Tékozló Homár

Perrel fenyeget az egyszer használatos szandál boltja

2012.07.25. 12:48 | jackyll | 181 komment

Katalin úgy gondolta, hogy az első használat alkalmával leváló sarkú szandálja helyett inkább nem hoz el egy másikat a XX. kerületi Interspar cipőboltjából, hanem visszakérte a pénzt. Bár az üzlet a cserét szó nélkül felajánlotta elsőre, ezután már várni kellett a szakvéleményre, ami 15 nap. Naiv ügyfél erre elkezdte informálni a vásárlókat az esetleges nehézségekről, amitől kissé bepöccent a tulaj:

A XX. kerületi Interspar területén lévő cipőboltban vásároltam egy pár szandált két hete 6000 forintért (papíron 8000 ezerről leértékelve). Bár ott is láthattam volna, csak otthon jöttem rá, hogy kínai vacakot vettem, drágábban is mint pl. egy piacon, de gondoltam ha a nyarat kibírja, akkor nem baj. Első alkalommal autóval elmentem benne dolgozni, nagyrészt ültem az irodában, padlószőnyegen jártam. A szandál a nap végére megadta magát, a sarokrész kb. 5 centiméteres darabon elvált a talpától. Másnap visszavittem az üzletbe ahol kaptam egy jegyzőkönyvet (amihez az összes adatomat elkérték), meg egy ígéretet, hogy majd a tulajdonos álláspontjáról telefonon tájékoztatnak. Másnap az eladó hölgy felhívott, hogy cserét ajánl a tulajdonos. Mondtam, köszönöm, az egyszer használatos darabból többet nem szeretnék, de szétnézek az üzletben, ha találok valamit, akkor levásárolom az árat, ha nem, kérem a pénzvisszafizetést.

Szombaton el is mentem az üzletbe, de nem találtam semmit, ami tetszett volna, ismét közöltem, hogy kérem a pénz visszafizetését. A hölgy mondta, a tulajdonos elvitte a reklamált darabot a központjukba (?), és hétfőn, vagy kedden jelzi telefonon, mire jutottak.

Mivel nem telefonáltak, ma (kedden) vásárlás előtt bementem az üzletbe, ahol a hölgy közölte, még nem tud semmit. Kértem, amíg vásárolok hívja fel a főnökét, mikor végeztem, bejövök.

Visszamentem, ekkor ismét azt mondta, még mindig nem tudták eldönteni, hogy a pár órát hordott, de atomjaira hullott szandál esetében jogos-e a reklamáció. Mondtam, rendben, és szóba elegyedte az üzletben éppen cipőt próbáló vásárlóval. Mondtam neki, gondolja meg a vásárlást, mert a cipő másnapra széteshet, és nem egyszerű ebben az üzletben  reklamálni. Ezzel eljöttem.

Kis idő múlva csörgött a telefonom. Egy idős nő borízű hangon közölte velem, hogy hallotta, mit műveltem az üzletében, és „MÉG MA feljelent üzletrontásért”. Mondtam, tegye meg nyugodtan, csak azt árulja el, meddig szándékozik még használni a pénzemet. Erre ő közölte, neki 15 napja van, hogy reagáljon. Részemről rendben, akkor 15 napig fogok beszélgetni a vevőivel, és ne próbáljon még egyszer felhívni, mert zaklatásként fogom megélni, továbbá próbáljon ne feljelenteni, hanem beperelni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kenderice 2012.07.25. 17:16:46

@Peggy Bundy:
Ha a termék a vásárlástól számított 3 napon belül hibásodik meg, akkor azonnal cserélni kell, vagy a vételárat kell visszafizetni. Ilyenkor nincs 15 napos javítási/bevizsgálási idő.

@ferand1979:
"Amúgy 3 napon belül elállhatsz a vásárlástól. Visszakérheted a termék árát."
Ilyen nincs. Ezt honnan veszed? Ha 3 napon belül hiba jelentkezik, kötelesek cserélni, vagy pénzvissza. Utána vizsgálgathatják és ha kiderül, hogy nem rendeltetésszerű használat eredménye a hiba, akkor majd követelőzhet a bolt...

Anomalocaris (törölt) 2012.07.25. 17:19:32

@atpijkamo: Valahogy állandóan belefutok ebbe, hogy komolyan vesznek amikor ironizálok, és azt hiszik viccelek amikor komolyan beszélek. Ez mitől lehet??

Anomalocaris (törölt) 2012.07.25. 17:21:54

Egyébként ez a vizes dolog valamelyik turbómagyar énekestől származik, talán Demjén (Demján? mittudoméjn), amikor közölte, hogy ugyan ha lát az utcán egy franciát, nem köpi le, de az ásványvizüket nem hajlandó meginni. Vagy valami ilyesmi. :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.25. 17:25:53

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: hát egyrészt antiszociális vagy. Másrészt meg klasszisokkal több eszed van az átlagnál. De ezt neked kell megtanulni kezelni, élni vele a társadalom felé, megfelelően súlyozni, a többiek helyetted nem fogják ezt elintézni. Illetve hát félreértés formájában már tudják. De ez soha nem fog semmi többé fejlődni. Neked kell gondoskodni a magad jobb boldogulásáról. Opció még az öngyilkosság. Tényleg fos egy bolygó ez. Emberek által nem lakott vidékeken mondjuk tűrhető. Te is várod már a december nemtudomhányadikát?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.25. 17:28:47

Nem azért, hogy bárkit is elkeserítsek, de ezt a 3 nap-dolgot már egypár éve eltörölték. Köztudat, nem érdekel, eltörölték. Rá lehet cáfolni. Ha alkalmazva van (még) valahol, akkor meg örüllyünk.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.25. 17:45:27

@batgirl: hát, nálam úgy van, hogy van 1-2 bolt, ahol rendes a méretezés, tehát ha megrendelem a pólót, vagy nadrágot, akkor az akkora, amit én gondoltam. ismeretlen helyről meg nem veszek, mer nem akarom visszaküldeni. amúgy én magam se vagyok túlzottan eu-konform, mer olyan hosszú nadrágot nem könnyű találni, ami nem féllábszárig ér és felül is passzol. a zsiráfok gondjai.

Harlequin 2012.07.25. 17:48:01

WD40 nem ragasztja meg?

vendriner aladár 2012.07.25. 18:04:29

@Peggy Bundy: szerintem a bolt egy magánszemélyé nem az Intersparé, hanem csak a területén van, így nyugodtan pisálhat széllel szemben. A szakvélemény nyilván olyan lesz amilyenre a keresekedő akarja, nekem is volt szerencsém playersroomosokhoz, na az köcsög multi!

Peggy Bundy 2012.07.25. 18:05:01

@Kenderice: www.origo.hu/gazdasag/hirek/20101221-nfh-nem-koteles-visszacserelni-a-kereskedo-a-termeket-8-vagy.html

Nincs 3 napos csere..pénzvisszafizetés...stb!
Bevizsgálás és utána pénz vissza fizetés van!

Démonmac1 2012.07.25. 18:17:10

@Peggy Bundy: "2010. 12. 21"
2 éves törvény.. Azóta szerintem van újabb.

Démonmac1 2012.07.25. 18:18:12

Az ügyben illetékes szerv a : www.nfh.hu/

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 18:34:14

@Peggy Bundy: Lehet, hogy délelőtt megváltozott. Az alkotmányt is naponta átírják. Egy törvényt bármikor, ha akadályozza valamelyik politikus mahinációit.

A Tyne folyó déli partja 2012.07.25. 18:38:01

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: ezt én is utálom, viszont azért felpróbálás nélkül nem szívesen veszem meg a cuccot. cipőt pláne. ruhát látni, cipőt főleg érezni is kell, hogy milyen, neten nem veszek.

Peggy Bundy 2012.07.25. 18:44:40

@atpijkamo: akkor viszont számoljunk csak vissza! Mikor is történt az eset?

Viccet félretéve, sajnos nagyon sok "kihasználós" vásárló rohangál a világban.
Az egy nagyon szép dolog,hogy a vásárló jogait védeni kell, de a kereskedőét is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 18:47:29

@Peggy Bundy: Azért nem a kihasználós vásárló a jellemző.

Én szívesen olvasnám egy boltos sirámait is, posztban vagy kommentben.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.25. 19:02:24

@Kellemes Zérókomponista: Hát ez mondjuk tény. Csak arra gondoltam hogy lassan legalább felületesen megiserik Lényem milyenségét. Egyébként nem reménytelen, van akiknek úgy-ahogy sikerült. Az öngyilkosság meg olyan, hogy nem mindegy, hogyan csinálod ;) De azt hiszem, nincs olyan szerencsénk, hogy még ebben az évben elpusztuljanak a szén alapú humanoid létformák. Itt van például ez a Lapos, az ő léte semmivel se indokolható, ellenben roppant bosszantó.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.25. 19:04:36

@atpijkamo: Mostantól kis csillaggal (*) fogom jelölni, ha iróniát/szarkazmust rejt magában a kommentem.

Asztalos Gábor 2012.07.25. 19:06:13

Volt már az, hogy üzletrontás nevű bűncselekmény nincs?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 19:09:28

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: De nem tettél oda csillagot, tehát komolyan mondod, tehát meg kell mondanom, hogy arra való a szmájli. De ha most viccelsz azzal, hogy odateszed a csillagot, akkor azért nem tetted oda... Franc tuggya.

Asztalos Gábor 2012.07.25. 19:09:54

@Tigriske:

"Sajnos pénzvisszafizetésre azt hiszem csak akkor kötelezhetőek, ha sem cseredarabot, sem levásárlást nem ajánlanak meg.

Jó a csere, kapsz egy új szandált, tönkremegy egy hét múlva megint bemész megint kérsz egyet, harmadiknál megunják és inkább visszaadják a pénzt. "

NEM, vagy ugyanolyanra csere vagy pénz vissza.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.25. 19:15:34

@Asztalos Gábor: mé ne lenne. Gondoljunk csak a féltéglákra. Hitelrontás viszont van!

Anomalocaris (törölt) 2012.07.25. 19:19:14

@atpijkamo: A szmájli nem egyértelmű. Egyrészt vannak akik teljesen ötletszerűen használják, másrészt meg a szmájli jelezhet kárörömöt, sátáni kacajt is, vagy egyszerűen csak annyit, hogy vicceset írtam.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 19:22:57

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Túlkombinálod. elelépsz, belelépsz evvan.

Én nagyon ritkán teszem ki a szmájlit. 20-as IQ fölött nem értik félre. ha meg igen, akor leszarom.

Asztalos Gábor 2012.07.25. 19:29:30

@Kellemes Zérókomponista:
hitelrontás nevű bűncselekmény sincs.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 19:41:53

@Asztalos Gábor: Hülyeség.

Van viszont rágalmazás, becsületsértés.

Azt nem tudom, hogy ha valaki más üzletét rosszindulatúan elrontja, az melyik törvénycikkely alapján perelhető, de csak egy ügyvédet kell megkérdezni. Nem lehet következmények nélkül rosszalkodni.

Az egy más kérdés, hogy ha valaki az igazságot kimondja, azt nem lehet olyan könnyen elhallgattatni. Ellenpélda a homár, aki azonnal eltávolítja a posztot az első ügyvédi fenyegetésre.

Manyecska 2012.07.25. 19:43:04

Ha más mintázatú anti-G ruhát szeretnénk hol érdeklődhetünk?? :P

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 19:52:20

@Manyecska: Azt nem tudom. De mikor álcaruhát kértem, nem találták sehol a boltban.

Asztalos Gábor 2012.07.25. 19:56:20

@atpijkamo:
igen, ezek léteznek. De hitelrontás,üzletrontás miatti perrel fenyeget valaki, az tudható hogy kamu.

Azért meg se elítélni, se kártéírést nem fognak megítélni, ha valaki elmondja a vásárlóknak, hogy rossz minőségű cipőt vett a boltban. Hiszen így semmiről sem szabadna véleményt mondani.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 20:03:26

@Asztalos Gábor: Szerintem még nem értél jogi tanulmányaid végére.

Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.07.25. 20:05:32

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): spárvizet csak hitelre, égő kabátban szabad vásárolni.
Még nem olvastam a kommenteket, valószínűleg megkapja a posztoló is. Szerintem egy tökös csaj, ne basztassátok.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.07.25. 20:39:43

"69forever 2012.07.25. 14:38:17
Egyetértek a postolóval. Remélem, egyre többen lesznek TUDATOS vásárlók!"

Ez mitől tudatos vásárlás?
Ha egyszer 15 napja van a kereskedőnek a pénzt visszaadni akkor minek kell rájárni meg basztatni, meg a boltban hisztériázni? Betartja a törvény, nem?
Ettől tudatos a vásárlás???

Ha igaza lenne akkor mehetne a fogyasztóvédelemhez, meg a békéltető testülethez de ne nem megy hiszen nem teheti meg.

Megjegyzem, csak hazai alapanyagból, itthon horgolt telefont vegyetek mert a többi kínai szar! Az Iphone is!

Anomalocaris (törölt) 2012.07.25. 21:01:38

@atpijkamo: A ruhatáramat már lecseréltem, de a zeataxomat azt nem.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 21:25:14

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Az ilyen csillagközi szállítóeszköz? Biztos a MIB-ben is szerepelt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.25. 21:32:57

@Rosszindulatú Vászka: Ja, csak egy szar dilibogyó? Úgy hangzott, mint valami űrhajó, vagy egy fegyver, amivel egy kisebb holdat meg lehet semmisíteni.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.25. 21:47:56

@atpijkamo: videa.hu/videok/hirek-politika/zeatax-iljHCfMTQGXg5gNA

Valahogy mindig röhögnöm kell ha ezt a reklámot meglátom. Azóta a zeatax is egy mém Nálam. És bizony fegyver, ha elég sokat szednek be belőle az embik, akkor egyszer csak eltűnnek. Hoppá, ez a zeatax egyetlen mellékhatása!

Kenderice 2012.07.25. 22:00:54

@Peggy Bundy:
Hát én is ezt írtam. Hibátlan terméknél nincs, de ha 3 napon belül meghibásodik, a kereskedő köteles cserélni vagy a vételárat visszafizetni. Ilyen esetben nem küldheti szervizbe, nem vizsgáltathatja be, hogy a hiba hogyan keletkezett, csak utána, miután kicserélte a terméket, vagy visszafizette a vételárat...

egy atlag 2012.07.25. 22:40:14

amit olvastunk a teljesen normális magyar kereskedelmi mentalitás. én még nem tudtam kurvaanyázás nélkül cseréltetni semmit. minden magyar kereskedő eltanulta a cigány mentalitást

egy atlag 2012.07.25. 22:41:28

@Kenderice: ja, ha elég nagydarab és arrogáns vagy.

salamander 2012.07.25. 22:44:28

Ha meg van a számla, menj a fogyasztóvédelemhez, s aztán meglátod a borízű hangon beszélő hölgy színeváltozását...
(Lehet hogy eljárás végén inkább kocsmát nyit.)

***

Kenderice 2012.07.25. 22:52:43

@egy atlag:
Nem kell ehhez nagydarabnak meg arrogánsnak lenni, elég a vásárlók könyvét vagy az NFH-t emlegetni, ilyenkor általában eszükbe szokott jutni a fogy.véd.törv. vonatkozó része...

csakolvasok11 2012.07.25. 23:02:44

Az ügy lezárult. Ma bementem az üzletbe, az eladó úgy nézett rám mint egy tál takonyra, és egyetlen szó nélkül fizette vissza a pénzt. Még vissza sem köszönt. úgy látszik a vevőkkel való beszélgetés célravezető, és sokkal kevésbé időigényes mint a fogyasztóvédelemhez, békéltető testülethez rohangálni (amúgy is minden nap ott vásárolok. Hálából nem hívtam fel a figyelmét, hogy én vagyok a VEVŐ, belőlem tetszene élni, ha nem így tetszene viselkedni.

Démonmac1 2012.07.25. 23:10:49

@csakolvasok11: ha a pénzt visszafizette akkor, nem te vagy a VEVŐ, hanem csak a problémaforrás :D

csakolvasok11 2012.07.25. 23:19:28

@Démonmac1: A problémaforrás az eldobható szandál volt:)

keptelen kepkeret 2012.07.25. 23:30:16

@atpijkamo:Ezt cafolom, pl. angliaban a 8-as az 8-as majdnem mindenhol, kiveve a Zarat,es a GAP-ot. A Zaraban mindenbol egy szammal nagyobbat kell venni, raadasul szamozas sincs rajta, csak S M L etc..

Neha nem egyszeru, foleg online rendelesnel okoz(hat) gondot:-)

Az atlag angol no merete 16 ill 14.
Nagyjabol a legtobb dolog rajuk van meretezve, es nem ritka az, h sehol nem talalok 8-ast:-))

bobsys 2012.07.26. 00:04:38

Fejlettebb orszagokban (hagyma utan szabadon) visszavittem a 2 hete vasarolt oltonyomet, mert a zako ujja picit hosszu volt es kertem, hogy csereljek ki egy rovidebbre.
Nem csereltek. Ehelyett visszavettek az egeszet ideadtak a penzt, leakasztottak az ujat es megvettem. Mindezt azert mert eppen 200 dolcsival olcsobb volt az az oltony eppen akkor. Igy osszesegeben meglett a rovidebb ujju zako es 200 dolcsival olcsobban lett meg.

mokkaczuka 2012.07.26. 00:20:47

Meg kéne már érteni: ami húszezer forint alatt van lábbeli, az csak kibaszás lehet. Nejem is a negyedik szandált vette 3-4 ezer forintokért, mondom, ennyi pénzünk van? Persze tudom, mi áll emögött: a húszezer forintos igaz, jó évekig, öt évig is, na de akkor mindig ugyanabban látják. Kéne öt darab húszezer forintos, na de arra meg nem fussa. És mi történik, wazze? Előveszegeti a nyolc éve vett és kétszer hordott, gyakorlatilag vadiúj drága szarokat. Akkor még nem volt Ormány Wuki, még futotta. Ma van Ormány Wuki, ne tessék szirszar szandált venni, hanem olyat, amiben jól lehet szaladni, ha majd jő, minek jőnie kell.

épaetekmogyoo 2012.07.26. 01:54:36

@Csokis: Deegészen.
Ha évek óta a közismerten gyenge minőséget forgalmazó Deichmann-ba vásárolsz, akkor direkt nem a minőséget keresed, aztán fél évvel később "rácsodálkozol", hogy jééé ez is milyen silány.

Válassz minőségi cipőt, az nem megy tropára fél év után. (bár azt nem tudnád milyen indokkal újra cseréltetni...)
8-)

fagzal 2012.07.26. 01:59:19

Jaj ezek a fillérbaszó bótosok, akik 5 percre tudnak csak előre gondolkodni! Az nem jut eszébe, hogy ha cserél, akkor legközelebb is oda megyek, plusz ha tudom, hogy ami rossz/nem tetszik azt visszavihetem, akkor könnyebben kiadom a pénzt is. Menjetek tanulmányútra Amerikába, öcsém!

A Skechers cipőm teteje az első fűzőkötésnél szétpattant. Nem, csere azt nem - bevizsgálták, majd megállapították, hogy "normál használat mellett ez nem fordulhat elő".

WTF?!

Azóta feketelistán vannak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.26. 02:21:13

@bobsys: ezt ugyse hiszik el:)
pedig igy megy
arrol nem beszelve, hogy fejlettebb orszagokban eldobhato szandalt hasznalunk es minden de minden kinai

vamvend 2012.07.26. 05:42:53

@mokkaczuka: Nekem van egy kínai edzőcipőm. Három éve használom rendszeresen. Akkor négyezer forint volt. Ma már elég szar állapotban van, de két és fél évig kitartott elfogadható állpotban. Nem bírt ki többet a nike sem, húszezerért.
Nem azt mondom, hogy nem veszek többé nike-t, de azt mondom, hogy laza edzésekhez, bizony ezután is kínait veszek.

manes 2012.07.26. 07:52:51

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Demjén Rózsi a magyar vizet se issza.Sőt,egyáltalán nem iszik vizet.Nem olyan családból származik ő.:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.26. 08:53:23

@hagyma: Konklúzió: Kína a fejlettebb ország. Ott tényleg miden kínai, még az elnök is...

Manyecska 2012.07.26. 09:02:53

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: :D a Deichmannba volt egy 42.5-ös 5.000-re leárazva ..

tejcsokoládé (törölt) 2012.07.26. 09:22:54

szerintem ha egy szandál még aznap szétesik, akkor az már vásárláskor sem néz ki minőségi darabnak... olcsó húsnak híg a leve, mindig ez van. anyukám szokta mondani, 'nem vagyok olyan gazdag, hogy olcsót vehessek'... aki érti, érti, aki nem annak meg hiába magyarázom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.26. 09:22:56

@Manyecska: Volt ott vagy öt éve (barna) 45-ös is annyiért. Egész jól bírta, de rajtam kívül természetesen csak a magyar innovációjú és gyártású üvegszál-erősítésű műgyantából készült lúdtalpbetétem nem volt benne kínai, meg néha az ukrán pamutzoknim és a szlovák hintőporom.

csakolvasok11 2012.07.26. 10:02:58

@tejcsokoládé: Nem nézett ki minőségi darabnak. Az ára szerit sem volt az. Csak arra gondoltam, hatezerért kihúz két hónapot úgy, hogy egy héten kétszer felveszem.Szerinted túl nagy elvárás ennyiért, hogy egy napnál tovább bírja?
Nyugi, figyel itt Alberto Zago is a dobozában, de nem rohangálok benne minden nap.
Kínai cipő meg kétszer vettem Most, először és utoljára. Vessetek a mókusok elé, de azt hittem, ha annyi ember hordja, én is kipróbálom.
Különben nem vagyok cipőgyilkos, és a minőséget is szeretem. Van olyan utcai papucsom, amit 8 éve vettem huszonezerért, használom, és még ma is papucs. Nem a cipő minősége hozott ki a sodromból, hanem a "kereskedő", aki nem csak rágja a sz@rt, hanem ízlik is neki, és ezzel nem csak én szűntem meg számára potenciális vásárló lenni, hanem mindenki, akit ismerek.

Ésszelteli 2012.07.26. 10:05:53

Kedves naiv vásárló !
Bár jogos a felháborodásod, de mégsem ez az elintézési mód. Nekem is volt már reklamációm cipő ügyben, de nekem nem volt ilyen gondom, mivel egy másikra rögtön kicserélték.Lehet, hogy nem mindegy,hogy nő vagy férfi a reklamáló, de én pontosan tisztában voltam a jogaimmal, amit egyébként nem közöltem velük, hanem csak figyeltem, hogy hogy járnak el.Ha nem lett volna megfelelő, akkor ráért volna utána briliroznom ezen a téren.De nem volt rá szükségem.Korábban már volt ilyen vitám, amit a Békéltető Testületig vittem, ahol nekem adtak igazat és az akkori cipőbolt mindent úgy csinált, ahogy én kértem, hogy meglegyen.
Az eladó nyilván nem akart dönteni, lehet,hogy nem is adtak neki erre kompetenciát, de egy bizonyos idő után természetesen választ adnak.Ha nem megfelelő, akkor a Békéltető testület elé viheted az ügyet, amire a másik fél általában nem szokott megjelenni, de a döntést ettől még meg fogják hozni.
Még lehet,hogy erre sem fog reagálni, de általában inkább teljesíteni szokták, mert ennek már vannak konzakvenciái.
Ami pedig, a nem jókedvedet illeti, mégsem teheted meg azt amit te a vásárlókkal tettél, ez valóban jogellenes.A te cipőd egy kellékszavatossági ügy, aminek a rendezését a törvény előírja, és a szerint fog rendeződni, ezek szerint nem éppen azonnal, de ez még attól jogszerű.Sajnos a rádtelefonáló asszonyságnak igaza van mert valóban perelhető lettél a cselekedeteid miatt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.26. 10:07:14

@keptelen kepkeret: "Ezt cafolom, pl. angliaban a 8-as az 8-as majdnem mindenhol"

:)) Figyelj kicsit jobban! Éppen igazoltad.

Egy angol belefér egy axbxc oldalú téglatestbe. Az arányok mindig ugyanazok, elég egy méretet megadni, pl. 8-as, a többi annak konstans lineáris szorzata. Ezért is terjedt el az S/M/L méret meghatározás.

Az egyik magyar szélesebb, a másik magasabb, két méretet is meg kell adni, ha valamennyire is illeszkedő konfekcióruhát akar. (Valójában 3 méret kellene, de az már tényleg kezelhetetlen lenne.)

Müszélia 2012.07.26. 10:13:22

3 éve hordok egy kínai szandált, ami 2000 ft-ba került. bibi!
meg köll nézni a bótba, hogy yó-e.

Körömcsiga 2012.07.26. 10:44:56

Letelt már a 15 nap? Nem? akkor mit nyavajgunk?

Körömcsiga 2012.07.26. 10:46:05

Ami nem kínában készült, az tuti nem eredeti :)

dr. Bértollnok 2012.07.26. 10:54:29

Ha a kereskedő "kínai vacakot" árul, akkor jobban teszi, ha nem feszíti a húrt, fizesse vissza és megszabadul a nyűgtől, amit az ilyen "kekec" vásárló jelent. Egy napos cipő esetében egyszerűen semmilyen formában nem nyerhet vele szemben, hacsak nem látható egyértelmű jele a rendeltetésszerűtől eltérő használatnak. Az időhúzás a legrosszabb reklám.
Én mindkét oldalról látom, mert volt egy üzletem az egyik bevásárló központban. A "tisztelt" vásárló egy kézi készítésű üveg dísztárgyat vett, amit 4-5 nap múlva visszahozott két darabban. Állítása szerint a polcon magától elpattant. Természetesen létezik ilyen, de ez a cucc előtte legalább fél évig ott volt a mi polcunkon is, mint bemutató darab. A törés felülete is gyanús volt, nem vagyok szakértő, de mintha kapott volna egy ütést oldalról... Ilyenkor a normális kereskedő nyel egyet és leírja a dolgot kálóban.
Felajánlottuk a levásárlást, mert kerülni akartuk a konfliktust. Praktikus oka van, a pénztárgép memóriájában benne van a tétel, a pénzvisszafizetést nagyon dokumentálni kell. Erre az ügyfél olyan minősíthetetlen hangnemben kezdett fenyegetőzni, hogy mi is bekeményítettünk. Az is elhangzott, hogy biztos már repedten csomagoltuk neki be (akkor miért nem vette észre, amikor a polcra tette?). Az ügy a Fogyasztóvédelmi Hivatalhoz került, nem adtak neki igazat. Külön pikantériája volt a dolognak, hogy még ezután túráztatta magát egy darabig, mert a határozat megérkezése után meggyanúsított minket, hogy beküldés előtt kicsit megváltoztattuk a törésfelületet, kvázi csaltunk. Utólag már én is inkább visszaadtam volna az árat, de van egy határ, amikor az ember zsebében kinyílik a bicska.
Lehet, hogy ez a vásárló negatív híreszteléseivel engem is megszívatott volna, de akkor még nem volt ennyire elterjedve az internet! :-)

id.StewieGriffin 2012.07.26. 11:02:38

Az Office S...-ban az áll a garancián, hogy a cipő EGÉSZ NAPOS VISELETRE NEM ALKALMAS! Ez mit jelent? Délben menjek haza lecserélni?

Egyik ismerősnek azért nem vették vissza a cipőjét, mert mezítláb hordta!! Honnan tudják?

Először amúgy a saját emberükhöz küldik, aki elbírálja a garanciát! Ha nem tetszik, mehetsz a Fogyasztóvédelemhez, amely elküld egy független szakértőhöz, természetesen, külön pénzért!! Az megállapít valamit, ami a boltra hátrányos, még mindig nem tudod érvényesíteni a garanciát, mert azt nem fogadja el, így mehetsz perelni. Ennek természetesen, külön költsége van, és még mindig nem tudtad érvényesíteni a garanciát.

Még egy dolog:
A cipőt a garancia szerint nem lehet mosni mosógépben, csak kézzel tisztítani. Sajnos, egy tiszta fehér cipőből nem jön ki a kosz, illetve nekem nem sikerült kiszedni, pedig minden, általuk ajánlott szerrel megpróbáltam!!
Ennek következtében nem szívesen veszem fel "koszosan", így majdnem minden cipő egyszer használatos!! Elnézést, és ez nem az Intersparos szandi, hanem huszoniksz ezer forintos!!

2012.07.26. 11:06:41

A Westend teljes aluljáró szintje (nem kívül, bár ott is, de belül is) szinte kizárólag olyan üzletekből áll - a nagy márkákat kivéve - amik azt csinálják, hogy a Józsefvárosin, az okosabbja egyenesen Kínából rendelve megveszi a piacos szart, és ötszörös-tízszeres áron eladja, a sok hülye meg azt hiszi, hogy mivel plázában van, minőséget kap.

vamvend 2012.07.26. 11:11:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Én tudom, hol gyártják.

De nem az volt a beírás fő kérdése. Mert a kínai lehet jó minőségű (épületkerámiban a világ legjobbja is, azt ismerem), de lehet rossz is. Nem a kinai vagy nem kínai a választóvonal, ha valaki nem tudná.

vamvend 2012.07.26. 11:15:40

@shitgun: Ki hiszi arról, hogy az a westend?

ekibit 2012.07.26. 11:15:42

@shitgun: Így igaz.Ezerszer leírták már, de sok ember nem érti meg, akkor se ha belegebedsz.Van egy kereskedő ismerősöm, azt mondta egyszer , hogy ha nem lennének ilyen h@lye emberek, akkor ö már régen bezárhatta volna a boltot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.26. 11:18:53

@vamvend: Ponty erre célozgatok én is, de az csak bizonyos értelmi szint fölött érthető meg.

ekibit 2012.07.26. 11:19:51

Még egy. Nálunk a boltos csákó reggel nyitás után bemegy a coop-os boltba, megveszi a tejfölt mondjuk 100Ft-ért, visszamegy kirakja a hűtőbe és ráb@ssza az árat hogy 220Ft.....ennyi a kereskedelem itt mifelénk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.26. 11:21:03

@shitgun: A "nagy márkákat" meg Ukrajnából vagy Lengyelországból veszik az ottani kínai nagykerekben és beszorozzák 28-cal a teljes bekerülési költségüket, ráteszik az ÁFA értékét, és megvan a fogyasztói ár a sznoboknak.

csakolvasok11 2012.07.26. 11:22:43

@Ésszelteli: Biztos igazad van, csak nem programot szerettem volna vásárolni, hanem cipőt. A nő már azzal elismerte a reklamáció jogosságát, hogy felajánlotta a levásárlást (nem vagyok köteles). A cipőt semmiféle bevizsgálásra nem vitte, hanem a "központjukba", azaz haza, és ott nézegette. Ráadásul valamiért hazudott is,mert mikor kérdeztem, hogy mennyi ideig szeretné használni a pénzem, azt mondta (kedden), hogy neki még ideje sem volt elmenni a cipőért. Az eladó meg szombaton azt mondta, hogy már pénteken elvitte (és felajánlja a levásárlást). Nem nézem meg, pontosan mi az eljárás, de erős a gyanúm, hogy nem 15 nap elteltével kell rendeznie a reklamációt, hanem 15 napon belül.

Egyébként valóban jogellenes egy üzletben a vásárlókkal beszélgetni? Akár az üzlettel kapcsolatos tapasztalaidat megosztani a többi vásárlóval? Ne viccelj:)))))
Akkor ez a blog is jogellenes?:)))

vamvend 2012.07.26. 11:28:20

@csakolvasok11: Dehogy jogellenes. Ö semmit nem tehet, csak jogellenesen. De tudod ezt te is, meg ő is. Szép is lenne, ha nem mondhatnám el más vásárlóknak a tapaszatalataimat.

csakolvasok11 2012.07.26. 12:09:09

Azt hiszem, megérdemeljük, hogy a kereskedők úgy érezzék, a vásárlók vannak értük.
A posztoló szerint jogellenes más vevőknek segíteni a cipőbolt választásban, de teljesen jogszerű a reklamáló vevőt telefonon zaklatni és fenyegetni:)))))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.26. 12:50:17

@ekibit: Etikátlan. Legalább 250 Ft-ért kellene adnia - akciósan.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.07.26. 14:08:40

@negyerebemegnegyereerrehe: Pedig egyszerű lenne kivédeni. Olyan cipőt kell gyártani, ami kihúzza legalább 7-8 hónapig, és "buknám" a cserét. Neki van egy üzleti modellje: szart-olcsón. Én meg élek ezzel. És nincs is ezzel semmi baj: ő kiszámolja, hogy a vásárlók hány százalékánál rohad le a cipő, belövi oda a szintet, és kész. Benne van az árrésben a kálló. És ez a modell tökéletesen működik, velem Deichmann/Humanicban még sosem szaroztak, hogy biztos csiszoltam a talpát, azért kopott el.
A baj ott van, amikor a magát kereskedőnek gondoló eladó megveszi a kínai cipőt a köbányain 2000-ért, beviszi a boltba, eladja 6000-ért, majd amikor valaki reklamál, nekiáll szórakozni azon, hogy nem ismeri el a szarról, hogy szar. A 2000-es kínai cipő nálam is megy a kukába, azzal nem pöcsölök. Annyiért adják, annyit is ér.
Mellesleg abban tényleg igazad van, hogy vehetnék Salamandert 40-50 rongyért, és rögtön kitartana 1-1,5 évig, de nem lenne költséghatékony.

A Tyne folyó déli partja 2012.07.26. 23:38:20

@keptelen kepkeret: ehhez csatlakozom, 8-as méret sok helyen nincs is, 12-esnél kezdődik.

A Tyne folyó déli partja 2012.07.26. 23:40:36

@mokkaczuka: nem azért nem vesz az ember (legalábbis én) méregdrágát, mert akkor öt évig azt hordom (ugyanis, az olcsót is évekig hordom, ha kitart addig- addig hordom, míg tönkre nem mennek), hanem mert a méregdrága se fog tovább tartani. akkor meg minek?

McZozo 2012.07.26. 23:44:09

@Kenderice: mar reg nincs harom napos elallas mint regen csak a bolt joindulata van. egyrdul online vasarlasnal van mar valami 15 napos elallas

Kenderice 2012.07.27. 07:22:54

@McZozo: Miért, szerinted én azt írtam, hogy van? Szövegértelmezésből egyes!
Még egyszer, a gyengébbek kedvéért:
Ha a vásárolt termék 3 napon belül MEGHIBÁSODIK akkor a bolt KÖTELES cserélni, nem küldheti szervizbe javításra. Ha már nincs a termékből, KÖTELES a vételárat visszafizetni.
Azt, hogy a hiba rendeltetésszerű használat következménye vagy sem, csak ezek után vizsgálhatja.
Nyolc napon belül indoklás nélkül abban az esetben lehet elállni a szerződéstől, ha távollévők között jött létre, pl. internetes vásárlás.

McZozo 2012.07.27. 15:44:47

Mondjuk en nem kekeckedtem csak sokan irtak mint sok mas blogban is hogy harom napon belul koteles cserelni vagy visszafizetni a kereskedo ha meghibasodik a termek. Es en erre irtam h ogy ezt kivettek a torvenybol par eve mint azt mar oly sok blogban megbeszeltuk. Pusztan joindulatulag erre probaltam ravilagitani. Es hogy pont a te nednel az veletlen csak mar nalad sokadszorra olvastam ilyesmit es epp rad kattintottam valaszkent. Amugy meg akarhanyszor olvasom el amit irtal "utalva a rosszindulatu szovegertelmezeses megjegyzesedre" nekem most is ugy tunik azt irod hogy:

"Ha a vásárolt termék 3 napon belül MEGHIBÁSODIK akkor a bolt KÖTELES cserélni"

Nekem ez meg most is ugy tunik hogy azt mondod cserelnie kell.
En meg erre mondom hogy ugy tudom nem kell ettol elterhet pozitivan sajat akaratbol de torvenyileg arra van csak kotelezve tudtommal hogy torekednie kell belathato idon belul megoldani a helyzetet (ugyanis mar 30 napos hatarido sincs tudtommal" es ha nem szarmazik belole indokolatlanul magas anyagi vesztesege akkor kerheto tole a a csere. De mivel ez is gumiszabaly elmeletileg cserelnie se kell.

Kenderice 2012.07.27. 23:23:51

@McZozo: Nem vették ki a jogszabályból, benne van. Köteles cserélni azonnal, ha 3 napon belül meghibásodik a termék. Ebben az esetben nem áll meg az aránytalan többletköltség fogalma, az csak 3 napon túli meghibásodás esetében érvényes. Ilyenkor már a kereskedő dönti el, hogy javíttat, cserél vagy a pénzt fizeti vissza.
Ennyi.
www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?showtopic=1059

McZozo 2012.07.30. 13:49:26

@Kenderice:
Igen latom de rakerestem a torvenyben es ott nekem meg mindig ugy tunik hogy nekem van igazam es jol emlekeztem hogy nincs mar 3 nap se meg 30 nap se. Eskuszom nem kekeckedem csak anno tobbszor beszeltunk errol mas forumokban is es ott is elokerultek jogtudo emberek es ok is olyasmit mondtak amit en. Igy lehet hogy en rosszul latom de alabbiakban bemasolom a pontos paragrafust. Dontsd el te az alapjan te mit itelnel ha biro lennel:

"306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."

McZozo 2012.07.30. 13:59:45

@Kenderice:
www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag/alap/alapfogalmak.html

en ezt nezegetem itt van jogszabaly is meg ertelmezes is es meg mindig nem latok semmi olyasmit

Kenderice 2012.07.30. 20:39:22

@McZozo:
"Fontos még megjegyezni, hogy a kötelező jótállásról szóló rendelet hatálya alá eső termékek esetén, ha a meghibásodás 3 munkanapon belül jelentkezik, nem utasítható el a csereigény az aránytalan többletköltségre hivatkozva, ekkor bizony cserélni kell, még ha az aránytalan többletköltséget jelent is. Kivétel azért itt is van: csak akkor kell, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."

Kenderice 2012.07.30. 20:41:33

@McZozo:
Nemrég vettem pl. egy barkácsgépet egy áruházban. A vevőszolgálatnál a jótállás érvényesítése után az eladó azt mondta (helyesen), hogyha 3 napon belül meghibásodik akkor azonnal cserélik, 3 napon túl már szervizbe küldik.

McZozo 2012.07.31. 15:27:23

@Kenderice:

Igazad van megkovetlek. Telelg van harom nap, de a leiras szerint csak abban az esetben ha meghibasodott a termek. Tehat olyan nincs, hogy nem tetszik vagy kicsi nagy piros kek es visszadnam olyan nincs.

De koszi most legalabb tudom mar mia jogom pontosan, igaz mar nics ra szuksegem mert nem ott vagyok de legalabb megtudtam :))

VICcus 2012.08.03. 22:45:45

Érvényben van a 3 nap, de csak hibás termék esetén érvényes, és a jótállásra vonatkozik, azaz a műszaki cikkere.

Cipő esetén szavatosság van, ahol nincs 3 napos eset.
süti beállítások módosítása