Tékozló Homár

Hiába kereste a wifit az utas a Volán buszán

2015.07.10. 09:29 | Homár Hilda | 48 komment

vollogo_t.png

Vagy a helyzet az, aminek látszik, és a Volán Eger felé járó alvállakozója szerint elég kiírni, hogy van wifi, aztán legfeljebb nincs, vagy Benjamin választ különösen szerencsétlenül buszjáratokat. A rendszeresen arra utazók tapasztalatait várjuk szeretettel. A Volánbusznak a válaszért azért jár a pacsi. Most már csak azt kéne elérniük, hogy történjen is valami az ügyben.

Kedves Tékozló Homár!

A Volánbusz megtévesztó utastájékoztatása miatt írok a wifi-szolgáltatással kapcsolatban, amin az első panaszom után a válaszukban leírtakkal ellentétben nem változtattak. Nem írnám le kétszer az esetet, bemásolom a levelezést a Volánbusszal:

Az én 1. panaszom:

Tisztelt Volánbusz Zrt!

Egy sajnálatos esettel kapcsolatban vagyok kénytelen panasszal fordulni Önök felé.


Tegnap, 2015. április 24-én utaztam a Budapestről Egerbe 20:15 időpontban induló autóbuszjáratukkal. Ez egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó járat, így kiegészítő jegyet szükséges váltani az utazáshoz. A Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán a fogyasztók felé az autóbuszjárat wifi-szolgáltatást is nyújtó járatként van megjelölve. Ezzel ellentétben az autóbuszon sehol sem volt fogható az internet (telefonkészülékemmel végigmentem a teljes járművön, sehol sem jelzett elérhető wifi-hálózatot).

Ezzel Önök megtévesztő tájékoztatást adtak az utasok felé a Volán Hivatalos Menetrend Online weblapján, amely véleményem szerint súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vet fel az esettel kapcsolatban.

Emellett ráadásul az autóbuszon is egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó járathoz méltatlan állapotok voltak. A szék, ahova először leülni szándékoztam, egy rágógumival volt beszennyezve, majd egy sorral hátrébb próbálkozva már le tudtam ülni. Ezután láttam, hogy a két ablaküveg közt a szék mellett elhelyezkedő tartóoszlop burkolata helyenként hiányzik. Később a szellőzőt próbáltam használni az ülésem fölött, de ez is szét volt esve, meg volt rongálódva, egész egyszerűen hiányzott a rögzítése, az útviszonyok függvényében mozgott, ezzel hangos zörgést kifejtve. Az ülés huzatán fellelhető lyukak és foltok szintén méltatlanok egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó feláras járathoz. (Ezek az ülőhelyek az autóbusz végétől kezdve a számolást, a 2. és 3. sorban helyezkedtek el.)

Ezek után úgy gondolom, hogy jogosan merül fel a kérdés, hogy ilyen állapotokért szükséges kiegészítő felárat fizetni? Mindezt ráadásul úgy, hogy az autóbuszon még a Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán meghirdetett szolgáltatás sem érhető el, amely még akkor is súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vetne fel, ha ez a járat nem "emelt szintűként" lenne meghirdetve. Önök szerint ez megfelelő tájékoztatás és bánásmód az utasok felé?

Kérem az eset kivizsgálását és a megfelelő intézkedések meghozatalát.

Várom mihamarabbi válaszukat.

Tisztelettel:
Cs. Benjámin

A Volánbusz válasza:

Tisztelt Cs. Benjámin!

Köszönjük, hogy bejelentésével hozzánk fordult, mivel társaságunk számára fontos, hogy utasaink megelégedéssel vegyék igénybe járatainkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunkkal kapcsolatban kellemetlen tapasztalatban volt része, amelyért szíves elnézését kérjük.

A bejelentésében jelzett járatot alvállalkozónk üzemelteti, aki észrevételével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adta.

Az említett autóbuszvonal feladatára rendszeresített autóbuszok felújítás alatt állnak, ezért tartalék autóbusszal teljesítették a levelében említett járatokat. Alvállalkozónk elismerte, hogy az autóbuszon sajnos valóban nem működik a Wifi.

Észrevételével kapcsolatban felszólítottuk alvállalkozónkat a szükséges intézkedések megtételére – az utastér megfelelő tisztántartása, a hibák elhárítása, járművek fokozott karbantartása - annak érdekében, hogy utasaink az elvárt színvonalú szolgáltatáséban részesüljenek.

A történteket sajnáljuk. Bízunk benne, hogy a későbbiekben hasonló probléma nem merül fel, és megelégedéssel veszi igénybe szolgáltatásainkat.

Köszönjük szíves megértését.

Budapest, 2015. május 11.

Üdvözlettel:

VOLÁNBUSZ Zrt. 
Értékesítési és Utaskapcsolati Csoport


Az én újabb panaszom:

Tisztelt Volánbusz Zrt!

Egy sajnálatos esettel kapcsolatban vagyok kénytelen panasszal fordulni Önök felé.

Tegnap, 2015. július 3-án utaztam a Budapestről Egerbe 20:15 időpontban induló autóbuszjáratukkal. Ez egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó járat, így kiegészítő jegyet szükséges váltani az utazáshoz. A Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán a fogyasztók felé az autóbuszjárat wifi-szolgáltatást is nyújtó járatként van megjelölve (http://ujmenetrend.cdata.hu/). Ezzel ellentétben az autóbuszon sehol sem volt fogható az internet (telefonkészülékemmel végigmentem a teljes járművön, sehol sem jelzett elérhető wifi-hálózatot).

Ezzel Önök megtévesztő tájékoztatást adtak az utasok felé a Volán Hivatalos Menetrend Online weblapján, amely véleményem szerint súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vet fel az esettel kapcsolatban.

Ezek után úgy gondolom, hogy jogosan merül fel a kérdés, hogy ilyen állapotokért szükséges kiegészítő felárat fizetni? Mindezt ráadásul úgy, hogy az autóbuszon még a Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán meghirdetett szolgáltatás sem érhető el, amely még akkor is súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vetne fel, ha ez a járat nem "emelt szintűként" lenne meghirdetve. 

Ugyanezen járaton április 24-én tapasztalt hasonló problémámat már jeleztem Önök felé. Akkor válaszukban elnézést kértek és azt írták, hogy felszólították alvállalkozójukat ezen állapot megszüntetésére. Ezzel ellentétben több mint 2 hónap alatt az említett járaton a wi-fi szolgáltatás elérhetősége nem változott. Ezt a problémát most már valószínűleg valamelyik felügyeleti szervük felé is jelezni fogom, hiszen weboldalukon olyan szolgáltatást hirdetnek az adott autóbuszra, amely a valóságban nem érhető el, ezzel az utasokat megtévesztik, ráadásul ígéretük ellenére sem változtatták ezen a dolgon. Esetemet a Tékozló Homár felé is elküldöm.

Önök szerint ez megfelelő tájékoztatás és bánásmód az utasok felé? Kérem az eset kivizsgálását és a megfelelő intézkedések meghozatalát.

Várom mihamarabbi válaszukat.

Tisztelettel:
Cs. Benjámin

Ezt ma küldtem el, várom a Volánbusz válaszát.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2015.07.10. 09:37:24

Miket is szoktak ilyenkor teljes együttérzéssel? Vadász, papucs, sün... Ülj biciklire, az pont olyan állapotban lesz, amilyet veszel, a többit meg költsd mobilnetre;-)

igi1 2015.07.10. 09:39:15

Ez igaz kikapcsolják a távolsági hárarokon

Amúgy az wifizik nyilvános wifin aki öngyilkos akar lenni

ÖNGYI AKARSZ LENNI poszter!?

FDToth 2015.07.10. 10:08:22

SOk hasonló 'fogyasztó' kellene, minél többen jelentik, annál biztosabb, hoyg változik vmi.
Sajnos manapság az üögyfélszolgálat ír egy szép, bocsánatkérő levelet, majd állítólag felszólítja az alvállkozót, hogy tegy meg a zsükésges lépséeket a változásokat iletően. Persze az alvállkozó szarik beele, meert udja, semmiylen következmnye nem lesz annak, ha nem 'jobbít'.
A volán heylébe adnék 30 naopt az alvállkozónak, ha nem, akor szerződés felbont, aztán az alvállkozü csinláhat amit akar. rögtön lenne változás.
Mondjuk a volán részéről belefért volan anyyi, hoyg adnak a fogysztónak kárpótlásul 1-2 iyngen utazást...

Darth Revan 2015.07.10. 10:12:01

" a kérdés, hogy ilyen állapotokért szükséges kiegészítő felárat fizetni? "

Tevedes, hogy "emelt szintu" szolgaltatasert fizeted a felarat. a fidesz csak sunyi modon emelt arat. Pont. Azert fizettel, hogy eljuss A-bol B-be.

Komojtalan 2015.07.10. 10:23:04

Az emelt szintű nem a szolgáltatást jelzi, hanem az árat. A rezsicsökkentés korában árat nem emelünk, csak kiegészítőjegy vásárlására kötelezzük az utast, de ezt meg kell indokolni valahogy, ezt jelenti az emelt szint.

atal 2015.07.10. 10:24:47

@Darth Revan:
nem a fidesz emelt árat, hanem a máv. Teljesen felesleges párhuzamosan működtetni vasuti és távolsági buszjáratokat is közösségi pénzen. A pótdíj azért van, hogy a máv jobban partyban legyen a volánnal ár tekintetében. Már csak a sebességen kellene javítani, és meg lehetne szüntetni a "felesleges" buszjáratokat.

Amúgy igen, a jegy pont annyiba kerül "VAN WIFI" buszon is, mint a "VEGYÉL MOBILNETET PARASZT" jártatokon, szóval az ég világon semmi megtévesztés nincs abban, hogy nincs wifi.

atörökkk 2015.07.10. 10:33:52

Orangewaysen van wifi.

milyennőazilyen 2015.07.10. 10:35:46

Boldogult gimis korom óta nem buszozok, se üzenem a poszternek, örülj, hogy legalább le tudtál ülni.
Vegyél kocsit, oszkározzál.

Bombaló 2015.07.10. 10:37:49

@atal: Inkább ne szólaltál volna meg.
Az megvan, hogy a közösségi közlekedés hatósági áras? Kopogtass az NGM-nél, ha tudod mi az.

Bombaló 2015.07.10. 10:39:16

ui.: A MÁV-START meg azért gyorsvonati pótjegyez, hogy veszítsen a VOLÁN-nal szemben. Persze... Jövőre lesz még VOLÁN? :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.10. 10:41:17

Emelt szint, az azt jelenti, hogy drágább... :D
A Volán válasza korrekt, csak valahogy az intézkedés nem...
Utas leszarva, világ megy tovább...

pisda 2015.07.10. 10:47:03

@FDToth:

Alvállalkozó tudja, hogy neki van busza a Volánnak nincs, ha Volán felmondja a szerződést nem lesz busz, amit küldeni tudnának (illetve elegendő), ergo járatritkítás kell, ami nagyobb felháborodáshoz vezet.

Konklúzió alvállalkozó királyabb helyzetben van, mint a megrendelő Volán társaság.

Darth Revan 2015.07.10. 10:51:03

@atal:

pl. Gyongyos - Budapest kozott nem ertelmezheto a vonatkozlekedes, megis van volan potdij.
Raadasul a MAVnal is bevezettek a gyorsvonati potjegyet

Szoval ez igenis egy nem is olyan burkolt aremeles volt. A fidesz csak sunyi modon mert arat emelni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 11:08:36

masfel ora internet nelkul, csoda hogy eletben maradt
ettol fuggetlenul ne irjak ki hogy van wifi, ha nincs, vagy ha kiirjak, legyen
a ragot az ulesbe nem a buszsofor nyomta bele

a kisvakond 2015.07.10. 11:14:35

Poszter:
1. a buszon nem székek vannak hanem ülések.
2. Egy könyvhöz nem kell wifi.

atal 2015.07.10. 11:22:13

@Bombaló: az megvan, hogy kurvára mindegy? kilóméter alapján hatósági áras, bivajbasznád alsó és felső között, mivel nem közlekedik vonat rohadtul mindegy, hogy mennyi a busz, viszont budapest és szeged között meg nem, azért van a távolsági járatok többségén pótdíj. (és a távolsági járat is kilóméter alapján hatósági díjas). Kopogtass a szüleidnél, hogy logikát miért nem csináltak neked.

FDToth 2015.07.10. 11:23:10

@pisda: ez igaz, de nem teljesít az alvállakozó úgy, ahogyan az a szrzpődésben rögzítve van. iylnekor lehet kötbéreztetni vagy nem a megáűlpaodott összeget fizetni.
persze ha tutyimutyi a volán (vagyis inkább nemtörődöm), akkor marad midnen gíy...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.10. 11:28:09

@A Kisvakond: Nem az volt a kérdés, hogy mihez kell a wifaj, hanem hogy ki van írva, és nincs.

@pisda: Viszont az utast kurvára nem érdekli, hogy ki üzemelteti a buszt.

Bombaló 2015.07.10. 11:51:27

@atal: ...éééés 1 kilóméter az hány deka?

Antalbaba 2015.07.10. 12:20:59

@atörökkk: azon, amelyik el sem indul, vagy az út közben lerohadón, vagy az X országban ottfelejtősön? ;-)))

Homár Hilda 2015.07.10. 13:09:08

@A Kisvakond: te tényleg ennyire nem érted, hogy mi volt a levélíró baja?

igi1 2015.07.10. 13:12:42

@Homár Hilda: oszt most ettől a poszttól lesz wifi?

Úgy tudom h a főnökség utasítására tiltassák le mint ahogy néha a légkondin is spórolnak

Ha nincs nincs verd földhöz magad

Ez 1 projekt volt amit gyorsan megszüntettek a matrica viszont maradt

Terézágyú 2015.07.10. 13:18:41

Az vótmá, hogy milyen modoros a szöveg?....

Manyecska 2015.07.10. 13:21:55

@Terézágyú: olvastad?:D@igi1: jaja.törölve lettem.szárazon.:P

Terézágyú 2015.07.10. 13:23:48

@Manyecska:
"olvastad?"

Persze. Csak az nem olvassa el, aki elsőzik.

a kisvakond 2015.07.10. 13:32:55

@Homár Hilda: alapszolgáltatások nincsenek rendben a járatokon, azért senki nem emeli fel a szavát? A rohadt wifiért persze tud pampogni.

Már meging egy nick 2015.07.10. 14:03:46

Ha wifit ígérnek akkor legyen wifi.

Ne csak a prospektusokon.

Már meging egy nick 2015.07.10. 14:08:31

Amúgy meg ha a volánnak busza sincs, mert azt is úgy rendeli alvállalkozótól akkor minek van?

A menetrendet én is ki tudom ragasztani.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.10. 16:35:52

@Antalbaba: "Yesss;-) "
.....íme az önkielégítés egyik formája.
:)

Troppauer_Hümér 2015.07.10. 17:51:04

First world problem.

Lánykoromban sokat buszoztam. Igaz mobiltelefonok és internet még nem létezett de volt fasza walkman-em. Mégis inkább aludtam, hosszú úton rengeteg energiát lehet gyűjteni hétvégi ivás/baszás kombó előtt.

Tavaly kalandvágyból vonattal utaztam a kiscsaláddal a nagyfaluba. Érdnél az asszony finoman oldalbabaszott, hogy folyik a nyál a számból alvás közben. :D

Black Hole 2015.07.10. 17:58:26

Szerintem bőven elég, ha az utas fizet a plusz szolgáltatásért. Különben fel sem szállhat! Oszt' az meg, hogy plusz pénzért nem jár plusz szolgáltatás, az már az ő baja! Ez kb olyan, mintha az ember bemegy a kocsmába, kér egy sört, kifizeti, majd nem kapja meg, hanem közli vele a kocsmáros, hogy örüljön, hogy ebben a hőségben bent lehet az árnyékban!

Homár Hilda 2015.07.10. 18:20:47

@igi1: ha azt írják h van, legyen, ha nincs, ne írják, hogy van, ilyen egyszerű.

atörökkk 2015.07.10. 20:53:15

@Troppauer_Hümér: ilyenkor előfordult, hogy a hazaút hosszabb volt :D

Black Hole 2015.07.10. 21:08:49

@atörökkk: haza utak a komcsi világban voltak hosszúak, brigádkirándulás után! Vagy róka jött valakinek, vagy sárga, vagy csak szimplán egy útmenti vendéglátóipari létesítmény!

Aureliano Buendía 2015.07.10. 21:15:19

Atyaúristen!
Nincs wifi a buszon. Most mi lesz?

Brüsszelt kerested már az ügyben?

Aureliano Buendía 2015.07.10. 21:18:50

vajon a posztoló hogy élte túl a gyerekkorától terjedő időszakot, mg nem volt wifi a világon?

fillérbaszó vadász 2015.07.11. 19:31:50

@FDToth: "Mondjuk a volán részéről belefért volan anyyi, hoyg adnak a fogysztónak kárpótlásul 1-2 iyngen utazást..."

Persze! Aztán elterjedne, hogy "nevegyé jegyet haver mond azt hogy nemvótwifi és adnak ingyé.

fillérbaszó vadász 2015.07.11. 19:33:14

@Aureliano Buendía: Én is tudok írigyelni egy-két embert, hogy mecsodna nagy problémáik vannak az életben.

fillérbaszó vadász 2015.07.11. 19:40:19

@pisda: "Konklúzió alvállalkozó királyabb helyzetben van, mint a megrendelő Volán társaság."

Magyarhonban szerintem nem úgy megy a dolog, hogy csak úgy felmondják, mert valami kormányember havercége az alvállalkozó.

Escaped 2015.07.11. 21:12:30

@atal: Nem megtévesztés az hogy a menetrend szerint van wifi, a valóságban meg nincs?

De, ez megtévesztő. a Bp-Gyöngyös viszonylatban közlekedő, 8.10-es buszon régen volt wifi. Ugyanaz a busz jár, de már nem lehet rajta megtalálni.

@A Kisvakond: 3. A konyvhoz vilagitaskellene, ami gyakran nem mukodik.

@Aureliano Buendía: Ha nincs,hát nincs! (Amnesty Inc tud róla?) De ha nincs ne állítsák, hogy van!

@igi1: A menetrendben is ott van: ujmenetrend.cdata.hu/uj_menetrend/volan/talalatok.php

@Terézágyú: Még nem. De tényleg az. Wifi meg hol van, hol nem van, függetlenül a kiírástól.

Mérgező Hulladék 2015.07.13. 10:44:01

@FDToth: "SOk hasonló 'fogyasztó' kellene, minél többen jelentik, annál biztosabb, hoyg változik vmi."
Ehelyett mi van? "Miafasztvártál, mérnembiciklizelinkább, olvassál, firstworldproblem, tánmeghalszwifinélkül". Ismét csak gratulálni tudok a hozzászólók egy részének.

szekertabor · provo.blog.hu 2015.07.13. 15:30:37

A posztolónak igaza van, ez nem lehet vita tárgya.

otgorbebogre 2015.07.13. 22:56:41

Neha van Wifi Eger fele vagy vissza! Az is nagy szo! A plusz penzt amugy azert fizeted mert a busz nem all meg sehol. Nem a busz wifije miatt vagy a kulalakja miatt....

valahol ertheto, mert annyi az utas amennyi az elejen felszall. Amugy valaszthatsz sima jaratot ami bemegy Gyongyosre meg Kerecsendre - kb fel oraval tobb az ut nem olyan nagy szam az se de egy kicsit idegesitobb.

Vagy valaszthatsz olyat ami vegig megy a Matran. Egyszer azt is megtettem "csak" 3 ora volt az ut es kb helyi jarat szintu buszt kudtek (hisz ugy is funkcionalt)... A viteldij ugyanaz volt.

otgorbebogre 2015.07.13. 23:07:54

ja nyilvan a direkt jarat dragabb a volanbuszon.

ha meg valakit erdekel a MAV menetrendje extra szivas Eger fele, nagyon keves a jarat es altalaban lassabb is mint a volan busz.

Mrs. Négerhergelő 2015.07.14. 14:37:00

Senki sem látja a szövegből, hogy ez egy kölyök az első publikációjával?
Látom a nagy nyári szünetben nem tud mihez kezdeni magával a posztoló...már nem kell tovább gyakorolni a modorosságot, az már jól megy! Mire elvégzi a középiskolát, igazi rinyálógép lesz! Még a jogszabályokat is benyalja és idézi majd az összes panaszában, beadványában, feljelentésében! Kitűnő házmester-tanonc, jól fogja magát érezni házmester-országban!

Ustim 2015.08.04. 23:24:51

Régebben velem is előfordult, hogy eger-pest útvonalon nem találtam wifi, pedig ott volt a wifi matrica a buszon. Hazafelé meg éppenséggel találtunk wifi-t, viszont sehogysem tudtunk rá kapcsolódni.

Egyszer pedig olyan buszos wifivel találkoztam, aminek az volt a neve, hogy "Hacked by xy", de az legalább működött.