Tékozló Homár

Hozzávetőleges rendelés az Aquából

2012.08.10. 11:00 | jackyll | 723 komment

A fránya gyári számok miatt naiv ügyfél nem egészen azt kapta az Aquától, amit rendelt. Minthogy a kiválasztott videokártya nem volt elérhető, az arra leginkább hasonlító modellből küldtek egyet, hátha jó lesz:

2012.07.20-adikán az AQUA Electromax internetes boltjából rendeltem egy MSI Radeon R6850-PM2D1GD5 típusú videókártyát. Minden rendben lement (várni kellett a raktárkészlet feltöltésére pár napot, azért volt egy kis késés), a termék is megérkezett 26.-ára - persze itt szakadt meg a "rendben lement" című történet, mivel nem azt a terméket kaptam amit beígértek. (MSI Radeon R6850-PMD1GD5 lett kézbesítve.)

Olvasson tovább!

Toljátok a BKK szekerét!

2012.08.10. 10:20 | jackyll | 120 komment

toli.jpg

Folytatódik a BKV-BKK kutyakomédiája. Miközben arra nincs ember/pénz, hogy a meglévő buszokat karbantartsák, hajókáznak és színezgetnek. Az utasok pedig rendületlenül tolják a trolikat. Itt az idő, hogy Tarlós rendkívüli vészhelyzetet hirdessen, hogy legalább ne az utasoknak kelljen saját magukat tolni, hanem kirendelhessenek vészközmunkásokat erre a feladatra. Vagy legyen ingyenes a tömegközlekedés, nem kell benzin se, és akkor hívjuk tömegsportnak. De még mindig a legjobb megoldásnak tűnik, ha felszámolják az egészet, és megbízunk egy külföldi céget, akik láttak már tömegközlekedést élőben.

Egy hét fizetni MasterCard Mobile-lal?

2012.08.09. 12:59 | jackyll | 149 komment

Norbert az androidos (iphone-os, windozfonos) MasterCard Mobile alkalmazás létezésének értelmét kérdőjelezi meg, ha tényleg nem lehet azonnal fizetni vele. Bár a T-Mobile-nál először nem tudtak az általuk is hirdetett szolgáltatásról, kiderült, hogy az szerintük igazából banki átutalásnak számít. Namost az elvileg már csak 4 óra lenne. Ehhez képest Norbert telefonját a fizetés után 3 nappal kapcsolták le, és 6 nappal később sem kapcsolták vissza. Elképzelhető, hogy a T-Mobile számlázási osztályán nem voltak képesek ezt feldolgozni?

Tisztelt Főfelügyelőség! Panaszt kívánok tenni a MasterCard Mobile szolgáltatója, illetve a rendszer partnerei (elsősorben a Magyar Telekom) ellen. A probléma röviden: a MasterCard MasterCard Mobile nevű, okostelefonokra letölthető alkalmazása azt sugallja, hogy az ezen keresztül történt tranzakció (fizetés) azonnali fizetést jelent, vagyis, a fizetést követően a számla kiegyenlítése megtörténtnek tekinthető (csakúgy, mint amikor fizikai valójában használom a kártyát, például egy üzletben), ráadásul, ahogy az egyéb esetekben is lenni szokott, a befizetőnek azonnal megterhelik a számláját a befizetett összeggel. Ehhez képest a MasterCard Mobile nem alkalmas azonnali fizetésre, ám ezt sehol nem jelzik a felhasználók felé (vagy ha igen, azt nagyon elrejtve).

Olvasson tovább!

Elfoglalt oktatók a Csigavér autósiskolánál

2012.08.09. 11:54 | jackyll | 213 komment

Palinak nem jött be a Csigavér autósiskola oktatóinak stílusa, akik a 90 perces menetekből alapból lecsípnek 20-at, a fennmaradó bő egy órában pedig ügyeik intézésére használják a tanulókat:

Röviden leírnám az ország talán legnagyobb, de bizonyosan legjobban hirdetett autósiskolájánál (Csigavér) szerzett élményeimet. Előre elnézést a korrekt, munkájukra igényes szakemberektől, nem általánosítom a tapasztalataimat. Az elméleti oktatást leadó emberek kedvesek és pontosak, a gondok a vezetésnél kezdődnek. Érezhető a feszültség az iskola és az oktatók között, az oka a pénz, a meghirdetett akciókban szereplő árakra folyamatosan panaszkodnak az oktatók és a munkájuk ehhez igazodik, mondom ezt több kipróbálása után. Magas benzinár, költséges javítások, lakáskölcsön... Mindezt nem fedezi az óradíj, ami az első 30 órára 39000 forint, utána minden pótóra 1900. Egy óra 45 perc, két óra 90 perc, 3800 forint a kötelező órákon felül.

Olvasson tovább!

Csipogós szandál a Deichmannból

2012.08.08. 12:21 | jackyll | 252 komment

Humpfrey félórás időhurokba ragadt, miután a deichmannos szandáljából sehogyse bírták kiszedni a csipogást:

Szeretném a Homár olvasóival megosztanom az igencsak kínos esetemet, mely a múlt héten ért a Budaörsi Deichmann boltban: történetesen szandált akartunk vásárolni, mivel a régi már eléggé el volt kopva és elég hamar találtunk egy olyan darabot, ami pont rám illet. Fizettünk és egyenesen az Auchanba mentünk, mivel pár dolgot kellett venni. A gondok igazából akkor kezdődtek, mikor az Auchanból kimenet fele (mivel találkozóm volt, ezért nem a kasszánál, hanem annál a résznél mentem ki ahol azoknak lehetett, akik csak nézelődni jöttek be és rögtön bejelzett a riasztó. A biztonsági őröknek mutattam, hogy semmit se rejtegetek a táskámban, viszont a szandálomat nemrég vettük és valószínűleg az jelezhetett be, mire ők azt javasolták, hogy menjünk vissza a Deichmannba, mivel csak ott tudják "leszedni a lopásgátlót".

Olvasson tovább!

Lemondhatatlan MLM flottatelefon

2012.08.07. 17:47 | jackyll | 275 komment

Naiv ügyfél merészet gondolt, és csaltakozott az elérhetetlen oldalú Optimal Management Kft. flottájához. Ehhez egy MLM-nyugdíjpénztárba is be kellett lépni, ha jól értjük, azóta viszont az alap telefonszolgáltatást sem lehet lemondani:

Azért fordulok Önökhöz, mert tavaly júniusban egy telefonszámot szerettem volna flottába bevinni az akkori munkám miatt. Egy nyilatkozatot kellett kitölteni amiben meg kellett adni a személyes adataimat illetve milyen számmal szeretnék a flottába csatlakozni. Természetesen a nyilatkozatban benne volt milyen percdíjjak illetve sms díjjak lesznek hálózaton illetve flottán belül és kívül is. Választható opció volt még, hogy kérek e készüléket vagy sem. Ez a nyilatkozat 1 éves hűségről szólt, ezért is mertem bele menni. Hozzá teszem, természetesen számhordozással! Ezzel ellentétben hónap végén kaptam egy csomagot, melyben Nokia C1-02-es készülék volt, egy sim kártya és egy számla. A számlán csatlakozási díj volt feltüntetve és a készülék ára, ami bruttó 5000ft illetve a készülék 990ft, amit én minden további nélkül átutaltam a megadott számlaszámra. Ezen felül még, pár hét múlva kaptam még egy számlát amin sim kártya bérleti díj volt feltüntetve amit szintén átutaltam a megadott számlaszámra. Innét már csak havonta kaptam a Telenortól az előfizetéshez tartozó számlákat és félévente a sim bérteti számlát.

Olvasson tovább!

A HP cserenyomtató karcos volt

2012.08.06. 15:01 | jackyll | 182 komment

hpcserenyomtato.jpg

Naiv ügyfél megkapta az azonnal elromlott nyomtatója helyett a cserét, de ezen meg az érintőképernyő van összekarcolva. A HP csak a harmadik hibás példány után akarja visszaadni a pénzt:

2012.07.30-án (hétfőn) írtam Nektek a HP Photosmart 5510 nyomtatómmal való kálváriámról. Azóta megkaptam a csere nyomtatómat, amelyet a PCX  ügyfélszolgálatán vehettem át levelem elküldésének másnapján (a sors iróniája). Úgy éreztem végre fellélegezhetek, a probléma megoldódott: a HP egy vadonatúj készüléket küldött cserébe. Az érzés egészen addig tartott, amíg otthon ki nem bontottam a vadonatúj nyomtatómat - a még sosem használt készülék érintőképernyőjén keresztirányú horzsolások voltak, mintha valaki a körmével összekaristolta volna. Mielőtt bárki azt gondolná: nem, nem a védőfólia maradt a kijelzőn, azt  már eltávolítottam (mellékelek képet is, bár nem tudom meg tudjátok-e mutatni). Megpróbáltam a csíkokat először száraz, majd nedves puha ronggyal letörölni, de persze nem lehetett.

Olvasson tovább!

Hogy is van ez a telefonadó?

2012.08.06. 13:25 | jackyll | 303 komment

Mint arról már bizonyára mindenki értesült, a mobilszolgáltatók sajátos módon értelmezték a józan ésszel kivitelezhetetlen telefonadót. Jakab Andor azt is megírta már, hogy ezzel a trükkel az adót is leáfázták, Ági a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél érdeklődött, hogyisvanez, hogy pl. a Vodafone-nál a le nem beszélt percek leadóztatásán túl kell fizetni, de nem méltatták válaszra:

Közel 2 hónapja próbálom elérni, hogy foglalkozzon végre valaki azzal, hogy a VODAFONE milyen aljas módon veri át a fogyasztókat a 2 Ft-os adó áthárításával kapcsolatban. Ehhez még járul egy katasztrofálisan hozzá nem értő Fogyasztóvédelmes ügyintéző. Bocs, már csak bennetek bízom!

Olvasson tovább!

Tízmilliós bírság az Ingatlandepónak

2012.08.06. 11:42 | jackyll | 77 komment

2010-ben még nem zavarta a GVH-t az Ingatlandepo.com/Ingatlanbazar.com oldal sajátos hirdetéskezelése, aztán idén januárban már betámadták. Az azóta is zavartalanul üzemelő honlap legfrissebb tulajdonosát most a Nemzeti Adatvédelmi Hatóság is megbírságolta, csuhéj! Még 5 év, és talán maguktól megunják:

A Nemzeti Adatvédelmi Hatóság a törvényesen kiróható legsúlyosabb, tízmillió forintos bírsággal büntette az Ingatlanbazar.com/Ingatlandepo.com vállalkozásokat. A NAIH-510-6/2012/H. ügyszám alatt futó vizsgálat eredménye leszögezi, hogy a Komarnóban bejegyzett cég az "adatvédelmi előírásokat a személyek különösen széles körével szemben nem tartotta be", például azzal, hogy "a törlés iránti kérelmeknek éveken át nem tett eleget". Leszögezi továbbá, hogy "az ingatlanhirdetéseket mind az ingyenes, mind az ellenérték fejében nyújtott szolgáltatás igénybevétele esetén az érintett kérésére haladéktalanul törölni kell. Ha az érintettnek fizetési kötelezettsége áll fenn, akkor ennek érvényesítéséhez elengedhetetlenül szükséges adatokat Kötelezett kezelheti, de ebben az esetben sem jogosult a hirdetéseknek a nagy nyilvánosság felé való továbbközvetítésére. Az ingatlanhirdetés nyilvánossághoz való továbbközvetítése semmilyen körülmények között nem elengedhetetlenül szükséges a fizetési követelés behajtása, érvényesítése érdekében, így az adatkezelés ütközik az Infotv. 4. §-ában szereplő, fent említett célhoz kötött adatkezelés elvével."