Tékozló Homár

Összeomlott a számhordozás

2012.11.13. 15:20 | jackyll | 153 komment

Kaotikus állapotokat jelentenek a számhordozni igyekvő ügyfelek az összes mobilszolgáltatónál. Ha épp nem utasítják el a kérelmüket, akkor sem történik semmi. Úgy látszik nem sikerült felkészíteni az infrastruktúrát a 48 órás átvezetésre:

Minap olvastam a „Hívószámhordozás 2 nap alatt” című írást és velem kísértetesen hasonló tragikomédia zajlik ugyanebben a témában. Az én történetem a következő: 2012. október 9-én úgy döntöttem, hogy a Telenor-nál regisztrált telefonszámom a T-Mobile-hoz viszem át. Be is mentem egy T-Pont üzletbe és egy nyilatkozat aláírásával kezdeményeztem a hívószám hordozást. A számhordozási időablak 2012.10.11 20:00 – 2012.10.11. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva. Október 9-én este SMS-t kaptam arról, hogy a Telenor elutasította a hordozást. A telefonos ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetésből az derült ki, hogy lejárt számlatartozás miatt történt ez az elutasítás.

Az ügyfélszolgálatos elmondta, hogy a 10.04-én csoportos beszedéssel kiegyenlített havi számlám nem látszik még a könyvelőrendszerükben, emiatt az lejárt számlatartozásnak minősül, ezért nem engedélyezhető a számhordozás. Mivel nem értettem egyet ezzel, így továbbkapcsolt egy kollégájához, aki megpróbálta elmagyarázni, hogy a GIRO rendszer 7 nap alatt teljesíti a csoportos beszedést, így csak akkor tudják teljesítettnek könyvelni. A munkám miatt van egy kis GIRO ismeretem, amit a hölgy tudomására is hoztam, ezután már a könyvelő rendszerüket tette felelőssé az ügyben. Ekkor már kicsit emeltebb hangon kérdeztem, hogy hogyan tudjuk orvosolni a helyzetet, amire a válasza az volt, hogy sehogy, ki kell várni a 7 napot. Ezen az éjszakán belemélyedtem az aktuális ÁSZF-be, amiből sokkal okosabbnak hittem magam.

Másnap reggel (október 10-én) felkerestem a számlavezető bankom, ahol kértem egy hiteles igazolást arról, hogy a csoportos beszedési megbízás teljesült. Ezzel az igazolással meglátogattam a Telenor Astoria üzletét, ahol egy ügyintéző hölgy készséggel segített (pedig én hosszas ordibálásra készültem). Az igazolás bemutatásakor kattintott hármat a számítógépén és azt mondta, hogy már rendben is van.

Majd ezután megjegyezte, hogy nem mellesleg 2009. júliusa óta van egy lejárt számlatartozásom. Ezen erősem meglepődtem, mivel csoportos beszedéssel fizetem (vagyis levonja a Telenor) a számláim és soha nem kaptam értesítést számlatartozásról. Kértem egy számlamásolatot erről, majd megegyeztem vele abban, hogy én ezt a fantom-tartozást ott és akkor készpénzben kifizetem, és megreklamálom írásban. (Ez meg is történt, természetesen válasz még nem érkezett rá.)

Aznap még bementem a T-Mobile-hoz, hogy újraindítsam a hordozást. Az ügyintéző sajnos nem tudott segíteni, mivel valami elutasító levél nyomtatásáig ez nem lehetséges a rendszerükben.

Emiatt 2012. október 12-én kezdeményeztem újra a számhordozást egy T-Mobile üzletben.
A számhordozási időablak 2012.10.17 20:00 – 2012.10.17. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva. 2012. október 15-én SMS értesítést kaptam arról, hogy a Telenor engedélyezte a számhordozást. A megadott időablakban viszont nem történt meg a szolgáltató váltás.

2012. október 19-én újra kezdeményeztem a számhordozást egy T-Mobile üzletben.
A számhordozási időablak 2012.10.25 20:00 – 2012.10.25. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva.2012. október 20-án SMS értesítést kaptam arról, hogy a Telenor engedélyezte a számhordozást. A megadott időablakban viszont nem történt meg a szolgáltató váltás.

2012. október 26-én újra kezdeményeztem a számhordozást egy T-Mobile üzletben.
A számhordozási időablak 2012.10.29. 20:00 – 2012.10.29. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva.2012. október 27-án SMS értesítést kaptam arról, hogy a Telenor engedélyezte a számhordozást. A megadott időablakban viszont nem történt meg a szolgáltató váltás.

Itt járunk jelenleg. A mai napon mindkét szolgáltatónál panaszt tettem az ügy miatt. Időközben én is átolvastam a 2/2012. (I. 24.) NMHH rendeletet és tudom, hogy az átvevő szolgáltatónak maximum 3 munkanapja van, hogy értesítsen az elutasításról. Úgy döntöttem, hogy most megvárom ezt.

Az eset odáig jutott, hogy a 7. számhordozási kísérlet után egyáltalán nem működik a mobilom. A Telenor szerint sikeres volt a számhordozás, ezért a telefonszámom inaktíválták. A T-Mobile pedig azt mondja, hogy nem sikerült az átvétel, mert a Telenor az átvétel során visszautasította.
Egymáshoz küldözgetnek és mindkettő azt mondja, hogy ezt a másiknak kell megoldani. Az NMHH pedig 30 napig nem lép az ügyben. Tehát most 3 napja nem vagyok elérhető és előre láthatólag nem is leszek egy darabig.

Üdv:
Tamás

Réka még csak háromszor futott neki a sztorinak:

Olvastam egy számhordozáshoz kapcsolódó bejegyzést az oldalon, amely hasonlít az én ügyemhez, problémámhoz, állapotomhoz. Nekem sajnos még nem látszik a vége. Eddig 3-szor hiúsult meg a számhordozás, még nem sikerült kiderítenem, miért. Elküldöm Nektek a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és a Hírközlési Hatósághoz írt e-mailemet. Tegyétek közkinccsé, amennyiben úgy gondoljátok, arra érdemes, hátha más is járt így.

üdv,
Réka

Tisztelt Hatóság!

Számhordozással kapcsolatos problémámmal fordulok Önökhöz. Vodafone-tól szeretnék számot hordozni a Telenor-hoz. A hordozni kívánt szám: vv-vvv-vvvv. Ideiglenes szám, amelyre a hordozás megvalósulhat: aa-aaaa-aaa

Az első számhordozási megállapodást a 2/2012. (I.24.) NMHH rendeletnek megfelelően az átvevőnél, a Telenornál kezdeményeztem 2012. október 1-jén. A számhordozás meghiúsult október 5-én, az én hibámból. Nem egyeztettem az adataimat a Vodafone-nál. Ezt a hiányosságot pótoltam.

2012. október 15-én újra számhordozási megállapodást kötöttem a Telenorral, változatlan tartalommal, amely immár megegyezett az átadó szolgáltatónál szereplő adatokkal. A megadott október 17-ei időpontban a számhordozás meghiúsult. Érdeklődésemre a Telenor telefonos ügyfélszolgálatánál azt a tájékoztatást kaptam, hogy rendszerhiba miatt történt a meghiúsulás. Be kell ismét fáradnom személyesen a Telenor egyik képviseletébe és ismét kezdeményezni a számhordozást.

Ezt október 19-én ismét megtettem, de a megadott 24-ei időpontban ismét nem történt semmi. Érdeklődésemre, a Telenor-os telefonos ügyfélszolgálatnál ismét rendszerhibára hivatkoztak. Arról is tájékoztattak, hogy személyesen kell ismét bemennem elindítani a folyamatot. Október 27-én ismét számhordozási megállapodást kötöttem személyesen, de a megadott október 31-ei időablakban ismét nem történt meg a számhordozás.

Érdeklődésemre, miszerint mi okozhatja a visszatérő meghiúsulásokat, a
következő tájékoztatásokat kaptam:
- Telenor: rendszerhiba történt, illetve máskor: a Vodafone hibázott
- Vodafone: nem is látják a rendszerben, hogy a Telenor 19-én, 24-én vagy 31-én számhordozást kezdeményezett volna.

Egyeztetve a Vodafone telefonos ügyfélszolgálatával: a Vodafone-nál szereplő adataim megegyeznek a Telenor-megállapodásban szereplő adatokkal, és nincsen lezárt számlatartozásom. Ez a két meghiúsulási ok lehet az én hibámból. Tehát valamelyik szolgáltató folyamatosan hibázott, miközben nem kapok lényegi információt az átvevő szolgáltatótól, a Telenor-tól arról, hogy mi a probléma, illetve minden egyes meghiúsulás után nekem be kell mennem személyesen újra egy képviseletre elindítani a számhordozást, ami nekem idő és pénz költség. Ezen kívül a 2 szám (hordozandó és az ideiglenes) fenntartásának költsége szintén terhel.


Időközben elolvastam a 2/2012-es rendeletet, amely jelenleg hatályos a számhordozás szabályozásában. Ennek értelmében, amennyiben a számhordozás meghiúsul a szolgáltatók hibájából (részletesen szabályozza az egyes jogeseteket a rendelet), az átvevő vagy az átadó köteles kötbért fizetni az előfizetőnek, meghiúsulási alkalmanként 5000 Ft-ot. A Telenor telefonos ügyfélszolgálatánál egyértelműen kijelentették, hogy az átadó, tehát a Vodafone köteles fizetni. Mint állampolgár, akinek jogai és kötelességei vannak, azt gondolom, hogy a szolgáltatók kötelessége legalább olyan kényszerítő hatályú, mint a rám érvényes szabályok. Ennek ellenére, nem tapasztalom, hogy a rendelet által megfogalmazott kötbérfizetési kötelességnek bármely szolgáltató megkívánna felelni.

Azért fordulok Önökhöz, mert 3 számhordozási meghiúsulás után, egymásnak ellentmondó információk birtokában kifogytam az eszközökből, amellyel el tudnám érni, hogy én, mint Ügyfél a hatályos rendelkezéseknek megfelelő szolgáltatásban részesülhessek, miközben a felmerülő járulékos költségek engem terhelnek.

Kérem, segítsenek elsősorban abban, hogy a számhordozás megvalósulhasson, illetve abban, hogy a 2/2012. (I.24.) NMHH rendelet-ben szereplő rendelkezéseket a szolgáltatók betartsák.

Ákos egy kerekítési problémán akadt fent 1 forinttal:

Újabb viccesen szánalmas történet a Telenorról és a 48 órás számhordozásról. Ákos 

15 év után döntöttem úgy, hogy a Telenor előfizetésemet szeretném áthordozni a T-mobile-hoz. Elballagtam 2012.11.10-én egy T-pontba, ahol rutinosan azt javasolták, hogy a számhordozás elindítása előtt egyeztessem le a Telenornál nyilvántartott adataimat, hogy nehogy bármi útját állja a villámgyors és zökkenőmentes ügyintézésnek. Átballagtam a Telenorba, ahol annak rendje, s módja szerint leegyeztettem az adataimat, és immáron azt gondoltam, hogy teljesen felkészülve várom a XXI. század nagy vívmányát, megtarthatom a számom, de megszabadulok a kék propellertől. Sajnos tévedtem.

2012.11.12-én sms üzenetben értesítettek, hogy a számhordozás sikertelen volt, mert 30 napon túli számlatartozásom van. Hmm, erre felhúztam a szemöldökömet és a Telenor csodálatosan lassú online felületén ellenőriztem a számláimat, valamint összehasonlítottam a banki átutalásaimmal. Eltérés egy szál se.

2012.11.13-án reggel felhívtam a Telenor ügyfélszolgálatát, hogy ugyanmár mondják meg milyen 30 napon túli számlatartozásról beszélünk és miért utasítottak el. Mivel a számhordozásos kollégák 08:30 előtt nincsenek bent így csak egy "normál" ügyintézővel beszéltem, aki nagyon kedves volt és megerősítette, hogy nemhogy tartozásom nincsen, de ezernéhányszáz forinttal még túlfizetésben is vagyok (ennek később lesz még jelentősége).

Fél kilenc után felhívtam újból őket, hogy immáron az illetékessel tisztázhassam a dolgot. Kedves fiatalember, elmondom a problémát, utánanéz, várok, visszajön. Valóban van túlfizetésem ezernéhányszáz forint és valóban van lejárt tartozásom, mert októberben volt egy számlám (5113,- Ft) amit nem egyenlítettem ki. Nézem a bankszámlaforgalmamat, feketén fehéren ott áll októberben kifizettem 5112,- Ft-ot fizetési határidőn belül. Hmmm nem értem. Igen igen - mondja ő, a rendszer az 1 Ft eltérés miatt nem tudta összepasszintani a beérkezett utalást a számlával. Értem én mondom, de miután közben a számlát megnyitottam ott feketén fehéren 5112,45 Ft áll, mint fizetendő díj. Tudomásom szerint a magyar kerekítési szabályok alapján ez 5112,- Ft-ot jelent, akkor miről beszélünk. Ő nem tud mit csinálni, a rendszer akkor sem passzintja össze az utalást a számlával emiatt, de most kézzel ezt elvégezte, fáradjak be újra elindítani a számhordozást.

Mondom mi van? Gondolják, hogy én fogok újra bejárkálni, két órát valahol sorbanállni, mert ők alkalmatlan rendszerekkel próbálnak szolgáltatásnak nehezen nevezhető tevékenységet végezni??? (Innentől jött egy rész ahol elgurult a gyógyszerem természetesen).
Mondom neki, hogy ha túlfizetésem van akkor miért nem vonják le azt az 1 Forintot abból a túlfizetésből? Nem tud mit csinálni akkor sem rakja össze a rendszer. Hát ez a rendszer milyen csalafinta ejha, gondoltam magamban.

Kérdezem tőle, hogy és amúgy egyébként ez a túlfizetés miért nem jelenik meg sehol? Nem is értesítenek róla, ha többet fizettem valamikor a kelleténél? Hát nem, ők arról nem értesítenek. De egy forint miatt, ami ráadásul az ő szánalmas rendszerük miatt különbség és nem is jogos engem akadályoznak a számhordozásban. Mi ez, ha nem packázás a kedves ügyféllel?

És ha százezer forinttal túlfizetek azon is ülnek egy szó nélkl, ha én nem jövök rá? erre csend és hümmögés a válasz. Mondom neki szeretnék panaszt tenni. Hát azt csak írásban lehet. Na ne szórakozzunk, vegye fel a panaszt ő most a telefonban. Felveszi, de ő is csak ugyanúgy megírja, mintha én írnám meg és majd 30 nap múlva kapok választ. Hol tudok írásban panaszt tenni? Online felület, e-mailcím nincs, csak a szokásos ablakban elküldött üzenet lehetősége (ahol persze nem látod mit küldtél el szó szerint utólag, nem látod mikor küldted el pontosan stb. csak a szokásos kiváló ügyfélkezelési módszerek).

A levelet elküldettem vele. elküldöm magam is. Megy a NHH-hoz is és jön ide a homárra is. Nem mintha volnának illúzióim, hogy megúsznám újabb sorbanállás nélkül, de mást talán megóvhatok ettől a szánalmas helyzettől.

Összegzésként:

Kaptam egy számlát ahol nem tudnak kerekíteni. Befizettem a helyesen kerekített összeget időben (a különbség 1 Ft!!!) Túlfizetésben vagyok ki tudja mióta (ezernéhányszáz forint), de erről semmilyen formában nem értesítenek soha, se be nem számítják Számhordoznék 48 órán belül ahogyan annak november 1-e óta működnie kellene. Elutasítják (annak ellenére, hogy csak ők hibáztak és nem is egyszer, én kivételesen egyszer sem) Én menjek be újra és töltsem az időmet sorbanállással, hogy elintézzek valamit, amit már elvileg elintéztem

Ez szerintetek normális?

Üdv
Ákos

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyünyüge 2012.11.13. 18:30:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
azért egy ilyen bemondás nem volna ingyen (vagy fizetnél érte?), ráadásul ha meg tudod, hogy hordozott a szám, akkor falra másznál a "fölösleges" időhúzástól).
Lekérdezés:
telefonkozpont.blog.hu/2012/09/05/szamhordozas_ussd_simlock

torma99 2012.11.13. 18:30:09

@Los Alamuszi: Sajnos mint fent is írtam, ez nem függ se az ügyféltől, sem az ügyintézőtől, valami a rendszerükben van, ami hibás. Nekem minden rendben (adatok jók, nincs tartozás, se hűségidő) először a telenor saját rendszere szerint elengedett, de a t-mobile felé már elutasító üzenetet küldött. Azóta meg nincs is megindokolva érdemben miért utasít el, azt írják hogy a számhordozás már folyamatban van, amit úgy érzek azért ír a rendszer mert az elsőnél volt valami informatikai bibi. Ennyit erről sajnos sem az ügyfeles, sem az ügyintézők nem hibás, valami háttércsoportos, számítógépes gebasz van. A gond az, hogy élő embert aki ezzel foglalkozik, tudna és akar is segíteni kb. nem lehet elérni.

Fikk a Nick 2012.11.13. 18:31:22

Az ok prózai. A Telenor erős kihívásokkal küzd a számhordozások tekintetében, főleg szoftveresen. Ezért van az, hogy bár kikapcsolják az ügyfelet, de nem adják át a számokat. Nem egy és nem kettő van ebből, elég nagy a cirkusz a témában a hatóságnál...

torma99 2012.11.13. 18:43:30

@dr lab ruhinn dr.: ez mind szép és jó, de hogy lehet, hogy egy szolgáltatónak nincs meg erre a szükséges infrastruktúrája? Mert ha még állami cég lenne ahol elsíbolják a pénzt a fejlesztések meg elmaradnak. Na de a második számú mobilszolgáltatóról beszélünk...pfff

nyünyüge 2012.11.13. 18:50:19

@torma99:
A telenor ugyan ügyfélszámban még a második, de jó ideje a leggyengébben eleresztett.
Egyébként meg ez az egykapusan és háromnaponbelül megint valami jóféle diktátum volt, amiért valószínűleg a szolgáltatók és főleg az ő szakértőik nem igazán lelkesedtek. Mert eleve agyonbonyolítottra lett kitalálva az egész számhordozási infrastruktúra annakidején.

torma99 2012.11.13. 19:00:52

@nyünyüge: Elfogadom az érveidet, de az nem állapot, hogy fogom és felhívom a telefonos üsz-t és nem segítenek, vagy azért mert nem tudnak, vagy azért mert nem akarnak. Sőt az is előfordult, hogy 32:55 után egyszerűen bontották a vonalat. Személyes ügyfélszolgálat sem tud mit tenni, mert ugye ők csak az átadó szolgáltatók, menjek szépen a t-mobile-hoz, ott némileg többet tesznek a dologért, de hasztalan, ha a telenornál pattog a labda.

Bár nem ismerem a régi rendszert, de ha ott volt akár egy kis vacak fecni is a kezedben, hogy elhordozhatsz, máris egyszerűbb volt az élet. Itt most még papírom sincs semmiről (kivéve a hordozási nyilatkozat), de az eredményről, a folyamatról érdemben senki sem tájékoztat.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.11.13. 19:11:51

@☺ágica: 1. sztori, Tamás, Telenor ->T-mobile 7 sikertelen kísérlet:
A 48 órás számhordozás hetedszerre sem sikerült (eddig). 1. elutasítás: Tartozás miatt, amit csoportos beszedésivel beszedtek, de még nem könyveltek le.
2. elutasítás (állítólagos)régi tartozás miatt. Ezt kifizette, majd levélben reklamálta.
Utána mindig engedélyezte a hordozást az eredeti társaság (telenor), de az nem történt meg. A 7. kísérletnél esett 2 szék közül a padlóra. Telenor már nem T-Csopi még nem szolgáltat neki. NMHH feljelentés eredményére várhat 30 napot.

2. sztori, Réka, Voda -> Telenor: 3 sikertelen kísérlet, ebből 1 a fogyi hibája, nem egyeztetett adatot a régi szolgáltatónál. 2., 3. alkalom rendszerhiba, amit a 2 szolgáltató a másikra fog. Fogyi reménykedik a kötbérben és, hogy megtérítik a fölöslegesen fenntartott számait.

Ákos 1 Ft-ja. Telenor -> T-mobile
Nála a számhordozás 1. alkalommal egy fél Ft-os tartozás miatt hiúsult meg, amely fél Ft a kerekítés miatt nem létezik (itt csúsztat: átutalásnál még létezik fillér). Kiderült ezervalamennyi Ft túlfizetése is van, de ebből bizony nem lehet az 1 Ft-ot levonni. Mivel a túlfizetésről (és a tartozásról sem) értesítették, panaszt akart tenni. Telón, mailben nem lehet. Elmondta hát a telefonos ügyfélszolgának, aki majd leírja és beadja, mert a rögzített beszélgetés során sem vehet fel nem írásbeli panaszt a cég.

nyünyüge 2012.11.13. 19:24:02

@torma99:
persze, hogy elfogadhatatlan az ügyfél számára, azért nem szabadott volna áterőltetni.
Aki tudja, hogy milyen nehézkes a többmillió ügyfelet és kezelő, szolgáltatónként is nagyon bonyolult rendszereket és főleg a folyamatokat összehangolni központi rendszerhez, és hogy az arányaiban kevés eddigi hordozás is mennyi problémával járt, az jó szívvel nem vállalhatta be ezt az újat. Az ügyfélszolgálat meg tényleg tehetetlen, mert ő maximum a folyamat állapotát tudja megnézni. Mindez megbonyolítva távszámlával, csoportos beszedéssel, számtalan bankkal. Az ügyfélnek meg lehet megmagyarázni, hogy lehetőleg ne hordozás előtt-közben váltson fizetési módot (amikor éppen most hergelik sárga-csekk adóval is).

☺ágica (törölt) 2012.11.13. 19:24:18

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: ó, de drága vagy:) már épp rászántam magam, hogy nekiessek:) a másik kettőt elolvastam, de ez nagyon nem akaródzott:S nem jó ez így, hogy egyszerre 3 poszt kerül ki...

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: be:)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.11.13. 19:28:27

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: YESS! :D
Meg talán még páran hasznát veszik holnap, munkaidőben. ;)

@☺ágica: Hosszú, az igaz, de érdekes.
Homár meg régóta kedd délután aktív, azután visszahúzza az ollóit. Nem ritkán elő sem bújik hétfőn
Hogy miért, az rejtély.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.11.13. 19:32:08

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: be kell valljam őszinte szívvel, hogy nekem a te variációd is túl hosszú volt, egy posztot max 15 sorban le lehet zavarni... :D ilyenkor csak kommentolgatunk bele vaktába a világba, oszt ahogy esik úgy puffan :D

veghist 2012.11.13. 19:33:53

@nyünyüge: Igen, ebben már van némi értés. Amikor kijött az új EHT törvény, az tele van oltári baromságokkal. A számhordozás kérdésében például 48 óra alatt le kellene játszani mindent, de két párhuzamos folyamat zajlik két rendszerben (bocs, de nem bonyolódnék bele)és ez gyakorlatilag nem fér az időbe. Jellemző a jogszabályra, hogy ugye 48 óra van a hordozásra, de ha meggondolod magadat, azt három nappal a hordozás után lehetséges...
Egyébként agyrém, de a hordozás csak adatinkonzisztencia miatt utasítható el, számlatartozás alapján nem...
Szóval ne a szolgáltatókat szidjátok (btw egyiknél se dolgozom) hanem a hivatalt, ami több milliárd forint elköltésére kötelezi őket, anélkül, hogy bárkinek bármi haszna származna belőle.

Éhes_ló 2012.11.13. 19:38:35

Kész szerencse, hogy van ezeket a mocskos korrupt és kartellbe tömörült szolgáltatókat felügyelő állami hatóság.
Az persze már magyarisztán, hogy nem tesz semmit és szájtátva tűri amit ezek csinálnak.
Gondolom őket is megvették kilóra.

☺ágica (törölt) 2012.11.13. 19:38:53

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: lehet, de jobb szeretem a lényegretörő fogalmazást. a posztokat meg lehetne időzíteni is...

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: nem mintha ez akora katasztrófa lenne (mármint vaktában kommentelni):)

torma99 2012.11.13. 19:40:07

@veghist: 30 napnál hosszabb lejárt tartozásra is elutasítható.

Amúgy uram bocsá ebben a hihetetlen informatikai rengetegben 20 perc alatt az átvevőnél való benyújtástól elutasította a telenor 2 kérelmemet is. A 48 órában még simán lett volna benne annyi, hogy uhh itt valami bibi van beszéljünk a T-vel az beszéljen a csókával, vagy mit tudom én. Szóval a 48 órába marhára sok minden belefér, ahogy én mint szomorú ügyfél tapasztalom.

Sokan egyébként ahogy én is teljesen értelmetlenül várják az időablakot meg a +2 munkanapot ez csak arra jó, hogy menjen az idő, technikailag értelmesen felépített hálózattal, ha nincs semmi hiba az időablakig bőven meg lehetne mindent csinálni.

nyünyüge 2012.11.13. 19:40:34

@veghist:
én ez ügyben nem szidom a szolgáltatókat, nagyjából van fogalmam róla, hogy mennyire szívhatnak.

Fikk a Nick 2012.11.13. 19:42:46

@torma99:
Ezt én nem tudhatom, én egy másik cégnél vagyok. :)

veghist 2012.11.13. 19:48:26

@torma99: Hát sajnos nem fér bele. És azt is elfelejted, hogy itt nem két szolgáltatóról van szó, és köztük a kommunikációról, hanem hogy köztük van az NMHH is a sittes rendszerével.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.13. 19:51:52

"amiből sokkal okosabbnak hittem magam."

na ezt nem kellett volna...

Környezettudatos 2012.11.13. 19:52:26

@Kelpo: Nézz ki rajta és meglátod milyen az idő.

Háló Őr 2012.11.13. 19:56:17

Ezek elég durva sztorik. Kíváncsi lennék, hogy egyedi esetek, vagy általában így megy-e ez. De hogy legyen ellenpélda is: én májusban számhordoztam és bármiféle gond és probléma nélkül sikerült, elsőre. Fuck me, right?

rexter 2012.11.13. 19:57:08

einstein padlót fogna attól, hogy van időablak.

egyébként meg uncsi a téma

torma99 2012.11.13. 19:57:42

@veghist: Saját szememmel láttam a T üsz rendszerében. Nyilatkozat benyújtva 11. 05-én 17:16-kor, elutasítás 17:35-kor arra hivatkozva, hogy korábbi hordozás folyamatban van. (Az előző próbálkozás 6 nappal korábban hiúsult meg) A számhordozási időablak 11.09 volt.

asdf 2012.11.13. 20:02:16

En amugy nem ertem, mi ezen ekkora nagy varazslat. Vannak az adatok az A szolgaltatonal (regi), bejelentkezik az elofizeto az ujhoz (B), megadja adatait, ezt a kettot -mint ket text file-t- egy rutin osszenezi, ha 100%-ban stimmel, akkor eredmenyes a hordozas, ha 90%-ban egyezoek az adatok, akkor arra uzemeltetnek 24/24h-ban 3 embert, aki ezeket osszenezi a kis szemevel, es ha ordit, hogy ugyanarrol van szo, akkor elengedi a hordozast manualisan, a maradekot meg visszadobja a rendszer. Ellenben en ugy irtam volna meg a jogszabalyt, hogy elutasitas eseten kotelezo legyen indokolni, hogy mi miatt nem valosulhatott meg a szamhordozas.

Megneztem a statisztikat, most, hogy a telekomado kapcsan kicsit felporgott a szamhordozasok szama, havi 9 ezer, (napi 290, azaz orankent 12) mobilszam hordozasat kell lebonyolitania harom szolgaltatonak. Tenyleg ekkora kibaszottnagy feladat lenne ez???

nyünyüge 2012.11.13. 20:03:16

@torma99:
És honnan tudod, hogy az a "korábbi hordozás folyamatban van" c. hibajelzés honnan származott?
Mit gondolsz, hány alkalmazás van az ügyfélszolgálati "képernyő" és a központi adatbázis között, és azok között hány érezheti úgy, hogy egy hordozási folyamat van folyamatban?

torma99 2012.11.13. 20:06:23

@nyünyüge: ez a t és a pannon közti számhordozási "akármiből származott"
Úgy képzeld el, mint egy táblázat. Azonosító, időpont, esemény, állapot, és a szolgáltató neve. Tehát kb. így nézett ki 00001,2012.11.05. 17:16. Számhordozási kérelem benyújva T-Mobile és így tovább. A pikantéria a dologban az , hogy a Telenor-t még Pannonként írta ki a rendszer, ezt ha T-s dolgozó olvassa, megerősítheti.

Elismerem nem tudom, hogy ez milyen rendszer, de az ügyfélszolgálat ebből dolgozik, szóval nem valami kamu random generátor remélem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.13. 20:18:09

@nyünyüge:

Ez a kódos megoldás tetszik. Viszont lehetne jobban is propagálva.

Reszpekt a telefonos blognak!

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.11.13. 20:20:03

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: 3 poszt az 45 sor? Még az eredeti sem sokkal több!
@veghist:
"Szóval ne a szolgáltatókat szidjátok" Ahá! Szóval nem is lehetne tiltani a hordozást tartozás miatt és fél forint miatt megtagadta a szolgáltató, ugyanaz a szolgáltató kuma szót sem szólt a túlfizetésről. Tán erről is a törvényalkotó tehet?

bnyuszi 2012.11.13. 20:26:20

Most írhatnám azt, hogy ezért fosik a három mobilszolgáltató attól, hogy belépjen a piacukra az állami mobilszolgáltató, mert ilyen szar rendszereik vannak.
De felébredek és rájövök, hogy az államinak sem lenne jobb rendszere.

veghist 2012.11.13. 20:31:54

@asdf: ja. csak tudod vannak azok a csúnya telco hálózatok meg számlázórendszerek, amik egy hangyányit azért megbonyolítják a dolgot... magyarázzam?

AutosVilli 2012.11.13. 20:44:01

Én ügyintézni már csak kép és hangrögzítő eszközzel járok!Bank,Posta,Telefonos szolgáltató stb stb . Paranoia vagy sem ez van.

torma99 2012.11.13. 20:46:38

@veghist: A cégek fordulhatnának a nyilvánossághoz, hogy ez most így nem működik és kezdeményezhetnék a jogszabályi környezet felülvizsgálatát, illetve kérhetnék az ügyfelek türelmét.

Magyarországon azonban szarnak erre magasról. Szenvedj, próbálkozz, hátha. Majd úgyis megunod. De ezzel csak azt érik el, hogy a végén új számmal leszek ügyfél az új szolgáltatónál.

Mercel 2012.11.13. 20:56:22

Azt még megértem valaki miért akar ELJÖNNI a telenortól alias pannon - de, hogy miért akar hozzájuk menni az számomra megfejthetetlen.

Még mielőtt valami agyhalott idióta beperelne a nevezett cég jogi osztályáról (mint babzsák feri az egyszeri kommentelőket) közlöm, hogy a fentiek a személyes véleményem tükrözik.

"Frigyes"

becsoccsent 2012.11.13. 21:02:21

most hordoznak at par tizezer kozalkalmazotti szamot, az eltart egy darabig.

mzperxx 2012.11.13. 21:17:26

baromira tudom sajnálni.
ez az egész számhordozás a hülyeség teteje. engem senki nem értesít ki, hogy 20-asról hívok 20-ast, hogy az már rég 30-as, és ezért többet fizetek.
hülyeség. meg kellene szüntetni. már a legelején sem értettem. miből minden imserőst, kollgéát, ügyfeelt kiértesíteni, hogy bocs, áltozott a számom ?

Lárifári a böszme 2012.11.13. 21:23:14

A képlet szerintem végtelen egyszerű. Egyik szolgáltató pont olyan rohadék, mint a másik. Megtesznek mindent, hogy megnehezítsék az ügyfél csak papíron létező jogait. A legrohadékabb pedig a fidesz hatóság, aki csendben asszisztál a dologhoz - mily meglepő...
Mindenkinek megvan a maga személyes horror története. Én az UPC-től mentem a DIGI-hez, (ez önmagában is megérne egy bejegyzést). A számot - ugye meglepő - tartozás miatt nem adták át, majd lazán visszautaltak közel tízezer forint túlfizetést. Erre a fityesz hatóság azt nyilatkozta, hogy ez a fogyasztóvédelemre tartozik, nem rájuk. Ennyit a nagy büdös jogokról, jogállamiságról... El lehet menni, ahogy fletó elvtárs mondotta volt...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.13. 21:24:12

Mi a lófax az a zideiglenes szám már, he?

Szeka 2012.11.13. 21:28:58

@Kelpo: az időablak gyakorlatilag az az időintervallum, amin belül a szolgáltatóknak (mindegyiknek, nemcsak az átadónak és átvevőnek) át kell állítani a hívások irányítását végző rendszereiket. Magyarán a szolgáltatóknak az időablak kezdete előtt az adott számra irányuló hívást az átadó, a letelte után az átvevő szolgáltató irányába kell továbbítani. Az időablak alatt fordulhatnak csak elő olyan hibák, amikor X szolgáltató már az átvevő felé irányítja a hívást, Y viszont még az átadóhoz, előtte-utánna mindennek mindenhol egyértelmünek kell lennie.

@asdf: amit leírtál az sarkítva az átadó és az átvevő közötti adategyeztetés része, de azért a teljes folyamat "kicsit" összetettebb, mivel minden szolgáltató érintett benne (elvégre a mobilos példánál maradva azt a Vodának is tudnia kell, hogy ha valamelyik előfizetője felhív egy 20-as számot, azt nem a Telenor, hanem a T-Mobile felé kell irányítani). Az nem megoldás hogy ha minden OK akkor az átadó ezt belekiabálja a nagyvilágba aztán bízik benne hogy majdcsak lesz valami a többi szolgáltatónál, nem árt ezt valahogy koordinálni.

Xezs 2012.11.13. 21:29:28

@mzperxx: 1. Ha valakit fontos felhívni, akkor fel kell hívni függetlenül attól, hogy azonos hálózatban vagytok-e.

2. Ha nem fontos felhívni, akkor meg nem kell hívni még akkor sem ha azonos hálózatban van.

Kb. ennyi a lényeg.

2012.11.13. 21:40:08

@torma99: én elhiszem, de nekem tényleg két nap alatt sikerült minden. Egyik nap délelőtt bent voltam egy T-mobile ügyfélszolgálaton, bejelentettem, aláírtam, másnap reggel már arra ébredtem, hogy nem működött a telenoros kártyám a telefonban, be kellett raknom az előző nap kapott t-mobilost, ami azon nyomban életre kelt, és használom azóta is. (előtte azt mondták 10 napon belül majd egyszer csak, ehhez képest erősen meglepett a dolog) Mivel semmi részem nincs benne, tényleg nem dicsekvésként mesélem, hanem azért, mert ha rendszerhiba lenne, akkor nem tudom, miért nem estem bele. Mondjuk, egy titok lehet: céges előfizetésem volt a telenornál, de onnan kiléptem, és nem csak magánosítottam a számom, de mivel tudtam, hogy szolgáltatót is fogok váltani, ezért kártyásra cseréltem a telenoros előfizetést. Lehet, hogy EZT lehet hordozni (még bőven volt zsé a kártyán, egyértelmű volt, hogy nem tartozom....)

torma99 2012.11.13. 21:57:38

@Los Alamuszi: Nekem ez még a sci-fi kategória, remélem egyszer azért sikerül. Én este abban a biztos tudatban fekszem le, hogy másnap reggel simán ott vár a telenor oplogó és két nap múlva a jelenlegi szolgáltatója visszautasította a hordozást sms

thymos 2012.11.13. 21:58:44

Én már október 8-án kezdtem a számhordozási "canossa járást" és most került át tegnap a Telenortól a Tmobile-hoz a számom és sikeresen üzembe is helyeztem a SIM-kártyát.
Összesen kilencszer lett elutasítva a Telenor részéről, különböző indok és mellébeszélés mellett.
Az első napokban mentem el személyesen a NHMH-hoz, de ott elmondták nekem, hogy a Telenor nem jelzett vissza semmilyen technikai zavart, mely az átállással kapcsolatban felmerült volna és én vagy az első "számhordozó", akinek ilyen problémája van az október 5. utáni "új rendszer" bevezetése óta és valószínüleg hamarosan meg fog oldódni a problémám.
Amint látom a probléma nem hogy megoldódott volna, hanem ellenkezőleg, éppen halmozódik országszerte.

A tanácsom a következő:

1.-email küldés ide:
kra-uszi@nmhh.hu (a probléma rövid ismertetése)

2.-ahonnan a számhordozás indul (nálam a Telenor volt), kitölteni egy "Panaszbejelentés" űrlapot melyben hivatkozni kell:
a NMHH elnökének 13/2012.(IX.28.)NMHH rendelete a számhordozás részletes szabályairól szóló 2/2012.(I.24.)NMHH rendelet módosításáról:

nmhh.hu/dokumentum/153703/szamhordozas_tajekoztato.pdf

Aztán az idővel, no meg a jogtalan elutasításokkal a kötbér csak növekedni fog.

Azért talán nem ártana egy oldalt létrehozni, ahol együttes erővel (ha már ilyen sokan összejöttünk) fellépni a jogtalanság ellen, mert elképzelhető, hogy egyenként szórakozni fognak velünk és majd húzzák-halasztják a kötbér kifizetést.

torma99 2012.11.13. 22:03:28

@thymos: Engem a kra üszi konkrétan elhajtott, mivel bevallottam már, hogy írtam a szolgáltatóknak emailt. Azt az infót kaptam, hogy várjak 30 napig, mert annyi idejük van válaszolni és utána is csak 3k huf befizetése ellenében járnak el. Legalábbis T-né N. Ildikó tájékoztatási munkatárs ezt pötyögte nekem emailen. Telefonon egy bemutatkozni nem akaró férfi hang küldött T-néhez. Szóval nekem az NMHH sem jött be eddig.

peppe83 2012.11.13. 22:08:58

szóval miért van az, hogy mindenki a Telenortól hordoz a T-mobil meg a Vodafone felé? meg lemondja a Telenoros előfizuját?
én nem ismerem a másikakat, T-s vagyok 12 éve:-)

thymos 2012.11.13. 22:29:34

@torma99: én már vártam 30 napot, de válaszra sem méltatott aTelenor, amit persze írásban és postán kellene (törvény szerint), hogy elküldjék.
Azért én azt javaslom továbbra is, hogy nyaggasd őket, már mint az NMHH-t és írd meg a levelet, mert nekem bemutatkoztak és segítettek is.

villamos alóli kacaj 2012.11.13. 22:52:57

Én minden probléma nélkül hordozom a számat.
Itt van az orrom alatt mindíg.

Stohl András 2012.11.13. 22:58:30

Mekkora lúzerek, csak nem képzelték, hogy a telefon társaságok önként, dalolva a saját érdekükkel szembe mennek. Ha én volnék a telefontársaság, én is a pofájukba szarnék. Mert nem elég az, hogy a parasztnak van pofája lemondani a szolgáltatásomat, ami önmagában is aljas ÁRULÁS, akkor még lenne képe, elvinni a számomat is. Hát egy nagy lószart. A telefontársaság helyébe, én nem elégednek meg pár hónapnyi szívatással, hanem még meg is ruháznám a boltban az ilyen ügyfelet. Hát mit képzelnek ezek ??? Adnék én ezeknek olyan "számhordózást", hogy egy életre elmenne a kedvük a telefonálgatástól. Sajnálatos, hogy a társaságok, ilyen engedékenyek, meg bocsátóak, az ilyen ügyfelekkel.

elwood 2012.11.13. 23:05:37

@CID: bakker, pedig olyan jól esett, megyek térdepelni

@mzperxx: "miből minden imserőst, kollgéát, ügyfeelt kiértesíteni, hogy bocs, áltozott a számom ? "

van csomó hely ami macerás, bank, biztosító, távfelügyelet, iskola, ilyen-olyan pénztár ... majd ha nagy leszel megtudod :-)

veghist 2012.11.13. 23:50:12

@Stohl András: @thymos:
Én ezt közelről láttam, és ha nem is esik jól nektek, de igaziból a társaságok semmivel sem AKARNAK megszívatni benneteket, és nagy ívben sz@rnak rá, hogy hova mentek át... sajnos rohadtul nem számít ilyen számosság. Nem mellébeszélés, nem hamis indok. Persze, hogy te így érzed, mert nem ismered a procedúrát. Egy része amit mondanak tök jogos, másik fele meg bénázás. Nagyon túlértékelitek a helyzetet, ha azt hiszitek, hogy szándékosan akar valaki szívatni benneteket... A bosszú vállalati szinten pénzbe kerül, és mindig negatív a megtérülése. Ezért végletesen ritkán csinálják.

Mercel 2012.11.14. 00:13:17

@mzperxx:

Egyáltalán nem hülyeség a számhordozás.

A hülyeség az ha lakossági csomagban vagy percenként 28-48 forintért PERC alapon elszámolva, és magasabb percdíjjal büntetve ha "idegen" hálózatot hívsz - ami már önmagában is egy kcsgség.
Na AZ hülyeség:)

Nekem speciel komoly kéjt okozott, amikor egy közepes cég összes előfizetését átrakattam az akkor még pannontól az egyébként szintén äĐ$łék vodafonhoz.
Nyilván vitte mindenki a számát, majd szolgáltató váltásnál kérsz új számot is mi?
Akarod esetleg vissza a röghözkötöttséget?:)
Bár lassan azt is alkotmányba emeli szeretett vezérünk és babzsák feri..

"Frigyes"

Mercel 2012.11.14. 00:20:47

@peppe83:

"szóval miért van az, hogy mindenki a Telenortól hordoz a T-mobil meg a Vodafone felé? meg lemondja a Telenoros előfizuját?
én nem ismerem a másikakat, T-s vagyok 12 éve:-)"

Ez egy nagy kérdés ám!

Esetleg kérdezz meg pár ex telenorost:)

Annyit mindenesetre hitelrontás nélkül is el lehet mondani, hogy például egyedül náluk fizetős az ügyfélszolgálat :D

"Frigyes"

thymos 2012.11.14. 00:26:52

@veghist: Én meg úgy gondolom, ha már fizetek egy szolgáltatásért, amit szerződésben a hatályos jog alapján aláírtunk mindketten (szolgáltató és fogyasztó), amiben jogok és kötelességek vannak leírva feketén-fehéren, kis és nagybetűkkel és amit a fogyasztón számon is kérnek, ha esetleg valamit nem teljesít, mondjuk mert később fizeti ki a számlát, mint ahogy a szolgáltató azt előírja a fogyasztónak, akkor szankcióként, olykor korlátozza, vagy le is kapcsolja az ügyfél hozzáférését a vonalhoz és ezt meg is teszi, mindenféle gond nélkül élve a jogával.

S ha már ezt így van, akkor tartsák már ahhoz magukat ők is, amit vállaltak és egyben alá is írtak!!!

Az meg teljesen mindegy, hogy szándékosan, vagy tudatlanságból teszik mindezt, mert vagy így, vagy úgy a végén a fogyasztót károsítják meg.

Képzeld csak el azt, hogy nem mindenki olyan agilis mondjuk mint én és nem ismeri a multik trükkjeit pl. egy nyugdíjas, aki nem képes kijárni az igazát.

Rájuk is gondolni kell (vagyis kéne)!

Egyébként volt szerencsém nyugat európában 20 évet eltölteni, de merem állítani, hogy az a cég, amely így bánik a fogyasztóival, mint ahogy itt Magyarországon bánnak el az emberekkel, az nagyon hamar le kell hogy húzza a rollót.

peppe83 2012.11.14. 06:56:12

@Mercel: igen, számomra kérdés:) itt is meg egyre több embertől hallom, hogy ilyen geci, olyan geci a Telenor

Megdobbent 2012.11.14. 07:02:07

Az itt mar deaktivalt de ott meg nem aktivalt szamokra meg jonnek sorban az SMS-ek, hogy kerem erositse meg abbeli szandekat, hogy...

:>>>>

cool 2012.11.14. 07:06:28

Én csak nézek, olvasok és álmélkodom. Hogy ezek a rém pofátlan szolgáltatók mit meg nem engedhetnek maguknak kis országunkban?
Megkérdezném tőlük:
miféle szolgáltató az olyan, amelyik visszaél az ügyfél bizalmával és teljesen a kiszolgáltatottja-ként kezeli?
Nyugaton a szolgáltatók csaknem kinyalják az ügyfél seggét, hogy náluk legyen minden ügye, óhaja, ... itt meg? Magas lóról, hatóságosdit játszva ugráltatják és nézik csicska baleknak az ügyfeleiket.
... és nincs egy olyan nagyhatalmú hatóság, amely az ilyen "szolgáltatóknak" csúfolt akármiknek jó alaposan az orrára koppintana? Legyen az vízmű, gázmű, csatornamű, kábeltévés társaság, bkv, vezetékes vagy mobiltelefon, biztosítós vagy épp banki kompánia? Ideje lenne már egy kis alaposabb megfingatásnak - azt hiszem.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.14. 07:45:15

Valaki látott arra vonatkozóan valamit ebben a kisregényben, hogy ember (?) miért szopta végig ezt a tortúrát? Mi késztette rá?
Reggel felkelt, oszt egyéb napi ingeren ülve késztetést érzett a számhordozásra?

helianthus 2012.11.14. 07:47:37

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: lovas kupont nem láttam, de lovas matricás lutra albumot (vagy hogy a francba hívták azt a ragasztgatós izét) már láttam. :P

helianthus 2012.11.14. 07:48:57

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: nálam is bevágódott! :) már ha ez érdekel bárkit is...

helianthus 2012.11.14. 07:51:40

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: rendben! Elgondolkodom a problémám. Viszont elkerülhetetlen lesz akkor, hogy visszaemlékezz arra a bizonyos jelszóra, szóval gondolkodj Te is erősen, Kedves!

2012.11.14. 07:53:52

Ha vigasztal valakit, akkor elmondom, hogy a sokat irigyelt Németországban sincs ez másképp.

Én az új telefonszámot szerettem volna aktiválni a Post Bank Online bankján, január óta nem sikerült. Megrendeltem, és közölte a rendszer, hogy majd, küldik postán a kódot, persze nem küldték. Bementem reklamáltam. Mondták, hogy cimzett ismeretlen visszamnet hozzájuk. Mondtam hogy az uj bakártyát és kódot ezen a cimen megkaptam.

Több hiábavaló reklaméció után elhatároztam, hogy dűlőre viszem a dolgot, most már nem az ügyintézőhöz mentem, hanem a tanácsadóhoz. Persze előtte még el kellett mondanom a problémát egy másik hölgynek, aki persze megpróbált lerázni, de nem hagytam magam, azzal, hogy itt és most fogom a számlát megszüntetni, ha nem aktiválják a telefonos kódot.

A tanácsadó felvette a problémát, csinált egy papírt, aláírtam. Kérdeztem, hogy mikor lesz kódom? Majd 10 napon belül kiküldjük postán. ÁHHHH!!

ehhez képes már 2 óra mulva ott volt az SMS a telón, hogy használhatom az onlinebank mobil TANt mostantól a telefonomom.

Tehát halvány fogalma sem volt a rendszerről"bankberaternek" sem, véletlenül jól járt el.

szóval ilyen helyeken sehol sem IQ bajnokok dolgoznak.

Kepa 2012.11.14. 08:07:41

Ez pont igy mukodott 2006-ban is. En akkor valtottam szolgáltatót ! Most, hat evvel kesobb , miert volna maskent ? Nagyon sok minden 30 éve nem valtozik, miert pont ez valtozna ? Meg kulonben is minek ? Legyetek kedvesek, mert megsertodnek ! :)

egy atlag 2012.11.14. 08:17:54

hűha, megyek számhordozni gyorsan a telenorhoz. alkalmanként ötezer? a hülyének is meegéri, reggel-este indítok egyet

Kepa 2012.11.14. 08:18:09

@cool: "banki kompánia? Ideje lenne már egy kis alaposabb megfingatásnak - azt hiszem."

Hat azokat mar rendesen lehuztak, csak az a baj, hogy nem egy fogyasztovedelmi szervezet, hanem egy pici orszag, "kormanya". Ami nem jo jel.

chiguu 2012.11.14. 08:19:39

Számhordozással én is pont ugyanitt járok. Október 5-e óta szeretném átvinni a számom Telenortól T-Mobile-ba. Nagyjából 7x került elindításra a folyamat, mindannyiszor visszautasították, vagy egyáltalán nem is értesítettek róla. Legtöbbször adat nem egyezés volt a hiba, az adataimat 3x egyeztettem a telenoros munkatársakkal (első alkalommal elfelejtettek tájékoztatni, hogy a személyi igazolvány számának átírása nem 1, hanem 15!!! nap, aztán a születési helyem volt a gond, mert nem Budapest, hanem Budapest 19. T-Mobile persze nem tud számot beírni a születési hely mellé, újabb módosítgatás...) Legutóbbi alkalommal a Telenor már azt mondta ők elengedtek, náluk siekres volt a számhordozás, a T-Mobile szerint "egyéb okok" miatt a Telenor visszautasította.

Hiába tobzódok senki nem segít, mindegyik szolgáltató szerint a másik a hibás. Az ügyfélpontban ülő munkatárs sose lát semmit, hívjam a 1220-at. Ott szintén nem tud senki semmit.

Média és hírközlési biztos felé és próbálkoztam egy hívással, természetesen postai úton fogadnak csak el panaszt, s 30 napon belül nem reménykednék, hogy lenne eredmény. Teljesen tehetetlennek érzem magam, s mindeközben egy olyan szolgáltató felé fizetem a számláimat, amitől már több mint 1 hónapja próbálok szabadulni.

Szolgáltatók, hatóság, akárki segítségét sok szeretettel várom!

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.14. 08:22:34

@mzperxx: mert nam 20as hanem 30as, akkor nem hívod fel?

thymos 2012.11.14. 08:28:42

@cool: Sajnos nincs ilyen "szuperminisztérium", amely ad hoc szervezetként működne és ilyen esetekben hathatósan lépne.

Mivel "jog államban" élünk csak a törvények által előírt "szolgálati utat" járhatjuk be, lásd 30 napos határidő, ami a szolgáltatót kötelezi a probléma megoldására (be is tartja pontosan a 30 napot és még véletlenül sem kevesebbet, hogy az ügy gyorsabban rendeződjön!).

Itt egy megoldás van csupán véleményem szerint, mégpedig az, hogy az elégedetlenkedők, szervezett formában, civil szervezetként, együttes erővel fellép a jogtalanság ellen, amit ha kell a "szabad sajtón" keresztül hoz a közvélemény tudtára.

Én személy szerint a HírTV Panaszkönyv műsorához fordultam, de eddig válaszra sem méltattak (lehet, hogy ők is 30 napos határidővel dolgoznak?)

thymos 2012.11.14. 08:34:22

@chiguu: ide írj: kra-uszi@nmhh.hu

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.14. 08:34:43

működött valaha ez a számhordozás?!?!

thymos 2012.11.14. 08:48:10

Éppen most beszéltem a Hírt Tv-vel és ígéretet is kaptam, hogy rövidesen eljárnak a számlahordozás ügyben és válaszolnak "írásban".

Itt lehet elérni őket és "nyaggatni":
panaszkonyv@hirtv.hu
Telefon: (+361) 8148-799

Joc 2012.11.14. 08:54:30

Engem tegnap utasítottak el minden indok nélkül ( a T-mobil felé), majd közölték velem, hogy utána mégis engedélyezték a számhordozást. Amikor kérdeztem az elutasítás indokát, akkor mélységes csend volt csak, nem tudták megindokolni. Mert nem is volt.
Ezt én packázásnak hívom. A megoldás most az lesz, hogy kérek tőlük egy papírt, hogy elengednek, és ezzel megyek be a T-mobilhoz. Ha akkor sem engednek el, akkor feljelentem őket.
Hihetetlen, hogy ebben az országban semmi sem megy egyszerűen. Azt hiszem el kell innen menni...

Joc 2012.11.14. 08:55:35

ja elfelejtettem beleírni, hogy ez a csodás cég a Telenor.

APImásik 2012.11.14. 08:56:21

... Örülök ennek a posztnak...
Eldöntöttem, hogy amikor lejár a hűségidő és szolgáltatót váltok, akkor NEM lesz számhordozás...

de ettől függetlenül... akkor lennék meglepődve nagyon, ha valami működne ebben az országban...:S

fourgee 2012.11.14. 08:57:45

Pannon/Telenornál vagyok már 14 éve. 14 évből 13 évig postpaid, vagyis havi számlás előfizetésem volt. Mivel brit bankkártyával tudom csak megoldani az elektronikus számlabefizetést, azt meg a Telenor partnere, az OTP nem fogadja el (szar dombornyomott VISA kártya, megértem őket hogy nem foglalkoznak vele), ezért áttértem még tavaly prepaid, vagyis feltötlhető kártyás előfizetésre.

Az ügyintéző mondta hogy ez kizárólag úgy lehetséges, ha a legutolsó, fennmaradó számlát kiegyenlítem. Mielőtt fizettem volna, még mondta hogy rosszul fogok kijönni, mert előre kifizetek X napot, amit már nem tudok ki használni, mivel egyből áttérek havidíjasról feltölthetőre. Mondtam hogy nem érdekel, csináljuk, más megoldásom nincs. Tehát nem csak a fennmaradó számlát fizettem ki, hanem még plusz X ezer forintot is adtam a Telenornak.

Az ügyintéző ekkor elbaszott valamit, mert véletlenül megszűntette az előfizetésemet, a számom is ugrott. Elkezdett vadul telefonálgatni, aztán pár nap múlva megint élt a számom, már feltölthető kártyásként (pont karácsonykor nem működött mert nem dolgoztak a Telenornár, de már ezt is leszartam, mert tényleg nem tudtam volna a havi számlákat kiegyenlíteni ha továbbra is havidíjas maradok).

Tehát, nem csak a számlát egyenlítettem ki, hanem több pénzt is fizettem nekik, plusz megszűntették véletlenül az előfizetésemet, ami csak akkor lehetséges ha minden számla ki van fizetve. Plusz még áttérve Praktikumra, feltöltöttem 5000 forinttal.

Ezek után, pár hónappal később online nézelődve észrevettem hogy a Telenor rendszerében van befizetetlen számlám !!!!

Írtam nekik egy elektronikus levelet, jeleztem hogy X ezer forinttal pluszban vagyok, mindent befizettem, külföldön élek, stb. Erre kiküldtek egy rendes postai levelet a magyarországi lakcímre (amit ugye itt nem tudok elolvasni), amiben azt bizonygatták hogy márpedig tartozok nekik.

Akinek van esze, az máshol vesz előfizetést. Amíg Pannon GSM néven működött a cég, soha semmilyen problémám nem volt. Amióta Telenor, ilyen furcsaságok vannak. Ja, meg nyomatják a tegeződő SMS-eket, tegeződnek a honlapon, az ügyfélszolgálatra belépve meg akármilyen fiatal vagy, magáznak.

:)

akadekoskodo 2012.11.14. 09:28:20

Na, őszinte részvétem! Viszont néhány éve még az internetszolgáltató váltás zajlott ugyanebben a stílusban, aminek viszont én voltam az egyik áldozata.

thymos 2012.11.14. 09:33:07

@Joc: Én azt gondolom, hogy inkább az ilyen és ehhez hasonló szolgáltatókat kellene elzavarni az országból, hogy ne nekünk kelljen elmenni, hisz Magyarország a miénk!

hubertusz 2012.11.14. 09:50:41

Száz millió bünti a Telenornak havonta, ameddig nem oké a dolog. Ez várhatóan segíteni fog.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.11.14. 10:16:35

A tragikus egészségügyi helyzetről egy "szép" pécsi példa!

Ismerősöm felesége hosszú évek óta jár mammográfiára, orvosi előírás szerint évente. Enélkül nem írnak fel neki egy bizonyos gyógyszert. Novemberben kellett volna ismét mennie, ezért amikor júliusban a klinikán járt, gondolta, kér időpontot.
Kapott is - 2013 márciusára. Mikor elmondta, hogy addig nem fogják felírni a gyógyszerét, míg nincs mammográfiai lelete, közölték vele, menjen a Da Vinci magánklinikára.
Ott jó hírt közöltek vele: jövő héten mehet CT-re. Hogy hova?
Hát a 400 ágyas klinikára, ahol amúgy csak jövő márciusra van időpont!
De a fizetős Da Vinci-betegek mehetnek szinte azonnal. Ez szerintetek normális?
Miközben az orvosok szinte lélegzetvétel nélkül egyfolytában mondogatják: menjünk időben, csak akkor van esély a gyógyulásra, ha időben kiszűrik a daganatot. De aki jelentkezik, azt "elhajtják", jöjjön 8 hónap múlva. És ha addigra már késő lesz, ki viszi el a balhét? (nyilván a beteg, mert ő fog belehalni a késlekedésbe)

De van pénz alkotmányasztalokra, festményekre, levelezgetésekre, új autókra, IMF elleni kampányra, csak a magyar átlagpolgár dögöljön meg a fidesz szerint!

Készülj a rendszer és kormányváltásra! Fidesz-szocik elég volt!

Netuddki. 2012.11.14. 10:19:11

Kedves viktor! Ha nem paktáltatok volna le a telefonszolgáltatókkal az állampolgárok megszívatása érdekében, akkor az ilyen esetek büntetéséből sokkal nagyobb pénzt tudnátok beszedni mint a telekomadóból. Igen B+!

Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein (törölt) 2012.11.14. 10:24:19

Kilenc éve működik hibátlanuk a "huszas" számom a T-Mobile rendszerében.

Ezek a sztorik lassan tényleg olyanok mintha valakik csak azért szívatnák szénné magukat, hogy elnyerjék a homáron azt a bizonyos tizenöt perc hírnevet.

Netuddki. 2012.11.14. 10:27:46

@Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein: Kicsi troll ideböffent egyet...

"Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein 0 bejegyzést írt és 96 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2012.07.26. óta tag."

Brutál Barna Barbie Baba (törölt) 2012.11.14. 11:18:59

Szerintem a számhordozásos ügy senkinél nem tartott addig mint nálam! Szőke vagyok, ostoba vagyok, eszem annyi mint egy csirkének, 2 évet vártam a számhordozásra! 2 évig tartott, hogy a Telenortól elhordozzam a számomat a T-Mobile-hoz!
De türelmes voltam és nem balhéztam, időm annyi mint egy tündének! Csak sikerült! Most sikerült az új rendszerrel! A régi megoldással nem sikerült, mert nem csak nekem van annyi eszem mint egy csirkének, az ügyintézőknek kb. annyi volt hozzá, mint egy csigának! Szóval még így is én voltam az okosabb! Igen, ez elégtétel számomra! A vakok országában a félszemű ember KIRÁLY!

Szóval én most nagyon boldog vagyok, mert az új szisztémával nekem 1 hét alatt megvolt, de 2 éve próbálkoztam! Szóval szerintem ne rinyáljatok, türelem!

Brutál Barna Barbie Baba (törölt) 2012.11.14. 11:21:44

@Selmeczi a rusnya, büdös fideszes "szőke" nő!: Ezt nem a Praxis blogra kellene beírogatni?
Szőke vagyok és ostoba, de erősítsen már meg valaki, hogy igazam van!

Bálintka. 2012.11.14. 11:27:21

Van úgy, hogy két ember más színre gondol, miközben egy harmadik nem színeken gondolkodik. Kb ilyen ez is, csak más.

Waddafakk 2012.11.14. 12:42:02

@Brutál Barna Barbie Baba: Én bementem egyik szerdán egy új szolgáltatóhoz, mondtam, hogy számhordozás lesz, itt pedig elôfizetés + ingyen Galaxy SIII. Igazoltam magam és aláírtam, hogy ez a kívánságom. Simkártya és készülék (akció keretein belül 32 GB kártyával, fülessel) elhoz, összerak. Péntekig a régi teló ment, régi SIM, régi szolgáltató. Pénteken SMS, az új telóra: aktiválva, a száma a régi. Ezzel egy idôben a régi telón elôjön a felirat: Inaktív SIM. Pár nap múlva megjött a régi szolgáltató elszámoló számlája, kifizettem és végeztem is velük.

A számom a régi, a telefonszámlám 30%-kal kevesebb az új szolgáltatónál, korlátlan belföld forgalommal (telefon, SMS, MMS, internet) + 2 óra külföldre telefonálás, és van egy új telefonom.

Ez velem amúgy egy Magyarországtól nyugatabbra fekvô országban történt. Már csak azt kellene megtudni, hogy otthon ez miért nem mûködik így?

Xezs 2012.11.14. 12:42:13

@Brutál Barna Barbie Baba: Mindig idetéved 1-2 ilyen holdkóros, aki azt se tudja hogy mi merre hány méter. Nem kell velük foglalkozni, úgy hamarabb eltakarodnak.

Xezs 2012.11.14. 12:44:01

@Waddafakk: Mert itthon nem érné meg. Itt 10 millió ember él, az általad lakott országban mennyi is?

Waddafakk 2012.11.14. 12:51:24

@Xezs: Nem értem, hogy a népsûrûség hogyan befolyásolja a számhordozás egyszerû bonyolítását. (o_O )

nyünyüge 2012.11.14. 12:58:06

@Waddafakk:
"egy előfizetőre jutó költség" . mondjuk egy programfejlesztésben, tesztelésben, software-hardware igényben

Xezs 2012.11.14. 13:01:52

@Waddafakk: Nem arról beszélek, hanem az ingyentelefonról. A számhordozást nekem flottul lebonyolították pár éve itt Magyarországon, arra nincs is panaszom.

Waddafakk 2012.11.14. 13:10:24

@nyünyüge: Itt pont, hogy ez az összeg magas, mert kis országról van szó.

@Xezs: Nézd meg a német reklámokat, sok az ember, olcsó a készülék is és még jobbak a tarifák is, mint itt. Én most egy kis országban lakom, ahol kevesebb a kuncsaft, mégis jobbak a tarifák, mint otthon. A fizetés / tarifa arányt már nem is mondom.

shred 2012.11.14. 14:27:38

UPDATE: a Telenor jelenleg SPAR utalványokat ígér, ha számhordozással nyitsz leszel náluk új ügyfél. Ezt érti valaki? Vajon melyik cégnek és miért éri meg a számhordozás, hogy így promótálják???

nyünyüge 2012.11.14. 15:42:07

@shred:
Hogy nem lehet ezt érteni?
Megszerez egy ügyfelet, aki 1-2-3 évi nála költi a pénzét, nem a másiknál?
Hogy munka meg gond van vele? Hát az élet a szolgáltatónak sem habostorta, bár sokkal inkább, mint az ügyfélnek.
A Sparnak is azért köt ilyen üzletet, hogy ügyfeleit szaporítsa.

Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein (törölt) 2012.11.14. 16:05:09

Remélem nem felejtetted el utána letörölni a szád, és ablakot nyitni.
Jó volt veled beszélgetni.

Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein (törölt) 2012.11.14. 16:08:18

@kovi1970: Remélem nem felejtetted el utána letörölni a szád, és ablakot nyitni.
Jó volt veled beszélgetni.

(A duplázásért én kérek elnézést, lám nem csak számhordozás esetén kerülhet porszem a gépezetbe. Bár ettől még nem állítom, hogy összeomlott a blog.hu)

telkoe 2012.11.14. 16:09:44

@shred: A magyar piac 100% folott telitett, normalis ugyfelet a masik szolgaltatotol kell elszipkazni, ingyen telefonnal, thai masszazssal, spar utalvannyal stb stb... Ertelmesebb szolgaltato mar akkor ad egy jobb ajanlatot ha belengeted hogy akar mehetsz is masikhoz.

asdf 2012.11.14. 17:06:28

@shred: ez ugy van, hogy lassan lepkehaloval halaszhatjak az uj (es a meglevo) ugyfeleket megszerzes es megtartas okan. Ennyire jol csinaljak azt, amit csinalnak (not). Eleg megnezni az NMHH havi gyorsjelentesenek utolso oldalat, az utso 7 honapbol 5-ben a Telenor bukta masszivan a legtobb elofizetot havonta. Nem egyszer tobbszoroset a masik kettoenek osszesen.
nmhh.hu/dokumentum/154346/mobil_hang_2012_szept_hu.pdf

A szeptemberi grafikon meg jol mutatja, hogy mekkora sikere volt a 60/40%-os lebeszelhetoseg bevezetesenek (a telekomadora valo rendkivul billegos labakon allo hivatkozassal), aki tudta, felmondta a francba a szerzodeset es ment a T-hez.
süti beállítások módosítása