Tékozló Homár

Bakancshalál Dobogókőn

2014.10.31. 14:02 | Homár Hilda | 201 komment

DSC06702.JPG

Én ilyen szomorú bakancsfotót még nem láttam. Pláne, hogy a kis hülye fogpiszkálóval kitámasztott talp egy Vibram, ami a világ első, kifejezetten hegymászásra kifejlesztett vulkanizált talpa a megbízhatóság és a hosszú élettartam ígéretével. Persze, lehet, hogy ez a példány belebetegedett a dobozban levésbe.

Helló Homár!

Sokáig abban a hitben éltem, hogy a Merrell a minőség szinonimája. Saját káromon kellett megtapasztalnom, ennek az ellenkezőjét. 

5-6 éve vásároltam magamnak (Super Light III. Dark Brown) a kategóriájában magas áron, egy autentikusnak tűnő bakancsot. Évente egy, maximum két alkalommal használtam, ápoltam, dobozban tároltam. 

Egy hete, egy Dobogókői – vagyis koránt sem extrém körülmények között – kiránduláson egy óra hossza alatt teljesen szétesett, elemeire hullott a bakancs. Az elnyűhetetlennek hitt Vibram talp egyszerűen szétporladt, a bakancs megsemmisült. Ilyen, egy hitvány minőségű kínai termék esetében sem fordul elő. Bár most nézem a bakancs címkéjét, ez is csak egy kínai termék: "Made in China”. Tehát mégis...

Több Merrell termékem is volt az elmúlt évek során, folyamatos volt a csalódás, de ez minden elképzelésemet és tapasztalatomat felülmúlta.

Megpróbáltam a Merrel.hu oldalán elküldeni a tapasztalataimat, de 404-es hiba miatt nem tudok kommunikálni velük. Természetesen az online vásárlásra zavartalanul továbbengedett volna az odal...

Kérlek Benneteket, hogy ennek az esetnek a leírását tegyétek közzé, hogy mások tudjanak mérlegelni és ha nem akarnak, akkor ne vásároljanak maguknak ilyen irreálisan drága ipari hulladékot. 

Nem tudja a T-Home bal keze, mit csinál a másik bal FRISSÜLT

2014.10.31. 09:07 | Homár Hilda | 44 komment

5203.w.jpg

Sajnos a könnyebb olvashatóság érdekében muszáj voltam tagolni Dániel levelét, pedig egy tömbből faragott csodálatos iromány a döbbenetről, amikor a logikus világban élő fogyasztó találkozik a mamutrendszerek irracionalitásával. Csak annyit mondok: "a telefonos ügyfélszolgálat nincs összekötve a személyes ügyfélszolgálattal, ŐK MÁS rendszert használnak." Muhaha.

Kedves Homár,

Nem kifejezetten türelmes, de átlagpolgár vagyok. Nálam most szakadt el a cérna, mellékelem a T-Home facebook oldalára kirakott posztomat, mert van egy pont, ahol a tehetetlen düh már nem elnyomható az emberben. Ha kiteszik a blogjukra, megköszönöm, szerintem sok sorstársam van. Üdvözlettel, Dániel

Olvasson tovább!

Vajon miért nem kompenzál a DIGI?

2014.10.30. 15:31 | Homár Hilda | 39 komment

264.jpg

A kiegyensúlyozottság jegyében ezúttal a DIGI-t ütjük olvasónk bunkójával. Emberileg érthető, hogy kiakad azon, hogy pont neki, hűséges mindentelőfizetőnek jár a konkrét nagy semmi az akciós kosárból, szakmailag viszont mit is udvaroljon neki a cég, ha már  évekkel ezelőtt jól elkapták. A tapasztalatok szerint, ha az ember a hűség lejártával bejelenti, hogy szolgáltatót akar váltani, akkor általában sikerül a kedves ügyfél státuszába visszaverekednie magát. A nemszolgáltatás miatt viszont egész biztosan jár kompenzáció, bővebben erről itt olvashattok. 

Tisztelt Homár és Homár-olvasók!

"Szegény" Telekom itt annyi szidást kapott az utóbbi időben, gondoltam, az esélyegyenlőség jegyében most a DIGIn a sor.

Hosszú évek óta a DIGI előfizetői vagyunk, tulajdonképpen nem is volt velük soha semmi komolyabb probléma, azon kívül, hogy a régi ügyfél nem jó ügyfél, nem kap semmi kedvezményt. Valamikor három hete örömmel fedeztem fel a honlapjukon, hogy most a meglévő ügyfelek is köthetnek új hűségszerződést, elég komoly, kb. 30% kedvezménnyel. Legott telefont is ragadtam, hogy akkor mi erre befizetnénk. A vonal túlsó végén azonban az ügyfélszolgálatos nagyon gyorsan lehűtött, hogy csak akkor jár a kedvezmény, ha új szolgáltatást rendelek meg. Mivel nálunk már van TV, telefon és net, nincs mit megrendelni. Mit tehettünk, belenyugodtunk, hogy nem vagyunk elég jók a DIGInek.

Olvasson tovább!

Hajni már Nemakaregyilyet FRISSÜLT

2014.10.30. 09:10 | Homár Hilda | 80 komment

logo (4).png

Legutóbb szeptember közepén írtunk az Úgyismegveszel.hu-ról, akik akkor dicséretes gyorsasággal jelentkeztek nálunk egy meakulpázó levéllel. Remélem az azonos kötelékbe tartozó Akarokegyilyet.hu és szegény Hajni esetében is így lesz ez. Ő ugyanis miközben a félresikerült vásárlás miatt veri a fejét a falba, hevesen ostorozza is magát, amiért a baráti körét is beugrasztotta egy nagy közös önszopatásba. Az biztos, hogy nagy tanulság, hogy számla nélkül ne vegyünk át semmit, plusz valaki mondja már meg, hogy mi a 8-at tud egy 8 az 1-ben fejhallgató!

Sziasztok.Véletlenül találtam meg az oldalt, aminek nagyon örülök, mert fogalmam sincs mit tehetnék.

Eddig úgy gondoltam, nagyon körültekintö és megfontolt vásárló vagyok, de valószinű, csak szerencsém volt, hogy eddig még nem kerültem "bajba". Most bedöltem én is a csábitó, jóval bolti ár alatt kinált kuponos akciónak,ráadásul még a baráti társaságot is magammal rántottam.

Olvasson tovább!

Don Pepe is gyáva nyúl

2014.10.29. 16:29 | Homár Hilda | 62 komment

IMG_2287.JPG

Mért nem értik meg a cégek, hogy nem az az igazi gáz, ha hibáznak, hanem ha úgy csinálnak, mintha nem tették volna? Don Pepe FB-ján ráadásul még nyáron is elég királyul ment a kapcsolattatás ilyen modatokkal, hogy "Köszönjük, hogy megosztottad velünk észrevételedet. Őszintén sajnáljuk, hogy elégedetlenséget okoztunk Neked.". Kirúgták a közösségi oldal gondozóját vagy mi van?

Kedves Homár!

Régóta tudom hogy kerülni kell az olyan kajákat melyekkel trükközni lehet, de a Don Pepe chili con carne-ja  mai napig kivételt képzett, annyira jó íze volt. Történt ugyanis, hogy a mai ebédem elfogyasztása során a Don Pepe-től rednelt chili con carne-ban találtam két darab spagettitésztát (csak tippelni tudok hogyan kerülhettek bele.....)

Olvasson tovább!

Akkor hajnal 4-kor bedobnám az ebédet, problem?

2014.10.29. 14:09 | Homár Hilda | 89 komment

ek.png

Az étel-házhozszállítós helyek a kajákat nyilván éjjel csinálják, de, hogy hajnali 4-kor meg 5-kor akarják átadni, én még ilyet nem hallottam. Sőt, szerintem tönkre is menne az, amelyik ezt rendszeresen műveli. Vagy lehet, hogy az Egészségkonyha titokban valami komplex spártai programot is tol az arra vevő kuncsaftoknak, csak levélírónk apukája volt puhány hozzá?

Kedves Homár!

Az Egészségkonyha ételfutárral kapcsolatos nagyon rossz tapasztalatunkról szeretnék beszámolni.

Néhány hónapja kitaláltuk, hogy apámnak, aki éppen két hétig egyedül volt otthon, mivel anyám kórházba került, naponta ételt fogunk rendelni (én nem lakom ott). Az Egészségkonyhát választottam, és megrendeltem az első három napra az ebédet. Felhívtam őket előtte, hogy tisztázzam, minden nap délelőtt hány órakor fogják kiszállítani az aznapi ebédet, mire azt mondták, hogy reggel 8 óra körül. Ebbe bele is egyeztünk, bár már ezt is furcsállottuk.

Olvasson tovább!

Mit árul az Auchan a diszkont részlegen?

2014.10.29. 09:30 | Homár Hilda | 44 komment

auchan.gif

Hilda vagyok, nem Auchan vásárló, így aztán nem annyira szakérteném meg a témát, remélem jól megteszi majd a köz. Az Auchant viszont megpróbálom majd megkérdezni a dologról. De mit csinál az ember 1 literes energiaiallal? Medvére vadászik éjjel???

sziasztok!

Arra lettem figyelmes a budaörsi Auchan áruházban, hogy a „diszkont” részlegen, ahol ugyebár a legolcsóbb termékeknek kéne lenniük, sokszor drágább termékek vannak, mint az áruházban máshol. Pl. 1literes energiaital 180ft, az energiaitalos részlegen pedig 200ft 1,5 liter. Vagy egri bikavér, sör, keserűlikőr mind-mind 10%al drágább, mint az azzal megegyező, más márkájú termék az áruházban. Persze ez nem minden termékre igaz, de esetenként megtévesztő lehet, és pont azokat tévesztik meg ezzel, akik szűkösen élnek.

üdv: márk

Cégeknek nem jár jótállás a JYSK-nél? FRISSÜLT

2014.10.28. 13:55 | Homár Hilda | 75 komment

jysk_uni_rgb.jpg

WTF - kérdi levélírónk, és ennél pontosabban mi sem tudunk fogalmazni. Már mért ne járna jótállás akkor is, ha mondjuk az adminisztrátor alatt esik szét  a vadiúj szék? Ezzel nyilván maga a JYSK is egyetért, hiszen ezt írja a honlapján: A vásárlót az összes termék tekintetében 2 éves szavatossági jog illeti meg. És van ebben megkülönböztetés? Na ugye. Szóval vagy a levélíró értett félre csúnyán valamit, vagy a kolléga volt egy beépített IKEA- vagy KIKA-ügynök. 

Jysk és a számla

Ma bementem egy JYSK áruházba, bútorokról érdeklődni. És mivel már vettem ott széket és asztalt, amik közül a szék bizony véleményes volt, megkérdeztem, milyen jótállás van a bútorokra. 

Azt válaszolták, hogy ha kérek számlát, akkor fél év, ha nem kérek, akkor egy év. Számlát ugyanis magánember nem kérhet, csak cég. Azoknak pedig nem jár az egy év. 

WTF?

UPDATE  okt.31.

Az alábbi érdekes dolgokat tartalmazó válasz jött a JYSK-től.

Tisztelt Homár HiIda!

Először is szeretnénk megköszönni, hogy megosztotta velünk az Önök olvasóinak a Társaságunk által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatait, aggályait. Vásárlóink véleményére minden esetben kiemelt figyelmet fordítunk.

Társaságunk mindamellett, hogy a lehető legnagyobb vásárlói elégedettségére törekszik, messzemenőkig betartja a vonatkozó jogszabályi előírásokat, továbbá különös figyelmet fordít a fogyasztók igényeinek legszélesebb körű kielégítésére is.

Az Önök által közzétett cikkel kapcsolatban felmerült kételyek eloszlatása végett engedjék meg, hogy az alábbiakról tájékoztassam Önöket:

Ahogyan a cikk írója is helyesen leírta, minden JYSK áruházban kapható termék vonatkozásában 2 év szavatossági jog illeti meg a fogyasztót. A fogyasztó ezen jogát a Polgári Törvénykönyv biztosítja. A cikk írója pár sorral lentebb viszont már a jótállásról ír, amely több tekintetben is különbözik a szavatosságtól. A jótállás tekintetében lehet különbség a szerint, hogy a vásárló fogyasztónak (természetes személynek) minősül-e, vagy nem, ugyanis jogszabályon alapuló kötelező jótállást csak a fogyasztók által vásárolt termékekre vagyunk kötelesek vállalni, nem fogyasztónak minősülő vásárlóknál, azaz gazdálkodó szervezeteknél, illetve azoknál akik szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén belül kívánják az adott terméket felhasználni (Polgári Törvénykönyv definíció: „3.fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;”) ez a jogszabályi kötelezettség nem áll fenn. Azonban számlaadási kötelezettségünk tekintetében ez semmilyen formában nem bír relevanciával, ahogyan az sem mérvadó, hogy magánszemély, vagy jogi személy vásárolja-e meg az adott terméket. Amennyiben ugyanis a vásárló igényel számlát, azt természetesen kollégáink kiállítják és minden esetben a vásárló rendelkezésére fogják bocsátani. A számlaadás legfeljebb annyiban bírhat jelentőséggel, hogy az a személy aki Áfás számlát kér az adott termékről azzal kapcsolatosan az a vélelem állítható fel, hogy vásárlása során szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén belül jár el, így nem minősül a jogszabályban meghatározott jótállási kötelezettség tekintetében a fenti definíció értelmében fogyasztónak.

Amennyiben Önök, vagy a cikk írója a konkrét esettel kapcsolatosan pontosabb információval tud szolgálni számunkra, úgy megígérjük, hogy Társaságunk kivizsgálja az esetet, amelynek eredményéről a vásárlót is tájékoztatni fogja.

Remélem válaszunkkal sikerült segíteni.

Üdvözlettel/Best Regards

Hauer Attila
JYSK Hungary

Csak elvileg fűt a távfűtés Tatabányán

2014.10.28. 09:56 | Homár Hilda | 54 komment

543795_418ecffd3dbd6a3b672b0696cafcbfda_wm.jpg

Jön a hideg, jön a tél, jönnek a fűtéssel kapcsolatos levelek. Az első egy Tatabányán fagyoskodó családtól érkezett segélykiáltás, bár szerintem a közösségi összefogás és együttes fellépés a leghatékonyabb ilyen esetekben.

Szia Homár!

Véső elkeseredésemben írok Neked. Már nem tudom hová s kinek kellene még írnom.

Tatabányán élek egy tömblakásban. Múlt hét szerdán annak rendje s módja szerint bekapcsolták a távfűtést. Ami sajnos már több mint egy hete mint távhűtés üzemel.

Olvasson tovább!