Tékozló Homár

Megszűnt boltban nem cserélnek telefont

2013.04.26. 11:44 | jackyll | 33 komment

Lajos zsákutcába futott javíthatatlan telefonjával. A Nokia egy év szervizes szenvedés után ugyan gálánsan felajánlotta, hogy levásárolhatja készüléke árát, az üzlet, ahol ezt megtehette volna, addigra megszűnt:

Erre a posztra szeretnék reagálni. Én jóval régebben - lassan négy éve - vettem egykori Nokia 5800 készülékemet, hálózatfüggetlenül, elég szép pénzért. Nekem egy évet kellett várnom erre a szépséges hibára - a mátrix című filmben látott zöld, lefelé futó betűkhöz hasonló kis csíkok lepték el a képernyőt, onnan kezdve se kép, se hang, csak az akksi kiszedésével lehetett a telefont kikapcsolni. Az ezt kovető egy évben a telefon összesen nagyjából 6-7 hetet volt nálam.

Kicseréltek benne mindent, de a hiba maradt. Felkínálták, hogy kapok egy utalványt az eredeti összegről, amit a vásárlás helyén fogadnak el. Ezzel csak egy probléma volt: az az üzlet akkor már fél éve megszűnt. A nokia reakciója erre az volt, hogy ők mást nem tudnak tenni. A telefont aktuális értékének feléért tudtam csak eladni, mivel a hiba 10 percenként jelentkezett már. Ezelőtt 10 évig csak Nokia telefonjaim voltak, ezután soha többet.

Jogos kérdés lenne, hogy miért most írom meg, miért nem két évvel ezelőtt. A válasz egyszerű: még a fogyasztóvédelemhez is elmentem, ők közölték, hogy vagy engedek nokiáéknak, vagy pereskedek, amire az összes időm es pénzem rámegy. Egy évig volt egy használhatatlan készülékem, és egy idegesebb pillanatomban eladtam es megvettem jelenlegi mobilomat. Ezzel is volt probléma, de megcsinálta a szerviz sikeresen.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.26. 11:48:14

És mi mit tegyünk?

Sajnálunk, jó?

És nem veszünk Nokia csúcsmobilt. (Én semmilyen csúcsmobilt nem veszek. Nekem elég, ha jó és használható.)

Zirowe 2013.04.26. 11:52:38

"amire az összes időm es pénzem rámegy"

Milyen jó, hogy ilyen értelmes tanácsokat ad a fogyvéd..

elwood 2013.04.26. 11:54:08

"A telefont aktuális értékének feléért tudtam csak eladni, mivel a hiba 10 percenként jelentkezett már."

tippelhetek ? : a vevő 5 percig tesztelhette a készüléket

elwood 2013.04.26. 11:55:10

egyébként megszűnt boltba bármekkora utalványt adok olcsón

Atörökk 2013.04.26. 11:55:41

Boltok jönnek, boltok mennek. Egy valami állandó: a változás.

2013.04.26. 11:58:04

@Zirowe: Ha elbukik egy ilyen pert, az elég nagy lóvé! Szakértői díjak, ellenérdekelt fél költségei blablabla.
Szerintem jól tették!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.26. 11:59:42

@Zirowe: Szerintem csak realista. Egy 5800 amúgy sem feltétlen a 100 ezres kategória.

De azért fasza, hogy erre az esetre nincs a törvényben semmi, hogy akkor ha nincs már meg a bolt, akkor mi is történjen?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.26. 12:00:55

@Cicmen: Nem hiszem, hogy elbukta volna, csak tényleg rohadt macerás.

Zirowe 2013.04.26. 12:02:20

@Cicmen: mit kell szakérteni, ha a szerviz papírokon már minden rajta van, és a nokia is elismerte a hibát azzal, hogy utalványt ajánlott fel a már nem létező boltba?
Ellenérdekű fél költségei?
Ja, hogy már el van döntve, hogy veszteni fog.
Ha meg nyer, akkor az ő költségei lesznek megfizetve, de egyébként sem kötelező a jogi képviselet ilyen ügyeknél, hogy a békéltető testületről (ami ingyenes) ne is beszéljek.

Amúgy is, vagy adnak egy újat, vagy vissza a pénzt.
Utalványozni ősi román szokás.

A probléma veleje ott van, hogy az egyszerű ember még mindig nincs tisztában a peres ügyek menetével (idő és költség), így könnyen bedől a hasonló "teljes vagyonod és időd rámegy" szövegekre, amit a nagyokosok mondanak segítségnyújtás helyet.

Aztán főleg, ha ezt még meg is erősítik egy állítólagos fogyvédes blogon (bár a homár már rég nem az).

Zirowe 2013.04.26. 12:03:49

@ColT: forgalmazó, importőr, gyártó.

Vannak bőven lehetőségek.

De mint már írtam: elhajtani és letörni könnyebb, mint segíteni.

peter3374 2013.04.26. 12:05:03

Igaza van a fogyvedoknek.
Mivel nIncs kit perelelni, ha megszunt a bolt akkor nagy valoszinuseggel az azt uzemelteto ceg is megszunt, a gyartot meg nem lehet perelelni nem toluk vette a telefont.

Jokkura 2013.04.26. 12:13:28

@peter3374: Ez jó...
Ha veszek egy Mercédeszt a kiskutyini Tóth&fiánál és a kocsi elporlad alattam 1 év alatt, közben a dealer eltűnik,akkor volt kocsi nincs kocsi??
Nem a gyártó gyártotta hibáasan a terméket? ha megszűnik a kereskedő ( gyártó még létezik) ,akkor megszünik az összes szavaosság, jótállás, gari ( a nem kívánt törlendő)is ??

EvilHedgehog 2013.04.26. 12:16:54

Az 5800 minden idők egyik legsilányabb telefonja... hiba volt megvenni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.26. 12:17:50

@Zirowe: Ha a törvény nem kötelezheti őket a cserére, akkor ezek csak elméletiek :S

@Jokkura: Logikus a dolog, csak nemtom, van-e erre eljárás a fogyvéd törvényben? Ha nincs, akkor csak perelni lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.26. 12:29:44

@Jokkura: @Zirowe: Csak mondjuk ilyenkor felmerül a kérdés, hogy mi a francot csinált a nedves törvényalkotó, hogy erre az esetre nincs semmi a törvényben? Elég lett volna egy passzus, hogy amennyiben az eladó üzlet megszűnt, a gyártó magyar képviseletének kell kártalanítania a vevőt.

@EvilHedgehog: C3? :D

Zirowe 2013.04.26. 12:37:58

@ColT: fogyvéd tv-ben is van mögöttes felelőssége a forgalmazónak és a gyártónak a hibás termék által okozott kár miatt, szóval kétlem, hogy rendes szabályozás hiányában a bíróság nem tudna analógiával rendes döntést hozni.

Főleg, mert a leírtak alapján, nem sufni gsm garancia volt a termékre, hanem gyártói.

De fogadjunk, hogy a nagyker nem szűnt meg, azokhoz is mehetett volna nyugodtan.
Vagy ha azok is megszűntek (abszurdum), akkor az importőrhöz, ha azok is, akkor a gyártó.

Vki tartozik felelősséggel, olyan nincs, hogy "így jártál, szopjál paraszt, perre meg ne is gondolj, mert sokba lesz".

Eleve első körbe a békéltető testületet kellett volna megjárni.

kakukk11 2013.04.26. 12:48:17

"Ezelőtt 10 évig csak Nokia telefonjaim voltak, ezután soha többet."

Megsúgom, ez nem telefon, hanem számítógép, aminek van GSM modulja ezért telefonálni is lehet vele. A Nokia nagyon jó telefonokat gyártott, csak a verseny bele kényszerítette őket is a számítógép gyártásba, az meg - valljuk be őszintén - nem az erősségük.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.26. 13:07:31

Azzal a vindóz fassággal úgyis mexűnik a Nokia, nem lesz vele több probléma.

Kicsi a bors, de őrült 2013.04.26. 14:06:45

@elwood: És valószínűleg a Deák téren találkoztak, onnan a maradék öt perc alatt több irányba is kereket lehet oldani.

peter3374 2013.04.26. 14:16:46

@Jokkura: Elsodlegesen azt tudod perelni akivel szerzodesben vagy es ez az a kereskedo akitol vetted, utana ahogy valaki irta lehet tovabb menni a lancon, de ilyen esetben penzt visszaszerezni mar necces.
A nagyker, gyartonak itt cserelnie kene....
Szoval nem egyszeru mert kit perelsz?
A gyartot nem perelheted mert vele nem vagy szerzodesben, raadasul eleget is tett a jognak mert adott papirt hogy adjak vissza a penzt...
Szoval persze lehet perelni, sot meg is lehet nyerni csak nem egyszeru es fokent nem rovid es olcso moka lesz

Jokkura 2013.04.26. 14:33:04

@peter3374: én csak feltettem egy feltételes eseményt.
és mi van,akkor,ha azzal akivel elsődlegesen szerződésben vagyok jogutod nélkül eltűnik?
nem kell kifejtened...tudom a sok fals építési (lakópark és tsai)vallalkozó , a építettő ,meg megy a híd alá (vagy Ócsa). Valahol léket kapott a törvény,vagy eleve így volt tervezve

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.04.26. 14:40:03

Mért nem jó nektek a Nokia 3210-es? Miért?

EvilHedgehog 2013.04.26. 15:06:49

@ColT: Legyen holtverseny... :D

samcro 2013.04.26. 15:25:44

"Kicseréltek benne mindent, de a hiba maradt."

Ezt így hogy?
Szemedet nézted? Néha, amikor előjön a migrénem, nekem is mászkálnak fura foltok a szemem előtt.

Viccet félretéve: 3 (vagy 5) szervizelés után tudtommal fel kell ajánlani új készüléket, és törekedni kell, hogy egy hónap alatt szervizelve legyen, tehát 3 (vagy 5) hónap után élni kellett volna ezzel a jogoddal, nem értem, hogy 1 év alatt hogy lehetett 55-56 hetet szervizben a telefon. Ha 3 (vagy 5) hónap után élsz ezzel a jogoddal, még 3 (vagy 1) hónapod lett volna, hogy beváltsd az utalványt. Eső után köpönyeg.

Nekem amikor ilyen visszatérő hibás készülékem volt Telenornál, sikerült új készüléket kiharcolnom.

vénszivar 2013.04.26. 15:57:47

@Kellemes Zérókomponista: Küldj egyet, max. hármat. Elfogadom s jó lesz...mindkettőnknek.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.26. 16:40:55

Nekem van egy ezer forintos zseblámpám. Plusz adtak hozzá egy univerzális mikro USB töltőt, meg még beleépítettek egy FM rádiót és egy GSM telefont. Alcatel OT-217

holdlányka 2013.04.28. 00:15:00

"Ezelőtt 10 évig csak Nokia telefonjaim voltak, ezután soha többet."

Uncsi.
És ha az új telód, teszem azt, blackberry, elromlik, akkor azt se? Utána Samsung, elromlik, azt sem?

Ezek a telefonok, minél újabbak, minél többet tudnak, annál kiforratlanabbak, annál több a hibalehetőség bennük.

Én sajnálnám a Nokiát, legendás telefonokat is gyártottak hajdanán. Csak ezzel a sok androidos szarral lehetetlen helyzetbe kényszerítették.Vagy belép a droidos tucatmobilok piacára, vagy marad a kissé öregecske symbiannál, vagy megpróbálkozik a windowssal valami exkluzívabbat alkotni... Mindhárom esetben nagy esély lett volna a teljes csődre, de még így van a legtöbb esélye túlélni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.28. 01:33:27

@holdlányka: "...legendás telefonokat is gyártottak hajdanán."
És?

England win The Ashes! 2013.04.28. 09:00:44

@holdlányka: "Csak ezzel a sok androidos szarral lehetetlen helyzetbe kényszerítették."

Aki nem bírja a meleget, az menjen ki a konyhából.

holdlányka 2013.04.29. 10:10:47

@Dr Jozef Vengloš:

Hibáztak, hogy nem léptek időben, ez tény. Ezért vannak most olyan helyzetben, amilyenben. De ettől még sajnálnám.
Az androidos szart nem magára az oprendszerre értettem, (minden elismerésem), hanem a legszutyokabb smartphone-ban is az van. Ide belépni sokadikként...hát...Nyilván az ios , mivel az apple nem adja ki, szóba sem jöhet...A symbianban meg már nemigen van több lehetőség.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.29. 10:18:52

@holdlányka: Egyetlen járható út lett volna az Android. A maguk képére alakíthatják, és adhatnak hozzá értéket.

A vinfost tenni a telefonra, és várni, hogy az emberek kapkodjanak érte? Nóórmális? Hangosan felröhögtem, mikor először megtudtam, hogy a Nokia ezt az utat választotta.
süti beállítások módosítása