Gergő nem tudja tovább fizetni autója lízingjét, ezért további 2,2 millió forintot kellene befizetnie. A hitellel felvett 3,6 millió forintot ugyan visszafizette, de az autóját csak 1,4 millióért számították be, bár rövid időn belül, a lökhárító karcolásainak korrekciója után továbbadták 2,1 millióért:
Még a vérzivataros CHF árfolyamemelkedés előtt 2007-ben kötöttem kölcsönszerződést új autom vásárlására. Mindig időben, megállapodás szerint, sírás-rívás nélkül törlesztettem, bár ennek következtében már a futamidő félidejében, 2013-ban megfizettem a felvett kölcsön (3,6mHUF) teljes összegét. 2012. december 31.-vel váratlanul elvesztettem állásomat, így háztartásom finanszírozása és 2013.februárban született kisgyermekem ellátása komoly veszélybe került. Munkajogviszonyom elhúzódó rendezetlenségére hivatkozva kértem kényszerűen Raiffeisen Lízinget 2013.05.15.-vel a kölcsönszerződés végelszámolásának megindítására bízva abban, hogy az tisztességes, egyenlő és átlátható feltételekkel fog lezajlani. Mielőtt megindítottam az eljárást persze tájékozódtam a feltételekről, de azt legkeményebb rémálmaimban sem képzeltem volna, ami eztán következett. A kölcsönszerződés mielőbbi lezárásában bízva jóhiszeműen aláírtam a végelszámolási megállapodást mely az aktuálisan fennálló tarozásomra, illetve finanszírozott, tulajdonomban lévő gépjármű várható értékére vonatkozóan semmilyen információt nem tartalmazott, de csak ezen dokumentum aláírásával lehetett megindítani a végelszámolási folyamatot. A szerződés tartalmazta azonban a Raiffeisen Lízing opciós gépjármű vásárlási jogát egy, az aláíráskor nem ismert, Raiffeisen Lízing. Zrt. által megbízott külső igazságügyi szakértő által, EUROTAX alapján a jövőben meghatározott vételáron. (!!!!!)
Az igazságügyi szakértő a gépkocsi műszaki állapotával és felszereltségével kapcsolatos tévedések (felszereltség, műszaki állapot) alapján gépkocsimat 1.438.000 Ft-ra értékelte, mely súlyosan, úgy 40%-al múlta alúl a gépkocsi piaci- illetve EUROTAX adatbázisban meghatározott értékét. A kölcsönszerződés végelszámolásának lezárásához így a bank, a gépkocsi ~1,4mHUF értéken való berablása felett további 2.2mHUF-ot követelt.
Időközben persze, amint a kocsi megállapított értékéről Raiffeisen Lízing engem informált én igyekeztem minden létező formában kezelni a helyzetet, de RL Lízing minden felajánlott megoldástól elzárkózott kezdve a szerződés visszaállításától, előtörlesztéstől, de még a teljes, hátralévő tartozás egyösszegű kifizetésétől is (bár nem tudom honnan szedtem volna össze hirtelen további ~3,6mHUF-ot, de ha ezért cserébe visszakaptam volna a kocsim úgy annak későbbi értékesítésével is jobban jártam volna...). Utolsó levelükben pedig közölték, hogy a kocsit már eladták így bármi egyéb alternatív megoldás számukra nem elfogadható.
A kocsi alul értékeltségét mi sem jelzi jobban egyébként, mint hogy azt, a kölcsönszerződés lezárását persze nem bevárva-, Raiffeisen Lízing Zrt. időközben sietve, saját belső zárt kereskedő partnereinek fenntartott licit oldalán, az 1.438.000 Ft-ot ~20%-al meghaladó, magasabb áron értékesítette egy autókereskedőnek, majd az nem egész 2 hét leforgása alatt 2.099.000 Ft vételáron sikeresen továbbértékesítette a kocsit egy természetes személynek. A kereskedővel telefonon egyeztettem, ő elmondta, hogy a kocsi kifogástalan állapotban volt, azon kizárólag a hátsó lökhárító jobb sarkán lévő karcolásokat fényezte le eladás előtt!
Mindezt követően panasszal éltem a Raiffeisen Lízing felé az egyenlőtlen végelszámolási feltételek (nem tudom milyen áron fogja beszámítani a kocsit egy olyan ember, akit Ő bíz meg, és ha az az érték számomra nem elfogadható, akkor nincs visszaút...) illetve a gépkocsi értékfelmérésével kapcsolatban. Erre kaptam egy érdekes, sajnos elutasító válaszlevelet, melyben röviden a végelszámolási szerződés alárására hivatkozva közlik hogy nem áll módjukban felülvizsgálni a történteket, de akár részletekben is megfizethetem a még fenálló 2.2mHUF tartozásom. Megküldték továbbá műszaki szakértő levelét is, melyből egyértelműen kiderült, hogy a kocsit téves felszereltségi szinten, elég gyanus hibákkal került 1.4mHUF-on értékelésre.Gyanus hibák például a szélvédőre sejtett kavicsnyom és a személyes favoritom a tengelykapcsoló hiba. Az autót folyamatosan márkaszervizben hordtam, a soron lévő 15 ezres átvizsgáláson épp csak néhány száz kilóméterrel leadás előtt voltam, 110 ezer km volt benne, legutóbbi szervizben cseréltek rajta fékbetétet, olajat, szűrőket, de a kocsival soha semmi kopóalkatrészen kívüli hiba nem volt, egyszerűen makulátlan állapotban volt!! A létező majd összes gyári extra csomag benne volt a tempomattól a digit klímán át az ülésfűtésig minden, Veszprémben vásároltam, az első néhány garanciális átvizsgálás után már egy budapesti szakszervizbe hordtam. Miután elmeséltem nekik a kálváriámat és levegőt kaptak átküldték a szerviztörténetet, amit az Eurotax online-ról lehívott értékbecsléssel és vásárlást igazoló számlával együtt csatoltam a PSZÁF Békéltető Testületéhez benyújtott kérelmemhez.
A történtek után teljesen tanácstalanul és totál pesszimistán várom a Békéltető Testületi köröket, amiken persze majd munkaidőben, szabadság terhére képviselhetem magam, Raiffeisen Lízing pedig nem írta alá az egyezményt a Testület döntéseinek betartásával kapcsolatban, így jó eséllyel évekig tartó polgári peres úton próbálhatom majd elérni, hogy a 2007-ben felvett 3,6mHUF kölcsön nekem "csak" dupla annyiba kerüljön...
Az utolsó 100 komment: