Tékozló Homár

Megszűnt a Lenovo Ideapad magyar szervize

2012.05.11. 16:13 | jackyll | 584 komment

Ideapad-tulajdonosoknak már késő bánat, a többieknek viszont közérdekű információ lehet laptopválasztásnál, ha tudják, hogy a Lenovonak már csak Thinkpadre van magyar szervizpartnere, amúgy küldik ki a cuccokat Lengyelországba. Sőt, embert nem lehet elérni a román callcenteren kívül. Persze naiv ügyfél még 2 hónapja se várja a gépét, úgyhogy majd visszatérünk rá szeptemberben.

Belenéztem néhány olvasói levélbe és úgy érzem garanciális szerviz bénázásban a Lenovo laptop szervize dobogós helyezést ér el. Történetemet azért is írom le, hogy kicsit kiengedjem a gőzt, az ügy még nem zárult le, a hibás gép bejelentése 50 napja (márc. 21.) történt. A sztori viszont szerintem megéri a közösségi szurkolást! Az asztalt eddig egyetlen felelős személyre sem tudtam ráborítani, mert gyakorlatilag elérhetetlenek!

Olvasson tovább!

Nem lehet nagyobb taxit rendelni Budapesten

2012.05.11. 14:48 | jackyll | 665 komment

Naiv ügyfélnek egy biciklivel és 2 gyerekkel nem sikerült sehonnan taxit rendelnie. Meg nem erősített értesülések szerint igazából már annyira rossz a helyzet, hogy a belvároson kívül szinte sehova nem szeretnek fuvarozni a taxisok este, mert mindenki ott cirkulál a kocsmák között.

Ma elkövettem az a hibát, hogy nem gondoltam megoldhatatlan dolognak egy biciklit, két gyerekemet és jómagamat taxival hazafuvarozni. Az első cégnél 15 percre ígértek (felárral!) egy kombit, majd 5 perc múlva "műszaki okokra hivatkozva" lemondták. Ezen hangosan felröhögtem, majd kinyomtam. Utána még 5 NAGY társaságot felhívtam, de SAJNOS senki nem tudott küldeni értünk autót.

Olvasson tovább!

A reptéren eltűnt pénznek annyi

2012.05.11. 11:46 | jackyll | 72 komment

Megérkezett a múlt heti reptéri lopásos sztori megfejtése. Mint ahogy várható volt, az EasyJetnél kellett volna reklamálni, nekik viszont tényleg nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálatuk. A tanulság: minden csomag minden nyílását be kell varrni, mielőtt kiadjuk a kezünk közül.

Ahogy ígértem itt a válasz a magyar reptérrtől az eltűnt pénz ügyében. Az angol reptérrel telefonon beszéltem, átiranyítottak a füldi kiszolgálókhoz. Azt hiszem, a törtenet itt véget ér, több időt es energiát nem fogok ráfordítani, de nagy tanulság volt. Ezentúl a kézipoggyász is lakatolva lesz. A kommentelőknek pedig köszönet a hozzászólásokért!

 -------- Original message --------
 Tisztelt !  Köszönjük, hogy elküldte nekünk sajnálatos panaszát. Vállalatunk a Repülőtéri Rendőrséggel együttműködve megtesz mindent annak érdekében, hogy Budapesten a poggyászok repülőgépbe történő ki- és berakodása teljes biztonságban történjen. A Budapest Airport Zrt. kizárható a poggyászkárok okozásában, mert abban az esetben, ha az utasbiztonsági részleg biztonsági okokból indokoltnak látja a poggyászokba való betekintést, akkor azt a nevezett szakterület csakis a rendőrség jelenlétében teheti és teszi meg. Erről minden esetben jegyzőkönyv is készül, aminek egy példányát elhelyezzük a csomagban.

Poggyászkárral, vagy tartalmi hiánnyal kapcsolatban valóban a légitársaság felelőssége a poggyászok sértetlensége, mivel a repülőjegy megvásárlásával az utas a légitársasággal kerül szerződéses jogviszonyba. Ebből adódóan esetleges kártérítési igényével kapcsolatban sajnos valóban a légitársaság tudja megtenni a szükséges intézkedéseket a járat- illetve a poggyász kiszolgálást végző cég – mint alvállalkozó – felé és az EasyJetnek nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálata.

Olvasson tovább!

Lebutította a Digi a tévészoftverét

2012.05.10. 16:28 | jackyll | 308 komment

Naiv ügyfél egyik reggel arra ébredt, hogy a Digi koponyát lékelt rajta szoftvert frissített a beltéri egységén. Ennek hatására a megszűnt a csatornák rendezésének lehetősége, még prémium szolgáltatásként sem igényelhető. Sőt, jóváhagyni sem kell, elég, ha kikapcsolják a régi szoftveres készüléket, már frissül is. Hová jut így a világ? A 21. században?

Végül birkatürelmű ősolvasótokban is elpattant a húr. Nyilvános vitára bocsátom észrevételeim, mivel csak a munkáját végző sablonszöveget sötéten fecsegő ügyfélszolgáról lepergett logikus érvelésem és anyázásom is. Hosszú évek nyugalma után álcázva semmittevését a Digi kreatívja kreatívkodott a legújabb beltéri szoftverfrissítéssel. Mint XP után a Vistát úgy vártam okém eredményét, de csak DOS-t kaptam. Nemcsak szemezgetni lehetetlen az elérhető csatornákból, de még szerkeszteni is. Átvariálták fixálták mind. Már 30éve a fekete-fehéret is magamra szabhattam, őkegyelmük meg amilyen sorrendbe ahova amit elrendelt az axióma. Gondolván remegő kezére a 90es nagyszülőmnek anno az első 9 helyre egymásmellé pakolgattam kedvenc adóit, így is évig tanulta hol s mi, most meg nézhetem kérdő tekintetét. Hát nem. Anyátok.

Olvasson tovább!

Repüljön a Ryanairrel húggyá ázva!

2012.05.10. 13:44 | jackyll | 309 komment

ryanairbudapest2.jpg

Azt hiszem nem kell túlságosan hosszan ecsetelni, miért ellenkezik sikoltozva az emberi logikával a repülőgépre szabad ég alatt történő várakozás. Naiv ügyfél és utastársai 30 percig áztak, mielőtt elindultak Stockholmba.

Hello Homar, Láttam a három héttel ezelőtti posztotokat a Ryanarről. Hétfőn Stockholmba repültem Pestről, miután 30 perc alatt szarrá áztattak minket a reptéren. Fotók mellékelve. Ezek szerint nem volt sürgős a problémát rendezniük...

Olvasson tovább!

Behajtani sem tud az E.on

2012.05.09. 11:08 | jackyll | 189 komment

Tegnap megtudtuk, hogyan számláznak az E.onnál, ma pedig a faktoringjukkal ismerkedhetünk meg. Ernőék családját 1877 forint miatt zaklatták olyan értesítő levelekre hivatkozva, aminek a nyomát postán sem találtak:

Tisztelt EOS Faktor Zrt! Tisztelt Uram! Szombati telefon-beszélgetésünkre hivatkozva mellékelten küldöm az e-on igazolását, mely szerint nincs feléjük tartozásom. Ez úton kérem, hogy a fentiek értelmében Önök ne zaklassanak a továbbiakban, mivel sem az e-on, sem pedig Önök felé nincs tartozásom. Önök felé nem is volt, mivel Önökkel nem állok és nem is álltam semmiféle jogviszonyban, szerződésben és semmilyen szolgáltatást nem nyújtottak részemre.

Olvasson tovább!

Bedőlt a hotel, oda az üdülési jog

2012.05.09. 00:01 | jackyll | 244 komment

A jelek szerint bedőlt a Zichy Park Hotel, és így az összes üdülési jogot lenullázta az új tulajdonos:

2007. augusztus 10.-én üdülőhasználati szerződést kötöttem a Zichy park hotellel, csekély 400e Ft-ért ami 2008-tól minden év 35. hetére volt érvényes 7 évig. Minden évben többek között idén januárba is közel 50e Ft fenntartási díjat fizettem. 2012. május 3.-án a mellékelt levelet kaptam, amiben közölték, hogy üzemeltető váltás miatt nem kötelesek teljesíteni a szerződést ami az én esetemben még 3 alkalom lett volna amiből már ki is fizettem közel 50e Ft éves fenntartást. Kedvesen felajánlották, hogy amennyiben szeretnék továbbra is a vendégük maradni, igen kedvező áron csekély 40e Ft-ért igénybe vehetem amit már kifizettem előre.

Olvasson tovább!

Megvásárolhatatlan gyerekágy az Auchanban

2012.05.08. 18:29 | jackyll | 65 komment

Tamás fennakadt az Auchan logisztikai rendszerén, a kinézett gyerekágyon ugyanis rossz vonalkód volt. Hiába vitte volna oda a pénztárhoz a kiállított példány cetlijét, csak bútorosztályos kolléga azonosíthatja, aki pedig nem volt az üzletben épp:

A feleségem kinézett egy klasszikus, fenyőfa, rácsos gyerekágyat jó áron az Auchanban. El is ment az óbudai áruházba, hogy megnézze élőben is. Mivel kocsi nélkül, terhesen nem tudta hazavinni, így rám várt a feladat, hogy később visszamenjek érte. Szerencsére van egy kedves kolléganőm, akinek a férje hétfőn este hatkor, munka után, elvállalta, hogy kivisz kocsival és haza is hozza az ágyat. Megérkezve célirányosan végigmentünk az áruházon. Már csak egy darab volt, kissé ütött-kopott csomagolásban, de legalább beláttunk a dobozba, és minden alkatrész épnek tűnt. Választék híján beraktuk a kocsiba, irány a pénztár. Ott nagy mérete miatt nem raktuk fel a szalagra, hanem a pénztáros megkért minket, hogy diktáljuk be neki a számokat a vonalkód alól. (Ez fontos, mert ekkor még elhitték volna a vonalkódot nekünk.) A gép azonban ismeretlen vonalkódot jelzett. Hiába nézegettük, más vonalkód pedig nem volt rajta.

Olvasson tovább!

102 ezres fantomszámla az EON-tól

2012.05.08. 17:12 | jackyll | 63 komment

Lokális mágnesviharba kerülhetett az E-on számlázási rendszere, mert naiv ügyfélnek az elszámoló számláján fogyasztása 40%-áról állítottak ki újabb csekket, miközben a korábban befizetett összegekből ennél többet nem könyveltek el:

Nemrég megkaptuk az elszámoló számlát, amin szerintük 102xxx ft- kellene befizetnünk, az év közbeni részszámlák majd 250000 ft összegéből csak! 168000 ft-nyit voltak hajlandóak elkönyvelni, vajon hova tűnt a többi. továbbá a részszámlák szerint kifizetett kWh és az elszámoló számlán szereplő kWh alapján még ők tartoznak nekünk 16000Ft körüli összeggel. Az ügyfélszolgálaton (telefonos, személyes) elzavartak ők ezt nem látják át! MI VAN?!

Kiküldenek mindenféle számlát, de az ügyfélszolgálat nem képes megmondani mi lett befizetve! Gondolkodom egy rendőrségi feljelentésen is csalás, és hűtlen kezelés miatt!

Mégsem természetes jelenség a túltankolás?

2012.05.07. 18:56 | jackyll | 191 komment

tultankolas.jpg

Az örök kérdés, amire mindig annyi megnyugtató válasz születik, hogy hogyan fér egy 49 literes tankba 59 liter üzemanyag. De mi van akkor, ha naiv ügyfél magának tankol és nem nyomogat pöcköket?

Nemrég kipróbáltam a frissen átadott, gyönyörű és szélsőségesen környezetbarát MOL kutat, a XII. kerületben. Tudom, hogy a zöld energia sokba kerül, és abban reménykedtem, hogy ezzel csökkentem az ökológiai lábnyomomat, annak ellenére, hogy autóval járok. Ez végülis összejött, de nem pont a zöld energiának köszönhetően. Annyit sikerült elérniük, hogy többet nem tankolok itt és másoknak is ezt ajánlom.

Olvasson tovább!