Naiv ügyfél forgalomból kivont autójára tévesen befizetett díjakat szeretné visszakapni az Astrától, de ez már 2 hónapja lehetetlen küldetésnek bizonyul:
Van a nevemen egy Citroen Bx 30 éves gépkocsi, mely feleslegessé vált a számomra, és egy idős barátomnak kölcsön adtam. Én is hibás vagyok, mert nem figyelmezettem a súlyadó befizetésére, és a kötelező biztosításra. Viszont örültem, hogy nem áll a ház előtt, gondoltam ő elintézi a pénzügyi dolgokat. Egyébként én abban az időben hosszabb ideig külföldön tartózkodtam. Kaptam valamikor 2011,-ben egy felszólítást az Astra Biztosítótól, hogy megszűnt a biztosítás, mivel nem fizetette a kötelezőt. Ekkor megkerestem őt, és azt kérte segítsek neki rendezni azt. A Sugár üzletházban egy bankban kívánta lerendezni. Ott közölték vele, hogy be kell fizetnie a MABISZ díjat is. Ez meg is történt. Akkor azt kérte, hogy egy összegben hadd fizesse be az éves díjat is. A további részleteket nem tudom, de arra emlékszem, hogy komoly nézeteltérései voltak akkor a biztosítóval. Az elmúlt évben tavasszal meghibásodott a gépkocsi, és ő ott hagyta, a helyszínen. Várt valamilyen segítségre, aki üzemképes állapotba helyezi. Ekkor kaptam a település önkormányzatától egy levelet, hogy záros határidőn belül szállítsam el a forgalomból kivont járművet. Meg is történt és érdeklődésemre arról tájékoztattak, hogy a súlyadó nem fizetése miatt, kivonásra került a gépkocsi.
A gépkocsi immár nálam volt és kaptam az Astra Biztosítótól egy levelet, hogy a kötelező biztosítás nem fizetése miatt megszüntetik a biztosítást. Február közepén fogtam a papírjaimat és elmentem a Lurdy Házba az Astra irodájába. Egy fiatalember nagyon modorosan, nekikezdett a papírok áttanulmányozásához. De mivel lassúnak tűnt nekem a dolog, ezért segíteni akartam neki a történet szóbeli tájékoztatásával. És megkérdeztem tőle, hogy hogyan lehet az, hogy egy a forgalomból kivont autóra MABISZ díjat szednek és ráadásul még az éves kötelező díjat is befogadták. Erre az volt a válasz, hogy ők nem látnak rá a nyilvántartó rendszerre. Persze ők nem, de a többi igen?
A dokumentumok áttanulmányozása után megállapította, hogy mindkét befizetés jogtalan volt, így azok visszajárnak nekem. Rendben van, akkor most kössünk új biztosítást a kocsira, mert a forgalomba már visszahelyeztettem. Bónusz 10-el rendelkezem, de azt nem akarta elfogadni, mert 2 év alatt elévül, ha nincs érvényes biztosítás. Akárhogy is számolom a két év nem telt le, válaszoltam. Kényszeredett mosollyal nyugtázta a válaszomat és szó nélkül számításba vette azt is. Megadtam az elérhetőségemet. Vártam vártam, de a pénznek se híre se hamva.
Húsvét előtt felhívtam a call centert, hogy érdeklődjek. Az ügyintéző közölte, hogy mivel nem tudom a kötvényszámot nem áll módjában segíteni, mert a rendszerben nem találja sem a nevemet, sem a kocsimat. (Ezzel a névvel Magyarországom ketten élünk az unoka húgommal, és úgy tudom hogy egy adott rendszám, csak egy személyhez kapcsolódik) Szerintem a közelgő ünnepre való tekintettel nem volt kedve dolgozni. Az ünnep után előkerestem a kötvényt és hívtam a call centert. Érdekes, de az akkori ügyintézőnek nem kellett a kötvényszám és azonnal megtalált. Látta az összeget és azt mondta, hogy beszél a pénzüggyel és azonnal utalnak.
Vártam 2-3 napot a pénz sehol. Telefonálok ismét, egy másik ügyintéző kedvesen meghallgat ismét kér egy számlaszámot és ígéri azonnal utalnak, de beszél a pénzüggyel, hogy biztos legyen. Április 11.-én hívom újra őket, mert a pénz még mindig sehol sincs. Egy újabb fiatalember, rendkívül segítőkészen, felhívja a pénzügyet és közli ott látják a többszöri megkeresésemet, de nem tudják miért nem történt meg az utalás, de nagyon megígéri, hogy péntekre, ha nem ér ide az összeg akkor hétfőre. Hétfőn a pénz sehol, hívom az Astrát. Jaj kérem megtörtént az utalás szombaton(?!?!) Hú de lelkes társaság, még szombaton is dolgozik!!! Tessék türelemmel lenni, nemsokára ott a pénz, ezt a pénzügy is megerősíti, legalább is ezt állítja.
Kedden újra hívom őket. A kisasszony látja, hogy hétfőn "tartásba tették". Ez engem nem érdekel, de az igen hogy, mikor van itt a pénz. Holnap asszonyom-volt a válasz. Ma április 17.-én nézem a számlát, most sem érkezett meg. Hívom az ügyfélszolgálatot, ahol közli egy kis hölgy, hogy 16.-án elutalták, ezt látja a rendszerben. És mikor lesz itt, mert egy utalás 4 óra alatt a számlán szokott lenni. Jaj kérem ez egy nagy vállalat, itt több nap is amíg megjelenik a számlán. Jaj kérem egy "nagy cégnek" a Lurdy Házban van egy max 30 m2-es irodája? Se egy pénztár, ahol ezt az összeget felvehetném?
A kis hölgy a türelmemet kérve felhívta a pénzügyet. Később visszajön és közli, hogy nem utaltak, csak felvették a listára, és ha jól mennek a dolgok a jövő héten április 22.-től valamikor megtörténik az utalás. Akkor kérdem én honnan vette a korábban közölt dátumot velem.
Most itt tartunk. Udvarias ügyintézők, ígérgetnek mindent. Viszont tudom, hogy ezt nem saját maguk kútfejéből teszik. Ez minden bizonnyal felsőbb utasításra megy. Folyamatos félretájékoztatás és a jogtalanul felvett összeg február óta sehol sincs. Úgy gondolom, hogy aki csak teheti messze ívben kerülje el az Astra Biztosítót. A közlekedés résztvevői viszont imádkozzanak, nehogy egy Astrás törje meg őket, mert akkor a kárrendezésükre a világ végéig várhatnak.
Az utolsó 100 komment: