Kaotikus állapotokat jelentenek a számhordozni igyekvő ügyfelek az összes mobilszolgáltatónál. Ha épp nem utasítják el a kérelmüket, akkor sem történik semmi. Úgy látszik nem sikerült felkészíteni az infrastruktúrát a 48 órás átvezetésre:
Minap olvastam a „Hívószámhordozás 2 nap alatt” című írást és velem kísértetesen hasonló tragikomédia zajlik ugyanebben a témában. Az én történetem a következő: 2012. október 9-én úgy döntöttem, hogy a Telenor-nál regisztrált telefonszámom a T-Mobile-hoz viszem át. Be is mentem egy T-Pont üzletbe és egy nyilatkozat aláírásával kezdeményeztem a hívószám hordozást. A számhordozási időablak 2012.10.11 20:00 – 2012.10.11. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva. Október 9-én este SMS-t kaptam arról, hogy a Telenor elutasította a hordozást. A telefonos ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetésből az derült ki, hogy lejárt számlatartozás miatt történt ez az elutasítás.
Az ügyfélszolgálatos elmondta, hogy a 10.04-én csoportos beszedéssel kiegyenlített havi számlám nem látszik még a könyvelőrendszerükben, emiatt az lejárt számlatartozásnak minősül, ezért nem engedélyezhető a számhordozás. Mivel nem értettem egyet ezzel, így továbbkapcsolt egy kollégájához, aki megpróbálta elmagyarázni, hogy a GIRO rendszer 7 nap alatt teljesíti a csoportos beszedést, így csak akkor tudják teljesítettnek könyvelni. A munkám miatt van egy kis GIRO ismeretem, amit a hölgy tudomására is hoztam, ezután már a könyvelő rendszerüket tette felelőssé az ügyben. Ekkor már kicsit emeltebb hangon kérdeztem, hogy hogyan tudjuk orvosolni a helyzetet, amire a válasza az volt, hogy sehogy, ki kell várni a 7 napot. Ezen az éjszakán belemélyedtem az aktuális ÁSZF-be, amiből sokkal okosabbnak hittem magam.
Másnap reggel (október 10-én) felkerestem a számlavezető bankom, ahol kértem egy hiteles igazolást arról, hogy a csoportos beszedési megbízás teljesült. Ezzel az igazolással meglátogattam a Telenor Astoria üzletét, ahol egy ügyintéző hölgy készséggel segített (pedig én hosszas ordibálásra készültem). Az igazolás bemutatásakor kattintott hármat a számítógépén és azt mondta, hogy már rendben is van.
Majd ezután megjegyezte, hogy nem mellesleg 2009. júliusa óta van egy lejárt számlatartozásom. Ezen erősem meglepődtem, mivel csoportos beszedéssel fizetem (vagyis levonja a Telenor) a számláim és soha nem kaptam értesítést számlatartozásról. Kértem egy számlamásolatot erről, majd megegyeztem vele abban, hogy én ezt a fantom-tartozást ott és akkor készpénzben kifizetem, és megreklamálom írásban. (Ez meg is történt, természetesen válasz még nem érkezett rá.)
Aznap még bementem a T-Mobile-hoz, hogy újraindítsam a hordozást. Az ügyintéző sajnos nem tudott segíteni, mivel valami elutasító levél nyomtatásáig ez nem lehetséges a rendszerükben.
Emiatt 2012. október 12-én kezdeményeztem újra a számhordozást egy T-Mobile üzletben.
A számhordozási időablak 2012.10.17 20:00 – 2012.10.17. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva. 2012. október 15-én SMS értesítést kaptam arról, hogy a Telenor engedélyezte a számhordozást. A megadott időablakban viszont nem történt meg a szolgáltató váltás.
2012. október 19-én újra kezdeményeztem a számhordozást egy T-Mobile üzletben.
A számhordozási időablak 2012.10.25 20:00 – 2012.10.25. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva.2012. október 20-án SMS értesítést kaptam arról, hogy a Telenor engedélyezte a számhordozást. A megadott időablakban viszont nem történt meg a szolgáltató váltás.
2012. október 26-én újra kezdeményeztem a számhordozást egy T-Mobile üzletben.
A számhordozási időablak 2012.10.29. 20:00 – 2012.10.29. 23:59 közötti időpontra lett meghatározva.2012. október 27-án SMS értesítést kaptam arról, hogy a Telenor engedélyezte a számhordozást. A megadott időablakban viszont nem történt meg a szolgáltató váltás.
Itt járunk jelenleg. A mai napon mindkét szolgáltatónál panaszt tettem az ügy miatt. Időközben én is átolvastam a 2/2012. (I. 24.) NMHH rendeletet és tudom, hogy az átvevő szolgáltatónak maximum 3 munkanapja van, hogy értesítsen az elutasításról. Úgy döntöttem, hogy most megvárom ezt.Az eset odáig jutott, hogy a 7. számhordozási kísérlet után egyáltalán nem működik a mobilom. A Telenor szerint sikeres volt a számhordozás, ezért a telefonszámom inaktíválták. A T-Mobile pedig azt mondja, hogy nem sikerült az átvétel, mert a Telenor az átvétel során visszautasította.
Egymáshoz küldözgetnek és mindkettő azt mondja, hogy ezt a másiknak kell megoldani. Az NMHH pedig 30 napig nem lép az ügyben. Tehát most 3 napja nem vagyok elérhető és előre láthatólag nem is leszek egy darabig.
Üdv:
Tamás
Réka még csak háromszor futott neki a sztorinak:
Olvastam egy számhordozáshoz kapcsolódó bejegyzést az oldalon, amely hasonlít az én ügyemhez, problémámhoz, állapotomhoz. Nekem sajnos még nem látszik a vége. Eddig 3-szor hiúsult meg a számhordozás, még nem sikerült kiderítenem, miért. Elküldöm Nektek a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és a Hírközlési Hatósághoz írt e-mailemet. Tegyétek közkinccsé, amennyiben úgy gondoljátok, arra érdemes, hátha más is járt így.
üdv,
RékaTisztelt Hatóság!
Számhordozással kapcsolatos problémámmal fordulok Önökhöz. Vodafone-tól szeretnék számot hordozni a Telenor-hoz. A hordozni kívánt szám: vv-vvv-vvvv. Ideiglenes szám, amelyre a hordozás megvalósulhat: aa-aaaa-aaa
Az első számhordozási megállapodást a 2/2012. (I.24.) NMHH rendeletnek megfelelően az átvevőnél, a Telenornál kezdeményeztem 2012. október 1-jén. A számhordozás meghiúsult október 5-én, az én hibámból. Nem egyeztettem az adataimat a Vodafone-nál. Ezt a hiányosságot pótoltam.
2012. október 15-én újra számhordozási megállapodást kötöttem a Telenorral, változatlan tartalommal, amely immár megegyezett az átadó szolgáltatónál szereplő adatokkal. A megadott október 17-ei időpontban a számhordozás meghiúsult. Érdeklődésemre a Telenor telefonos ügyfélszolgálatánál azt a tájékoztatást kaptam, hogy rendszerhiba miatt történt a meghiúsulás. Be kell ismét fáradnom személyesen a Telenor egyik képviseletébe és ismét kezdeményezni a számhordozást.
Ezt október 19-én ismét megtettem, de a megadott 24-ei időpontban ismét nem történt semmi. Érdeklődésemre, a Telenor-os telefonos ügyfélszolgálatnál ismét rendszerhibára hivatkoztak. Arról is tájékoztattak, hogy személyesen kell ismét bemennem elindítani a folyamatot. Október 27-én ismét számhordozási megállapodást kötöttem személyesen, de a megadott október 31-ei időablakban ismét nem történt meg a számhordozás.
Érdeklődésemre, miszerint mi okozhatja a visszatérő meghiúsulásokat, a
következő tájékoztatásokat kaptam:
- Telenor: rendszerhiba történt, illetve máskor: a Vodafone hibázott
- Vodafone: nem is látják a rendszerben, hogy a Telenor 19-én, 24-én vagy 31-én számhordozást kezdeményezett volna.Egyeztetve a Vodafone telefonos ügyfélszolgálatával: a Vodafone-nál szereplő adataim megegyeznek a Telenor-megállapodásban szereplő adatokkal, és nincsen lezárt számlatartozásom. Ez a két meghiúsulási ok lehet az én hibámból. Tehát valamelyik szolgáltató folyamatosan hibázott, miközben nem kapok lényegi információt az átvevő szolgáltatótól, a Telenor-tól arról, hogy mi a probléma, illetve minden egyes meghiúsulás után nekem be kell mennem személyesen újra egy képviseletre elindítani a számhordozást, ami nekem idő és pénz költség. Ezen kívül a 2 szám (hordozandó és az ideiglenes) fenntartásának költsége szintén terhel.
Időközben elolvastam a 2/2012-es rendeletet, amely jelenleg hatályos a számhordozás szabályozásában. Ennek értelmében, amennyiben a számhordozás meghiúsul a szolgáltatók hibájából (részletesen szabályozza az egyes jogeseteket a rendelet), az átvevő vagy az átadó köteles kötbért fizetni az előfizetőnek, meghiúsulási alkalmanként 5000 Ft-ot. A Telenor telefonos ügyfélszolgálatánál egyértelműen kijelentették, hogy az átadó, tehát a Vodafone köteles fizetni. Mint állampolgár, akinek jogai és kötelességei vannak, azt gondolom, hogy a szolgáltatók kötelessége legalább olyan kényszerítő hatályú, mint a rám érvényes szabályok. Ennek ellenére, nem tapasztalom, hogy a rendelet által megfogalmazott kötbérfizetési kötelességnek bármely szolgáltató megkívánna felelni.Azért fordulok Önökhöz, mert 3 számhordozási meghiúsulás után, egymásnak ellentmondó információk birtokában kifogytam az eszközökből, amellyel el tudnám érni, hogy én, mint Ügyfél a hatályos rendelkezéseknek megfelelő szolgáltatásban részesülhessek, miközben a felmerülő járulékos költségek engem terhelnek.
Kérem, segítsenek elsősorban abban, hogy a számhordozás megvalósulhasson, illetve abban, hogy a 2/2012. (I.24.) NMHH rendelet-ben szereplő rendelkezéseket a szolgáltatók betartsák.
Ákos egy kerekítési problémán akadt fent 1 forinttal:
Újabb viccesen szánalmas történet a Telenorról és a 48 órás számhordozásról. Ákos
15 év után döntöttem úgy, hogy a Telenor előfizetésemet szeretném áthordozni a T-mobile-hoz. Elballagtam 2012.11.10-én egy T-pontba, ahol rutinosan azt javasolták, hogy a számhordozás elindítása előtt egyeztessem le a Telenornál nyilvántartott adataimat, hogy nehogy bármi útját állja a villámgyors és zökkenőmentes ügyintézésnek. Átballagtam a Telenorba, ahol annak rendje, s módja szerint leegyeztettem az adataimat, és immáron azt gondoltam, hogy teljesen felkészülve várom a XXI. század nagy vívmányát, megtarthatom a számom, de megszabadulok a kék propellertől. Sajnos tévedtem.
2012.11.12-én sms üzenetben értesítettek, hogy a számhordozás sikertelen volt, mert 30 napon túli számlatartozásom van. Hmm, erre felhúztam a szemöldökömet és a Telenor csodálatosan lassú online felületén ellenőriztem a számláimat, valamint összehasonlítottam a banki átutalásaimmal. Eltérés egy szál se.
2012.11.13-án reggel felhívtam a Telenor ügyfélszolgálatát, hogy ugyanmár mondják meg milyen 30 napon túli számlatartozásról beszélünk és miért utasítottak el. Mivel a számhordozásos kollégák 08:30 előtt nincsenek bent így csak egy "normál" ügyintézővel beszéltem, aki nagyon kedves volt és megerősítette, hogy nemhogy tartozásom nincsen, de ezernéhányszáz forinttal még túlfizetésben is vagyok (ennek később lesz még jelentősége).
Fél kilenc után felhívtam újból őket, hogy immáron az illetékessel tisztázhassam a dolgot. Kedves fiatalember, elmondom a problémát, utánanéz, várok, visszajön. Valóban van túlfizetésem ezernéhányszáz forint és valóban van lejárt tartozásom, mert októberben volt egy számlám (5113,- Ft) amit nem egyenlítettem ki. Nézem a bankszámlaforgalmamat, feketén fehéren ott áll októberben kifizettem 5112,- Ft-ot fizetési határidőn belül. Hmmm nem értem. Igen igen - mondja ő, a rendszer az 1 Ft eltérés miatt nem tudta összepasszintani a beérkezett utalást a számlával. Értem én mondom, de miután közben a számlát megnyitottam ott feketén fehéren 5112,45 Ft áll, mint fizetendő díj. Tudomásom szerint a magyar kerekítési szabályok alapján ez 5112,- Ft-ot jelent, akkor miről beszélünk. Ő nem tud mit csinálni, a rendszer akkor sem passzintja össze az utalást a számlával emiatt, de most kézzel ezt elvégezte, fáradjak be újra elindítani a számhordozást.
Mondom mi van? Gondolják, hogy én fogok újra bejárkálni, két órát valahol sorbanállni, mert ők alkalmatlan rendszerekkel próbálnak szolgáltatásnak nehezen nevezhető tevékenységet végezni??? (Innentől jött egy rész ahol elgurult a gyógyszerem természetesen).
Mondom neki, hogy ha túlfizetésem van akkor miért nem vonják le azt az 1 Forintot abból a túlfizetésből? Nem tud mit csinálni akkor sem rakja össze a rendszer. Hát ez a rendszer milyen csalafinta ejha, gondoltam magamban.
Kérdezem tőle, hogy és amúgy egyébként ez a túlfizetés miért nem jelenik meg sehol? Nem is értesítenek róla, ha többet fizettem valamikor a kelleténél? Hát nem, ők arról nem értesítenek. De egy forint miatt, ami ráadásul az ő szánalmas rendszerük miatt különbség és nem is jogos engem akadályoznak a számhordozásban. Mi ez, ha nem packázás a kedves ügyféllel?
És ha százezer forinttal túlfizetek azon is ülnek egy szó nélkl, ha én nem jövök rá? erre csend és hümmögés a válasz. Mondom neki szeretnék panaszt tenni. Hát azt csak írásban lehet. Na ne szórakozzunk, vegye fel a panaszt ő most a telefonban. Felveszi, de ő is csak ugyanúgy megírja, mintha én írnám meg és majd 30 nap múlva kapok választ. Hol tudok írásban panaszt tenni? Online felület, e-mailcím nincs, csak a szokásos ablakban elküldött üzenet lehetősége (ahol persze nem látod mit küldtél el szó szerint utólag, nem látod mikor küldted el pontosan stb. csak a szokásos kiváló ügyfélkezelési módszerek).
A levelet elküldettem vele. elküldöm magam is. Megy a NHH-hoz is és jön ide a homárra is. Nem mintha volnának illúzióim, hogy megúsznám újabb sorbanállás nélkül, de mást talán megóvhatok ettől a szánalmas helyzettől.
Összegzésként:
Kaptam egy számlát ahol nem tudnak kerekíteni. Befizettem a helyesen kerekített összeget időben (a különbség 1 Ft!!!) Túlfizetésben vagyok ki tudja mióta (ezernéhányszáz forint), de erről semmilyen formában nem értesítenek soha, se be nem számítják Számhordoznék 48 órán belül ahogyan annak november 1-e óta működnie kellene. Elutasítják (annak ellenére, hogy csak ők hibáztak és nem is egyszer, én kivételesen egyszer sem) Én menjek be újra és töltsem az időmet sorbanállással, hogy elintézzek valamit, amit már elvileg elintéztem
Ez szerintetek normális?
Üdv
Ákos
Az utolsó 100 komment: