A múltheti ellenőrös incidensre reagált a BKK, ami szerintük jelentősen máshogyan történt, mint ahogy azt naiv ügyfél ábrázolta. Annyira gyorsan haladt, hogy még kommunikálni sem tudtak vele:
Alábbiakban olvashatják a Budapesti Közlekedési Központ álláspontját az oldalukon Lekurvázta az ellenőr címmel megjelent írásukra. Az érintett 5438 és 5673 azonosító számú ellenőrök az esetet – a jegyzőkönyvi meghallgatás alkalmával – az alábbi módon ismertették: A Batthyány tér metróállomás kijáratánál történt ellenőrzés során az alagútból érkező hölgy utast először a mozgólépcsőhöz közelebb álló, 5673 azonosító számú jegyellenőr kérte érvényes jegye vagy bérlete felmutatására. A panaszos egy időben érvényes tanuló értékszelvényt mutatott fel, amelyhez munkatársunk a kedvezményre jogosító diákigazolvány hátoldalának megmutatását kérte, hogy ellenőrizhesse a kedvezményre jogosító okmány érvényességét. Az utas a kérést figyelmen kívül hagyva tovább haladt.
Ezt látva – a kolleganőjétől kb. 1,5 méter távolságra álló – másik ellenőr a karját a kijárat felé haladó hölgy elé emelte, és elismételte a diákigazolvány hátoldalának bemutatására irányuló kérést. Munkatársunk állítása szerint a hölgy úgy ütközött a karjának, hogy az csak érintette az utas kabátját. A jegyellenőr a mozdulatát (a karja felemelését) azzal indokolta, hogy manapság sok utas fülhallgatóval hallgat zenét – ami nem észrevehető -, ezért nem hallják az esetlegesen feléjük irányuló kéréseket, a kézfeltartás azonban jelzés értékkel bír. Munkatársunk mozdulatára a hölgy megtorpant, felmutatta a diákigazolványát – amely tartalmazta az aktuális időszakot érvényesítő matricát – majd felháborodottan szólt az azt kérő ellenőrhöz, hogy „megfogott?, hozzám ért?, feljelentem!”, és az ellenőr azonosító számát kérte. A kolleganő a fényképes kitűzőjére mutatott, az utas pedig hangosan felolvasta és rögzítette az azon szereplő számot a telefonjában. Ezek után a panaszos a másik jegyellenőr felé fordult, és az ő számát is beírta a telefonba. Ezt követően a hölgy a „szép napot, én megyek a meleg szobába” megjegyzés kíséretében gyorsan távozott a metróból.
Mindkét jegyellenőr cáfolta a panaszos által nekik tulajdonított sértő, bántó, illetve obszcén megnyilvánulásokat. Munkatársaink egybehangzóan állították, hogy az eset során még szóváltás sem történt, az ellenőrzést követően pedig az utas olyan gyorsan elhagyta a helyszínt, hogy idejük sem volt bármilyen kommunikációra, a távozásban pedig nem tartóztatták fel.
Az ellenőrök kijelentették, hogy kitűzőjüket jól látható módon viselték, azokat semmilyen módon nem takarták el, azonosító számuk közlését nem tagadták meg, a számokat a hölgy jól láthatta. A történtekről a két érintett jegyellenőr már az eset napján, 2012. január 9-én írásos jelentést tett a szakterület vezetője felé. A jelentésben foglaltak megegyeznek a fent leírt – jegyzőkönyvben rögzített – állításokkal és egybehangzóak.
Sajnos sok esetben tapasztaljuk, hogy egyes utasok az utazási szabályokat nem betartva utaznak, majd az ellenőrökre úgy kívánnak nyomást gyakorolni, hogy azonosítószámukra hivatkozva különböző valótlan történeteket írnak internetes blogoknak, tesznek közzé közösségi portálokon. A BKK egyetlen olyan jegyellenőrt sem fog és kíván megvédeni, aki az utasokkal szemben erőszakosan, obszcén szavakkal lép fel, de azt sem engedhetjük, hogy az ellenőreink fellépése és a szabályos jegyvásárlás alól kitalált történetekkel lehessen kibújni. Nyilván számos ügyben nehéz kideríteni a valóságot, igyekszünk minden esetben figyelembe venni a jegyellenőr előéletét, korábbi munkájára érkezett panaszokat, egyéb tapasztalatokat, kollégái elmondását is és fokozzuk ellenőreink képzését is. Azonban kérjük, mielőtt a fentihez hasonló történeteket leközölnek és ezáltal azt a képet alakítják ki, hogy az ellenőrök trágár és arrogáns módon lépnek fel, keressenek meg bennünket, igyekszünk minden bejelentést gyorsan kivizsgálni és érdemi választ adni.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda
UPDATE 01/16: Mi már tényleg nem tudunk többet hozzátenni, de naiv ügyfél szerint az ellenőrök hallucinálták ezt a verziót.
Én voltam az, aki a "Lekurvázta az ellenőr" című poszt "megesett" és leírta. Annyit szeretnék hozzátenni az történethez, hogy hivatalosan is jelentettem e-mail-ben valamint a BKV honlapján az esetet, de visszajelzést a mai napig nem kaptam. A BKV-BKK válaszáról, az imént értesültem a posztodból... A válaszon, amit minősíteni nem tudok, őszintén meg sem lepődöm, nagyon örülök, hogy a BKV-BKK ellenőrei ennyire kreatívak, és ilyen erős a képzelőerejük, javaslom, hogy jelentkezzenek a Barátok közt stábjánál forgatókönyvírónak. Örülök, hogy a BKV-BKK is elismeri, hogy érvényes igazolvánnyal és bérletszelvénnyel utaztam valamint azt, hogy az ellenőrnő "karját elém emelte" és "súrolta a kabátomat" (nem stábtagoknak: meghúzta a karomat). A továbbiakban majd érdeklődök a BKV-nál, hogy mely jogszabály szerint tehette ezt meg.
Köszönöm,ha ezt még megjelenteted, ígérem nem zavarlak ez ügyben többet.
Az utolsó 100 komment: