Mai Tchibos ügyünk nagyon emlékeztet arra az esetre, amikor a Media Marktnak sikerült 8 órán keresztül 2 forintért árulnia egy 300 ezres tévét, amit aztán nem akaródzott nekik kivinni. Akkor az MM arra hivatkozott, hogy az online rendelésnél nem úgy van, mint ahogy Egyszerű János gondolja (amennyiért ki van téve a cucc a webkirakatba, annyiért vihető), hanem úgy, hogy a fogyasztó a kosárba tevéssel kvázi tesz egy ajánlatot, amit aztán a webshop jól elfogad. Vagy nem, ha elszúrta az árazást.
A lenti esetet az árazási malőr mellett külön cifrázza, hogy itt a rendelést kivitték - ami szerintem elég erősen az ajánlat elfogadására utal -, csak végül nem adták oda, illetve, ami egészen elképesztő, hogy olvasónk haverja pl. megkapta a maga akciós kávéfőzőjét! Az üggyel futunk egy kört a Tchibónál és a Fogyvédelemnél is, de akárhogy is, az biztosan nem oké, hogy a Tchibo egy hete (!) nem bír még csak egy emailt sem küldeni az érintett ügyfélnek.
Kedves Homár!
A tchibo.hu 3+1 akciójáról szeretnék néhány sort megosztani Veletek. Április 16-án rendeltünk az akcióban, egy kollégám figyelemfelhívása után. 3 csomag kávékapszulát rendeltünk, valamint egy kávéfőzőt. Az akció hatályos feltételei szerint a legolcsóbb használati cikket, a kávéfőző árát levonták a rendelés végösszegéből.
A rendelést kifizettük, visszaigazolták, számlát kaptunk róla, elkezdték kiszállítani. A biztonság kedvéért azért felhívtuk az ügyfélszolgálatot, ahol megerősítettek minket abban, hogy a rendeléskor minden feltételnek megfeleltünk, és természetesen küldik a kávéfőzőt és a kapszulákat.
Annak rendje és módja szerint meg is kaptuk a GLS futárszolgálattól a szállításról szóló emailt, valamint 21-én reggel egy újabb mailt, amiben benne volt a futár telefonszáma, és az hogy nála van a csomag! Beszéltem is vele, azt mondta fél óra és megjön. Megállt a házunk előtt, én mentem kifele, mikor egy telefonhívásra mondta, nem adja a rendelésem, mert központilag visszarendelték. ???
Ez történt reggel 8 órakor.
Na innentől kezd vicces lenni a történet, ugyanis elkezdtünk telefonálgatni. Kiderült, a Tchibo vonta vissza a csomagot. Kérdeztem miért, azt mondták, erre most keresik a megoldást a központban! Arra hivatkoznak, hogy rendszerhiba volt. Mire fel???? Kifizettem, visszaigazolták, számlát küldtek, kiszállították házig! Akkor az akció úgy szólt, rendelj 4 árucikket, és a legolcsóbb használati cikket ingyen kapod. A rendelésből csak 1 használati cikk van, ez pedig a kávéfőző, a többi fogyasztási cikk. Elnézték az akciót kicsit! 17-én délután 2 óráig lehetett így rendelni, utána változtatták meg a honlapon az akció leírását úgy, hogy az akció csak használati cikkekre vonatkozik, és a legolcsóbb árú terméket kapjuk ingyen!
A kollégám is rendelt ugyanebben az akcióban, ő megkapta a rendelését du 1-kor. Lehet hogy a kávék íze eltért. Az én rendelésemet még most sem mondták vissza! A Tchibótól azóta se jött se hívás, se mail, az oldalukon is az látszik, kiszállították a rendelésem. Vicc.
Ha aznap vagy másnap visszamondják elfogadok valami csekély kárpótlást, de könyörgöm lassan eltelt egy hét, és még csak emailt sem kaptam, sőt az oldalon még mindig az van, hogy a terméket kiszállították. Azért szeretném ha kitennétek, legyen rajtuk egy kis nyomás, mert teljesen hülyének nézik a vásárlót. Kérdeztem miért nem szóltak, hogy nem kapom meg a rendelést, azt mondta, erre most nem tud válaszolni! Ők az eladók, mi az hogy nem tud válaszolni, miközben a pénzem náluk csücsül!
Beszéltünk a fogyasztóvédelemmel, ahol azt mondták, meg kellett volna kapjuk a rendelést! Természetesen összeszedtünk hirtelen vagy 20 károsultat, kollégák valamint ismerősök, barátok vagyunk, de vannak már egy páran a facebookról is, akik úgy jártak mint mi, és amennyiben nem kapnánk meg időre a rendelést, megindítjuk az eljárást.
Hozzátartozik, hogy megfenyegettek, nem kéne Nektek írnom, mert jó hírnév, meg per, meg blablabla. Az ügyvédem azt mondta írhatok nyugodtan. Ja, jó hírnév. Amennyiben a rendelést megkapnánk, természetesen azt is leírom Nektek, mert nem szeretném ha csorba esne, egy ekkora multi jó hírnevén!
Üdv.:
Egy elégedetlen Tchibo ügyfél
UPDATE ápr.24. 14:43
Feltettünk néhány kérdést a Fogyasztóvédelemnek az ügyről, ők így látják a dolgot:
Kérem, írjátok meg, hogy:
- Ilyen esetben jár vagy nem jár a vevőnek az áru?
Igen a vevőnek járt volna a termék, hisz a szerződés létrejött, visszaigazolták a megrendelését, ráadásul a fogyasztó ki is fizette a terméket.- Mit tegyenek/tehetnek a károsultak?
Miután a kereskedővel megpróbálják rendezni a problémát, és az sikertelen, bírósághoz tudnak fordulni jogorvoslatért.- Az, hogy egyesek megkapták, mások nem a rendelést, befolyásolja-e az eset megítélését?
Nem befolyásolja, mivel minden egyes eset egyedi elbírálás alá esik. Mérlegelési körülményként viszont esetlegesen számíthat az egyes esetek elbírálásakor.- Általánossságban: mikortól lehet biztos netes vásárlásnál az ember abban, hogy övé az áru?
A biztos az, amikor kézhez vesszük a megrendelt árut. Jó tanács, hogy érdemes utánvéttel rendelni, amennyiben erre van lehetőség, mert ha probléma merül fel a termékkel, vagy annak kiszállításával, legalább a pénzük visszaszerzésével nem adódnak nehézségek.- Kötelessége lenne ilyen esetben értesítenie a vásárlót az elaódnak vagy csak elvárható udvariasság?
Igen. A kereskedőt, mint szerződő felet együttműködési kötelezettség terheli, tehát bármely tényezőről, körülményről, ami a szerződésben foglaltakhoz képest megváltozik köteles a másik felet tájékoztatni.
UPDATE 2. ápr. 24. 18:31
Megjelenés utána posztot elküldtük a Tchibonak is, akiktől az alábbi választ kaptuk az előbb:
Kedves Homár!
Az alábbiakban szeretnék reagálni az egyik promóciónkkal kapcsolatos bejegyzésre, és kérem válaszom közzétételét az oldalon.
Először is elnézést kérek minden érintettől, sajnálom, hogy kellemetlenséget okoztunk nekik.
A Tchibo Budapest Kft. 3+1 promóciója kapcsán (amikor is 4 teljes árú használati cikk megrendelése esetén a legolcsóbbat ingyenesen adjuk) felmerültek olyan körülmények, amelyek következtében a Tchibo az eredeti ajánlatától és akaratától eltérő megrendeléseket kapott, és ezeket a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján érvénytelennek kénytelen tekinteni.
Annak érdekében, hogy egyértelmű és végleges választ tudjunk adni a vásárlóinknak, minden szempontból megvizsgáltuk az esetet. Megkerestük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is és álláspontunkat velük egyeztetve alakítottuk ki.
Az ügy kapcsán szükséges lépések megtétele a Tchibo részéről jelenleg folyamatban van, ideértve az érintett vásárlók tájékoztatását, valamint a vásárlók megfelelő kompenzálását célzó intézkedések foganatosítását. A célunk az, hogy minden érintett vásárlót a mai napon írásban tájékoztassuk.
Ezúton is szeretnék elnézést kérni még egyszer minden érintett vásárlónktól.
Budapest, 2015. április 24.
Üdvözlettel,
Mészáros Zsolt
ügyvezető igazgató
UPDATE 3. ápr.25. 10:38
Olvasónktól kaptuk egy kis kiegészítést és a megszerveződött Akiknek nem szállított a Tchibo nevű FB-csoport címét. Utóbbin kiderül, hogy milyen levelet küldött póruljárt vásárlóinak a Tchibo, plusz az, hogy ez is olyan cég, aki szerint a negatív FB-bejegyzések megoldása a törlés és posztoló kitiltása. Gratulálunk.
Szia! Szomorúnak tartom, hogy a tchibónak fontosabb a Ti posztotokra előbb választ írni, mint az ügyfelek panaszaira választ adni. Persze fontos a látszat. Az oldalatokon előbb volt kint eme nyilatkozat, mint hogy mi választ kaptunk volna. Brávó.
Természetesen, az akció megismétlésével nem szúrják ki a szemünk, hiszen az általuk leírt akció feltételei, teljesen eltérnek attól, melyben mi vásároltunk. Megérkezett a bocsánatkérő levelük, melyben található egy kuponkód, mely beváltásával lehetőségünk nyílik olyan feltételekkel vásárolni, mely feltételek 17.-én délutántól voltak érvényesek, 18-án 23:59-ig. Ha ezen feltételek szerint szerettünk volna vásárolni, megtettük volna akkor.
A screeshootot a visszaigazoló emailből csináltam melyet ők küldtek a rendelésem befogadásáról."3+1 AKCIÓ- A legolcsóbbat ingyen adjuk teljes áru használati termékeinkből!" Mivel személy szerint engem telefonon is megerősítettek arról, hogy rendelésem megfelelt az akció feltételeinek, valamint mivel több ismerősöm sikerrel vásárolt az akcióban (kézhez kapta rendelését), nem gondolom, hogy csak egy nevében(3+1) megegyező akcióval kárpótolhatnának. Köszönöm, de én már rendeltem, fizettem is érte, számlát is kaptam, a kiszállítást is megkezdték.
Kárpótlást természetesen innentől nem is fogadunk el, mivel véleményünk szerint, szerződésünk élő, melyet nem teljesítenek határidőre.
Tchibó, ez a legtöbb mi adható? :-(
Üdv.:
a poszter
Ja és még valami, nem az oldal hibáját használtuk ki, hanem a kiírt akciót. Nagy különbség.
Légyszi rakd ki ezt a facebook oldalt, ide várjuk azokat akiknek nem érkezett meg a rendelése:
https://www.facebook.com/akikneknemszallitottatchibo? fref=ts Thx
Az utolsó 100 komment: