Tékozló Homár

Nem az eltűnő tintán múlt a választás

2014.04.07. 09:34 | jackyll | 34 komment

Martin a városi legendáknak megfelelően saját tollat vitt a szavazásra, nehogy eltűnjön az iksz, miután bedobta. A választási bizottság szerint csak a kirakott tollal lehetett szavazni, ami nyilvánvalóan nem igaz:

Voltam szavazni, Sárvár 8.választókörzetébe. Mivel számtalan forrásból kaptam, hogy mindenki saját tollal szavazzon a csalások megelőzése érdekében ezért vittem én is egy szabály kék golyóstollat. Mivel a fülkében nem volt épp hely ezért én egy erre kialakított helyen tettem az Xem (nem érdekel ha más is látja). Erre odajön hozzám a bizottság egy tagja, hogy csak az ottani tollat lehet használni.


Én ezt nem tudom mire véljem, soha sehol nem említettek ilyet sőt inkább csak az ellenkezőjét. Én erre vonatkozó információt nem találtam sehol. Az van kint, hogy tollal kell és ceruza nem jó. De az is lehet, hogy csak én vagyok tudatlan paraszt.

Viszont kérdem én ezek után, hogy mi értelme az egésznek? Ebayen 2ezer forintért lehet venni olyan tollat aminek a tintája pár óra múlva eltűnik, több országban volt már ilyen akkor itt miért nincs, illetve vajon miért zavarja őket?

Szerencsére Szily Laci kioknyomozta, hogy nem eltűnős tinta volt a tollakban, mindenki megnyugodhat, mehet vissza a tervgazdálkodásba.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.04.07. 09:41:41

sőt, nagyon előzékeny módon egy előre kitöltött szavazólapot is adnak, ha netán éppen kifogyna a ténta.

neet 2014.04.07. 09:46:42

@sugargiraffusplumps.: te meg simán átláttál a szomszédos fülkébe a hosszú nyakaddal, mi? :D

AtiSnatch 2014.04.07. 09:51:29

Cba vagy erste vagy tmobil poszt nincsen-e?

Manyecska 2014.04.07. 09:56:34

Lehet kapni kamerával felszerelt tollat is:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.04.07. 09:57:51

@neet: hát örültem ha a saját papíromat végig tuttam böngészni! meg is fordult a fejemben, hogy milyen jófajta vécépapír válhatna ebből, de uralkodtam magamon.

2014.04.07. 10:03:50

A zsindexes hisztéria folytatódik!
Eltünősek e a tinták?
Zsily kioknyomozta!
Számomra a legnagyobb röhej, hogy a hétvégén véletlenül sem (néha meg egy hétig ide sem néző) újposztfeltevő Zsekill tegnap hat óra előtt felapplikált egy választási rendet fikázó irományt.

ferand1979 2014.04.07. 10:05:07

Szavazni "elvileg" az elzárt fülkében kell, lehet, célszerű, szokás..
Na ott azzal írkafirkálsz, amivel csak akarsz... Max ha "ceruzázol" azt érvénytelenítik... De legalábbis nem fognak ott helyben megszólni, hogy ne saját íróeszközt használj...
Az, aki gizdázik, és látható módon saját tollal ikszelget, megmondja a véleményét az ott éppen teljesítő emberek, a szavazatsegítő-, szavazatszámláló bizottságról.. Ezzel jelzi feléjük, hogy nem bízik meg bennük.
Pedig szerintem már egyre kevés olyan hely van, ahol a sok tekintő szem előtt tudnának ilyet tenni, hogy más leadott szavazatát (eltűnt szavazatikszelés esetén) saját párthovatartozás szerint korrigálják..

Az, hogy a törvény kimondja, a szavazatszámlálók csak egy típusú, előre kirendelt tollat használhat, az érthető.. Mert azt követhetik, hogy azzal nem nyúl bele a szavazó által kitöltött ívbe kénye-kedve szerint.. Esetleg nem érvénytelenítheti, ha nem tetszik az, hogy kire van szavazva rajta. Nem töltheti ki, ha véletlenségből nincs rajta szavazás...
Stb.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.04.07. 10:13:35

penészes sajtos posztot akarok.

És! Nem akarok politikát!!!!!!!!!!!!!!!!
Gyűlölöm!!!!!!!!!!

2014.04.07. 10:13:41

Egyébként nem mindegy mivel írja a paraszt az ikszet? Mármint a parasztnak! Adnak tollat, nem a sajátot koptatod és bizti hogy nem eltűnős tintásat. Ott vannak a pártok megfigyelői, hogy lehet stikában firkálgatni a cédulákra?

2014.04.07. 10:15:28

@batgirl: penészes sajtos posztot akarok.

Péniszes-sajtos ? :)))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.04.07. 10:20:27

@Cicmen: most nem érdekel, gyere vissza párnap múlva.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.04.07. 10:29:19

@Lady Ann: na igen. feltéve hogy a klotyóban nyilvánítunk véleményt, khmm.

@neet: meddig vagy még büntiben? :D

Tron65 2014.04.07. 10:57:07

"Az, hogy a törvény kimondja, a szavazatszámlálók csak egy típusú, előre kirendelt tollat használhat, az érthető.. "
De nem mondja ki.
Mint ahogy azt se, hogy saját tollal nem lehet szavazni.
A bizottsági tag tévedett és hibázott.

A törvény azt mondja ki, hogy biztosítani kell
- a titkos szavazás lehetőségét (fülke)
- minden eszközt (pl.: tollat), ami a szavazáshoz kellhet

IP gyűjtögető 2014.04.07. 11:09:15

tahó-e, aki csak a mezőgazdasági foglalkozásúak (gy. k. "parasztok") szavazási szokásaival foglalkozik?
Fontos megjegyezni, a "paraszt" szó nem "mezőgazdasággal foglalkozó" értelemben való használata leginkább a (ma már szerencsére egyre kevésbé) segélyből megélő kisebbségre jellemző. Ugye, kedves Cicmen?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.04.07. 11:18:21

A törvény kimondja, hogy csak a jobbkézzel írt szavazat az érvényes.

AtiSnatch 2014.04.07. 11:22:06

@atpijkamo: na én ezé nem szavaztam!!!

Manyecska 2014.04.07. 11:22:59

@atpijkamo: és aki a farkával ikszelt? Hmmm??:)

AtiSnatch 2014.04.07. 11:30:44

@Manyecska: ott a balfaszoké nem volt jó! :D

2014.04.07. 11:42:27

@IP gyűjtögető: Te legalább tudod miről beszélsz?
Nehogy már mint nagy parasztvédő bepróbálkozz! Persze kisgazda vagy mi?

kakukk11 2014.04.07. 12:21:00

Na ez a szomorú, mindenki szavazhat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.04.07. 12:32:10

@Cicmen: @IP gyűjtögető: Tapasztalatból tudom, hogy a leginkább nemzetfenntartó foglakozási-társadalmi-szemléleti csoport tagjainak, a parasztoknak mindegy. Akiknek nagyon nem mindegy, azok a virnyákoló szocioparaziták.

neet 2014.04.07. 13:00:22

@sugargiraffusplumps.: még 2 hó. De egyáltalán nem büntifílinges :) (Najó, a sörmegvonás kicsit erős, de összességében no problem.)

Gerw 2014.04.07. 13:53:38

Én is húztam hivatalos tollal egy krikszkrakszot saját papírra és még megvan.

micsoda? 2014.04.07. 16:35:45

Édes jó Istenem, de nagy az Isten állatkertje, már ami a toll problémát, és felvetőjét illeti:)

Aureliano Buendía 2014.04.07. 17:15:49

Martin, ugye te nagyon rég nem voltál már nővel/férfival/kecskével?*

*a megfelelő rész aláhúzandó**

**csak Választás2014 tollal

Megoldó 2014.04.07. 22:42:15

Inkább azt az ellentmondást oldja fel valaki, hogy hogy lehet az hogy a nyugdíjasokon és a talpnyalókon kívül más is szavazott rájuk?
Mindenkibe belerúgtak és rájuk szavaznak?
Én akkor már inkább a csalás elméletben bízom...

Jemi 2014.04.07. 23:20:03

Sziasztok, én számláltam, és mi természetesen elfogadtuk a saját tollas kitöltési lapot. A ceruzásat nem lehet elfogadni. A szabályok úgy vannak, hogy a névjegyzék aláirása történik egy szinü tollal, ez azért van, hogy nehogy más lelkes bizottsági tag ne kezdje számlálás közben kitöltögetni..
süti beállítások módosítása