Tékozló Homár

Fantomsérülést fizettetett ki a magyar Sixt autókölcsönző

2014.05.15. 09:46 | jackyll | 44 komment

1391599984000_MHU-209_140101_2.JPG

Panniéknak majdnem 500 eurót kellett fizetniük az autóbérlési díjon felül, mert a Sixtnél azt hallucinálták, hogy lesérült az autójuk. Erről fényképet is prezentáltak, amin ugyan nem kivehető az autó sem, csak annyi, hogy ezeket napokkal később készítették valahol. Magyarországon a bérelt autót csak személyesen szabad leadni.

Külföldön élünk és december végén hazalátogattunk, amihez a Sixt reptéri autókölcsönzőjét vettük igénybe. Nem is volt semmi gond, 11 napig használtuk az autót örömmel. Mivel a hazaút január 1. reggelére esett, nem volt mód személyes átadásra, így az autót a reptéri Sixt parkolóban tettük le, kiszállás után alaposan körbefényképeztük, a kulcsot és a papírokat pedig a kölcsönző dobozába dobtuk.

Teltek a napok, de a letét csak nem szabadult fel a hitelkártyán, ezért 4-én felhívtuk őket. Így kellett megtudnunk, hogy ők az autót sérülten találták meg, ezért kb 500 EUR-t még ránk fognak terhelni. Kértünk tőlük képeket a sérülésről, amire kaptunk két darab képet, az egyik egy ultramini, 43 kB-os fókuszálatlan kép, ami egy ezüstmetál autó részletét ábrázolja, horzsolással, a másik egy jó minőségű, éles kép az autó rendszámáról. Mindkét kép január 4-én készült, tehát arról, hogy a mi autónk az átadás napján sérülten várta őket semmiféle bizonyíték nincs, még értesíteni is elfelejtettek.

Válaszul elküldtük a mi képeinket, amelyek mindegyikén jól látható a rendszám is és a reptéri környezet is, az emlegetett sérülésnek viszont nyoma sincs. A hölgy ragaszkodott hozzá, hogy márpedig a felelősség a miénk, benne van az ÁSzF-ben is. Valahogy nem akart nekik leesni, hogy mi nem ezt vitatjuk; mi egyszerűen nem értettük, hogy miféle ügykezelés ez, hogy nem értesítenek az autó sérült állapotáról, nem vesznek fel sérülési jegyzőkönyvet, nem készítenek bizonyító erejű fotót, hanem egyszerűen elvárják, hogy mi bemondásra elfogadunk egy ekkora összegű számlát.

Elküldtük a Sixtnek a hivatalos panaszt, amire ugyanaz a nő válaszolt. A válaszban az összes általunk feltett kérdés ignorálva van, de "szívességből" elengedték a kárérték felét. Nem akartuk elhinni, hogy ilyen létezik, ezért megkérdeztünk ügyvéd ismerősöket és a céghez közeli embereket, akik mind azt mondták, hogy a módszer minimum megkérdőjelezhető és gyanús, viszont az ÁSzF teljesen védi őket.

Írtunk a Sixt németországi központjába egy reklamációt angol és német nyelven, ott már megértőbbnek mutatkoztak és elővették az ügyet. Így került elő február 5-én egy január 3-i keltezésű javítási ajánlat. Ők elismerték az ügykezelés abszurditását és elnézést kértek a kollégák nevében.

Nem állítjuk, hogy a Sixt rossz, mert meg voltunk elégedve az autójukkal és előfoglalás esetén az áraik is kedvezőek. Azt sem állítjuk, hogy a Sixt csal és egy nemlétező sérülést vert le rajtunk, mert mi ilyet nem állíthatunk. Viszont érdemes figyelni rá, hogy autót náluk csak személyes átvétellel szabad leadni, főleg, ha az ember külföldi jogosítvánnyal bérli az autót, mert ilyenkor valahogy kirajzolódik a homlokára a "BALEK" felirat. Eddig máshol béreltünk autót és nem volt gondunk az autó otthagyásakor, most úgy gondoltuk, a Sixt közelebb van, így kényelmesebb. Jó nagy árat fizettünk a kényelmünkért, így maradunk azoknál, akiknél eddig béreltünk.

sixt.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CBF 2014.05.15. 09:56:19

ez jó kis tanulópénz lesz...

2014.05.15. 09:57:49

érdemes figyelni rá, hogy autót náluk csak személyes átvétellel szabad leadni,

A poszter meg is válaszolta mi itt a gond. Ezek után nem tudom mi itt a kérdés.

AtiSnatch 2014.05.15. 09:58:39

sixx családi vállalkozás?

Troppauer_Hümér 2014.05.15. 10:00:24

Ez bevett szokás az ótókölcsönzőknél, az avulást is ráverik az ügyfélre.

500 ejróért vett volna egy kisautót, a bérleti díjból megtankolta volna, a végén pedig belöki a szakadékba. Ez a bérlés egy procc szokás.

2014.05.15. 10:00:42

@AtiSnatch:

sixx családi vállalkozás?

Hatodunokatestvére lehet!

Troppauer_Hümér 2014.05.15. 10:02:02

@AtiSnatch: nem hiszem, mert az akkora sudribunkó tajparaszt, hogy már régen becsődölt volna.

Fideszesnek, Jobbikosnak eleve nem adna bérbe autót. Meg aki csúnyán néz rá. Meg aki nem elég szimpi.

KaTe 2014.05.15. 10:04:23

Nagyon diplomatikusan fogalmazott. Pedig írhatta volna azt is hogy "a szikszt egy csaló banda, akik a nemlétező sérülésért akarják a balek külföldit lehúzni ott ahol csak le lehet" de persze én nem állítok és nem is állíthatok ilyet, csupán célozgatok rá.

Troppauer_Hümér 2014.05.15. 10:04:58

Tessék, nincs új a nap alatt: totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/09/17/igy_nyultak_le_215_ezer_forintomat/

Ezek MIND ezt csinálják, akiről látják, hogy átverhető. Lófasz a seggükbe, és csődöljön be az összes.

háromlábúbogár (törölt) 2014.05.15. 10:11:22

@Cicmen: szerintem csak sajtóhibás, Nattramn majd megmondja :-9

2014.05.15. 10:13:54

a másik egy jó minőségű, éles kép az autó rendszámáról.

Amin szintén látszik egy sérülés!

herk 2014.05.15. 10:18:57

Vesd össze a saját képeiddel (ami után biztosan nem nyúltál hozzá, ez fontos) az autókölcsönző képével.
2 eset lehetséges:
- A = B -> már nálad is ott volt a sérülés
- A =/= B -> a sérülés azután keletkezett rajta, MIUTÁN te leadtad a kocsit. Ekkor légyszi küldd be a homárra a képet, hogy mi is összevethessük. A saller azért jár posztoló, mert NEM küldted be ide azt a képedet, amin látszik, hogy te sértetlenül adtad le.

Amúgy látatlanban, puszira leadsz egy kocsit ma, Magyarországon? Ejj, ez nem Amerika.

Azért megvan ez a mozzanat:
"de "szívességből" elengedték a kárérték felét."
Az ügyfélnek ki kell fizetnie az okozott kárt. Forintra pontosan. Nem többet, nem kevesebbet. Ilyen nincs, hogy szivességből elengedünk. Ugyan miért is? Az okozott kárt meg kell téritenie. De csak annyit.
Ha nem a sixt autókölcsönzőről lenne szó, és nem fosnék, hogy beperelnek hitelrontásért, azt mondaNÁM, hogy ez erősen lehúzás, átbaszás szagú.

Darth Revan 2014.05.15. 10:21:26

www.carhireexcess.com
europaban 3 euro naponta vagy 50 euro egy evre es nincs tobbe gondod.

Manyecska 2014.05.15. 10:26:16

@Troppauer_Hümér: bisztos mosószódával üti fel a motort:DD
Apropopó, tegnap, szolidaritásból a török bányászokkal, vettem két giroszt a Dönertől...volt-e a Homáron, mintha..?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 10:39:20

"Elküldtük a Sixtnek a hivatalos panaszt, amire ugyanaz a nő válaszolt. A válaszban az összes általunk feltett kérdés ignorálva van"

Ez tipikus magyar szokás. Kérdésekre válaszolni??? Nehogymá!

leonito77 2014.05.15. 10:41:47

@herk: Én is inkább azt gondolom, hogy ez nem az anyacég hibája, hanem a magyar leánykájáé.

Olyan magyaros szagot kapott az egész, az eljárás és az ügyintézés is és pont nekem is az tűnt fel, mint neked.

Mi az, hogy jófejségből elengedik a javítás árának a felét???

Mellesleg az autókölcsönzőnek van biztosítója nyilván, és van a javítás költsége, meg persze önrész és nyilván az ügyintésnek is vannak költségei.

Ezekről készül számla. Nem a szaki ajánlata... erősen magyaros... sajnos

Leadfoot 2014.05.15. 10:43:44

@Troppauer_Hümér: Azért a kis fisz-fasz kölcsönzőket ne keverjük össze a nagyokkal.

Nem állítom, hogy utóbbiaknál nincsenek megkérdőjelezhető/gyanús ügyek, de jóval kevesebb.

leonito77 2014.05.15. 10:44:18

Jut eszembe a rendszám feletti karcokat nem kell kifizetni? :)

Troppauer_Hümér 2014.05.15. 10:44:34

@leonito77: Ha elolvasod a fentebb linkelt Totalcaros esszét, az olaszok is pont ezt csinálják. Ott a kaució, lehívják a számládról sérülés miatt, úgys nem mégy vissza 1500 km-t, mert az idő és pénz.

Leadfoot 2014.05.15. 11:00:17

@Troppauer_Hümér: Nem, de a TC cikkben valami olyan szerepel.

Életemben először készülök autót bérelni a nyáron, már a télen lefoglaltam, előtte jó szokásomhoz híven alaposan utánaolvastam, és nekem az jött le, hogy a nagyok (Hertz, Europcar, Sixt, Budget, Avis, stb.) a megbízhatóbbak, bár persze drágábbak is.

leonito77 2014.05.15. 11:02:03

@Troppauer_Hümér: Elolvastam, köszi. Felmerült már bennem is pont egy délolaszországi autókázás a csizma sarka környékén bérautóval.

Van mire figyelni.

Manyecska 2014.05.15. 11:21:57

@Leadfoot: régen Görögországban béreltünk, nem volt velük gond:) Korfu. A mocikkal sem.

Troppauer_Hümér 2014.05.15. 11:39:16

@Manyecska: Merre voltál, Leszbosz szigetén?

Atörökk 2014.05.15. 11:47:31

Lófaszot a seggükbe.

SzerződésSertés 2014.05.15. 12:59:30

Sixt egy nagy rakás szar. Nálunk az előzetesen megbeszélt ezerfrankos kauciót emelték minden indok nélkül ezerötszázra, persze csakis az átvétel pillanatában szólva erről. Szemét, csaló banda.

ferand1979 2014.05.15. 13:10:09

mennyi volt a letéti díj??
Ennyi pénzért odaadtam volna a Skodámat, és még az sem zavart volna, ha körüskörül karistolják.. 12 napot elment volna az is.. És még lett volna egy kis zsebpénzem...
Hát ezek a bérlések, leadások, hogy mik is vannak..

Erről jut eszembe:

Kb. 7-8 éve az USA-ban dolgozó 3 ismerősöm hazafelé igyekezett.. Béreltek autót, hogy több 100 mérföldet inkább autóval tegyenek meg NewYork-ig, és onnét jöjjenek repcsivel haza.
Valami miatt elég későn indultak, így 3-an felváltva nagy sebességgel vágtattak át több városon.
A cél előtt vagy 100 mérfölddel egy egyszerű serif megállította őket gyorshajtás miatt... Ott kérlelték, hogy engedje el a gyorshajtásukat, mert mennének haza, és ne egy iylen keserű szájízzel hagyják el az USA-t.
A serif elővette a laptopját, ami már akkor gps-es rendszerű volt, és belépett a rendörségi adatbázisba, hogy lássa mi tud tenni az érdekükben...
Kiderült, hogy vagy 5 helyen is gyorsan hajtottak és több 100, vagy 1000$-val tartoznak így... Szó nélkül kifizették az ott helyben kirótt akkor elkövetett gyorshajtás büntetését, a többit meg hagyták, hogy a rendszeren majd végigfutva, legyen azzal ami lesz.. (nem kell kifizetni, ha elhagyod az országot, míg kiderül... és persze huzamosabb ideig vissza sem térsz)
Egyik ismim 2 éve nem is tudja miért utasították el a kiutazási kérelmét az USA-ból, könnye lehet hoy pont aért, mert az Ő nevén volt az autó bérelve... :-)

Biyadhoo 2014.05.15. 15:50:56

Egész olcsón megúsztátok. Ez divat Mo-on. Öt évet toltam az egyik autókölcsönző cégnél. Volt olyan kavicsos lámpabúra, amit legalább 3-4 bérlő is kifizetett. Úgy látszik azóta sem változott semmi:( Tanulság: autót Mo-on csak no access opcióval szabad kölcsönözni.

McZozo 2014.05.15. 16:17:56

@Cicmen:
Igazad van egyik oldalrol, de mostansag egyre tobb autokolcsonzonel divik, hogy nem ejjel nappaliak es igy pl ha neked megy a repulogeped ha belepusztulsz sem tudod visszaadni az autot szemelyesen. En is jartam mar igy. Mikor otthagytam a parkoloban az autot korbefenykepeztem en is. aztan lehet szerencsemre nekem nem jott semmi reklamacio. Igaz nem magyarorszagon tortent ez

230e 2014.05.15. 16:20:39

@Leadfoot: van biztosítás erre is, érdemes megkötni.
pl: www.insurance4carhire.com/

McZozo 2014.05.15. 16:27:08

@ferand1979:
Ez ilyen urban legend max mert tuti nem igaz. Amerikaba NINCS olyan hogy ott a HELYSZINEN KIFIZETTETIK. Rendor nem penzezhet. Kitolt neked egy papirt amivel befaradhatsz postara hogy kifizesd vagy ha nem akkor biro ele mehetsz megbeszelni de ott mar agasabbrol targyaltok akkor. Szal helyszini birsagot tuti nem kaphatott.

Tapmancs 2014.05.15. 17:28:46

@Cicmen: Oszt hogy adják le személyesen ha nincs ott senki?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.05.15. 20:19:52

@McZozo: igy van csak tickettet adnak es meg ezutan is meg kell jelenni a biro elott a legtottbb allamban
az nem nyomja meg az osszeget
ha nemn gyorshajtas, hanem mondjuk jogsi nelkul vezetesz vagy pias vezetes , akkor mindenkeppen birosag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.05.15. 20:21:43

ja itt meg sosem volt gondunk ha bereltunk es nem szemelyesen vettek vissza
berlesnel kothetsz biztositast is, ugy dragabb, de akko vedve vagy
volt ismeros akinek egy felverodo kavics betorte a szelvedojet
nem volt biztositasa es nem volt olcso.....

M. Péter 2014.05.15. 22:48:54

Ez sajnos nem csak Magyarországon történik meg. Külföldön is szeretik bevetni ezt a trükköt az autókölcsönzők.

M. Péter 2014.05.16. 02:07:24

@hagyma: Ez a biztosítás az igazi lehúzás. Ahhoz képest, hogy mennyi kockázatot fedez, iszonyatosan dráge, ezért próbálják mindenkire rátukmálni.

canya71 2015.08.24. 06:37:29

Ha a Pit-stop rent a car autókölcsönző autóit bérelitek, nem kell felesleges dolgokat kifizetni (ber-autok.hu/). Mert az autóbérlés Budapesten itt a legkorrektebb.
süti beállítások módosítása