Tékozló Homár

Duplán fizetett tankolás az Auchannál

2011.05.05. 13:38 | jackyll | 147 komment

Annának sikerült megtalálnia az automata Auchan kutak közül azt a kísérleti példányt, amelyik minden digitálisan vagy manuálisan beütött összeget levon az ügyfél kártyájáról. Egyszer ugye meg kell adni a keretet, aztán pedig kialakul a tényleges tankolás ára. Az összesen:

2011.03.21.-én automata Auchan kúton tankoltam a Dunakeszi Auchan töltőállomásán. Az automata kúton a bankkártyát kell előre használni, megad a vásárló egy keretet ami foglalásba kerül és maximálisan annyiért tud tankolni. Én 18000 Ft-os keretet határoztam meg, a tényleges tankolás értéke 14720Ft volt, itt még úgy tűnt rendben van a tranzakció, levonásra került a 14720 Ft. A meglepetés akkor ért amikor később beterhelte a számlámra  a 18000 Ft is, aminek az összege 32720 Ft, tehát ennyit fizettem 14720 Ft-os tankolásért.

Olvasson tovább!

Hetek óta lebeg az átutalt pénz a bankok közti űrben

2011.05.05. 11:45 | jackyll | 150 komment

Sem a CIB, sem a K&H nem tud magyarázatot adni, hogy lett a Viktor számlájára 2 hete átutalt 25 ezer forint. Elképzelhető, hogy már a kábeltolvajok dézsmálják a bankszektor infrastruktúráját? Ha még nem, akkor mikor?

Mélységesen fel vagyok háborodva, hogy a mai világban ekkora pofátlanságot képesek megengedni maguknak a bankok! Az elektronikus banki szolgáltatások világában mégis hogy a búbánatban tudják heteken át lebegtetni a pénzt a "vákuumban"? A CIB bankból elutaltak nekem 25e Ft-ot (2011.04.20.), de a K&H bankos számlára több mint két hét alatt sem ért át az összeg!

Olvasson tovább!

Garanciális rózsa

2011.05.04. 16:30 | jackyll | 52 komment

Ilyen is van: naiv ügyfél ősszel várásolt rózsái tavaszra elpusztultak, szó nélkül kapott helyettük cserét:

Tavaly ősszel vásároltam 2 db magas törzsű rózsafát a Praktiker egyik budapesti áruházában. Ahogy hazaértem, rögtön elültettem a töveket, hogy még ősszel megeredjenek. Időközben beköszöntött a rossz idő, ezért olyan helyre vittem őket, ahol télen is át lehet teleltetni. Idén tavasszal kitettem a két rózsatövet a napra, a kertbe, és izgatottan vártam, hogy megjelenjenek a rügyek. Sajnos eltelt kb. három hét is, de nem történt semmi. Szerencsére a növényen rajta volt egy címke, ahonnan le tudtam olvasni, hogy honnan, melyik kertészetből származnak ezek a rózsák? Gondoltam, felhívom őket, hogy még várjak-e türelemmel, amíg elindul a növény fejlődése, vagy már nem érdemes.

Olvasson tovább!

Versenyfutás a parkolási díjért

2011.05.04. 14:56 | juszka | 111 komment

Gyorsak és szemfülesek a parkolóőrök a Ferencvárosban, főleg, ha kis csomagok szélvédőre helyezéséről van szó. Zsolt büntetése is csak egy percen múlott - milyen kár, hogy már sms-ben is el lehet intézni a parkolást. Így egyszerre több dologra kell figyelniük a kedves parkolóőröknek. Talán majd legközelebb.

A mellékelt "bizonylatok" mindent elmondanak. Legundorítóbbnak azt tartom, hogy ez kilesett engem, és nyilvánvalóan akkor akart megbüntetni, amíg elsétálok a parkolóóráig.

Olvasson tovább!

Mindent kipucol az Allianz: pénzt, autót, hitelt

2011.05.03. 14:48 | jackyll | 79 komment

Igazi vérfagyasztó horrort küldött egyik kedves olvasónk. Önhibáján kívül totálkárosra zúzták az autóját, a károkozó biztosítója, az Allianz pedig a "szerencsétlen véletlenek" egybeesésének következtében teljes anyagi csődbe kergeti naiv ügyfelet. Először nem akartak fizetni, aztán elintézték, hogy a bank felmondja az autó hitelszerződését. Ez naiv ügyfélnek 1 millió forintjába került volna, de elismerték a hibát, és a pénzt átnyomták a banknak. Viszont ezen felül már nem óhajtják kifizetni a szintén 1 milliós javítási költségeket:

2010 szeptemberében egy figyelmetlen sofőr a külső sávból balra akart kanyarodni, engem nem vett észre a belső sávban, és összetörte az autómat. A hibáját azonnal elismerte, a kötelező biztosítása az Allianznál van. Bejelentettem a kárt az Allianznak, nem sokára meg is nézte a kocsit a kárszakértőjük. Mivel hitel van az autón, bejelentettem a banknak, hogy az autó összetört. Felhívtam a biztosítót, hogy szeretném minél előbb javítatni a kocsit, és szükségem lenne arra, hogy mekkora összeget engedélyeznek a javításra. Eltelt két hét, többször is hívtam a biztosítót, de nem tudták soha megmondani, hogy hogyan áll a kárügy. Kb. október végén felhívtam őket, hogy beviszem az autót egy márkaszervizbe javításra, és majd ők megküldik a számlát, mert nem akarok tovább várni.  Kb. 10 nap múlva jött egy email, hogy az autó szerintük 2.400.000 Ft-ot ér, gazdasági totálkárra 600.000 Ft-ot fizetnének, vagy a javíthatósági határ szintén 600.000 Ft.

Olvasson tovább!

Jegyhiányra gyúr a BKV?

2011.05.03. 12:12 | jackyll | 84 komment

Ági óvatosan kérdezi, hogyan lehet 6000 forintnál olcsóbban tömegközlekedni, ha pénztár nincs és az automata sem működik? Esetleg direkt erre épült az ágazat? A Homár az utóbbi időben nem figyelte a jegyautomaták állapotát, úgyhogy a kommentelőknek kell dönteniük az összeesküvéselmélet létjogosultságáról:

Az eset már néhány hete történt, de most jutottam csak el oda, hogy írjak neked a BKV 22-es csapdájáról. Megesett ugyanis, hogy egy vasárnap délután úgy alakult, hogy előre meg nem tervezett módon, szerettem volna a Bosnyák téren felszállni a 7-es buszra. Gondoltam, nem vagyok elég rutinos bliccelő, meg különben is, legyünk jóban a BKV-vel, veszek jegyet. Igenám, de hol? Pénztár zárva, jegyautomata nem működik, a boltok vagy zárva, vagy nem árulnak jegyet. Nincs időm elmenni másik megállóba, mert indul a vonatom Kelenföldről (tudom, nem lehet sikeres, aki úgy gondolja, hogy vasárnap délután BKV jegyhez jutni könnyű dolog).

Olvasson tovább!

A cégvezető szerint nem gyártási hibás a belülről szétszakadt Benetton-cípő

2011.05.02. 11:37 | jackyll | 162 komment

Brúnó bizonyára direkt két számmal kisebb cipőt vásárolt télire, hogy az még garanciális időn belül elpusztuljon. Különösen vicces a cégvezető független szakvéleménye, aki szerint a belső szakadások "nem rendeltetésszerű használatból" erednek. Vajon mire gondolhat? Hörcsögöket nevelt benne?

Egy a "united colors of benetton" (AIKO Hungary Kft.) budapesti üzletében vásárolt cipő, és annak szavatosságára vonatkozó igényem érvényesítésének történetet szeretném Önökkel, az olvasókkal, és a sajnálatos módon ehhez hasonló helyzetbe kerülőkkel megosztani...az első tanulság: az ember még ha tudatos vásárló, a jogszabályokat "nagyjából" ismeri (mert véletlenül ilyen területen dolgozott korábban...), akkor sincs "biztonságban". Az említett lábbelit 2010 december 19-én vásároltam kb. 20 ezer Forintért. A terméket rendeltetésének megfelelően használtam. Ki gondolná, a lábamra vettem, bekötöttem, majd lépkedtem benne. Nem futballoztam, betonoztam, vagy ástam benne árkot. Kívülről nincs is semmi baja, szinte úgy néz ki, mint a vásárláskor. A probléma belül van, a bélésével, mely több helyen elkopott, elvékonyodott, majd kiszakadt. Gondoltam sebaj, visszaviszem, hiszen a vásárlás óta még nem telt el fél év sem, tehát (bár egészen biztos vagyok benne, hogy a hiba nem a használat helytelenségéből eredt) a hiba keletkezésének okát a forgalmazónak kell bizonyítania.

Olvasson tovább!

Forintszámlával nem jó külföldről rendelni

2011.05.02. 00:08 | juszka | 211 komment

Gabesz rendszeres olvasónk, de ez se menti meg a banki szopatástól. Vagyis a vásárló számára nem túl előnyös átváltásoktól. Etikátlan, de hát mióta foglalkoznak ezzel a pénzintézetek? 

Előljáróban leszögezem hogy lehet hogy nem törvénytelen amit leírok, ám etikailag mindenképp kétséges a dolog. Az én kis bankomról lenne szó. Emkébé...amivel eddig nemigazán volt problémám a mai napig. Én balga netes áruházban merészeltem a keservesen megkeresett forintjaimat elkölteni. Bankkártyával fizettem, minden rendben zajlott az elszámolásig. Mivel az oldal angol, érthető módon Albion pénznemében lett a számlám megterhelve a megrendelt áru + postaköltség értékével.

Olvasson tovább!