Tékozló Homár

Helyesbítés: csak 11x drágább a magyar sms az osztráknál

2012.04.20. 08:21 | jackyll | 248 komment

A Homár valóban nem számolta át tételesen, ezért írhattuk múltkor, hogy 15x drágább az azonos márka alatt futó magyar sms, mint az osztrák. Pedig valójában csak 11,1 a szorzó az smsnél, telefonálásnál pedug csupán 5,5. Zoltán mindenesetre megkapta a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségtől az ilyenkor szokásos sablont, vagyishogy nincs hatáskörük az árakat megváltoztatni. Ezért aztán át se számolták. Naiv ügyfél nekiesett mégegyszer, hogy kiderüljön a szörnyű igazság:

Koszonom a valaszat (csatoltam a kp-i cim kedveert). Ne haragudjon, hogy csak most reagalok, de annyira ideges lettem, amikor meglattam, hogy mit sikerult irnia, hogy nagyjabol mostanra tudok szalonkepesen reagalni. Lehet, hogy elkerulte a figyelmet, de manapsag egyre elterjedtebb a szamologep, igy ha fejben nem megy, megis viszonylag konnyen lehet 24-gyel osztani olyan dijakat, amik On szerint nem vetithetok egy honapra egy ket eves husegvallalasi konstrukcioban. Sot, kepzelje, akar az Excel nevu programot is hasznalhatja, illetve ha nincs keretuk Microsoft licence-re, akkor az Open Office segitsegevel is konnyeden ossze tudja hasonlitani a ket csomagot, amirol meg egy ovodas is latja, hogy indokolatlan a kulonbseg. Ha megengedi, nem feltetelezem, hogy tovabb lepnek, ezert elvegeztem Onok helyett azt a munkat, amit teljesen nyilvanvaloan Onoknek kellett volna.

Olvasson tovább!

Egyre türelmetlenebb a T-Home

2012.04.19. 12:30 | jackyll | 87 komment

Naiv ügyfeleink eheti jelentései alapján töredékére rövidült a T-Home ügyfélszolgálati rendszerén belül a türelmi idő késedelmes fizetésre. A kikapcsolás ára 4000 forint, ezt már mindenféle figyelmeztetés nélkül akár 12 naptári napon belül képesek meglépni. Akit viszont figyelmeztetnek, azt csak 500 forintra húzzák le ezért.

Ma eléggé felmérgelt kedves távközlési szolgáltatóm, lehet, hogy másnak is tanulságos lehet. Húsz éve vagyunk hűséges előfizetői a jelenleg T-Home nevű szolgáltatónak. A csekkeket rendszeresen, mindig időben fizetjük. Múlt hónapban véletlenül két nappal a csekken megjelölt határidő után történt a postai befizetés. Kiderült, hogy a beérkezéshez kellett még 5(!) nap. Tudom, hogy a csekken lévő dátum csak tájékoztató adat és a beérkezés számít (amit ugye nem tudok ellenőrizni), de hát így esett a dolog. Gondoltam, hogy legfeljebb rátesznek valami késedelmi kamatot. Naiv gondolat volt.

Olvasson tovább!

Nehéz csekken fizetni a Diginek +18

2012.04.19. 10:06 | jackyll | 184 komment

Naiv ügyfélnek túlcsordult a toleranciabufferje, úgyhogy az első bekezdés után minden irányba elküldte a Digi Kft-t, amiért azok képtelenek csekket küldeni, csak a 200 forintos késedelmi díjról sikerül általában. Ahogy Sixx szokta mondani, csúnya szavak, +18, satöbbi.

A következő e-mail-t jutattam el a Digi KFT-hez, nem kézbesített csekk és egyéb nyalánkságok tárgycímen: Többszörösen panaszt tettem én vagy a párom mailben (visszakeresendő, az övé xx@xx), telefonon, személyesen, hogy rendszeresen nem kapunk csekket és hogy a késedelemért kirótt 200 ft-ot se vagyok hajlandó befizetni. (Miért fizessek a ti hülyeségeitekért?!) Legutóbb is személyesen mentem a Szinyei Merse utcában lévő irodájukba (nem először, de utoljára), ahol rendeztem 'tartozásomat' (kivéve a kétszáz forintot) és biztosítottak arról, hogy ezentúl nem a mesebeli saját futár, hanem a Magyar Posta fogja kézbesíteni a csekkeket. Kaptunk is egy ajánlott levelet, rajta a főbérlő, az én és a párom neve szerepelt, de mivel a hivatalos címzett "rubrikában" csak a főbérlő neve szerepelt (a miénk fölötte), így nem vehettük át.

Olvasson tovább!

Egymilliós lakásfoglalás a társasházban

2012.04.19. 08:33 | jackyll | 184 komment

MrMojo egész újlipótvárosi társasházának lakásonként 50000 ezer forintot kellene befizetnie a Díjbeszedőnek. 5 éven keresztül ugyanis egyik szolgáltató sem volt hajlandó kikapcsolni a villanyt/gázt a gondnoki lakásban, pedig többször is jelezték az illegális lakásfoglalást (és nyilván az ott keletkező számlákat sem fizette senki). Érdekes módon csak az energialopás megszűnése után számláztak először, az 5 évet egyben: 1000000 forint. Mivel a gondnoki lakás alapból a ház tulajdona, mindenki fizethet:

Teljesen tanácstalanul állok a következő helyzet előtt, véleményekre lennék kíváncsi, illetve tanácsokat várnék a kommentelőktől. Helyszín: XIII. kerületi társasház, 50%-ban Önkormányzati tulajdon. Egyszer réges-régen, egy messzi-messzi kerületben kedves önkényes lakásfoglaló gondolt egyet, majd kedvesen és önkényesen beköltözött egy üresen álló, lezárt gondnoki lakásba. A mindenapi élethez szükséges szolgáltatásokat "találta", illetve vételezte, természetesen mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. 5 éven keresztül folyt a per ellene, mert kilakoltatni nem egyszerű, mihelyt elfoglalta a lakást, neki JOGAI vannak, védte őt moratórium, téli időjárás, stb... Ez idő alatt számtalanszor jeleztük a közmű szolgáltatóknak, hogy itt bizony fennforgás van, konkrétan lopják a villanyt, vizet, gázt. Válaszra sem méltattak minket.

Olvasson tovább!

Re: Mexikó vs MKB

2012.04.18. 16:30 | jackyll | 36 komment

Az MKB szerint inkább örüljünk, hogy nem tudunk chipkártyával fizetni Mexikóban, mintsem lenyúlják a pénzünket a kőkorszaki kártyaleolvasóikkal:

Egyedi ügyekben a bank nem szolgálhat felvilágosítással, általánosságban azonban elmondható: a bankkártyát kibocsátó pénzintézet sok esetben nem tehet arról, ha ügyfele akadályokba ütközik, midőn plasztiklapját egy másik bank által beüzemelt terminálon használná. A tipikus elfogadóhelyi hiba a vásárlás helyszínén, a terminálnál jelentkezik, teljesen függetlenül a kártyán szereplő logótól. A chipes bankkártyák speciális hitelesítése az ügyfelek biztonságát szolgálja, ennek meglétére a kibocsátó bank kínosan ügyel. Amennyiben nem ezt tenné, azzal azt kockázatná, hogy illetéktelenek férnek hozzá a számlán elhelyezett összeghez – amely általában lényegesen magasabb, mint egy külföldi pénzfelvétel díja.
 
Üdvözlettel: MKB sajtó

Betonon várakoztatják a Ryanair utasait

2012.04.18. 14:07 | jackyll | 255 komment

ryanairhungary1.jpg

A teoretikus "Ugyan mit veszítettünk a Malév csődjével, amikor itt vannak helyettük a jófajta fapados járatok, amik még olcsóbbak is?" kérdésre érkezett meg a válasz. Tamás levele nyomán a Homár megdöbbenve tapasztalta, hogy tényleg létezik ilyen, itt Európában, hogy fizető vendégeket a reptér betonján körülkerített kordonban várakoztatják, amíg tankolják a gépet.

Kérlek, nézz utána, hogy mennyire tekinthető fogyasztóvédelmi szempontból korrektnek a Ryanair és a Budapest Airport legújabb gyakorlata! Az utasokat 45 perccel a járat indulása előtt kiterelik a terminálról a reptéri betonra, majd a szerencsétleneket esőben, szélben a szabad ég alatt várakoztatják, miközben a Ryanair gépe begurul, kiszállnak az érkezők, kipakolják a csomagokat, megtankolják a gépet stb. Nem akartam hinni a szememnek, oké tudom, hogy fapados, de azért szerintem ezt nem kellene, erre emberek egészsége mehet rá!

Az Airportál.hu cikke szerint ezt a rendszert a Budapest Airport PR-osztálya fejlesztette ki:

Olvasson tovább!

A felrobbant Spar-narancslé fosztogatói

2012.04.18. 13:21 | jackyll | 152 komment

Übernaiv ügyfél boldogan vitte a haza és bontotta fel a saját talpán megállni képtelenre felpuffadt narancsleveket a Sparból. Aztán persze tényleg nem új dizájnról volt szó: az egyik doboz az arcába robbant, a másik csak a falra. Az üzletben visszaadták a levek árát, viszont a konyhában elpusztult egyéb anyagok költségét az ügyvédjük tételesen hárította. Ezen felül életvezetési tanácsokkal is ellátta vásárlójukat, például: legközelebb ne tegyen folyadék közelébe könytári könyvet! Naiv ügyfél ezekből szemezget örömünkre:

Óvatlanul vásároltam az Allee-ban lévő Sparban 2 db félliteres frissen facsart narancslét, amely a Spar saját terméke, tehát nemcsak kereskedőként tartozik felelősséggel érte. Otthon vettem észre, hogy a műanyag palackok alja félgömb alakúvá púposodott, de mivel a szavatossági idő rendben volt, ezért eszembe sem jutott a narancslét eldobni, és rohanni a másik irányba, egyszerűen felbontottam. Abban a pillanatban, ahogy meglazítottam a tetejét, az egész cucc gyakorlatilag felrobbant a kezemben, a kupak elrepült, a folyadék kilőtt, és beterítette a konyhát, egészen a plafonig (ez az üvegtől számítva kb. 2,5 méteres távolság). Ott álltam büdös, erjedt lével borítottan, a büdös, sárga trutymóban tapicskolva, mint valami hülye vígjátékban. Miközben pedig azon dolgoztam, hogy szalonképes állapotba kerüljek, és visszavihessem a romlott árut a Sparba, az asztalon bontatlanul heverő darab nem bírta tovább a feszültséget, és érintés nélkül robbant.

A Sparban visszaadták a termékek árát, majd tanácstalanul néztek rám, amikor közöltem, hogy ez nem fedezi a káromat, mert egy-két dolog leesett, eltört, elázott, megsemmisült, és esetleg kis is kell festeni, ha nem sikerül lemosni a plafonról a ragacsot. Az előkerített vezető javaslatára leírtam az esetet és a megsemmisült-megrongálódott tárgyak listáját a panaszkönyvbe, majd megkértem, hogy dokumentálja az átadott üveg szagát és állapotát. "A vásárló panasza jogos volt, a termék (narancslé) romlott volt a palackban."

Olvasson tovább!

Bréking: lopnak a vonaton

2012.04.17. 15:03 | jackyll | 132 komment

Egyelőre még nem kell a tömeges utacai kannibalizmustól tartani, de azért lopni mindig is előszeretettel loptak vonaton:

Ha Budapesten jársz és vonatra szállsz fokozottan ügyelj az értékeidre. Saját figyelmetlenségemen okuljon mindenki! Ma (04.16.) ellopták ugyanis a laptop táskámat a fejem fölül, a poggyásztartóról. IC 1. osztályon leültem, neki álltam filmezni és kajálni, a táskáim meg felraktam a poggyásztartóra, mint máskor is. Leszállásnál vettem észre, hogy három helyett csak a bőröndöm és a hátitáskám van meg. A laptop táskát elvitte egy ismeretlen. Beült mögém és az ember mi rosszat sejthet 1. osztályon.. Megvárta míg nem figyelek és leszállt vele, anélkül, hogy bárki észre vette volna. Mindez még a Déli pu.-on lehetett. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nagy érték nem volt benne, csupán egy végnapjait élő USB-s egér és egy számológép, meg íróeszközök. Ugyan az anyagi kár nem jelentős, de más járhat rosszabbul is. Előzd meg ezt azzal, hogy az irataid a pénzeddel és telefonnal együtt a nadrágzsebedben tartod. Továbbá a laptopod/notebook/ebook -kinek mi- melletted és figyelj rá jól. Mostanság nagyon elszaporodtak ezek a lopások, főleg a főpályaudvarokon(Keleti, Déli) Ne adjunk esélyt a tolvajoknak!

Üdv.: Jani

Az MKB nem felelős azért, hogy egész Mexikóban használhatatlan a MasterCard

2012.04.17. 14:12 | jackyll | 166 komment

Az egy dolog, hogy Bikkmakk86 egyáltalán nem tudott sehol fizetni a csipkártyás MasterCardjával Mexikóban, de az MKB még 8 eurót sem hajlandó jóváírni a kényszerATMezés után. A Homárnak mintha az rémlene, hogy Amerikába Visa-kártyát kell vinni, de lehet, hogy Mexikóban az sem segített volna.

Update 04/18: Az MKB szerint pont azért van a csipkártya, hogy a kőkorszaki kártyaolvasókkal nem tudják lelopni a pénzt.

Januárban egy hónapot Mexikóban töltöttem, amit a csípős kaján és a 30 fokos hőségen kívül az MKB használhatatlan dombornyomott kártyája tett igazán emlékezetessé. Levelemhez csatoltam az MKB híresen jó ügyfélkezeléséről szóló bizonyítékot mindenkinek, hogy lehetőleg ne utazzanak távoli kontinensre keményvaluta, vagy egy megbízható bank kártyája nélkül.

Üdv,
bikkmakk86

Olvasson tovább!

Fantomtartozás az ELMŰ-nél

2012.04.17. 13:20 | jackyll | 51 komment

Egyszer talán majd a történészek veszik a fáradtságot, és nekiállnak megvizsgáéni, hogyan lehetséges az, hogy a legtöbb lakást nem a bankok foglalják le és árvereztetik, hanem a közüzemi szolgáltatók. A Homár azért segít: fantomtartozással. Naiv ügyfél megtapasztalhatta, hogy a legjobb tartozás, aminek se számlája, se fix összege nincs, és még értesítőt se küldenek róla, csak a kikapcsolásal fenyegetnek:

Friss és forró történetem van a mai napról, amikoris áramszámlát rendeztem. Mivel már nagyon fel lettem szólítva az összeg kifizetésére, személyesen mentem az ÉMÁSZ-irodáig, előtte meg egy ATM-ig, aholis levettem a szükséges összeget, 28ezret. Az iroda ajtaján az az örömteli felirat fogadott, miszerint itt már csak bankkártyával lehet fizetni. Nagyszerű... Elmentem a postára, befizettem a csekket, aztán visszacsoszogtam az irodába, mégis lássák, becsületes állampolgárként fizetek, mint a katonatiszt. Az ügyintézőről már ránézésre éreztem, hogy gond lesz. Ne vegye magára senki, de pont úgy nézett ki, ahogy egy rossz általános iskolai tanárnőt elképzelünk: alacsony, kövérkés, vörös hajú, szemüveges, negyvenen túli hölgy. Odaadtam neki a csekket, szépen bevitte a systembe az adatokat, aztán rámförmedt, hogy miért csak ennyit fizettem. Néztem rá, mint borjú az új kapura, hát ennyi van rányomtatva a számlára kezicsókolom... meg a levélre is. Oda felülre meg alulra is. Meg a hátuljára is, a részletezőnél. 27 451.
De ezen kívül még van kilencvenakárhányezer.

Olvasson tovább!