Tékozló Homár

Göröngyös úton a csillagokig és az Astra kártérítéséig

2015.03.16. 09:41 | Homár Hilda | 53 komment

"Nincs erősebb, mint ez a két harcos: a türelem meg az idő; ezek mindenre képesek." Hát lehet, hogy Tolsztojt is érte volna egy kis meglepetés, ha az Astra Biztosítóval próbálkozott volna, mint szegény K.

Kedves Homár!

Eddig úgy éreztem, hogy van esélyem a biztosítási ügyem normális úton történő rendezésére, de mára világossá vált, hogy a nehezebb út vár rám.

2014. október 15-én volt egy koccanásos balesetem. A károkozó úriember mindenféle irányjelzés vagy körültekintés nélkül úgy döntött, hogy sávot vált, persze nekem meg pont ott kellett lennem. Volt egy kis dörgölődzés, a két autó színt cserélt egymással, aztán anyázás NÉLKÜL kitöltöttük a betétlapot. A károkozó úriember átlagos fickó, nem száguldozó takonypóc, csak valaki, aki benézte.. Elismerte, hogy ő hibázott, nem sérült meg senki, ezért rendőrt sem hívtunk. Hiba volt.

Abban maradtunk, hogy egyeztet a lakatos ismerősével, és lehet, hogy megcsináltatja inkább, mint hogy biztosítós ügy legyen. Néhány napig vártam is a kárbejelentéssel, de nem keresett, ezért felvettem a kapcsolatot a híres neves Astra biztosítóval. Kárbejelentés megvolt, kárfelmérő kijött, fényképezett, hümmögött, aztán elment.

Egy hét csend után felhívtam az Astrát, hogy mi újság. "Legyek türelemmel, kiküldték a levelet a károkozónak, hogy nyilatkozzon, ha lesz valami, szólnak" Aki próbálta már elérni az Astra ügyfélszolgálatát, az tudja, hogy igen nagy türelem kell hozzá, mert 20-25 percig biztosan hallgathatja a bugyuta zenéjüket az ember, mire kapcsolnak bárkit is.

Türelmes voltam. Nagyon. Néha hívtam őket, de türelmes voltam. Aztán múlthéten ismét felhívtam az Astrát. A telefonos lányka előadta a sablon szöveget, hogy "A károkozó nyilatkozatára várnak, legyek türelemmel." Aztán felhívtam a figyelmét rá, hogy 5 hónapja vagyok türelmes, most már valamit illene felmutatni. Kérdeztem, hogy mégis meddig várnak még, de nem tudott válaszolni, csak hogy legyek türelemmel, mert "most már vizsgálják az ügyet, szóval most már biztosan lesz valami".

A mai nap kaptam egy ajánlott tértivevényes levelet, amiben a drága Astra közli, hogy mivel az ügyfelük nem reagált a többszöri megkeresésükre sem, és szerintük nem történt szabálytalanság, nem fizetnek semmit. Az Astra hozzáállása végig gusztustalan volt, ment a hitegetés, meg az ígérgetés, hogy tájékoztatnak. Anno majdnem az ügyfelük lettem, de áldom az eget, hogy mást választottam! Ezt javaslom mindenkinek..

Mit lehet ilyenkor tenni? Levél megy a Pénzügyi Békéltető Testület felé, ha jól vettem ki, ők a MNB előszobája. Ha ők is visszadobják? Itt maradok a törött autómmal, mert a károkozó nem reagált a biztosító megkeresésére? :(

Köszönöm a segítséget!

K

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.03.16. 09:49:34

majd akkor a hülye rendőrök villódzására én se reagálok, basszák meg.

Artech 2015.03.16. 10:03:21

Mit kerestél az ASTRA-nál?
Nem a te biztosítódhoz kellett volna fordulnod? Velük van szerződésed, nem? Ők fognak fizetni neked, nem a károkozó biztosítója...Ajjajj....
Itt a baj már nem kicsi...

ne olvasd el 2015.03.16. 10:09:05

ha van cascod akkor a casco-s biztosítódon keresztül intézd el

Manyecska 2015.03.16. 10:20:12

ezt most tökre átérzem tudom milyen totál lezúzva lenni xdd

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2015.03.16. 10:22:26

@Artech: A balesetet okozó sofőr kötelezője alapján fizet az ő biztosítója. Mármint ha méltóztatik fizetni.

FDToth 2015.03.16. 10:41:59

tanulság: mindig kell rendőrt hívni, még koccanáshoz is, különben a kárt okozó később az esetek nagy részében tagadni fog. Ez után meg bírósági ügy, több évig eltarthat, úh... ha meg rendőr nem akar kijönni (volt már olyan h nekem jöttek és a rendőrség arra hivtkozva h nincs elég járőrautójuk (most már ez uyge nme igaz :) ) nem jönnek ki. kicsit veszektem velük, de 2-3 óra múlva odatolták a pofájukat)

Manyecska 2015.03.16. 11:12:40

OFF Tolsztoj azért nem hasított annyira, Hilda, pont hétvégén olvastam róla, ennek bizonyításául íme egy link:

www.origo.hu/archivum/20110214-muller-peter-emberszem-es-ferfiszem.html
:P Jó szórakozást.

Manyecska 2015.03.16. 11:16:59

Bakker poszter ősvadász:(..amúgy nem jobb így a színe?? /:P/

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.16. 11:21:23

Ezért van nálam folyamatosan fedélzeti kamera. Egyszer megszopattak kicsit, nem tudtam bizoyítani az igazam. Nem lesz több ilyen.

A baleseti bejelentőn a kórokozóval(!) aláírtatom, hogy a felelősségét elismeri.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.16. 11:23:34

@Manyecska / válasz ment!/: Nah, azért Müller Pétert és Tolsztojt nem kéne egy lapon emlegetni.

230e 2015.03.16. 11:33:30

@atpijkamo: Igen, ezt a posztoló is megtette, a károkozó a helyszínen elismerte hogy ő a felelős.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.16. 11:36:21

@230e: Az nem elég, ha elismeri a felelősségét, mert később meggondolhatja magát. Alá kell vele íratni, hogy elismeri.

Manyecska 2015.03.16. 11:38:17

@atpijkamo: hádde mér ne? tegnap olyan gyönyörű szinonimát hallottam majd lefordultam a röhögéstől. ráadásul direkt úgy hogy még én is meghalljam pedig messze a feredő..xdd elküldjem mélben?? :P

Manyecska 2015.03.16. 11:39:21

@atpijkamo: ez így van!! /Önvadász/ lhákátos ismerősnek nem hiszünk mellesleg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.16. 11:39:43

Hát az tök jó, hogy ha simán nem reagál semmit, amikor ott az aláírása a kárbejelentőn, akkor ejtik... szép!

vanek ur 2015.03.16. 11:40:09

Szabálysértési feljelentés az eset után 6 hónapig tehető, ilyenkor a rendőrség meghallgatja a feleket, esetleg bejárja a helyszínt, ha pedig készültek fotók a helyszínen, azokat is megnézi. Ez alapján hoz egy hatósági döntést, és ha abban megállapítja a másik fél felelősségét, akkor egyrészt kiszab rá egy jó kis szabálysértési bírságot (ebben az esetben pár tízezer Ft), másrészt a határozat alapján a biztosító fizetni fog.
És igen: sajnos még az egyértelmű esetben is rendőrt kell hívni, másképp ez lesz a vége.

vanek ur 2015.03.16. 11:42:05

@vanek ur: Mondjuk azt nem tudom, hogy egy ilyen sávváltásos esetben mit tud a hatóság utólag megállapítani.

Ha ez nem működik, marad a polgári per.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.16. 11:53:16

@vanek ur: Lapozz vissza, itt a Homáron is volt, hogy a rendőrségi határozat nem érdekelte a biztosítót. Hogy szarnának sünt!

Manyecska 2015.03.16. 12:07:36

@atpijkamo: mondjuk:O ilyenről pont szó se volt!:DD:O :)

Manyecska 2015.03.16. 12:10:25

@atpijkamo: prohardver-tag pedig.xdd :)

vanek ur 2015.03.16. 12:21:13

@atpijkamo: Ha viszont van hatósági álláspont, miszerint a másik a hibás és a biztosító erre sem akar fizetni, akkor mehet a fizetési meghagyás a biztosítónak és/vagy a károkozónak. (Természetesen ennek a költsége is a káralapot növeli.)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.16. 12:26:02

@vanek ur: Úgy van. Bár ha nincs rendőrségi határozat, akkor is mehet a meghagyás. Csak ha van, akkor jobban állsz, ha perre viszik.

Már meging egy nick 2015.03.16. 12:30:46

Valaki mondja már el mi a büdös francra jó az a baleseti bejelentő amit szinte minden autós hurcol magával és töltöget?

Amikor belém szaladtak kitöltöttük ezt a szart, rendőr is volt, az is megállapította a másik fél 100% -os hibás, pénzbüntetést is kiszabtak rá, a másik fél is aláírta, ő a hibás.

Az hiszitek a biztosító elfogadta ezeket? Áhh dehogy. Ők csak azt fogadták el, hogy a károkozót vigyem oda!!! hozzájuk és ott helyben írja alá, hogy ő volt a hibás.

Nekem szerencsém volt, mert a srác rendes volt, eljött velem a biztosítóhoz. De mi van ha nem jött volna? Máig menne a huza-vona hogy elfogadom, nem fogadom, fizetek, nem fizetek?

Ez egy másik biztosítónál volt.

Manyecska 2015.03.16. 12:44:01

@atpijkamo: És az milyen hogy a gyerekem apja beletolatott valakibe most 23 éve történt, emlékszem rá mert balhé volt, mondta a csókának "uram én elnézést kértem többet már nem tehetek" fos karcolás volt a kocsiján. Írtak betétlapot csókának meg volt ismerőse a biztosítónál és 40.000 HUF-ra értékelte fel azt a karcolást amit temperával átjavítottunk volna simán /5 centis/!
Mondom huszonéve.xd Remélem az a majom is gyógyszerre költi.

neet 2015.03.16. 13:02:00

Nahát ezekre nem pont az a megoldás, h ha csak kocc van és mindenki jól van, le van nyugdva a pi--ba, akkor az okozó fél ad egy ötöst vagy ötvenest vagy amit kialkudnak, azt mindenki balra el? Mi anno kaptunk így egy harmincast, azt elittuk, az autó meg maradt karcos, na bumm. Kit érdekel egy hülye karc? Amíg én nem karcolódok...Hánnemhádde.

neet 2015.03.16. 13:04:32

@neet: ja mert a csaj tökre kiakadt, sírt-rítt, és nem akart biztosítóval pöcsölni, akkoriban vezették be a büntipontrendszert is, stb, inkább hívta a zurát, aki adta a zsét. Mondjuk ő ripityre tört elöl, lámpa, ezaz, nekünk alig lett bajunk, pici horpadás, pici karc (suzuki vs volvo, hahh).

Manyecska 2015.03.16. 13:06:56

@neet: Hátde. Márha normális a Margit. Már az illető..

A_blogger 2015.03.16. 13:43:40

Ha volt kárbejelentő, akkor azt a két fél egymás előtt töltötte ki. Én a megadott címen, telefonszámon megkeresném a másik felet, és megkérdezném, hogyan miért is nem reagál a biztosító megkeresésére. (amikor velem koccantak, akkor csekkoltuk egymás személyijét/lakcím kártyáját, hogy valós adatokat ír-e a másik, és a megadott számot is megcsörögtük, valós-e)

neet 2015.03.16. 13:43:47

@Manyecska / válasz ment!/: naugye :) De még a Maórgit is lehet normális, ha a bizti nem az.. kellene valami biztosító-megreformálás, mert ez így nagyon kakis.

Atörökk 2015.03.16. 14:19:02

Kék-sárgán rajta van, hogy felelősségemet elismerem/nem ismerem. Ha a másik fél aláírta, akkor jó, ha nem, akkor poszt toló így járt. Akkor meg kell várni a rendőrségi határozatot.

EZAZ 2015.03.16. 15:05:33

Olcsó húsnak híg a leve. Az egyik legférgebb biztosító az összes közül ebben az országban.

neet 2015.03.16. 15:40:00

@EZAZ: öö, posztoló mit tehet róla? Nem neki volt olcsó az a hús. A károkozónak meg olcsó volt, nem ő ette meg, szal ő boldog.

sunabajnok 2015.03.16. 17:12:17

Engem semmilyen jó kiállású köcsög nem érdekelne. Rendőr, oszt jónapot.

Aureliano Buendía 2015.03.16. 17:26:53

A zene első fél perce határozottan jó, egy percig tetszik, de onnan nagyon nem.

Aureliano Buendía 2015.03.16. 17:28:24

@atpijkamo: hiába iratod alá, azt vissza is vonhatja.

Aureliano Buendía 2015.03.16. 17:29:43

@ColT: azért érdekel az, hogy az Astra miből vonta le a tanulságot, hogy nem történt szabálytalanság. Ha valaki átlóg az én sávomba, ahol nekem van elsőbbségem, akkor az bizony szabálytalanság.

Aureliano Buendía 2015.03.16. 17:32:59

@Atörökk: neked is mondom, volt már olyan a világtörténelemben, hogy a károkozó visszavonta ezt a nyilatkozatát, erre fel a biztosító meg nem kart fizetni. Amúgy sem akar.

Aureliano Buendía 2015.03.16. 17:34:09

Azért érdekelne, hogy a posztoló a saját biztosítóját basztatja-e, nekik kéne a nevében levadászniuk az asztrát.

Románozni ér?

Atörökk 2015.03.16. 17:55:06

@Aureliano Buendía:
Oké, de erről a biztosítónak illene tájékoztatni a károsultat, avagy gondolom, kötelező is neki. Innentől a károsult tud(na) lépni.

Aureliano Buendía 2015.03.16. 17:57:08

@Atörökk: számomra nem derült ki, hogy a saját biztosítójával mit intézett.

De én egy levelet azért a MABISZ-nak is küldenék, csak az íze kedvéért.

dodi83 2015.03.16. 18:41:23

Olvasom a történeteket itt, ezek szerint nekem nagy szerencsém volt, 2013 áprilisában belém jött oldalról egy pénzszállító autó, neki macisajtja volt, nekem elsőbbségem, kitöltöttük a baleseti bejelentőt, elismerte a felelősségét a sofőr, rendőrt nem hívtunk, a vétkes biztosítója 13 nappal a baleset után már utalta is a számlámra a pénzt....

Ui: pedig még egy pótszemlét is kértem :)

EZAZ 2015.03.16. 19:34:02

@neet: Nem mondtam, hogy a posztoló tehet róla. Az ilyen olcsó biztosítók még annyira sem szeretnek szolgáltatni, mint a többi. Ezt mindig a károsult szívja meg. Első kézből tudom, nevezett biztosítóval - mint károsult.

megamenn 2015.03.16. 20:23:38

@atpijkamo: akkoris +gondolhatja magát.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.16. 22:10:21

@megamen: @Aureliano Buendía: De akkor már más fekvése van a dolognak. A bíró szabadon dönt, hogy az eredeti nyilatkozatot figyelembbe veszi-e.

Arcade Macho 2015.03.16. 23:34:26

@Aureliano Buendía: "Azért érdekelne, hogy a posztoló a saját biztosítóját basztatja-e, nekik kéne a nevében lev.a.d.á.s.zniuk az asztrát."

keretik a magikus szot mas szovegkornyezetben nem hasznalni :)

amugy meg mas is irta es szerintem is ugy van, hogy a cascohoz jarhat olyan extra amit irtal, azaz hogy a casco az ugyfel helyett perre viszi a dolgot es ebben az esetben a karokozotol hajtja be ha az astratol keptelen volt behajtani

joska61 2015.03.17. 07:44:27

Most nem értem. A poszter az astra ügyfele, vagy a károkozó? Mondjuk mindegy. Akármilyen biztosítóról van szó, a "nem fizetnek semmit" az alapállás, csak az indokláson kell agyalni kicsit.

A_blogger 2015.03.17. 10:13:30

Tegnap nekem is "csebenhagyásos koccanás" balesetet okoztak. Egy szemtanú elmondta, hogy körablakos, piros Transit volt a tettes. 5 perc után rátaláltam, természetesen tagadta. Rendőrt hívtam, festéknyomok alapján megerősített abban, hogy a másik fél okozta a káromat. Jegyzőkönyv felvéve, a másik helytelen tolatás -vagy mifene jogcímen kapott egy tízezres csekket. Felhívtam a karosszériásom, aki azt mondta, hogy a jegyzőkönyvvel kitörölhetem. Mert a hibás fél kap majd egy levelet a biztosítójától, melyben melyben megkérdezik, ő volt-e a károkozó. Ha nemmel válaszol, nem fizetnek, hiába a jegyzőkönyv. Nekem a károm: 3 elem fényezése, ami kb 60 ezer. A casco meg ugye csak 100 ezer felett fizet...
süti beállítások módosítása