Andrást érthetetlen módon lezsidóhülyegyerekezték a Nyugatinál lévő Tesco Expressben, amit ő levélben sérelmezett a vezetőségnél. A Tesco azt válaszolta, hogy beszólós alkalmazottukat a munkajogi szabályokat figyelembe véve figyelmeztették és frissitő oktatásban részesítették vevőcentrikusságilag:
Bementem egy Tesco boltba. Ott udvariasan megkértem egy dolgozót, hogy engedjen elsétálni a sorok között, ezért egy apró mozdulatot kellett tennie. Megköszöntem. Mivel számára terhes volt a mozdulat nyugodt hangon utánam szólt:
- De sürgős te hülye zsidógyerek.
Nem vitattam meg vele a dolgot, nem volt erre módom, de gondolom értelme sem lett volna. Írtam a cégnek és nehezményeztem a történteket. A cég elismerte a történteket, és közölte: munkatársát „frissítő oktatásban részesítette, és felhívta figyelmét a vevő centrikusabb kiszolgálás kritériumaira”.
Keveselltem a választ. Úgy gondoltam ez a történet nem intézhető el ennyivel. Nem konkrétan hiányolok valamit, hanem úgy általában keveslem, hogy egy asszisztens pár panelmondattal lerázzon. Írtam a marketingigazgatónak. Továbbította a levelem és egy asszisztens pár panelmondattal ismét lerázott.
Először meglepődtem. Nem jellemző, hogy valamilyen kisebbséghez sorolnak, külsőben átlagos vagyok. Aztán meglepődtem. Talán tévedek, valahogy úgy képzeltem, hogy súlyos, ami történt. Remélem, hogy majd születnek gondolatok a levelezésről, én most sem értem a cég magatartását.
A kommenteket egyszer, sokkal később fogom elolvasni, és csak nagyon indokolt esetben fogok válaszolni. A történet közzétételétől azt várom, hogy gondolatok merüljenek fel az olvasókban.
Eredeti levél:
Tisztelt Ügyfélszolgálat! A tegnapi napon 16.55-kor beszaladtam 5 éves kisfiammal a jelölt boltjukba, vásárolni számára egy ivólevet. Siettem, ezért az egyik kis folyosóban (kisalapterületű, így zsúfolt boltról beszélünk) meg kellett kérnem árufeltöltő munkatársukat, hogy a nála lévő kocsit félrevonva tegye szabaddá az átjárást. A fiam a pénztáraknál várt engem, s mivel vonathoz siettünk pont az elállt úton kellett átmennem, nem tudtam kerülni.A beszélgetés így hangzott: Elnézést uram, megengedi? - Hooooogyne tessék! - Köszönöm! majd amint pár lépést távolodtam, de még világosan érthettem: - De sürgős te hülye zsidógyerek.
Egyik jelző sem találó személyemre, így egyrészről betegesnek éreztem munkatársuk megjegyzését. Másrészről gyermekemre tekintettel kifejezetten félelmet éreztem, ha gyermekkel valaha is sétáltak megértik, minden konfliktus esetén épeszű ember csak arra tud gondolni, egy ilyen helyzetből a gyermeket ki kell menekítenie. Ilyenformán minden panasz, vagy észrevétel nélkül fizettem és távoztunk a boltból.
Meggyőződésem, hogy munkatársuk veszélyt jelent hálózatuk megítélésére és talán környezetére is. A jövőben nyilván elkerülöm ezen boltjukat, de mielőtt mást is tennék, szeretném megismerni álláspontjukat, illetve intézkedésüket. Kérem, hogy adataimat ne tegyék megismerhetővé a panaszom kivizsgálását végző személyeken túli további személyeknek.
Az első válasz:
Köszönöm megtisztelő bizalmát, hogy 2013.08.27.-én webes felületünkön tett megkeresésével központunkhoz fordult. Kérésére válaszolva az alábbi tájékoztatást tudom nyújtani.
Levele alapján felvettem budapesti áruházunk (1062 Budapest, VI. Teréz körút 55-57.) Vezetőségével a kapcsolatot, hogy kérésében a segítségére lehessek. Kérem engedje meg, hogy tájékoztassam, hogy a bejelentésében szereplő kolléga beazonosítása megtörtént. Munkájára, és magatartására ez idáig panasz nem érkezett.Az áruház vezetője fontos szempontnak tartja, hogy Vásárlóink minden esetben első osztályú kiszolgálásban részesüljenek, és ennek köszönhetően elégedetten távozzanak áruházából. Minden munkatársunkkal szemben elvárás – beosztástól függetlenül, hogy Vevőinkkel szemben maximálisan előzékeny, udvarias magatartást tanúsítsanak.
Az ügyben érintett kollégát közvetlen felettese a munkajogi szabályokat figyelembe véve, frissítő oktatásban részesítette, és felhívta figyelmét a vevő centrikusabb kiszolgálás kritériumaira.
A történtekért szíves elnézését kérem Eiffel téri áruházunk munkatársa és a saját nevemben is, valamint bízom benne, hogy a jövőben hasonló probléma nem fog előfordulni.
A hatályos Fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően ezúton szeretném tájékozatni azon felsőbb szervek elérhetőségéről, akikhez jogorvoslatért fordulhat abban az esetben, ha levelem tartalmával nem ért egyet:
Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelősége
Mb. felügyelőség-vezető: Dr. Bobál Pál
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Tel: 06 1 328 0185
Telefax: 06 1 411 0116
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Üdvözlettel:
Kapcsolati Iroda
panaszkezelési asszisztens
Tesco-Global Áruházak Zrt.
www.tesco.hu / kapcsolat
H-2040 Budaörs, Kinizsi út 1-3.
Tisztelt Igazgató Asszony!
Alább megküldöm Cégük munkatársával folytatott friss levelezésemet.
Kifejezetten azért írtam Önöknek, mert abban bíztam, hogy lesz valaki aki képes megfelelően értékelni a történteket. Nem a lábamra lépett valamelyik munkatársuk, nem egy rosszul elhelyezett termék koszolta össze a ruhámat. Még csak nem is trágár módon beszéltek velem. Kollégájuk nem is volt indulatos. Azt hiszem holmi trágárságon egy perc alatt túlléptem volna. Lassan 40 leszek, sok mindent megéltem már. Értékes tapasztalat, hogy munkatársuk egy olyan csoporthoz sorolt melyet ő nyilván megvetendőnek tart és amellyel oly kalandos dolgok történtek e honban.
De egy gyümölcslevet szerettem volna venni az üzletükben, kollégáikba bele nem kötöttem. Amit elhoztam az üzletükből az terhemre van és nem enyhített ezen, hogy kollégájukat frissítő oktatásban részesítették. Biztosan nem írtam volna Önnek, ha válaszuk meggyőzött volna arról, hogy a felmerült problémát olyan súllyal kezelik, mint amekkorát annak én tulajdonítok, higgye el nekem, személyes mércém messze kisebb mint cégük anyaországának lakosaié, vagy sajtójáé.
Tisztelt Hölgyem!
Hivatkozással megelőző levelemre, kérem szíves visszaigazolását arra vonatkozóan, hogy az Önökhöz megérkezett és azt tervezik megválaszolni.
Tisztelt !
Köszönöm, hogy megtisztelte központunkat felém továbbított levelével.
Vállalatunk elhatárolja magát minden olyan kijelentéstől, megnyilvánulástól mely faji, vallási vagy bármely más hovatartozásra vonatkozik, és természetesen dolgozóitól is megkívánja a diszkrimináció-mentes munkavégzést.
Kérem engedje meg, hogy tájékoztassam, hogy érintett kollégám számonkérése a munkajogi szabályok betartása mellett megtörtént. Felettesei figyelmeztették, hogy az Önnel szemben tanúsított viselkedést nem engedheti meg magának.
Bízom benne, hogy közreműködésemmel szíves segítségére voltam.
Üdvözlettel:
Kapcsolati Iroda
Panaszkezelési asszisztens
Az utolsó 100 komment: