Tékozló Homár

Minden okostelefon szar, de nem minden szar okostelefon

2012.03.29. 12:59 | jackyll | 74 komment

Minden okostelefon beázik a szervizben, de még a tabletek is, hogy ne kelljen garanciálisan javítani azokat, ha a szoftverfrissítés nem válik be? Tény, hogy a legtöbb készüléket direkt hiányos funkciókkal (goto app store), gyakran félkész, de legalábbis erőteljesen kiforratlan szoftverekkel dobják piacra, mert negyedév múlva úgyis jön a következő. Tamás az unalomig ismert trükkökbe futott bele Galaxy S minitabletjével, amit a Samsung is alig talált meg kiterjedt szervizhálózatában:

Tisztelt Samsung ügyfélszolgálat, Tékozló Homár! 2011.12.03-án vásároltunk egy Samsung Galaxy S Wifi 5.0-át az edigital online áruháznál. 2012.02.18-án bekapcsolhatatlanná vált, pontosabban bekapcsolásnál a kijelzőn megjelent, hogy töltőn van és kikapcsolt. Természetesen nem volt közben töltőn. 2012.02.20-án bekerült a győri Samsung partnerszervizbe a RAAB GSM Kft.-hez. Csodával határos módon ők másnapra megjavították a fent említett hibát software frissítéssel és átadták, hogy készen van. Valószínűleg a szakképzett alkalmazottaknak nem jutott eszébe kipróbálni a bekapcsolás funkciót, miután az előttük átvett készülék ugyanúgy rossz volt. Ekkor jöttek azzal a teóriával, hogy a készülék biztos beázott, azért nem jó. Előtte lévő nap még ez a teória nem volt, ekkor duzzogva átvették újra a készüléket.

2012.03.07-én újból sikerült megjavítani a készüléket. Ugyanúgy átadta a győri bolt, hogy készen van. Ezután sem lehetett bekapcsolni. Ugyanúgy visszakerült a szervizhez.

2012.03.19-én érdeklődtünk a Samsung telefonos ügyfélszolgálatánál mi ilyenkor a teendő, mert a készülék sehol. Az ügyfélszolgálatos hölgy szerint meg kell várni, amíg visszajön a szervizből a készülék és ha akkor is rossz akkor, hívjuk fel őket, majd elkérte a telefonszámot.

2012.03.20-án jelentkezett egyik győri szervizes munkatárs, hogy ennek az egyetlen készüléknek a szervizelését nem az a szerviz végzi, amelyiknek ők elküldik, hanem onnan tovább megy egy másik szervizbe, de semmi probléma, ő személyesen gondoskodik róla és holnapra már készen lesz. Elmondása szerint csütörtökre, de ha más nem péntekre futárral lehozatják és átlehet venni.

2012.03.23. Telefonos megkeresésre a győri szerviz álláspontja szerint a kolléga szabadságon van, aki személyesen gondoskodik róla és hozzájuk nem érkezett meg.

Közben felhívtuk a Samsung Ügyfélszolgálatot, akik közölték, hogy a tablet a Telemax GSM Szerviz Kft.-nél van. A Telemax telefonba azt állítja ők nem javítanak tabletet és a készülék biztos az Oktogon-Szerviz Kft.-nél van. Ők azt állítják, hogy nálunk nincs, ők nem javítanak tabletet, a Telemaxnál van. A Telemax természetesen nem találja a saját rendszerében. Ezek után a Samsung Ügyfélszolgálat azt állítja, hogy a Telemaxnál van, de kiderítik.

Visszahívott a Samsung ügyfélszolgálat és kiderítették, hogy az Oktogonnál van, előtte akkor miért küldött a Telemaxhoz minket, illetve az Oktogonnál miért mondták azt telefonba, hogy ők nem javítják ezt a típust. Samsung ügyfélszolgálatos hölgy álláspontja szerint hétfőn felhívja az oktogont, mert ő szombaton szabadságon lesz, 16:30-kor pedig már zárva vannak szerinte. Oktogon-Szerviz Kft. weboldalán a nyitva tartás 7:00-17:00.

Összegezzünk: 78 napot volt nálunk a készülék, eddig 33 napot szervizben. Ezalatt a 33 nap alatt a Samsung szerviz kétszer megjavította és vissza adta ugyanazzal a hibával, majd aznap újra bevette javításra. Ezalatt a 33 nap alatt megvádoltak, hogy biztos beázott és azért akarom garanciába cseréltetni, mindezt csak azért, hogy ne kelljen nekik újra papírmunkával foglalkozni, illetve a telefonos ügyfélszolgálat hivatalos hozzáállása elfogadhatatlan.

Miután a kijavításra kétszer sikertelenül került sor, a kicserélést nem ajánlotta fel a kényelmetlenségek ellenére sem az ügyfélszolgálat és meg se tudta mondani hol jár a készülék, ezért élnék a vételár-visszatérítési igényemmel, illetve Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál is panaszt teszek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2012.03.29. 13:02:58

Ez így van! Azt hiszem.

CBF 2012.03.29. 13:28:33

Még jó hogy a garanciát nem tiltották le, mint más esetekben...

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2012.03.29. 13:43:31

tolton vagyok
kikapcsolodok
panaszt eszek

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.29. 13:54:36

a poszttolót lehet mán?
namánmost, vettél vóna butatelefont, nem szopnál most.
én még a 3210-el pirítok, oszt nincs is vele bajom.

Bugát 2012.03.29. 13:55:10

Vettem egy fényképezőt (kb. 120 000 Ft, átszámítva), a strandon másnap leejtettem, homok ment az optikába, a lencse nem tudott visszahúzódni. Csavarhúzóval szétbontottam a házat, rájöttem, az optikát nem tudom szétszedni, visszacsavaroztam, közben picit megkarcoltam. Harmadnap vissza a boltba, mutatom, nem húzódik be a lencse. Csere vagy kápé vissza?- kérdezték. A pénzt kértem. Ez a USA-ban történt.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.29. 13:56:05

@Horváth Lajos,a falu bikája-SMITTPÁL 4 PREZIDENT!!: te Lááájos!
Haladni kell a korral..
(süssön fánkot sütőporral)

Brrrrrrrrrrrrr 2012.03.29. 14:03:36

"Tény, hogy a legtöbb készüléket direkt hiányos funkciókkal"

Kategórikus bullshit.
Melyik készülékről van szó és milyen app hiányzott?
Egyszerüen képtelenség mindenkienek a megfelelő kombinációt kiadni appokból embererk.
Vagyis lehet 20 terrás háttértárra az egész marketet feltolni....
Pont azért van az appstor minden os-nél,hogy magad válogasd össze a tutit.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.03.29. 14:05:03

@Bugát: Ha olyan kacska kezed van, hogy kiesik belőle a telefon, akkor a faszé' kezded bontogatni?
Amúgy az a szerep, amelyikben Ámerikából osztom az észt, már be van töltve. Csaxólok.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.29. 14:06:42

@agresszív kismalac: te malacka, itt fényképezőgépről volt szó!
Csaxólok.
:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.29. 14:07:41

@kabirjedi: eszt én se értem. tegyék rá mind a húszmillió appot, hogy józsi majd kitörli ami nem köll?? hát nem eccerűbb ha ráteszi magának amit akar??? badarság.

Manyecska 2012.03.29. 14:07:43

@atpijkamo: Mit? Jaaa, azt nem. Az elébb majd beírtam a homárra milyen xar egy bizonyos hordozható cédés rádiyó mert nem indult el...rájöttem egy perc múlva nincs is benne a cd...sikeres lehetek e még vajh??:(

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.29. 14:10:06

@Manyecska: te vagy a mi emberünk!!!! ezér lelkiismeretfurdalás nélkül lehetne téged baccpapuccsal, soxor, sokáig! :D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.03.29. 14:10:17

@Dr.batgirl: Madár-madár. Ez a hsz. lényegén mennyiben változtat?
Neszójjábe!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.29. 14:11:08

@kabirjedi:
eleve, az aki okostelót vesz, de nem képes a kibaszott marketet/store-t az mi a faszt akar?

cicmen (törölt) 2012.03.29. 14:11:14

@Bugát: Vettem egy fényképezőt (kb. 120 000 Ft, átszámítva), a strandon másnap leejtettem, homok ment az optikába, a lencse nem tudott visszahúzódni. Csavarhúzóval szétbontottam a házat

Ki kellett volna mosni! :)

vendriner aladár 2012.03.29. 14:11:39

Miért nem ájfónt vettél, azt nem lehet kikapcsolni.

techmob 2012.03.29. 14:14:07

Kedves posztíró!
A fent említett hibának kettő oka lehet, az egyik, hogy az USB csatlakozó hibás lett vagyis zárlatos. A cseréje egyszerű és gyors, anyagár kb. 1000Ft-2000Ft. A másik lehetőség, hogy egy vezérlő alkatrész (BGA) szállt el a főpanelon, amely a készülék módjait vezérli. Cseréje szintén egyszerű és gyors, egy minimál felszereltségű szervizben kb. 10 perc és az anyagár hasonló mint az USB csatlakozónál.
Amíg szerviz nem tudja kétséget kizáróan bizonyítani a beázás (pl. kinagyított fotó a készülék főpaneljáról) és/vagy az illetéktelen megbontás tényét addig a készülék garanciális!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.03.29. 14:14:45

@cicmen: Lófaszt! WD40-nel kellett volna befújni.

Manyecska 2012.03.29. 14:19:47

@Bugát: így már jártam én is mosógéppel...márhogy nem leejtettem a strandon de valami gebasz volt. Kinyitottam /csavarhúzó/:D, megtekintettem, anyáztam majd vissza:(

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.29. 14:24:20

@Manyecska: strandra nem viszünk mosogépet, főleg nem ejtjük le.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.03.29. 14:30:47

@Manyecska: Egyáltalán mit akartál mosni a strandon? Vagy a mosógéppel akartál fényképezni? Hát nem mondták a boltba, hogy az az átlátszó, kerek az elején, nem objektív?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.03.29. 14:32:55

@techmob: Ezt mondd már el a Raab Gsm-nek is, lécci!

Manyecska 2012.03.29. 14:35:10

@agresszív kismalac: :)))))))))))))))!
A sógornőm ezen felbuzdulva átcsövezte BELÜLRŐL a saját mosógépét.a módszerem alapján..asszongya nem megy a víz..talált valami csövet oszt rákötötte máshová:D:D:D..elindult! :)) jó, aznap vette mit is várhatnánk ugye!

Manyecska 2012.03.29. 14:36:16

@Manyecska: márhogy: valami lógó csövet odabenn :D összevissza nem kötünk, kábelt pláne sohanem!

Manyecska 2012.03.29. 14:37:26

@Dr.batgirl: :) nem, működött:D Most mennem kell üdv.majjövök!

techmob 2012.03.29. 14:39:19

@agresszív kismalac: Mármint melyik részét? Azt, hogy, hogyan kell megjavítani egy általános hibát vagy, hogy mi a teendő a garanciális szervizeléskor? :)
Egyébként bármilyen furcsa is tényleg a szerviznek kell bizonyítani azt, ami alapján megvonja a garanciát és nem az ügyfélnek, hogy nem csinált vele olyat, amitől ugrik a garancia. Vagy legalábbis így kellene működnie. :)

É2I 2012.03.29. 14:51:36

@Dr.batgirl: Jaja, ugyanazzal, oszt' csodálkozik, hogy már minden ruhája szürke. :P Igaz a vízfogyasztása nem nőtt meg, tehát csak jó vásárt csinált.:P

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.29. 15:02:11

Mondjatok nekem 1 okostelót illetve 1 tabletet, amikről megfelelő nyúzás mellett kiderült, hogy a legstrapabíróbbak, legstabilabb szoftver van rajtuk, legtovább bírják a beléjük töltött delejjel.

Csak hogyha majd egy nap úgy kelek, nekem márpedig egy ilyen KELL, tudjam, melyikhez nyúljak.

Pfejj, tegnap tinisrác kezében micsoda trehányul gondját viselt ájfont láttam. Csak 4 helyen volt betörve a kijelző, de mindegyiknél úgy, mintha kicsi kalapáccsal tették volna.

Skodakék Fábia 2012.03.29. 15:22:53

@neccharisnyás útonálló: zte blade
mondjuk a többihez képest buta, de azért okos :)

A poszthoz egy régi homáros javaslat : véleményt lejegyzetelni és féltéglán beküldeni a Samsung szerviz ablakán.
Ha nem válaszolnak, hetente emlékeztető ugyanide...

Skodakék Fábia 2012.03.29. 15:28:47

@petrócselly: ja nem, nem bírja sokáig
viszont óccsó

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.03.29. 15:32:33

Most akkor ez tablet volt, vagy okostelefing?
Mert a beázás szempontjából ez azért nem mindegy.
Egy tablet egész másképp ázik be.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.29. 15:33:59

@petrócselly:
Az kínai?
/Csak mer' kínaitól farmernadrágon, bizsun kívül mást nem veszek. Azok, ha el is romlanak, látványosan és javítható formában./

Bár most láttam 1 olyan okostelót, amit tabletbe lehet illeszteni és hatalmas, gigantikus lesz a kijelzője.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.03.29. 15:55:30

@neccharisnyás útonálló:
Nekem olyan okostelóm van, hogy beleteszem a projektorba, és azon nézek mozifilmet.
Dolby Szörrand 8.1-es HDTV minőségben ofkorsz.

Anomalocaris (törölt) 2012.03.29. 15:59:49

Picsába már ezzel a sok kütyüs szarral. Követelem vissza a Siemens C35i-t.

marko77 2012.03.29. 16:15:27

@techmob: Ez így van.
A fogyvéddel fölösleges köröket futni, bíróságra kell menni egy független szakvéleménnyel.
A Samsung(Cordon vagy Cirma kft) hirhedt, ha szorul a hurok nevet változtatnak.

techmob 2012.03.29. 16:42:23

@marko77: Teljes mértékben egyetértek.
Egyébként nem tudom mit kell sz..akodni egy ilyen pitiáner hiba miatt. Persze ezt úgy értem, hogy az ügyfélnek pitiáner, mert sajnos neki van egy használhatatlan készüléke, plusz még csalódik esetleg a gyártóban is, hanem a szerviz szempontjából pitiáner a korábban említett okok miatt.
Ha lehetett én inkább megjavítottam még a beázott készüléket is és garanciát adtam rá, mert az is eggyel több elégedett ügyfél..mert a boltban nem a két szép szememért adják a kenyeret.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 16:47:48

@poszt toló: csak röpködnek a nevek.
telemax, oktogon, raab : ezek egyike sem samsung szerviz. Mint azt nagyon okosan megállapítottad, szerződött partnerek. Azt nem értem, miért a samsung szervizt fikázod, amikor a készüléked valószínűleg náluk nem is járt. Persze beszélhetsz hülyeséget, csak az fáj (nekem), hogy a samsungot ekézed, akiknek az egészhez annyi közük van, hogy te megvásároltad 1db terméküket, ami megdöglött, és ilyen-olyan sufniszervizekbe vitted, aztán basztatod a samsungot, hogy nem képesek megcsinálni a szarodat, amit el sem juttattál hozzájuk. Megérdemled a szopóálarcot. Viseld büszkén.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 16:50:32

@marko77: kevered a fazont a f*szommal. sony, asus, amire te gondolsz

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 16:53:16

@Dr. Phyl. Sün‼ ツ: effektíve tablet. Ebben a kütyüben nincs modem, nem tucc bele simkártyát tenni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.03.29. 16:56:35

@donfuligjimmy:
Az okostelefon nagyon hasznos eszköz, de a használatánál vigyázni kell, hogy meg ne sértsük a szomszédos ország légterét!

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 16:56:58

@neccharisnyás útonálló: lassan 1 éve van galaxy s -em, remekül szuperál.
Voltam samsung szervizben (nem sufnigsm, utcáról beesek), még a régi 2.1 -es droid futott rajta, meg tapasztalat sem volt a romcserével kapcsolatban, így az elsőt megcsináltattam velük, és elbeszélgettünk a srácokkal mit-hogyan kell-érdemes.

techmob 2012.03.29. 18:11:31

@agresszív kismalac: nem, csak javítással, egészen BGA csere szintig.

oszur 2012.03.29. 18:29:21

Tisztelt R Tamás Úr!

Köszönjük, hogy hozzánk fordult.

Szeretnénk elnézést kérni az Önt ért kellemetlenség miatt.

Kérelme kivizsgálását követően az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

Értesítjük, hogy bár a készülék javítható, az eddig tapasztalt kellemetlenségek miatt, kérését figyelembe véve, csereutalványt szeretnénk Önnek felajánlani.

Kérjük, hogy jelen levél kíséretében adja le a készüléket az Önhöz legközelebb található gyors-szervizpontuknál, (Raab Gsm 9022 Győr Pálfy u. 3.) ahonnan továbbítják a készüléket a központi szervizbe, (Oktogon szerviz Kft) ahol elvégzik a cserével kapcsolatos adminisztrációt.

A csereutalvány elfogadásával, amely az ügy teljes és végleges lezárását jelenti, Ön lemond esetleges további igényeiről.

Bízunk benne, hogy termékeinkkel kapcsolatban a jövőben csak jó tapasztalatai lesznek és a felajánlott megoldásunkat elfogadhatónak tartja.

A hatályos jogszabályok értelmében kötelességünk tájékoztatni, hogy amennyiben fenti álláspontunkat nem fogadja el, úgy emiatt az illetékes hatóságokhoz vagy bíróságokhoz fordulhat. E körben tájékoztatjuk, hogy panaszával, illetve jogainak érvényesítése iránt a következő szervekhez fordulhat:

1. az Ön lakhelye szerint illetékes Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi felügyelősége, illetve

2. Békéltető Testület, vagy

3. a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság.

A további ügyintézéshez kérjük, válaszát írásban szíveskedjen hozzánk eljuttatni.

Üdvözlettel:

Küri Attila
Samsung Zrt
Ügyfélszolgálat

oszur 2012.03.29. 18:37:13

@donfuligjimmy: Tehát az általad említett sufni szervizek egyike az ő központi szervizük. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.29. 18:45:25

No nézd csak. A végén happy end lesz a történet. Update-t igénylek a poszthoz. Nem, nem az exrendőr fogyikajáit.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 19:13:20

@oszur: én felhívtam a garlevélen található tel.számot (06-80-samsung :P), és ők mondták okos (gyk.: nem buta) telefont hova lehet, ahol rögtön foglalkoznak vele, ami úgy is történt. Azokat a neveket nem én írtam (csak összeszedtem), ha elolvastad volna a posztot, láthatnád. Végülis még csak alig tizenpár éve dolgozok számtech. kisker/nagyker vonalon, lehet ezért nem hallottam róluk, mint 'hivatalos' 'szerviz'

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 20:14:31

@oszur: tudodmit? kicsit keresgéltem. akár igazad is lehet. Mindazonáltal, én 1 rozsdás szöget sem bíznék egy olyan k(f)t -re, amit 500eFT -al alapítottak.
további adatok itt:
e-beszamolo.kim.gov.hu/kereses-Default.aspx

Xezs 2012.03.29. 21:29:52

Kibaszott nevetséges ez az egész telefonszervizesdi itthon. Úgy verik a szervizesek a faszukat a softwarefrissítésre, mintha az valamiféle isteni csoda lenne. Persze a vicc az hogy amikor visszaadják a cuccot akkor persze hogy nem működik.

Sőt, mikor hasonló cipőben azt mondtuk az ügyintézőnek, hogy akkor várjon amíg bekapcsoljuk és megnézzük hogy jó-e azt mondta hogy az nem szükséges. A papíron meg ugye aláírod, hogy átvételkor kipróbáltad.

Szerintem ez a softwarefrissítés azért ilyen menő mert az ilyen szervizekben olyanokat alkalmaznak, akik életükben egyszer már láttak a haverjuknál számítógépet és még a CS-vel is lőttek egy délutánt, szóval ők már elektronikai zseniknek számítanak.

Idióta bagázs.

Xezs 2012.03.29. 21:31:27

@Bugát: Ez meg már a ló túlsó oldala. A felhasználói balfaszság elvileg nem garanciális.

Xezs 2012.03.29. 21:33:23

@neccharisnyás útonálló: Panasonic Toughbook már van tabletben. Azt elég nehéz elbaszni.

England win The Ashes! 2012.03.29. 21:58:16

Az már volt, hogy még jó, hogy bele nem lépett?

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.30. 00:28:07

Öcsém!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rossz helyre vitted a CSamcsungodat!!!

Ide kellett volna a Lajta utca elejére.
Lajta 2 asszem,10 emeletes aljában van,hátul a bejárat.
Belvárosban szar minden ilyen téren.

MARCALVÁROS-BÉKÁSMEGYER örökké!!!!

Skodakék Fábia 2012.03.30. 10:58:02

@neccharisnyás útonálló: na bazz, ha nem veszel kínai cuccokat akkor mi van nálad otthon? Kandalló meg asztal? Mert azon kívül már minden "méd in csájna"

bekbórd! 2012.03.30. 10:58:35

A Tescóban is megjavították volna.

msam 2012.03.30. 13:24:10

1. A Ptk. idézett 306. § (1) bekezdése alapján a főszabály a következő: A vásárló, a fogyasztó (tehát nem a forgalmazó!) választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér.

Kivétel a főszabály alól /vagyis mégsem választhat a vevő/, amennyiben a vevő választott igényének

teljesítése lehetetlen (pl. „kifutó” modellt vásárolt és nincs ugyanilyen másik raktáron, tehát kicserélésre nem kerülhet sor), vagy

teljesítése a másik (nem választott) szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne (a forgalmazónak).

A felek vitája esetén irányadó szabály szerint minden egyes esetben figyelembe kell venni a dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, az adott szerződésszegés súlyát és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget, és csakis mindezen körülmények gondos mérlegelése eredményeképpen állapítható meg, melyik fogyasztói igény (forgalmazó általi) teljesítése jogszerű (bírósági hatáskör).

2. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A vonatkozó GKM rendelet nem ír elő napokban meghatározott határidőt a kijavításra, kicserélésre, csupán annyit rögzít, miszerint: „A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze”.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.30. 15:25:07

@petrócselly:
Azám. Szóval ha fűallergiád van, ne gyere, mert alvás a padlón van, szalmán. :)

Rattan bútor pl. bangladeshi. Sőt, ruhát is találtam már indonézt. :D

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2012.04.11. 15:46:33

Sok éve nem jártam itt de a baccpapucs még mindig megy látom. :)
süti beállítások módosítása