Ferenc az utolsó állólámpát hozta el az országunkból távozó barkácsüzletlánc végkiárusítási akcióján. Bár a soroksári üzletükben azt mondták, a lámpához kapni tartalék üvegbúrát a forgalmazónál, kiderült, hogy egyáltalán nem forgalmazza más ezt a lámpát az országban. Még jobb, hogy otthon az első bekapcsolásra leverte a biztosítékot. Csakhogy a kivonulóban lévő cég november 16. óta nem javít és nem cserél semmit:
Óva intek mindenkit, hogy a Bricostore hátralévő rövid magyarországi jelenléte alatt bármit vegyen, ami egy faéknél bonyolultabb, és drágább egy üveg sörnél. Bedőltem a "30% mindenre" akciónak, és nov. 24-én, szombaton vásároltam a soroksári üzletükben egy állólámpát (ára alapján nem óccó gagyi -- eredeti ára 34.690Ft). Utolsó, kiállított darab volt, ki is próbáltam, világított. Megkérdeztem, lehet-e hozzá tartalék búrát kapni (szép üvegbúrái vannak), azt a választ kaptam, hogy természetesen, a gyártónak van magyarországi márkaüzlete, ott már mások is vásároltak pót búrákat ezekhez a termékekhez. Hazamentem, bedugtam, lecsapta a biztosítékot.
Kiderült, hogy testzárlatos. Nosza, tettem egy próbát ma reggel a törökbálinti üzletükben (arra volt dolgom, a soroksári 20km-re van az otthonomról), rövid úton elküldtek (nem túl szép hangnemben, de ez már mindegy), hogy ahol vettem, ott problémázzak. Már sajnáltam a bizonytalanra megtenni oda-vissza 40km-t, felhívtam a törökbálinti üzletet, ahol először azt mondták, hogy van valami telefonszám, hogy hol lehet szervizeltetni, aztán, amikor mondtam, hogy talán mondják meg, mert ezért nem megyek be, kiderült, hogy ja, tévedtek, semmije nincs a gyártónak Mo-on (ez egybevág a netes keresésem eredményével: horvát cég, horvát honlappal, semmi mo-i információ).
Ezután sikerült beszélnem az áruházvezetővel (nem mutatkozott be, én meg nem kérdeztem). A következő tájékoztatást adta: nov. 16-a óta pénzt nem adnak vissza, szervizzel, hibás termék cseréjével nem foglalkoznak. Azaz, cseréljem ki a lerabolt üzlet kínálatából valamire (amire ugyebár nincs szükségem, nem véletlenül vettem ezt, és nem mást) és mivel a holnapi naptól már nincs akció, természetesen ha hétfőn viszem vissza a lámpát, akkor a lecserélt terméknek az az aktuális (teljes) árát kell kifizetnem.
Felvetésemre, hogy ugye tudja, hogy jótállást érintő hiba esetén törvényi kötelezettség az eredeti javítása/cseréje, vagy kérhetem vissza a vételárat, közölte, hogy tudja, de ez az áruházi szabályzat, és ha nem tetszik, forduljak a fogyasztóvédelemhez. Legalább félig őszintén vágta a szemembe, hogy a pénz náluk, én meg így jártam, mire bármi jogi dolog egyáltalán elindulna, ők már messze járnak. :(
Megígértem neki, hogy megy a levél a zindexnek, hát teljesítem. :)
Üdvözlettel egy régi olvasójuk:
Ferenc
Az utolsó 100 komment: