Tékozló Homár

Bevizsgálási díj nélkül nincs cserekijelző

2013.11.14. 11:54 | jackyll | komment

sonysmartwatch.jpgNaiv ügyfél megérdeklődte a Cordon Electronicsnál, mennyibe kerülne okosórája összetört kijelzőjének a cseréje, amire a válasz az volt, hogy 2500 forint bevizsgálási díj után megmondják:

Pár hónapja vettem egy Sony SmartWatch modellt. Ez egy bluetoothos, okos karóra, mely androidos okostelefonokkal kommunikál, és kiegészítőként használva üzeneteket, emaileket, hívásokat (...) jelenít meg. Sikeresen betörtem a kijelzőjét, melynek javíttatására árajánlatot kértem a szakszerviztől. Tettem ezt azért, hogy tudjam nagyságrendileg mennyibe kerülne bele, egy érintős OLED kijelző (+munkadíj persze), és dönthessek, megcsináltatom-e vagy veszek újat. (Vettem...)

Sajnálatos módon a Sony mobilos szakszervize egy szerződött szerviz, a híresen hírhedt Cordon Electronics Kft. Hírhedt, mert rengeteg a panasz a munkájukkal kapcsolatban, sok a Vásárlók könyvében található panaszbejegyzés is. Ráadásul nem csak Sony termékeket, többek közt Samsung modelleket is javítanak...


Első telefonos megkeresésem kudarcba fulladt, mert a hölgy nem tudott kijelzőárat mondani, folyton azt hajtogatta, vigyem be bevizsgálásra. Ez gyanús. Emailben kerestem meg a szervizt, mely szintén "elutasította" az árajánlat kérésem, és írásban is a bevizsgálást szorgalmazták.

Tették ezt persze azért, mert a bevizsgálásnak ára van. Megnézik azt, amit én is tudok, azaz betört a kijelző, és mondanak rá egy árat. Ezt a bevizsgálással egybekötött árajánlatot kell megfizetnem, ha azt nem fogadom el. Ez bruttó 2500 forint. Tehát ott vagyunk, hogy kedves, kapzsi cég nem ad ki ajánlatot, csak ha bevizsgálhatja. Annak meg ára van.

"Árajánlatot csak egy bevizsgálás után tudunk adni készüléke javítására.Amennyiben azt nem fogadja el, a bevizsgálás költsége br. 2500 Ft. Készülékét leadhatja nyitvatartási időnkben: H-P: 9.00-16.00"

Szóval ott áll a dolog, hogy a szerviz nem hajlandó elárulni, nagyságrendileg mennyibe kerülne az új kijelző az órába. Még nagyságrendet sem. Mindenképpen fizess! Vagy a fogalmam sincs mennyi díjat(kijelző+munkadíj), vagy a minimum 2500 forintos bevizsgálási díjat. Etikátlan és kapzsi cég.

Bónusz videó: Készítettem egy szétszedési videót. Csak a kijelzőre lenne szükségem.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.11.14. 11:57:53

én is rejtélyes szeretnék lenni!

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.11.14. 11:59:23

Sokhelyen van ilyen.

Azért a szerviz mondhatna egy nagyságrendi árat a kijelzőre.

DE!
A bevizsgálás során azt is megmondják, hogy -esetleg- mi más is sérült meg amit esetleg cserélni kell. Nehogy user boldogan kicserélteti a kijelzőt, aztán még mindig nem tudja használni mert más is tönkre ment benne. És akkor meg azért szapulná a szervizt.

Manyecska 2013.11.14. 12:00:29

Poszter 007-es ügynök??:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.14. 12:01:54

oszt ez az óra ez mit tud vajon? brazilul bemongya a pontos időt-e?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.14. 12:10:27

szal van egy okostelefonyod oszt veszel hozzá egy órát, hogy ami email begyün a telefonodra azt azt órán is lássad? buzi-e vagy-e?

metal · http://electric.blog.hu 2013.11.14. 12:17:39

A terméket, és azt aki megveszi nem minősítem, épp elég baja van szegénynek. De valahol teljesen érthető, hogy nem mondanak így árat, mert rohadtul nem mindegy mi tört el belül. Ettől persze valami kb. árat mondhatnának.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.14. 12:23:49

@batgirl:
Akkor öltözz kérdőjelnek!44!

@Art.No.88/36 PP:
Elénekli pirézül a csendes éjt!33

A szerviz mindig rövid i.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.14. 12:25:50

@metal: Kijelző ára ennyimegennyi, beszerelés annyimegannyi. Felhívjuk kedves ügyfelünk figyelmét, hogy a javítás során más, előre nem látható költségek is felmerülhetnek.
tisztelettel
Porczika Elek szervízvezető

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.14. 12:26:50

Kijelzőt veszel hozzá külön, vagy veszel egy rosszat az Ebayről.

Mondjuk ez nem garanciális probléma, tehát oda viszed, ahova akarod. Ha garit is akarsz rá, akkor fizetsz. Ennyi. Annyit kérnek érte, amennyit akarnak, bár amúgy az ilyenért én is azt mondom, hogy szarjanak sünt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.14. 12:27:06

Elbasztam. Gyerekek a szerviz mindég rövid i. Monnyakle!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.14. 12:27:14

Sok helyen van ilyen.

Kértem árajánlatot vízcső fektetésre, sokan adtak volna húszezerért. Az egész munka olyan háromszázezer. Nem kell mondjam, végül olyan cég csinálta, aki ingyen adta az árajánlatot.

andand 2013.11.14. 12:28:09

Ha saját szakállamra, otthon akarom megcsinálni, akkor mégis mi a baj azzal, hogy a konkrét alaktrészre kér ajánlatot?
Ha én az alaplapot, memóriát, stb. akarok cserélni egy gépben, már ne kelljen bevizsgálási díjat fizessek előtte...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.14. 12:32:48

@Rejtélyes: "Ebay"

He? Oszt mennyi ott a kijelző? Mert én nem találtam.

Manyecska 2013.11.14. 12:33:00

@atpijkamo: úgy olvastam ingyen szarta az ajánlatot. boccs!:P:DDD

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.14. 12:35:25

@agresszív kismalac:
Pedig eggyel feljebb direkt jeleztem a problémát!44!3

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.14. 12:38:40

@atörökk: Mér bántod a kollégát? Ez egy tök jó játékszer. Túlárazott, persze, na és?

230e 2013.11.14. 12:40:41

@andand: Mert nem arra kért, hanem a javíttatásra.
Valszeg ha az alkatrészre kért volna, akkor elhajtják, mert azt vegyen alkatrészboltban.

Valóban nem igazán jó hírű hely, de a poszt tolót sem értem. Miért biztos hogy a készülék csak kijelzőcserére szorul?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.14. 12:42:10

@andand: Nem biztos, hogy van annyi eszük, hogy felárért alkatrészt szerezzenek be. Nekik mindenképp kell a melódíj is. Azt kéne mondani, hogy kijelző 10000, ha mi szereljük be az 13000. Valójában a kijelző mondjuk 8000-be kerül...
A második esetben többet keresnek, az első esetben viszont ingyen pénz az a 2000.

Atörökk 2013.11.14. 13:15:21

@agresszív kismalac:
Disznó tour lészen ebből egykettőre...

FDToth 2013.11.14. 13:41:46

Vhol realis a bevizsgalasi dij, de cordon miatt sony felejtos. Regebben somy telefonokat hasznaltam, de miutan a cordon (meg az eldoje) le szart meg jotallasi idoszakban sem, igy pa-pa sony. A sonyt meg nem ertem, miert nem bontja fel ezzela bandaval a szerzodest?

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2013.11.14. 14:48:23

Nem basztatásból, de ha már ennyire belemerültél, hogy szét is szedted, akkor miért nem rendelsz ebay-ről egy kijelzőt hozzá és szereled be magad!?
(maga a cég hozzáállása persze felháborító marad, hogy se telefonon, se e-mailbe nem tudnak egy hozzávetőleges árajánlatot tenni, hogy ez 5.000 Ft, 10.000 Ft-os vagy 20.000 Ft-os tétel vagyis csak 2.500 Ft-ért, amikor ezt ingyen kutyakötelességük lenne)

Atörökk 2013.11.14. 14:51:41

@JunkieeeBoy:
OKoska, hogy tegyenek látatlanban árajánlatot? Ha telefonon azt mondják, kb. 5000 lesz, a helyszínen kiderül, hogy 50.000, akkor az a baj. Vagy ha telefonban azt mondják, a javítás 5000 és 100.000 között lesz, azzal előrébb vagy?

Manci néni, a szomszéd 2013.11.14. 14:57:58

Drágáim, az órát nem az óráshoz szokás vinni javíttatni?

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2013.11.14. 14:58:05

@atörökk: Természetesen személyes megmutatás mutatás értettem az "ingyenes árajánlatot"... De mondd már, hogy egy szervíz nincs képbe, milyen áron szoktak kijelzőt cserélni egy mobilba vagy jelenesetbe egy okosórába...
(persze vannak speckó esetek, de egy átlag árat... OKOSKA)

goes 2013.11.14. 14:58:12

Vidd el egy normális szervízbe, máshol is meg tudják javítani korrekten.

Atörökk 2013.11.14. 15:01:17

@JunkieeeBoy:
Javítottak két órát, egyiket 100, a másikat 99.900 forintért. Átlagosan 50.000 forintba került. Most jó?
Egyébként pedig az, hogy bevizsgálási díjat, vagy hibamegállapítási díjat kérnek (főleg hogy itt egyértelműen nem garanciális javításról van szó) teljesen bevett és elfogadott gyakorlat.

Panelproli 2013.11.14. 15:20:13

- Jó napot kívánok!
- Jó napot, miben segíthetek?
- Defektes lett a jobb első gumiabroncsom. Mennyiért javítanak egy abroncsot?
- Majd bevizsgáljuk, aztán kivizsgáljuk, az 5000Ft, aztán majd jól megjavítjuk, ha tudjuk! Jó lesz ez így?

Amúgymeg:
www.panaszfal.hu/index.php?topic=5052.0

kicscsávók 2013.11.14. 15:36:16

A poszter menjen ki néha pecázni, meg kirándulni és akkor nem is tud róla, hogy léteznek ilyen mindennel kommunikáló cuccok, így nem lesz minek betörni az üvegét...

panic_button 2013.11.14. 15:52:26

Gordon, mar a nev is rosszat sejtet!

Peggy Bundy 2013.11.14. 16:54:01

A tanulság!
Buzi órában ne bunyózz.

taknyos zsiráf 2013.11.14. 18:14:25

Vagy 4 éve egy kompakt Sony fényképelővel voltam így! Leesett... valami lencse hibája volt... Barom aggyal otthagytam... ötezerre levettek bevizsgálásért, majd közölték 25 ezer lenne a javítása!
Negyven volt újonnan! Sajna bevettem a bevizsgálósdi cumit! Ment kukába 5 misi bukással!

Neela _ t 2013.11.14. 22:42:49

@atörökk: pont azért csinálja, hogy ne legyen idióta ... Jajjmár! :D

Sandor Akarki 2013.11.15. 00:06:05

@atörökk: Dehogy. Mondják azt, hogy kijelző X, munkadíj Y, ha más is sérült akkor változik. Nem értem ez miért ekkora kunszt.
A video nagyon jó, az egész 2 főalkatrész (képernyő + alaplap). Ahogy kinéz, gyártás kerülhet vagy 2 dollárba.

mrlujoak 2013.11.15. 06:01:11

...akkor a válaszok, szépen, sorban:

-sajnos ebay-en sem találtam csak kijelzőt
-az óra működik, bekapcsol, rezeg bejövő híváskor, és gond nélkül kommunikál a mobilommal.

Egyébként 2 okból (ami valójában 3) szedtem szét, és toltam a youtube-ra, mert látszik, milyen alkatrészt keresek, mert megnéztem, fizikailag sem sérült más, és mert kíváncsi voltam, milyen belülről...

Persze azóta már van új (ahogy a videon is látszik) horgászni meg nem szeretek.

...egyébként meg defektes kereket sem bevizsgálás után javítanak, és ha közben liderül, más is sérült, hát jelzik, és döntök javíttatom-e a defekten felül még...

mrlujoak 2013.11.15. 06:11:10

@ColT:

...kb én is hasonló ajánlatot vártam. Ráadásul ennyiért még meg is csináltattam volna, még akkor is ha tényleg 8E lett volna a kijelző.

Így viszont inkább a Sony Centert "pénzeltem"

mrlujoak 2013.11.15. 06:17:44

@atörökk:

...érdekes, eddig bármikor egyéb törött alkatrész javítására kértem ajánlatot gsm szerviztől ( mobiltelefon betört kijelzője +digitizer) mindig kaptam.

Akkor, és csakis akkor tudnám elfogadni a bevizsgálást, ha leejtem, de nem kapcsol be, így fingom nincs mi lehet a baja...

De itt nem ez a felállás.
Kértem egy ajánlatot kijelzőcserére.
Kaptam egy bevizsgálási ajánlást...

Röhej egy szerviz.

Eleveeszement 2013.11.15. 09:38:00

Nekem meg olyan assistance szolgáltatás van a zokosórámhoz, hogy ha elromlik, akkor percenként felhívnak telefonon és bemondják a pontos időt.

Okosóra b+, az kell nektek. Hihetetlen...

Tsakazertish 2013.11.15. 15:22:54

To: Nagyon komoly fácsés hozászóló Richárd Varga!

Gyengébbek kedvéért: a kijelző és egyéb alkatrészek árának tételesen szerepelnie kell a számlán. Ez kizárólag áfa- és adócsaló sufnituningoséknál maradhat el. mint ahogy Önnél is, ezek szerint. Ez nem a posztolót minősíti, hanem kit is...?

2013.11.16. 17:17:04

@Panelproli: a gumisnál is ki kell fizetned a szerelési díjat, ha kiderül, hogy az abroncsod kuka.

2013.11.16. 17:24:10

@Tsakazertish: Miért kellene szerepelnie? Azért van a DE.800/2004 r. sz. Bevételi és költségnyilvántartó füzet. Csak azok szokták külön szerepeltetni, akik benne vannak az áfa körben. Én pl. alanyi adómentes vagyok. Általában filléres anyagok kellenek egy elektronikus készülék javításához, ha meg netán egyszer-egyszer mégis kell egy drágább, akkor arról megiratom a számlát az ügyfél nevére az alkatrészboltban, oszt jézus, a franc se fogja átpörgetni a vállalkozáson, csak egy csomó felesleges adminisztráció lenne, adóelőleget kell utána fizetni, aztán visszaigényelhetem, de a NAV azt nem nagyon szereti, aki nagyon sokat igényel vissza, ahhoz küldik a revizort, aztán elcseszhetek vele egy napot... a francnak kell ez. Inkább hozott anyagból dolgozok, és csak a munkadíjat számlázom, ez így mindenkinek sokkal egyszerűbb és áttekinthetőbb.

Panelproli 2013.11.19. 15:16:00

@Hajszás Láncos: Kifizetem, nincs azzal problem! De azért nem fizetek 1000Ft.-ot, hogy megmondja 2500Ft-a javítás.

Panelproli 2013.11.19. 15:22:16

@mrlujoak: "egyébként meg defektes kereket sem bevizsgálás után javítanak"
Hát nem erről írtam fentebb? A történetem annyira életszerűtlen, hogy reméltem inkább az tűnik fel. Eh...
süti beállítások módosítása