Az a legjobb a fantomtartozásokban, hogy minden nyomorult féreg elvárja, hogy majd az ügyfél bizonyítja, hogy ő igenis befizette 48 évvel ezelőtt a 13, jogelődnek a 3 forint tartozást, ami soha nem is volt, vagy különben. Az EOS Faktoring például 1,5 év alatt nem találja a lemondási lehetőségeket a UPC oldalán, ahol elég világosan kiderül, hogy telefonon is le lehet mondani a szolgáltatást. Az már csak mi tudjuk, hogy emailben érdemes. Ennek ellenére szerintük továbbra is lehetséges, hogy naiv ügyfél tartozik, aki nemcsakhogy lemondta, de új szerződést is kötött/fizetett abban az időben, plusz a régi címen is lett új előfizető.
2009. november végén párommal úgy döntöttünk, hogy Pestre költözünk korábbi Pécsi lakásunkból. Felvettem a telefont, és lemondtam az akkori UPC-s szerződésemet, és rögtön kötöttem is egy újat, igaz egy 3 hónapos kedvezményes akciójukat kihasználva párom nevére, de egyetlen telefonbeszélgetésben. Minden ok, Pesten UPC bekötve. Pécsre új albérlők, ők decembertől kötöttek is új szerződést. Február-március környékén jött az értesítő a UPC-től a pécsi címre, de még az én nevemre, hogy számlatartozásom van az elmúlt 3, novembert követő hónapok miatt. Tehát azokra a hónapokra, amikor én már egy másik UPC-s szolgáltatást fizettem egy másik városban, és az adott lakásra is volt fizetve egy szintén UPC-s szerződés, ők azonban a korábbi lemondás ellenére éreztek ott még egyet. Ezt sima hülyeségnek könyveltem el, elvégre nem ez az első eset, hogy UPC valamit tévesen számláz ki és sokadig ügyfélszolgálatos bejelentés/leokézás után is helybenhagyja a korábbi hibát, úgyhogy egy rövid telefonos bejelentést követően nem is igazán foglalkoztam a későbbi Pécsről beszkennelt és felküldött értesítőkkel. Innen aztán hamarosan eljutott az ügy az EOS Faktoringhoz, és az ezt követő 1,5 év alatt kb 8-10-szer vettem fel véletlenül ismeretlen számként valamelyik ügyintézőjüket. A beszélgetések általában így zajlottak:
- Üdvözlöm XY vagyok az EOS Faktoring Kft-től, blabla... Önnek van a UPC felé 21.650 forint tartozása.
- Nincs ilyen tartozásom, novemberben lemondtam a szolgáltatást, a UPC tévedésből tovább számlázott, annak ellenére, hogy volt egy másik működő szolgáltatás is fizetve a kérdéses idő alatt a lakásra.
- Telefonon nem lehet lemondani a szerződést.
- De igen, már korábban is sikerült, ráadásul telefonon is kötöttem.
- Az nem lehetséges, telefonon nem lehet lemondani a szerződést.
- Mondom, már megtörtént korábban. ??? De egyébként is, nem az van, hogy egy adott jogviszonyt érintő aktusok formai követelményei többnyire azonosak kell, hogy legyenek? Mármint, hogy amit megköthetek telefonon, azt le is mondhatom telefonon?
- Nem.
- Hát nem vagyok benne biztos, hogy ezt kizárná az ÁSZF, de ha mégis, akkor mi lenne ha indítanának egy keresetet, mert megnézném mit mond erre a kikötésre egy bírsóág, főleg arra körülményre tekintettel, hogy a telefonbeszélgtésben az ügyfeles végig azt sugallta, hogy én most tulajdonképpen lemondtam a szerződést.
- A lényeg uram, hogy önnek fenáll ez a tartozása, ha úgy gondolja, hogy mégsem, akkor küldjön valamilyen bizonyító erejű okiratot arról, hogy az ügyfélszolgálatos elfogadta a lemondását.
- Tehát azt a papírt, amit mindig aláíratok és elküldtek a levelezési címemre a beszélgetés tartalmával, ha ügyfélszolgálatossal beszélek? :)
- Hát uram, ha nem tudja bizonyítani, akkor a tartozása fennáll.
- Szerintem nem.
- De igen, hát ki van számlázva.
- Tévesen.
- Akkor azt bizonyítani kéne.
- Ha én követelnék valamit, akkor biztosan mindent el is követnék, hogy bizonyítsam, de így szerencsére ezzel nem kell vesződnöm.
- Pedig önnek kell, különben ez a tartozás csak nőni fog.
- Kérem, ez nagyjából a 10. ilyen beszélgetésem önökkel, az ügy maga egy buta tévedésen alapszik, az egész dolog annyira kis értékű, hogy teljesen értelmetlen vele vesződniük. Majdnem mindig ugyanoda lyukadunk ki, miközben feltételezem, ez azért mégiscsak költség önöknek, míg bevétel igazából nem nagyon várhatnak belőle, főleg, hogy látszólag eszükbe sem jut megpróbálni jogi útra terelni a követelés behajtását. Nem lenne egyszerűbb beletenni az ügyet egy olyan kosárba ahol vagy megpróbálnak összebűvészkedni vmi keresetet, beadni egy fizetési meghagyást, vagy még inkább kidobni a kukába és spórolni némi munkaidőt?
- Sajnos ezt nem áll módunkban megtenni, a viszont hallásra.
Az üggyel kapcsolatos kérdésem: elképzelhető, hogy amúgy nem lehet lemondani telefonon ugyanazt a szerződést, amit telefonon kötöttem? Ha így van, miért van lehetőség a telefonos lemondásra?
Köszi!
T
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.09. 15:16:43
➊ 2012.07.09. 15:19:01
EuG 2012.07.09. 15:38:45
Bálintka. 2012.07.09. 15:48:24
VilMarci 2012.07.09. 15:55:13
Bálintka. 2012.07.09. 16:04:50
tegyük fel, hogy az új szerződés miatt az ügyintéző boldog, és minden újat beállít, és küldi róla a papír szerű dokumentet. A lemondást meg közben tökre elfelejti, és nem küld róla dokumentet. A naiv ügyfél nem panaszkodik két hét múlva hogy nem kapott szerződésmódosításról, lemondásról papírt. Pedig kéne kapnia.
És persze a beszélgetés végén rájön az ügyintéző, hogy nem nyomta le a nagy piros rec feliratú gombot.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.09. 16:06:49
Különben a lemondott szerződésől is kellett volna némi papírt kapni, az tuti. Vagy felhívni a UPC-t, hogy vagy a telefonbeszélgetés felvételét, vagy a szerződés lemondásáról készült dokumentumot küldjék meg.
Persze lehet, hogy elég a pécsi lakásra kötött 2. szerződés is, mert egyszerre két szolgáltatás nem lehet egy helyen.
Tehát az EOS szarjon sünt. Esetleg nem lehet alkotmányellenesnek nyilvánítani azt, hogy az ügyfélnek kell bizonyítani? Ártatlanság vélelme...
parkolok.com 2012.07.09. 16:13:23
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.07.09. 16:23:59
Nos, akkor fennáll: keressék meg az új szerződés hangfelvételét, na, pont abban van a régi lemondása.
Mondjuk elég bizarr, ha Kovácsúrként lemondok egy szerződést, majd Kovácsnéként nyitok egyet ugyanakkor és még a hangom sem változtatom el. Bár nyilván megtehető. Lehet az ügyfélszolga örült a bónusznak, elfelejtette a törlés kérését rögzíteni.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.09. 16:38:50
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.09. 16:53:27
É2I 2012.07.09. 17:11:12
Hát balfaszkám, nem: nektek kell a fennállást bizonyítani, amúgy mehettek a halál faszára élősködni.
dreia 2012.07.09. 18:00:52
galicius 2012.07.09. 19:59:28
Anti Anyag (törölt) 2012.07.09. 20:00:03
A kis cégek a legjobbak.
leonito77 2012.07.09. 20:26:42
Néha lehet az embernek ekkora mákja...
tede 2012.07.09. 20:43:49
Nekem az invitellel volt közelharcom, mert kellett volna internet, de csak úgy köthettem meg, hogy vállaltam a szerződést mert különben még arra sem voltak hajlandóak, hogy megnézzék, a szolgáltatás kiépíthető vagy sem.
Persze, ez nem volt egyszerű, ki sem jöttek, bentről böfögték el telefonon, hogy nem lehet bekötni, de természetesen a szerződés úgy volt fogalmazva, hogy 30 napjuk van, tehát addig máshoz sem mehetek, mert az utolsó nap is mondhatják, hogy megoldották és mégis tudnak szolgáltatni. Ja, sürgős lett volna és szabályosan le kellett ugatnom az ügyintéző haját, hogy adjon pöcsétes papírt arról, hogy nem tudnak szolgáltatni és közösen elállunk a szerződéstől. Nem akart adni, mert minek, meg telefonon úgyis lemondtam, de a rendszerükben nem látszott, csak én botor módon elárultam, hogy előtte már beszéltem a telefonos help deskel.
Margit bácsi 2012.07.09. 20:49:36
- hát nemigen igénylem, köszönöm.
- miért, van már-e? ingyen adom.
- nincs, de nem hiányzik, köszönöm.
- de nemsokára csak ez marad, nem lesz szobaantenna sem, most ingyen van, állami támogatással ingyen.
- nem hiszem, hogy kihasználnám, de ez biztos? ingyen tv? majd azért meggondolom.
- teljesen ingyen, ha most beköti.
- és utána sem fizetnem, ez biztos?
- JA HÁT DE, UTÁNA FIZETŐS.
- viszlát, minden jót!
szupcsijó benyomást kelt egy ilyen becsületes munkatárs egy cégről, biztos bizalommal fogok majd az UPC-hez fordulni.
a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.07.09. 20:55:55
- Öööööö...hát jó.
a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.07.09. 20:58:17
vanRob 2012.07.09. 21:20:17
bigthereal 2012.07.09. 21:36:50
vagy elállni tőle vagy felbontani vagy megszüntetni.
amiről itt szó van, az a felmondás, azt meg lehet szóban (telefonon) is.
bizonyítási teher a szolgáltatón, illetve az engedményesen nyugszik.
nyugodtan pereljenek...
NIL7 2012.07.09. 21:38:10
tede 2012.07.09. 21:40:18
Természetesen olyan okos választ kaptam a doridoktól, hogy válasszak a csomagjaik közül (miután leírtam, hogy az az ajánlatom, akár 2 éves húséget is kötök, de max 3500 akarok fizetni) telefonon is és levélre is ezt mondták/írták.
Jó, persze kisember vagyok csak egy előfizető, aki egy pici rugalmasságot kért.
Inkább előfizettem mindig tv-re, igaz át kell raknom a cornax-ot este ha lefekvés előtt akarok még tévézni, de minmális a kényelmetlenség, igazából nem is érdekel.
Ha a gyerek nagy lesz, akkor esetleg előfizetek kábel tévére, bár látva az említett cég rugalmasságát, lehet inkább még mindigtv lesz belőle...
padlizsán 5 2012.07.09. 21:45:56
zaphodbeeb 2012.07.09. 21:48:42
nagynénémtől 2005-ben megvásároltuk a nyaralóját. Az adásvétel rendben lezajlott, minden közműcéghez elmentünk közösen, a közművek rendben át lettek írva, tartozás nincs. 2010-ben nagy szomorúságunkra a nagynéni elhalálozott (RIP).
Most június elején a nyaraló címére, de a nagynéni nevére felszólítás jött az EOS-tól valamiféle EON tartozás behajtásával kapcsolatban.
Noooormáááliiiis?
paráznabillegető 2012.07.09. 21:50:35
így sajnos nulla.
kár, tök sok lehetőség volt benne... :(
Kozlekedo 2012.07.09. 21:56:16
tecsóba sose többé 2012.07.09. 22:10:18
Olcsóbb, és még sosem volt a szolgáltatással gond.
Amúgy meg ha bíróságra viszik, ők lesznek a felperesek és bizonyítani nekik kell...
villamos alóli kacaj 2012.07.09. 22:21:24
AbuBakr 2012.07.09. 22:29:52
a végén Krisztina körúti központba kellett bemennem lemondani
azt a három hónapot még ott szerették volna behajtani, én meg a libát aki be akarta hajtani, szerettem volna kihajtani, mondjuk egy legelőre...
ilyen rohadék-mocsadék banda mint a júpíszi, nincs másik kerek-e hazában...
nem is értem hogy mertem a digit egy hozzászólásban említeni velük...
Dr_utcai_arcos 2012.07.09. 22:55:21
Megdobbent 2012.07.09. 22:56:30
Santer 2012.07.09. 22:57:35
ork1234 2012.07.09. 22:58:29
a telekomnál nem lehet telefonon lemondani, csakis írásban (aláírva) vagy személyesen, még e-mailben sem fogadják el, azt bárki írhatja.
az invitel ezzel szemben elfogadja a telefonos lemondást is, próbáltam.
a beszélgetéseket meg azt hiszem max egy évig őrzik, szóval a 2009-es lemondásodat senki sem fogja visszakeresni, mert nem is őrizhetik meg a törvény szerint csak egy bizonyos ideig.
kétesélyes a játszmád, de én ebben az esetben nem rád fogadnék
Santer 2012.07.09. 23:06:02
Erre felhívtam, hogy ember! az az autó fél éve ki van vonva a forgalomból, a renccám meg le van adva az ocsmányirodában.
Erre aszonygya bizonyítsam a bevonási határozattal (vagy mi a faszommal).
Erre mondom bizonyítson a rosseb, azt maguknak kell majd a bíróságon.
Egyelőre itt tartunk, majd még referálok.
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2012.07.09. 23:13:12
bigthereal 2012.07.09. 23:17:37
ha van ismerős ügyvéded, bízd meg a képviselettel, aztán érvényesítsen komoly perköltséget a felperessel szemben, még jól is járhatsz:)
quad01 2012.07.09. 23:33:38
Konzekvencia: Egyszerre egy dolgot kell intézni, és nem kell más nevében szerződést kötni. Ebben részben a szolgáltató a hibás, azonban a rendszerük normál előfizetőkkel működőképes. Amikor hangos szerződést kötöttél más nevében, akkor mondhatjuk, hogy okirathamisítást követtél el. Egyébként az ügyfélszolgálatos sem köthette volna meg, azt kellett volna mondania, hogy hívja vissza a barátnőd, és akkor megkötik.
Szóval itt jó sok mindenki követett el jó sok hibát. Bíróság nagy valószínűséggel mindenkit elmararasztalna az ügyben, mivel mindenki követett el hibákat, így én inkább megpróbálnék viszavenni az arcomból, és elintézni a dolgot. Próbálj meg bemenni egy ügyfélszolgálatra a barátnőddel együtt, és megkérni őket, hogy nézzenek utána annak a variációnak, amit én mondtam. Ha beletrafáltam, jó eséllyel visszavonják az ügyet, és törlik a tartozást. Egyébként a következő esetre lehet számítani: EOS előbb-utóbb fiz meghagyásra adja, amire feltehetően ellenmondással fogsz élni, ekkor átkerül polg. perre. A probléma ott van, hogy UPC-nek valóban 5 évig kell megőriznie a beszélgetéseket, ha ez után lesz polg per, semmivel nem fogod tudni bizonyítani, hogy amit most elmondtál, az megfelel a valóságnak. UPC-nek polg peren ez esetben a következőt kell bizonyítania: Volt egy előfizetés a címen, és van 3 havi számla, ami nem lett kifizetve. Ha Te azt állítod, hogy lemondtad a szolgáltatást, azt már Neked kellene bizonyítani, amit nem tudsz, vagyis a helyzet adott, fizetheted a perköltséget is. Bizonyítani mindig azt kell, ami megtörtént. Vagyis UPC-nek azt, hogy kötött Veled szerződést, és a számlákat kiküldte. (Azt, hogy megkaptad, azt nem!) Ezt postakönyv alapján meg is tudják tenni. Ha a szolgáltatást Te lemondtad, azt viszont Neked kell bizonyítani!
Az, hogy Te kötöttél más címre szolgáltatást, semmit nem jelent, mert mindenkinek annyi szolgáltatása lehet, amennyit csak akar. Egy címen lehet több élő szolgáltatás is, hiszen vegyük példaként azt az életszerű példát, hogy valaki albérletben lakik, majd elköltözik, de nem mondja le a szolgáltatást, és nem fizeti a számlákat is .Az új bérlő viszont szeretne szerződést kötni a saját nevére. Akkor ő nem kaphatna szolgáltatást 3 hónapig (amíg UPC törvény szerint felmondhatja a szerződést), mert az előző bérlő hanyag? Azt hiszem, ez igen sokakat felháborítana.
És végül: behajtani a behajtónak van joga, az előfizetői szerződéssel együtt fogadod el, hogy tartozás esetén a tartozás kiegyenlítése érdekében UPC átadhatja az adataidat 3. fél részére, aki jogerős bírósági ítélet alapján megy, az a végrehajtó, egy "kicsivel" drágább, és nem telefonálgat, hanem rátenyerel a bankszámládra, letiltja a fizetésedet, és elárverezi az ingó és ingatlan vagyontárgyaidat. Igen, egy 20 000 Ft-os tartozásért elárverezheti a házadat, ha más vagyont nem talál.
egy atlag 2012.07.09. 23:35:50
egy atlag 2012.07.09. 23:38:28
letmetellyou 2012.07.09. 23:41:17
Jokerpofa 2012.07.09. 23:43:29
egy atlag 2012.07.09. 23:45:36
Megdobbent 2012.07.09. 23:47:06
quad01 2012.07.09. 23:54:06
quad01 2012.07.10. 00:00:39
R-A 2012.07.10. 01:34:37
Én is jártam hasonló cipőben - az EOS soha többé nem keresett meg!!! Mivel jogalap nélküli követelést nem hajthatnak be és zaklatásnak minősülhet a hívogatásuk.
És ezek után mindenkinek javaslom: MINDIG MINDENT CSAK ÍRÁSBAN, TÉRTIVEVÉNNYEL INTÉZNI!!! (még az sem 100% bizonyíték, de nyomatékos, mivel kézhez kapsz egy értesítőt, hogy mikor és ki vette át a leveled... a jogszabály pedig előírja, hogy x napon belül minden panaszt, kérelmet meg kell válaszolniuk - különben bünti lesz..(na attól nem fognak padlót fogni - de ha az illetékes hanyag ügyintézőre hárítják a több 10ezres büntit, akkor ő már lehet, hogy padlót fog, ezért felemeli majd a nagy kofferjét és rászán egy fél napot, hogy végighallgassa az aznapi hangfelvételeket.)
Ha személyesen besétáltok, az ügyfélszolgálati ügyintéző - akinek már villog az asztalán, hogy hány ügyfél várakozik még kiszolgálásra - nem fog tudni pontot tenni az ügy végére.. kapsz egy ígérvényt, amit ismét nem tudsz bizonyítani, eltöltöttél egy fél napot náluk... és mire hazaérsz semmivel a kezedben, máris csörög az EOS következő okostojás munkatársa...
eMJe 2012.07.10. 07:39:43
68nyara 2012.07.10. 07:47:54
(A felvételt meg egy év után már nem kell őrizgetni.)
A vége az lesz, hogy a UPC átadja behajtásra, aztán majd a legvégén a bíróságon próbálhatod bizonyítani, hogy nem volt szolgáltatás az adott időszakban. Persze attól, hogy nem volt bejelentkezés az adott címről, még nem fogja elfogadni ezt az érvet a bíró. Hát, ilyen az élet.
Dr_utcai_arcos 2012.07.10. 08:27:59
bög 2012.07.10. 08:36:20
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.10. 08:37:34
Lehet, mindent lehet, szóban is, sőt: fényjelekkel, füstjelekkel is le lehet mondani érvényes határozatlanidejű előfizetői szerződést. CSAK éppen arról is kell egyidejűleg intézkedni, hogy erről a t. szolgáltatótok írásban, postai úton, adott időn belül (pl. 8 napon belül) visszaigazolást küldjön.
Ha ez a visszaigazolás nem érkezik meg, akkor a t. ügyfél pedig szépen ír egy levelet és - nem e-mail-ben, mert e-mail-ben NEM küldünk folyó kézzel írt, tehát folyó aláírást [és a t. szolgáltató ilyent nem követel meg, ahogy írásban a teljes jelszavunk megadását sem!] viszont másként meg nem lehetséges azonosítani azt a szerencsétlen ügyfelet - TELEFAXON vagy postai úton, ad absurdum s.k. a személyes ügyfélszolgálaton KETTŐ példányával betérve és egyen átvetetve azt (!) leadja.
Ugyanis: azért ne komolytalankodunk! Jó?
A szerződés felmondása (és nem lemondása) egy nagyon komoly JOGNYILATKOZAT. Az ember pedig - noha
szerződni szóban is lehet, tehát azt felmondani is lehetne szóban, mégis - ha csak egy pici kis értelem szorult beléje, akkor nem tesz* jognyilatkozatokat szóban.
Aztán egy picit kitérnék az akkora állatságra, mint, hogy "hát nem én kötöttem az új szerződést, hanem az asszonykám nevén" !
Mert, bizony ám, az elektronikus hírközlési előfizetői szerződés, lám-lám, nem ám a családdal, hanem egyénnel köthető.
Mégis, az a nagyon naiv-ó' ügyfél mit képzelt?! Az új címen az a jó édes szolgáltató majd kristályos gömbök segedelmével kideríti, hogy az a Kovácsa a Tolószék utczából Biharbasznádon megegyezik a Kovácsnéval Budapestről?!
És akkor még feltételezzük a házasságot, amely ugye - helyesen - nem is az előfeltétele egy közös háztartásnak, vagy egy közös családi idillnek.
Sorolhatnám még a Ptk. 4. §-ával ellentétes (és számomra egy kicsit ellenszenves), az ilyenkor általában elvárható magatartás (tisztességes, jóhiszemű joggyakorlás és ésszerűség,a saját jogaink ésszerű és elvárható védelme!) követelményeinek fittyet hányó előfizetői (birka!) mentalitást, hogy "biztos csak elnéztek valamit" és szarik az egészbe.
Fel vagyunk kérem háborgatódva?! Akkor teccett' volna időben egy kettő soros levéllel elintézni a dolgot, elejét venni a hülyeségdömpingnek!
Végezetül: immár legalább 4. éve pofázom, akármerre járok, akárhol írok vagy szólok
NEM KOMMUNIKÁLUNK SZOLGÁLTATÓVAL SZÓBAN - pláne nem személyesen -, CSAK ÍRÁSBAN! FŐLEG AKKOR NEM, AMIKOR NEKÜNK FONTOS AZ ELINTÉZETTSÉG, VAGY PROBLÉMA VAN!
De ha már pofáztunk, de ha már hagytuk magunkat személyes kiszolgálásnak álcázott kőkemény hasba-akasztásokkal kiszolgálTATni, akkor:
Küldünk egy írásos feljegyzést azon nyomban a t. szolgáltatónak arról, hogy
"Ekkor és itt, ezzel a képviselőjükkel, ebben és abban a tárgyban erre és arra jutottunk. Kérem a fentiek szíves tudomásulvételét!
ügyfél azonosító adat (pl. szerződés szám)
dátum,
aláírás"
És persze ha már szóbeliskedünk' , akkor jegyzetelünk: kivel beszéltünk, mikor (óra perc), és kb. mire jutottunk. Ez 10%-nyi energia csak, de életet menthet és egészséget!
Ez minden előfizetőnek (fogyasztónak) a saját, önös és jól felfogott érdeke kellene legyen.
Budapest, 2012. július hó 10. 08:36
Szeretettel:
Maus Róbert Péter s.k.
(a jobbaknak: Robi)
- Nemzeti Főogre ;)
- másként: Országos Birkátlanítási Program Vezető Koordinátor ;)))
(Tele-Maus Nonprofit Consulting (c) 2010-2012. www.tele-maus.hu info@tele-maus.hu - segítség ingyen!)
(* Ilyent csak drorrvbánviktorapiktortörpecsatár, k-ormányunk és -pártunk főmuftija, orbánisztán, a viktoriánuszok uralta-lakta, 9,8 milliós birkatelep hős minimimikrikirálya, az Egy Igaz Úristen kihívója szokik' tenni, de ő meg, ugye, nem hazudik, sose nem, viszont azt sem tartja be, amit ki sem mondott...)
Gyulimali 2012.07.10. 08:38:34
...vagy elállni tőle vagy felbontani vagy megszüntetni...
Hahh, Te kis naív!
Az UPC-nél olyan, hogy elállás, az NINCS és punktum!
Az ő ászf-jük olyant nem tartalmaz, te max. lemondhatod a szerződést...
El is kellett nekik (vagy 8 üfsz-osnak), hogy mi is az a PTK, és hogy mennyire nem érdekel a nyígásuk.
Hosszú menet volt.
Eleve ott indul a kis trükkösöknél, hogy telefonon ügyet intézni CSAK a végleges UPC ügyfélszám megadása UTÁN lehet, sajnos, beszereléskor csak egy ideiglenes ügyfélszámot adnak, a végleges pedig 30 napon belül jön meg.
Szóval, ennyit a 8 napon belüli lemondásról.
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.10. 08:38:35
Lehet, mindent lehet, szóban is, sőt: fényjelekkel, füstjelekkel is le lehet mondani érvényes határozatlanidejű előfizetői szerződést. CSAK éppen arról is kell egyidejűleg intézkedni, hogy erről a t. szolgáltatótok írásban, postai úton, adott időn belül (pl. 8 napon belül) visszaigazolást küldjön.
Ha ez a visszaigazolás nem érkezik meg, akkor a t. ügyfél pedig szépen ír egy levelet és - nem e-mail-ben, mert e-mail-ben NEM küldünk folyó kézzel írt, tehát folyó aláírást [és a t. szolgáltató ilyent nem követel meg, ahogy írásban a teljes jelszavunk megadását sem!] viszont másként meg nem lehetséges azonosítani azt a szerencsétlen ügyfelet - TELEFAXON vagy postai úton, ad absurdum s.k. a személyes ügyfélszolgálaton KETTŐ példányával betérve és egyen átvetetve azt (!) leadja.
Ugyanis: azért ne komolytalankodunk! Jó?
A szerződés felmondása (és nem lemondása) egy nagyon komoly JOGNYILATKOZAT. Az ember pedig - noha
szerződni szóban is lehet, tehát azt felmondani is lehetne szóban, mégis - ha csak egy pici kis értelem szorult beléje, akkor nem tesz* jognyilatkozatokat szóban.
Aztán egy picit kitérnék az akkora állatságra, mint, hogy "hát nem én kötöttem az új szerződést, hanem az asszonykám nevén" !
Mert, bizony ám, az elektronikus hírközlési előfizetői szerződés, lám-lám, nem ám a családdal, hanem egyénnel köthető.
Mégis, az a nagyon naiv-ó' ügyfél mit képzelt?! Az új címen az a jó édes szolgáltató majd kristályos gömbök segedelmével kideríti, hogy az a Kovácsa a Tolószék utczából Biharbasznádon megegyezik a Kovácsnéval Budapestről?!
És akkor még feltételezzük a házasságot, amely ugye - helyesen - nem is az előfeltétele egy közös háztartásnak, vagy egy közös családi idillnek.
Sorolhatnám még a Ptk. 4. §-ával ellentétes (és számomra egy kicsit ellenszenves), az ilyenkor általában elvárható magatartás (tisztességes, jóhiszemű joggyakorlás és ésszerűség,a saját jogaink ésszerű és elvárható védelme!) követelményeinek fittyet hányó előfizetői (birka!) mentalitást, hogy "biztos csak elnéztek valamit" és szarik az egészbe.
Fel vagyunk kérem háborgatódva?! Akkor teccett' volna időben egy kettő soros levéllel elintézni a dolgot, elejét venni a hülyeségdömpingnek!
Végezetül: immár legalább 4. éve pofázom, akármerre járok, akárhol írok vagy szólok
NEM KOMMUNIKÁLUNK SZOLGÁLTATÓVAL SZÓBAN - pláne nem személyesen -, CSAK ÍRÁSBAN! FŐLEG AKKOR NEM, AMIKOR NEKÜNK FONTOS AZ ELINTÉZETTSÉG, VAGY PROBLÉMA VAN!
De ha már pofáztunk, de ha már hagytuk magunkat személyes kiszolgálásnak álcázott kőkemény hasba-akasztásokkal kiszolgálTATni, akkor:
Küldünk egy írásos feljegyzést azon nyomban a t. szolgáltatónak arról, hogy
"Ekkor és itt, ezzel a képviselőjükkel, ebben és abban a tárgyban erre és arra jutottunk. Kérem a fentiek szíves tudomásulvételét!
ügyfél azonosító adat (pl. szerződés szám)
dátum,
aláírás"
És persze ha már szóbeliskedünk' , akkor jegyzetelünk: kivel beszéltünk, mikor (óra perc), és kb. mire jutottunk. Ez 10%-nyi energia csak, de életet menthet és egészséget!
Ez minden előfizetőnek (fogyasztónak) a saját, önös és jól felfogott érdeke kellene legyen.
Budapest, 2012. július hó 10. 08:36
Szeretettel:
Maus Róbert Péter s.k.
(a jobbaknak: Robi)
- Nemzeti Főogre ;)
- másként: Országos Birkátlanítási Program Vezető Koordinátor ;)))
(Tele-Maus Nonprofit Consulting (c) 2010-2012. www.tele-maus.hu info@tele-maus.hu - segítség ingyen!)
(* Ilyent csak drorrvbánviktorapiktortörpecsatár, k-ormányunk és -pártunk főmuftija, orbánisztán, a viktoriánuszok uralta-lakta, 9,8 milliós birkatelep hős minimimikrikirálya, az Egy Igaz Úristen kihívója szokik' tenni, de ő meg, ugye, nem hazudik, sose nem, viszont azt sem tartja be, amit ki sem mondott...)
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.10. 08:40:42
k-ormányunk és -pártunk főmuftija
helyesen:
k-ormányunk és p-ártunk főmuftija
(Na ja, elbasztam! Pont mint Hofi: hölgy - a kurva helyett Đ)
Malachi 2012.07.10. 08:50:13
a másik pedig, hogy szolgáltatóval bármilyen ügyintézést valóban csak írásban, a legapróbb marhaságot is. vagy személyesen. utóbb egy hitelkártyához járó hitelfedezeti biztosítást akartam lemondani, amit telefonon kötöttem és amikor megkérdeztem a üfszolgálatost, miért kell nekem ezért levelet írnom, ha a szerződést telefonon kötöttük úgy, hogy ők kerestek meg, nem igazán tudott válaszolni.
mindegy, levelet megírtam, 2 hét múlva felhívtak!!! és telefonon elintéztük.
ja és még valami okosság: több hónapos tartozást, fizetési felszólítást csak így lesöpörni, hogy "á, hibáztak már máskor is..." bátor (felelőtlen) dolog.
Gyulimali 2012.07.10. 09:00:58
Azért még így sem biztos a siker, ha ezt betartja az ember.
Nekünk a Tré csoportnál volt ADSL meg telefon. Mivel kb. havonta egy kisebb vagyon volt, de legalább lassú, és havonta 2-3 napig nem is volt net, mert nem volt senki, aki szombaton délután 6-kor megnyomja a RESET gombot a központban, úgy döntöttünk, hogy átmegyünk a DIGI-hez, akik harmadannyiért kétszerakkora sávszélességet adnak, hiba nélkül.
A feleségem bement egy Tré pontba a következőkkel:
- ADSL modem, táppal, dobozzal
- splitter
- 2 db A4-es papír, amin volt egy nyilatkozat, hogy aznappal tudomásul veszik a felmondást, illetve hogy az általuk kb. tíz éve átadott, fentebb felsorolt HW elemket átvették és további követelésük felénk nincs. És, még ezen felül az is, hogy jelen papír egyik példányát átvették, név, dátum pecsét.
Ez volt november elején.
Szerinted mikorra sikerült Ténylegesen megszabadulni tőlük?
Júliusra.
Addig kb. havonta jártunk be hozzájuk a papírokkal.
Albert a gonosz 2012.07.10. 09:13:58
Lemondani sikerült telefonon, az erről szóló dokumentumot is időben megkaptam. Igaz ott is voltak furcsaságok. Egész havi számlát küldtek, amikor már csak törthavit kellett volna, bár amikor reklamáltam elismerték a hibát és küldtek másik számlát amit be is fizettem határidőre. Az eredeti számla alapján azért csak küldtek egy késedelmes fizetésről szóló számlát... Mindegy, sikerült lezárni. Azóta nekik semmit.
Mellékes apróság, hogy a felmondás óta (2 éve) még mindig jön az analóg tv adás a kábeljükből amit persze ott hagytak...
whale 2012.07.10. 09:31:47
Engem is megszívattak, én is fizettem. SOHA TÖBBET! Tavaly próbálkoztam utoljára náluk, nem saját ügyben-anyám GARANCIÁLIS T-s Galaxy S-e letérdelt-inkompetens, arcátlan gecik voltak ISMÉT, SAMSUNG simán intézte a T-s teló gariját!
Azóta, ha magentát látok, sugárban hányok...
Malachi 2012.07.10. 09:40:05
fourgee 2012.07.10. 09:42:34
Mr.ThomAce 2012.07.10. 09:57:59
énsemértekhozzá 2012.07.10. 10:08:14
quad01 2012.07.10. 11:29:43
Azt gondolom, hogy most már kezdünk átmenni a science fictionbe. A szolgáltató egy természetes vagy jogi személlyel köt előfizetési szerződést egy előfizetési helyre. Az szerződésben vállalt kötelezettségért a szerződő felek felelnek, vagyis a szolgáltató, illetve az ügyfél. Olyan nincs, hogy nekem nem szolgáltatnak, mert valaki másnak tartozása van egy adott címen. (Olyat csinálnak a szolgáltatók, hogy amennyiben felmerül annak a gyanúja, hogy pl. egy nem fizetett szolgáltatás után az adós testvére, anyja, apja, rokona próbál meg ugyanarra a címre szerződést kötni, akkor azt nem teljesítik, de ezt szintén nem csak a UPC, hanem a T is.)
Amennyiben ilyen előfordult volna, úgy ez esetben kellett volna megfelelő felügyeletei szervhez, illetve hatósághoz fordulni. Kezest kérhetnek, de a szolgáltatást nem tagadhatják meg.
Régebben valóban kértek a szolgáltatók albérlet esetén tulajdonosi hozájárulást, sőt, 2 éve Digi még alá akarta velem íratni, hogy én kézfizető kezességet vállalok az albérlőm határozott idejű szerződésére, de ezt természetesen nem írtam alá, enélkül is bekötik azt, az előfizető a legfontosabb. Ma UPC például semmilyen nyilatkozatot nem kér, mondhatni, a kutyámmal is kötnének szerződést. De ez is igaz T-re is. A szolgáltatók szerződéses feltételei folyamatosan változnak, így azt megmondani, hogy 2009-ben volt-e lehetőség telefonon szerződést lemondani, csak a szolgáltató tudja, illetve az akkor érvényes ÁSZF. Az, hogy ma lehet, semmit nem bizonyít. Azonban akármelyik szolgáltatót a szerződéses feltételei miatt megkülönböztetni, nem sok értelme van, nagy általánosságban elmondható, hogy birka módon követik egymást, pár hét/hónap eltéréssel nagyjából ugyanazok a feltételeik, max. az egyik 20 megás netet ad 3500-ért, a másik meg 35 megásat 4100-ért.
Az, hogy valaki jóhiszeműen, szerinte megfelelően járt el valahol, közel sem biztos, hogy valóban így tett, ezért van ÁSZF. Az előfizetők hajlamosak elfelejteni, hogy ők magukban lehet, hogy tök evidensnek tartják, hogy telefonon lemondják a szerződést, és ezzel egyidőben más nevében egy másik címre kötnek telefonon egy újat, de a szolgáltatóknak kb 1 millió ügyfelük van, ha nem lenne náluk szigorú rendszer és feltétel, akkor lenne csak igazán káosz.
Adminisztrációs hibák természetesen mindenhol történnek, de adott esetben ha valakinek 1 millió ügyfele van, és 99%-ban hiba nélkül működik, akkor is 10 000 előfizetővel történik hiba, ez naponta kb 30. Ha mindenki blogot írna róla, "betelne az internet". :) Nem blogot kell írni, hanem, ha jóhiszeműen járt el, akkor először meg kell próbálni az ügyet megoldani. Ha annyi a hozzáállás, hogy majd ők bizonyítanak, akkor nem is kell nagy segítőkészséget elvárni a behajtó/faktor cégtől sem, meg kell árni a végkifejletet.
Az gondolom, mindenki számára egyértelmű, hogy a blog írójának ezen írással nem volt célja az ügy megoldása, hiszen akkor az erre fordított időből és energiából tehetett volna egy kísérletet az ügy végérvényes, mindenki számára megnyugtató rendezésére is.
pengusz 2012.07.10. 16:27:17
És ha el lett kutyulva, akkor milyen jogcímen fizettettek a másik címre előfizetést? Akkor meg azért lehetne perelni :)
szgyula 2012.07.10. 16:45:09
Megoldást keresni az UPC-nél kéne, esetleg fogyasztóvédelem, stb. segítséggel.
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.11. 11:35:17
Szeretettel:
MRP
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.11. 11:39:15
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.11. 11:42:21
Szeretettel:
MRP
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.11. 11:45:36
Szia!
Bár teljes mértékben együtt érzek és egyetértek Veled, ám sajnos a gyakorlatban akad erre is példa: nézz meg egy-két érdekes hírközlős ÁSZF-et, pl. a DIGI-ét ;)
Ne feledd, Mo.-n ékünk ;] azaz 8-[
Szeretettel:
Robi
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.11. 11:51:35
Nos, elég egyszerű utánakeresni: NMHH,
bővebben: webext.nmhh.hu/hir_szolg/app/?v=55 ahol 2004-ig minden ÁSZF (időgépesen) kereshető. Nű,talán ha ez a része az NMHH kibaszott, új (elcsícsásított) honlapjának még működik, na persze, mert régi ;]
R.
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.11. 11:59:58
Nemcsak tökéletesen igazad van, de ahogy elolvastam a poszt-ot egykor, elkezdtem dühöngeni (Nemzeti Főogreként ez kötelező aktus naponta legalább két alkalommal: reggeltől estig Đ)
Hiszen kifejezetten káros a szóbeliséget az így is (sajna) agymosott többségnek még jobban a fejébe tolni, mert sajnos nem képesek a zemberek', a többségük fejben tartani mikor és mit mondtak, azt sem nagyon, mit hallottak, és míg a szolgáltatók rendelkeznek hangfelvétellel (és erre lehetőséggel), addig a kisemberek messze sem (vagy nem jellemzőn), tehát ha efelé tendáltatjuk' a dolgokat - ahogy ez a szerzemény is, amiről beszélgetünk, teszi helytelenül -, akkor még több károkozást kell lenyelnie az így is elég kilátástalan helyzetben lévő többség, épp a hibafaktor(ingĐ) okán.
Sőt, a személyes ügyfélszolgálatokon nem készül még csak elvileg sem hangfelvétel, és ott pedig -tisztelet a keveseknek, kik kivételek -vagy nem szeretik, vagy ne mi sértik az írásbeliség (visszaigazolások) lényeges szerepét. No ezért nem tanácsolom senkinek a személyes kiszolgálást (ügyintézést) választani. [Kivéve 1 mrd forintos betét felett bankfiókokban, hisz' ekkor már már a fiókvezető fogad... Đ]
Szeretettel:
Robi von Maus
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2012.07.11. 12:03:05
R.
kicsibogyo 2012.07.11. 20:27:44
Mint ex-fenti cegnel dolgozo nehany tanacs:
1. a szó elszáll az írás megmarad (UPC-nál is igaz, a fanatikusok tértivevénnyel tolják, a modernek e-mail nyomkövetéssel)
2. nem akarok én bántani senkit, de a poszt írója arról nem tesz említést, hogy még frissiben melegiben mit tett amikor a felszólítók jöttek még UPC-tól nem EOS-tól? (normálisan minimum egy levél/mail UPC-nak, telefon felesleges sokat kell várni)
3. amikor már behajtó cég van az azt jelenti, hogy a sztori kurva régi, ha annyira igaza van akkor miért nem ütötte a vasat? persze attól még igaza lesz a poszt írónak biztos, de igaz a mondás "néma gyereknek anyja se".
4. szintén nem a cég védelmében, mert már hál isten nincs közöm hozzájuk, de azért hangbemondás alapján mutasson má' valaki nekem egy behajtó/szolgáltató/akármilyen céget aki/ami bármit is elhisz? a mai világban? még magamnak se hiszem el ha nem tartom meg a számlát :D
Szóval összefoglalva nem veszett ügy, de foglalkozni kéne vele. A faktoringgal az a baj az már az utolsó utáni lépcső és így nehéz...talán egy személyes megjelenés és erőteljes kérés az ügyintéző felé, hogy nézze má meg azt a beszélgetés (meglesz, sokáig kell őrizni és meg is tudják találni, nyugi).
Ja és a kérdésre a válasz, igen, lehet telefonon keresztül :)
A másikra pedig, igen lehet egyszerre két ügyfélszámon aktív előfizetés, mivel az embernek ugye le kéne mondania és a szolgáltató csak úgy önhatalmúlag nem kötögetheti ki meg be. Nem tudhatja miért akar ember fia pl kettőt a házba külön néven,stb.
whale 2012.07.14. 19:31:17
cirmike0102 2012.07.29. 16:43:51
bregana 2013.03.22. 20:59:52
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.16. 08:32:04
vilagnezet.blog.hu/2014/08/13/tigaz_csalas_es_garazdalkodas