Nem fogynak a postás történetek, úgyhogy itt egy újabb fejlesztés, aminek még az ÁSZF-ben sincs nyoma, úgyhogy lehet, hogy lokális anomália Újbudán. Arrafelé ugyanis a második kézbesítés fizetős szolgáltatás lett:
Vajon csak én vagyok túl fogékony az összeesküvés-elméletekre, és véletlenek szerencsétlen egybeesése az egész, vagy a posta tényleg megpróbálja az „egy levél – kétszer fizetés” irányába terelni a jónépet?
Budapest, XI. kerületi címre vártunk ajánlott levelet. Tudtuk, melyik napon kell megérkeznie, egész nap volt otthon valaki, de a postásunk egyszer sem csengetett, nemhogy kétszer. Korábban volt már olyan, hogy csak bedobta az ajánlott levelet a postaládánkba, az átvételt pedig – kizárásos alapon, mert mi biztosan nem – aláírta helyettünk, de hát tegyük a szívünkre a kezünket, ki az a hülye, aki bajlódna még azzal a húsz lépcsőfokkal a postaládáktól a lakásunkig, ha így is meg lehet oldani.
Most viszont csak egy értesítést találtunk, hogy vagy átvesszük Újbuda központban a nagy postán, vagy ha felhívunk egy telefonszámot, akkor kérhetjük, hogy plusz pénzért(!) ismét megpróbálják kézbesíteni. Ez valami újdonság lehet, mert eddig ingyen hozták másodjára is.
Na mindegy, bemegyünk, egy kis séta nem árt, és öt percnél többet úgyse vártunk még ajánlott küldemény átvételére, nem gond. De most ezt is átalakították (értsd: tönkretették): mikor odaértünk, a tömeg már kellemes lincshangulatban várakozott a teremben. Meg a folyosón. Meg a másik teremben, ahol a sor vége volt. Aki még „csak” egy órája volt ott, az még közelében sem volt annak, hogy megkapja a levelét. Volt olyan várakozó, aki előző nap is ugyanígy járt, és nem is tudta átvenni a levelét, szóval nem valami vis maior miatt bénult meg az átvétel, és torlódott fel a sor, hanem ez tűnik az új, normál menetrendnek. Én meg nem tudom elhinni, hogy véletlenül alakult úgy, hogy
- duplán kell fizetni, hogy „másodjára” is megpróbálják kézbesíteni a levelet
- azóta elsőre csak értesítést dobnak be, meg se próbálják átadni a levelet
- a személyes átvételt teljesen ellehetetlenítik
Amiből választhat a címzett: fizet a postának, hogy megkaphassa a levelét, rászán egy fél napot, hogy a postán vegye át, vagy visszaküldik a feladónak. Nagyon érdekelne, hogy más is tapasztalt-e ilyet, vagy ez csak az újbudai nagy posta partizánakciója.
Üdv. P
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:19:52
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:21:03
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:22:10
Senki többet harmadszor?
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:25:13
Atörökk 2014.02.06. 15:33:49
Akkor mondom sorban.
1. Pina. Ja, nem, Fradi.
2. Pina.
3. Nem értem a problémát. A posta az ajánlott levél átvétele mellett ingyenes, nappali melegedőszolgáltatást biztosít az ügyfeleknek. Hogy egyeseknek semmi sem jó.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 15:35:58
A Postát meg amúgy is van miért falhoz állítania a forradalomnak, szóval UGORGYUNK.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:37:11
Egyébként tényleg: Fel kell a posztolónak bérelni egy hajléktalant meghatalmazással, akkor a hajléktalan ingyen melegedik (nem dobhatják ki az ingyenmelegedőből), a posztolónak meg nem kerül idejébe a levél átvétele.
Tökéletes megoldás :)
Supreme* 2014.02.06. 15:38:22
Atörökk 2014.02.06. 15:38:41
Ugye? De hát a zemberek nagy része élet és képtelen :D
jjc 2014.02.06. 15:43:19
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:43:51
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:46:24
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 15:47:31
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.06. 16:16:10
Benoke2 2014.02.06. 16:17:56
Tíz kicsi indián 2014.02.06. 16:21:18
Ott mindent csinálnak, csak éppen dolgozni nem akarnak.
Atörökk 2014.02.06. 16:27:22
kézműves étcsokimikulás 2014.02.06. 16:30:01
nyugodjek bekaban...
helianthus 2014.02.06. 16:33:49
A poszthoz, azt hiszem most lenne az ideje valami felügyeleti szervnél panaszt tenni. Valószínű ez nem véletlen történik úgy, ahogy történik.
Amúgy mennyiért lennének kedvesek ismét kézbesíteni a levelet? Erre nagyon kíváncsi lennék.
Atörökk 2014.02.06. 16:39:32
Itt lejtőzik a díjszabás. el akalták dugni a kis latlok, de az én eszemen nem jáltak túl:
www.posta.hu/static/internet/download/2014_tarifatabla_HU_2014_01.pdf
kézműves étcsokimikulás 2014.02.06. 16:45:20
kis utcanak vadregenyes helyen,a varos kozepen helyezkedik el,kb negy perc setara a zegGyes szamu postahivataltol,masfel perecre a vonat es buszpalyudvar kombotol...
(csak a tavolsagok szemleltetese mijatt...)
kis uccank erdekes kinoves a magyar tereprendezesben,leven csak a zegyik oldalan vannak hazak a masik oldalan csak kerites,se bejaro,se szamozas,se helyrajzi szam...
(elmeletileg)a hazak a paratlan oldalon birnak elhelyezkedni...
legalabbis a terpek es a fodhivatal szerint...
3 darab pocstasunk van,egy csomag es ketto darab levelkihordo...
(gondolom igy van meg a megfelelo mennyisegu iq vagy alLtalanos iskolai vegzeccseg...)
ennek oromere a ...ucca 1-3 ala erkezo levelet csipobol visszavitte a zegyik pocstas,mondvan a cim nem letezik...
ertesito se,semmise...
a cimzett ertesit,hogy mi a macsek van,mert visszament a level...
ujra feladja(tudom,vadasz a negyzeten,de egy sima a4es level nyiregyhazarol meg mindig igy tunik a legolcsobbnak...)
lesem pocstast,jon es lon,nala a levelem...
mondom joreggelit,en varom aztat a boritekt...
aszondi tok jo,de nem jo a cim,mert ahun lakom az a ketto szam es igy soha nem fog megtalalni semmi csomag,mert ez nem a paratlan oldal...
mondom fail,egyreszt a foldhivatalnak jobban hiszek,meg ilyesmik,de a gyengebbek kedveert ki is irtak a hazra naaaagy botukkel,hogy 1-3...
a masik postas kovetkezo heten megtalal a levellel,mondom neki,hogy kommunikazzanak man,mert a kollega aszonta,amit...
mondja jo,de az huJe,ugyhogy ugorgyunk...
a csomagos pocstas szerint a 7ben lakom,a 1-3 a zucca masik vege...
(monnyuk meg jo,hogy csak 4 haz van benne osszesen,micsialnanak ezek gazdagreten???)
az,hogy a csomagokrol random mod esik be az ertesites a zajton mar megszokott,igy a ketnaponta seta a pocstara-manyika,gyutt e valami-parbeszedre...
hogy is mondta k.a.p.???
"nem ertem mi a baj a postaval...tegnap feladtam egy ajanlott levelet amit ma meg is kaptam..."
kézműves étcsokimikulás 2014.02.06. 16:48:50
a franc se akar a homaron posztolni,nem vagyok en sikeres ember...ize,nyul...
vessetek a mokusok ele...
2014.02.06. 16:49:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 16:59:43
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.02.06. 17:04:24
helianthus 2014.02.06. 17:04:54
Ismételt házhoz kézbesítés
Aznapi egyeztetett idôpontban történô kézbesítéssel eredeti címre 980
Egyéb egyeztetett napon és idôpontban történô kézbesítéssel 525
Egyéb egyeztetett napon 204
Új címre történô kézbesítés 540
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 17:06:38
Személyire adják oda.
Külföldi csomag az érdekes, mert azt hol bedobják, hol értesítő, és akkor mehetek a postára + személyi.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 17:07:17
Itt pl. minden postán van net, tetejében ingyenes. Adnak ingyen wifit, meg ott van minden postán 1-2 lepukkant régebbi gép, ami pont jó arra, hogy sürgős esetben saját eszköz nélkül el lehessen mondjuk olvasni, vagy küldeni egy emailt, vagy megnézni valamit a neten.
Atörökk 2014.02.06. 17:09:53
Jahh...
@Jani haverja:
Pár éve itt a nagyfaluban helyeztek ki közterületekre, egy-két forgalmasabb metróállomásra nyilvános internet-terminált, vandálbiztosnak hitt klaviatúrával, meg annak gondolt képernyővel. Némelyik tán három napig is működött.
Black Hole 2014.02.06. 17:13:26
Atörökk 2014.02.06. 17:13:37
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 17:21:42
Arról meg már nem is beszélek, hogy itt egy magán internetszolgáltató látta el a postákat ingyen számítógéppel, meg ingyen internettel, mindezt azért, mert úgy gondolta, hogy neki ez egy jó reklám (az is egyébként). Úgyhogy itt az államnak, és azon belül a postának mindez egy fillérjébe se került, csak az amúgy is meglévő néhány négyzetmétert kellett biztosítani.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 17:34:05
Aureliano Buendía 2014.02.06. 18:25:36
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 18:36:56
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 18:55:17
Amúgy az RSS feddben itt vannak a postok :D
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 19:10:27
Most nézem, még mindig nem javult meg a Homár főoldal.
Most mondjuk azt, hogy análisan farfekvéses sünt, vagy mi legyen? DDD
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 19:13:06
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:24:28
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 19:29:51
nyugodjek bekaban..."
:)) Halva született, azóta is zombi.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:31:55
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 19:32:11
Ez nem volt teljesen világos. Elmagyaráznád a házszámok topológiáját az utcátokban?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 19:34:18
Le vagy maradva.
Régesrégen nem lehetett bedobni.
Volt egy időszak, amikor ha nem kérted, hogy postaládába ne dobják be, akkor bedobták.
Ez is elmúlt, már egy jó ideje nem szabad bedobni megint.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 19:36:27
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 19:38:24
helianthus 2014.02.06. 19:40:41
Ismételt házhoz kézbesítés
Aznapi egyeztetett idôpontban történô kézbesítéssel eredeti címre 980
Egyéb egyeztetett napon és idôpontban történô kézbesítéssel 525
Egyéb egyeztetett napon 204
Új címre történô kézbesítés 540
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 19:44:58
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 19:46:30
helianthus 2014.02.06. 19:46:34
helianthus 2014.02.06. 19:49:37
Nekem tényleg nem nagy kaland, mert kapok egy évben mondjuk három ilyen szart, de ha valaki nem ilyen sikeres, akkor az lehet havi három is. Ez pofátlan lehúzás.
Fizetőssé teszi, aztán megoldja, hogy mindenki fizessen érte. Lassan jóban megéri, kocsiba ülni és átadni személyesen a levelet, így legalább biztos megkapják.
Na felhúztam magam rendesen!!!
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 19:50:02
helianthus 2014.02.06. 19:50:39
Én kérek elnézést, tényleg felhúztam magam. :D
igi1 2014.02.06. 19:52:20
Ugyanis embereket küldtek el, vagy csökkentették a munkaidejüket, vagy átrakták őket megbízásos szerződésbe, kevesebb pénzért, és azért inkább nem döglenének meg.
Pl. a postán szoktak lenni ketten, nálunk most úgy van, hogy 8-tól 11-ig vannak ketten, délután meg egyedül van egy szerencsétlen, 11-től 3-ig, el lehet képzelni, mennyi pénzért
Szóval most pár embert kirúgtak a postáról, vagy önként mondtak fel, mert már ennyi pénzért nem vállalták a kimerítő kézbesítést, és a postán se dolgoznak.
Az új munkaszerződésnek köszönjétek, meg annak, hogy nem akarják még a minimálbért se megadni szerencsétleneknek.
igi1 2014.02.06. 19:53:55
Nem véletlen, hogy alig akad jelentkező kézbesítőnek, és mennyire nem akar senki így dolgozni, ilyen feltételekkel.
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 19:54:48
igi1 2014.02.06. 19:55:28
Mondták a postánál is, hogy többen panaszkodtak, valami cirkusz akkor is volt, és ezt nem lehetett a karácsonyi szezonra fogni.
Szerintem már páran akkor érezték a vesztüket, és inkább elmentek betegállományba.
Atörökk 2014.02.06. 19:58:05
helianthus 2014.02.06. 20:00:50
Benoke2 2014.02.06. 20:02:41
Manyecska 2014.02.06. 20:03:20
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 20:04:03
helianthus 2014.02.06. 20:05:23
Atörökk 2014.02.06. 20:07:53
Ez az első lépés az alig ellátás, izé, illegalitás felé ;)
Külömbe' itt vannak a posztok:
homar.blog.hu/rss
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:09:09
Álmodik a nyomor.
igi1 2014.02.06. 20:09:49
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 20:10:14
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:11:18
Hát még azt is elvennéd?
Atörökk 2014.02.06. 20:11:58
Megtennéd, hogy megkérdezed, érdekel-e, amit mondasz?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:12:47
deciki.blog.hu/2010/06/08/dugdos_1
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:14:07
homar.blog.hu/rss"
A Törökk for prezident. ... Ja, már az.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:14:16
Akciósan meg előre meg lehet majd venni 100 kommentlehetőséget 4.000 Ft átutalása ellenében :)
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 20:14:17
igi1 2014.02.06. 20:14:32
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 20:15:46
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:15:47
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:15:49
Atörökk 2014.02.06. 20:16:25
Mi több, lesz komment-dézsma is. Én fogom szedni!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:17:44
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:19:02
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:19:04
igi1 2014.02.06. 20:19:11
NEM ÉN VÓTAM.
Manyecska 2014.02.06. 20:22:02
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:22:06
De azért lettem első, mert nekem RSS-ben megjött, mint egyszeri macának a havija.
D
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 20:22:14
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:23:14
Atörökk 2014.02.06. 20:24:42
Sokat iszol? Ha igen, akkor kitalálunk még egy-két jogcímet :D
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:24:57
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:25:49
@Jani haverja: Nem gondoltam rád, nem ér megbántódni. Harmadikoztál, de az nem számít, mert a kiskötsög elsőzők 3 kritériuma:
- "első"
- előtte el se olvassa
- utána se kommentel
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:26:04
De szerintem itt vegyük meg a szesztet, mert itten ócsóbb. D
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:27:08
Manyecska 2014.02.06. 20:27:26
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:29:18
Manyecska 2014.02.06. 20:31:51
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 20:33:48
Manyecska 2014.02.06. 20:34:56
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:35:48
Atörökk 2014.02.06. 20:37:42
Ezen ne mújjék, csak fizessen a sok tróger :D
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:38:46
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:39:48
Manyecska 2014.02.06. 20:42:38
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:43:51
toochee.postr.hu/elkepeszto-hegyikecske
Black Hole 2014.02.06. 20:44:22
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:47:50
igi1 2014.02.06. 20:49:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 20:50:15
@sztahanovista Szőkenő Szarvas: Medvés?
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:51:10
Black Hole 2014.02.06. 20:51:49
Atörökk 2014.02.06. 20:53:46
A CiB banGba. Sok pénzet kell küldeni. Nagyon sokat ;)
Black Hole 2014.02.06. 20:54:16
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:54:18
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 20:55:46
Most ez komoly?
Black Hole 2014.02.06. 20:55:56
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 20:58:55
igi1 2014.02.06. 20:59:24
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 21:00:04
Black Hole 2014.02.06. 21:01:34
Atörökk 2014.02.06. 21:04:00
Ha Jani haverja nem iszik nagyon sokat akkor igen!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 21:04:17
Tényleg nem ismertem, de nagyon jó :)
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 21:06:45
Black Hole 2014.02.06. 21:06:47
Atörökk 2014.02.06. 21:08:38
@dr. phil. Sün‼ ツ:
demot.hu/media/posts/68725d91252f6da9b7427cdefdf8e5d8_20140205153729.JPG
Atörökk 2014.02.06. 21:10:24
Annyi baj legyen, akkor majd küld még lóvét :D
Black Hole 2014.02.06. 21:11:27
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 21:13:54
Álláshirdetés :
Álljon! Állni JÓ!
igi1 2014.02.06. 21:14:23
www.fourmilab.ch/images/animal_magnetism/herisson.html
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 21:18:14
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 21:19:54
www.youtube.com/watch?v=01gVSLzgI0E
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 21:20:35
Manyecska 2014.02.06. 21:24:40
Black Hole 2014.02.06. 21:34:49
Black Hole 2014.02.06. 21:36:33
AtiSnatch 2014.02.06. 21:37:36
Black Hole 2014.02.06. 21:37:44
Black Hole 2014.02.06. 21:38:49
Atörökk 2014.02.06. 21:42:00
Lesz második basszameg is? :D
Anomalocaris (törölt) 2014.02.06. 21:44:27
jézushka 2014.02.06. 21:46:27
AtiSnatch 2014.02.06. 21:46:36
Black Hole 2014.02.06. 21:49:00
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 21:54:44
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 21:59:31
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 22:01:00
Álljon! Állni JÓ!"
:)) Bepisilek.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.06. 22:01:58
A rendes postás hozza.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 22:12:59
Meg vannak ugye állásajánlatok, pl. a terpesz.
Na ló éjt.
helianthus 2014.02.06. 22:16:11
Gyüjtőjegyes 2014.02.06. 22:17:06
1:
A sima ajánlott és a sima tértivevényes ajánlott csak egy "körös", soha, soha, soha nem volt annak második kézbesítése. Aminek van, az a hivatalos irat, máshogy is néz ki a tértivevénye.
2:
Eddig 195 Ft volt a másodszori kézbesítés díja, ez január 1től lett 204 Ft.
3:
ColT: Ahogy már egyszer írtam:
Külföldről, ha sima levélként adják fel, akkor, ha befér a postaládába, akkor azt oda dobják be, ha nem fér be, akkor vagy megpróbálja a kézbesítő felvinni (jófejségből! Elég értesíteni is!), vagy simán értesítőt hagy hátra.
Külföldi ajánlott küldeménynél (azaz "tételes") azok a szabályok, mit a belföldi ajánlottnál (azaz értesítő bedobása sikertelen kézbesítés után).
4:
Réges régen az ajánlott levelet be lehetett dobni a postaládába, tértivevényest viszont akkor se. Tanuljunk már meg a kettő között különbséget tenni, kéremszépen :)
Most egy salátaszerű papírral rohangálunk, amire még egy aláírást kérünk. Ha senki sincs otthon, azon jelöljük, hogy "kézbesítés megpróbálva". Régen nem írtuk alá az ügyfélnek (akármennyire is erre gyanakodik, szánalmas rágalmazással...), hanem a sima ajánlottnál azt írtuk a "kézbesítés megpróbálva" helyett, hogy "postaládába kézbesítve".
Posztoló kétszeresen mea culpázhat, hiszen toszságokat állít a levelében.
Viszont én meg a lusta kolléga nevében elnézést kérek. Nem mentség, de ha a járás nagy (értsd: 100 fölötti ajánlott mennyiség, kb 70 különböző címhellyel), és a végén elfáradt a szerencsétlen, vagy kezdő, akinek este 6-ig be kell érni, ez nagy járásban esélytelen, pedig reggel 7kor kezd, utána míg bent leszámol, az +2 óra... tehát ha túl nagy a járás, akkor muszáj értesítőznie. Pár nap múlva visszakerül oda a törzs és máris nem lesz élből leértesítőzve a kedves ügyfél.
Ha törzs csinálta, akkor elnézést kérek, lusta disznóknak nincs helye a postán.
Összegezve:
Posztoló tudatlan, rosszindulatú tapló.
Postás vagy kezdő, vagy szánalmas lusta dög.
helianthus 2014.02.06. 22:18:41
igi1 2014.02.06. 22:24:39
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 22:25:38
Vagy ez a péntek előszele?
helianthus 2014.02.06. 22:26:08
Akkor mesélj az ajánlott levél eltűnésről. Meg nem kapják, vissza nem érkezik. Ezt hogy?
igi1 2014.02.06. 22:26:27
Pedig fordítva kéne máma!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 22:27:27
Én melléd bújok.
@igi1:
Mit hoztá, szivem?
Black Hole 2014.02.06. 22:27:32
igi1 2014.02.06. 22:27:48
igi1 2014.02.06. 22:28:47
www.fourmilab.ch/images/animal_magnetism/herisson.html
Black Hole 2014.02.06. 22:29:49
helianthus 2014.02.06. 22:30:27
@Black Hole: mondjam neked? ;)
igi1 2014.02.06. 22:31:08
téged meg hamarost úgyis meglátogatlak :P
Black Hole 2014.02.06. 22:36:20
Black Hole 2014.02.06. 22:37:44
helianthus 2014.02.06. 22:39:09
Ha szívet kap, akkor jól is sikerült? :)
helianthus 2014.02.06. 22:41:52
Atörökk 2014.02.06. 22:42:28
Müfasznak iszol fényes délbe, ha nem bírod? :D
helianthus 2014.02.06. 22:45:27
Black Hole 2014.02.06. 22:47:43
Atörökk 2014.02.06. 22:48:21
Remélem, semmi nem akadáJoz meg benne ;)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 22:49:24
Tankesün!
Ma illyen lírai este van?
Hónap őéntek!44!
@helianthus:
Én-e?
Mitől féjjek?
Atörökk 2014.02.06. 22:49:42
Ez nem kívánságműsor, nem így működik:
Szívecském, te MOST el szeretnél utazni meglátogatni édesanyádat!
Na:D
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 22:51:19
Akkor modd asztat, hogy bassza meg a jegesmedve!
helianthus 2014.02.06. 22:54:14
Atörökk 2014.02.06. 22:56:32
Mér' mongya aszt? Akkó' nem lesz szomjas?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 22:59:19
Má mér kelllene félnem?
Megerőszakolsz, vagy mi:
@atörökk:
Akkó erre igyunk!44%
helianthus 2014.02.06. 22:59:34
Atörökk 2014.02.06. 23:01:48
Jó. Aztán meg arra is!
@helianthus:
Vagy valahogy így. A lényeg, férfijasanhatározottan ;)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 23:05:36
Minden irányba inni kell.
Az úgy egésséges.
@helianthus:
Te mit ittál?
helianthus 2014.02.06. 23:07:05
Atörökk 2014.02.06. 23:07:26
Jaja. Iszunk a Szerjózsa minden irányába'!
Black Hole 2014.02.06. 23:17:25
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 23:22:46
Erőszak nem a műfajom.
Ha szerecc, tiszta szívből, ám legyen.
De ilyen má nincs.
Uhhogy rakenroll!%!!
youtu.be/gEPmA3USJdI
@atörökk:
Azé asztat elárulom, hogy ma csütörtök van. Hónap lesz péntek.
igi1 2014.02.06. 23:22:47
Black Hole 2014.02.06. 23:24:57
igi1 2014.02.06. 23:30:33
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 23:52:04
Nem hát, persze.
Én tengeraéattjárót használok.
Meg ac/dc-t.
Pl itt-e:
www.youtube.com/watch?v=Qw3irJEapM4
AtiSnatch 2014.02.06. 23:56:01
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.07. 00:04:27
Csütörtök vót, vazze!
őA homár is bedólt.
Mi kell méd a péntekhez?
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2014.02.07. 00:08:46
Budakeszin lájtosabb a helyzet, de csak azért, mert kevesebben vagyunk. Egyébként itt is az dívik, hogy egyszerre csak egy ablaknál tudnak levelet kiadni. Pedig most már minden számítógépen megy náluk is.
A legjobb az, hogy a postai átvételt szigorúbb feltételekhez kötik, mint a kézbesítőtől valót. Ez főleg céges címzésnél bukik ki. Láttam olyat, hogy a cégtulajdonos(!) nem tudta átvenni a céges levelet, mert nem voltak meg a megfelelő papírok hozzá, és az volt végül a megoldás, hogy kikézbesítik újra, és a kézbesítőtől már átveheti gond nélkül.
A második kézbesítés meg mindig is fizetős volt. A kézbesítőnek is kell élnie valamiból. Ha a feladó kéri, hogy kétszer kíséreljék meg a kézbesítést, ő is felárat fizet.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 00:43:35
Persze. Ha a címzettnek megjelölt címen veszik át, az jobb, mintha akárki jelentkezik érte a postán.
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 06:10:13
Ezt a 205 Ft-ot nem mi kapjuk, hanem este le kell vele számolnunk, lenyeli a posta, tehát nem a kézbesítő díja...:)
Ötszáz amúgyis sok jattnak szerintem, én kevesebbnek is pont úgy örülök mindig (ugyanis olyan járásban vagyok, ahol ez egyáltalán nem szokás), és más kolléga is.
Szerencsére egyre szigorúbb a vezetőségünk és a nagyon silány emberkéket szépen kipenderítik.
De gondolj bele egy picit. Ha ingyenes lenne, minden lusta ember ezzel élne. Mi meg nem 100+ ajánlottal mennénk ki (+ sima levelek + szórólapok, amiért szintén nem kapunk semmit), hanem 400+-al...
@helianthus:
Ajánlott küldemény pár féle módon eltűnhet...
Pl:
Eltűnhet két postahivatal között átszállításkor. Erről a postahivatalok tehetnek.
Eltűnhet a letétben, mert elkavarja valaki. Erről az adott postahivatal és a letéltben dolgozók tehetnek.
Elhagyhatja a kézbesítő. (pl a teletömött táskából kirántja a többivel együtt és nem veszi észre, vagy fszomtudja... nincs rá mentség)
Ha a harmadik eset áll fent, akkor a kézbesítőlistáról ez kiderül még aznap bent a leszámoláskor, és a kézbesítő jutalma egy szép jegyzőkönyv, egy vezetői levél, valamint a levél feladási értékének ötvenkétszeresét ki kell fizetnie, és ugrik a negyedéves ösztönző is. Az új rendszer nem tudja nyomonkövetni a címzettet (a régi tudta, de drágább volt), emiatt ha eltűnik a levél, akkor gáz van...
Részemről, több éves postai pályafutásom alatt, egyetlen alkalommal se (még tanulóként se) hagytam el semmit, nem is áll szándékomban elkezdeni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 06:22:00
Külföldről, ha sima levélként adják fel, akkor, ha befér a postaládába, akkor azt oda dobják be"
Amik nekem jönnek, annak nagy része bfér, mégis hol értesítő, hol bedobják, hol felhozzák. Általánam nem vagyok otthon nap közben, mégis volt már hogy felhozták, volt hogy nem :D
Ez addig nem para, amíg a posta mellett lakom, de erre azért nem lehet építeni.
Másik kedvencem az előző napi értesítős cucc, amit másnap reggel nem lehet átvenni... :D (Tudom, hogy miért, csak attól még gáz.)
" Régen nem írtuk alá az ügyfélnek (akármennyire is erre gyanakodik, szánalmas rágalmazással...), "
Mondjuk te nem. Nem kevés posta van, nem kevés dolgozóval.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 06:29:56
Illetve az eltűnésnek kihagytad egy módját, amikor lenyúlja valaki. Tegyük fel, nem a kézbesítő.
Szerencsére az egyre ritkább.
(Volt már, hogy aPosta csomagkövető rendszereében csak annyi volt, hogy felvették a xy postahivatalban, aztán cucc sehol... És nem 1db papírlap volt benne, csak a barom feladó nem kért rá biztosítást :D
Másik, nemrég két ilyen esetem volt, hogy a címzett nem kapott értesítőt, az ajánlott küldemény meg ott várt a postán. Ha nem hívom fel a postahivatalt, sosem derül ki, és szépen visszakapom.
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 06:35:03
Akkor arra a külföldi anomáliára, amit tapasztalsz, nem tudok mit írni, bocsi a kolléga miatt :)
Van még olyan posta, ahol aznap átveheted a leveled, de többségben nem. Te tudod miért, de leírom, hátha más tanul belőle.
Mivel a nagyobb postákon megváltoztatták a leszámolás rendjét, emiatt délután úgynevezett "hátravont leszámolás" zajlik. Ezt úgy kell érteni, hogy mikor beesik a kézbesítő a postájára, a lista alapján összerakja a letélre szánt leveleket, a visszajövő tértivevényeket, összeadja egy nyomtatós számológéppel a kiadott utalványokat, és összerakja egy szép nagy csomagba az egészet. Fogja a maradék pénzét (kivonja belőle az esetleges jattját), és elballag vele a főpénztárba, ott leadja, majd az anyagát leadja egy másik helyen, ahol aztán az ott dolgozó nekiesik, lehúzva a kézbesítőre rögzített dolgokat (visszajövő levelek, tértivevények, a lista alapján átvett sima ajánlottak), utána ezt az egész vackot leadják a letéti osztálynak, ahol felrögzítik maguknak másnap reggelre. Előbb nem is tudnák, mert mire a kézbesítő és a leszámolást végző végez, máris 6-7 óra van, akkor is, ha a kézbesítő korán (3-4) végez kint.
Régen annyiban volt másabb, hogy csak összerakta a leszámolni való anyagát, az lement a letétbe, ott csinálták meg a leszámolást.
Több ember nem lett a postán ettől, a letétről hoztak fel embereket, ott emiatt kevesebben dolgoznak.
Na most elfele, várnak a levelek :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 06:54:20
Hogy kivel, mikor, hogyan számolnak le, az nem tartozik rám.
"Akkor arra a külföldi anomáliára, amit tapasztalsz, nem tudok mit írni, bocsi a kolléga miatt :)"
Ezt mondtam,,, Te normálisan végzed a dolgod, de nem minden kollega :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 06:56:26
www.facebook.com/photo.php?fbid=727616173938050&set=a.252840271415645.69152.138994429466897&type=1&theater
@Gyüjtőjegyes:
Ja, az az érdekes, hogy ez a bedobós dolog független attól, hogy ki hozza ki. :D
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 07:11:05
Levélért nem adok a postásnak jattot, csak ha valami különlegeset csinál vele, mondjuk kibonthatom átvétel előtt az ajánlottat, hátha nem is akarom átvenni. Küldemények néha megsérülnek, ilyen az élet.
De minden év januárban kap párezer forintot.
Jó munkát!
AtiSnatch 2014.02.07. 07:17:09
helianthus 2014.02.07. 07:49:13
Jó reggelt mellesleg!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 07:56:27
helianthus 2014.02.07. 07:56:38
Mondjuk fűszoknyában hozza ki. Akkor odadobsz neki egy leköpött húszast: - Ezért táncolj hajnalig!
:D
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.02.07. 07:56:54
eloszor nem fogja erteni
masodszor kihivja rad a mentoket
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.02.07. 07:58:28
ha nem is mentok
kis szanatoruium
sopron
ilyesmi
jottesz
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:03:50
helianthus 2014.02.07. 08:06:11
De ilyen má nincs."
De van. Miért ne lenne? ;)
Téged még nem szerettek így?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:06:11
Te hülye vagy. Én megbecsülök minden dolgozót az utcaseprőtől a vezérigazgatóig.
Feltéve persze, hogy nem buta és rosszindulatú, mint a Növény.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:07:18
Ez ilyen halálsikoly nálad?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 08:08:56
helianthus 2014.02.07. 08:09:00
:D
Akkor legyen az, hogy kávét is hoz a levél mellé?
Hmmm?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:11:24
De igenis tehet. Én például hülye vagyok a kvantumfizikához, mégse próbálok úgy tenni mint a Növény, hogy baromságokat mondok, mintha legjobban értenék hozzá. Vagy megtanulom, vagy kussolok.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 08:11:39
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:13:28
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 08:14:36
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 08:16:51
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:18:26
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:22:33
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 08:25:37
monnyuk ez csak mostanában ilyen fontos dolog, régen leszarták az egész témát, az ilyenek voltak a falubolondjai mindenki szórakoztatására oszt pont.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:26:39
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:30:36
Hát ha Vácról átrepül Tampába, attól még nem lesz világotlátott, legfeljebb már két falut látott.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 08:31:39
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:31:59
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 08:41:30
index.hu/kultur/2014/02/07/megtalaltak_az_elrabolt_stradivarit/
Manyecska 2014.02.07. 08:54:20
:P
én a pasim szerint belül vagyok szőke, ehh:D
AtiSnatch 2014.02.07. 08:54:36
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.07. 09:14:24
Pénteken?
neet 2014.02.07. 09:24:48
de nem volt rajta telószám...
Manyecska 2014.02.07. 09:35:56
Szóval nem értem..és ez 2 éve volt!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 09:40:49
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 09:45:16
A Totalcaron a tegnapelőtti büntis postban egyesek tagadták, hogy ilyen létezik :D
Manyecska 2014.02.07. 09:46:00
Manyecska 2014.02.07. 09:53:10
VT Man 2014.02.07. 09:54:14
"Úgyhogy ehhez jobb, ha hozzászoktok, mert ahogy látom, páran felmondtak inkább a postánál, mintsem maradjanak havi 40.000 ft-ért kézbesíteni. "
Végre néhány gerinces magyar!
40 ezernél még a közmunka is többet ad, és ott még dolgozni se nagyon kell.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 09:59:31
@VT Man: Hát a franc tudja, én rendszeresen találkozom az utcát takarító közmunkásokkal, azért hóban-fagyban nem kellemes. Mondjuk a postás is kint mászkál persze.
igi1 2014.02.07. 10:04:39
igi1 2014.02.07. 10:05:54
Bilok 2014.02.07. 10:13:40
Örülök, hogy megértetted a lényeget. Akkor még egyszer: 1. otthon vagyok 2. a postás b_szik átadni az ajánlott levelemet 3. örüljek, hogy egy telefon és plusz pénz után megint kihozza??!!
És arra mi a garancia, hogy a következő alkalommal otthon leszek? És arra, hogy ha éppen otthon vagyok, akkor veszi a fáradtságot, hogy átadja, ahelyett, hogy megint visszaviszi?
Manyecska 2014.02.07. 10:23:36
Otthon most a kéményseprők mérnek épp, mosógépesek is 30E-ér cserélnek egy szimeringet:(:D..a legjobban a kutya szórakozik állítólag hordja a játékát folyamatosan nekik:P:DDD....
_parmenion_ 2014.02.07. 10:29:05
Először is köszönöm, hogy bepillantást engedsz a postázás rejtelmeibe! Ez egyrészt érdekes, másrészt sok mindent megmagyaráz, hogy mi miért úgy van, ahogy..
Viszont szerintem a posta le van maradva egy pár évvel vagy évtizeddel.
Csak azért, mert amióta Budapesten lakom, 5 éve, társasházban, még nem volt olyan, hogy találkoztam volna a postással (de egyszer szabin voltam, és mentem a boltba, de akkor épp nem hozott nekem semmit). Biztos nagyon hasonló az időbeosztásunk, mert ő akkor dolgozik, amikor én is. :)
Arra gondolok, hogy mikor lesz olyan, hogy mondjuk értesítést kapok e-mailben vagy sms-ben arról, hogy jött (jönni fog) valami olyan csomag, ajánlott levél, stb, amihez kell a közreműködésem. És akkor bepipálom, hogy jöjjön reggel 8 előtt, vagy jöjjön este 6 után, vagy melyik nap, vagy bemegyek érte. Ez tetszene, és fizetnék is érte.
De így random időközönként mehetek be a postára sorban állni, egyenként 3/4 óra időveszteséggel, egy egyébként már kifizetett szolgáltatásért.
Belátom, egyedül vagyok ezzel a problémával, miattam nem fog megváltozni a rendszer. :)
Bilok 2014.02.07. 10:33:18
"A sima ajánlott és a sima tértivevényes ajánlott csak egy "körös", soha, soha, soha nem volt annak második kézbesítése. Aminek van, az a hivatalos irat, máshogy is néz ki a tértivevénye."
Ilyen egy "köröst" még soha életemben nem kaptam, de elhiszem. Az egyik mea culpa jogos.
"Ha senki sincs otthon, azon jelöljük, hogy "kézbesítés megpróbálva"."
Ha otthon van, akkor is. Elhiszem, hogy Te nem csinálod, de több kerületben is laktam már, hidd el, hogy mindenhol jártam így, sajnos ez egy bevett gyakorlat. Vagy az összes lakcímem ugyanahhoz a kézbesítőhöz tartozott, de ez nem túl valószínű.
És egy tegnapi (tényleg megtörtént!) eset, gondoltam is, hogy beküldöm a posthoz frissítésnek:
anyósom az udvaron tett-vett, kb. 3 méterre a postaládájuktól. Jött a postás, köszöntek egymásnak, a postás bedobott valamit a ládába. Anyós végzett a dolgával, nézi, mit dobott be a postás, nem fogod kitalálni: egy ajánlott küldemény értesítője volt. És nem volt képes odaadni! Persze kivitetheti plusz pénzért megint, ha akarja. Most komolyan, mi a krvaanyjukat képzelnek ezek magukról? És ezek után ne lásson az ember összefüggést az ilyenek között?
Üdv. a posztoló
Bilok 2014.02.07. 10:40:22
:) Akkor jó, megnyugodtam. :) Szívesen fizetnék dupla árat is, ha lenne olyan opció, hogy ne csak a levelet hozza, hanem azt is, aki ezt a rendszert kitalálta. :)
Manyecska 2014.02.07. 11:03:45
helianthus 2014.02.07. 11:14:45
Bilok 2014.02.07. 11:34:06
A tegnapi 16:33-asodhoz még annyit, hogy az ilyen eseteket én is szívesen jelezném hivatalosan is valahol, de a postás jó eséllyel nem fogja megerősíteni, hogy tényleg otthon voltam, csak b_szott becsengetni, más esélyem meg nincs a bizonyításra.
Atörökk 2014.02.07. 11:40:19
helianthus 2014.02.07. 11:48:58
Bilok 2014.02.07. 12:13:38
helianthus 2014.02.07. 13:19:09
belgabela 2014.02.07. 14:49:19
Vajon a kuncsftnak honnan kéne tudnai a ti vevőellenes szabályaitokat? Nem inkább normális, emberi szabályok kellennek (persze a monopólium nem engedi), ha már több mit ötszázat elkértek egy tértivevényesért? Szerintem amint hivatalos levelet is könnyen lehet neten küldni, a postának annyi lesz. És meg is érdemli.
belgabela 2014.02.07. 14:50:30
belgabela 2014.02.07. 14:52:54
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 15:04:24
@Bilok: Már csak a következő 4 szavas mondatot kellett volna elolvasnod, és megspórolsz magadnak egy pár sor teljesen felesleges írást.
AnnaKarenina 2014.02.07. 15:24:12
Rá is van írva az értesítőre, hogy másodszori kézbesítésért milyen telefonszámon kell időpontot egyeztetni és a postásnak majd kifizetni a díjat. A postás még annyival egészítette ki az infót, hogy díjmentes másodszori kézbesítés csak "hivatalos" szervek leveleinél van (bíróság, önkormányzat), de pl. az önkormányzat által kibocsátott parkolási matrica másodszori kézbesítése mégsem díjmentes, mert egy önkormányzati cég a feladó, és az ezek szerint már nem hivatalos. :)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 15:28:12
"Megállapítottuk, hogy a küldeményt munkatársunk szabálytalanul, nem a címhelyen, jogosulatlan átvevőnek adta át."
Másik példa is volt nemrég, ott a csomagot a postán nem a címzet vehette át.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 15:30:42
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2014.02.07. 15:41:00
Atörökk 2014.02.07. 15:52:18
Nemrég simán megcsinálták ismerőssel, hogy az ő nevére szóló csomagot egy másik, ugyan olyan nevűnek vittek ki, aki kb. 3 utcával arrébb lakott.Ja, ismerősöm nem két hete költözött oda, ahol lakik, tehát ismeri a postát.
A vége az lett, kiderítette mi történt, és Ő MENT El a téves címzetthez elhozni a csomagját.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 15:59:47
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.07. 16:03:41
...átveheti Savanyáéknál, a Betyárkörte utcába',
esef 2014.02.07. 16:05:45
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.07. 16:08:52
Hegedűѕ Péter 2014.02.07. 16:45:40
█░░ ▀▀█ █▄▄█ █▀▄
▀▀▀ ▀▀▀ ▀░░▀ ▀░▀
█▀▀█ ▀▀█
█▄▄█ ▄▀░
▀░░▀ ▀▀▀
░█▀▀█ ▀▀█▀▀ ▒█░░▒█ █ █ █
▒█▄▄█ ░▒█░░ ░▒█▒█░ ▀ ▀ ▀
▒█░▒█ ░▒█░░ ░░▀▄▀░ ▄ ▄ ▄
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 17:00:33
@Peti817172M:
Kedves Kolléga! Budakeszi kisebb, mint ahol én dolgozom (nem merem leírni, ha kiderítik a személyem, a "posta titoktartási kötelezettségem megszegése miatt" azonnal felmondanának.
Kérdezz rá a csoportvezetőidél, mit jelent a "hátravont leszámolás". Rossz móka...:)
@atpijkamo:
Erre egy "magyarázatot" tudtam kiagyalni (természetesen nem elfogadható, nem mentség).
Egy kisegítő (azaz tanuló) kézbesítő járt ott. Szerencsétlenek annyira be vannak táblázva, hogy mennek, mint a gép, nem olvasnak semmit (hiszen a törzs rakta össze nekik, vagy a törzs társa, ha a törzs szabin van), és teszem azt, XY utca 5-öt YX utca 5-nek nézte (főleg, ha a járásban sok hasonló házszám van, pl XY út 5, YX út, 5 ZX út 5, stb.). A kérdéses kisegítő már tuti nem lesz törzs, mert kirúgják, a kérdéses törzset meg megbüntetik (sőt, előfordult már hogy a kisegítő miatt rúgták ki a törzset, aki amúgyis rettenetes gyatra munkát végzett. Nem kár érte).
Tehát, szar kézbesítőkről szól a fáma ilyenkor.
A csomagosnál a csomagkiadó cseszte el,de a kézbesítő a ludas, ha rossz helyre értesít... remélem, már nincs a köreinkben...
@belgabela:
Először is, fogalmad se lehet róla, mire vittem eddig, és miért kézbesítősködöm. Legyen elég, hogy finoman szólva túlképzett vagyok ehhez a szakmához, de sajnos nincs időm elmenni egy rendes interjúra se, megtakarítani ennyiből meg nem lehet, hogy 1-2 hónapig várjak, míg máshol kellenék...
A kuncsaftoknak ott van a kihelyezett ÁSZF, minden hivatalban, jópár példányban. Ezenfelül, ha valami változás áll be, akkor arról külön értesítik az ügyfeleket (kiragasztják magát a változást, csak el kéne olvasni).
Nincs kedve az ügyfélnek elolvasni az ÁSZF-t? Ez olyan, mint mikor a telepített programnál nem olvasod el, csak klikkelsz az Agreed-ra...:) Csak nehogy a szádat egy kínai seggéhez varrják, mert elfogadtad ezt a feltételt (lásd South Park idevágó epizódját).
A kézbesítő tehet a legkevésbé arról, mi áll az ÁSZF-ben. Ha azzal gondod van, tarthatsz szeánszt bármely postavezetővel és postaigazgatóval. Le fogja szarni. Minket is leszar, hiába jelezzük a panaszokat felé...
A nagy arcra meg: Te el tudod mondani magadról, hogy soha, soha, de tényleg SOHA nem hibáztál még a munkádban? Én el, és mivel minden tevékenységem könyvelve van, ezzel mindenki más is tisztában van. Az ügyfeleim kedvelnek is...:)
@helianthus:
Meg fogsz lepődni, de én magam is támogatnám az írásos panasz tételét. Kár, hogy már késő és békés úton megoldódott az egész. Ez a kézbesítő jópár fontos szabályt rúgott fel.
Értesítőt TILOS előre megírni, azt minden esetben a címhelyen kell.
Bármit, azaz BÁRMILYEN küldeményt bent hagyni hatványozottan TILOS.
Ezekért a hibákért ki kéne rúgni a barmot...
@Bilok:
Ismétlem, a kézbesítő egy forintot nem kap az ismételt kézbesítési díjból, azzal délután el kell, hogy számoljon, leadja a pénztárban, fizetésében se jelenik meg. Az a posta kis extra bevétele.
Utasításban viszont nem szerepel és szerepelhet, hogy erre menjen ki a játék.
Kérlek, tegyél állandó panaszt a hanyag, lusta kollégák ellen! Ki kéne gyomlálni az állományt...
@ColT:
A "hátravont leszámolásnál" másnap már felveheted a küldeményt. Egy esetben veheted csak fel később, ha "idegen hivatal"-ba küldik. Az én járásomban egy másik postahivatal van megjelölve, mint ahonnan indulok és visszamegyek, mert az a posta nem alkalmaz kézbesítőket. Nekem be kell érnem legkésőbb 5-re és el kell készülnöm este 6-ra az egész leszámolással, hiszen az utolsó átszállítás este 7-kor megy. Ha elkésnék, akkor az idegen hivatal csak másnap délben kapná meg az ajánlottakat, nem reggel.
Az, hogy a kézbesítőd kötcsög, nagyon sajnálatos :( Neked is javaslom a panasztételt.
Nemtudommiért nem engedi linkelni... de:
"helianthus 2014.02.07. 07:49:13
@Gyüjtőjegyes: igazàn megnyugtató, hogy biztonságban van a cucc. Sokra megyünk vele, hogy a kézbesítőt megbüntetik. Ilyenkor egy értesítès a feladónak, hogy bocsi elhagytuk a leveled?
Jó reggelt mellesleg!"
Elméletileg megy értesítés a feladónak, hogy komoly eltosztás van. De, ahogy a vezetőséget ismerem, a postai rendszerben (az ocsóban) nemhogy a címzett nem szerepel, szerintem a feladó sem... tehát a kérdésedre nem tudok olyan választ adni, ami kielégítő lenne, bocsi.
@VT Man:
Azért picit többet keresünk, mint 40 000, egész pontosan netto 80 000 körül (túlórák, stb), na meg persze a jatt, ha már éppen van...
@igi1:
A talpas postások (legalábbis nálunk! És egy másik központi hivatalban) sima, közönséges határozatlan idejű szerződésben állnak, nem megbízásiban, se magánvállalkozóban. Előfordul 1-2, de tényleg csak 1-2 (én személy szerint egyetlen egyről hallottam, pedig vagyunk vagy 180-an...)
Végezetül:
Egy kézbesítő munkarendje:
6:30 (korábban kell pedig) beérkezés
9:00-11:00 kiindulás (függ, ki milyen gyorsan rakja össze az anyagot)
XX:xx (azaz amíg beérkezik)
+1 óra leszámolás
Azért hozható az átlag 8 óra, de inkább 10.
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 17:01:38
MASSZÍV WALL OF TEXT... ki olvassa el?:)
FDToth 2014.02.07. 17:05:54
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 17:06:19
Ha meg valami fasz azt mondja, hogy semmire nem vitted az életben, arra ne hallgass, mert pont ő nem vitte semmire. Ezek csak ilyen trollok.
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 17:15:03
Akasztják a hóhért... holnap mehetek be egy hivatalos küldeményért. Én egy másik hivatalban dolgozom, mint ahol lakok, emiatt nem tudja a kolléga a kezembe adni a levelem...:) Természetesen ilyenkor ha egyenruhában megyek, akkor se jutok előbbre (meg is szólnám a kiadó kollégát, ha emiatt előrehívnának, megelőzve a többi embert).
@atpijkamo:
Köszi :)
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 17:20:15
Helyesen tetted!
Persze, hogy félti, ő se tud jobban megtakarítani, mint én. Fenyíteni kell őket (minket), ha lusták (vagyunk).
Egy ilyen panasz egy vezetői levél. Senki se kap második levelet, ugyanis előbb mondanak fel neki emiatt. Kisebb stiklikért nem jár még vezetői levél élből, csak 2-3 után.
Ismétlem, mindenkinek ezt ajánlom!
Sajnos rettenetes a kézbesítői állomány, kb 80% a lusta disznó szintjét se üti meg, a maradék 20% meg vagy idő előtt kikészül lelkileg és/vagy fizikailag (azért 20 kilós válltáskát vinni mindennap, gyalog, meg vonszolni a banyatankot vagy zsákot tele reklámmal eléggé megterheli a hátat) és lelép, vagy az egészségi állapota miatt kirúgják (tavaly 5 kézbesítő bukott meg az éves orvosi alkalmassági teszten. Anélkül meg azonnal lapát, szó nélkül. Újak nincsenek helyettük, a társuk visz 2 járást így...)
Atörökk 2014.02.07. 17:31:40
Hát, nettó 80.000-ért azt csodálom, hogy egyáltalán találnak még embert. Másfelől meg a 80.000 is a nullánál pont 80.000-rel több... Azért valahol nagyon szomorú ez.
Bilok 2014.02.07. 17:33:14
"Rá szokták írni, hogy vagy bemész, vagy megkísérlik kihozni ekkor meg ekkor."
Igen, csak pont az volt a helyzet, hogy akkor voltam otthon, amikorra vártuk a levelet. Ha le is írja előre, hogy mikor hozza megint, akkor már nem biztos, hogy lesz még egy napom arra, hogy otthon várjam a postást. És mi a garancia arra, hogy másodjára már nem lesz lusta becsengetni, és nem csak egy értesítőt dob be megint?
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 17:44:24
Ez úgy nettó 80, hogy rajta van +10 000 bruttó nyelvvizsgapótlék és főiskolai végzettségi pótlék... szóval ezek nélkül még gyászosabb... de nekem kb ennyi a havi kiadásom. Örülnék, ha ennyit keresnék egy nekem jobban fekvő állásban, de most jelenleg ez van.
@Bilok:
Az "újboli kézbesítésre kiküldött küldemények" másként vannak rögzítve, szigorúbban ellenőrzik, és ha ezt lustázza el a disznaja, akkor azért nagyon csúnya szankciók jönnek.
Általában azt szoktuk ráírni az értesítőre, hogy 10-17 között jövünk. Ennél pontosabbat nem tudunk mondani, mert függ, hogy előtted mennyi levél/utalvány/szóróanyag van nála. Ha a járás elején vagy, akkor számíthatsz a 12 előtti érkezésre, ha a végén, akkor a 15 környékire.
Egy minimális körüljárás:
Csípd el a frakkját, kérd el a mobilszámát, és ha tudván tudod, hogy jönni fog ajánlottad (hivatalos másodszori, vagy akármi), hívd fel 9 után (előtte nem biztos, hogy fel tudja venni, pénzosztás alatt még a levegővétel is tilos), hogy "na köcsög, mikor gyüssz?", megmondja és viszi neked.
Idővel még az is előfordulhat, hogy ő maga a saját kontójára felhív, hogy van leveled (én már szoktam így tenni, akkor is, ha tudom, hogy az ügyfél "nem hálás". Jobb nekem egy békés, de nem jutalmazó ügyfél, mint egy haragos, aki azt lesi, hogy rúgathat ki...:) ), persze ehhez idő kell (nem, nem pénz).
Alternatív megoldás:
Felhívod reggel 8-9 körül a postahivatalod, kéred, hogy kapcsolják a kézbesítőosztályt, ott a csoportvezetőtől kéred (utca-házszám szerint) a kézbesítődet, és fél percen belül előkerítik, és akkor meg tudja mondani.
Jobb ötletem nincs :)
Bilok 2014.02.07. 17:46:35
Eszembe se jutott, hogy a második kihozásért a postás teszi zsebre a pénzt. Amin elgondolkodtam: az olyan leveleknél, ahol lehet pénzt kérni a második kézbesítésért, azoknal meg se próbálják elsőre átadni. Csak a mi családunk kétszer futott bele ilyenbe a héten, és ahogy olvasom a hozzászólásokat, a kommentelők közül is sokan jártak már így. Ezért gondolom, hogy több lehet ez véletlennél, és még ha nem is feltétlenül megy ez mindenhol, szerintem érthető, ha azt gondolom, hogy lehetnek olyan posták, ahol ezt a módszert egy lehetséges bevételi forrásnak tekintik. A posták többsége már így is úgy néz ki, mint valami kirakodóvásár, elég látványos, hogy minden létező módon próbálják kiegészíteni a csökkenő bevételeket. Egy ilyen kézenfekvő megoldás szerintem nem csak nekem jutna eszembe.
Egyébként értékelem a hozzászólásaidat, jó a másik oldalt is hallani.
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 17:47:38
Mára elfele, jó hétvégét :)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 17:55:21
Gyüjtőjegyes 2014.02.07. 17:55:26
Szégyenlem magam a kolléga helyében is.
Írhatnék a zsibvásárral kapcsoaltban (kézbesítő is mobil bolhapiac, vezetői elvárások miatt), de nem hiszem, hogy tehetném, cégtitok miatt (vagy mi a szösz).
Elég annyit mondanom, hogy nem viccből tukmálják a sorsjegyet/biztosítást/újságot az ajtód előtt.
Bilok 2014.02.07. 18:13:19
"Az "újboli kézbesítésre kiküldött küldemények" másként vannak rögzítve, szigorúbban ellenőrzik, és ha ezt lustázza el a disznaja, akkor azért nagyon csúnya szankciók jönnek."
Kivéve, ha tudja, hogy az adott postahivatal részéről ez egy elvárt módja a bevételnövelésnek, és pont hogy nem büntetést, hanem vállveregetést kap érte. (Még egyszer mondom: nem tudok ilyenről, csak találgatok, miért találkozam ennyire hasonló esetekkel a héten.) Részemről továbbra is hinni fogok sz összeesküvés-elméletekben. :)
Én se leszek már gép előtt, úgyhogy jó hétvégét neked is és a többi kommentelőnek is.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.07. 18:18:36
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.07. 18:19:59
Gáborom 2014.02.07. 19:35:32
Hivatalos iratot,üzleti csomagot kell kétszer megkísérelni kézbesíteni.
Ajánlott levelet, akár tértivevényes akár nem, csak egyszer kell.
Jűlius 1-től nem lehet bedobni postaládába, korábban lehetett, mert az eredeti "nem lehet" szabály nem tetszett pár nagy hangú ügyfélnek, ezért megváltoztatták arra,hogy lehet. Ez viszont nem mindig jó, úgyhogy visszatértünk az eredeti és jó szabályhoz.
A nem hivatalos iratot is ki lehet vinni újra ha a címzett ezt kéri, ennek díja van, azaz fizetős szolgáltatás. ( Igen, a többi sem ingyenes,csak azt feladáskor fizetik ki)
Ha a postás csak értesítőt hagy hátra, pedig 1000% hogy volt otthon valaki,aki épp nem szaladt le a boltba, nem aludt, nem fürdött, nem volt belőve, szóval ha tényleg lusta volt a postás, akkor kéretik panaszt tenni szíveskedni...
Szóval csak a hivatalos iratot viszik másodjára, 5 munkanappal az elsődjére után. Üzleti csomagnál ez következő munkanap történik meg.
Végül: a 80 Ft-os bélyeg 80Ft-ba kerül.
( Még mielőtt valaki megkérdezi )
Csók mindenkinek!
Nick-Name 2014.02.07. 19:58:53
Nick-Name 2014.02.07. 20:02:55
Syaray Attila 2014.02.07. 20:08:06
▒█░░░ ▒█▀▀▀ ▒█▒█▒█ ▒█░▒█ ░▒█▒█░ ▒█▄▄█ ▒█░
▒█▄▄█ ▒█▄▄▄ ▒█░░▀█ ▒█▄▄▀ ░░▀▄▀░ ▒█░▒█ ▄█▄
▀█▀ ▒█░░░ ▒█▀▀▄ ▀█▀ ▒█░▄▀ ▒█▀▀▀█
▒█░ ▒█░░░ ▒█░▒█ ▒█░ ▒█▀▄░ ▒█░░▒█
▄█▄ ▒█▄▄█ ▒█▄▄▀ ▄█▄ ▒█░▒█ ▒█▄▄▄█
___d88888888b_____d88888888b
__d88?____d88b___d88b____`88b
_d8?_________d888b_________`8b
_8b_________________________d8
_b8__________________d8888b___d8888b
__d8________________d8?__d8b_d8b__`8b
___8ba_____________d8?_____d8b_____`8b
____`8da___________8b_______________d8
______`Y8b__________d8_____________8b
________`8b__________8ba_________ad8
__________`88_____88__`8da_____ab8?
____________8b___d8_____`Y8___8Y?
_____________`b_d?________`8_8?
______________`8?__________`8?
_______________"____________"
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 21:33:58
index.hu/gazdasag/2014/02/07/csomagautomatakkal_villant_a_posta/
Black Hole 2014.02.08. 14:54:43