Tékozló Homár

Re: okmányirodák sebessége

2013.04.17. 13:40 | jackyll | komment

A XI. kerület önkormányzatának jegyzői titkársága válaszolt a 2,5 órán át hiába várakozó naiv ügyfélnek. Szerintük január 1. óta növekedett meg a forgalom, amióta a járási hivatalokhoz tartozó okmányirodák országosan foglalkoznak mindenkivel:

Tájékoztatom, hogy elektronikus levelét érkeztettem, az átvételi elismervényt csatoltam. Egyben tájékoztatom, hogy az Okmányiroda 2013. január 1-jétől a KORMÁNYHIVATALHOZ tartozik, ezért panaszát továbbítottam részükre.

Általánosságban elmondható, hogy a különböző ablakoknál különböző ügyeket intéznek, ezért előfordul, hogy egy ügyintéző 1 ügyfelet fogad azonos idő alatt, míg a másik pedig ötöt. Mióta az okmányirodák országos hatáskörrel rendelkeznek, azóta megszaporodott a XI. kerületben ügyet intézők száma. Az Okmányirodák - sajnos - nem tehetnek különbséget a helyi és nem helyi lakosok között, ezért gyakran előfordul, hogy több nem kerületi lakost szolgálnak ki, mint ahány kerületit.
 
Több helyre is hívhatnak egy sorszámot, ha az ügytipus olyan. Pl. a postára vagy a fotózásra is ugyanazzal a sorszámmal kell menni. Attól, hogy az ügyintéző előtt nem ül ügyfél, még nem jelenti azt, hogy "unatkozik", mert a háttérmunkát is el kell végeznie az üggyel kapcsolatban, amihez nem szükséges az ügyfél jelenléte.
 
A kormányhivatalok helyi hivatalainak jelenleg még nincs internetes felülete, ezért használják az önkormányzat oldalát. Az ott lévő információk frissítését akkor tudjuk elvégezni, ha a hivatalvezető ezt kéri.
 
Panaszos levelére a konkrét választ az okmányiroda üzemeltetőjétől fogja megkapni
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
 
Üdvözlettel:
...............
jegyzői titkárság

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.17. 13:42:30

" nem tehetnek különbséget a helyi és nem helyi lakosok között,"

Azért végeztek gyorsabban a nem helyiek? :)

De amúgy már ott is kibukott ez : érti ezeket a dolgokat a pórnép is, csak hát ez még mindig nem magyarázza az általános tetűséget, meg hogy miért mehet be valaki sorszám nélkül mindenki előtt?

Atörökk 2013.04.17. 13:52:56

Ki a faszt érdekel, hogy éppen ki alá tartozik az okmányiroda? Engem az érdekel, ha bemegyek, ne szopassan órákig, hanem intézzék el flottul, amiért mentem. Engem ennyi érdekel a dologból.

heidt 2013.04.17. 13:55:27

Már megint meg akarják magyarázni azt, amit nem lehet. Mi köze az ügyfélnek ahhoz, hogy "odafönn" megint elk.rtak valamit?

Rejtélyes 2013.04.17. 14:01:38

Az irodai háttérmunkát végezzék el hátul, ne az ügyfelek előtti asztalnál, azért "háttér" :) Ha valaki beül az ügyfélfogadási géphez, fogadjon ügyfelet!

Manyecska 2013.04.17. 14:04:41

Kéne ilyen háttérmosodát addig üzemeltetni /ügyfeleknek/, azt a pénzbedobóst ami fejlettebb országokban üzemel /hahaha/ maszek alapon, valaki meggazdagodhatna belőle:)

É2I 2013.04.17. 14:27:01

Ez a járási faszirodás fidesznyik bújtatás megint csak a mi bőrünkre megy.
Amúgy meg a levél csak halott mosdatás, blabla.

A "levelét érkeztettem, az átvételi elismervényt csatoltam" bürokrata frázisért meg jár a faszkorbács. (Úgy is régen volt már)

IP gyűjtögető 2013.04.17. 14:38:58

@É2I: Ja, mer szocigány időkben minden ügyintézés faszántos volt, mi? Nagyon szeretnéd megint csődbe vitetni az országot, mint 2008ban, aminek a kölcsöneit még soksok évig nyögik az itt adófizetők?

fazzoletti 2013.04.17. 14:46:37

Szerintem korrekt válasz. Akik itt hőbörögnek még sohasem láttak hivatali munkát. Végezzék el hátul... Hol te szerencsétlen?

Sokorai_Atala 2013.04.17. 14:50:09

Én elfogadom a választ, csak az a baj, hogy néhányan írták, hogy mely kerületekben megy továbbra is flottul az ügyintézés. Tessék szíves megkérdezni őket, hogy oldják meg a háttérmunkát.

CID 2013.04.17. 14:51:03

@Rejtélyes: akkor meg azért visítanának, miért csak minden második pultnal ül ember, meg mi a fasznak 10 emberre 20 számítógép;)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.17. 14:52:29

járási böszmeség, dűlőúton jobbra a harmadik posvány mellett, sárosi magdolna úrasszonynál lehet pennát kölcsönözni. ugyanmár.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.17. 14:59:48

@IP gyűjtögető: Akkor is szar volt, de legalább nem kreáltak bürokráciacsökkentés címén még egy szervezetet, ahova ember kell, meg vezetők (és azoknak fizetés). Ez azért kicsit hülyének nézés.
Egyik sem volt jó amúgy.

É2I 2013.04.17. 15:02:53

@IP gyűjtögető: Mer' most nem tápoljuk a cigányokat?
Ne keverd a szezont a f.szommal.

Egyedül azt mondom, hogy párhuzamosan fenntartani két bürokráciát, csak azért, hogy egyes ejtőernyősöknek "hivatala" legyen igazi lóláb.

Nem vagyok szoci, sose voltam, de ez pártkatonai állásteremtés enyhén szólva is gyomorforgató. Főleg úgy , hogy gazdasági haszna konvergál a nullához.

Pont a mi városi járási vezetőnk nyilatkozta le nem oly rég a megyei újságban, hogy: megalakultak és mostmár bízik abban, hogy nem sokára ügyfeleik is lesznek meg feladatuk...
Na?
/Én is szeretnék egy olyan hivatalban dolgozni, ami már fizet, de még munka nincs. És most veszik el azoktól, akik eddig csinálták. Röhej./

elwood 2013.04.17. 15:06:36

@É2I: nadehát emúnyóccé megagyurcsán !
erre tromfoljá !

Prof. Dr. Simon Templar 2013.04.17. 16:58:31

"Mióta az okmányirodák országos hatáskörrel rendelkeznek, azóta megszaporodott a XI. kerületben ügyet intézők száma. Az Okmányirodák - sajnos - nem tehetnek különbséget a helyi és nem helyi lakosok között, ezért gyakran előfordul, hogy több nem kerületi lakost szolgálnak ki, mint ahány kerületit."

Na, ezért járna a faszkorbács...nem azért vannak KERÜLETI okmányirodák, hogy mindenki a SAJÁT kerületében intézze az ügyeket????

McZozo 2013.04.17. 17:31:30

@Prof. Dr. Simon Templar: Mondjuk rezben igazad van reszben nem mert azzal sincs baj ha el lehet intezni mondjuk pesten is valamit meg akkor is ha bejelentve mondjuk sopronba vagyok. De itt is lehetne logisztika hogy mondjuk azt mondjak hogy a nem helyi lakosok intezhetik ugyeiket hetfon ming a helyiek meg a tobbi napon aztan meg ha hetfon akkora sor lenne akkor meg a delikvens valaszthat hogy elmegy megis sopronba

igi1 2013.04.17. 18:26:33

Több helyre is hívhatnak egy sorszámot, ha az ügytipus olyan. Pl. a postára vagy a fotózásra is ugyanazzal a sorszámmal kell menni.

arra van: BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

ha okmányirodába megyek, sose csekkel baszakodok, mer akkor inkább vissza se megyek

vagy hajnalok hajnalán bemégy, vagy el sem indulsz, mert fél kilenckor már nem is adnak időpontot

és lehet elképzelni azt, amikor 3-ből 1 ügyintéző van a személyiknél, egy a forgalminál, meg egy a harmadiknál

FDToth 2013.04.17. 19:51:57

Az a háttrémunka erősen sántít: még tavaly szeptemberben intézkednem a tök felesleges NEK adatlap miatt. Sorszám megvan, hívnak: odamegyek pulthoz, mondja a nő, hogy nem ide kell jönnöm, hanem máshova. Mondom itt van a sorszámom kiírva... akkor is menjek máshova. Bementem egy másik terembe, leültem. Várok, közben trécsel egy kollégájával az ügyintézőm (nem a háttérmunkával kapcsolatban...) 1 perc után meguntam, és elkedztem nézni a nőt, hátha végre lekezd velem foglalkozni. Erre reagált, és megkezdte. jön a fotó. 5 percig állítgatta, hibá mondtam h ez csak egy kép, 5 sec alatt megvan, nem érdekel, hogy milyen a fejem rajta, tökölt továbbb. Utána szép lassan csinálta tovább az adminisztrációt, persze közben dumált a kollegjával. Ennyit a háttérmunkáról...

Manci néni, a szomszéd 2013.04.17. 19:58:43

Drágáim, megmondom nektek őszintén, én elzavarnám ezt a sok léhűtőt egy hónapig kapálni, utána meglátnátok milyen gyorsan pörögnének a sorszámok.

A "háttérmunkát" meg nem az amúgyis pár órás nyitvatartási időben kell csinálni, hanem előtte meg utána. Engem például felháborít az olyan nyitvatartás, hogy 8-12-ig. Aztán utána mit csinál vajon kedves állami alkalmazott az én pénzemért? Míííí? Zabáljuk a szalonnát, míííí!

Manyecska 2013.04.17. 20:05:37

@Manci néni, a szomszéd: igen, arról volt szó a múltkori teszkós-okmányirodás posztban csak nem akartam beleszólni má' most..

igi1 2013.04.17. 20:18:33

@Manci néni, a szomszéd: ide kizárólagosan ROKONOK kerülnek

ördögi kör

England win The Ashes! 2013.04.17. 20:50:39

@Manci néni, a szomszéd: A francokat! Vegyenek fel több embert dolgozni, asszem van elég munkanélküli.
Akár diákokat, adatrögzítésre, dokumentumok lefűzésére ők is megfelelnek.

kölcsönkenyér 2013.04.17. 21:10:45

Legutóbb, amikor a XI. kerületi okmányirodában jártam, előtte neten foglaltam egy időpontot. Bementem, kaptam az információs pultnál egy sorszámot és amint a kérdéses időpont eljött már hívtak is az ablakhoz. El sem akartam hinni, hogy ilyen is van. Ugyanez történt 1-2 éve Érden is, amikor még ott laktam. Szóval ajánlom mindenkinek az internetes időpontfoglalást, amennyiben van rá lehetősége az illetőnek.

Megdobbent 2013.04.17. 21:14:16

Mert, ha kiirnak rendesen, hogy kavezo, asvanyvizes ablak, akkor a tudatlan allampolgar orulne, hogy az adojabol minden a megfelelo lukban tortenik. De igy?

Troppauer_Hümér 2013.04.17. 21:55:33

@Manci néni, a szomszéd: Nekem az én körömlakkozós "barátnőimről" inkább az anális abuzálás jut eszembe először, mint megfelelő gyógymód, nem a kapálás.

Troppauer_Hümér 2013.04.17. 21:59:03

@Dr Jozef Vengloš: Én azt sem értem, hogy a közalkalmazottaktól egyáltalán minek vonnak adót, és járulékot, mikor ők eleve az államtól (tőlünk) kapják a fizetésüket?

Forgatják a pénzt, még a végén elszédül.

Troppauer_Hümér 2013.04.17. 22:00:36

@igi1: Naés, Móricz Zsigmonddal mi a gondod?

igi1 2013.04.17. 22:30:34

@stillmátyás: vele nincs is semmi

de ha kirúgjátok ezeket, majd jönnek helyettük más rokonok, akik nem dolgoznak

egyébként meg azért vannak 12 -ig nyitva, mer utána más ügyeket intéznek :)

most is, mi az, hogy 3 emberből 1 dolgozik?!

mikor mindig tömeg van, értem én, hogy szabadság, de erre van a pótember, a +1 fő, aki netán 47 ezres közmunkás :)

England win The Ashes! 2013.04.17. 22:32:24

@stillmátyás: Azt nem tudom, és őszintén szólva nem is érdekel. Az már inkább, hogy a sokan csak a nemesebb felüket vakargatják.

Sok éve egyszer kérvényezem az útlevelet, mondja a nő, mikor mehetek. A megadott napon megjelenek (péntek volt), mondja erre, hogy jöjjek vissza kedden. Gondolta, hogy egy tizenöt éves gyerek majd megkajálja a dumát. Csakhogy, mondom, az nem jó, mert hétfőn az osztállyal külföldre látogatunk, aztán erősen kellene az a könyvecske.

Na most figyelj: erre bement a szomszéd irodába, és EGY PERC múlva visszajött a dokumentummal, adott egy papírt, hogy írjam alá, hogy átvettem és már mehettem is.

Ahogy Butch kérdezné: "na és most mi van?"

England win The Ashes! 2013.04.17. 22:38:26

@igi1: "értem én, hogy szabadság"

Én nem értem! Fentebb írtam: vegyenek fel diákokat, vagy részmunkaidősöket alkalmazzanak.

A kórház sem zár be, ha a szabadságolások szezonja beindul. Nálunk hetekkel előre be kell jelenteni, mikor óhajtunk pihenni, hogy a főnök meg tudja szervezni, hogy kellő létszám azért legyen a zökkenőmentes munkához.

Don Quixote de la Ferko 2013.04.18. 08:35:12

Mit csodálkozol.
A számítástechnikai vívmányokat, aminek köszönhetően eleve lelassult mindenféle ügyintézés, az utóbbi két év Nemzeti Lejmolásának eredményeképpen megfejelték a Közigazgatási Csókos v1.0 szoftverfejlesztéssel, amit láthatóan olyanok írtak, akik max. a 4 alapművelettel vannak tisztában, programozásról még életükben nem hallottak.
Ez a kezdet. Elég sok helyen cseréltek mostanában szoftvert, komoly balhék vannak, féléves anyagok tűntek el szerverekről, a dolgozóknak meg kiadták, hogy mindenki kussban van, ha kérdezik, és a kérdezőt a kijelölt Nemzeti Kommunikációs Hazudozóhoz kell irányítani.
Valaki viszont kurva jól járhatott ezzel, elnézve a fideSS fiúk és hű talpnyalóik zsebméretét ez is egy milliárdos buli lehetett a megfelelő "szakembernek".

Don Quixote de la Ferko 2013.04.18. 08:37:55

@Dr Jozef Vengloš:
Mi lenne...
Lapszabászaton nem egyszer nézett felsőbbrendűen a figura, hogy mit képzelek, nem lehet azonnal vágatni, majd három nap múlva jöjjek érte. Oszt amikor mentem, akkor hátrarohant, gyorsan levágta, és még megsértődött, amikor mondtam neki, hogy a dupla benzinköltséget talán le kéne számolni a végösszegből.

Bilok 2013.04.18. 11:05:43

Ennyi okos embert egy rakáson...
Járt már egyáltalán bármelyik hőbörgő a XI. ker. okmányirodában? Mert én pl. többször is, és mindig nagyon flottul ment az ügyintézés. Attól, hogy a levélíró így járt, még nem ez az általános.

Troppauer_Hümér 2013.04.18. 11:40:23

@teter: Ott dolgozol? Te vagy a polgi uncsitesója?

Felénk, kisvárosban is tré a helyzet.

Bilok 2013.04.18. 12:05:14

@stillmátyás: Semmi közöm hozzájuk, XI. ker. lakosként voltam ott sokszor, mindig hátszél nélkül. Intéztünk pl. okmánycserét, névváltozást (feleségem), autó adás-vételt, forgalomból kivonást egyéni vállalkozás indítását, házasságkötést stb. Eddig teljesen elégedett vagyok velük.
(Sajnos nem vagyok a polgi unokatestvére se :-/)

Neutun 2013.04.18. 15:48:21

11.kerületi lakosként én is oda tartozom és eddig mindig gyorsak voltak és normálisak.Persze lehet,hogy csak szerencsém volt.

cicesz 2013.04.22. 16:36:47

@Manci néni, a szomszéd: Láttam már néhány kommentedet, de továbbra is úgy érzem, hogy megérdemelnéd, ha rád zuhanna egy utasszállító repülőgép... annyira alacsony lehet az IQ-d, hogy az valami félelmetes!
süti beállítások módosítása