Tékozló Homár

Árfolyamingadozás a K&H-nál

2013.04.22. 14:47 | jackyll | 55 komment

papillon.jpgNaiv turista nem emlékszik, mikor volt az euró árfolyama elgutóbb 287 forint, de nem egy héttel ezelőtt, az biztos. Nyilván valami lokális árfolyamingadozás miatt megbillent a K&H-nál a forint.

papillonszamla.jpgEgy magyar barátom foglalt szobát nekem a Hotel Papillonban Budapesten. Ö megbeszélte hogy egy éj ára 39 euro  lesz + az idegenforgalmi adó (350 ft). Négy éjt a szállodában voltam, szóval összesen a számlának  nagyjából 160,75 eurónak kellett volna lennie (4x39 € + 4 x turisztikai adó).

A számlát kreditkártyával fizettem (debit). Azonban majdnem 10 euróval többet (170,26 €) kellett fizetnem, mint az igazi, jogos számla lett volna. Az igazi számlát csak otthon tudtam megnézni a webbankomban. Bár az euro és a forint árfolyama naponta változik, az aktuális árfolyamat könnyen meg lehet nézni neten. Nem először történt így Magyarországon. A szálloda jó volt, csak ilyen túlszamlazás nem jogos.

Egy emailt írtam a Hotel Papillonnak. Eddig nem kaptam semmi választ.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.04.22. 14:51:25

Szállodában euro árfolyamot meg tettszett nézni? mert az szokott érdekes lenni.

vénszivar 2013.04.22. 14:56:34

Na és aztán! A vérnyomásom is ingadozik. Szarjanak sünt!

Willie 2013.04.22. 14:57:35

Mondjuk szerintem az benne van a pakliban, hogy a hivatalos MNB kozepnel 8 forinttal gyengebb arfolyamon szamolja a kartyas fizetest... ugyhogy itt nincs miert sirni

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.22. 14:58:20

nahát! ezidáig melyik bolygón teccett lakni?

Roltii 2013.04.22. 15:02:58

A kedves ügyfél forintban fizetett, tehát:
48900-1400 (ifa)= 47500-at kell megfeleltetni a 160,75 euronak. Ez 295-ös árfolyamot jelent, nem igazán értem, hol a nagy átverés a hotel részéről.
Viszont az idióta külföldi elfelejtette, hogy a kártyájára a forint terhelés neki eurot jelent, tehát a saját bankja fogja valamilyen árfolyammal átszámolni. Így lett belőle 170.26 euro.
Tessék a bankot hibáztatni, bár még ott se érzem ezt olyan nagy lenyúlásnak, ha én euroban vásárlok külföldön, akkor nekem se pénzváltós árfolyamon fogják átszámolni, hanem jóval szarabbal...

A szállodától meg tessék elnézést kérni, mert butának lehet lenni, de mások rossz hírét kelteni nem igazán korrekt...

Atörökk 2013.04.22. 15:10:13

Debil-kártya lészen az, nem debit.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.22. 15:13:36

mér csak otthon tudta megnézni? itten nincsen internet se?

2013.04.22. 15:13:48

Ha forint kártyával fizetsz euros számlát akkor közép árfolyamon kerül elszámolásra. Nem a banktól függ hanem a kártya kibocsátójától. Mind a visa-nak mind a mastercardnak van napont frissülő listája.
Amirpl kedves Rotti beszélsz, az abban az esetben érvényes ha forint számláról utalást indítasz egy euro számlára. Ebben az esetben a bank váltási rátája a mérvadó.

supefly 2013.04.22. 15:14:06

erről nagyjából 2 oldalas elemzést lehetne írni, annyira bonyolult :D

felsorolom az összetevőket aztán mindenki próbálja kombinálni.

1, Minden szálloda jogosult saját árfolyamot nyilvántartani az idegen valutában kiajánlott árak forintosításához, és ezt meg is kell tennie hiszen még a forint a hivatalos pénznemünk, a vendég használhat bármilyen fizetőeszközt de pl áfa bevallani speciális esetektől eltekintve forintban kell.

2, Hitelkártya terminál. Nincs még mindenhol olyan terminál mely a külföldi kibocsájtású kártyákat saját pénznemében terhelné meg, ahol a terminál csak forint összeg beírását engedi meg ott a hotelnek fogalma sem lehet hogy a mondjuk 1000 beírt forintot
az itteni bank és a külföldi kártyakibocsájtó bank majd milyen árfolyamokon és keresztárfolyamokon számolja el.

Ezeken kiindulva lehet elgondolkodni. Esetünkben a vendég "feláráért" részben feltehetően a hotel a ludas, fogadnék rá hogy a nyilvántartási árfolyamuk az MNB deviza közép, akinek csak forintos terminálja van az értelemszerűen minél magasabb árfolyammal forintosítja a kiajánlott árat, annyival több forintot húzhat le e végén a kártyáról. A felár másik része meg a bankoknál van, ők valószínűleg a fizetett forint összeget alacsonya árfolyammal osztják vissza hogy minél több eurót terhelhessenek az ügyfél számlájára.

Esetünkben ha jól matekozom a hotel kb 304 forintos árfolyammal terhelt, ami jó magas, tekintve hogy április 11-15 között még az MNB közép is 300 alatt volt végig.

a saját barátom 2013.04.22. 15:14:30

Kedves külföldi barátom!

Ezt keményen benyelted...tessék utánanézni, mi van akkor, ha külföldön, saját, home debiteddel, nem az uticél pénznemében fizetsz, miylen buktatóid lehetnek...Én örülnék, ha "csak" 10 Euro-val lenne több a zinvojsz, mint amit én kikalkulálok....

supefly 2013.04.22. 15:16:55

@Roltii: a szállás csak 156 eur, 160,75 ifá-val együtt. Ha a forintból levonod az ifát, akkor az eur-ból is vond le és úgy ossz. Kb 304-es árfolyamra jön ki, ami az adott időszakban az MNB deviza közép felett van, szerintem valamelyik kereskedelmi bank eladási árfolyama. Ami amúgy nem szabálytalan, hotel bármilyen árfolyamot alkalmazhat csak megfelelően dokumentáltan.

a saját barátom 2013.04.22. 15:19:37

@supefly:

úgy-úgy-úgy :-)

Mennyünk Beatrice-hoz, a ribanchoz:-)

Roltii 2013.04.22. 15:24:00

@supefly: hmm, adottnak vettem a 160,75-t... hogy a francba számolta ki, ha pont az árfolyamot vitatja:)

Egyébként a 304-es árfolyammal szerintem nincs igazán probléma... főleg nem egy hotelben.
Szerintem akkor is a saját bankja is megszívatta, mikor a 48900-et ~170 euronak könyvelte...

(miért nem használt devizaszámlát, azt hittem alapszabály, hogy nem bízzuk a bankra a konvertálást...)

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.04.22. 15:29:22

most akkor jól értem h egy euróban kalkulált árat fizetett ki forintban egy euró-s kártyával? mert akkor ez szimplán egy ide-oda konvertálás, amihez képes a 10 eurós "bukás" még nem is pénz

Pittykapitány 2013.04.22. 15:30:43

En csak azt nem ertem, hogy ha a szalloda forintban rantja le a szoba arat akkor a magyar barat mi az apja phaszat beszelt le es kivel EURban? Elore hedgelte az EUR HUF arfolyamot, vagy mi a pek?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.22. 15:34:14

Gyurcsány a hibás, mert nem tértünk át euróra.

vénszivar 2013.04.22. 15:39:08

@atpijkamo: Vajon mikor s ki fogja bevezetni? Az utóbbira nehezebb tippelni.

Dr. Kix 2013.04.22. 15:45:27

Oszoljunk, kérem! Nincs itt semmi látnivaló!

supefly 2013.04.22. 15:47:48

@Roltii: forintos terminálhoz nem rendelhetsz mondjuk eur-ós számlát. nem is lenne értelme, a hotel minden esetben a fix lehúzott forint összeget kapja meg, persze csökkentve a hitelkártya jutalékkal.

anarch 2013.04.22. 15:48:40

Igaza van, ha Finnországban élnék, én is svéd lokalizációt használnék :).

@Pittykapitány: Ezt én se értem. Már nem a Forint a hivatalos fizetőeszköz Magyarországon? Akkor hogy tudnak lezsírozni bármit is eur-ban, az max tájékoztatás lehet. A booking.com is nagy betűkkel írja:
You will pay the hotel in the hotel’s local currency (HUF) at the exchange rate on day of payment.

Roltii 2013.04.22. 15:48:57

@supefly: ??? ki beszélt forintos terminálról? a külföldi ismerős nyithatott volna a bankjában forint számlát... és akkor nincs konverzió.

supefly 2013.04.22. 15:50:37

@Pittykapitány: szinte minden szálloda kiajánlásaiban, visszaigazolásaiban EUR ár szerepel ha nem belföldi vendégről van szó. Ha készpénz eur-al fizet a vendég nincs is gond, akkor tuti annyit is kérnek el tőle. Hitelkártya már más tészta a terminálok és egyéb rendelkezések miatt. És még lehetne fokozni, tekintve mondjuk a szálláshelyek számára rendeletben előírt érkezési és fizetési árfolyamok közti differenciával :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.22. 15:51:52

Szabadáras, vagy ez nem az?
Esetleg ha a vendég is ezt csinálta volna fizetéskor... :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.22. 15:52:01

@vénszivar: Könnyen kiszámítható.

2001-ben volt 2005
2005-ben volt 2013

X évben 2*X-1997

2013-ban pl. 2029-re várható. De ezzel a jóslattal egyik politikus se lenne népszerű, ezért azt mondják, nincs céldátum. Ez olyan frappáns!

Hogy ki, azt nem tudom. Mondjuk megtippelem neked a keresztnevét. A most születetteknél mik a népszerű cigány keresznevek?

supefly 2013.04.22. 15:53:31

@Roltii: honnan sejthette volna hogy ez ennyire komplex nálunk ? Én is csak amiatt vagyok vele tisztában mert 15 évig a szállodaiparban dolgoztam, jelenleg meg informatikában, olyan részen aki a szállodák és vendéglátóhelyek ügyviteli, számlázó programjait fejleszti.

Roltii 2013.04.22. 15:55:57

@supefly: ez mindenhol ennyire komplex, ahol konverzió van. De hát régen is így volt, ha mentél a németekhez vittél márkát, az osztrákokhoz vittél schillinget... ha meg ezt nem tetted, akkor nem csodálkoztál, hogy szar árfolyamon váltották a forintodat...(jobb volt még itthon beváltani általában).

vénszivar 2013.04.22. 15:55:59

@atpijkamo: rómejó!? de van egy cigó "haver" az JONATÁN! Ahányszor meglátom BESZAROK A RÖHÖGÉSTŐL !!!:DDD

supefly 2013.04.22. 15:57:35

@anarch: úgy hogy ma már a kereskedelmi bankoktól is kérhető olyan hitelkártya terminál melyen több valutanemben is terhelhető összeg. ez egyfajta + szolgáltatás a hotel részéről, így tuti nem futnak bele ilyen ügyfélpanaszba hogy a forintban lehúzott elméletileg x euró a vendégnek a később megkapott hitelkártya összesítőn x+10 lett mondjuk. Sőt ma már van bankfüggetlen csak hitelkártyás fizetéssel foglalkozó cég is alacsonyabb jutalékkal, 40 devizanemet kezelő terminállal. Sixx Pay a nevük.

supefly 2013.04.22. 15:58:40

@Roltii: egyértelmű, csak jó ideje európán belül már sokkal ritkább a konverzió az euró miatt. és az emberek gyorsan felejtenek :)

Atörökk 2013.04.22. 15:59:45

@atpijkamo:
Mikor nővérem pár éve szült, egy pár szobával arréb született purgyét Csóka Armandóként törzskönyveztek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.22. 16:00:15

@vénszivar: :)) Akkor Lakatos Jonatán, 2057. szeptember 19. Én már nem leszek itt, hogy rám haragudj, ha mégis csúszik pár évvel.

Atörökk 2013.04.22. 16:03:11

@atpijkamo:
Ő tisztességes nevet kapott ;-)

anarch 2013.04.22. 16:03:46

@supefly: Nem a terminállal van problémám, hanem azzal, hogy nem az ország hivatalos fizetőeszközében adod ki a számlád. Pár éve még a Balatoni árusokra mentek rá, hogy euróban mertek árat mondani és kp-t elfogadni, vagy mondjuk a várba a behajtókapuknál. Ezek szerint ez már legális?

vénszivar 2013.04.22. 16:06:29

@atörökk: Aladár?! török eredetű keresztnév!:)

Willie 2013.04.22. 16:07:34

@supefly: mondjuk en akarhanyszor kerultem olyan helyzetbe, hogy valasztanom kellett a lokalis valutaban ill. az euroban torteno fizetes kozott, mindig akkor jartam jobban, ha a lokalist valasztottam...

gabors 2013.04.22. 16:27:25

posztolo !!! konyorgunk a sajat bankod szerint is TE forintban fizettel a hotelnak !!! a hotel meg leszarja hogy neked az hagy hernyoban lesz a debit kartyadon !!!!

Pittykapitány 2013.04.22. 17:12:33

@supefly: ez valoban igy van, eletem parja naluk dolgozik,de amiket meselt az alapjan az ilyen terminalok foleg kelet fele ollllyan ritka mint a feher hollo fekete majfoltokkal. Foleg az ilyen kisfos hoteleknel.
Most kiprobaltam mert iszonyat raerek, a booking.com-on valoban EURban irja, ha kered,de nagy botukkel kiabal, hogy forintban fog pengetni (nem tudom cashben lehet-e EUR-al, nemhinnem). Tehat tovabbra sem ertem hogy ki kivel egyezett meg a 39 Eurban es mire a nagy felhaborodas.

M. Péter 2013.04.22. 17:29:12

@supefly: Ez persze nagyon jó üzlet a szállodának, mert rátesznek vagy 5%-ot az árfolyamra a kártyakibocsájtó bank 2-3%-a helyett. A vendég meg rosszul jár, legrosszabb esetben még akkor is felszámolnak neki díjat a külföldi kártyahasználatért, ha a saját pénznemében fizet.

supefly 2013.04.22. 18:04:14

@anarch: bocs, de keversz dolgokat. a számlát forintban állítod ki, de a kiajánlott ár forintban külföldinek nem túl informatív, valamint külföldi utazási irodák, vagy online szállásfoglaló felületek sem forint árat kérnek. többekközt ezért van rendelet mely előírja hogy a vendég mondjuk eurós kiajánlott árát az érkezés napján érvényben lévő árfolyammal kell forintosítani.

supefly 2013.04.22. 18:06:46

@anarch: elfogadni teljesen legális külföldi fizetőeszközt amióta devizaliberalizáltak vagyunk. nagyon fontos hogy ez csak árú vagy szolgáltatás ellenértékére igaz, a valutaváltás (pénzért pénzt) teljesen más és nagyon szigorú kategória. előbbinek csak pár szabálya van, pl kötelező belső ügyviteli utasításban rögzíteni mi az árfolyamképzés módja, utóbbinál pszáf engedély kell, kamerarendszer, stb.

supefly 2013.04.22. 18:11:47

@Pittykapitány: ritka, de egyre gyakoribb. egy 50 szobás 3 csillagos szállónak a 39 euró/éj ár mellett még tétel amit a magasárfolyamozott forintban lehúzott hitelkártyákon fog. egy nagyobb 4 csillagos hotel ha igazi törzsvendégkört akar már nem biztos hogy megreszkírozza. én úgy látom ha lassan is, de terjed a nem csak forintos terminál.

supefly 2013.04.22. 18:21:44

@Pittykapitány: bookingnál azzal fizetsz amivel akarsz, tekintve hogy nem előrefizetés van mint egy utazási irodában, hanem az adott szálláshelyen fizeted ki. lehet van teljes előrefizető opció, de alapban a szálláshelyen fizeted ki, a szálláshely meg utólag havi szinten lejutalékozza a booking-al.

vénszivar 2013.04.22. 19:48:04

@atörökk: Akkor jól fogja bírni a tőrt a mérget s a pisztolyt..., sőt még a jeges vizet is!

bobsys 2013.04.22. 19:52:52

Posztolo szarrago, 39 euros szobaar az Motel nem pedig hotel.
Fejletteb orszagokban meg ha utazom 3000 merfoldet meg akkor is tudok dollarban fizetni.

pdw (törölt) 2013.04.22. 20:32:20

Oszt miért beszél svédül a Finn bankszámla? :D

England win The Ashes! 2013.04.22. 21:19:12

@bobsys: Az is valami? Elindulsz Európából, utazol kilencezer kilométert keletre, Ázsiába, oszt' még akkor is tudsz rubellel fizetni. :)

Háromezer mérföld, nohiszen!

@pdw: Arrafelé van ilyen szokás. :)

M. Péter 2013.04.22. 21:28:55

@pdw: Lehet, hogy azért, mert Finnország egyik hivatalos nyelve a svéd.

2013.04.23. 11:15:37

Mi jelent az a bizonylaton, hogy a K&H "belopp"?

vape 2013.04.23. 11:26:16

Nem értem a problémát. A szállás ára Ft-ban 48.900 volt. A kártyáról 48.900-at vontak le. Mi a gond a szállodával?
A többi már a bank hülyesége, hogy milyen árfolyamon vált Ft-ot EUR-ra.

deszant (törölt) 2013.04.24. 13:49:48

A kérdéses bankszámla a finn S-Pankki.fi (S-Bank Ltd., SWIFT kód: SBANFIHH) nevű banknál van vezetve. Vissza lehet simán fejteni a megadott bankszámla számból. :) Én azért azt nem tettem volna ki...

Ennek a határral körbevett földnek (Magyarország) fizetőeszköze a forint. Nem gomb, nem kavics, nem gyémánt vagy tüzes víz, és nem is EUR. De még csak nem is teve. Ahogy Finnországban sem fogadják el a magyar forintot...

A posztolónak jóvá kellett hagynia a kérdéses összeget forintban a POS terminálon: miért nem akkor szólt először, hogy valami nem kerek?

Ahogyan a Spar-ban vagy a Mekiben is lehet juróval fizetni: szépen ki van írva, hogy mennyi az aktuális árfolyam. Ha nem tetszik, lehet készpénzben (forintban) is fizetni.

A kérdéses szálloda honlapján az egyágyas szoba a jelzett időszakban 44 EUR és nem 39, tehát kapott még a listaárból is kedvezményt...

És végül, hogy a saját bankja ilyen "vidám" árfolyamon váltja a EUR-ra a forintot: hát ez bizony ilyen aljas-karvaly-nemzetközi-visa-mocsok összeesküvés. Tetszett volna otthon finnül elolvasni az Általános Szerződési Feltételeket. Én megtaláltam, az is fent van a neten.

Van, akinek semmi sem jó... :)

PannonBoy 2013.04.26. 02:00:30

Ez a mondat senkinek sem szúrt szemet: "A számlát kreditkártyával fizettem (debit)."?
Ilyen ugyanis nem létezik. A rossz helyesírással írt "kreditkártya" helyesen credit card, ami hitelkártyát jelent. Értelemszerűen nem lehet debit. Úgy kellett volna írnia, hogy bankkártya.

Az sem tűnt fel senkinek, hogy a VISA amerikai társaság, így dollár elszámolást alkalmaz. Tehát a eurós összeget dollárra, majd a dollárt forintra váltja esetünkben, tranzakció napi árfolyamon.
süti beállítások módosítása