Tékozló Homár

Trükkös szerződéshosszabítás a UPC-től

2011.09.07. 12:24 | jackyll | 55 komment

Laci hagyta magát telefonon rábeszélni egy éves hűságnyilatkozattal a legnagyobb UPC-s internetcsomagra, aztán nézett, hogy az nem annyiba kerül, mint az előző. Talán azért túléli:

A UPC egyik marketingese egy szép napon azzal keresett meg, hogy hűséges, jól fizető ügyfelük vagyok, ezért most ugyanazon az áron kaphatok 60 helyett 120 Megabites internet-csomagot, csupán egy éves határozott idejű szerződést kell kötni, ami a telefonos beszélgetés során létre is jön. Többször is rákérdeztem, hogy az ár nem változik-e, amire határozott igen volt a válasz. A szerződéskötési feltételek elhadarásakor aztán állítólag bemondta a 6000 Ft-os havidíjat (erre én nem emlékszem), ami az 5000 Ft-os jelenlegi díjhoz képest mégiscsak árváltozás. Ezt persze olyan ügyesen tálalta, hogy eszem ágában sem volt elővenni az előző számlát, megbíztam abban az ígéretben, hogy az ár nem változik. Nyilván, ha 10 ezer Ft-ot mond be – bár összegre én nem emlékszem -, akkor gyanússá válik a dolog, de így fel se tűnt, hiszen a havi számlában más szolgáltatások vannak, sose figyeli az ember, hogy abból mennyi az internet ára.

A nagyságos UPC kétszer is kivizsgálta az ügyet, s mivel szerintük a 6000 Ft elhangzott a beszélgetés során, így a szerződéskötéskor nem volt megtévesztés. Azt az aprócska tényt, hogy többszöri rákérdezésre is azt állította a marketinges, hogy nem változik az ár, nem tekintik relevánsnak. Sőt mi több, megírtam nekik, hogy ha nem sikerül európai módon lezárni az ügyet, akkor másik szolgáltatóhoz megyek. Ez se zavarja őket. Havi 800 Ft nettó többlet-bevételért kötik az ebet a karóhoz, miközben havi 13 ezret fognak bukni a minősíthetetlen átverésük miatt.

Ha tehát jön a UPC-től a telefon, akkor elő kell venni minden szerződést és számlát, mert etikátlanul átvágják az embert.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D.S.K. 2011.09.07. 12:28:06

"miközben havi 13 ezret fognak bukni a minősíthetetlen átverésük miatt." - ezt hogyan?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.07. 12:28:37

Telefonon lófaxt.
Küldjék ki, oszt majd átolvasgatom.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.07. 12:29:32

Ezt nem értem. Ha megfelel a havi hatezer, akkor mi a probléma?

Ez talán olyan, mikor ki van írva a teszkóban, hogy 500 Ft a cukor, de nem viszik. Erre fölé írják, hogy 600 és áthúzzák, erre mindenki viszi, mint a cukrot.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.07. 12:29:54

@D.S.K.: Gondolom úgy, hogy nem csak internettye van náluk.

Rosszindulatú Vászka 2011.09.07. 12:30:04

Nem értem. Nekem nem jön ki a számtanpélda.

Rosszindulatú Vászka 2011.09.07. 12:34:23

Elolvastam még eccer.

"Többször is rákérdeztem, hogy az ár nem változik-e, amire határozott igen volt a válasz."

És akkor ezt most így hogy?

D.S.K. 2011.09.07. 12:34:51

@estrella negra: Köszi, erre nem gondoltam. Arra viszont igen, hogy ha felmondja a h.időn belül, ő fog fizetni ennyit az UPC-nek :-)

A_blogger 2011.09.07. 12:41:36

De legalább új poszt... ez is valami.

proszpero 2011.09.07. 12:42:33

Nem lepődök meg a júpíszí eme húzásán. Nálunk cirka egy éve beszerelték a rögzítős készüléket, ami másnap beszart, hívtam a szerelőket, 4000 pénzért hozott másikat, hogy tudjam használni azt a szolgáltatást amire előfizettem. Kérdésem csupán annyi most akkor én vagyok a szolgáltatőért mint fogyasztó, vagy épp fordítva? A fordított lenne a normális, de a név kötelez UPC.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.09.07. 12:46:12

@proszpero:
Itthon mindennek a fordítottja lenne a normális. Dehát...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.07. 12:47:12

Nemigen világosan mondták hogy igen nemváltozik az új ár. Mit ezen a nemvilágos? Amúgy meg, ha már lehet a poctolót, akkor: NOOOOrmális? UPC? Telefonon? Asse tuggya mit montak? Hát akkor?

Koky_ 2011.09.07. 12:52:23

Ilyen esetben nem rögzítik a telefonbeszélgetést?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.07. 12:56:44

@Koky_: ''...s mivel szerintük a 6000 forint elhangzott a beszélgetés során...''

megamenn 2011.09.07. 12:57:08

a hatezret azt számmal vagy betűvel mondta ?

Kuty 2011.09.07. 12:57:41

telefonon kötött szerződés esetén 8 napon belül indoklás nélküli elállásra ad lehetőséget a jogszabály. Gyanítom,ez már letelt, de jobb, ha a poszt-toló tud róla. Egyébként meg a poszt-tolónak kellene kapnia nyomtatott példányt a szerződésmódosításról, illetve a UPC-nek biztosítania kell, hogy a júzer a hangfelvételt meghallgathassa.

megamenn 2011.09.07. 12:59:59

@estrella negra: az ilyen beszélgetésekbe mindig bele kell vonni a pina, gruppenszeksz, szolgálati lakás, lottó ötös és hasonló kifejezéseket, hogy lehessen mire hivatkozni a későbbiekben.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.07. 13:00:10

@Horváth Lajos: gondoltam az egyértelmű volt első blikkre is :)

2011.09.07. 13:02:00

@atpijkamo: ugy latszik ma sem tudsz olvasni, csak bofogod a hulyesegeidet.

"Ezt nem értem. Ha megfelel a havi hatezer, akkor mi a probléma?" - ezt pontosan hol olvastad a post-ban?

A masik: "Ez talán olyan, mikor ki van írva a teszkóban, hogy 500 Ft a cukor, de nem viszik. Erre fölé írják, hogy 600 és áthúzzák, erre mindenki viszi, mint a cukrot. " Na igen, erre szokott a GVH sulyos bunteteseket kiszabni, hogy egy sosem letezett arbol adnak "kedvezmenyt". A fogyaszto megtevesztese, gyengebbek kedveert.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.07. 13:02:16

@proszpero: Minek a jupcos telefonvonalhoz üzenetrögzítő, amikor ingyen* van a hangpista?

_______________________
* Lófaszt, semmi sincs ingyen, csak más néven fizettetik.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.07. 13:05:00

@Zwei: >>"Ezt nem értem. Ha megfelel a havi hatezer, akkor mi a probléma?" - ezt pontosan hol olvastad a post-ban?<<

"állítólag bemondta a 6000 Ft-os havidíjat"

Szövegértésed még mindig egyes, leülhetsz.

zsocsa 2011.09.07. 13:05:14

a upc nek van az egyik leg
bunkobb ügyfélszolgálata.egyébként velünk is leveleztek már szintén telemarketinges átvágás miatt.ott a dátum nem stimmelt..lám ök nyertek akkor is..

2011.09.07. 13:07:13

Az "allitolag bemondta", valamint a "megfelel a havi hatezer" az hol van egymassal koszonoviszonyban? Idiota.

serfecs (törölt) 2011.09.07. 13:11:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: nem üzenetrögzítő, te :-))) HDD-s set top box az szerintem.

elwood 2011.09.07. 13:13:00

kiszámoltam, 6000Ft-ért éppen hogy megéri szolgátatni, 5000-ért már nem.

tehát a poszter fillérb*szó köcsög aki alulértékelt áron ragaszkodik a meghirdetett szolgáltatáshoz a UPC pedig korrektül járt el,

a felvételen halkan de kivehető ahogy az üzletkötő "kérem hagyja figyelmen kívül amit mondok" szavakat mondja

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.07. 13:18:16

@Panni75: Osztán ez miből olyan biztos a számodra? Sikeres ember amúgy meg nem néz rögzítős tévét. Másféle tévéadást sem.

serfecs (törölt) 2011.09.07. 13:20:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hát ennek van értelme. Miért venne valaki kábelszolgáltatótól üzenetrögzítőt szerinted?

Egyéves Önkéntes 2011.09.07. 13:23:52

Így van, ne azt nézzétek,amit mondd, hanem amit tesz a UPC!

Amúgy is benne van az apróbetűs rész 176. oldalán, hogy az 5000 forint esetenként 6000 forintnak értendő.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.07. 13:28:35

@Panni75: Árulnak (legalábbis régen árultak) azok egyszerű tone telefonkészülékeket is, talán üzenetrögzítőset is. Hogy miért venne ott valaki: Mert a legalapvetőbb és egyedül globálisan érvényesülő emberi jog a hülyeséghez való jog. Szolgáltatótól (esetleg) szolgáltatást szabad venni.

ringer 2011.09.07. 13:37:17

És a posztoló ha felmondja egy éven belül a szerződését, a UPC még jobban jár vele a kötbér miatt...
Marketinges amúgy nem hívogat ügyfeleket, az az értékesítő feladata.

2011.09.07. 13:41:58

biztos csak félreértés volt:
-és akkor az ár nem változik?
-Persze hogy nem, ez a határozott idejű szerződés lényege. Most megkötjük 6000 Ft-ról, és 11 hónap múlva is ennyi lesz.
-szóval akkor biztosan nem fog változni az ára?
-*ssss gyökér* nem fog kedves uram

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.07. 13:50:51

@ringer: Egyik kutya, másik eb. Szerencsétlen, agymosással gátlástalanított munkanélküliek.

főboszorka45 2011.09.07. 14:10:49

UPC-vel csak üvöltve lehet kommunikálni.
Múltkor kiszúrtam egy üzletkötóvel.
Aszonta, hogy hoznak új modemet. Ok. Akkor kijönne ő is és akkor megegyezünk, hogy milyen sávszélességet akarok.
Mondom ok.
Addig fizettem a netért 5500 ft-ot,. Üzletkötő kijön, mondja, nagyobb sávszélesség.
Mondom nekem jó az eddigi is, mert elég gyors és nekem elég, mert nem töltögetek le filmeket, stb...
Akkor marad a régi svászélesgé, de ez 5000 ft. jó lesz? jó hát!!!!
Azt a savanyú ábrázatot klátni kellett volna.
Ahelyett, hogy drágábbat kötött volna, még olcsóbb lett... hihihi!!! Megérdemelték!!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.09.07. 14:20:15

Ügynöktől SOHA, SEMMIT!

Azért keres meg, mert magadtól úgysem vennéd meg a szolgáltatást.

Tölgyasztal 2011.09.07. 14:33:23

Korábban engem is megkeresett eme díszes társaság a hűségidőm lejárta előtt…a marketig telefonbeszélgetés elején csacsogott a hölgy mindenféléről, készségesen válaszoltam mindenre, majd egyszer csak megkérdezte,h akarok-e új csomagokról lehetőségekről hallani. Ezután elmondta,h erre egy határozott igennel kellene válaszolnom…válaszoltam neki egy határozott „nem”-et….amire 3 másodperces csend lett a vonal végén, majd próbált érvelni,h akkor nem értesülhetek a remek akciókról…amire azt mondtam,h nem baj, majd elköszöntem és letettem. Én sikeres vagyok?

ringer 2011.09.07. 15:02:34

@Tölgyasztal: Nem feltétlenül örülnék a helyedben, mert a UPC listaárai a hűségszerződéses árak nagyjából kétszeresét jelentik...

Énbagoly 2011.09.07. 15:52:00

@ringer: ez konkrétan nem igaz. :)
Nekem már évek óta hűségidő nélkül fut a dolog, és csak most emeltek rajta vagy 400 forintot. A netért, és tévéért együtt.
És újat kötni, hűségidővel már csak drágább csomagokat lehet. Mert digitális tévé, megnövelt sávszélesség, blabla...

ringer 2011.09.07. 16:57:35

@Énbagoly: Konkrétan igaz, ellenőrizd le magad: www.upc.hu/pdf/internet-listaarak.pdf
Nálad valószínűleg azért nem alkalmazzák, mert van erős konkurencia ahova könnyen átugorhatsz.

Manci néni, a szomszéd 2011.09.07. 17:05:47

Drága posztoló! Csak egy tipp, hogy hogyan szabadulhatsz meg milliós kötbérek nélkül az upécétől:

Ha egy-két hónapon belül kötötted a szerződésedet, azonnal mondd fel, így csak egy-két havi akciós és a listaár közötti különbséget kell kifizetned.

Ha régebben, akkor pedig fogyvéd, kérjék ki a hangfelvételt, ha már minőséget biztosítanak. A hangfelvételt különben neked is kötelesek kiadni egy CD-n, amit nem fognak megtenni se neked, se a fogyvédnek, mert tudják, hogy bukta van.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.07. 19:17:35

hjakérlek, Kedves Pószter! aki nem készít maga is felvételt a szolgáltatókkal történt beszélgetésről, az járhat így.
csudaszar egy állapot, de ez van.
nem drága ám egy öntapadós mikrofon amit a PC-be dux és szükség esetén csak rátapasztod a telefon hátuljára és már veheted is a dumát.

sok-sok fizetnivalót úsztam így meg. az a baj, hogy nem visz rá a jólelkem, hogy minden eset után pereljem a bizonyos szolgáltatót.

CID 2011.09.07. 20:15:33

Jézus Mária ! Minek 120 Mb ?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.07. 20:36:00

Nem lehetne a Naiv Ügyfél mellett egy új kategóriát nyitni a nemfigyelő balekok sztorijainak? Vagy egy villogó feliratot odatolni a poszt elejére, hogy BALEK ALERT!!!! Csak mert ezek marhára nem a "szolgáltató szívat ügyfelet" kategóriák.

8 nap ismerős. Volt 1x. Kiküldtek utána megerősítő levelet a feltételekről, és kiérkezés utántól élt a 8 nap.

triple_sec 2011.09.07. 22:14:19

"Ha tehát jön a UPC-től a telefon, akkor elő kell venni minden szerződést és számlát, mert etikátlanul átvágják az embert."

Módosítási javaslat: Ha tehát jön a UPC-től a telefon, akkor udvariasan meg kell köszönni a lehetőséget, letenni a telefont, esetleg visszahívást kérni, és a visszahívásig az interneten részletesen áttanulmányozni az ajánlat részleteit, az ÁSZF-et, nemcsak a jelenlegi szolgáltatónál, hanem más versenytársaknál is.

Édesanyámat hasonlóan verte át egy biztosítási ügynök (ti. hamisan tájékoztatta a feltételekről), nettó több százezer forintos mínusz eredménnyel a legkedvezőbb megoldáshoz képest. Ügynökben, telefonon ajánlatot tevő kollegában SOHA nem szabad megbízni! Ehelyett érdemes több helyen körbenézni, a legkedvezőbb ajánlatot kiválasztani, és magunk keresni meg a szolgáltatót, hogy érdekel az ajánlatuk. Némi idő, persze, de kisebb az átb*ás esélye.

varvizib 2011.09.08. 10:38:38

"Többször is rákérdeztem, hogy az ár nem változik-e, amire határozott igen volt a válasz."

Ha nemmel válaszoltak volna, az jelentette volna azt, hogy az ár változatlan marad. (Kérdés: Az ár nem változik? Válasz: Nem.)

A magyar nyelv szépsége, hogy a kérdésben levő tagadásra a választ úgy kell adni, mint ha állító kérdésre válaszolnánk.

Ha valaki nem beszéli a magyar nyelvet, annak azt javaslom ne kössön telefonon keresztül szerződést ezen a nyelven.

Érdekesség, hogy a UPC-s ember se tudott magyarul. Ugyanis a tagadást tartalmazó kérdésre igen válasz nem adható, legfeljebb azt mondhatta volna, hogy "de, változik".

Ennyit erről. (Ha van itt egy nyelvész, akkor minden bizonnyal pontosítani tudja a szabályokat, amiket pongyolán, hétköznapi szavakkal megfogalmaztam.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.08. 13:04:28

"A szerződéskötési feltételek elhadarásakor aztán állítólag bemondta a 6000 Ft-os havidíjat (erre én nem emlékszem)"

Mivel a beszélgetést rögzítik, vissza kellett volna hallgattatni, aztán akkor kiderült volna, ki mire emléxik...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.08. 13:05:42

@ColT: "a beszélgetést rögzítik"

Az csak annak jó, aki rögzíti. Ha ellene bizonyíték, akkor úgyse adja oda.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.08. 13:48:40

@CID: van, aki ezt sosem fogja megérteni...

2011ben már igencsak elavult a nyócmegás adsl, ami nekem itt a műhelyemben van. de nincs másra lehetőség mert nincs kábel csak a 230V és a telefon.
jönnek az oldalak, persze hogy lejönnek. de a mai honlapok lényegesen nagyobb méretűek, mint amik anno voltak!
régen 70-80kb-os képek voltak a neten, mert azok jók voltak a 800*600-as felbontáshoz.
ma ritka a 1,5-2MB alatti, nem beszélve a videókról.
töltöm fel a 7i7-est a webre. anno direkt ezért volt 2 telefonvonalam, hogy az Eicon Diva modemmel összekössem a két vonalat és 14kval ment fel a cucc. akkoriban (tíz éve) az 1 órás műsor 50-60MB volt és 5-6óra alatt ment fel.
ma 600MB. a mostani, nyócmegás ADSL kapcsolatommal 4-6 óra mire felcsúszik. szerinted rááldoznék 3napot hogy felmenjen az adás? :D
amikor hazamegyek ott júpíszí van, 120as fájber. ugyanez az adás otthonról 1-1,5 óra alatt csúszik fel.

nnno, ezért van a nagy sebesség nem a híreket olvasni! :)

@neccharisnyás útonálló: ez a rész nekem fel sem tűnt, pedig tényleg így van!

@varvizib: igen = helyeslés = változik.
az viszont tutti, hogy nem lefelé. :D

@atpijkamo: ezért kell az embernek magának felvennie és mondhatja, hogy "kétpercharmincnyolcmásodpercnél figyeljen csak oda!"
nem kérem el az övét, bár neki tárolnia kell és ezt egy esetleges pernél a bíróságon fel is kell tudja mutatni. nincs rendszerösszeomlás, nincs elveszett, nincs felülírtuk. ha nem tudja bizonyítani az igazát, akkor a fogyasztónak van igaza.
remélhetőleg.

upc on-line · http://www.upc.hu 2011.09.08. 15:48:18

Tisztelt Laci!

Szeretnénk felvenni veled a kapcsolatot, hogy tisztázni tudjuk a történteket, ezért kérjük küldje el előfizetésének adatait (ügyfélszám, cím) a upconline@upc.hu e-mailre.

Üdvözlettel:
upc on-line

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.08. 16:06:31

@salapapa: "ha nem tudja bizonyítani az igazát, akkor a fogyasztónak van igaza.
remélhetőleg."

Remélhetőleg.

Láttam én már karón varjút.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.10. 00:35:12

@atpijkamo: karón?! sütve nem olyan jó... előtte sokat kell pácolni.
de egy jó varnyúleves... 8-)

ahogy a ruszki bevándorló mondtavolt a Tango & Cash címezetűben miután rommá törték az auótját:
"hé! ámériká! nézd csák! én hiszek peresztrójká!"

rajen 2011.09.13. 14:31:53

Amúgy durván megemelték az árakat:

10 mega 2500 (5 giga forgalmi korlát!!!), LOL, felejtős

25 mega 4750 (társasházi kedvezmény 3200)

50 mega 6500 (társasházi kedvezmény 4500)

120 mega 9000 (társasházi kedvezmény 6000)

Mikor én kötöttem, a 60 megás volt 4500... volt egy akciójuk idén, 5000-ért 120 mega (fél éves akció) most visszaáll ugyenennyiért 60 megára. (60 mega 5000 HUF VS 50 mega 6500-ért)

Ez elég kemény drágulás. TV nincs hozzá, ami kell fent van a különböző "online videótékákban".

Elemir 2011.09.19. 19:54:56

Hmm!

Na akkor elmondom. Nekem 120 mega van, és engem is felhívtak, hogy hosszabbítsak. Mondom felesleges, mert így lemondhatom.

Később visszahívtak, hogy fél évig 1500 Ft-al olcsóbban kapom. Mondom oké.

Ma hívtak fel, hogy elnézték és csak 3 hónap lett volna, adminisztrációs hiba történt.

Erre azt válaszoltam, hogy ez egy szerződés, mintha tollal írnám. Azaz ami ott van, akkor és ott érthető IGEN-t mondtam rá, azaz nem áll módomban elfogadni, a hibát. Most várom a hívást. Ha esetleg további ügy lesz belőle elmesélem, bár ebből Ők biztosan nem jöhetnek ki jól. Legalábbis meglepődnék

cicesz 2011.10.12. 17:17:10

Érdekes. Mármint az, hogy rinyálsz 6000 ft miatt! Én 9000ért kapom a 120as netet, mert a címemen nem lehet igénybe venni olyan speciális árat, mint amin te megkaptad. Örülnék ám, ha nekem is 6000 lenne, egy szót se szólnék. Gyökér vagy, de nagyon. Én is egy hasonló multinál dolgozom, ahol van a cég, meg vannak az ügyfelek és már megtanultam, hogy az ügyfelek azokból a majmokból lettek, akiknek nem kellett volna lemászniuk a fáról az evolúció során. Egyébként a másik, hogy ha nem hiszel nekik, hogy mit állított az üzletkötő, akkor kérheted, hogy a rögzített beszélgetést adják ki neked is. Akkor aztán napokig pattoghatsz rajta magadban, hogy mekkora gyökér is voltál, amikor elfgadtad, hogy plusz egy ezresért dupla akkora sávszéled lesz, mint azelőtt... Az a baj ezzel a néppel, hogy csak azt tartják nyereségesnek, meg jó üzletnek, ha kevesebb pénzért többet kapnak. Nagyszájú b@lf@szok kommentelik a másik b@lf@sz "problémáját", de mindenki csak szidni képes a szolgáltatókat. Kéne már nekünk, multiknak is egy fórum, ahol kifejthetjük, hogy az ügyfeleink mekkora gyökerek, b@lf@szok és nevetségesek!
süti beállítások módosítása