Tékozló Homár

Nem szeretik a húszezrest Cserpeséknél

2014.05.14. 11:47 | jackyll | 302 komment

Zsófi mamája nem érti, miért okoz folyamatosan problémát a kispesti Cserpes joghurtkimérésben, hogy húszezressel akar vásárolni:

A Cserpes Sajtműhely kispesti piacán található viszonteladójáról szeretnék mesélni nektek. Itthon mindenki szereti a termékeiket, mivel itt lakunk Kispesten, nem kell beutazni érte. A termékekkel tehát nekünk bajunk sose volt, annál inkább az eladóval.

Édesanyám, 50 éves múlt, húszezressel akart fizetni (automatából azt vett ki). Az idősebb férfi eladó meg nemes egyszerűséggel visszalökte a pénzt, hogy neki ilyen nagy címlet nem kell, (pontosan ezekkel a szavakkal) adjon aprót. Anyukám nem mert semmit mondani, apróból kibogarászta a pénzt. A mai napon a történet megismétlődött, de most már felháborító pofátlansággal.

Ma a fiatalabb eladó vágta vissza így a pénzt, hogy neki ez nem kell.  Anyukám közölte, hogy nem tud mást adni, így vette ki a bankautomatából. Mire az eladónak volt képe a nálánál idősebb édesanyámnak ezt visszaválaszolni: Miért, tizenkilenc-ezret nem tud kiadni a gép? Itt már elszakadt a cérna anyukámnál is, visszaszólt, hogy ha ő húsz-ezret akar kivenni, akkor annyit fog, pláne most, mikor kétszer lehet ingyen felvenni automatából pénzt, nem fog apró címletet kivenni. Végül az eladó kelletlenül, fintorogva, de elfogadta a pénzt.

Sajnos az esetnél nem voltam ott. Kérdem én, milyen hozzáállás ez egy fizető vásárlóhoz? Mi az, hogy nekik nem kell a pénz, ha nagy címlet? Hogy beszélhet így egy férfi egy nővel? Természetesen kártyával nem lehet náluk fizetni, mikor anyukám megkérdezte, miért nem lehet akkor kártyával fizetni, ezt vágta vissza az eladó: Nálunk nem is lesz sose!

Szégyenletes, hogy így bánnak a vásárlóval, visszaélve a monopolhelyzetükkel. Ilyenkor mi a megoldás? Utazzunk be a városba, vagy ne vegyünk többet Cserpes terméket?

Örülnék, ha megjelenítenétek a levelem, hátha valakinek van valami jó ötlete, vagy legalább más is lássa, micsoda modor van Cserpesék kispesti üzleténél...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CBF 2014.05.14. 11:49:49

Jó étvágyat az ebédhez :)

Dr. Kix 2014.05.14. 11:51:44

Már az a név, hogy "Cserpes" gáz szerintem. Nem baj, ha valakit így hívnak, de a termékeinek nem tudott volna jobb nevet találni?

Nekem egyből a cserepes ugrik be róla. Egy tetőfedő vagy egy cserepes virág meg minek csinál joghurtot? Én abból inkább nem kérek, kösz.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2014.05.14. 11:53:54

tény, hogy a kisebb üzletekben nem szokták szeretni a 20ezrest, merthogy az nem váltója semminek, és attól kezdve, hogy bekerült a kasszába, csak hever ott. néhány ilyen vásárló, és a következőnek már egyáltalán nem fog tudni visszaadni.
viszont az is tény, hogy ez nem menti fel az eladót, bármilyen visszaadási problémája is van, ilyen bunkó módon akkor sem viselkedhet. ha rossz napja van, üljön be a sarokba, és számoljon el ezerig, majd vissza 1-ig, és ha lenyugodott, akkor foglalkozzon ismét a vásárlókkal.

háromlábúbogár (törölt) 2014.05.14. 11:54:06

legközelebb vigyen csak 5 forintosokat :-)

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2014.05.14. 11:55:37

@Dr. Kix: a vállalkozást Cserpes István alapította, róla kapta a nevét...
:-)

KRT 2014.05.14. 11:57:15

Mert nem tud visszaadni másnak, mit nem értesz? Modortalanságért meg két kurvanagy pofon jár az eladónak.

Mosquito33 2014.05.14. 11:58:33

Ennél nagyobb problémája ne legyen az életben..

Dr.Kix.
F@xa eszmefutás volt,fogd meg Zsófi mamájának a kezét.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.14. 11:59:23

Nem csoda hogy kis üzletben nem tudnak visszaadni, de a modor nem túl szerencsés.
Különben örüljön hogy húszezresre futja...

"Szégyenletes, hogy így bánnak a vásárlóval, visszaélve a monopolhelyzetükkel. Ilyenkor mi a megoldás? Utazzunk be a városba, vagy ne vegyünk többet Cserpes terméket?"
Pontosan.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:00:19

Mindig apróval megyek piacra. Semmilyen erőfeszítésembe nem kerül. Nem értem a posztolót, az ilyen "de nekem jogom van" embereket. Egyszer éhenhalva fogják találni a pic sarkában, egy húszezrest fog szorongatni a kihűlt kezében.

Én is elmúltam már ötven (hajderég!), mégse vagyok ilyen szenilis.

2014.05.14. 12:01:08

Örülnék, ha megjelenítenétek a levelem, hátha valakinek van valami jó ötlete,

Ne fizessen az öreglány húszezressel mert nem marad váltópénze és utána már ezerből nem tud visszaadni!

Manyecska 2014.05.14. 12:01:54

Makk ásszal kell legközelebb.

2014.05.14. 12:02:33

@Dr. Kix: Már az a név, hogy "Cserpes" gáz szerintem.

Ja! Hívhatnák Kixnek vagy Kaxnak inkább! :))

Atörökk 2014.05.14. 12:04:08

Leköpött húszezres vót?

SzerződésSertés 2014.05.14. 12:08:22

Édesanyukának az nem jutott eszébe legalább másodszorra, hogy 21 ezret vegyen ki az automatából?! Két vevő kora reggel húszezressel és egész nap senki másnak nem tudnak visszaadni a kasszások. Kézcsókom a mamának.

Fausto(tm) 2014.05.14. 12:13:26

@SzerződésSertés: nehogymár ez a vevő gondja legyen.

Manyecska 2014.05.14. 12:17:21

Az volt már hogy 23ezret is ki lehet venni? Sőt, 54ezressel is lehet fizetni? törvényes fizetőeszköz vazze:D

Manyecska 2014.05.14. 12:19:28

Szerintem kedves anyuka bankkártyával is tudott ,terminál nélkül....:) próbáltak volna rásózni egy négyszázezres porszívót arról kérünk posztot!!:)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:21:52

24 ezret is ki lehet venni. Ez nekem jutott először eszembe, ti dinkák!

Darth Revan 2014.05.14. 12:22:52

meg foiskolas koromban tortent, hogy reggelente egy kis bodeban vasaroltam minden reggel valami peksutit, olyan 100forint koruli aron. Egyik reggel csak apro penzem volt (5-10-20 forintosok), szepen kiszamoltam pontosan, az elado meg nekiallt hepciaskodni, hogy ne szorakozzak vele.
Elkuldtem az anyjaba es soha tobbet nem vasaroltam ott, a posztolo anyja is jobban tenne, ha ezentul mashol vasarolna, ahol nem beszelnek vele ugy, mint egy kutyaval. Idovel a kereskedo is megtanulna, hogyan kell a vasarloval banni.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.05.14. 12:22:58

1) tényleg ki lehet venni 19-et is a 20 helyett
2) fejlettebb országokban a bankomat "aprót" is ad alapból

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.05.14. 12:24:13

"tizenkilenc-ezret" -> tizenkilencezret
"húsz-ezret" -> húszezret

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2014.05.14. 12:24:50

Egyreszt ez egy viszontelado, mi koze ehhez a Cserpes markanak?
Masreszt ahol bunkok, azt szova tesszuk, ha megint, tobbet nem megyunk oda.

seventyfour 2014.05.14. 12:28:02

Ez komoly? A vásárló hordjon olyan címleteket, amiből kényelmesen vissza lehet adni? Tényleg vannak olyan észlények, akik szerint ez normális? Innen látszik, hogy mi magyarok fordítva vagyunk bekötve, és nem értjük a világot...Unortodox közgazdaságtan része, hogy a vevő örülhet, ha a pénzéért kap valamit? Ja, kereskedelemben vagyok vezető és szégyennek tartanám, ha üzlet ilyesmi miatt meghiúsulna! És ez nem feltétlenül csak az eladó hibája, tegyen be a tulaj 100.000.- váltót ha kell!

hekhekhekhekkinen 2014.05.14. 12:28:12

Értelmes ember nem kerül ilyen helyzetbe, de ha mégis:

1. Soha többet nem vásárolsz ott.
2. A húszezres törvényes fizetőeszköz, ha nem fogadja el az szabálysértés és leszopatod.
3. Eleve nem vásárolunk olyan helyen ahol nem lehet kártyával fizetni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:28:20

@Darth Revan: "a kereskedo is megtanulna, hogyan kell a vasarloval banni."

Megtanulta. Így kell beszélni a szarrágóval, hogy többet ne zaklassa a húszezressel.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.05.14. 12:29:37

Amúgy meg - attól függetlenül - hogy megszüntetném a készpénzt, mint olyat:

2001. évi LVIII. törvény

"31. § (1) A bankjegyek és érmék kibocsátását, címletét és külső kiállítását, valamint bevonását az MNB a Magyar Közlönyben hirdetménnyel teszi közzé.

(2) Az MNB által kibocsátott bankjegyeket és érméket magyar törvényes pénznemben teljesítendő fizetésnél mindenki köteles névértékben elfogadni.

(3) Az MNB által kibocsátott pénzérmékből a készpénzfizetési forgalomban - címletenként - legfeljebb ötven darabot kell elfogadni. Ez a korlátozás nem vonatkozik a hitelintézetek, az adóhivatalok és a posta pénztáraira, amelyek a pénzérméket korlátlan mennyiségben kötelesek fizetésül elfogadni."

Belana 2014.05.14. 12:35:28

Nálunk ez úgy ment, hogy reggel a pénztáros megnézte van-e váltópénz, ha nem volt, akkor posta és máris volt váltópénz, hogy vissza tudjunk adni.
Ingyen váltja a posta, azt hiszem 100 db-ig - bár el kell odáig menni:)

Manapság már 20000 Ft nem olyan nagy pénz, hogy annyi váltó nyitáskor ne legyen egy kasszában, mégha piac is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:36:49

@seventyfour: "tegyen be a tulaj 100.000.- váltót ha kell!"

Azt 5 agyhalott nyugger fél óra alatt lenullázza a húszezresével, és alig adtál el még valamit.

mqqq 2014.05.14. 12:37:41

@Bogoj: Attól, hogy nem váltópénz még ezer dologra lehet jó. Alkalmazotti fizura, beszállító kifizetésére, vagy csak simán hazaviszi a tulaj.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.05.14. 12:38:47

@atpijkamo: te hova tetted aptit és ki vagy te????

Vagy ballábas cipőt vettél mindkét lábadra?????
MInt írták, a tulaj, vagy a boltos készüljön fel, hoyg van aki nagycímlettel fizet. Tessék már nem kinyalni minden kofa és kisboltos fenekét!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 12:39:19

(Há' má' a régi kihipózott kéccázasra nyomtatott deákigazolványt se akarják elfogadni a gecik?)
Az olyan ki cégek, mint a Tesco meg a Spar eurót is elfogadnak: 50€ címletig. Sem a 100, sem a 200 €-s címletet nem fogadják el. Privatizálni kellene már őket valami külföldi multinak!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:40:03

Egyszer adjon vissza a nyanyának 50-100 forintosokat, nem jön többet a húszezresével.

AtiSnatch 2014.05.14. 12:40:44

index.hu/gazdasag/2014/05/14/johet_az_50_ezres/

Na, azt hiszem én nyertem. csak meg kell várni míg kiadják. :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.14. 12:41:10

@atpijkamo: bezony. ha kiölti a nyelvét az meg bűncselekmény!

Manyecska 2014.05.14. 12:41:19

@atpijkamo: :))) majd hülye lesz elfogadni, a nap végén meg kell számolnia a váltót is! eccerűbb így nekik gondolom..

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:42:28

@batgirl: Nem az a baj, ha egy jön húszezresel. Végtelen mennyiségű nyugger fog húszezressel jönni, az isten váltópénze nem lesz elég.

GatyaPityu 2014.05.14. 12:42:31

Nekem meg a távolsági buszon szólt bekevésbé kulturált módon egy "vidéki bunkó" buszsofőr, amiért 5 ezressel akartam fizetni. Mi lett volna ha ott anno én is húszezressel próbálkozom? :)

leonito77 2014.05.14. 12:43:28

@atpijkamo: Nemsokára te is az leszel :) (ha lesz nyugdíjad)

Atörökk 2014.05.14. 12:44:07

Eladó stílusa valóban lehetne kicsit kulturáltabb (már ha tényleg úgy válaszolt), ámde ha egy helyen megkérnek, hogy lehetőleg próbáljak kisebb címlettel fizetni (feltételezem a vén picsa, oppardon, a szépkorú dáma, Zsófi köztiszteletben álló anyukája nem 12.000 Ft-ért vásárol ott rendszeresen), akkor onnantól próbálom úgy intézni, hogy legyen nálam kisebb címlet.
Pár hónapja kért meg pl. egy taxis, miután 20.000-essel fizettem nála -teljesen udvariasan- ha legközelebb nagy címlettel fizetnék, akkor telefonos rendeléskor jelezzem előre. Ennyire egyszerű.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.05.14. 12:44:30

Tejcsináló Cserpestől NEM VESZÜNK SEMMIT. Vigye a Bencsikhez a szarját. Vagy a CBA-ba. Ahova szintén nem járunk.

Atörökk 2014.05.14. 12:45:21

@sugargiraffusplumps.:
Ha meg szamárfült is mutat, a hejszínen felnégyelik? :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.05.14. 12:45:49

@atpijkamo: akkor most te ott dolgozol a Cserpesnél????
Véleményem szerint nincs igazad. És plussz, hoyg kötözködjem még: nyanyának és nyuggernek nevezni egy idős nőt, enyhe szemétség.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:46:16

@leonito77: Nemsokára az leszek. És? Gondolod, akkor kötelező lesz a lobotómia, hogy belesimulhassak a tömegbe?

Szerintem aki öregen gyengeelmélyű, az fiatalon is az volt.

Manyecska 2014.05.14. 12:46:52

@Atro: én azt szoktam mondani "nincs kisebb??" hogy: "hálistennek..!" :D
Vagy "máááásmilyen nincs", de, húszezres..

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.05.14. 12:47:13

@atörökk: Anyuka azt vesz ki a zótómatából, amit akar, nem érted?
(Mellékesen a taxisokat egy tollvonással kötelezték bankkártyaelfogadásra, oszt csá!)

Dezsike 2014.05.14. 12:49:52

Az én bankom ATM-jeiben van olyan funkció, hogy címletválasztás. Ha benyomod te mondhatod meg, hogy mely címletekből hány bankjegyet adjon ki, a végösszeget ez alapján számolja ki (elvileg van egy limit, hogy a kisebb címletekből mennyit adhat maximum, de nekem sose sikerült eddig túllépni). Így nincs probléma a húszezressel. Ezt be kéne vezetnie minden banknak, ha nekünk másfél éve működik nekik is működne. Ha meg mégis akad egy húszezres a kezembe akkor meki vagy burger, ott szó nélkül visszaadnak belőle akkor is, ha ötszázas a legnagyobb címlet - volt már, hogy 20 db ötszázast kaptam így vissza... Semmi "nincs kisebb?" kérdés, szó nélkül kikapta a kasszából az egész köteget és számolta.

Atörökk 2014.05.14. 12:51:04

@agresszív kismalac:
Ja, de, értem.
Igasságot Zsófi annyának! MOST!!!

Ps.: Nincs bankkártyám. Tudom, nem vagyok hasznos tagja a fogyasztói társadalomnak.

Ps2.: Amíg volt, nagyobb szabású esti mulatozásra akkor sem vittem magammal.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:52:55

@batgirl: Nem szemétség, ha tényleg nyanyaként viselkedik.

Eccer úgy jött ki a lépés, hogy 21 ezer forinttal mentem piacra. Udvariasan megkérdeztem az árust, ahol a legtöbbet szoktam vásárolni, hogy tud-e visszaadni. Tudott. De ha nem tudott volna, akkor is megoldom. Az fix, hogy nem megyek oda a tejeshez, és verem a pultot, hogy húszezressel vehessek egy kurva tejfölt. Pláne, ha már eccer láttam, hogy nem díjazza a mutatványt, nem megyek neki mégeccer.

A boltosokat azzal szoktam sírba vinni, hogy egy 4895 forintos vásárlásnál udvariasan megkérdezem, hogy tud-e ötezresből visszaadni. Ilyenkor lemerevedik, szinte hallom a fejében a fogaskererekek nyikorgását, kattogását...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 12:58:50

@batgirl: Ha húszezreses idióta nyugger leszel, akkor kiszeretek belőled!

leonito77 2014.05.14. 12:59:10

@atpijkamo: Majd visszanyal a fagyi, mert a fagyi az olyan...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 13:00:26

Azon szoktam szélesen vigyorogni, mikor a boltos exkuzálja magát, hogy csak sok apróval tud visszaadni. Naná, az is ugyanolyan forint, ide vele! Biztos van néhány vásárló, aki fanyalog, ha ötszázasokkal adnak vissza nagyobb címletből. Nem értem az embereket.

Manyecska 2014.05.14. 13:06:15

@agresszív kismalac: Oszt???? a sírba nem viheti úgyse magával! @atpijkamo: boccs!:DD

230e 2014.05.14. 13:06:24

@Legelő Őse: nem viszonteladó. Saját üzlet. 4 db van, abból ez az egyik:
www.cserpesjoghurt.hu/hu/lelohelyek.php

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 13:33:31

@Belana: Én negyedévente, ha látok olyat.

____________________

A sok yogtudatos konzumidióta akkor is sírna, ha bezárnának azok a kis boltok, ahol valami minőséget is lehet kapni, mert kirabolják őket. Egyesek szerint a termékek értékét meghaladó összeget kellene maguknál tartani - és közben ne nyúljanak a szaros-drogos bankjegyekhez...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 13:37:01

@batgirl: A "véndög", "vénkurva" viszont szerintem túlzás.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 13:40:13

@Kitalátor (másként) gondolkodó: "és közben ne nyúljanak a szaros-drogos bankjegyekhez..."

Ezt minden valamirevaló boltos megoldja. A pék kesztyűt húz, ha áruhoz nyúl. A másiknál ha pénzhez. A fagyis csak fémpénzt fogad el, bedobod, megnézi, és mikor lenyom egy kart, akkor eltűnik.

zooDoo 2014.05.14. 13:40:59

Cserepes a szájuk széle, no

Dr. Kix 2014.05.14. 13:41:59

@Bogoj: Todom. a Lyánya meg a Cserpes Laura "énekes". Mondjuk, nem tudom, mennyi klippje lenne apa pénze nélkül.

@Cicmen: Kix-kax néven lehetne konkurenciát indítani a KitKatnak, esetleg valami gép fagyit lehetne csinálni, ami csak csokis cuccot tol a tölcsérre.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 13:46:21

@Kitalátor (másként) gondolkodó: :)) Mire húszezressel megyek a fagyishoz, akkorra lesz. Addig már csak néhányat kell aludni, már egy ideje 300 fölött az Euró.

ptspts 2014.05.14. 13:47:25

Szerintem semmi nem jár alapból se a vevőnek, se az eladónak. Tehát se az udvariasság, se az alacsony címlettel való fizetés, se a nagy címletekből álló visszajáró nem jár. Akkor jó, ha egy üzlet akkor jön létre, ha mindkét fél önszántából akarja. Ha az eladó nem akar húszezresért joghurtot és visszajárót adni, akkor úgy jó, ha nem jön létre az üzlet. Ennél rosszabb kimenetel szerintem, ha rendőrt hívnak, és a rendőr felszólítja az eladót, hogy menjen bele az üzletbe, különben szabálysértést követ el. Inkább ne jöjjön létre. (Nem a hatályos magyar jogszabályok, hanem a saját véleményem alapján írtam.)

Hasonló helyzet, hogy ha ki van írva, hogy lehet kártyával fizetni, de már egy hónapja azt mondják, hogy elromlott, és nincs megjavítva. Ebben az esetben a vevő elvárhatja, hogy az eladó azonnal, a helyszínen intézkedjen a javításról, és addig senki mást ne szolgáljon ki, amíg az adott vevő nem tud kártyával fizetni? Szerintem nem várhatja el, és ebben az esetben jobb, ha nem jön létre az üzlet. (Ezután a vevő tehet panaszt vagy feljelentést a vásárló megtévesztéséért vagy csalásért, ha akar.)

Ha az eladó sok vevőt veszít udvariatlan viselkedése, a kártyás fizetés hiánya és a nagy címletek visszautasítása miatt, akkor saját érdekében változtatni fog a magatartásán.

A vevőnek nem jár az, hogy amit akar, azt lakóhelyén, olcsón, bankkártyával vásárolhassa meg, és udvarias kiszolgálást kapjon. (Ez nem alapvető emberi jog.) Szerencséje van, és jó hangulatban telik a vásárlás, ha mindezt megkapja, de nem jár neki. Ha nem kapja meg, akkor vagy elfogadja, amit kap, vagy keres más eladót (amelynek szintén lehetnek hátrányai).

Volt szerencsém Nyugat-Európában és az USÁ-ban különböző módokon fizetni. Majdnem mindenhol mindent elfogadtak, kivéve az USÁ-ban, ahol egyes boltok külföldi bankkártyát nem fogadtak el. Ebben az esetben jellemzően 4-szer bocsánatot kértek, és rengeteg konstruktív javaslatot tettek udvariasan, hogyan tudnék mégis fizetni. Kelet-Európa egyéb országaiban sokkal több gondom volt a fizetéssel, ott gyakran nekem kellett gondoskodnom a megfelelő címletekről.

igi1 2014.05.14. 13:49:13

Megint a hülye rinya. Igenis, az eladónak nem kötelessége elfogadni a 20.000-est, TANULJUK MÁR MEG!!!!

Ha meg tudod, hogy olyan helyre mégy, ahol kell az apró, akkor vigyél magaddal, b+.

Az meg megint hülyeség, hogy a legtöbb bankautomatában nincs is már 20.000-es, nagyon kevés helyen lehet felvenni, mert a legtöbb 10.000-eseket ad.

Legközelebb majd a féláras fagyit is, 80 Ft/gombócot is fizessetek 20.000-el.

igi1 2014.05.14. 13:50:45

Az eladó helyében én egyszerűen kidobtam volna az ilyen ostoba vevőt, aki másodszorra is képtelen megérteni, hogy nem bankba megy, b+, hanem egy kisboltba.

Nem kötelező a disznótor, de aki ilyet meg mer csinálni a másikkal, pofátlan módon másodszor is ott akarja elteríteni a nyamvadt 20.000-sét, az nem komplett már valahol.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 13:53:02

@ptspts: "Akkor jó, ha egy üzlet akkor jön létre, ha mindkét fél önszántából akarja."

:)) Ez a kulcsomndat. Pár hülye ezt nem érti. Mert "nekik jogaik vannak", illetve, mert "őt a törvény nem kötelezheti".

kakukk11 2014.05.14. 13:56:34

1. Az alkalmazott IQ-ja vészesen közelít a 0-hoz, mert nem látja át a dolgokat. A fizetését a vásárlótól kapja áttételesen. Ha nincs vásárló, nincs fizetés. Aztán lehet sírni, hogy nincs munka, meg ilyenek.

2. A főnök sara, hogy kicsit jobban kéne megszűrni az alkalmazottakat, illetve biztosítani kellene visszajárót a kasszába. Egy boltot üzemeltetve ez alap, 6db különböző címletű papírpénzre azért fel lehet készülni. Az autószerelőnél még soha nem hallottam azt, hogy nincsen 23-as kulcsom, csak 21-es, bocs, vidd innen a kocsidat.

KaTe 2014.05.14. 13:58:58

Javaslom álljatok össze páran, amikor ez az eladó van ott, mind menjetek el, a szükséges tételeket külön-külön vegyétek meg és mind húszezres címlettel fizessetek. Ha netán elkezdene reklamálni az eladó, akkor majd rá lehet küldeni a fél hivatalt.

Komojtalan 2014.05.14. 14:02:35

Most passzolom a sok sajtos közül melyik a Cserpes, de a Kossuth térén van legalább 5-6. Ha a sejtésem jó melyik az, akkor a mellettük lévő sajtosnál mindig van akciós termék, ráadásul elég jó is, én ott szoktam vásárolni. Nem mondom, hogy nem történt meg az eset, de szinte mindenhol vásároltam már és sehol nem küldtek el még sehova. Azt mondták már, hogy nem tudnak visszaadni, akkor bevásároltam és később visszamentem, félre volt téve. A henteseknél már sajnos a 20ezres az aprópénz, ott nem gond felváltani. Azért piac, mert van választási lehetőség, ha nekem ilyent mondanak, akkor ott többet nem vásárolok, lehet bármilyen jó vagy olcsó az árus.

igi1 2014.05.14. 14:07:44

@KaTe:
Hja. :)

Oszt a hivatal meg az eladót védené. Még egyszer: egy boltba, nem kötelessége senkinek se nagy címletű pénzt felváltani. El lehet nyugodtan küldeni a vevőt, hogy megtanulja, másodszorra is.

19.000-es is van a világon, ahogy 54.000-es is. :P

De legközelebb azt javaslom a poszternak, hogy menjenek el a boltba, vegyenek valamit, és fizessenek birkával, ott helyben. :)

igi1 2014.05.14. 14:11:30

@ptspts: a kártyás eset más. Ha egyszer nem lehet fizetni, én otthagyom őket, nem kötelező senkinek se az ilyennél vásárolni, aki még erre sem tud ügyelni.

@Komojtalan: a hentesek sem igazán örülnek a 20.000-eseknek, kérdezz csak meg párat.

De ott alapból 6000.ft-ot költesz, és akkor mégy oda, amikor pénzt kapsz (fizetésnap, segélykeosztás, családi pótlék, nyugdíj, etc.)

Már megint példálóztok ide nem illő példákkal.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.05.14. 14:13:43

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Nem szeretem a hatlomhoz való törleszkedésből hasznot húzókat.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.05.14. 14:15:11

@igi1: Felváltani valóban nem kötelező, de fizetésnél kötelező elfogadnia.

igi1 2014.05.14. 14:15:49

Azért piac, mert van választási lehetőség, ha nekem ilyent mondanak, akkor ott többet nem vásárolok, lehet bármilyen jó vagy olcsó az árus.

Ennyi.

A poszternak mondhatod, ha egyszer újra és újra bepróbálkoznak a nyamvadt 20.000-esükkel, oszt csodálkoznak, hogy negyedszerre már jól pofánverik őket, és ötödszörre meg be se engedik a boltba.

Nem értem az ilyet, ha egyszer közlik, hogy nem tudnak felváltani, akkor másodszorra nem megyek már oda megaláztatni magam 20.000-sel, HANEM FELKÉSZÜLÖK arra, hogy kell apró.

?

ptspts 2014.05.14. 14:16:20

@igi1: Miben különbözik számodra az alábbi 2 eset?

A. Húszezressel akarsz fizetni, és azt mondják, hogy most nem lehet, mert nem tudnak visszaadni.

B. Bankkártyával akarsz fizetni, és azt mondják, hogy most nem lehet, mert elromlott a terminál.

(Az lehet a különbség, hogy az A. esetben szabálysértést követnek el.)

igi1 2014.05.14. 14:16:56

@panaszmuki: én megnézném, hogy darabolnak fel ott helyben egy birkát. :)

igi1 2014.05.14. 14:18:31

@ptspts: azért, mert a pénzforgalom nem egyenlő a kártyaforgalommal, ha nem tudnád

Ugyanis a pénzzel csalhatnak, azt hamisíthatják, míg a kártyánál, ha nincs terminál, akkor a bolt sz@rt fizetni a banknak, tehát onnan menekülni kell.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 14:20:36

@ptspts: Dehogynem. A pofája!

@KaTe: Tulajdonképpen meg is lehetne kövezni, nemdebár? Ó, hogy ragadnál oda egyszer egy pénztárgéphez!

@Komojtalan: Fel nem merült, hogy felváltaná máshol. A leggyakoribb az, hogy ha nincs túl sok vevő, és nem tudják szétlopni a boltot, az eladó kikapja a pénzt a hülye vevő kezéből, és valamelyik kollégájánál ő váltja fel. Így nem gondolja meg magát a hülye vevő, és nem költi el másra/másnál a pénzét.

igi1 2014.05.14. 14:21:24

Ha egy boltban nem működik a bankkártyás fizetés, akár csak átmenetileg is, ott problémák vannak a hellyel.

Aki nem képes fenntartani egy bankkártyás terminált sem, ott már valami gáz van az üzlettel.

Persze, mindig jön a duma: elromlik, nem működik átmenetileg, stb.

Az ilyen helyeket érdemes kerülni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 14:22:03

@ptspts: Tévedés: fizetni lehet, csak visszajárót nem tudnak adni. Simán levásárolhatod az egészet - ha van annyi áru.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 14:23:49

@igi1: Én azt se bánom, ha nincs onlány kassza, csak ne bverjenek át!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 14:27:46

@panaszmuki: Akkor viszont visszaadni sem kötelező, legalábbis nem pénzzel. Pár éve Romániában egy patikában pl. aszpirin-tablettában adtak vissza. Az ÁBC-ben meg karamellával.

igi1 2014.05.14. 14:33:45

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Az még rosszabb, hogy kerül valami mondjuk 3000 -be, nálad meg csak egy 10.000-es van a piacon, és amikor meglátja az árus, hogy azt akarsz adni, csak egy 5.000-est ad vissza, másodszorra. :DDD

Annyira tudom unni ezeket már, hogy még mindig próbálkozik a nyomoronc a 20.000-essel, meg az egyéb, kis piti trükkökkel, miszerint:

- A felét kifizetem, elvinném az árut, de majd holnapután jövök a másik felével. :)

- 3500 forint lesz
- Nem írná fel kérem, a nevemre? Később kifizetem

- 4500 forint lesz
- Magácska nem adná el hitelbe? Lepapírozzák? Ja, hogy én úgy gondoltam, hogy maga fizetné ki.

- 1500 forint lesz
- Nincs aprója?
- Nincs, de adok most 20.000-est és majd legközelebb jövök, és akkor ingyé vásárolok, jó?

:P

Van pár még a 2 mellyem között, hogy milyen dumákat le mernek nyomni.

Bevásárolt a cigány, aztán mondja a hentesnek: akkor most fogom, és elviszem haza, majd megadom.

KaTe 2014.05.14. 14:38:19

@panaszmuki: Ez a kérdés költői volt? naná, hogy, bazmeg! Jobb dolgom sincs, minthogy húszezresekkel fizessek a sarki virágostól az újságoson át a pékig.

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Úgy látom, neked ez a téma nagyon a szívedhez nőtt, biztos előkelő helyet foglalsz el Pénztárosok Szakszervezetében.

igi1 2014.05.14. 14:40:26

Rafkósak ezek, hogy mikkel be nem próbálkoznak, a piacon is. Ez egy külön történet. :)

A kedves mama meg igenis tanulja meg, hogy másodszorra nem megyünk vissza sz@pni újra, ha egyszer megugatták neki, hogy nincs 20.000-es fizetés. Váltsa fel postán az apróját, az arra való, és ott örülnek a 20.000-nek is.

Harmadszorra már megtenném, ha még egyszer bepróbálkozna ezzel. Akkor már tudnám: direkt engem pécézett ki az ilyen, hogy hátha egyszer összejön neki.

KaTe 2014.05.14. 14:42:37

@panaszmuki: Nem neked szántam, bocsi.

@agresszív kismalac: Hanem neked.

igi1 2014.05.14. 14:43:28

@KaTe: az ilyen 20.000-esekkel fizető mamákat nagyon tudják szeretni pedig.

Úgy vágják őket át a boltosok, ahogy csak tudják.

Mindnek 20.000-es tanyázik a kezében, de legalábbis 10.000-essel fizetnek mindenért, ahová csak betérnek. Még a fűnyírásért is 10.000-est adnak.

KaTe 2014.05.14. 14:43:42

@panaszmuki: Nem neked szántam, bocsi.

@agresszív kismalac: Hanem neked.

De amúgy lényegtelen, mert ez a téma nemhogy húszezret, de egy forintot se ér. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 14:45:31

@KaTe: Hát, tavaly munkanélküliként nem sok választott el attól, hogy onlány pénztárgépek ígéretével házaljak, de megúsztam.

igi1 2014.05.14. 14:48:43

50 éves meg még se nem nyugger, se nem nyanya. A pofátlanságért valóban jól le kéne b@szni a pénztárost is.

Akkor sem, ha egyszer nem ért a szóból, másodszorra még udvariasabban küldjük el a fenébe, hátha azt felfogja az agya.

hobbitroll 2014.05.14. 14:49:47

egy: skandallum
kető: baccpapucs a zeladónak
hárem: baccpapucs a vásárlónak

és felmerül bennem egy kérdés: hány tonna aprót (5-től 10eFt-ig) kellene tárolni az üzletben, hogy az összes fizetésnapkor 20eFT-al fizetni akaró nyomorultnak vissza tudjanak adni? Olyan kurva nagy problémát okoz némi aprót magunkkal vinni?

Mellesleg, ha a kártyával tud pénzt felvenni, akkor fizetni is tud vele. Rohatt bonyolult mi? Meg kell adni a pin kódot, pont mint a pénzfelvételnél. Vagy ez már nem megy, mert kedves anyuka bő'csész? Esetleg naponta csak egyszer tudja bepötyögni a pinkódot?

igi1 2014.05.14. 14:52:12

@hobbitroll: 2 ingyenes kp felvétel, az tudod, mit jelent?

Hogy leveszi a 60.000 forintját 40.000-nél és másodszorra 20.000-nél, azt.

Nem értheted te sem ezeknek a logikáját, agyuk működését. Külön vizsgálni kéne ezt a témakört!

igi1 2014.05.14. 14:53:46

A kedves mama meg addig járjon a kútra, amíg a korsó el nem törik, és egyszer tényleg jól pofán nem fogják verni.

igi1 2014.05.14. 14:56:26

Ha a mama harmadszorra is odamegy, akkor már lehet tudni: direkt szemétkedik.

Biztos úgy gondolta, hogy ha x eladónál nem lehet 20.000-el fizetni, y-nál lehet 20.000-sel fizetni.

Csakhogy az utasítást a FŐNÖK adja, tehát ők kell leb@szni.

Azért is, mert bunkó alkalmazottakat foglalkoztat, meg azért is, mert ilyet ad ki, hogy a pénztárosok nem fogadhatnak el 20.000-est.

igi1 2014.05.14. 14:57:44

@Kitalátor (másként) gondolkodó: azért 50 évesnek lehetne ennél több esze is.

Szerintem tuti cigány, azoknak vannak itt csak jogaik.

De idős nénire nem illik rossz jelzőt használni.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.05.14. 14:59:33

@KaTe: Névértéken kell elfogadni.
Tehát kötelező visszaadni, mégpedig készpénzben.

igi1 2014.05.14. 15:02:32

@Kitalátor (másként) gondolkodó: inkább mami :)

Gondolj bele abba, hogy 10 év múlva ez mit össze nem fog garázdálkodni a pénzzel.

Pl. mondasz neki 500 forintot, és 5000-est fog adni helyette.

Ezért mondanak a cigányok 100-200 forintokat akkor, amikor kéregetnek idősektől, hátha azok nagy címletet adnak nekik, 10.000-est, 20.000-est.

Aztán leadják a tippeket, hol lehet próbálkozni elteríteni a hamis 20.000-est.

Ha ennyire nem fogadják el a 20.000-est, ott már volt sok probléma és pénzhamisítás is, arra fogadok.

Attól még a pénztáros nem bánhat így senkivel.

Azért a 19.000-forintos duma igenis megleckéztetés volt, és az jogos, hátha erre észbekap a mama. De most sem ő reklamált, hanem a rokonság.

hobbitroll 2014.05.14. 15:10:26

@igi1: valóban nem értem, mert én még olyat nem láttam, hogy ingyenes készpénz felvétel. Valamit biztos fizet érte, a kártyával történő fizetés díja viszont ált. alacsonyabb, mint az bankautomatáé (a pénztárról nem is szólva). De abban igazad van, én ezt nem érthetem. Nem vagyok bő'csész :)

igi1 2014.05.14. 15:21:36

@hobbitroll: tényleg ingyé van 2 kp felvétel, viszont minden mást drágítottak emiatt, és ezt a kártyás fizetés utáni sms-eken verik le.

Én is így szoktam, hogy a fizetés nagy részét egyből leveszem, és csak annyit hagyok rajta, amennyiről tudom, hogy kell.

Semmit nem szabad a kártyán hagyni, mert a sok pénz csak gyűlik, és ha nem veszed le rögtön, az rosszabb lesz később.

hobbitroll 2014.05.14. 15:26:52

@igi1: még az ótomatás jutalék díját sem veszik le? O.o (BB-nél 0.001, a többiről sejtésem se nem van) nem csak arról volt szó, hogy a matolcsiadót nem vonják le?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 15:29:44

@panaszmuki: "Tehát kötelező visszaadni, mégpedig készpénzben."

És ha nem tud? Mert nincs neki. Ha megfeszül se tud visszaadni. Vérét veheted, de nincs pénze. Mit lépsz? Hívod a TEK-et? Megnyúzzák, és a bőrére nyomtatnak ezerforintosokat?

igi1 2014.05.14. 15:30:43

@hobbitroll: 0.006 ezreléket vonnak le, ezt a 3. kp felvétel után. :)

hobbitroll 2014.05.14. 15:37:36

@igi1: hehe, nincs ingyen kenyér :D (a 3. után megfizeted a két ingyenest is :P)

FDToth 2014.05.14. 15:39:15

legegyszerűbb: nem fogadja el? otthagyod a rendelt kaját/piát. Rögtön szól h elmegy és 'beváltja' :)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.05.14. 15:52:11

@atpijkamo: Kötelessége elfogadni a húszezrest és visszaadni, tehát jogosan várom, hogy oldja meg.
Találjon ki valamit.
Váltassa fel a "szomszédnál", adjon hitelt, nem érdekel.
Nem az én gondom, hogyan oldja meg.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 16:03:10

@panaszmuki: "Találjon ki valamit."

Oké. Bezárja aboltot, elmegy a poistára, jön vissza egy üra múlva. Megvárod? Jogod van megvárni.

"Váltassa fel a "szomszédnál""

Azt már az előző kér húszezreses nyanyánál eljátszotta, a szomszéfd boltosnak se végtelen a készpénztartaléka.

Vagy megbeszéled, hogy visszamész fél óra múlva, addigra talán lesz annyi eladása, hogy tud aprót visszaadni.

Alkotmányunk garantálja az élethez való jogot, de ennek ellenére ne állj ki az autópályára egy kamion elé. Lehet, hogy a kamion nem olvasta az alkotmányt.

elwood 2014.05.14. 16:04:05

@ptspts: "Volt szerencsém Nyugat-Európában és az USÁ-ban különböző módokon fizetni. Majdnem mindenhol mindent elfogadtak"

Hollandiában vonatjegyet akartam venni. 100 Euros-t nem fogadtak el. Ki is volt írva.
Pedig turista nem feltétlenül apróval érkezik.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 16:04:45

@seventyfour:
Itt azért nem erről van szó. Különbséget kell tenni.
Egy DM-ben vagy Pennyben és is zokszó nélkül odaadom a 20 ezrest reggel akár nyitáskor is.
Viszont egy piaci árus nehogy már az összes váltóját vissza kell, hogy adja a húszezressel fizetőnek:(
És mi van, ha pl. fél órán belül valaki megint húszezressel fizet?
Azért gondolkozzunk már!
Aki használja az eszét, az piacra menés előtt felszerelkezik 500-1000-2000-es bankókkal.
Ettől függetlenül az eladó(k) bunkó modorára nincs semmi mentség, de ez már más téma.

elwood 2014.05.14. 16:06:22

@igi1: "
Semmit nem szabad a kártyán hagyni, mert a sok pénz csak gyűlik, és ha nem veszed le rögtön, az rosszabb lesz később. "

Vajon milyen baljós kifejlete lehet a számlán egyre csak gyűlő pénznek.

hobbitroll 2014.05.14. 16:09:00

@panaszmuki: én úgy oldom meg, hogy nem tudok visszaadni. A boltot pedig nem fogom a TE kedvedért bezárni (azt meg végképp nem, hogy nyitva hagyom, hogy te itt üldögélhess), hogy korzózzak egy 20.000-essel, ki tudja felváltani. Ha nálam akarsz vásárolni, old meg TE. Nem tetszik? Be lehet csukni az ajtót kívülről, és lehet menni máshová. Aztán ha onnan is elzavarnak, meg a sokadik helyről is, talán rájössz, hogy mégsem a rendszerben van a hiba.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.14. 16:10:10

Nos:
1. e blog alcíme (mottója): Fogyassz, herdálj, szenvedj.

A poszter pont ezt csinálja.

2. csak egyszer állna a poszter és a kedves mamája a pult túloldalán, és akkor mindjárt máshogy viszonyulna a húszezressel fizetőkhöz.

3. Nekem még sosem adott húszezrest egyetlen automata sem... Még akkor se, amikor nyolcvanezret vettem ki...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 16:11:11

@elwood: "egyre csak gyűlő pénznek."

Ha bannkkártyával hozzáférhető, akkor egy benzinkutas, vagy pincér egy rossz pillanatában megszabadíthat tőle. Nincs rá nagy esély, de nem kell felesleges rizikót vállalni. Ha sok pénzed van, fektesd inkább be.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.14. 16:16:28

"Mire az eladónak volt képe a nálánál idősebb édesanyámnak ezt visszaválaszolni:"

Szóval ha a vevő fiatalabb, akkor teljesen jogosan szólt volna ilyet az eladó, ééééértem.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.05.14. 16:23:48

@atpijkamo:
"Alkotmányunk garantálja az élethez való jogot, de ennek ellenére ne állj ki az autópályára egy kamion elé. Lehet, hogy a kamion nem olvasta az alkotmányt."

Rossz példa, mert autópályán tilos gyalogosként tartózkodni.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 16:27:52

@ptspts:
De igen, az UDVARIASSÁG az jár, alapból!!!
A húszezresből visszaadni tudás nem jár, de egy alap udvariasság igen.
Amúgy ez az, ami ebben az országban pont nincs meg. Tesóm a fél Európát bejárta (munkahely is, továbbképzés is, nyaralás is volt ebben), USA-ban dolgozott is, most Angliában él. Azt mondta, hogy mindenhol azt tapasztata, hogy van egy ALAP udvariasság, amit betartanak az emberek egymással. Ez nem feltétlenül kedvesség, hanem kulturált viselkedés. Azt mondja, ez egyedül hazánkban nem működik. Még az alap udvariasság sem. (Én nem utazgattam, annyit, de el tudom hinni neki, hogy így van.)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.05.14. 16:27:55

@hobbitroll:
"Ha nálam akarsz vásárolni, old meg TE. Nem tetszik?"

Nem akarok nálad vásárolni, máshol is el tudom költeni a pénzem. Oldd meg te, hogy nálad vásároljak.

Amúgy érdekelne, hol a boltod, vicces lenne naponta kétszer cserélned a vásárlók könyvét újra...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 16:29:00

@panaszmuki: "autópályán tilos gyalogosként tartózkodni"

:)) Vajon ezt tudja-e a kamion?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.14. 16:31:52

@Kovács Nóra Anna:
"kulturált viselkedés. Azt mondja, ez egyedül hazánkban nem működik. Még az alap udvariasság sem"

Valóban. Nincs meg egyik magyar emberben sem. És a fenti esetben a vevő is, meg a eladó is magyar ember........

igi1 2014.05.14. 16:39:57

@elwood: például levesznek tőled 500.000 forintot, volt itt poszt a HOmáron erről

Ez elég baljós előérzet neked!?

Egyébként meg én se értem, hol a fenébe vett ez ki 20.000-et a bankótómatából.

hobbitroll 2014.05.14. 16:43:35

@panaszmuki: Nem akarom, és nem is fogom megoldani. Költsd el a pénzed máshol. Idegesíts mást a hülyeségeiddel. Ahhoz pedig hogy hol, semmi közöd.

igi1 2014.05.14. 16:45:13

Mivel a mama még azután is 20.000-sel fizetett, mindenáron, hogy felszólították arra, ne itt b@ssza el a 20.000-sét, inkább HÁLÁSNAK KÉNE LENNI, mert végtére is, elfogadták a lóvét.
Ezért meg majd a pénztáros kap egy rohadt nagy leb@szást a főnöktől.
ITt a mama DIREKT ERŐSZAKOSKODOTT, efelől nincs kétség, és direkt utazott erre a boltra.
Mert nekem senki ne mondja, hogy valaki mindig egy helyre jár sz@patni a másikat.
Itt más is van a háttérben.
A mama erre élvezkedik valószínűleg, hogy felveszi az automatából a zsét, és épp ennél a boltnál akarja folyton elteríteni.
Persze, a süket duma, mindig.

igi1 2014.05.14. 16:47:17

A pénztáros úgyis megkapja a letolást a főnöktől, mert elfogadta a pénzt, szóval tökmindegy, poszter.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.14. 16:53:18

@panaszmuki: A mozgásszabadság meg smafu?@igi1: OTP-s.
@hobbitroll: Ki kell írni, hogy "Megélhetési üldözötteket nem szolgálunk ki!"

megtűrt semély 2014.05.14. 16:54:09

Mennyi frusztrált hülye van.
@atpijkamo: gondolom életedben nem láttál még egyben 20 ezret, azért nem gond a kis címlettel fizetés.
Azzal, hogy valaki elmegy kereskedőnek, elfogadja, hogy bizonyos szabályok vonatkoznak rá. Ha nem tetszik, lehet menni közmunkára. Ha nem elég 100 ezer váltó, akkor tartson 200-at, és/vagy lehessen kártyával fizetni.

De a legfontosabb, hogy tanuljon meg viselkedni. Törvény ugyan nincs az udvarias beszédre, de aki nem tud a vevővel viselkedni, az ne sírjon, hogy nyugaton miért élnek jobban az emberek. Talán mert legalább kereskedni megtanultak.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 17:06:07

@agresszív kismalac: :)) Megszólít, de úgysincs agyi kapacitása a választ felfogni. Nemtom mit lehet az ilyennel csinálni. Beveszi magát egy sarokba, őt onnan érvekkel kimozdítani nem lehet. Ilyen lencsésnempityu típus.

ptspts 2014.05.14. 17:07:24

@Kovács Nóra Anna: Én is olyan helyen szeretek élni, ahol az emberek udvariasak egymással, beleértve az eladókat és a vevőket is. Kevésszer eladó szerepben is voltam, ekkor az cég jó hírneve és a vevő megtartása érdekében nagyon odafigyeltem, hogy a szokottnál is udvariasabb legyek.

Szerintem jobban működik az olyan társadalom (tehát az emberek átlagban boldogabbak, sikeresebbek), ahol udvariasak egymással. Ehhez lokálisan úgy járulok hozzá, hogy udvarias vagyok a környezetemmel, továbbá figyelembe veszem költözéskor és akkor, amikor arról döntök, kivel barátkozzak és találkozzak gyakrabban.

A fentiek ellenére nem értek veled egyet, hogy az udvariasság járna alapból, ez számomra nem alapjog. Ha népszavazást szerveznének arról, hogy legyen-e büntethető a nem udvarias viselkedés (és igazságosan lehetne mérni is), akkor arra szavaznék, hogy ne legyen büntethető.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 17:08:09

@agresszív kismalac:
Nem kell ehhez hű de finom embernek lenni. Nálam pl. a "köszönöm", a "kérem", az alap. Nem is értem, hogy lehet, hogy valakinél ez nem tartozik az alaphoz.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 17:09:52

@ptspts:
Jó, hát lehet táncolni a szavakon meg a jogszabályokon, de végülis alapvetően egyre gondolunk. (Törvénybe én sem iktatnám nyilván.)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 17:11:37

@megtűrt semély: "lehessen kártyával fizetni."

- Mért kéccáztíz a tej, mikor a szomszédban száznyolcvan?
- Azért kéremszépen, mert a kártyaelfogadásnak díja van.
- A kispesti pacon??? Maga egy rossz kereskedő! Megyek a szomszédba. Méghogy kéccáztíz a tej! Anyám, borogass!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 17:13:45

@Kovács Nóra Anna: "@agresszív kismalac:
Nem kell ehhez hű de finom embernek lenni. Nálam pl. a "köszönöm", a "kérem", az alap. Nem is értem, hogy lehet, hogy valakinél ez nem tartozik az alaphoz."

Nem értelek. Nálad a "frusztrált hülye" az a "köszönöm", vagy a "kérem" csoportjába tartozik?

gym 2014.05.14. 17:16:25

@Dezsike: Na, pont ezt kéne használnia reggel az eladónak. Kellő mennyiségű kisebb pénzzel felszerelkezni, és akkor minden ok. Ez a "kisebb nincs?" nagyon tud idegesíteni...

CID 2014.05.14. 17:22:42

Javaslom, vigyél aprót. Tényleg pofátlanság pár ezres tételt huszassal fizetni...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 17:27:33

@SzerződésSertés: és még sokan mások.
Hol a búbánatos lófaszban érdekel engem, mint vásárlót, hogy a kereskedőnek nincs elegendő váltópénze?
Az eladó meg a jó édesanyjával legyen paraszt, mivel az megérdemli, amiért akkora tahót nevelt, ember helyett.
Ja, hogy akkor nem kell ott vásárolni? Dögöljön éhen az ilyen "kereskedő". Valóban nem. A Cserpes termékei amúgy is túlárazott közép-szarok.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 17:29:11

@atpijkamo:
Attól még én is megállapítom magamban, ha valaki frusztrált hülye. De az alap udvariasság pl. annak is jár.
Akinek én válaszoltam, ő a komment elején megállapította, hogy mennyi frusztrált hülye van. Majd a mondandója utolsó bekezdésében kifejtette, hogyan kell udvariasan viselkednie egy eladónak.
Nem egy részt kell kikapni egy hozzászólásból, hanem végig kell olvasni.

Atörökk 2014.05.14. 17:33:42

Fasznak onoltok ennyit???

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 17:35:04

@Kovács Nóra Anna: "Nem egy részt kell kikapni egy hozzászólásból, hanem végig kell olvasni."

Te egy hülye pitsa vagy. Kék az ég. Szeressük egymást, gyerekek! Ebből a hozzászólásból végigolvasás után mit hozol le?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.14. 17:36:51

@Hátrányos helyzetű kaviár:
"Hol a búbánatos lófaszban érdekel engem, mint vásárlót, hogy a kereskedőnek nincs elegendő váltópénze?
Az eladó meg a jó édesanyjával legyen paraszt, mivel az megérdemli, amiért akkora tahót nevelt, ember helyett."

Köszönjük a véleményt. Megállapíthatjuk, hogy te aztán jó nevelést kaptál...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 17:37:44

@elwood: Khm, még automata is elfogad 100 euróst, Hollandiában is. Lehet, egy kis faluban a pénztár nem, de az állomáson levő automata, tuti. A 200 és 500 eurósokat nem szokták elfogadni a kis boltok, mivel azokat hamisítják előszeretettel. De már az ajtóra kifüggesztett tájékoztatóban, a belépés előtt kérik az elnézést, hogy nem áll módjukban elfogadni.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.14. 17:40:25

@Hátrányos helyzetű kaviár:
"Hozzád képest tuti ... "
Miért, én is használtam ilyen szavakat????

De oké, akkor használok:

"A 200 és 500 eurósokat nem szokták elfogadni a kis boltok, mivel azokat hamisítják előszeretettel."
A válaszom:
Hol a búbánatos lófaszban érdekel engem, mint vásárlót, hogy hamisítják az ajrót???????

Atörökk 2014.05.14. 17:41:00

@elwood:
Például. De németeknél is sok boltban láttam kiírva, hogy kártyás fizetés 10 euró fölött. Pedig állítólag ott tényleg jogállam van meg piac meg fogyasztói jogok, meg milófasz. Meg némi józan ész is mindemellé.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 17:42:21

@Hoppácska: :)) Gondolod, egy ilyen hátrányos helyzetű ebből már csak megérti? Fogadok, hogy nem.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 17:47:55

@atpijkamo: Hiába trollkodsz itt a törzsbandai almodban, legalább olyan régen kommentelek itt, mint te, csak más neveken. Szóval, velem nem tudod eljátszani a szokásos mókát.
Kissé undorító lett a blog törzsgárdája. Tegnap véletlen az archívumra kattintottam. 2007-ben még normális kommentek voltak itt. És az ehhez hasonló posztok esetében, amikor egyértelműen a kereskedő volt a hunyó, kórusban lett elküldve a fenébe.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.14. 17:50:06

@Hátrányos helyzetű kaviár:
"2007-ben még normális kommentek voltak itt."
Akkoriban volt a csimotázás, árkádbanszarás??? :)

"És az ehhez hasonló posztok esetében, amikor egyértelműen a kereskedő volt a hunyó, kórusban lett elküldve a fenébe."

Lehet, hogy közben minden kommentelő kereskedést nyitott... :))))

hobbitroll 2014.05.14. 17:50:34

@gym: "...Kellő mennyiségű kisebb pénzzel felszerelkezni..."
Úgy mégis mennyit? A cserpes joghurt (HJE) 270Ft (amúgy nem rossz, időnként én is elfogyasztok 1@), ha a mondjuk 5 nyomorult 20.000-el akar fizetni, az már 100.000 (5x20 a tudomány jelenlegi állása szerint 100), előbb-utóbb (ált. előbb) vérszemet kapnak, és odaszoknak, onnantól jön az, hogy 200/300/400/500e értékben legyen bent váltó, mert az összes környékbeli szellemi rokkant pénzváltónak nézi a boltot. Hát kérem. El lehet ballagni a postára/bankba, ahol felváltják. Hogy az nincs ingyen? Szarügy :P

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 17:52:23

@atörökk: Kis boltokban fordul elő néha. Főként arab, török boltokban. De egyrészt, ki van írva, így a vevő tudomásul veszi, és vagy vásárol ennek ellenére ott, vagy nem. Másrészt, ha a vevő olyan bamba, hogy nem olvassa el, akkor is udvariasan közlik vele, hogy az 1,35 eurós tételét, sajnos nem áll módjában kártyával fizetni.
Érzed ugye a különbséget?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 17:59:33

@Hátrányos helyzetű kaviár: "amikor egyértelműen a kereskedő volt a hunyó"

Csak hogy itt nem a kereskedő egyértelműen a hunyó. Itt sáros mindkét oldal. Az árus igazán tarthatna elég aprót. Bár minden erőlködés ellenére kifogyhat egyszer belőle. A nyanya meg igazán minimalizálhatná a húszezressel való vásárlást a piacon, nem kéne direkt erre utaznia. Az árus meg viselkedhetne udvariasabban.

A másik oldalt nem hallottuk, pedig érdekes lenne ugyanez az ő szemszögéből. Lehet hogy kissé máshogy zajlottak a dolgok.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:00:11

@Hoppácska: Nem kell érdekeljen. De azok a boltok, ahol nem fogadnak el nagy címletek, már a bejárati ajtónál tudatják ezt a potenciális vevővel. A'la: "Ki van írva, nem látod?". De ha a vevő mégsem látja, akkor sem bunkó módjára közlik ezt vele, meg lökdösik vissza a pénzét, mint ha szaros lenne.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:04:23

@atpijkamo: Nem-e? Ha Cserpes úrnak nem felelnek meg a nagy címletekkel fizető vásárlók, akkor rendeljen egyen-táblácskákat a bódéira, hogy a max. elfogadott címlet 2000 forint. És passz. Nem lesz azontúl félreértés.
A tahó alkalmazottaival úgysem lehet mit kezdeni, mert azokat az édesanyjuk kellett volna megtanítsa viselkedni, ahelyett, hogy estin járatta volna ki velük az otthoni 7 évet.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 18:04:35

@hobbitroll: "szellemi rokkant"

:))

Hogy mondja Bereményi Géza?
...
e szavakat mondta a szegény elmehunytnak:
"Nagyapám, szerintem te az élő múlt vagy!
...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 18:09:05

@Hátrányos helyzetű kaviár: Azt a nem köpünk a földre tábla alá tegye? Vagy a ne káromkodj, vagy a Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!, vagy a vegyen levegőt, vagy a hűtóben tárolja a tejterméket, vagy a mikróban ne száríts macskát, vagy a tükörben a tárgyak kisebbnek látszódnak, vagy a mittomén hanyadik triviális tábla alá vagy fölé tegye? Nem karácsonyfa az, hanem árusító bódé.

Egyébként ha kiírja, a nyanya nem lett volna boldogabb, lefogadom.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:09:39

@Hoppácska: Azok későbbi hozadékok.
Hm, meglehet... ahogy elnézem most itt a bandát.

Atörökk 2014.05.14. 18:11:04

@Hátrányos helyzetű kaviár:
Nem néha, és nem csak török meg arab boltokban. Amúgy meg ott ha kulturáltan közlik mindezt a pógárral, jó eséllyel nem kezd el hepciáskodni, hogy denekemehhezjogomvan, mint itt kb. 10-ből 8, öntudatbomba szellemi karonülő unatkozó nyugger.

Atörökk 2014.05.14. 18:12:07

@atpijkamo:
A "Vigyázz, a pina harap!" tábla mellé kell tenni.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:13:15

@atpijkamo: Te most ugye, nem komolyan beszélsz?
De legközelebb, ha hazamegyek fel fogom keresni a posztban szereplő tejbódét, és vagy 3000 forint értékű cuccot fogok beszerezni ott, az ellenértéket meg 5 és 10 forintosokban fogom kifizetni. Hogy legyen aprója.

Atörökk 2014.05.14. 18:14:02

"...így bánnak a vásárlóval, visszaélve a monopolhelyzetükkel."
Felhéberítő! Le a joghurtmaffiával!4!!

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:15:40

@atörökk: De néha, 10 kisboltból 1-ben. És ezek főként nemzetiségi boltok.
Ahham, szóval otthon meg sem próbálja a kereskedő udvariasan közölni a tényállást, mivel mind gondolatolvasó, és tudja előre, hogy úgyis hepciáskodna. Ahham.

Atörökk 2014.05.14. 18:17:34

@Hátrányos helyzetű kaviár:
De, képzeld, még egy ilyen többszörösen elmaradott, őskori, feudális szinten lévő országban is, mint Magyarország, megpróbálja. Viszont heveny szövegértetlenségeden sajnos ez nem (sem) segít.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 18:18:43

@Hátrányos helyzetű kaviár: "fel fogom keresni a posztban szereplő tejbódét, és vagy 3000 forint értékű cuccot fogok beszerezni ott, az ellenértéket meg 5 és 10 forintosokban fogom kifizetni."

Tudod mit? Ezt elhiszem rólad.

(Én ilyen lesújtó véleményt rég nem mondtam valakiről.)

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:20:12

@atörökk: Ahham, és minden vásárló hepciáskodik. Értem. Merre van üzleted?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:21:26

@atpijkamo: Ez tőled egyenesen megtiszteltetés. A cuccot különben majd elviszem a Máltainak.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:22:39

@atörökk: Hát, ha érzékelteted is, hogy mennyire tele van a hócipőd a vásárlóddal, akkor rövidesen semerre sem lesz. Marad a nagy csodálkozás, hogy "de hát miért?",

Atörökk 2014.05.14. 18:23:36

@Hátrányos helyzetű kaviár:
Napok óta nem jött vevő. Egy állat vagyok, az lehet az oka.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 18:23:55

"Kedves vásárlóink! Az Önök kedvéért bankkártyát nem áll módunkban elfogadni, mert az megemelné a költségeinket, csak 3%-kal drágábban tudnánk árusítani, és sokkal lassabb lenne a kiszolgálás. Készpénzt minden címletben elfogadunk, de időnként előfordulhat, hogy napközben kifogyunk az apróból, és a nagyobb címletekből időlegesen nem tudunk visszaadni. Kérjük, hogy a vásárlandó értékhez közeli címletekkel tessenek fizeni, amennyiben az megoldható. Megértésüket köszönjük!"

seventyfour 2014.05.14. 18:29:39

@atpijkamo: nem életszerű, nyuggerek húsz-ezressel? :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 18:34:29

@Hátrányos helyzetű kaviár: Csak csúnyán indítottál. De nem a trollok szokásos eszkalálódását mutattad, hanem lecsengtél, ezért megbocsátottam. Más a véleményünk, nem bűn az.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:43:24

@atpijkamo: Hát, jah, nem értettem egyet azzal, hogy a "posztoló-a-hülye", ami itt alap lett. Pedig ez a kiszólás anno, egy tréfa volt. Ha még emlékszel ...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:47:26

@atpijkamo: Jah, és bár tudom, hogy itt minden meg van beszélve a kommentelők magánéletéből a gyerekek napi dolgaitól a menszesz lefolyásán keresztül a mellméretekig, én nem személyében Kiss Pállal vagy Nagy Rozival eszmecserélek vagy vitatkozok, hanem a nicknévvel. Nicknévre megsértődni meg ősi akármilyen szokás. Szerintem.

seventyfour 2014.05.14. 18:48:45

@Kovács Nóra Anna: Tudtommal ez egy "rendes" üzlet, ahol van széf is esetleg, nem kofa, készüljön fel arra, hogy vevők is várhatók esetleg! :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 18:49:01

@Hátrányos helyzetű kaviár: "a "posztoló-a-hülye", ami itt alap lett."

Csak azért, mert ilyenek a posztok. Bár az is belejátszik, hogy dörzsöltebbek a kommentelők. Az ötvennegyedik termékbemutatós félmilliós porszívóáldozat felé nagyon kevés a részvét.

Maraggymá 2014.05.14. 18:51:24

@igi1:
ilyeT és nem ilyeNT
0.0006 ezrelék = 0.000006, nem hiszem hogy erre gondoltál.

Az öreg néne meg ahhoz megy oda húszezrest lóbálva akihez jólesik.
Vérmérséklettől függetlenül pedig minden esetben illik minimum egyszer udvariasan viselkedni.
"Elnézést nem tudok vissza adni húszezresből. A posta a sarkon túl van, felváltják önnek."
Még akkor is ha netalán tán vissza tudna adni, csak nem akar. Nem tűnik egy diplomához kötött feladatnak.

@panaszmuki:
Nem szolgál ki, joga van megtagadni bárkitől a kiszolgálást:)

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 18:56:17

@atpijkamo: 7 éve sem voltak mások a problémák. Akkor is volt tényleges probléma, meg rinyálás (le kell menni a pizzáért, jajistenem!), csak valahogy más volt a tónus, akkor is, ha a posztoló volt a hülye.
Ebben az esetben például nem ő volt, de már csak reflexből is basztatva volt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 18:56:53

@Hátrányos helyzetű kaviár: "a kommentelők magánéletéből"

Van ilyen csökkent értelmű troll, kűzdök is ellene, mikor nekemtámad.

De a napvégi vagy hétvégi posztban jobb híján előkerülnek offtopikok, nem látok ezzel problémát. Manyecska élethelyzetei pl. kifejezetten szórakoztatóak. Én meg mingyár elkezdek híreket olvasni, és bekommentelem a viccesebbeket. Előre elnézésedet kérem!

A gorombaság meg mindenképpen gorombaság, akármilyen névnek vagy nicknek címzik.

Atörökk 2014.05.14. 18:59:56

@atpijkamo:
Hasonló a helyzet a Player's Roomban vásárló Wizzair törzsutasokkal is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:00:43

@Hátrányos helyzetű kaviár: "ha a posztoló volt a hülye.
Ebben az esetben például nem ő volt"

Elnézésedet kérem, de ebben továbbra sem értünk egyet, és ha jól megnézem, te vagy kisebbségben.

házelnök 2014.05.14. 19:02:52

@hobbitroll:
és felmerül bennem egy kérdés: hány tonna aprót (5-től 10eFt-ig) kellene tárolni az üzletben, hogy az összes fizetésnapkor 20eFT-al fizetni akaró nyomorultnak vissza tudjanak adni? Olyan kurva nagy problémát okoz némi aprót magunkkal vinni?

Aki a világra hozott, az a nyomorult.
Persze szellemileg Te is az lettél.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:03:24

@atörökk: Hmmmm... Király lép D4-re, Orangeways. Na, ere mit lépsz?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 19:05:26

@atpijkamo: Persze, a hétvégi posztnál sosem volt érdemes tovább olvasni az első 100-200-nál, mert utána már chat volt. De mostanában már az elején kezdődik, és a chat közül kell kibogarászni az érdemi hozzászólásokat.
Ebben egyetértünk, de a "hol a búbánatos jóistenben érdekel engem" kiszólást, csak erős paranoiával értheti magára irányulónak bárki. Akkor is, ha az a neki címzett válaszban szerepel.

Atörökk 2014.05.14. 19:06:24

@atpijkamo:
Hmmm... van kuponom, Orangeways menetjegyért cserébe odaadom!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:06:35

@házelnök: Most jobb? Bántott a főnököd? Akarsz róla beszélni?

Vagy érintve érzed magad, mert te is sportot csinálsz abból, hogy a piacon váltsad fel a húszezreseidet?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 19:08:32

@atpijkamo: Hm, és miből gondolod, hogy ha többen vagytok téves állásponton, akkor az az álláspont igaz lesz?
Ki volt írva az üzletben bárhol, hogy sajnálják, de nem áll módjukban -mondjuk- 5 ezresnél nagyobb címletet elfogadni? Nem. A vevő talán látnok, hogy tudja, milyen címletek vannak a kasszában? Nem. Szóval?
De még ha ki is lett írva, és a vevő nem olvassa, melyik univerzumban fogadható el a kereskedő udvariatlan magatartása normálisnak?

Atörökk 2014.05.14. 19:15:26

@atpijkamo:
Ez így csak akkor szabályos, ha van hozzá hűségszerződésed is.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 19:18:30

@Hátrányos helyzetű kaviár:
Az utolsó mondatoddal teljesen megmondtad a frankót.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:19:48

@Hátrányos helyzetű kaviár: "és miből gondolod, hogy ha többen vagytok téves állásponton, akkor az az álláspont igaz lesz?"

Én ilyet nem mondtam. Van két ellentmondó vélemény, és te a kisebbségben vagy. Ha a tied lenne a többségi vélemény, akkor se lenne igazad.

Piacon nem szoktunk a létező leganagyobb címlettel fizetni. A 25 éves már tudja, az 50 éves meg pláne. De előfordul. Ha ebből valaki sportot űz, az már taszító.

Az eladó meg udvariatlan volt, de nem goromba. A "ez nekem nem kell" elég szerencsétlen fogalmazás. Azt mondta, amit gonolt, pedig át kellett volna fogalmaznia.

"Anyukám közölte, hogy nem tud mást adni, így vette ki a bankautomatából. Mire az eladó...: Miért, tizenkilenc-ezret nem tud kiadni a gép?"

Nekem is ez lenne az első gondolatom, megint azt mondta az árus, amit gondolt, ismét csak át kellett volna fogalmaznia.

seventyfour 2014.05.14. 19:21:00

@atpijkamo: Őszintén azt kívánom, hogy a legnagyobb gondod életed alkonyán az legyen, hogy nem tudnak visszaadni a pénzedből! :D :D Remélem ez engem is utolér, hogy hová tegyem a kurva milliókat!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:21:54

@atörökk: Básyta A5, nyertél egy autót, itt a kulcsa, az átvétel előtt be kell fizetned 5000 forintot.

Aureliano Buendía 2014.05.14. 19:25:54

1: mi a faszért megy oda ismét básárolni?
2: a húszezres törvényes fizetőeszköz
3: legközelebb menj te oda vásárolni húszezressel posztolás helyett
4: próbálj fizetni húszezressel, és ha nem akarja elfogadni, fizesd ki az előre összegyűjtött ötforintosokkal (én erre szavaznék).

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 19:26:22

@Kovács Nóra Anna: De látod, én vagyok a kisebbség ;)

@atpijkamo: Igaz ugyan, hogy ez egy piac területén történt, de egy szabályos üzletben, nem kint a placcon, a kofák között. Szóval, ez az érved bukott.
"Ez nekem nem kell", szimpla gorombaság. Én itt megfordultam volna ki a boltból, otthon meg a cégnek azonnal levél.
A "Miért, ..." 19 ezres kérdés meg nemcsak gorombaság, hanem egyértelműen tapló, bunkó, neveletlen parasztság is. Persze, szerintem a kereskedő él belőlem, és a haverokkal beszéljen ebben a tónusban, ha nem vágják pofán érte. De ha te ezt másképp gondolod, lelked rajta.

igi1 2014.05.14. 19:27:10

@Maraggymá: akkor meg pereld be ha bunkó oszt jóvan

Itt arról van szó hogy kéccer is odament szopni, mer egynél b unkó vki akkor jogos de ha 2.-nál elszakad a cérna az a nem mindegy!

igi1 2014.05.14. 19:29:36

Ráadásul itt a mama volt rendkívül pofátlan mert csakazértis te k@cs@g ideb@szom a 20 000 est te gyökér és elfogadod!

tehát a mama nyert

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:31:23

@Kovács Nóra Anna:

- Panacsoljon hölgyem, itt a joghurtja, 270 forint lesz.
- Tessék, egy húszezres.
- Elnézést, kevés az apróm, legyen szíves kisebb címletet adni!
- Nem tudok mást adni, így vettem ki a bankautomatából.
- ...

Kérlek, fejezd be a fenti beszélgetést!

Szerintem csak jézuskrisztusnak nem szaladna ki a száján a megjegyzés a 19 ezer forintos készpénfelvétel lehetőségéről.

igi1 2014.05.14. 19:34:43

@atpijkamo: akkor megvárja itt az áru amïg felváltja máshol a pénzt

mondjuk egy sajtüzletnél ez bajos lenne

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 19:36:52

@atpijkamo: -Sajnálom, de nem tudok visszaadni, a postán/bankban viszont nagyon szívesen felváltják önnek, itt van 2 percnyire, a sarkon túl/a szomszéd utcában ...
És igen, amikor a vevő elmegy felváltani a pénzt, akkor lehet magában vagy félhangosan pikírt megjegyzéseket tenni. Vevőnek soha.

_e30st_ 2014.05.14. 19:37:35

Ennek az az oka, hogy cigányéknál és más hasonló trükkös népségnél divatos hogy nagy címletbe fizetnek, és valahogy olyan hatékonyan elterelik az eladó figyelmét, hogy a végeredmény az, hogy náluk marad a 20000-es, náluk marad a visszajáró, és náluk marad a termék is.
Egyszer kell hogy ez megtörténjen (és feltételezem kispesten ez a nyitás első hetében megvolt) és a későbbiekben az eladó páros lábbal rúgja ki azokat, akik huszassal próbálnak meg fizetni.

Nekem is volt hogy a boltomban elsütötték ezt a poént, és végül az alkalmazottamon az okozott kárnak csak a felét hajtottam be, de szegényt így is is megviselte az a 10k mínusz.

Elhiszem hogy a posztoló nem akart lopni, de vegye figyelembe, hogy egy 500Ft-os joghurt vásárlásánál gyanús ha 20-assal fizetnek. Mellesleg nyugaton is, meg mindenhol így megy ez, hogy kisebb árusító egységekben kírják hogy mekkora a maximális elfogadott címlet.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:40:21

- Panacsoljon hölgyem, itt a joghurtja, 270 forint lesz.
- Tessék, egy húszezres.
- Elnézést, kevés az apróm, legyen szíves kisebb címletet adni!
- Nem tudok mást adni, így vettem ki a bankautomatából.
- Nemdebár, esetleg ön is tudja, hogy, ha 19 ezer forintot vesz ki az automatából, akkor a tudomány jelenlegi állása szerint az csak úgy lehetséges, hogy lgalább 10,5,1,1,1,1 ezres címleteket ad a gép, és így nem ütközik különösebb problémába, hogy a piacon fizessen a pénzével.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 19:42:45

@_e30st_: Pontosan. Ki kell írni, hogy mekkora a legnagyobb elfogadott címlet, és akkor nincs probléma. A vevő tudomásul veszi, és passz. De kiírás és udvariasság, nyet, pofátlanság, gorombaság és tahóság da. Na, ezt szerintem te sem tolerálnád a boltodban.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 19:44:56

@atpijkamo: Mna, erre meg csak jézuskrisztusnak nem az jutna eszébe, hogy "Anyádat oktasd, köcsög!" Még ha nem is mondja ki ... :DDD

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:52:04

@Hátrányos helyzetű kaviár: "Ki kell írni, hogy mekkora a legnagyobb elfogadott címlet"

20000. Minek kiírni?

"Anyádat oktasd, köcsög!"

:)) Pontosan! Nekem nagyon nehezemre esik nem cinikusn válaszolni a nyanya "így kaptam az automatából" beszólására. Az én hibám, elismerem, nem lennék jó bolti eladó. Ha beszólnak, visszaszólok.

"A postán beváltják neked" sokkal jobb? :)) Őszintén kérdem.

Nem gondoltam volna, hogy még ennyi matéria van ebben a posztban.

Maraggymá 2014.05.14. 19:53:49

@atpijkamo:
Kioktatás vs. semlegesség. Ha letojom a vevőt akkor konzekvensen tojjam már le, nem?
- Panacsoljon hölgyem, itt a joghurtja, 270 forint lesz.
- Tessék, egy húszezres.
- Elnézést, kevés az apróm, legyen szíves kisebb címletet adni!
- Nem tudok mást adni, így vettem ki a bankautomatából.
- Sajnos tényleg nem tudom felváltani, elnézést.

BTW ilyet még életemben nem hallottam, hogy:
"Elnézést, kevés az apróm, legyen szíves kisebb címletet adni!"
Téged szólítottak már fel boltban, hogy add oda a pénzed? (Felszólító mondatra gondolok.)

Lioncalled 2014.05.14. 19:56:22

Nekem van egy köztes megoldásom az ilyen helyzetekre. Még vásárlás előtt meg szoktam kérdezni az eladót, hogy tud-e húszezresből visszaadni. Ha nem, akkor megyek máshová. Általában normálisan szoktak reagálni... ahol bunkók, oda nem megyek többet.
Csak egyet magyarázzon meg nekem valaki. Az hogy lehet, hogy a kínai árusnak soha nem okoz gondot visszaadni akármilyen nagy címletből??? Nem vagyok oda értük, de még soha egyik se vágott pofákat, ha egy kisebb tételnél nagy címlettel fizettem. Lehet, hogy jobban értenek a kereskedéshez? :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:57:01

@Maraggymá: :)) Tényleg nem lennék jó bolti eladónak. Túl gyakran azt mondom, amit gondolok.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 19:59:40

@Lioncalled: A kínai/vietnámi kibont tíz ruhát is, és végül átmegy a szomszéd árushoz is, hogy találjon nekem való méretet, és ne engedjen el vásárlás nélkül.

Ja, hogy válaszoljak, igen, jobban értenek a kereskedéshez.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 20:03:00

@atpijkamo: A boltban, te majom ;))))

Akkor nem emberekkel foglalkozol a munkád során, ugye? Már nem random emberekkel? ;).
A postán vagy bankban van elegendő váltópénz, és ha udvariasan, mosolyogva közlöd a vevővel, hogy sajnos te nem (rossz hír), de ugyan akkor van megoldási javaslatod (jó hír), akkor a vevő nem bosszúsan távozik, hanem elmegy, felváltja, és szívesen visszatér a jövőben is. Immár kisebb címlettel, mert tudja, hogy te nem tudod a nagyobbat felváltani.
Tudod, úgy küldeni el a ..., hogy örömmel menjen.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 20:08:38

@Hátrányos helyzetű kaviár: "A boltban, te majom"

Azt mondom. Húszast elfogadnak, csak akkor van probléma, ha nincs elég apró. De ezt mindenki tudja, ugyanúgy, mint hogy kék az ég, azt se írjuk ki.

"random emberekkel"

De még azokkal is. Eddig mindig megoldottam. Szoktak hálálkodni. A legnehezebb az amerikaiakkal, azok különlegesen parasztok.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 20:10:10

@atpijkamo:
NNNa, hát milyen szépen megválaszoltad:)
Így kellett volna annak a f@szparaszt eladónak is.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 20:13:55

@atpijkamo: Akkor legyen mindig váltópénz. Ha nem lehet megoldani, akkor meg írják ki, hogy melyik az a legnagyobb címlet, amelyből akár a reggeli nyitásnál, első vevőként is vissza tudnak adni.

Na, ha még velük is elboldogulsz, akkor mit játszod az agyad?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 20:14:52

@Kovács Nóra Anna: :)) Necsináld, Kaviár most baszott le érte: @Hátrányos helyzetű kaviár:

Ez kezd olyan lenni, mint a szamár, a gyerek, meg a tata. Akárki ül a szamáron, az emberek megszólják, sőt akkor is, mikor ők viszik a szamarat.

Kezdem azt hinni, hogy az "így kaptam az automatából" beszólásra nincs megfelelő válasz.

Manyecska 2014.05.14. 20:15:20

A fejlett nyugaton minden bizonnyal lehet természetben is fizetni...

Manyecska 2014.05.14. 20:16:49

Vagy félbetépi a húszast ha túl nagy.mit kell annyit variálni.

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 20:20:28

@atpijkamo:
Én tényleg nem látom kioktatónak, ahogy Te megfogalmaztad a választ arra, hogy, "így kaptam az automatából". Olyan formában, ahogy Te írtad, szerintem az nem irónia. Lehet, hogy a nőnek eszébe sem jutott volna, hogy 19 ezret pötyögjön be, és akkor "apróbb" címleteket kap.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 20:20:33

@Hátrányos helyzetű kaviár: Kiírom: VÁLTOZÓ!

Elattam valami szart egy amerikainak. Oda volt írva, hogy ez egy szar. Megvette, a szarnak megfelelő árnál is lényegesen olcsóbban. Ha nem olvasta el, hogy szart vesz, már ez is feltűnhetett volna neki. Utána visszakérte pénzt? Nem. Felnyomott, hogy szart attam el neki.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 20:23:24

@Kovács Nóra Anna: Na látod, hogy ugyanazt többen mennyire másként látjuk!

"Lehet, hogy a nőnek eszébe sem jutott volna, hogy 19 ezret pötyögjön be"

Nálamnál sokkal rosszabb véleménnyed van a nyanyáról.

Atörökk 2014.05.14. 20:23:53

@Manyecska:
No de egy nyavadt joghurtért mi várható el? :D

Kovács Nóra Anna 2014.05.14. 20:27:04

@atpijkamo:
Nem rossz vélemény ez, csak ő nem fiatal már, másképpen állnak az ilyen technikai dolgokhoz.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 20:31:28

@atpijkamo: Kiírom: NEM A VEVŐ GONDJA Az viszont a kereskedő gondja lesz, ha ezért elmaradoznak a vevői, pláne, ha még bunkó is velük.

Hát, végeredményben szart adtál el neki, ami még az általad nagyon olcsónak tartott árat sem érte meg számára. Az elintézési mód, meg hát .. hm, nem tudom, a szart vissza szokták vinni (az üzletekben pl.), vagy meg szokják reklamálni, meg ilyesmik ... de ezt a részt majd hagyma megszakérti.

igi1 2014.05.14. 20:37:23

@Hátrányos helyzetű kaviár: há ponn ez az

NORMÁLIS EMBER ELSŐRE FELFOGJA JOGY APRÓ KELL.

Itt másodszorra direkt volt szemét a mama.

Ha elsőre se bírod megérteni hogy apró kell ne gyere oda máskor se 20 000 sel

Mert joggal gondolod azt hogy veled akar kitolni

Igen a mama szólt be elsőre és másodszorra is nyert.

igi1 2014.05.14. 20:40:28

@Hátrányos helyzetű kaviár: +- 1 vevővel kevesebb kit érdekel sajtüzlet

Ráadásul a hülye vevők inkàbb vigyék máshovã a 20 ezresüket.

ha monopolhelyzetben vagy akkor a vevőnek van kuss

Az amcsi apple boltba s elkültek mert 1 ipadet akartam venni és nem adtak el belőle mert keresedmi kartam agam alálra 1 dbon

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 20:40:53

@Kovács Nóra Anna: "ő nem fiatal már"

Baszki, jóval öregebb vagyok nála. Ha a pinkódját meg tudja jegyezni, ez már annál egyszerűbb.

@Hátrányos helyzetű kaviár: "a kereskedő gondja lesz, ha ezért elmaradoznak a vevői"

Nyilván. Ez benne van a pakliban.

"még az általad nagyon olcsónak tartott árat sem érte meg"

Tőle. Akkor panaszkodjon, máris visszakapta a pénzét. De nem. Megtartotta az árut, de azért felnyomott.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 20:45:35

@igi1: Erősen kétlem, hogy a mama direkt szívatásra játszott. De még ha arra is játszott volna, ő a vásárló, tetszik érteni? Egy kereskedő, ha kell tizedjére is mosolyogva magyarázza el, hogy "sajnos nem áll módomban visszaadni ilyen nagy címletből, ellenben 2 percnyire, a bankban/postán fel tetszik tudni váltani". Már egy valódi kereskedő. És akkor a mama el, pénzt felvált, üzletbe vissza be, joghurt és egyebek megkap. Öröm, bódottság! Na, ehelyett, azok a türhő paraszt eladók, kreáltak egy fasza negatív hírverést a Cserpesnek.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 20:47:36

@atpijkamo: Na schön. De majd hagyma megszakérti. Lehet, arrafelé ez a normális...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.05.14. 21:01:28

na a hozzaszolasok megint jo; mutatjak miert tart ott az orszag
amugy a dolog rendkivul egyszeru
ki kell irni 10.000-esnel nagyobb cimletet nem tudunk elfogadni
itt is van benzinkut ahol nem fogadnak el 100-ast
meg kocsma is volt louisvilleben ahol kiirtak max 20 dollaros
/amugy az hulyeseg, hopgy masnak majd nem tud visszaadani, ha van par 10000-se meg 5 ezrese,a kkor abbol megy a 20-as, total nem befolyasolja, hogy utana ezresekkel fizetnek pl./

annak orulok hogy van ket torzsnick akiknek egyezik a velemenyuk:)
az egyik Igi:)

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 21:05:44

@atpijkamo: Hm, honnan tudod, hogy a páfrányé 20? ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.05.14. 21:09:46

@atpijkamo:
raadasul megint a megalazkodas a kereskedo elott,
macskamano, ezt ugy intezik el, hogy elnezest holgyem elfogyott a valtom, nem tudok visszaadni
/raadasul tudott, mint kiderult, de idiotanak hiaba mondom, mondjuk nem csak en, ahogyy atszaladtam a kommenteken, van aki tudja mi a helyzet, azok mar voltak kobanya kispesten tul is/

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 21:09:56

@Hátrányos helyzetű kaviár: "a páfrányé 20?"

Nem tudok kisebbet elképzelni.

Ismered a mondást, "ha 10-zel töb lenne az IQ-d, lehetnél növény."

Na látod, hogy megint nekemtámadt. Így legyen ötösöm a lottón!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 21:11:15

@hagyma: "ki kell irni 10.000-esnel nagyobb cimletet nem tudunk elfogadni"

Pedig de. Megint, megint, megint, megint, megint nem érted. De ezt már megszoktuk.

Aureliano Buendía 2014.05.14. 21:17:04

Vajon ötvennégyezrest elfogadnak?

Aureliano Buendía 2014.05.14. 21:26:33

@atpijkamo: szerinted mindenkit végigolvasok?:)

Ennél a posztnál nagyon hamar eluntam a hozzászólásokat.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 21:29:34

@uraaam: Csak adtam egy hivatkozást rá Manyyinak. Megdolgozott érte.

Egyébként aki nem olvas, az csak egy potyautas. Mi kiteszük itt a lelkünket.

hobbitroll 2014.05.14. 21:30:52

a zámerikaiak észbeli képességeiről :

cheezburger.com/8176322816

Aureliano Buendía 2014.05.14. 21:31:30

@atpijkamo: dolgozzon is meg ezért a pénzért:)

Van, ahol érdekes a komment-özön, de itt nem annyira. Tulajdonképpen mindkét félnek igaza van, de mikor századszorra írjátok le szinte ugyanazt, na attól az ember agyfaszt kap.

No, meg a potyautasok színesítik a képet:)

Atörökk 2014.05.14. 21:34:23

Megamen kifejtette már a véleményét?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 21:35:45

@uraaam: Kaviár beszólt, de aztán egész jót vitatkoztunk. Azt esetleg érdemes olvasni, és nem olyan hosszú.

Aureliano Buendía 2014.05.14. 21:41:36

@atpijkamo: amíg ti megváltottátok a világot, én megint minimetróztam egyet. Szemét egy addiktív játék.

Atörökk 2014.05.14. 21:49:29

@atpijkamo:
Én? Ma? Én csak cizelláltan kifejtettem véleményem a posztban forgó, teve hátán öreg hölgyről.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 21:50:35

@Hátrányos helyzetű kaviár: Én semmin. Mindig nekem támad, szerelmes belém, vagy valami. Próbálom kerülni. A kommentjeit ignorálom, csak idegesítenének a hülyeségei.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 21:58:12

@atpijkamo: Áh, nem hiszem, hogy megcsalná veled Maryt. Bár, kI tudja ...? ;)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 22:01:36

@Hátrányos helyzetű kaviár: Folyton provokálsz. Beszéljünk másról, valami kevésbé undorító dologról! Milyen volt ma a székleted?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 22:16:52

@atpijkamo: Nem szoktam vizsgálgatni. Miért? Te igen?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 22:20:20

@Hátrányos helyzetű kaviár: Van amikor szükség van rá. Az én koromban majd megtudod.

Meg a nyuggereknek úccsincs más témája.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 22:25:37

@atpijkamo: Érdekes téma lehet ... prosztatát is vizsgáltok a klubban?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 22:31:07

@Hátrányos helyzetű kaviár: :)) Nem adod fel.

Aranyérrel vizsgált a doki a telkiben. Utána dumáltunk mindenről. Átjött a haverja a szomszéd vizsgálóból, dumáltunk vele is. Nagyon kedvesen kérdezte, ha már ott vagyok, ne nézze-e meg a prosztatámat. ... Nem voltam abban a hangulatban.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.05.14. 22:33:46

@atpijkamo: érdeklődő típus vagyok ;)) És most már tudok mindent rólad :DDD

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.14. 22:35:25

@Hátrányos helyzetű kaviár: :))

Talán többet is, mint akartál.

hobbitroll 2014.05.15. 01:03:48

@atpijkamo: jó, persze nekünk sem kell a szomszédba menni (lásd szalacsi, polgár jenő, maunika és tsai), de nem is akarunk rendet rakni a világban :)

ha még nem láttad volna:
www.youtube.com/watch?v=y2IVSGjZwfk

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.15. 01:24:44

@hobbitroll: Ó, hát könnyű találni magyar, angol, stb. hülyéket. Az ááámerikaiakat viszont nem is kell keresni. Naponta kerül elő ilyen:
index.hu/tech/hoax/2013/04/27/hanyadik_napon_teremtette_isten_a_dinoszauruszokat/

A videó nem tetszik, csak kibánás, eleve rossz a kérdés. Mindegy.

igi1 2014.05.15. 02:17:08

@Hátrányos helyzetű kaviár: pedig itt másodjára volt a dolog vagyis amama tényleg arra játszott nemkétsèges

attól hogy vásárló vagy a merikába se nyalják ki a segged

Nem kell kiírni se ha van egy kis maradèk eszed rájössz másodszorra magadtól hogy egy bolt nem pènzváltó

Nem értem még mindig h 1 erőszakoskodó mamzert hogy állítasz le szèp szóval ha az elsőből se ért

Még egyszer: a mama direkt ment oda másodsorra is kitolni

Én főnökként azért rúgnám ki mert elfogadta a 20 000 est

Kidobtam volna a mamàt az ilyen ne jöjjön vissza soha többé mert aljas

Komojtalan 2014.05.15. 08:50:53

@igi1: Nem kell megkérdezni, első kézből ismerem az információt (henteseket) :-). Reggel még lehet nem nagyon örülnek, később annál inkább, mert a postára ők is szívesebben mennek 10-15 20ezressel, mint 200 ezressel.

@Kitalátor (másként) gondolkodó: A Kossuth téri piacon kedd kivételével, nincs olyan hogy nincs túl sok vevő. Ismerek pár piacot, magasan itt a legnagyobb a forgalom a méretéhez képest. Nem véletlen mondjuk, ezt még szerencsére nem alakították át mint mondjuk a Lehelt, vagy más régi piacokat. Lehet csili-vili egy piac, de annak ára van a bérleti díjban, amit utána persze "nem az emberek fizetnek meg" az árakban. Itt még látni valódi parasztot is, nem csak olyat aki megveszi a nagybanin és őstermelőként adja el. Mondjuk az igaz, hogy jobb ha azonnal fizetnek, mert volt már olyan, hogy majdnem megvettem a TV -t, kártyát nem fogadtak el, mire elértem a bankhoz meggondoltam magam :-). LCD TV volt, én meg LED -et kerestem, de ha a kártyát elfogadják, megveszem mert tetszett.

Kifordított kacagány 2014.05.15. 10:56:27

az volt már, hogy a bótosnak el kell fogadnia bármilyen érvényes címletet? ha meg nem, akkor simán lehet távozni fizetés nélkül az áruval?
1-2 ilyen eset után tuti lesz váltópénz a kasszában.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.05.15. 12:12:25

@Kifordított kacagány: Minden indoárja 20 ezressel járná a kis boltokat. Amúgy meg elfogadja minden boltos és kofa, csak nem tud visszaadni pénzt belőle. Kap a két deci tejfölhöz 10 kiló gomolyát, és mehet az anyja sírjához!

Répázó 2014.05.15. 12:18:20

Nekem van egy ötletem! Figyelsz? Na, szóval én azt csinálnám, hogy odamennék és kisebb címletekkel próbálnék fizetni. Közben figyelném a boltos reakcióit. Majd szóljatok, hogy bevállt-e. Üdv anyukának!

samcro 2014.05.15. 12:18:39

Erste automatákban egy ideje már lehet címletet is választani.

Amúgy mindkét félnek igaza is van meg nem is. Kisboltba nem megyünk kurvanyagy pénzzel (max zárás felé, és akkor még szerintem direkt örülnek is neki), vevővel meg nem bunkózunk.

Persze azért meghallgatnám a másik felet is.

dani27bpbp 2014.05.16. 06:59:15

Amióta megtudtam, hogy a cserpes a hitgyüli nagy támogatója, nem veszek sehol a termékeikből. Rohadjon rájuk.

Nebel 2014.05.16. 11:22:31

Nem értem mire ez a felháborodás? Visszatolja a pénzt, hogy neki ez nem kell, el kell tenni és viszlát. Nem kell ott vásárolni, ez a megoldás.

WhiteFalcon 2014.05.16. 17:11:43

Gondolom, a boltos azért van kiadva, mert öreganyu havonta kétszer megy oda vásárolni és mindig az automatából történő pénzkivét után.

Serivor 2014.05.16. 17:38:54

@WhiteFalcon: Amikor az ötszázas megjelent, akkor egy egyszemélyes boltban 3000 ft volt a kötelező hajnali nyitókészlet apróból.

Egyébként is, a hülye boltos inkább örülne, hogy az anyóka ingyen beváltja neki a sok aprót.

Aureliano Buendía 2014.05.16. 17:49:05

Tudok valakit, akinek kéne a húszezres pár poszttal odébb:)

vidéki suzukis 2014.05.17. 10:20:51

Egy másik, pékárus hálózatban szoktam néha Cserpes termékeket vásárolni. Ott nincs gond a visszaadással, bár igyekszem nem nagy címlettel letámadni őket.
A Cserpes termékei meg számomra eltérő ízvilágot képviselnek. Valami nagyon jó, más meg nem. Pl. a sajtkrémjük tetszik, de a körözött az elbújhat a hajdúsági mögött, utóbbi az jobb.
Vállalkozást meg egyes marketingesek szerint nem szerencsés saját névről elnevezni, mert ha botrány tör ki, akkor kissé körülményes elhatárolódni tőle. Kitalált márkanevet le lehet cserélni, ha gáz van, személynevet nehezebb, azt sokáig az adott személyhez fogják kötni.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.05.17. 23:26:00

Ahhoz csak gratulálni tudok a tisztelt blogtulajdonosnak, hogy ezt az aligha fogyasztóvédelmi panaszt kitette ide. Az már csak non plus ultra, hogy ebben a témában közel 300 hozzászólás meg is születik.

Ausztriában a boltok 90%-ban nem lehet 200 és 500€-s bankjegyekkel fizetni. Olyan helyek képeznek kivételt mint Ikea vagy Baumax, ahol ugye könnyen el lehet költeni 400-500 eurót. De tejfölt garantáltan nem lehet venni.

Ja, és ezen senki nem problémázik az ég világon.

megtűrt semély 2014.05.20. 00:24:51

@flash.gordon:
viszont mindegyik helyen lehet kártyával fizetni.

truthful.shepherd 2014.05.20. 00:39:00

Szerény véleményem szerint, aki 2014ben azzal jön, hogy nem tud 20ezresből visszaadni, az vigyen BÁRMILYEN üzletet, húzza le a rolót a p.csába, mert alkalmatlan mindennemű kereskedelmi tevékenységre.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.05.20. 04:18:19

@megtűrt semély: De nem mindegyik helyen lehet 10€ alatt. És ezen se problémázik senki.

KisIst 2014.05.20. 12:29:42

@Darth Revan:
Fejlettebb országokban te határozod meg, hogy milyen címletekben szeretnéd a pénzt felvenni az ATM-ből...

velvet_rose 2014.05.20. 13:51:17

Én múltkor 500-as címlettel szerettem volna kifizetni a 400 Ft-os villamosjegyemet, hajnal fél 5-kor kb tornádó erősségű viharban. A sofőr azt mondta, hogy 400-at adjak, vagy szálljak le. thx

allegravelli 2014.05.25. 22:28:51

Már van olyan ATM, ahol választott címletekben lehet felvenni pénzt. Igaz, még csak Ödönnél láttam...

ahanem01 2014.07.21. 12:23:14

@atpijkamo: Nagy tirpák vagy Te, az szent igaz...

KétismeretlenS 2016.12.15. 14:16:52

Én karakánabb lettem volna. Először is vásárlók könyve. Másodsorban megmondtam volna neki, hogy akko egyétek meg a terméketeket mellékelve, hogy a neten lesz ennek utóélete. Eddig egyszer hintettem el a TH blog nevét egy telefon vásárlási mizéria közben. Azonnal nekem lett igazam. Visszakell szólni.
süti beállítások módosítása