak hab a bónusztortán, hogy csak most amikor a Fogyasztóvédelemhez, ill. a Homár.blog-hoz fordulok, döbbentem rá, hogy nem is az általuk jóváírt egy db. kupon értékéről van szó, hanem kettőt vásároltam (én sem emlékezhetek mindenre...), és ők csak egy árát tették rá az általuk nyilvántartott egyenlegre...

Mit tehetek hogy visszakapjam a meg nem valósult szolgáltatásért fizetett pénzemet (lehetőleg kamatokkal együtt)?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gastroger 2011.07.19. 18:33:41

Nem hülyeség az ötlet, és én is vásároltam a Bónusz Brigádtól, és teljesen korrekt ellátást kaptam.
3000- 70.000 ig terjedően.
Tudom, hogy ez egy marketing, meg lilafos, de én úgy látszik jól választottam.
Ez nem reklám, csak mondom. Lehet szar is. Sőt, volt, hogy kamuszart akartak kamuáron eladni.
Okosnak köll lenni, oszt kész...

redsea 2011.07.19. 19:00:13

Érdekes, hogy a Bónuszbrigád a bakik nagy részét a marketing költése töredékéből elhárithatta volna.
Nem értem a logikát a mögött, hogy a tulajdonosok rengeteg befektetéssel felépitenek egy márkanevet és közben elszúrják.
Igaz ugyan, hogy a rossz reklám is reklám, de mivel ez a közösségi vásárlás egy viszonylag új dolog, most még a vásárlók bizalmának elnyerése lenne a cél.
A recept egyszerü (lenne). A vállalkozó bekerülési áron vagy az alatt kinál bármit (a Bónuszbrigádnak fizetett összeg ezen felüli bukta/marketing költés), amire az embereknek rendszeresen szükségük van, bizva abban, hogy az akció lejártával a terméket listaáron is meg fogja venni, a törzsvendéggé avanzsált egyszeri kuponos vásárló. Hogy erre legyen esély, a kuponos vásárlót legalább olyan jól kezeli, mint a többieket.
Ha ez megvan, akkor win-win szituáció. Hihetetlen, hogy sok vállalkozó ezt nem érti meg és nem helyén kezeli az Ügyfeleket. Ez a torkos csütörtökre is elmondható, hiszen ugyanez a logika.
Visszatérve a témához.
Hogy fog úgy elégedetten vásárolni valaki, ha azt látja, hogy az adott dolog a nagyon akciós áron is átlagos termék a többi szolgáltatóhoz képest, vagy a szolgáltató honlapján megtalálható az akciós ajánlat kb. ugyanazokkal a feltételekkel? Utóbbira példa a gyorsan visszavont tiszai hajószálloda.
Másik hiba amit pl. ez a pizzás akció, ahol valószinüleg a Bónuszbrigád bukott óriást, hiszen a vállalkozó vélhetően eltünt a kuponok árával. Ebből úgy lehetett volna jól kijönni, ha automatikusan kiküldik a bocsánatkérő leveleket a visszautalásról, vagy felkutatnak egy hasonló pizzériát aki vállalja a kuponok elfogadását.

Attól félek, hogy ezek a félrekezelt esetek, legalább annyira visszavetik a kuponos vásárlásba vetett bizalmat, mint anno a PPO-s botrány a netes kártyás fizetést.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.07.19. 22:40:02

Mondjuk arról nem egészen a Bónuszbrigád tehet, hogy az emberünk az első levelében egy kupon visszatérítését kérte. Lehet, hogy látniuk kellett volna a rendszerben, hogy anno kettőt vett, de az egyiket mondjuk fel is használhatta.

Amúgy ez a kuponvétel annyira nem a magyaroknak való, hogy kész.

1. A magyar szolgáltatók 90 %-a a kuponnal fizető vevőt nem hogy jobban szolgálja ki azért, hogy majd rendszeres vásárló legyen a kupon nélküli áron is, hanem inkább lenézi, kibaszik vele (lásd, amikor a Pizzafutár még vett fel rendeléseket, de kuponosokét már nem) és jó ha bele nem köp a kajájába. Kell nekem a pénzemért ez a bánásmód?

2. Ez kb. olyan lesz, mint az az autókat matricázós cég, az ilferro, vagy hogy hívták. Azt ígérték, hogy kb. az autó havi törlesztőrészletével megegyező pénzt fizetnek a tulajnak, ha felmatricázza az autót valamelyik cég hirdetésével. Iszonyatos pénzt szedtek vele össze a hirdető cégektől, majd eltűntek a balfenéken. Na ez a kuponos dolog is ilyen lesz. Pont a magyaroknak van kitalálva, túl jól hangzik (sokszor még félár alatt is) és előre kérik érte a pénzt.

Ja és ugyanitt Baumag részvények is eladók. :)

fektoh 2011.07.19. 23:15:57

@redsea: "valószinüleg a Bónuszbrigád bukott óriást, hiszen a vállalkozó vélhetően eltünt a kuponok árával"

Jó meglátások, kivéve az idézettet, ugyanis a BB utólag számol el a kereskedővel, vagyis a beváltott kuponok árát utalja csak át. A beváltatlan kuponok ára (bizonyos esetekben ez akár az adott akcióban eladott kuponok 30%-a is lehet) a BB -nél marad, ezt az extra bevételt bele is kalkulálják a kuponos cégek az üzleti tervükbe.

Megdobbent 2011.07.20. 03:12:00

Aki kuponert penzt ad, azzal nagyon egyutt tudok am erezni.

- Anyjuk, pizzakupon van, baszod!
- Aztakurva, vagjad kifele!
- De ez a monitoron van, es penzt kernek erte!
- Akkor vedd meg, ha ilyen hulye vagy!!!

Es ime az eredmeny.

Cégügynök 2011.07.20. 09:29:50

3 rugó miatt z a cirkusz?? Ráadásul a fillérbaszók kuponmániája??

Háá öreg... no comment...

kpityu2 2011.07.20. 09:44:05

Pizzát vettél, vagy kupont? Mert ha kupont, akkor tessék, ott a kuponod.

Don Quixote de la Ferko 2011.07.20. 09:47:12

Normális ember az idejét pénzkereséssel tölti.
Amennyi időt elkurjantottál egy pizza árára, azalatt meg lehet keresni a teljes havi kosztpénzt. Vagy többet.
Lúzerke, fel kéne ásni a kertet, van rá egy fél pizzám, csak nehogy túlfizesselek vele.

Eric_Cartman 2011.07.20. 09:47:20

@Cégügynök: + kamat !!! az is lehet vagy 2 forint.

belekotty 2011.07.20. 09:48:23

Ez ugyanolyan vásárlói közösség mint a robotkengurus volt. Egy darabig megy, aztán bedől. Ennyi. Mikor nőnek fel a magyarok hogy ezeket ne kajálják meg?

belekotty 2011.07.20. 09:49:33

@luciferko: "Lúzerke, fel kéne ásni a kertet, van rá egy fél pizzám, csak nehogy túlfizesselek vele. " :-)) Lefordultam a székről, megsérültem, beperellek! :-))

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.07.20. 09:52:48

Sajnos el kell ismernem, hogy hibáztunk. Zsolt pénzét valóban nem utaltuk vissza, pedig megígértük. Most mondhatnám az okokat, de gondolom senkit nem érdekel (engem sem érdekelne), úgyhogy nem kezdek el magyarázkodni. A pénzt azóta visszautaltuk és elnézést kérünk.

A Bónusz Brigád gyorsabban növekszik mint gondoltuk és tényleg volt egy megbicsaklásunk az elmúlt időszakban: nem tudtunk olyan ütemben felvenni ügyfélszolgálatosokat mint amilyen gyorsan növekedett az oldal. Mára szerencsére megtaláltuk a megfelelő embereket. Két hete - a fentihez hasonló hibákat elkerülendő - egy online ticket rendszert vezettünk be (blog.bonuszbrigad.hu/post/7307181036/segithetunk) és a jövő hét első felében egy telefonközponttal is fejlesztjük az ügyfélszolgálatunkat.

Mindenkitől elnézést kérünk aki nem kapott elég gyorsan választ a levelére.

kurgan 2011.07.20. 09:57:39

kamatokkal együtt. öcsém hol élsz te...

cdrom70 2011.07.20. 10:01:41

Háát lehetetett volna ezt jól is kezelni. Pl: a pizzaszállító nem működik, felkínálni a lehetőséget a virtuális számlára való felírást vagy a visszautalást.. Igy lett volna a tisztességes, nem ezt történt, ebben hibázott a bónuszbrigád.

potus 2011.07.20. 10:09:16

Én ugyanígy jártam, de kértem a 3 kuponom árának visszautalását a saját bankszámlámra, és vissza is utalták. Azonnal, nem vitázva. Mondjuk ez jó pár hete volt, lehet, hogy azóta a sok - jogos - reklamáló miatt már máshogy állnak hozzá. Ha így van, az sajnálatos.

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.07.20. 10:22:41

@cdrom70: Pontosan az történt amit leírtál. Amint kiderült, hogy a leégett konyha helyreállítását nem tudják finanszírozni, mindenkinek aki nem váltotta be még a pizzafutáros bónuszát, automatikusan jóváírtuk az egyenlegén a bónusz árát.
A homárba beíró Zsolt azért elégedetlen, mert a jóváírás helyett utalást kért és ezt csak késve kapta meg.

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.07.20. 10:24:09

@potus: Mindenkinek vita nélkül azonnal visszautaltuk a pénzét (ha ezt kérte a jóváírás helyett), a homárba író Zsolt levele egész egyszerűen elkallódott amiért elnézést kértünk és visszautaltuk a pénzét.

Vegyi Ali 2011.07.20. 10:24:48

@FDToth: Nem kell előre megmondanod, hogy kuponnal fizetsz. Minden éttermes kuponjukon rajta van, hogy fizetéskor kell bemutatni.

Vegyi Ali 2011.07.20. 10:29:43

@zsoltik@: &reklamáló: ti melyik bolygón laktok??? eleve, másfél millió az szerinted mit kamatozik? 40ezret egy hónapban??? Abból bakker, nem gazdagszik meg senki... De a reklamálót már csak azért le kellene fosni, mikor a 3000 forintjának az egy havi kamatáról beszél. Mi vagy te pöcsömöccse? Uzsorás????

janikahhh (törölt) 2011.07.20. 10:32:42

A fillérbaszás a végén mindig többe kerül...

Vegyi Ali 2011.07.20. 10:33:16

Egyébként én már korábban is néztem azokat a kuponos akciókat, ahol egy kis pizzéria néhány hónapra előre elad 2-3000 pizzát. Nem tudom, melyik van arra felkészülve, hogy gond nélkül megoldja. Mert ahol naponta elmegy normálisan 3-400db, ott nincs gond. De ahol 80-100?

Vegyi Ali 2011.07.20. 10:34:20

@Vegyi Ali: már én is hülye vagyok. 4ezret akartam mondani.

FDToth 2011.07.20. 10:35:03

@Vegyi Ali: igazad van, tudom én ezt. Asztalfoglalás telefonon, rögtön kérdezték h kupont fogok-e beváltani. mondom h lehet, majd meglátjuk. megyek az étterembe, köszönés után kérik a kuponokat. szóltam h megnézem az étlapot, majd utána meglátom h beváltom vagy nem a kupont. kijött a főnök h mit képzelek, előre elkészítették a kuponhoz tartozó ételeket... mit tudok tenni? évfordulót ünnepeltünk barátnőmmel, nem hagyhattam ott az éttermet.. nem egy filléres étteremről van szó, de az ott dolgozók hozzáállás már az. kuponod van? biztos nem tudod kifizetni az egészet te szegény, akkor úgy is bánunk veled.
Egyébként hiába mondtam h rajta van a kuponon h a végén kell megmutatni, süket fülekre találtam...

FDToth 2011.07.20. 10:37:17

@FDToth: de visszakaptam a kupon árát, uh jól jártam:), de abba az étterembe sohase megyek vissza, akármilyen jó nevű is..

krüger 2011.07.20. 10:43:17

@redsea: Ez elméletileg így van, gyakorlatilag viszont az szokott lenni, hogy aki kuponnal olcsóbban vásárol, az legközelebb is ugyanolyan olcsón akar majd vásárolni, és nem ugyanoda megy vissza, hanem egy másik helyre, ahová szintén van kuponja.

Egyszer az USA-ban jártam egy idős házaspárnál. Volt egy fali zacskójuk, abban gyűjtögették a kuponjaikat. Rengeteg kupon volt ott, szerintem több száz. Ha valamit venni akartak, akkor belenéztek a zacskóba, és elkezdtek guberálni, hogy van-e kuponjuk ahhoz a fajta cucchoz. Szerintem ide vezet a dolog leginkább. Magyarországon meg főleg.

krüger 2011.07.20. 10:44:18

Egyébként láttátok ezt a szöveget a pizzafutár honlapján?

Kedves Bónusz Brigád!
5600 az szép szám! Dolgozunk rajta. Kérünk titeket legyetek türelemmel.
Érdemes például előre gondolkodni, felveszünk előrendelést is.
Szóval kitartás, mi pedig száguldunk hozzátok :)

zsotykai 2011.07.20. 10:51:29

@Cégügynök: ja ha te szeretsz úgy fizetni előre hogy aztán később semmit se kapsz érte... és bakker, 300 forintért is szólnék. Az elv.

@kapcy: de engem érdekel, hogy mi tartott ennyi ideig. Kíváncsi típus vagyok. Másrészt nem csak azért vagyok elégedetlen mert nem időben kaptam meg. Egyrészt még nem kaptam meg (mert ugye egy email ígéret, hogy elutaltuk, az olyan mintha én azt mondanám, hogy én meg szeretlek benneteket). Másrészt: a kommunikáció miatt vagyok elégedetlen. Lehetne (lehetett volna) ezt is jól, de már megírtam, hogyan, és az jött volna le, hogy de korrekt ez a BB. És az is elég szomorú, ha egy help@-ra írt levél elkallódik...

@Vegyi Ali: ha jól tudom - bár biztos nem vagyok benne - a BB csak a kuponbeváltás után fizet a kedvezményt adónak. Addig igenis nála kamatozik a felhasználó pénze. És ha februártól számolod június végéig, az akkor is 4 hónap. Másrészt viszont adják vissza a kamatokat is - az elv miatt - és én szívesen odaadom a 3000-rel együtt mondjuk a gyermekéhezés elleni küzdelemre.

zsotykai 2011.07.20. 10:56:05

@krüger: és akkor mit kellene csinálni inkább? Ha nem úgy keresek, hogy 3e ft ne számítson, akkor ne használjam ki a lehetőséget? Vagy nekem kellene szégyelnem magam azért mert szeretem a pénzemért megkapni amit az előre jelzett áron kínálnak? Az én hibám, ha az erősen túlárazott tételt nem feltétlen akarom megvenni de olcsóbban már megéri?

Pierr Kardán 2011.07.20. 11:05:00

Az már volt, hogy

aki kupont gyűjtöget, az nem lehet sikeres ember!

audia6v6 2011.07.20. 11:07:33

Észre kellene venni, hogy ez a kuponosdi elég kártékony a vállalkozásokra nézve. A felhasználó elvben jól jár, hiszen egy szolgáltatást féláron kap, de a szolgáltató nagyon rosszul, mivel a fél ár felét adja a kuponos cégnek, azaz végül 25%-on adja a szolgáltatást. Ez gyakran a bekerülési ár alatt van. Tehát ráfizetés. Azt mondják ilyenkor, hogy ez a bukta a marketing költséged. Ja, de ha pl. eladsz 3000 db ilyen pizza kupont, akkor hónapokig minden egyes pizzán buksz és mást kiszolgálni nincs is időd. Ezt a kisvállalkozások nem bírják. Az én cégemnél ezt úgy oldottuk meg, hogy maximáltuk az eladható kuponok számát annyiban, amennyit nagy biztonsággal be tudtunk vállalni. Ezt sokan nem teszik meg. Sorozatos bedőlések várhatók. Mind vállalkozói, mind kuponon cég területén (pl. felezz.com). Végülis a felhasználó sem jár jól, mert elbukja a pénzét, de még menni fog egy darabig, mert a magyarok mindent olcsón akarnak venni. Meg kellene jegyezni, hogy csodák nincsenek!

OrrSir 2011.07.20. 11:10:56

ezzel az (el)átbaszott sóherjózskával minnek ennyit foglakozni.
Kuponék legalább a felét benyelték, gondolhatod milyen fasza pizzát kaptál volna? Jobb, hogy nem ettél olyasmit...

ave 2011.07.20. 11:12:55

Nagy biznisz volt, ugye? ;)

audia6v6 2011.07.20. 11:15:38

Még annyit, hogy ezzel az egésszel a gomba módjára szaporodó kuponos cégek járnak jól. A befizetett pénzek náluk vannak addig, amíg be nem váltod a kuponod.
1. A befizetett pénzekkel szépen el lehet tűnni
2. Náluk regisztrálsz, így nekik szép adatbázisuk épül ingyen (míg a szolgáltató nem kap belőle semmit)
3. Ha nem veszed igénybe a szolgáltatást, de kifizetted, akkor a pénzt ők szépen megtartják.

Javaslat: A hirdetésben szereplő céget hívd fel, kérdezd meg, hogy közvetlenül megveheted e tőlük 50%-on, kihagyva a kuponos céget. Ezzel ők is jól járnak, mert az eredeti ár 50%-át legalább megkapják. Nem a 25%-át. Ha elzárkóznak, akkor vagy nagyon betartják a (nagyon gagyi) szerződést, vagy már túlterheltek így is és akkor úgyis bebuknád a pénzed.

zsotykai 2011.07.20. 11:31:03

@audia6v6: de arról nyilván nem a felhasználó tehet, hogy a vállalkozó gyenge matekból, ugye?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.20. 11:31:50

Én is így jártam. Sajnos ez volt a második használhatatlan kuponom a Brigádnál. A másik a Rozé étterem volt, ahol előző napi romlott kajával keverték a pörköltöt.

Egyébként a pénzt szerintem a Pizzafutártól kellene visszakérned, mert ők nem teljesítették a vállalásukat.

Az újságokban megjelent cikkek szerint a kuponos cégek saját zsebből írják jóvá vissza neked a pénzt, ha csalódsz a szolgáltatásban.

krüger 2011.07.20. 11:42:13

@zsoltik@: Nem tudom, mit kellene csinálni, ezt neked kell eldönteni. Én semmiféle kupont nem veszek igénybe. Ha kell az áru vagy a szolgáltatás, akkor megveszem az aktuális áron, ha meg nincs annyi pénzem, akkor lemondok róla, vagy megvárom, amíg összegyűlik az ára.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.20. 11:46:31

@audia6v6: Normális éttermeknél működik a kupon, ha éppen az alacsony forgalommal küzdenek.

Példa:

Nincs elég vendég az étteremben, ezért eladnak 2-300 kupont, amit 2 hónap alatt lehet beváltani mondjuk 5000 helyett 2500-at fizet a vendég. Ezzel végül csak 1750 folyik be hozzájuk (általában az eladási ár 30%-a a jutalék), de egy reklámkampányra is elköltöttek volna legalább félmilliót.

Ha nem lennének ezek a vendégek, akkor ugyanannyit fizetnének az alkalmazottaknak, ugyanannyiért bérelnék a helyiséget, stb. A kuponos vendéggel csak az alapanyagköltségek növekednek, de az tudvalevőleg csak az ételek árának 30-50%-a. Vagyis egy kuponos vendégtől 1750 forint jön be és az akció költsége vendégenként 2000-3000 forint (ételek alapanyaga + jutalék).

Aki értelmesen csinálja, annak bejön. Nem véletlenül lehet korlátozni az eladható kuponok számát.

Érdekes még, hogy az elmúlt héten 2 helyen is láttam pizzás kupont és mindkettő 1500 forint alatt adta. Most inkább nem vettem...

krüger 2011.07.20. 11:47:28

@audia6v6: Pontosan így van. Túl lett pörgetve az egész, a nagy reccs prognosztizálható.

krüger 2011.07.20. 11:59:07

@online távmunkás: Ez egyrészről igaz, másrészről viszont azt is figyelembe kell venni, hogy hány vendégtől esik el az étterem, akik teljes áron mennek oda, aztán azt látják, hogy jé! másoknak kuponnal olcsóbb?! Na akkor ide se jövünk többet teljes áron!
A gyakorlatban többnyire az alakul ki, hogy a kuponos vendég másodrendű kiszolgálásban részesül (erről többen írtak is ezen a fórumon).

Szerintem a kuponnak leginkább időszakosan van értelme, pl. nyitáskor, időkorláttal és ingyen, mondjuk egy újságba befűzve, vagy szórólapon.

kurgan 2011.07.20. 12:02:45

@Megdobbent: hát látszik h nincs sok fogalmad erről az egészről..

zsotykai 2011.07.20. 12:03:31

@online távmunkás: AFAIK (egy másik kuponos cégnél biztosan így van, szerződésben láttam) a kuponos cég csak akkor fizet a kedvezményt adónak, ha jelezték hogy beváltották a kupont...

@krüger: akkor ezt azt jelenti, hogy látsz egy árut, amit szeretnél (legyen inkább kell, bár tudom, h. ennél a pizzás tételnél nem releváns), de nincs rá pénzed csak feleannyi, de másnap kezedbe akad egy kupon, amivel meg tudod venni feleannyiért, és te nem veszed meg, hanem inkább tovább takarékos. Hát, nyilván te is egy grand seigneur vagy.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.20. 12:04:37

@krüger: Pontosan ezért írtam, hogy okosan kell használni. Nyitáskor vagy amikor valamiért amúgy is nagyon lecsökkent a forgalom, stb. Amikor nem nagyon van másik vendég, akit elriaszthatna a kuponnal olcsóbban vásárló.
Az nem normális, aki a jólmenő, tömött éttermébe kuponnal csábít be még több vendéget...

Úgy tudom, minden kuponon van időkorlát, szóval ez nem újdonság.

Az újságba befűzött kupon hátránya, hogy manapság egyre kevesebben olvassák (az elmúlt 10 évben feleződött) és mégis nagyon magasak a hirdetési költségek.

Mazarin 2011.07.20. 12:11:46

Tértivevényes felszólítás. Ha vitatják, közjegyzőnél fizetési meghagyás. Ha nem vitatják, felszámolást is kérhetsz ellenük.

2011.07.20. 12:20:47

Kupon Világ Rulez

www.kuponvilag.hu/budapest/?a_aid=janicsar

Nekem sokkal jobban bejött, mint a Bónusz... jobb szolgáltatás, több ügyfél, jobb marketing... na meg a Kupon Világ legalább nem kényszeríti a vállalkozót korlátlan számú kupon eladásra...

Egyetek sok pizzát :)

www.kuponvilag.hu/budapest/?a_aid=janicsar

tede 2011.07.20. 12:31:19

Ez ugyanaz, mint a melegétkezési jegy, ahol milliárdos haszon származik a be nem váltott jegyekből.
Én az üdülési csekkel jártam így, bent ragadt nagyjából 15e forint és pont olyan időszak volt, hogy nem figyeltem a lejárati időre.
Persze, én voltam a hibás, nem ez a kérdés, hanem az egész rendszer úgy van kitalálva, hogy aki kicsit is nem figyelmes bukja a pénzt.
a kupon ugyanez a téma.

krüger 2011.07.20. 12:35:55

@online távmunkás: Szerintem azok a kínai éttermek csinálják jól, ahol vásárlás után kapsz egy kupont, amit a következő vásárlásnál válthatsz be, 1 hónapon belül. Általában 50-200 Ft között adnak attól függően, hogy mennyiért rendeltél. Olcsó, egyszerű és hatásos módszer.

@zsoltik@: Nem vagyok én grand seigneur, de azt azért látni kell, hogy amit kuponnal olcsón adnak, az olyan is. Eddig még nem találkoztam olyan holmival, áruval vagy szolgáltatással, amire azt mondtam volna, hogy "hinnye, de kéne ez nekem, valami jó kis kuponnal olcsóbban!". Olcsó húsnak híg a leve. Másrészt általában nem is nagy tételekről van szó, a megtakarítás többnyire 1-2 ezer forint. Ez nem akkora pénz, hogy emiatt ne tudjak megvenni valamit. Inkább arról van szó, hogy az emberek szeretnek jól járni, szeretik azt érezni, hogy ők most demilyennagyon megtakarítottak.

zsotykai 2011.07.20. 12:47:20

@krüger: de pl. fogkő leszedést vásároltam, ami amúgy is esedékes volt, és igencsak jobban jártam a melóhelyhez útba eső elég drága fogászaton a félárral, és nem éreztem, hogy a kupon miatt szétszadiznák a számat... Valamint ugye pont az olcsó hús témmáról (is) szól(hat)na a BB 100% garanciája... Nem beszélve a szállás ajánlatokról néha. Van akinek meg néha 1000 ft is számít...

EG0 2011.07.20. 12:47:24

A kuponos oldalak óriási előrelépése a korábbi újságos kuponokhoz képest, hogy nem 10-20%-ot adnak, hanem legalább 50%-ot.
90%-os áron nem fogok kipróbálni valamit, ami 100%-on sem tettem. De 30-50%-os áron már lehet!

Nyomek 2011.07.20. 12:52:28

"néhány jó tanácsot adtam, hogyan kellett volna ennek történnie... (minden olyan felhasználót értesítünk akik még nem váltották be és eláruljuk nekik, hogy kaphatják vissza a pénzüket ÉS nagyon csendben örülünk, hogy a be nem váltott kuponok árára befolyt banki kamat is bennünket gazdagított...)"

Ha ilyen okoska vagy, és értesz a vállalkozásokhoz, kockázatokhoz, fogyasztók kezeléséhez, itt házi feladat:
Mennyi a vállalkozói betét kamata pl az OTP-nél?
Megvan? Jó, most szorozd fel vele a náluk hagyott vagyonodat.
OK, most okoskodhatsz tovább.
:-)

redsea 2011.07.20. 12:55:04

@audia6v6: A vállalkozás akkor jár jól, ha jól szolgáltat. Hiszen akkor visszatérő vásárlókat szerez, akik teljes áron fognak fogyasztani továbbá ajánlják ismerőseiknek is.
Nyilván nem mindenki, de ha a kuponosok 10%-a visszatérő, rendszeres vásárlód lesz, akkor már nagyon jól jártál. Azt hiányolom, hogy a kupon oldalak nem készitik fel megfelelően a vállalkozásokat, hogyan kezeljék a kuponos vásárlókat. Pedig ezen múlik, hogy a fórumokon rengeteg kritikával illetik az ilyen akciókat, elégedettség helyett.

Peetee 2011.07.20. 12:55:56

Nagy száj ,kevés ész.
Én nem hisztiznék így kétezerkilencszáz forintért, de aki jó dolgába nem tudja mivel töltse az idejét az ilyeneken kattog.
Majd beváltottam volna másra....

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.20. 13:00:06

El kéne már felejteni ezt a kupon bizniszt.

krüger 2011.07.20. 13:15:12

@zsoltik@: Ahogy mondtam, mindenki találja ki a maga számára, hogy neki mi a jó. Engem nem érdekelnek a kuponok, és ettől még nem leszek grand seigneur. De azt sem érzem, hogy kimaradnék valami jóból. Egyszerűen nem foglalkozom vele, nem érdekel.

Vision 2011.07.20. 13:15:26

@redsea: És szerinted az a 10%-nyi visszatérő kompenzálni tudja a kuponos bohóckodás veszteségét?

Arról nem is beszélve, hogy hiába lesz törzsvevő, később is csak kuponnal fog vásárolni, hiszen a magyar lakosság nagyon árérzékeny. Ha az adott cégnél megszűnik az akció, simán átmennek egy másikhoz.

Pont emiatt tévút belelátni hatalmas PR potenciált ebben a kupon marhaságba.

krüger 2011.07.20. 13:18:27

@zsoltik@: Még csak annyit, hogy ha nekem egy szállás árában 1000 Ft számít, akkor inkább otthon maradok. Hasonló okokból nem foglalkozom last minute ajánlatokkal. 3 éve nem nyaraltam külföldön, de amikor nyaraltam, az legalább nem last minute volt.

Egyébként pár hete egy szállodás nyilatkozott az újságban arról, hogy a kuponos kedvezmények hosszú távon rombolják a szektort, mert egyre nagyobb azoknak a tábora, akik kizárólag kuponos áron hajlandók szállodába menni, emiatt a szállodák pedig kénytelenek egyre olcsóbban és egyre gyengébb minőségben szolgáltatni.

krüger 2011.07.20. 13:23:09

@redsea: Csak azt felejted el, hogy a kupon nem csak vonz új vásárlókat, hanem el is térít! Ha ugyanis valaki azt látja, hogy jé! olcsóbban is lehet, akkor legközelebb majd ő is olcsóbban akarja, és elmegy kupont szerezni, vagy ami még rosszabb, átmegy a konkurenciához, ahol éppen kuponos akció van.

tocibacsi 2011.07.20. 13:29:36

@vernarancs: ki a fasznak van ideje minden idiótabaromállatot személyesen felkeresni?!

redsea 2011.07.20. 13:31:22

@Vision: ezzel vitatkoznék. Bontsuk ketté: ahol az emberek által ritkán vagy csak egyszer használt szolgáltatást kinálnak, ott marhaság a kupon.
Viszont ahol rendszeresen igénybe veendőt ott hasznos lehet.
Mondjuk egy étterem vagy pizzéria esetén, ha 10%-kal számolunk, 100-200 új törzsvásárló + a relkám megérheti azt a vesztességet. Persze mindez csak akkor igaz, ha megfelelően szolgálja ki az Ügyfeleket.
Úgy gondolom, hogy ez a kuponos dolog el van szúrva Magyarországon, hiszen a legismertebb szolgáltatók is rengeteget bakiznak, lásd Kuponvilág vagy a Bónusz Brigád. Eztáltal se a vásárlóknak, se a szolgáltatóknak nem lesz bizodalma bennük.

krüger 2011.07.20. 13:33:05

@zsoltik@: Én a fogorvosi dolgokkal úgy vagyok, hogy megvan a fogorvosom, annál intézek mindent. Nem olcsó, de már sok éve járok hozzá, és a gyerekeimet meg a feleségemet is ő kezeli. Nincs az a kupon, amiért én átmennék máshová, ha már egyszer normális, bejáratott kapcsolatom van vele. Ha meg máshová akarnék menni, akkor biztos nem az alapján választanék, hogy hol osztogatnak fasza kuponokat.

Dr_utcai_arcos 2011.07.20. 13:33:30

az volt már, hogy 2980 ft-ra kamat után sírni, amikor kuponért folyik valakinek a nyála, ergo nem hiszem, hogy milliók ugrálnának a számláján, elég fillérb... megnyilvánulás?

Vision 2011.07.20. 13:36:10

@redsea: Pont erről beszéltem, hogy csak akkor marad a cégnél, ha az továbbra is kuponozik. Ha megszűnik, akkor vége a törzsvevőségnek, az ügyfél átmegy ahhoz a szolgáltatóhoz, amelyik még kuponozik.

Ez kiemelten igaz a kajakiszállítókra, és a hasonló, kevésbé "bizalmi" szolgáltatásra. Egy nőgyógyásznál, fogorvosnál más a leányzó fekvése, de ott meg a tömegszerűség hiányával van baj.

Mr. Waszabi 2011.07.20. 13:48:42

Az a rohadt emberi mohóság, ugye?
Mibe fájt volna bárhol 2 pizza üdítővel?
Olcsó húsnak híg a leve, nem hallottad még? Hát az olcsó pizzának is...

musi 2011.07.20. 13:57:23

Én ugyanezt a kupont vettem meg, és sikerült beváltanom. Egyébként ha jól számoltam, Kb 8 millió forintot kapott a Pizzafutár a megvásárolt kuponok után... Hogy mennyit teljesített ebből, az más kérdés.

gyilkos fűegér 2011.07.20. 13:57:48

" Mit tehetek hogy visszakapjam a meg nem valósult szolgáltatásért fizetett pénzemet (lehetőleg kamatokkal együtt)?"

Semmit, beszoptad. Foglald el magad valami értelmesebbel.

musi 2011.07.20. 13:58:34

@utcai_arcos: A Pizzafutár nem 3 ezer forint után kapott kamatot, hanem 8 millió forint...

Tomasz_a_gozmozdony 2011.07.20. 14:02:21

Irsz nekik egy mailt/felhivod oket telefonon, elmondod ujra hogy mi a szitu, es meglebegteted hogy amennyiben nem az tortenik amit kitalaltal (penz visszautalasa), akkor buntetofeljelentest teszel ellenuk lopas miatt. Kb. ennyi. Szerintem elbol visszautalnak mindent.

Elveszett Angyal 2011.07.20. 14:16:16

A kulcsmondat az "online bankkártyával ki is fizettem."

Jelezd a bankodnak, hogy becsaptak online vásárlás során, ezért chargeback-et kérsz. A banknak lesz erre saját eljárása, valószínűleg ki kell tölteni egy formanyomtatványt, leírni a történteket. A banknak ezt ki kell vizsgálnia, és ha kár ért, vissza kell utalnia az összeget.
Az eljárás számodra díjmentes, illetve nem tilthatják le a kártyádat, ha ezt nem kéred külön.
Szerintem fordulj a bankodhoz és érdeklődj az ügyfélszolgálaton.
Viszont siess, valami határidő lehet, hogy van a bejelentésre.

guszti 2011.07.20. 14:29:52

Kezdek szkeptikus lenni, sosem fogja megérteni a jónép hogy ezek a gazdasági perpetuum mobilék ugyanúgy szemfényvesztésre épülnek, mint a fizikai társaik. Ez a szuperkedvezményes kupon-ügy is csak akkor működik, ha eleve túlárazott termékről van szó, maximum a temék leakciózásának marketingjét könnyíti meg. De nem állít elő értéket, amit egyik szereplő nyer, azt valamely másik szereplőnek el kell buknia, ennyi. Ha egy pizza a kupontól olcsóbb lesz, mint amennyibe az előálítása kerül, nyilvánvalóan előbb-utóbb csődbe fog menni az adott vállalkozás. Vagy csalásra kényszerül.

phaszfej 2011.07.20. 14:46:53

Normális ember nem kuponozik meg akciózik. Normális, tisztességes ember kifizeti, amit kell és nem akciókra feni a fogát. Hiszen aki akciókat talál ki, az ezek szerint adhatná olcsóbban is, de ezt csak az akciók ideje alatt teszi, amit te meg be is szopsz, hogy akció, másrészt, aki akcióra szorul, az nem ad minőséget, ezért nincs vendége.

2011.07.20. 14:49:33

@phaszfej: ez egy fél közgáz Nobel dij :)

Büdös 2011.07.20. 15:21:32

Nekünk kihozták a pizzát, igaz 1,5 héttel előre kellett rendelni. A pizza mikrózott Ristorante pizza volt, az üdítőt szerencsére nem tudták elrontani. A legjobban a futár srácot sajnáltam, látszott rajta, hogy előttem már elmondták minden szarnak.

Tapogatott Kukorica 2011.07.20. 15:24:49

Kérem a Pizzafutárt, hogy fáradjon hátra!

Trackback 2011.07.20. 15:37:01

"Mit tehetek hogy visszakapjam a meg nem valósult szolgáltatásért fizetett pénzemet (lehetőleg kamatokkal együtt)?"

kamatokkal együtt a 2980,- forintot?
:)

éhes proletárból rögvest jaj de öntudatos kapitalisták lettünk hirtelen....

szánalmas, nyomorult proli banda ez a bónuszbrigád, a szaros, lúzer kuponjaival meg akcióival együtt: ez az az iq-bajnok kaszt, aminek a tagjai évekig kör-e-maileket küldözgetnek azzal, hogy "ELTŰNT RÁCZ VIVIEN!!!!", miközben öten laknak együtt albérletben + egy nagytestű kutya, apuci munkanélküli segélyből él, de azért úton van már a negyedik gyerek is, és hatéves hűségnyilatkozattal van csúcsmobilja mindenkinek a családban :)

lolperec 2011.07.20. 15:46:04

magyaros pizza, magyaros szolgáltatás :)

kingucii 2011.07.20. 16:00:40

Jó lenne, ha jól működne a dolog. De sajnos ez nem így van, mint ahogy kiderült. Én is próbálom éppen visszakapni a pénzem, de sajnos nem ennyiről van szó. Ennyiért nem játszanék vele. :) Persze azért elvi kérdés, ha egyszer azt mondják visszakapod, akkor miért nincs úgy?

jorgecosta 2011.07.20. 16:04:03

az azért elég kemény, hogy és ahogy itt páran a szolgáltatást igénybe vevő zsoltikát kárhoztatják. hogy képzeli ő, hogy spórolni akart? zsolti, miért is nem vettél háromszor ennyi kupont, és basztad ki a dunába? nem értem.

krüger 2011.07.20. 16:20:48

@jorgecosta: Én nem kárhoztatom, de mindenesetre van olyan alapelv is, hogy caveat emptor (a vevő legyen óvatos).

Másrészt meg vicces, ahogyan a kamatokat emlegeti. Divat lett mostanában állandóan a kamatokra hivatkozni, amikor valakinek nem fizetnek ki vagy vissza valamilyen pénzt, de ha utánaszámolunk, akkor többnyire kiderül,hogy a mai látra szóló kamatok mellett (mert lekötni aligha lehet) többnyire jelentéktelen összegekről van szó.

krüger 2011.07.20. 16:54:32

@Büdös: Ha egy pizzéria képes mélyhűtött bolti pizzát kiszállítani, akkor monnyonle.

xenuka 2011.07.20. 17:05:50

@mohopasi:

látom, van még értelmes élet a földön.

Samm2 · http://gordex.hu 2011.07.20. 17:11:12

Nekem is felírták a két kuponom árát, most ott van a pénz. Van új akció, lehet rendelek ilyet: www.bonuszbrigad.hu/Elpizzasitas-Igen-Pizzulj-a-Pizzagirl-pizzaival-bonusz-aron-2-db-32-cm-s-pizzahoz-4-db-ajandek-palacsinta-hazhozszallitassal-1-290-Ft-ert

Ha meg bukik akkor bukik, 3k nem a világ vége, azért is játszottam vele :)

Num (törölt) 2011.07.20. 17:26:36

Őszintén remélem, hogy hamar lecseng ez a kuponos őrület, és a cégek rájönnek, hogy ez csak a kuponos oldalaknak igazán nagy biznisz ...

dr. trafik nomac 2011.07.20. 18:44:16

uhmm, epp a Wang Mester konyhajas kuponbol keszulok berendelni, mondjuk ok nem hiszem, hogy bezarnak addig, de a bonusz brigad igy elegge lejaratta magat. Inkabb akkor fizetek tobbet, de nem szeretek a penzem utan futkosni :(

Gastroger 2011.07.20. 19:25:07

Nos két élményt mesélek el.
- Szusi az abovotól kuponra. Bejött, egy csomó kaját rendeltünk rajta, és jóllaktunk. A cég miért járt jól?
Ott van nálunk az étlap-szórólap, és ha kedvünk szottyan esetleg megint rendelünk. (Teljes áron).

- Lézeres szemműtét. Na ez már átbaszósabb, ugyanis egy szemre hirdették meg az 50-60%-ot, ugye és a kettőt együtt kell csinálni. Így összességében kb 33%-os kedvezmény.
Mégis: ilyen tételnél (200e Ft.) már számít az a 33%. Ha nem lett volna kupon, nem szánom rá magam. Az intézetnek meg miért jó?
- "anyagköltség" nincs, vagy minimális.
- aki gondolkozott rajta, az most belevág.
- nyár van, és ugye a műtét után sötétség napszemcsi, stb. az UV miatt, azaz ilyenkor holtszezuon van, áll a gép. Nekik került 23 Ft.ba anyagköltséggel, mi meg spóroltunk 33%-ot. Mondom, ez nem fillérbaszás, hanem kb 70.000 Ft. megtakarítás. Annyi, hogy biza nyáron kellett menni, és nincs egy ideig napozás, meg strand.

redsea 2011.07.20. 19:33:41

@kapcy: Érdemes lenne az ajánlatot tevő vállalkozásokat előzőleg letesztelni/minősiteni, illetve felkésziteni a vásárlók megfelelő kezelésére. Akik nem felelnek meg, vagy láthatóan nem tudnak azonosulni a célokkal, azokkal nem szerződni. Talán még nem lenne késő bevezetni.
Persze amig lasszóval kell fogni a részt vevő vállalkozásokat, addig nehéz lesz. Ha jól müködne a dolog, akkor a BB válogathatna, hogy kikkel szerződik. Ez láthatóan közel 1 évvel az indulás után sincs meg, ami nagyon rossz. Ezen talán további nagy, elismert nevek, mint pl. a közelmúltban a kinai étterem behozásával -akár alacsonyabb jutalékkal- lehetne javitani.
A kuponos tapasztalatok -nem vagyok érdekelt, de a köreimből sokan kipróbáltak különböző kuponos akciókat- sajnos azt mutatják, hogy általában nem azt kapták, amit teljes áron egy hasonló szolgáltatótól elvártak volna. Ez senkinek nem jó. A kuponos vásárló meggondolja, hogy ismét vegyen e kupont. A vállalkozó törzsvásárló köre nem bővül. Rossz reklám a kupon cégnek.
Csak azt az egyszerü dolgot kellene megértetni a vállalkozókkal, hogy akkor van értelme az egésznek, ha a kuponos vásárlókat legalább azon a szinvonalon szolgálja ki, mint a törzsközönségét. Esetleg a szolgáltatás igénybevételekor adhat egy (jelképes) kupont a következő vásárlásra, ami lévén kedvezményre különösen fogékony vásárló, különösen hatékony lehet.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.07.20. 19:38:41

Srácok, a kupon nem gyengébb minőségű ételt, vagy szolgáltatást jelent.
A kupon - vásárlói közösség - azt jelenti, hogy az illető szolgáltató olcsón akar elérni rengeteg potenciális ügyfelet, vevőt.

A világon számos országban működik jól. A magyarok mentalitása fogja tönkretenni, miszerint biztos beleköpnek, biztos féladag, biztos szar.

SAjnos a saját árnyékunkat nem tudjuk átlépni, hitványok vagyunk, nem tudunk örülni annak, aminek kellene.

Nevezetesen annak, hogy a kuponnal féláron étkezünk, bontunk zsírt, stb.

Jómagam sok kupont veszek, elég igényes fasz vagyok, szólnék, ha nem megfelelő kiszolgálásban van részem, illetve gyengébb minőségű, mennyiségű ételt kapok.
ILyen még nem fordult elő, illetve egyszer, egy belvárosi étteremben, de az nem a kuponnak szól, hanem hogy bénák voltak.

A kupont a fizetéskor kell bemutatni.
Nem előtte.
Nincs ráírva senkire, hogy kuponnal fog fizetni.
Ha mégis, akkor sincs semmi.

Ismét hangsúlyozom, soha nem történt hátrányos megkülönböztetés az esetemben.
Észrevettem volna.

Akinek pedig büdös 10.000-ért enni a Friday's-ben mondjuk féláron, 5.000-ért, az nem csupán pökhendi fasz, hanem végtelenül ostoba is.

Nazareus 2011.07.20. 20:21:49

@Elveszett Angyal: Ez szerintem nagyon rossz tanács. Egyrészt a bank ugyanis pénzt kér a kivizsgálásért (néhány ezer Ft), amit MAJD visszatérit, ha jogos volt a reklamáció. Viszont ebben az esetben nem jogos, hiszen nem ellopták a kártyáját, kártyaszámát vagy valami hasonlót, hanem Ö fizetett a kártyájával. Kb. olyan lenne, mintha vásárolnál valamit az IKEA-ban, aztán szólnál a banknak, hogy mégse akartad megvenni azt a vackot, mert másnap eltört és csinálják vissza a levonást.

Nem fogják. Csak még ki kell fizetni a banki vizsgálati költséget is.

kingucii 2011.07.21. 09:48:34

UPDATE 07/20: A Bónusz Brigád visszautalta a pénzt naiv ügyfél bankszámlájára.
Ezt már én is szeretném látni a számlámon! :)
Vagy be kéne írni a sztrotit vhova, hogy történjen vmi?

Elveszett Angyal 2011.07.21. 10:45:45

@Nazareus:
Jog szerint nem kérhetnek pénzt a bankok a vizsgálatért. Ha kérnek, az szabályellenes.

Az IKEA-s példád nem illik ide. Ha az IKEA-ban vásárolsz, te adod oda a kártyát (card present tranzakció).
Ha online vásárolsz card not present tranakció történik.
Az előbbi esetben nem létezik chargeback intézmény, egyszerű fogyasztói reklamáció történik.
Az utóbbi esetben (online, card not present) alkalmazandóak a refund, a chargeback (mint panasz) eljárások, amit a kártyakibocsátó banknak ingyen el kell végeznie. Ha nem akarja, a kártyatársaság (Visa, Master) megbüntetheti őket.

Ebben az esetben valóban nem kártyaadattal való visszaélés történt, hanem nem kapta meg a megvásárolt szolgáltatást, vagyis a fogyasztóvédelmi eljárás keretében történik a reklamáció.
Ha az értékesítő időben felébred, egyszerű refundot (önként visszatérítést), csinál, ugyanis ha chargeback-re kerül a sor, ami kikényszerített eljárás, azért meg fogják büntetni.

Nazareus 2011.07.21. 12:22:59

@Elveszett Angyal: Nekem volt már online reklamáció miatt vizsgálati pénz zárolva. Igaz, visszakaptam, de csak azért mert idejében visszavontam a reklamációt.

Elveszett Angyal 2011.07.21. 12:38:41

@Nazareus:
Gondolom Mo-n történt az eset. Az a tapasztalatom, hogy errefelé nem nagyon van még kultúrája a chargeback-nek, a bankok ügyintézői sem igazán ismerik, illetve maguk a bankok is simliskednek vele.
Hallottam olyan esetet, hogy egy bank a kért chargeback miatt letiltotta a kártyát és ezért 15 ezer HUF-ot felszámolt.
Teljességgel jogszerűtlen eljárás.
Ilyenkor érdemes panaszlevelet írni nekik, megemlítve, hogy a kártyatársasághoz fordul az ember (ettől eléggé félnek, egy bank sem szeretne auditorokat a nyakába egy ilyen miatt), és erre van a fogyasztóvédelem is.
Sajnos mivel maguk a fogyasztók sincsenek tisztában a jogaikkal és a lehetőségeikkel, ezért nem tudják képviselni az érdekeiket.
Egyébként fel is hívtam példaként a CIB-et, és ők megerősítették, hogy náluk ez a panaszkezelés ingyenes és nem jár a kártya letiltásával.

Perillustris 2011.07.21. 13:42:04

@szeretemapizzzzzzzzzzzzzát: OFF. Csak a CM-logót ne nyúlták volna le.

jobbcsapott 2011.07.21. 16:11:27

semmi probléma nem volt ezzel, én visszakaptam a pénzt, bár én elfogadtam amolyan credit-ként, amit egyéb ajánlatukra is felhasználhatok.

audia6v6 2011.07.22. 12:55:55

A mi cégünk egyébként a féláras kuponos ügyfeleknek nem hogy rosszabb szolgáltatást adott, hanem inkább jobbat, csak azért, hogy megismertessük és megszerettessük velük magunkat.De hozzá kell tenni, hogy mivel egyik féláras ember sem márkahű, így egész áron nem nagyon láttuk őket viszont. (Hozzá kell tennem, hogy én is vettem más céghez kupont, hogy kipróbáljam őket, de egész áron már nem vettem igénybe a szolgáltatást. Én is tipikus magyar vagyok...). Ja és a Kupon Világ eleinte keményen tiltakozott az ellen, hogy limitáljuk az eladható kuponok számát, de nagy nehezen belementek. Szerencsére, mert a meghirdetett mennyiség 2 óra alatt fogyott el. Ha hagyjuk az akciót 2 napig, akkor csődbe megyünk...

Csicsika71 2011.08.20. 09:42:44

A legdurvább, hogy a vevők azt hiszik, hogy a megvásárolt kuponok ára azonnal a hirdetőhöz kerül. A biznisz az az egészben, hogy csak a beváltott kuponok árát kapják meg utólag. Így a kupongyárak járnak jól a be nem váltott kuponokkal, mert tiszta nyereségként náluk marad.
Te fél áron kapod (hacsak nem kitalálnak egy 2x akkora összeget a hirdetők, és azt felezik el, ami szerintem bunkóság), majd ebből még jutalékot is adsz a kupongyáraknak.

Perillustris 2011.08.21. 21:16:49

@Csicsika71: Ügyfélszempontból lényegtelen, hogy kihez kerül azonnal a kupon(ok) ára. Engem az érdekel, hogy a meghirdetett árért azt a szolgáltatást kapjam, amit ígértek. Az érvényességi idő pedig mindig fel van tüntetve. Ha nem váltom be, elbukom, ami persze szar, de ez van. Az meg, hogy ilyenkor kinél marad a "haszon", ismét csak lényegtelen (nekem).

Nem mellesleg én a kupongyáraknak nem adok jutalékot. Baromira nem érdekel, hogyan osztozik a két fél.

Nem vagyok a kuponmizéria elkötelezett híve, de csúsztatni nem kell.

kuponblog · http://kuponblog.blog.hu/ 2011.09.10. 21:26:00

Ha érdekelnek a kuponok,de még nem vagy teljesen tisztában azzal,hogyan működik ez az egyre növekvő online iparág? Véleményed van a kuponokról, és szeretnéd megosztani másokkal? Nézd meg a nem rég induló blogomat amit a www.kuponblog.blog.hu címen érsz el! Köszi :)
süti beállítások módosítása