Kriszta telefonjáról 3 hónap szervizbe rohangálás után megvonta a szerviz a garanciát, mert a sok javítgatás közben fizikailag is megsérült a készülék. A Vodafone eddig azért nem cserélte, mert a szerviz szerint rendben volt a Sony Xperia X10, azóta meg a garancia hiánya miatt. Végülis csak 17 hónap hűségidő maradt az előfizetésen telefon nélkül, úgyhogy ez egy korrekt díl:
November óta küzdök a Vodafone - Cordon Electronics (Sony Ericsson márkaszerviz) duóval, végső elkeseredésemben gondoltam írok Nektek. Augusztusban vásároltam a Vodánál 2 év hűségnyilatkozattal egy SE Xperia X10 mini pro telefont, ami kezdetektől fogva furcsaságokat csinált. Rendszeresen lefagyott, magától újraindult, beszélgetés közben szétkapcsolt, nem reagált vagy épp a kijelzőnek nem azon a részén ahova tapintottam, de a legfőbb gond az volt, hogy használat nélkül a táskámban pár óra alatt lemerült. Novemberben megelégelve a dolgot visszavittem a Vodához, elküldték szervizbe, kijelzőt cseréltek rajta, szoftvert frissítettek, akkumulátort cseréltek, de nem lett jobb a dolog. Visszavittem decemberben, majd januárban és februárban is, eddig összesen kb. 80 napot volt szervizben.
Volt, hogy csináltak rajta valamit, volt, hogy semmit. A Vodánál azt javasolták, én vigyem el személyesen a Cordon Electronicshoz a telefont, de ez sem segített. Cseréltettem benne SIM-kártyát, háromszor cseréltünk memóriakártyát - de ezt is csak azért, mert a recepciós hölgy a Cordonnál fél mondattal elejtette, hogy volt, akinek a tizedik kártyacseréje után "magától" megjavult a készüléke.
A negyedik szervizelés eredménye az volt, hogy az "egy hét tesztelés után a készülék semmilyen problémát nem mutat" jelentést követően hazahoztam és már aznap lefagyott megint, majd másnap hat óra alatt a táskámban tartva lemerült. Megelégelve a dolgot felhívtam a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget, hogy mit tehetek. Ott azt mondták, hogy mivel a Vodától vettem, ők vállaltak érte felelősséget, ezért mindenképpen hozzájuk vigyem vissza.
Időközben januárban tettem a Vodánál egy Vásárlók Könyve bejegyzést. A válaszlevélben hat hét után annyit írtak, h mivel nem írtam a (megjegyzem nyilvános, az üzletben kifüggesztett, tehát MINDENKI által látható) Vásárlók Könyvébe a panaszomban a nevem és tel.számom mellé az ügyfélbiztonsági kódomat is, ezért nem tudtak pontosan utánajárni az ügyemnek. 30 napba telt, mire ezt a hiányt észrevették - nem lett volna egyszerűbb egy telefontársaságnak felhívni és megkérdezni tőlem azt a kódot!? Azt is írták még, hogy általánosságban azt tudják válaszolni, nincs a jogszabályban meghatározva, mennyi idő után kell cserélni egy készüléket, ha a szakszerviz azt mondja, minden rendben, akkor ők ezt nem tudják felülbírálni.A levelük után felhívtam az Ügyfélszolgálatot, hogy megadjam az ügyfélbiztonsági kódomat, a telefonos hölgy azt mondta, szívesen beírja, de megint 30 napos határidő, míg újra reagálnak. Ekkor bementem személyesen az Allee-ba, ahol az igazán készséges üzletvezető hölgy megígérte, hogy személyesen a Voda szervizközpontjában nézet utána a telefonnak, miután elmeséltem neki, hogy mi a bajom a Cordon Electronics-szal. Másfél hét után tegnap kaptam meg a telefont. A Voda szervizközpontja helyett kiderült, hogy természetesen elküldték a Cordon Electronicsnak, akik úgy látszik úgy döntöttek, hogy elegük van belőlem: fogták és egyszerűen ráírták a lapra, hogy MEGVONJÁK a garanciát, mert mechanikai sérülése van a készüléknek. Egy fényképet mellékeltek, amire hivatkozva vonták vissza a garanciát, melyről egyik Vodás kolléga sem tudta megmondani, hogy mit ábrázol, illetve mi a hiba. Később közösen rájöttünk, a kép a töltő csatlakozójának belső részét ábrázolja, amit talán az akksit levéve csak egy csavarhúzóval, vagy stílusosan hajtűvel tudnék elérni, hogy sérülést okozzak rajta. Megjegyzem a telefonhoz mellékeltem egy 12 pontos hibaleírást, amiből csak egy volt a töltési gond:)
Erre már csak röhögtem és széttárom a kezem: volt három hónapig egy viszonylag használható készülékem, amit - miután negyedik hónapja van folyamatosan szervizben -, most kidobhatok. Van még 17 hónap hűségidőm egy olyan szolgáltatónál, akinél az összes családtagom számlája van, akik hetente fel tudnak hívni valami ajánlattal, mégis ha nekünk van gondunk, három hónapja sem levélben, sem személyesen, sem telefonon nem jutunk az ügyfélszolgálatosok alsó szintjénél tovább. Ha megfenyegetem őket, hogy eljövök az egész családommal tőlük, azzal mit érek!? Több ezer ügyfél közül csak egy senki vagyok.
A legdühítőbb az egészben, hogy az összes ismerősöm, akinek ilyen telefonja van, hasonló hibákra panaszkodik. A Vodafone ügyfélszolgálatosai közül többen is halkan elismerték, hogy igazam van és ez a típus ténylegesen - ahogy ők mondják - "erősen szervizigényes" készülék. Mégis a Vodafone rántja a vállát - ők nem tudnak mit tenni; a Sony Ericsson szerviz meg nem akar mit tenni. Minden legális, jogszabály szerinti, ezáltal a fogyasztóvédelmi eljárástól sem várhatok nagy eredményt. Ilyenkor a kisember mit tehet!?
Az utolsó 100 komment: