Tékozló Homár

Hűségidő alatt csinálhat egyoldalú szerződésmódosítást a szolgáltató?

2015.02.12. 11:41 | Homár Hilda | 52 komment

t_p_mobil_headline.png

Az elmúlt hetekben több olvasónkat is meghatotta már a Telenor nagyon nehéz sorsa, ami egyoldalú szerződésmódosítás keretén belül megvalósuló díjemelésre kényszeríti a céget. Utánajártunk, hogy mennyire jogos ez, illetve mit lehet tenni, ha valaki nem akarja elfogadni a felkínált lehetőséget.

Sziasztok!

Tudtok arról valamit mondani (gondolom ezer hasonló esettel találkoztatok), hogy hűségidő alatt egyoldalú szerződésmódosítás esetén köteles vagy-e fenntartani a szerződést?

Én nonszensznek érzem, hogy ha aláírsz egy kötbéres hűségidőt, akkor feltett kézzel legyél köteles elfogadni a szolgáltató díjtétel emelését, amihez a legkonkrétabb indoklás a "nehéz gazdasági környezet" (azaz a csak) volt és ne legyen lehetőséged kiszállni a szerződésből, éppen az egyoldalúan megváltoztatott feltételek miatt.

Konkrétabban, a világ egyik legfaszaribb cége, a Telenor emelt "Kiegészítő havidíjat" (260-ról 800 forintra) és "Kapcsolási díjat" (0-ról 3 forintra), a két éves hűségidő pedig még sajnos tart.

A hűségidő nem arról szól, hogy mindkét fél vállalja a változatlan feltételeket, ha pedig szerződésmódosítás lenne, akkor felmondható? Azaz eldöntheted, hogy kívánsz-e a megváltozott feltételekkel is előfizető maradni. Persze benne van a szerződésben, hogy egyoldalúan változtathatnak, de ezen az alapon emelhettek volna kiegészítő díjat mondjuk 4500 forintra, kapcsolási díjat meg 970 forintra és ugyanúgy tűrni kellene, mert a kötbér meg ennek persze többszöröse. Hogy van ez pontosan, nem tudjátok véletlenül?

Válaszotok előre is köszönöm,

üdv:

Tetlák Örs

Megkérdeztük. Ez a Nemzeti fogyasztóvédelmi Hatóság válasza.

„A szolgáltatók kizárólag az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.) 132. §-ában meghatározott körben és szabályozott eljárásban módosíthatják egyoldalúan az előfizetői szerződést.
Fontos azonban tudni, hogy – többek között – egyoldalú szerződésmódosítás esetén az előfizetőket az alábbiak szerinti felmondási jog illeti meg. 

Az Eht. 132. § (5) bekezdése szerint,

· ha a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú szerződést. Nem mondhatja fel azonban az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést a határozott időtartamból eredő kedvezmények figyelembevételével, azaz hűség vállalásával kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti.

Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.

A lényeg tehát, hogy a határozott időtartamra kötött előfizetői szerződést, ha annak lejárata előtt akarja felmondani az előfizető, akkor a szolgáltató által meghatározott mértékű pénzösszeget (jellemzően kötbér címén) kell megfizetnie. Ez az összeg azonban semmiképp sem lehet több, mint az általa már a felmondási idő lejártáig igénybe vett kedvezmények összege (pl. az elengedett belépési díj, a kifizetett havidíj és a listaár közötti különbözet). A felmondási idő ekkor legfeljebb 8 nap lehet.”

Magyarul a hűségért kapott kedvezményeken nem változtathat a szolgáltató, de minden máson igen. Jelen esetben, ha a kedvezmény a kapcsolási díjra vagy a kiegészítő havidíjra vonatkozott, akkor nem oké a módosítás, és felmondhat simán az ügyfél, ha viszont mondjuk lebeszélhető perceket kapott vagy ingyen sms-t, akkor oké és nem tehet semmit, csak ha vállalja, hogy kifizeti a kötbért. Ez van.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.02.12. 11:44:40

úgy értik, ha telót is vettél akkor cumi...

akkor nekem 1 év alatt csak 3x emelt a szolgáltató...

sarostehen 2015.02.12. 11:50:16

Mi is kaptunk ilyen levelet a telenortól.
DE!

Nekünk 400Ft/hívószám plusz költségünk lesz. Ezért kapunk minden számohzo 0Ft-ért ingyen 500MB mobilnetet.
Valamint ott van a papír alján hogy:
"Előfizető jelen módosítást legfeljebb 2015.05.15-ig küldheti vissza a Szolgáltató részére, azt ezt követően beérkező és átvett módosítások nem lépnek hatályba."

Tehát az én olvasatomba NEM vagy köteles elfogadni. Nekünk amúgy még 1 év hűségünk van telenorhoz. Most gondolkozunk hogy kell-e a mobilnet vagy sem.

Klóros Pizza 2015.02.12. 11:51:20

Kíváncsi vagyok mekkora hirtelenséggel elkövetkezett gazdasági változás számítana már vis majornak.
Ha tehát nemkedvezményt változtat a szolgáltató, akkor teheti? Ki van ez találva? Oké.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.02.12. 11:54:16

ha valaki részletre vett telefont (ami nem kedvezmény!) és aláírt 2 évet az előfizetésre, akkor akár 2 millára is emelhetik a havidíját és mosolyognia kell? Csak mert szerződéssel sem olcsóbb a havi díjam, mintha nem szerződnék...

Nem értem...

Manyecska 2015.02.12. 12:00:09

Akkor én most áruló vagyok mer a reklámLYukban a pintyünk szerepel. LOL!!

Manyecska 2015.02.12. 12:11:01

@RosszQtya: próbáltuk de a nyúl sehogyse akart kirepülni a kalitkából.

Rosszindulatú Vászka 2015.02.12. 12:21:40

Csak halkan merem megjegyezni, hogy ez a fajta cziffra nyomorúság igazi hungarikum, hogy részletre, meg röghöz kötéssel okostelót venni. Osztán meg vinnyogni, ha elromlik, eltörik, vagy elvész, ellopják. Tízmillió Csekonics báró országa.

Ha nincs rá pénzed, ne vedd meg. A telefon nem tartós fogyasztási cikk, mint egy hűtő vagy mosógép, még ha annyiba is kerül.

Majd Igi minnyár elmagyarázza, hogy ezek ők pont azok a hüjék, akik tíz évre vesznek újautót svejci frankra.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.02.12. 12:27:44

@Rosszindulatú Vászka: nálam a teló is tartós fogyasztási cikk, mivel használni veszem, nem csinizni :)) a SE P990i-t már kellett kicsit upgradelni :)) bár azon is van net, igaz csak GPRS :))

Klóros Pizza 2015.02.12. 12:38:48

@Rosszindulatú Vászka: igit kibaszták az örök pokolmezőkre.

McZozo 2015.02.12. 12:41:37

Ez sajna nemcsak magyarorszagon van igy epp decemberbe kaptam en is itteni internetszolgaltatomtol akikkel 2 eves husegem votl hogy tobb mint duplajara emelik a havidijam. Ami kulonbseg hogy itt irtak hogy 30 napon belul kovetkezmenyek nelkul felmondhatom ha nem tetszik. Ettol meg mondjuk en is meg voltam dobbenve hogy ezt most igy hogy

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 12:45:56

" Nem mondhatja fel azonban az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor,"
Megkérdezném a NMHH, fogyvéd, GVH-t az ilyesmiről, mert gyanús, hogy nem kifejezetten lehetséges az ilyen.

Rosszindulatú Vászka 2015.02.12. 12:46:54

@Klóros Pizza: ezzel nem értek egyet, pedig többnyire vele sem.

Rejtélyes 2015.02.12. 12:54:05

Szövegértelmezés: Ha vettél telót+előfizetést, es emelnek a dijakon, megszüntetheted az előfizetést "ingyen", de a teló havidíjat fizetni kell vagy az arra eső kötbért egyben.

Zirowe 2015.02.12. 12:55:43

Ezt a vodafone próbálta meg bejátszani sokakkal 2013 nyarán.

Akkor is a "nehéz gazdasági" helyzetre hivatkoztak, konkrétan a csomagok minden irányba irányuló lebeszélhetőségét változtatták meg csak voda felé, a módosítást meg "kétoldalú" módosításnak neveztek, amit az előfizető az aktuális csekk befizetésével fogad el hűségtől függetlenül.
Mondanom se kell hányan szophatták be.
Hatóságok meg persze nem vizsgáltak semmit se.

Szerencsére engem ezzel nem tudtak megszopatni, csak nemrég, meg is írtam már a posztot róla, csak még nem küldtem be.

cupcake25 2015.02.12. 12:57:04

És azt ki állapítja meg, hogy a hűséggel jár kedvezmény mi volt? Pl van egy Y 100 csomag, ahol ha 2 évre kötsz hűséget akkor hívás bárhova 25,- Ft, sms 20,- Ft, alapból sincs a csomagban kapcsolási díj meg hasonló -ergo erre kifejezetten nem szól a kedvezmény mert eredetileg nem is volt mire adni-. De a szolgáltató fogja magát és behoz kapcsolási díjat. Akkor az most mi?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 13:13:45

@Rosszindulatú Vászka: Viszont ez is igaz.

Amúgy a hűtő meg a fosógép se tartós lassan.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 13:25:09

B+ harminc éve telefon is alig volt, nem hogy mobil. Örüjjé, hogy telefonálhacc! Nem tud faszbúkozni a metrón, rögtön jön a sírás. Meg mobilon hívja az ügyfélszolgálatot. Akinek gond a percdíj, nem engedheti meg magának a mobilt.

Moilozol a legrövidebben, és leszarod az árat. Aztán VOIP telefonon 1,75 Ft/perccel kibeszélgetitek magatokat, vagy a kocsmában 1 l/órával.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.02.12. 14:01:14

ez egy szar poszt. nincs valami jobb?

Manyecska 2015.02.12. 14:17:07

@batgirl: de, egy vadnyúl /??????????????????????????????????????????????????????/ vad jú vant..?

Hapsifüles a mezei nyúl 2015.02.12. 14:28:52

1 nyúl + 1 nyúl, az egy párnyúl.

Manyecska 2015.02.12. 14:32:11

@atpijkamo: Nade! "Egy forró csók a téli hidegben nemcsak a lelket melengeti, de ajándék belépést is jelent a Budapesti Állatkertben! Azok a szerelmespárok, akik 2015. február 14-15-én eljönnek hozzánk és megcsókolják egymást a bejáratnál, ketten egy belépőjeggyel jöhetnek be!* "

hallod ezt megnézném ahogy ott nyalják egymást a kiskorúak előtt xddd :D

napalm 2015.02.12. 15:17:16

@Rosszindulatú Vászka:
cseszhetjük ha ennél a nyomorult (off) vodafonnál nem lehet csak hűségszerződéssel előfizetni (úgy hogy nem akarok készüléket venni!).
mondom kifizetem a belépési díjat, erre ők, itt ilyen nincs, muszáj a 2 év hűség.
anyátok, otthagytam őket.

Aureliano Buendía 2015.02.12. 20:48:08

@Rosszindulatú Vászka: szívemből szóltál.
(Sajnos) tönkrement a butatelefonom, kénytelen voltam venni egy okosost. Mert volt rá pénzem. Ha nem lett volna, megoldom máshogy (ahogy az elmúlt egy hónapban meg tudtam oldani). Sütőhitel, megafaszom.

Tényleg igazad van. Csekonicsok.

Aureliano Buendía 2015.02.12. 20:50:53

@atpijkamo: amin ma elfostam magam. Rendelőben voltam. Meg még sok másik ember. Egyedül is, párban is. Szinte mindenki a buzifonnyát tapicskolta.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 21:03:38

@Aureliano Buendía: Hát az orvosra várakozva nekem is elszállna az agyam, ha 2 óra után kiovasom a HVG-t, és még vannak öten előttem. Én is magamhoz... a buzifonomhoz nyúlnék.

Escaped 2015.02.12. 21:10:22

@Aureliano Buendía: sőt, nekem a házidoki megadta a wifi jelszavát. Az utóbbi hetekben vagy 10 órát vártam rá, a váróban /tisztítótűz/ köhécselve. Érdekes, ők módosíthatnak egyoldalúan /aznem a kedvezményre vonatkozik/, én nem /nem is használom fel az adatforgalmat, hát nem fizetem->azt próbálnám csak meg!/

Escaped 2015.02.12. 21:11:53

@Manyecska /válasz ment!/: Vajon a szeméremsértés ellen tiltakozók is fél áron mehetnek be?

Aureliano Buendía 2015.02.12. 21:46:43

@V-itech_szerviz: rég nem jártam már orvosnál (szerencsére). Az utóbbi években, mikor kellett menni, mindig foglaltam előre időpontot, így nagyon sokat nem kellett várnom.
Egyszer szoptam be, mert a dokim is beteg volt (nem jó reklám), a helyettese meg dugig volt a saját betegeivel, 39 fokos lázzal nem volt vicces. Bár könyv akkor is volt nálam.

2015.02.13. 08:16:53

ha ez így van akkor nem értem miért ne 62csilliárd Forinra emelték a kapcsolási díjat :)

joska61 2015.02.13. 09:50:04

Gondolom a hűségidőt egy szép drága telefonért írtad alá, amit aprópénzért megkaptál. Akkor hol a baj? Elvették a készüléket?

vaki78 2015.02.13. 10:17:35

Lehet hogy nekem is a T-nél egy érdekes sztorim. 2014. májusában mentem vissza hozzájuk a Telenortól és választottam egy Move M csomagot 5690 Ft havidíjjal. Vettem hozzá egy 0 Ft-os telót, ami unokaöcsémnek lett ajándékba. 2014. novemberben átváltottam Next S-re, aminél ugye úgy van, hogy ha csak szimplán előfizetést veszel akkor 6490 Ft a havidíj, ha készüléket is veszel mellé, akkor 7990. Nekem a move M-re aláírt 2 év hűség és telóvásárlás miatt 7990 lett a havidíj, amiről akkor elfelejtettek tájékoztatni. Jövő héten fogok birkóznia T-vel (merthogy abban az üzletben kell reklamálni, ahol kötöttem). Kíváncsi leszek a végeredményre. Elég röhej, hogy egy olcsóbb havidíjú díjcsomagban megkapod 0 Ft-ért a telót, merthogy a Move M-nél mindegy, hogy telefonnal veszed vagy anélkül, ugyanannyi a havidíj. És ugyanazért a telefonért egy drágább díjcsomagban kifizetsz még a T-nek 2 év alatt 30 ezer Ft-ot...

Antalbaba 2015.02.13. 10:26:17

Mai cikk:

"A cégeknek akár havi több 10 ezer forintos többletköltséget jelent a február 19-étől életbe lépő új szabályozás - írja a hvg.hu.
A Telenornál ezentúl két tételt számolnak fel pluszköltségként az üzleti előfizetők mintegy felének: egy kiegészítő havidíjat és egy kapcsolási díjat. Előbbi a céges flottában használt telefonok számától és a mobiltelefonálási szokásoktól függően 200 és 1000 forint közötti felárat jelent, ami ráadásul nem lebeszélhető és minden egyes előfizetés után kiszámlázzák. Utóbbi hivatalos nevén: „a hívásfelépítés díja”, amely sikeres hívásonként nettó 3 forinttal növeli meg a telefonszámlát.
A Telenor levelében olvasható az is, hogy az áremelés egyoldalú szerződésmódosítás. Ez alapesetben azt jelenti, hogy ha e módosítást a másik fél nem fogadja el, a szerződést következmények nélkül fel lehet bontani. A Telenor azonban a hvg.hu-nak cáfolta ezt. Arra hivatkoznak, hogy ha a gazdasági vagy műszaki körülményekben olyan változás következik be, amelyre tekintettel a szolgáltató a szolgáltatást csak más pénzügyi, műszaki feltételekkel képes nyújtani, akkor a Telenor jogosult az egyoldalú módosításra. A Telenor szerint most ez a helyzet a G4-es mobilhálózat-fejlesztési verseny miatt.
A hvg.hu számítási szerint az új szerződés mintegy 300 ezer üzleti előfizetőt érint a Telenornál (azért csak ennyit, mert a kisvállalkozók jellemzően egy speciális csomagba tartoznak, és rájuk a módosítás nem vonatkozik.) Mindez havonta akár 400 millió forinttal is megnövelheti a Telenor bevételeit."

Ezt: ha a gazdasági vagy műszaki körülményekben olyan változás következik be, amelyre tekintettel a szolgáltató a szolgáltatást csak más pénzügyi, műszaki feltételekkel képes nyújtani, akkor a Telenor jogosult az egyoldalú módosításra - értelmezhetjük magunkra is? Ha a telefonomat ellopták (mondjuk műszaki), az állásomat pedig elvesztettem (gazdasági) elég változás, hogy egyoldalúan felmutassam a középső ujjamat??? Mert gondolom, nem csak engem érinthet hátrányosan a jogértelmezés 0:-)

Netuddki. 2015.02.13. 11:14:58

Kinek nem esett még le? Az orbán rezsim tartja amarkát a szolgáltatók felé. Az így megemelt adókat a szolgáltatók a fogyasztókon hajtják be. Cserébe az orbán rezsim nem szívatja a szolgáltatókat ha kicsesznek a magyar állampolgárokkal.
Maffia esetén ezt védelmi pénznek hívják. Ez van. Ha nem akartok szívni el kell hajtani az orbán rezsimet a francba. Ki lesz helyette? Nem mindegy? ha az se az állampolgárok érdekeit képviseli akkor az is el lesz hajtva. Ja, és nemcsak 4 évente lehet ezeket a megélhetési politikusbűnözőket elzavarni...

Netuddki. 2015.02.13. 11:16:55

@Antalbaba: „a hívásfelépítés díja”, "belépési díj"

Ja, faszt érdekel minek hívják amivel le akarnak húzni. A lényeg, havonta mennyi az annyi...

sas70 2015.02.13. 12:10:36

Nem a zemberek fizetik meg!!!!!!!!!!!

Mercel 2015.02.13. 12:11:59

@cupcake25:

"De a szolgáltató fogja magát és behoz kapcsolási díjat. Akkor az most mi?"

Szo....tás.
Ennyike.

Mercel 2015.02.13. 12:23:09

Úgy századszorra mondom, hogy konkrétan értelmetlen dolog pannonosnak izé telenorosnak lenni.
Nincs még egy szolgáltató amelyik ekkora energiát fektet a saját ügyfelei szivatásába.
Nem mintha a trémobil vagy a voda annyira nagyon jó fej banda lenne.
Tökre remélem, hogy a Digi belép végre a piacra és eljátssza ugyanazt amit a kábeltévé és internet piacon már megtett.. Lesz akkor harakiri mindhárom szolgáltatónál..:)

Amúgy az egész okosság ott kezdődik, hogy az ember nem vesz szolgáltatói telefont, pláne nem részletre és felírja magának a plafonra nagy véres betűkkel, hogy mikor jár le a redvás telenornál a hűségidő, és előre elküldi a levelet miszerint X hónap Y napján köszöni szépen de bekaphatják a továbbiakban.

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2015.02.13. 14:14:23

A megmondóembereket nem fogja befolyásolni, de a lényeg biztosan nem a pár száz forint különbség, hanem hogy ha van egy díjcsomag, akkor nem egyes elemeire fizetsz elő és vállalsz hűséget, hanem a csomagra. Olyan nincs, hogy több tucat díjtételből kapsz egy kedvezményt, ezért a teljes(!) csomagra elkötelezed magát egy egyébként brutális kötbérrel, majd az egy kedvezmény árát többszörösen beszedik a többi díjtételen, amiket korlátlanul emelhetnek.
És ugye azt senki nem gondolja komolyan, hogy az 1-2 év hűség alatt nincs belekalkulálva az előfizetési díjakba az adott egy (vagy néhány) kedvezményes tétel?

R. Igor Mortis 2015.02.13. 17:25:40

Érdekes, én nagyjából 14-15 éve vagyok az akkor még westel, ma t ügyfele. Egy ideig újrakötögettem a szerződéseket, hűségidőstől, aztán úgy gondoltam, nem érdekel tovább ez az elbaltázott rendszerük. A mobil előtt is volt élet, ha ők szemétkednek, akkor letettem a mobiltelefonálásról. Párszor hívtak, hogy hosszabbítsak, kössek megint szerződést, persze nem érdekelt tovább (kb.4-5 éve). Mindig minden alkalommal elmondtam, hogy régebb óta vagyok a cégnél ügyfél, mint bármelyik jelenlegi munkatársuk munkavállaló, ne ilyen mocsok szerződésekkel kelljen engem ott tartani, hanem nyújtson minőségi terméket/szolgáltatást jó áron, és eztán is náluk maradok, a közös múltunkból talán kikövetkeztetheti bármelyik jobban idomított delfin/rendőrkutya is, hogy nem váltogatok szolgáltatót és csomagot sem pár forint vélt előnyért. Azért felhívtam a figyelmüket ha emelkedni fognak a díjaim, akkor lelépek tőlük, ez nem érzelmi dolog, eddig nem voltak lényegesen drágábbak, vagy rosszabbak a többieknél, ezért maradtam, amennyiben ez változik minden változik. Érdekes módon azóta sem emeltek semmiféle díjamat, minden ugyanaz mint 5 éve, kivéve a hűség, merthogy nincs. És mégsem léptem le, pedig nem köt oda semmi. (Talán a lustaság, meg személyes megjelenés kötelezősége, iléyesmik)

Ezeket a szerződéseket is érdemes lenne újragondolni. Nem életszerű, hogy bárki elolvas 15-20 oldalnyi jogi szakzsargont, majd azt értelmezi és meg is érti, mielőtt aláír a mobiloséknál. A/4 1 oldal, 12-es betűvel férjen el. Eladó-vevő-termék-ár, különleges feltételek/intézkedések, vis major. Kampó. Minden más már az ügyfél bőreére menő előgondoskodás a majdani pofátlan lehúzás jogi hátternének megteremtésére.

Meg ugye nem is szerződést szoktak módosítani, hanem üzletszabályzatot.

Komolyan mondom, a jogászok megérdemelnének egy-egy irtózatos seggberúgást.

EXLEXMAN 2015.02.13. 20:44:31

Szeretném elmondani mindenkinek, hogy 2 hete jogerősen is pert nyertem a TELENOR ellen ilyen ügyben! Jogod van felmondani, a szerződés módosítás mint kötelem akkor sem kötelező ha erre a szolgáltató akárhogy rácsavar, félrevezet, megfélemlít! A szabad akarat a fő kérdés a PTK szerint és ezt érvényesíti a Bíróság is!
Bárki bátran menjen neki a Telenornak és meg fogja nyerni a pert! Egyre ügyelj: ne nyald be, hogy nincs rá reményed se! A Bíróságon NEM ESZIK MEG a TELENOR hülyeségét!
Fontos hiba a Telenornál, hogy sok esetben a szerződésekhez az ÁSZF-eket emailban vállalják kiküldeni amit elfelejtenek! A reklamáló ügyfél pont ilyenkor sikeredik szembe kerülni ennek hiányával! Én a 2 évvel ezelőtt ilyen megosztásos árfelező mizériájuk miatt bontottam fél év után velük szerződést! 2 évig tartott mire lefutott az ügy de pont az derült ki az ügyben, hogy olyan szerződés nem állja meg a helyét ahol az egyik fél érdeke sérül! Ez esetben is akinek ez nem felel meg, irja meg, hogy nem felel meg és fel kell mondani a szerződést! Amennyiben ez nem tetszik a Telenornak, hát perre TELENOR!
Ez esetben a szerződés érvényesség iránti keresettel mehet előre a Telenor, a végén úgy is kimondják rá a Bíróságon, hogy ez nem etikus és jogszerű üzleti magatartás, az egyoldalú érdek érvényesíté! Ennyi röviden...
A süketelő Vitári Ügyvéd Iroda meg kitérdel a sok pertől az biztos és hibáa fenyegetőznek, ak itartás végén ott lesz a pernyereség részdre!

Escaped 2015.02.14. 13:40:33

@EXLEXMAN: @Homár Hilda
Exleman hozzászólása megérne egy Frissülést! Update,érkezett egy megoldás!

VT Man 2015.02.17. 08:40:34

Valóban vicc. Ennyi erővel havi 50 000 Forintra is emelhetnék a kiegészítő díjat, ami eddig 500 Forint volt.

És akkor 1-1,5 évig lehet kaszálni szépen.

Ja, oké, tudom, hogy akkor már olcsóbb lenne "visszafizetni a kedvezményeket" és kilépni úgy veszteséggel, de ez akkor is irreális.

kovacsakmail 2015.02.20. 09:24:42

A Telenor ÁSZF-je csak az ügyfélre érvényes. Nekik nem kell betartaniuk. Tapasztalat.

Bambano 2015.04.23. 16:38:28

oké, most már tudjuk, hogy a telenor szemétkedése miatt változtat az nmhh az ászf-eken. az új jogszabály, ami már majd' hónapja kint van, ezt a disznóságot explicit megtiltja.
süti beállítások módosítása