Tékozló Homár

Azonnal elromló HP nyomtató

2012.08.03. 11:15 | jackyll | 85 komment

Naiv ügyfél belefutott az egyik legklasszikusabb számítástechnikai malőrbe, amikor a neki berendelt egyelten termék hibás, ezért aztán cserélni se tudják:

Úgy döntöttem beszerzek egy tintasugaras nyomtatót. Választásom a HP Photosmart 5510-re esett, nem utolsó sorban azért, mert dolgoztam már HP nyomtatókkal és a nyomtatási minőségükkel és megbízhatóságukkal teljesen elégedett voltam. Rákerestem hát a neten, hol lehetne megvenni és a PCX webáruházat választottam, mert boltjuk hazafelé pont útba esik és korábban is vásároltam már tolük. Megrendeltem tehát a terméket 2012.07.15-én és két nap múlva már meg is kaptam az sms-t, hogy mehetek érte. Mivel aznap már nem értem rá, másnap (2012.07.18-án) délután bementem a boltba és átvettem a nyomtatót. Ez a szerdai nap volt tehát a vásárlás napja. Mire hazaértem már nem volt kedvem az installálással foglalkozni, így azt csütörtökre halasztottam. Csütörtökön aztán munka után hazatérve nekiláttam a nyomtató üzembehelyezésének. Felinstalláltam a telepítő cd-n lévo drivereket és egyéb programokat, majd behelyeztem a patronokat a nyomtatóba. Kiválasztottam a nyomtató érintőképernyőjén a patronok beállítását, mire némi zúgás-zakatolás, nyomtatófej mozgatás után kaptam egy hibaüzenetet ami nagyjából így hangzott: "Nyomtatófej hiányzik. Emelje fel a reteszt, tegye vissza a nyomtatófejet és zárja vissza a reteszt."

Ez azért két okból is furcsa volt - egyfelől volt a nyomtatóban fej, hiszen abba raktam a patronokat, másfelől semmilyen retesz nincs a nyomtatófejen ennél a típusnál. Felhívtam tehát a HP telefonos ügyfélszolgálatát... azaz csak hívtam volna, hiszen az csak 08:30-18:00-ig üzemel, munkanapokon. Előtte, utána és hétvégén coki.

Tehát másnap, pénteken reggel felhívtam a HP ügyfélszolgálatát, előadtam panaszomat és ők kapcsoltak egy technikust aki öt perces telefonos hibakeresés (ő adta az instrukciókat én végrehajtottam) után megállapította, hogy a nyomtató hibás és cserére szorul. Közölte továbbá, hogy ez a HP intézésében kiszállítással kb. két hetet (!) vesz igénybe, így jobban járok, ha az eladónál cseréltetem a terméket. Időt akarván megtakarítani, magam is ezt a megoldást tartottam célszerűnek.

Rácsörögtem hát a PCX ügyfélszolgálatára, előadtam a problémát (a HP megállapítását is) és ok tájékoztattak, hogy jelen termék nincs náluk raktáron, de meg fogják rendelni, vigyem csak vissza a hibás nyomtatót. Így hát pénteken (2012.07.20.) visszavittem a nyomtatót és vártam az értesítést, bízva abban, hogy két nap alatt megoldódik a probléma.

Vártam. És vártam. Egy hét múlva, 2012.07.27-én pénteken meguntam a várakozást, felhívtam hát a PCX-et, hogy megtudakoljam hol tart a dolog. A válasz kiábrándító volt - az eszközt visszaküldték a HP-hez, ahol még tesztelik..

Összefoglalva: vettem egy nyomtatót, amelyik már a dobozból kivéve sem működött; a gyártó ügyfélszolgálatát csak másnap tudtam elérni, ahol bár elismerték a hibát, semmilyen azonnali megoldást nem ajánlottak; a vásárlástól számított három napon belül visszavittem az eladóhoz a hibás terméket, amit nem cseréltek ki - lassan két hete áll a pénzem az eladónál és nyomtató az sehol.

Mindenki azt a következtetést vonja le a fentiekből amit akar, én a következőkre jutottam:
 - a HP-tól ezután csak a patronokat fogom megvenni amíg a nyomtató kitart (már ha egyszer visszakapom), más új HP terméket soha többé nem veszek és nem is ajánlom senkinek. Ha valaki vásárlási tanácsot kér, erről a gyártóról lebeszélem. Egy termék egyszeruen ne legyen hibás a dobozból kivéve - vagy ha gyenge a minoségbiztosítása, akkor legalább legyen a gyártónak készlete az azonnali cserére!
 - nem vásárolok többet a PCX-nél, hátha belefutok egy újabb hibás termékbe. Nem akarok várni. Csak olyan helyen vásárolok, ahol az adott termékbol megfelelő készlet van, így tudnak a vásárlást követő 3 napon belül cserélni.

Zárásként még annyit, hogy nemrég belefutottam egy promócióba a Móricz Zsigmond körtéren, aminek keretében fiatal lányok HP logós lufikat osztogattak, azt a pálcára tűzött fajtát. Mikor az egyik léggömböt átadták egy férfinak, az elkezdett vele integetni, mire a lufi leesett a pálcáról. Némi hajsza után a férfinak sikerült utolérnie, majd amikor megfogta, az a HP logós lufi szétdurrant a kezében. Nos, a HP minőségébe és ügyfélközpontúságába vetett bizalmam is valahogy ilyen gyorsan semmisült meg...

Tudom, ócska sablonos szövegnek tűnik, de hosszú évekig dolgoztam gyártó cégnél minőségügyi területen, ahol többek között a vevői reklamációk elbírálása és a vevők kártalanítása is a munkám részét képezte. Mi azt az elvet követtük, hogy a hibát a leghamarabb ki kell vizsgálni és a vevőt azonnal kártalanítani kell, sűrű bocsánatkérések közepette. Mert az elégedett vevő ritkán szokott arról beszélni, hogy a termék jól működik (hiszen ez az elvárása), de az elégedetlen biztosan elmondja mindenkinek, hogy pórul járt. Most én is ezt tettem.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.08.03. 13:07:23

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Márpedig tényleg nem rosszak a HP termékek:
Csak a magyar forgalmazók azok. Megnyugtatásul közlöm, hogy kb. majdnem mindennel ez a helyzet. Esetleg külföldön érdemes megpróbálni.

Maga a termékcsoport mondjuk egy kalap majomkaki: mindenki tudja, hogy egy belépő szintű nyomtató (na jó, ez a típus nem az) pont annyiba (skandallum: kevesebbe!) kerül mint egy garnitúra (eredeti) patron hozzá...

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

parkolok.com 2012.08.03. 13:07:51

A PCX-nek mégis mi köze van ahhoz hogy a HP nem cseréli azonnal?
Ugye nem azt akarod mondani, hogy a PCX köteles tartani + 1 db-ot azért mert hátha valakinek elromlik..
Látszik semmi közöd az üzleti élethez / gondolkodáshoz.

PITTA 2012.08.03. 13:09:53

A PCX jó hely, szerintem korrektek. Sok dolgot vettem már ott. Pont náluk van 490 forintért háztól házig garancia, ez esetben jól jártál volna vele...
A jó árú webshopoknak nincs raktárkészlete erre mérget vehetsz!
Egyébként pedig Epson-t kell venni. 250 forint bele egy utángyárott patron, színenként lehet benne cserélgetni. Ennyi :-) Én DX4400-at nyúzok már évek óta.

ezmegmi 2012.08.03. 13:12:27

Mondjuk azt nem értem, miért a PCX hibája, hogy nem harcoltad ki a 3 napon belüli cserét vagy pénzt vissza :) Ha nem tud azonnal cserét adni, a pénzt kell neki, nem vita tárgya és nem visszaküldés-függő.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.08.03. 13:12:29

Nem mondod, h beindult a blogmoci ?

PITTA 2012.08.03. 13:13:05

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Csak itt, a Teszkósra még nem lehet írni. Nem is értem...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.08.03. 13:13:31

Az meg van, hogy régen a PCX az képformátum volt?

Istenem Samantha még lehet meg van valahol.... :P

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.08.03. 13:21:52

@PITTA:
Na ja.. Itt azt írja EGA szabvány miatt alakult ki, meg mertem volna esküdni, hogy CGA monitoron lestük, de akkor az korábban volt.
Mint a régi geek viccben:
Srác beviszi a monitorás a szervíííízbe. Eladó megkérdezi:
- CGA monitor?
- Nem, b+ saját!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.03. 13:23:18

" Mi azt az elvet követtük, hogy a hibát a leghamarabb ki kell vizsgálni és a vevőt azonnal kártalanítani kell, sűrű bocsánatkérések közepette."

Idejétmúlt elgondolás. A HP már rájött, hogy ha már fizetett az ügyfél, akkor szarni kell rá :D

qtyqruty 2012.08.03. 13:23:56

@parkolok.com: Nem köteles tartani plusz egy darabot, de ha 3 napos cserére kerül a sor, akkor nem ez a helyes eljárás.
Ha 3 napon belül elromlik (vagy gyárilag is rossz volt) az eszköz és nincs mire cserélni, akkor vételár vissza a vevőnek, eszköz vissza a kereskedőnek. Ezután ha a vevő továbbra is szeretné azt a típusú készüléket, akkor kereskedő megrendeli neki és amikor megérkezett akkor a vevő ismét kifizeti.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.03. 13:24:45

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Persze, miért, kinek nincs? :)
Még a gagyi veszteséges tömörítések előtt :)

@parkolok.com: Mondjuk a vevő nem a HP-tól vette a cuccot, hanem a PCX-től.

Sokorai_Atala 2012.08.03. 13:26:31

Szerintem is vissza kellett volna kérni a pénzt. Aztán, ha megjön az új akkor egy e-mail vagy sms és beballag ért. Ha meg sokára jön vesz valahol egy másikat.

parkolok.com 2012.08.03. 13:26:37

@qtyqruty: Én nem olvastam olyat, hogy a vevő kérte volna a pénz visszafizetését.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.08.03. 13:28:38

@PITTA:
Haha, 01101!! Óriási, mekkora poén

parkolok.com 2012.08.03. 13:29:01

@ColT: Attól még a PCX-nek nem kell cserekészüléket tartania készleten a saját költségén.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.03. 13:29:04

pedig a hp-k elég jól működgetnek általába. nem lehet, hogy hazafele úton jól lejtette majd ugrált rajta kicsit???

PITTA 2012.08.03. 13:29:53

@parkolok.com: Igen. Itt van a kutya "elesve". :-) Az volt a gond hogy a boltos nem tudott levenni a polcról egy másikat azonnal, mikor ha már volt a PCX-ben tudhatja, hogy a polcon csak a megrendelt dolgok vannak... Nem is látni ott mélázó embereket, hogy mit is akartam még...

parkolok.com 2012.08.03. 13:35:01

@PITTA: Pénzt egyből vissza kellet volna kérni. Oszt nincs idegesség, nincs posztolás a homárra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.03. 13:35:07

@parkolok.com: Senki nem mondta, hogy kell neki.

Erre reagálva : "A PCX-nek mégis mi köze van ahhoz hogy a HP nem cseréli azonnal?"
Nnekik kell intézni az egészet.
És értelmesen. Kéne...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.03. 13:36:50

@PITTA: Nem ismerheti mindenki azt a helyet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.03. 13:38:25

sikeres ember - foleg fejlettebb orszagban - webaruhazbol nem vasarol
hogy miert?
lasd fent
normalias aruhazban veve kernemszepen, masnap visszaviszed es cserelik is, vagy aggyak vissza a penzt kernemszepen, de gondolom a posztolo akart sporolni 300 forintot kernemszepen, most meg les mint hal a szatyorban kernemszepen

parkolok.com 2012.08.03. 13:39:34

@ColT: Szerintem mi félreértjük egymást.

user bevitte a terméket h küldjék visza a HP-nak mert hibás és cserét szeretne. (itt baszta el de nagyon, mert egyből kellet volna a pénzt kérni vissza)
PCX visszaküldte, és most a HP-ra várnak.

PCX szerintem ennél többet nem tehet.. ezért kár őket szapulni.

qtyqruty 2012.08.03. 13:42:46

@parkolok.com: Nem is kellene kérnie. 3 napon belül elromlott? Igen. Ki tudták cserélni? Nem. Megoldás: szerződés megszűnik, eredeti állapot visszaállítása.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.03. 13:45:32

Érintőképernyőt a sörnyitókra, cipőnyelvekre is! Elképesztő, hogy milyen egy lemaradott országban élünk. Szégyen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.03. 13:46:52

"a HP-tól ezután csak a patronokat fogom megvenni"

FAIL

A HP nyomtatói elég jók. A tintasugaras készülékek relatíve olcsók, a patronok túlárazottak, azokat érdemes utángyártottból pótolni.

"Csak olyan helyen vásárolok, ahol az adott termékbol megfelelő készlet van"

Úgy is lehet, csak egy kicsit drágább. Valamit valamiért.

parkolok.com 2012.08.03. 13:47:00

@qtyqruty: egy tökéletes világban talán igen. De sajnos nagyon nem ott tartunk. Jelenleg 2-3%-os haszon mellet várja el mindenki hogy minden szép legyen, legyen csere azonnal, legyen szerviz azonnal.

Megértem a PCX-et hogy nem szopatja magát feleselgessen.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.03. 13:47:04

@qtyqruty: elugattuk már, hogy megszűnt ez a 3 napos lehetőség. Füstgránát kell b+, hogy megértsd?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.03. 13:49:03

@Kellemes Zérókomponista: es ettol boldog vagy?
itt meg a leggagyibb aruhazban is 15 de inkabb 30 nap a csere
indoklas nelkul
van ahol 2 honap

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.03. 13:50:21

csere, vagy penzvisszafizetes, amit valasztassz jelzem

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 13:53:54

Stipi stopi a Teskosban 1st vagyok

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Akkor is 1st!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.03. 13:55:08

@horex: en mar reg leelsoztem, de ugy tunik a Tescos biztonsagi orok megfenyitettek a homart

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.03. 13:56:43

@horex: arról már régen lekéstél, azt még a lajos elsőzte le a bankos posztba, ezt meg én, ugyanott. :D

Layosh 2012.08.03. 14:00:47

Minek kell webshop-ban vásárolni? El kell menni egy olyan számítástechnikai szaküzletbe, ahol van készlet is. Ott kell megvenni a nyomtatót, és ha rossz, akkor azonnal tudják cserélni. Persze így drágább pár ezer pénzel a nyomtató, de legalább jobb a kiszolgálás és garancia is van.

PITTA 2012.08.03. 14:02:51

@Kellemes Zérókomponista: A főoldalon vállalják hogy náluk 14 napod van elállásra.

qtyqruty 2012.08.03. 14:04:51

@Kellemes Zérókomponista: Amire Te gondolsz, az a "nem tetszik a színe ezért visszahoztam" típusú visszavásárlási kötelezettség. Az megszűnt.

fuakjs11 (törölt) 2012.08.03. 14:20:27

@parkolok.com: nagyon örülünk, hogy nagy király vagy a szemétszedés bizniszben.

Sajnos sok közöd nincs a fogyasztói jogokhoz, jogszabályokhoz és a számítástechnikai termékek kereskedelméhez.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.03. 14:32:03

@hagyma: igen, természetesen azért írtam, mert büszke vagyok rá! Véletlenül sem azért, mert a hülyeség ontásából van elegem, informálódás nélkül.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.03. 14:35:09

Jó. Biztos voltam benne. De tévedtem. A link elég meggyőző.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 14:40:24

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

OK legyél a második és hagyma a harmadik
IgaSSágos vagyok-e így? Nehogymá összevesszünk ezen

Bálintka. 2012.08.03. 15:00:54

Kezd unalmassá válni, hogy egyre ritkább azon vásárlók száma, mely élne az elállás jogával. Megveszem, két napig tesztelem full erővel, ha gond adódik visszaviszem, és helyben visszakérem az árát.
Nem a PCX tehet arról ha a vásárló nem ismeri a jogait.

8 napon belül ha rájössz, hogy nem tetszik a nyomtató színe, ha kiderül, hogy a hűtő nem fér be a két polc közé, vagy csak egyszerű műszaki probléma állt fenn, aminek a bevizsgálására nem akarsz hónapokat várni, akkor egyszerűen visszaviszed a kereskedőhöz és az köteles visszaadni az árát. És még a csomagoló anyagot sem kell megtartanod (hisz nem kötelezhet a törvény arra, hogy milyen precízen bontsd fel a terméket). Aztán ha visszavitted, akkor átmész egy másik boltba, hátha ott nem hibás a nyomtató.

qtyqruty 2012.08.03. 15:06:18

@Bálintka.: Az első fele igaz, a második nem.
A 8 napos "nemtetszikvisszaviszem" pénz-visszafizetési kötelezettség 1997-ig volt érvényben. Minőségi kifogás hiányában nem köteles a kereskedő cserélni, jóindulatára van bízva.

www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/hirek_101221_2.html

FDToth 2012.08.03. 15:36:30

@qtyqruty:
Hopp: 17/1999:
4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

qtyqruty 2012.08.03. 15:40:25

@FDToth: "17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről"
Bemenek a bótba, oszt megveszem, akkor nem távollévők között jött létre az üzlet.

FDToth 2012.08.03. 15:48:48

@qtyqruty:
én inkább úgy mondanám, hogy a jogszabály rossz, vagyis rossz megfoalmazású:
4. § (2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte...

Nem írja az átvétel helyét...

Nem tudom fejből a 17/199-es összes paragrafusát, bekezdését, de nem emlékszem h említve lenne a "személyes átvételt"

Mondjuk előre fizetek, akkor a fizetés apja szerződés megkötése, de mondjuk csak 4 nap múlva megyek érte...

sztewe · http://sztewe.deviantart.com/ 2012.08.03. 16:00:10

Szívás, mondjuk, én már 3 nyomtatót elfogyasztottam már az évek során, Canon Lexmark, Epson, és most újra Canon de már lézer, de a HP sose volt a kedvencem, lehet azért mert ÉN is szívtam HP nyomtatóval mondjuk az multifunkciós volt, és nem az enyém hanem elhívtak hogy telepítsem rá a drivert. Olyan ganaj telepítője volt hogy mikor felrakta a scanner drivert akkor a nyomtató driver dobott hibát mikor felraktam egy újabb nyomtató drivert akkor a scanner nem működött így mondtam bocs, de nem fogtok fénymásolni.

PCX jó hely rengeteg mindent rendeltem már tőlük, semmi probléma nem volt még, a számítógépem MINDEN elemét tőlük rendeltem 2 éve, és kopp kopp, no problemo

qtyqruty 2012.08.03. 16:04:32

@FDToth: Egyértelmű, hogy rossz (más szempontból is), de akár honnan nézem, a kereskedőnek vissza kellett volna vásárolnia a roncsot.

Martinicske 2012.08.03. 16:06:07

Sajnos itt senki sem tudott adni egy picike plussz -t, ami miatt az ügy megoldódott volna.

Egyébként én úgy tudom, hogy az elállási jog és a garanciális ügyintézés az nem ugyanaz.

Ha rossz a termék akkor garanciáztatni kell. Pl. azért is, mert a nyomtatók mellé adnak patronokat is általában és ha betette a vevő a nyomtatóba akkor azoknak a felhasználását jogilag megkezdte (ebben az esetben erre elállási jog nincs már), a nyomtatót elállási joggal visszaadhatja, de a kereskedő joggal mondja azt, hogy a patronokat (mivel jogilag a felhasználását megkezdte) az ügyfél tartsa csak meg és fizesse ki (szinte egy nyomtató ára egy garnitúra patron általában).

Az én véleményem szerint a legjobb megoldás ez, vissza a nyomtatót a HP -hez, aztán rendezzék garanciában. Szerintem mindegy a kereskedő (neki ez kötelessége, ha a vevő ide viszi vissza), vagy az ügyfél (neki meg célszerűbb lenne egyből a HP -hez) juttatja vissza a gyártóhoz.

Egyébként én általában jókat hallok a HP -ről, hogy ha gond adódik simán újra cserélik a nyomtatót.

FDToth 2012.08.03. 16:11:08

@qtyqruty: egyetértek. ha a kereskedő rögtön nem tudja cserélni (márpedig egy webshopnak ált. nincs raktárékszelete, min 0,5-1 munkanap a beszerzés), így alapból vissza kellett volna adnia a vételárat a fogyasztónak. Viszont a több tízezer kereskedő közül mekkora azoknak a száma, akik tudják pontosan, hogy mik a jogszabályokban, rendeletekben megfogalmazott kötelezettségeik? félek, hogy 0 közeli...
Ezek a százféleképpen értelmezhető jogszabályok, rendeletek ilyen esetben a kereskedőnek kedveznek, hiszen ha a fogyasztó nem elégedett, nem ért egyet, akkor nincs más út, mint a bíróság, ott pedig a bírói értelmezés dönt... az meg kiszámíthatatlan...

FDToth 2012.08.03. 16:15:14

Egyébként HP a fogyasztói panaszokkal kapcsolatos panaszok rendezésének magyar színvonala felett helyezkedik el.
Én sem csalódtam még bennük. Rengetek HP cuccom van, igaz, hogy a fele elromlik, de a HP nem szarakodik sokat a cserén vagy a vételár visszafizetésén (nekem 2 db. laptopomnak a vásárláskori árát fizették vissza). Mivel elégedett vagyok ezzel a szolgáltatásukkal, továbbra is HP termékeket vásárolok.

qtyqruty 2012.08.03. 16:34:34

@FDToth: Sajnos azt sem tudják a kiskereskedők, hogy a meghibásodás miatt, 72 órán belül visszavásárolt roncs árát nem nekik kell benyelni, hanem visszafelé ők is tudják érvényesíteni egészen a gyártóig/importőrig (feltéve, hogy nem garanciamegváltással szerzik be az árut).
Cseréltem én már úgy készüléket, hogy az ügyfél is egy drágább eszközt kapott, én is plusz nyereséggel jöttem ki a cseréből és még a gyártónak is lett egy hűséges vásárlója, aki már 15 éve nem hajlandó mást venni.

FDToth 2012.08.03. 16:43:52

@qtyqruty: tényleg! Ez meg a másik! Amikor a szervizre, gyártóra mutogatnak, hogy majd ő meg ő, ezt és ezt elbírálja, és csak azután lehet bármit is "követelni". Mintha a forgalmazó (jogi értelemben) nem kizárólagosan lenne felelős.
Amit másodszorra írsz, az szerintem egy nagyon vevőbarát dolog és tényleg mindkét fél jól jár (meg gyártó is), kár, hogy ezt kevesen alkalmazzák. De ez sokszor nem a kereskedelmi egység hibája, hanem az alkalmazottaké.
Anno vettem egy mixert vmelyik Saturnba. Pár hét múlva visszavittem, mert a"geje" álladóan leesett. Persze küldték szervizbe. Mikor mentem érte láttam h semit nem csináltak vele és kértem, hogy had vásároljam le (tudom h ilyen nincs, de vettem volna jobbat, drágábban). Ezt a "pultos" nem engedte, mert, hogy a szerviz döntheti el. Ekkora bevetettem azt a "trükköt", hogy hívjon ide nekem egy magasabb beosztású emberkét (menedzser?), vele megbeszélem. Jött is egy kedves Úriember, elmondtam mit szeretnék, ő meg mondta, menjek válasszam ki, a különbözetet meg fizessem or ajándék kártya. A "pultos" csak nézett...

uni1002 2012.08.03. 17:11:04

@FDToth: Ez a baj.
Az eladót nem tájékoztatják a készülékcsere lehetőségekről, megtiltják hogy ilyet intézzen, és amikor kellően dühös rá a vásárló, és az áruházvezetőt követeli, az megjelenik, és megengedi a cserét, jóságot gyakorol.
Ez a boltvezetés szemétsége, a saját dolgozóival, és a vevőkkel szemben.
Persze sokan lemondanak így a reklamációról, tiszta haszon az áruháznak...

uni1002 2012.08.03. 17:16:42

@FDToth: Nem a pultos volt a hibás, hanem a "kedves Úriember", akinek a kötelessége lett volna a dolgozót tájékoztatni a lehetőségekről, mint vezető...

Manci néni, a szomszéd 2012.08.03. 17:50:05

"Csak olyan helyen vásárolok, ahol az adott termékből megfelelő készlet van..."

Teszkó drágám. Akár madaras is lehet.

Xezs 2012.08.03. 18:24:24

3 napon belül cserélni kell ilyenkor ha jól tudom, akkor meg verni kell az asztalt.

Amúgy meg nyomtasson akinek két anyja van, én utálom a papírt.

Még soha nem volt nyomtatóm, nem is lesz :)

Xezs 2012.08.03. 18:28:06

@hagyma: Neked ez a fixaideád, hogy webáruházból ne, de mindegy, nem magyarázom el hogy miért hülyeség.

Ez a "kérnémszépen" meg tudom hogy csak poén, de annak szar. Tessék beszüntetni.

vega2 2012.08.03. 18:59:10

Nos. Évekkel ezelőtt hívtak valami üzleti ügyből kifolyólag, hogy lenne a számomra egy nagyon kedvező ajánlatuk. Ha elfogadom adnak ajándékba egy HPxxx lézernyomtatót, aminek az ára 22500 Ft volt akkoriban ha jól emlékszem. Gondoltam egyszer eszünk. Üsse kő!
Ki is hozta a futár a nyomtatót és én akkor kitörő örömmel konstatáltam, hogy egy Samsung M-1660 series van benne elhelyezve a HPXXX helyett.
Természetesen erről azóta is mélyen hallgatok. Persze az eredeti patron hónapok alatt kifogyott, de a neten vettem hozzá 7-8-ért utánatöltöttet.
A mai napig az van benne és olyan 90%-a még benne van a festéknek. Pedig használom.
2003 táján vettem egy HP 723 Photosmart fényképezőt a sulinet program keretében. Az akkor olyan 60 000 Ft volt, de gondoltam ha egyszer leírhatom az adómból, akkor miért ne? (Lehetek egyszer hülye én is nem csak más. Meg Kóka Úr amúgy is egy szegény ember miért ne támogassam?) Kb. egy fél év múlva elromlott.
Ügyfélszolgálat: Vigyem a legközelebbi márkaszervizbe, mert csak ott tudnak vele érdemben foglalkozni.
Gép bevisz. (80 Km.)
Szervizes: A HP nem foglalkozik javítással,inkább adna egy vadiújat helyette. Na mondom OK. 2 évig ment, utána meghalt. (RIP)
A dolog pikantériája, hogy van egy FujiFinepix 2400-asom is ami kb 10 éves és kifogástalanul működik sőt a képe is sokkal szebb, mint a HP-é.
(Megapixelekről, memóriakártyákról nem nyitok vitát kedves efftásak, akkoriban olyan volt a divat. :-)
Bocs a hosszért!

ferand1979 2012.08.03. 20:40:31

@parkolok.com: PCX-től a pénzed visszakérhetted volna 3 napon belül... Sőt Netes eladónál 8 napon belül...

Megdobbent 2012.08.03. 21:37:22

De hol kell bereteszelni a fejet? melyik model az, amelyik ilyen vad fejeket tart rablancon?

VICcus 2012.08.03. 22:12:54

Természetesen továbbra is érvényben van, hogy
- ha a fogyasztási cikk 3 napon belül meghibásodik, a forgalmazó köteles azt kicserélni
- távollévők közötti szerződés esetén (pl. neten vásárláskor) a vásárló 8 munkanapon belül meggondolhatja magát, indoklás nélkül, de a visszajuttatást a vásárlónak kell állnia.

Jelen esetben a termék 3 napon belül meghibásodott, így PCX-nek ki kellet t volna cserélnie. Ez ugyanakkor nem azt jelenti, hogy kell egy ugyanolyan típust raktáron tartaniuk, csak annyit, hogy nem javíthatják, nem téríthetik vissza részlegesen az árát,..

England win The Ashes! 2012.08.04. 01:27:37

@PITTA: Osztom a véleményt, az Epson tök király!

England win The Ashes! 2012.08.04. 01:42:58

@FDToth: Lehet, hogy már meséltem:

anno, mikor a nyomtatómat (fent említett Epson) vettem, elmentem a MediaMarktba szemrevételezni. Eleve nem ott akartam megvenni, de amit akkor láttam, az eltántorított bárminemű termékük vásárlásától. Miközben ott állok és nézegetem a cuccot, jön egy polcrendező köcsi, lekapja az egyik dobozt (nyomtató benne persze) a polcról, leteszi a földre, elrugdosta olyan öt-hat méternyire, ott felvette és felbaszta a polcra.

Szóval ne lepődj meg, ha a Médiában vagy a Saturnban hibás terméket fogsz ki.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.04. 02:39:26

@Xezs: ez nem poen ez Boncz Geza kernemszepen
nagyon szomoru lennek. ha barmiben is a magyrazatodra lenne szuksegem
\ebben az ugyben maradjunk annyiban, hogy IGEN en NEM, sohasem vasarolok webaruhazban
ha erdekel elmagyarazom miert:)

imittto 2012.08.04. 06:21:13

Az én HP nyomtatóm kb. két hónapos korától nem adagolja magának a lapot. Kézzel kell egyesével pakolni, úgy se kapja el mindig. Ez az egy cuccom van aminek nem tudom hol a számlája...

Xezs 2012.08.04. 08:58:44

@hagyma: Lehet, hogy Boncznak jól állt, de neked nem :)

Nem kell elmagyaráznod, úgyis tudom nagyjából miket írnál. A webáruházak élnek és virágoznak szerte a világon, annyira nagyon nem lehet szar a koncepció.

notime (törölt) 2012.08.04. 09:13:47

A HP emlékeim szerint nem javít itthon.Ha valami beérkezik hozzájuk, akkor valahová-Szlovákiába(?)- kiviszik. Ezért tart minden sokáig.
Az nekem sem értelmezhető ,hogy miért nem az árát kérte vissza rögtön...

HP fan...muhaha! 2012.08.04. 11:40:09

Látom, kaptam hideget-meleget egyaránt...

Tehát: nem ugráltam hazafelé a nyomtatón, sőt a csomagolásán sem látszott semmilyen sérülés, egyszerűen rossz volt.

Ha a PCX egy vasárnapi megrendelést keddre tud teljesíteni úgy, hogy nincs a termék készleten, akkor egy garanciális csere miért okoz gondot? Új terméket nagykerből elhoz, hibás terméket visszáruz. Nálunk így működött.

A HP pedig... szóval van a történetnek folytatása, majd olvassátok el, ha kikerül.

Xezs 2012.08.04. 12:49:51

@HP fan...muhaha!: Vissza kellett volna kérned a pénzed, persze utólag könnyű okosnak lennem.

Marvin McNasty 2012.08.05. 02:08:26

@VICcus: és az ilyen formában (elállási jog) visszavitt termékekkel mit csinálnak? bedobozolják és újra eladják ÚJKÉNT??

2012.08.05. 02:53:59

"a HP-tól ezután csak a patronokat fogom megvenni amíg a nyomtató kitart"

Így teszed a lehető legtöbb pénz a zsebükbe. Legközelebb 10 rugó alatt vegyél nyomtatót és ha nincs kedved töltögetni, akkor dobd ki az egészet a francba ha kiürül.

Garizásnak meg ez a menete, nem látom a problémát.

Jöhet a következő!

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2012.08.05. 08:17:33

Különben se nyomtass, védd a fákat, egyél hódot, meg ilyenek.

Csak vicceltem.

Én kérek elnézést, mint a saját, mint a magam nevében.

esef 2012.08.05. 08:35:01

na akkor egy kis HP-védés jön:
szintén a PCX-nél vettünk a céges nyomtatóba két nyomtatófejet: a magenta-cián működött, a fekete-sárgára hibaüzenetet írt. telefon, HP-ék küldenek újat. kb. 3 nap múlva itt volt, természetesen magenta-cián... újabb telefon, újabb 3 nap, megjött a fekete sárga is. semmit nem kérdeztek, csak küldték az újat. tehát ez nekik is csak filléres cucc, amit ha pénzért kell megvenni akkor kicsit túl van árazva...

napalm 2012.08.07. 14:43:39

hüle.
melyik webshop rendelkezik raktárkészlettel szerinted?
de azé próbákózhacc.

McZozo 2012.08.07. 14:49:59

@hagyma:

Mondjuk erre anyit mondanek lehet a webshop szar de az igazi se jobb sko esetben. Legutobb laptopomat legnagyobb kereskedelmi lancban vasaroltam. fel ev mulva alaplap meghibasodott aminek egy pukkanassal adott hangot a laptop es aztn se kep se hang. felhivtam oket rendben masnap jonnek erte elvittek majd ket hetre ra visszakuldtek ugy ahogy volt hogy ez a hiba nem tartozik a garancialis hibak soraba. igy kosonik viszlat. es hivhattam akar anyamat is lepattintottka minden vonalon. Majd ra ket hetre pofatlanul meg kuldtek egy levelet hogy remelik meg vagyok elegedve a szolgaltatasukkal es most veszek egy bizonyos osszegert kiterjesztett garanciat, hogy meg tovabbi ket evig biztositva legyek ganacialisan.
Szoval enyit a nagy nem online boltokrol is

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 16:58:52

@napalm: "melyik webshop rendelkezik raktárkészlettel szerinted?"

CHS, Asbis, Ingram...

www.grando.hu/
Csak itt nem tudod, mi van éppen készleten.

edigital.hu/

...

napalm 2012.08.07. 18:57:11

@atpijkamo:
a chs az nagyker, a többit nem tudom.
süti beállítások módosítása