Tékozló Homár

A legcsavarosabb reálhozambukta

2011.10.25. 13:19 | jackyll | komment

Beni fennakadt az átszervezett APEH fogaskerekein, miután kiderült, hogy 3 éve áttételesen nem a munkáltatója, hanem az OTP-ból a NAV-ba visszapattanó összegekkel fizették a nyugdíját. A labda több mint 2 hónapja a NAV-nál van, akik látják ugyan, hogy van jogviszonya, de sajnos nem érnek rá kivizsgálni a dolgot:

Egy szép kis többszálú nyugdíjpénztáras sztorit szeretnék megosztani veletek: 2008 óta dolgozom jelenlegi munkáltatómnál mint kölcsönzött munkaerő. Mivel visszaléptem az állami nyugdíjrendszerbe, kaptam a nyugdíjpénztáramtól (ING) egy egyenlegértesítőt, melyen megdöbbenve tapasztaltam, hogy a jelenlegi munkáltatómtól 3 év alatt semmilyen befizetés nem érkezett. Tehát a lehetséges reálhozamomtól is elestem. Nagyot hibáztam én is, hogy ezt korábban nem vettem észre, de már mindegy. Ekkor elkezdődött a kálvária.

Írtam az ING-nek, hogy ez van, csináljon valamit. Ő azt írta, hogy ezt észlelte és jelentette a NAv-nak, de mivel visszaléptem, már nem az ő határköre. Szóltam a munkáltatómnak, aki bevallotta, hogy ugyan befizette, de ja, bocsi, az adminisztrátor kislány egy sorral elnézte a dolgot, és az OTP-s bankszámlámat gondolta OTP nyugdíjpénztárnak. Írtak az OTP-nek, aki közölte, hogy igen, nem értelmezhető befizetéseket kaptak, melyeket mindig visszautaltak a NAV-nak.

Bementem a NAV-hoz és a Nyugdíjfolyosítóhoz is. Itt mondták, hogy a jogviszonyom létezik, tehát befizetés mindenképpen történt, majd a NAV közölte, hogy egy hónap alatt kivizsgálja a dolgot. Két hónap is eltelt, nem történt semmi. Visszamentem a NAV-hoz panaszt tenni. Kaptam egy telefonszámot, hogy XY vizsgálja az ügyem. Felhívtam a számot, aki közölte, hogy ja igen, nem tudja, majd visszahív. Azóta is hív.

Ekkor már igencsak mérges voltam, írtam a PSZÁF-nek és az ombudszmannak, akik egy 4 oldalas levélben közölték, hogy az eljárást megszüntetik, mivel nem az ő hatáskörük, de nagy kegyesen megengedték, hogy ha akarok, forduljak bírósághoz.

Perelni nem fogok egy vagyonért, hogy aztán a bíróság kimondja, hogy nem állapítható meg mennyi lett volna a hozam. Így gondoltam írok nektek, hátha talán történik valami, legalább a NAV válaszol bokros teendői közepette, miután két levelet írtam, és kétszer voltam bent személyesen náluk.

Felháborítónak tartom, hogy habár egy adminisztrátor hibázik ez 3 év alatt nem tud megoldódni, illetve a NAV semmilyen értesítést nem küld nekem az ügyről. Mégis csak az én pénzemről, az én nyugdíjamról van szó.

Köszi, hogy elolvastátok.

Beni

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KecskeDotyi 2011.10.25. 13:21:36

Nyugdíj? Hehe, ugyanmár...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.25. 13:35:51

@KecskeDotyi: Már kevesebbért is írtak homárposztot.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 13:37:39

ércsük. da akkor most hun van a péz?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.25. 13:39:49

Mennyi volt a legkisebb - nullánál nagyobb - összeg, amiért homárposztolt valaki? Referenciát is kértek, "úgyemléxem" nem jó.

KecskeDotyi 2011.10.25. 13:43:56

@atpijkamo: Jogos.

Amúgy ha hibás beérkezés érkezik az otp-hez, akkor miért nem a küldőnek utalja vissza, miért a NAVhoz megy?

neet 2011.10.25. 14:20:39

A reálhozam az az, amiről ígérték, hogy lesz, de nem lett? Jaa, olyanból van egy csomó...!

dr. _mmm_ 2011.10.25. 14:54:36

kmm.. Én minden évben kaptam egyenleginformációt, hogy menyi befizetés történt stb stb.. gondolom te is kaptál csak kitörölted vele a valagad az helyett hogy elolvastad volna

Tron65 2011.10.25. 14:56:23

@KecskeDotyi: Akkor Te vagy a nyerő!
Én a kezdetek óta tag voltam, 2045 Ft reálhozamot postáztak ki.

Amúgy érdekes, hogy 2 társaság is elüdült rajta 3 évet...

dr. _mmm_ 2011.10.25. 14:57:30

@KecskeDotyi: Ezen én is gondolkoztam.. ha nem stimmel a név / számlaszám kombó akkor a bank kérdés nélkül visszaküldi és nem pedig utalgatja tovább..

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.10.25. 15:01:41

@_mmm_: nem vagyok könyvelő, de nem úgy működik, h ezt is az apeh-nek utalja a cég és az apeh utalja tovább?

dr. _mmm_ 2011.10.25. 15:05:42

@fghjk: passz.. de az OTP akkor sem utalgatja.. milyen jogon?

De szerintem a cég közvetlenül a magánpénztárnak utalta..

metal · http://electric.blog.hu 2011.10.25. 15:38:52

@fghjk: @_mmm_: fghj-nak van igaza, az apeh-nek kellett befizetni, és ő utalta tovább, a bevallások szerint. Tehát a cég egy összegben átutalta az összes alkalmazottja magánnyugdíj befizetését az apehnek, aki a bevallás alapján szétszórta a pénztárak között.

A történetben tényleg kérdés, hogy az apeh miért nem kérdezett rá a hibás bevallásra, de legalább akkor felelőssége a posztolónak is van, aki szart az egészre!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.25. 15:48:32

Ez a szép Mo-ban

Vegyétek már észre ekézés helyett, mert lehet hogy a posztoló nem figyelt 3 évig, a APPARÁTUS nem ugy dolgozik, egyszerűen laszarja a zembereket
Jl pofán kéne csapni minden ügyfélszolgát és azok főnökét, aki nem válaszol 30napon belül,
vagy tologatja az ügyet

Szeretem ekézni én is a posztolókat, de ez pont nem ilyen
Kiváncsi lennék akik itt hablatyoltok, ti mit tennétek?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.25. 15:52:49

@metal:
Mi az hogy szart az egészre
Hány olyan eset látott már napvilágot, hogy a melós nem volt bejelentve és csak később , évekel jött rá
Kérdezze le a jogviszonyt, az eü. biztositást havonta?
Őneki az a adolga hogy üsse a vasat, a hp Gizike meg elbaszhatta a jelek szerint az utalást
Vajon a többi melósnak hova utalta?

Most hogy népszámlálás lesz
Nem kaptam semilyen papirt/értesitést, nemvolt itt a számláló
Jellemzően sajnos itthon vagyok
Akkor most nekem kellene mennem a jegyzőhöz hogy számláljanak meg?
Nem megyek, leszarom az "apparátust"

White Eagle 2011.10.25. 16:04:15

Nem a reál bukta az érdekes, hanem a 3 év pénze hova lett. Azt valami egyéni számlán kellene jóváírni (a kormány ígérete szerint). Nem tudom azt mikorra csinálják meg, de 12 hónapot ígértek, a fele elment. Nem csak poszt toló pénze nem lesz meg (elveszett a kapalpban), hanem ha minden így megy, akkor a miénk sem. Függetlenül attól, hogy Gizike hova utalta. Azokra akikre rábíztuk a pénzünket, az életünket, jövőnket (a megválaszott politikusok, mostani és régi, a jövőbeli), nagyívben ránk, csak a saját pénzük életük és jövőjük érdekes.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2011.10.25. 16:44:17

Gizikének más dolga volt. az igazgatóúrral toszott. ne őt ekézzétek, nemtehet róla.

elwood 2011.10.25. 16:59:44

poszter egyrészt bontson pezsgőt, hogy tömött borítékokat fog kapni nyugdíjas korában, hiszen maga S. Pál garantálja az értékét

a munkáltató hibázott azt be kell perelni

a NAV meg együtműködik a nemzettel, mindent a közjóért, de ilyen sztori úgysincs már csak régen volt, tehát fotosop

elwood 2011.10.25. 17:00:56

@White Eagle: "Azt valami egyéni számlán kellene jóváírni (a kormány ígérete szerint)."

akkor az úgyis van
(további jó éjszakát, álmodj tovább)

holdlányka 2011.10.25. 17:40:27

Mégegyszer:

A sok kicsinyeskedő azt a párszáz, párezer ft-nyi alamizsnát siratja, és a biztosítókat anyázzák, közben egyszerűen nem veszik észre azt, ami majd kiveri a szemüket..
Mélyen Tisztelt Hőn Szeretett Kormányunk (értsd: Vezérünk) nagyságrendekkel többet nyúlt le tőlünk, (A TELJES befizetést ÉS a HOZAMOT) és ezzel még el is dicsekedtek!!!
(Persze azóta az államadósság jóval több lett, mint a MNYP pénzek lenyúlása előtt, de ez egy másik történet...)
Azt, amit a MNYP felé befizettél, (vagy a munkáltatód) a tied lett volna...Na a poszt-toló igazából akkor faragott volna rá x év múlva nyögdíjasként...
Így az sem tuti, hogy lesz állami nyögdíjunk...
Több posztot nem akarok az MNYP-kről.

/tno+DA= 2011.10.25. 18:09:59

@atpijkamo:
Lemaradt egy 4-es!
Én 3 év után kaptam közel 49000 Ft-ot.
És nem, nem vagyok agyonfizetve.

Shinjuku 2011.10.25. 18:48:00

En azert ekeznem a poszt tolojat is egy hanygyanyit... 3 ev alatt hogy a bubajos fenebe nem lehetett erre rajonni? A munkaltatotol nem jon adoigazolas minden evben? Az OTP-tol nem jon szamlaegyenleg minden honapban? A nyugdijpenztartol nem jon egyenleg minden evben?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 18:59:47

A posztoló azt írja, a saját OTP-s bank(!)számlájára utalták a pénzt. Innentől nem értem, ki kivel van.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 19:01:06

Az APEH-nak való utalás meg csak a végefelé volt.

megamenn 2011.10.25. 19:25:48

Nem hazafias cselekedet elérni a nyugdíjas kort.

KecskeDotyi 2011.10.25. 20:33:12

@Tron65: Én? Én nem ING-s voltam és 425 Ft lett a reálhozamom 3 hónapnyi meló után XD

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.25. 21:11:33

A nyugdíj nagyon jó dolog, de az elérésekor vigyázzunk arra, hogy ne idegesítsünk fel másokat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.25. 22:48:37

@KecskeDotyi: A NAV(=APEH) volt a küldő. A cégek az APEHnak utalták, az APEH pedig továbbutalta annak a pénztárnak, amit a munkáltató megadott.

Az mondjuk eléggé fura, hogy az APEH nem vette észre, hogy az adott számlaszám nem valamelyik manyuphoz tartozik: ugye volt vagy húsz manyup, amennyire tudom, a befizetések minden manyuonál egy számlára mentek (a személyeket a közlemények azonosították), tehát fel kellett volna tünnie, hogy az adott számlaszám nam manyup. Arról nem is neszélve, hogy az is alapból látszik egy számlaszámon, ha nem INGs, hanem OTPs.

igazságos 2011.10.25. 23:41:08

@atpijkamo: aki már itt tart, nagyon szánalmas lehet.

Elvileg a reálhozamot se kaphattuk volna meg.

@KecskeDotyi: Ez igen, te rekordot döntöttél, hol van ehhez képest az én 6 ezer forintom, ami 12.000 forint reálhozam megsarcolása után kaptam. :)

igazságos 2011.10.25. 23:42:42

@KecskeDotyi: 2005 óta voltam tag, és 6 ezret kaptam. Sikeres-e vagyok?

2005 óta volt tesóm tag, és kapott 20-at.

Mindenki rosszul járt a környezetemben, én meg persze örültem, hogy kaptam valamit, tehát én voltam az egyetlen, aki jól járt.

Remélem, legalább okosan befektetted azt a pénzt...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.25. 23:44:40

@igazságos: Aggódom, hogy mindenki nagyon szánalmas lesz...

igazságos 2011.10.25. 23:50:31

@atpijkamo: tulajdonképpen olyan után sír, ami amúgy sem járt volna, Orbán Viktorék ezzel fogták be az elégedetlenkedő pórnép száját.

Ha nem adtak volna reálhozamot, ki tudja, mi történt volna...

Szóval, aki még mindig emiatt sír, az mindent megérdemel. Az életben is, az elmulasztott lehetőséget siratni szánalmas dolog, ami elmúlt, elmúlt, bele kéne törődni.

Attee 2011.10.26. 00:17:37

@megamen:
O.V. és csapata gondoskodik a hazafiasságunkról...
@igazságos: Semmi sem törtét volna. Túl birkák és fásultak vagyunk mindenhez.
Lenyúlták a befizetéseinket a hozammal, és némi aprópénzt ebből nagy kegyesen odaadtak, hogy fogjuk be a pofánkat. Mellette megfenyegettek, hogy ugyan nem kötelező a kilépés (pedig kb. az volt) de aki nem lép ki, az csúnyán jár, nem kap állami nyugdíjat...(Ez is megér egy misét, milyen jogalapon, amikor ment a befizetés párhuzamosan az állami nyugdíjalapba is...) Emellett a maradásról kellett nyilatkozni, nem a kilépésről! Piszkos trükk. Ezzel a lépéssel, mivel szinte mindenki kilépett, ellehetetlenítették a manyupokat is. Így, aki mégis maradt, esetleg tényleg rosszul jár. A feneketlen zsák meg elnyelte a milliárdjainkat. Már el is tűntek, meg sem látszik hogy került némi pénz a zsákba.
A sok marha meg azon elégedetlenkedik, hogy ő kevesebb REÁLhozamot (FIGYELEM! NEM HOZAMOT, csak annak az infláció feletti részét!!! Amit az államiba fizetsz be, az SEMMILYEN hozamot nem hoz, az csak papíron van...mi vagy kapunk majd, vagy, ha nem lesz rá keret, akkor nem) kapott, mint a szomszédja...
Na ebből a siránkozásból van már kutyára elegem....

Megdobbent 2011.10.26. 00:17:46

Es most akkor tan meg nem lesz nyugdija? Jah, realhozama. Nah, ennyi a gyongy a disznoknak sztori lenyege. Most kapsz 100 alatt valami alamizsnat, cserebe 70 eves korod utan pofad befogod, penzt nem kapsz.

Ez a csavar basszameg, nem a tripla leszurt :)

metal · http://electric.blog.hu 2011.10.26. 09:45:40

@horex: "Kérdezze le a jogviszonyt, az eü. biztositást havonta?"

Nem, de megnézhette volna évente a Pénztár éves összegzését. Amit kiküldött neki.

"Őneki az a adolga hogy üsse a vasat, a hp Gizike meg elbaszhatta a jelek szerint az utalást
Vajon a többi melósnak hova utalta?"

Igen, de amíg emberek csinálják az adminisztratív dolgokat, addig lehet hiba is benne (vagyis szinte biztos, hogy lesz). Annyit mindenki megtehet, hogy időnként, megnézi azokat az információkat, amiket el tud érni, hogy ott minden jó-e!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.26. 13:02:31

Nekem 4200-at hozott a reálhozam 14év tagság és az aktuális létminimum kb. duplája után.

200-at adtam a postásnak, mert szerencsére ritkán használom a szolgáltatását.

A maradék 4000Ft-ot pedig befektetem!

Veszek rajta kenyeret, az régen 3,60Ft volt, ma 100x több. Ez a kamat, nem az álompapír !!!

rókafogta 2011.10.26. 14:01:38

@holdlányka: Teljesen veled értek egyet! Érdekes az itt hozzászólók mind pár ezret kaptak reálhozamként (én aki a "szar" OTP nél voltam nem is nagy befizető 58 000 Ft.reálhozamot kaptam és 298.000Ft volt a teljes hozamom amit Vezérünk a befizetésemmel együtt ellopott! Valaki írta minden évben kapott értesítést a MNYP befizetéséről, hozamról stb.Ez így igaz! A panaszkodónak csak annyit ha évekig nem vette a fáradságot , hogy elolvassa akkor ne csodálkozzon, úgyszintén az aki 4000Ft reálhozamot kapott az már rég észre vehette volna, hogy valóban szar a MNYP pénztára. Miért nem váltott? Az OTP nek utalt MNYP re csak annyit az OTP valóban miért a NAV nak utalta miért nem vissza? Nehogy azt mondja valaki mert a NAV utalta a MNYP ,mert ez így nem igaz csak a megszűnése előtt kb. 1,5 éve. előtte mindenki az MNYP számlára utalt, 16 éve utalok mindent tehát tudom.Egyébként a cég is kapott minden évben elszámolást a MNYP befizetésről(vagy hiányáról), tehát a cégnek tudnia kellett ,hogy rossz helyre utalt(ha utalt) -ebből következik ,hogy nem igaz ,hogy nem vette észre!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.26. 15:38:56

"Az OTP nek utalt MNYP re csak annyit az OTP valóban miért a NAV nak utalta miért nem vissza? Nehogy azt mondja valaki mert a NAV utalta a MNYP ,mert ez így nem igaz csak a megszűnése előtt kb. 1,5 éve."

Rosszul tudod, 2007 óta ment az Apehen keresztül a tagdíj.

rókafogta 2011.10.26. 18:41:25

@promontor: Ezt én írtam (kb 1,5 év a megszűnés előtt ) és akkor mi van, max. rosszul emlékeztem pedig elhiheted 16 éve utalok mindent! Akkor meg a munkáltató simlizett mert az OTP be miért utalt (tök mindegy ,hogy ING be kellett volna (ill.már a NAV ba), az OTP meg vissza kellett volna utalnia mivel nem tudja milyen címen és jogon utalták a pénzt ,hogy a munkavállaló melyik MNYP van,volt!Amíg ez egyáltalán lényeges volt.Tehát ezen a kérdésen szerintem kár vitatkozni.Azt is leírtam a munkavállaló és a munkáltató is minden évben kapott egyenleget a befizetésről tehát már az első évben ki kellett volna buknia, és tapasztalatból tudom ,hogy ha kevesebb befizetés történt a számítottnál , akkor jelezték (sőt késedelmi kamatoztatták is)ugyan úgy mint a NAV egyéb járulékoknál. Ha meg az időszak az amikor a NAV keresztül ment az utalás, akkor a NAV is hiányolja ill. az MNYP (ING) is. És valóban pont a végére.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.27. 14:34:44

@rókafogta: "Akkor meg a munkáltató simlizett mert az OTP be miért utalt (tök mindegy ,hogy ING be kellett volna (ill.már a NAV ba)"

Nem utalt a munkáltató az OTP-be. Az Apehnek utalt és emellé nyilván megadta a posztoló adatait, csak éppen a magánpénztári tagságra vonatkozóan tévesen, ezért ment az OTP-nek az Apeh utalása, az ING helyett.

Az igaz, hogy a posztoló figyelmetlen volt, ezt nem vitatom. Az más kérdés, hogy ez láthatólag nem csak vele fordul elő.

rókafogta 2011.10.27. 17:58:19

@promontor: Nem akarok én ezen rugózni(nyilván figyelmetlenül olvastam)ha munkáltató téves adatokkal utalt , miért nem vette észre(én részemről negyedévente szólok a könyvelőnek kérje le a Nav folyószámlát(mivel már égettem meg magam)elküldi e-mailban és én átnézem , hogy hol van esetleg hiány vagy többlet és próbáljuk korrigálni.tehát részemről ennyi.

Xezs 2011.11.01. 20:57:59

A kedves ügyfél nem szokta átbogarászni az éves egyenlegértesítőit? Nagy hiba.
süti beállítások módosítása