Tékozló Homár

"Jó-e Fővárosi Vízműveknek, ha lopom a vizet?"

2015.08.12. 09:52 | Homár Hilda | 69 komment

screenshot_2015-07-29_09_24_32.png

Teszi fel a kérdést kalandos házépítés gigaprojektje végefelé járó olvasónk. Válasza biztosan nem helyes megoldás, de több áll-leesős pillanat is van a levelében. Vigyázat, a posztban nagyon nagy számok és fura események szerepelnek! Csak saját felelősségre!

Jó-e Fővárosi Vízműveknek, ha lopom a vizet?

Igen, jó. Ennyi tanulságot lehet csak levonni az alábbi történetből.

Amikor építkezni kezdtem a budai hegyoldal csendes zsákutcájának a végén, építési engedély birtokában tettem, amihez a  vízművek kiadta a hozzájárulását, leírva az épület vízellátásához megvalósítandó műszaki tartalmat.  Első lépésben állítólagos nyomásproblémák miatt át kellett kötni a vezetéket a nagynyomású hálózatra (600 000 Ft). A szomszédok szerint az összekötés egyébként már régen megtörtént, csak egy csapot kellett kinyitni. Kétségtelen, hogy munkavégzést nem láttam.

Annak ellenére, hogy több vízzel ellátandó telek nincs az utcában, nem engedélyezték a nagyságrendileg egyszerűbb és főleg olcsóbb bekötövezeték építését, ragaszkodtak a közcső hosszabbításhoz, “természetesen” teljes egészében az én költségemen. Elkészíttettem a szükséges tervrajzokat, amely a közműegyeztetésen is átmentek (380 000 Ft). Az utca végét kiszélesítettem a telkem rovására, a védőtávolság miatt. 

Szomszédok közben megsúgták, van ennél sokkal egyszerűbb és olcsóbb megoldás is. Itt egy telefonszám, xy-t keressem a vízműveknél, az összeget kell zsebbe adni, és minden rendben lesz. Bizonyíték, nem igéret, náluk is folyik a víz. Furcsa érzéssel el is mentem a vízművek Váci úti székházába, ahol készségesen fogadott is az illető. Kellemesen elbeszélgettünk, mélyen néztünk egymás szemébe, hivatkoztam a szomszédokra, és vártam mi lesz, Nem lett semmi, én nem mondtam, nem adtam, ő nem mondott, nem kért. Ebben maradtunk.

Azóta a ház elkészült, csak egy a kerítésen túlnyúló vezeték vár már jóideje arra, hogy rácsatlakozzon a vízhálózatra, aminek a megfelelő telekszélesség és víznyomás és kiviteli tervek miatt nem lenne semmi akadálya. Úgy számolták, kb 2 millió Ft-ba fog kerülni. ??????? A mi?- kérdeztem döbbentem. Hát a bekötés, amit valami vízműves csókóscsapat fog végezni. Földmunka kb 1 millió Ft, - szerintem egy délelőtt 10 eFt/óra gépköltség -, ha maga csináltatja a földmunkát, akkor csak 1 millió Ft. Mi kerül ennyibe????? A cső ára 1800 Ft/m, a plusz tűzcsap 130 ezer Ff mondtam. Lehet, hogy nem kellett volna….

Ekkor jött a meglepő fordulat. Közölték, hogy az utca nincs megfelelően kiszélesítve, a védőtávolság miatt nem engedélyezhető a vízvezeték építés! Ez azért volt meglepő, mert az utca végén a telkem utcafrontján pontosan emiatt én szélesítettem ki az utat ugye saját költségemen az  előírt  szélességre. Erre közölték, nem is ott szűk az út, hanem a már megépült vízvezeték nyomvonalán! És ha ez még nem lenne elég, a már megépült vízvezeték szakasz teljes egészében magánterületen fekszik! És ehhez nekem mi közöm? - kérdeztem naívan, de a vízművek komolyan gondolta, ha vizet akarok, szélesítsem ki az utcát! 

Tehát az eddig előírt, feltételként szabott milliós összegű költség a vízművek előtt ismert okok miatt előre tudható módon teljesen feleslegesen kidobott pénz volt, és ezek után a után a vízművek “csak” a következőket várja el tőlem:

 - készittessem el az utca engem nem érintő részének is az útszabályozási tervét
 - vegyem el/vegyem meg(?)  a tulajdonosoktól a telkük meghatározott részét,
 - vezessem át a földhivatalnál, adjam át az önkormányzatnak,
 - ezzel én saját költségemen legalizáljam a vízművek törvénytelen ingatlan igénybevételét és vízvezetéképítését. 

Hogy most mi fog történni? 40 millió Ft van a házban eddig. Ha fizetnék 2 millió Ft-ot, 200 ezer Ft lenne a bekötés, a maradék 1 800 ezer Ft-ot pedig szétosztanák…? Ennél egyszerűbb a válasz: ugyanaz lesz , mint másoknál, elhelyezek a telken egy víztartályt, időnként teletöltöm a tűzcsapról, és még csatornadíjat sem kell fizetnem…..

Magyarország, és így szeretlek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 09:57:03

Ez az észnélküli haszon leső parcellázás végterméke!

Kondom Keselyű 2015.08.12. 09:59:22

Homar helyett rejtett kameraval le kellett volna fizetni az illetekest.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2015.08.12. 10:06:33

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: egyébként meg ja. gondolom olcsóért megvette a telket,merth nem lehet rá bekötni a vizet, mostmeg reklamál...

CID. 2015.08.12. 10:07:42

Ez azért odabasz:) Homokhátságon ( MórahLom, Domaszék) ingyen vezetik a vizet :)

Manyecska 2015.08.12. 10:09:22

@Kondom Keselyű: azért mert te azt használsz a hálóban..

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 10:14:27

Már a 70-80'-as években trendi volt, hogy miénk a panorámás hegyoldal, a bohai úristen kiálló magaslatára is álleesős házakat építünk még a szakadék peremére is csak lenyűgözzük a csóróbbjait felvágásunkal. (A hótolósnak mega zannyát, hogy itten nem tol.)
Lényeg: dicsekedhessünk a kilátással.
Hétvégi telkekre kezdtek építeni luxus villákat, hatalmas társas házakat, medencéstül, Lukács uszodai vízigénnyel. Persze a vízhálózat maradt sok helyen a "budai vastagfalú ólomcső" amit a cucialista apartcsikok protekciósan vezettek telektől telekig.
Na ennek a fejlesztését kellene most megfizetni. De kérdés kinek?
Akinek budai hegyoldali villákra telik azoknak teljen közműfejlesztésre is.
Pfffh..

CID. 2015.08.12. 10:16:47

@Manyecska: Nem, a te hálódban:D Mi a helyzet a slezlonnyal, régen hallottunk felőle;)

CID. 2015.08.12. 10:20:40

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: Jogos, alföldi parasztként bele sem gondoltam, milyen problémás lehet egy hegyoldalba épített kecónál normális vízszolgáltatást biztosìtani.

8lazo8 2015.08.12. 10:21:19

A vízművekkel nekem is volt már problémám bekötésnél, és most van új csatornázás miatt.
Három hónapig húzták halasztották a vízbekötést pedig minden ki volt nekik fizetve, arra hivatkozva hogy bocs de elfogyott a vízórájuk nem tudnak rákötni. Mikor felajánlottam hogy veszek nekik - mert kb 4-5 gyártótól lehet olyat venni - azt mondták az nem lesz jó, csak amit tőlük veszek meg.
Miattuk csúszott hónapokat a ház használatba vételi engedélyezése is. Fővárosi Vízművek, 2014, nincs vízóra. Elsőre azt hittem viccelődik az ügyfélszolgálatos.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 10:28:35

@CID.: Ja ja! Engem is érdekel, hogy kibírta vajon e az esti döngölést? :)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 10:33:28

@CID.: Szomszédja ezt hallhatta éjjel:
"..drágám te csípkeded a fenekemet, hogy mozogjak gyorsabban, vagy csak bököd az epeda?" :)

Józsi, a migráns köcsög 2015.08.12. 10:33:39

40 milla? oszt kutat fúrni nem lehetne százezerér? pumpa bele, lehet cifrázni önmatára ha fussa rá.

CID. 2015.08.12. 10:36:10

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: epeda? Baszki, te sem a Mekdönciben nőttel fel :)

CID. 2015.08.12. 10:38:36

@Józsi, a köcsög: Hegyoldalba kutat százezerért, szerintem, nem.

Józsi, a migráns köcsög 2015.08.12. 10:42:47

@CID.: bakker, akkor legyen háromszázezör. a kétmillától még mindig nagyon messze vóna.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 10:47:22

Valamikor legény koromban, ha átnéztem a pesti oldalról a budai hegyek irányába, gyönyörü zöld erdőket zöld felületel láttam, ami szinte üde foltja volt a fövárosunknak.
Nem beszélve a régi kirándulásokról, hétvégi, erdei barangolással egybekötve.
Mára tapottat sem lehet mozdulni a luxusvilláktól, szálloda méretű társas házaktól, elzárt, kisajátított, protekciós mutyik által felvásárolt területektől.
Úgy éreztem, akkor egyesek-kettesek mindünket megloptak, javainkat, jó levegőnket elvették magán célra.
A poszter meg ne lopjon, ne berzenkedjen, fogjanak össze azt nyúljanak zsebükbe ha nem felelnek meg az igényeknek a körülmények.
Nemán' közpénzből teremtsünk valakiknek kánaánt.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 11:02:16

@Manyecska: Minden emberben ott leledzik a fotó művész.
csak sokan először témaként a holdfelszinnel kezdik, végitélet közepette, háborúzó ufókkal a háttérben! :)
Kérdezd meg COLT-ot vállal e tanítványnak. XDé
Ne add fel, nyomjad a gombot.

8lazo8 2015.08.12. 11:07:29

@CID.: Amit eddig befizetett abból már kijött volna ott is egy becsületes kút.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 11:10:13

Hilda! ...akartam már javasolni, hogy az elsőzőket, "dik"-eseket kéretik radírozni.

atörökkk 2015.08.12. 11:56:09

Államosítani kell a gecibe!

Józsi, a migráns köcsög 2015.08.12. 12:00:24

@atörökkk: egyelőre csak az állami gecizésig jutottak el, de az irány mindenesetre ki van jelölve.

szamaritánus 2015.08.12. 12:02:52

kurvára nem sajnálom a posztert a budai hegyoldal csendes zsákutcájának végén. ha tönkreteszi a környezetet, fizessen érte rendesen, ha tolvaj a vízművek, ha nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.12. 12:42:27

"Tehát az eddig előírt, feltételként szabott milliós összegű költség a vízművek előtt ismert okok miatt előre tudható módon teljesen feleslegesen kidobott pénz volt, és ezek után a után a vízművek “csak” a következőket várja el tőlem:"
Neki szabad, ő a hatóság...

Vajon miért ragaszkodtak a nagynomású hosszabbításhoz? Mert akkor nem nekik kell kifizetni.

AMúgy ha 40 millád volt a házra, akkor legyen már 2 a vízre... Vagy miért építkeztél, amíg nem volt közmű?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.12. 12:44:24

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: De azért az se megy, hogy építesz egy házat, és nem lehet bevezetni a vizet, mert valami buzi hatóság, ami az adódból működik, éppen azt mondja, hogy nem.

AMúgy ha jó levegők akarsz, várnak Baranya, Somogy megye kis falvai. Butapest meg egy város, annak megfelelő viszonyokkal....

Józsi, a migráns köcsög 2015.08.12. 12:47:07

@Taxomükke (UK): csak ha közvetlenül a budi mellé fúrják! :D

Manyecska 2015.08.12. 12:53:30

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: ..de ez nagyon tökjó látom hányan kattintanak a képre:) Ennyi állatot. Namindegy. OFF

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 13:09:42

@ColT: Kösze a tippeket de már van. Tájvédelmis a tanyám, 45 km körbe semmi ipar, nagyváros. :)

Amúgy meg régen ástak, fúrtak kutat, aztán ment csak az építkezés. Vezetékes sehol nem volt szinte.

Tanya vizesítése is önerőből lett összedobva aszt 25 év után automatice a vízmű tulajdona lett komplette. Hát nem érdekes????????

Manyecska 2015.08.12. 13:26:37

Bezzeg régen a telken vizesvödrökben hordtuk fel a vizet tesómmal:) dombtetőre /pedig nagyon gebe voltam/ De aztán lett nyomóskút a ház előtt, megváltás volt szerintem költözzön máshová. komolyan...:) Dulva.

Manyecska 2015.08.12. 13:28:14

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: tényleg. nekünk is volt kerekeskút.csak nem volt iható a vize..pláne amikor nagybátyám részegen beleesett..Most hogy mondod..ja köszi az aggódást bírja az ágy majd refluxálok izé referálok, később:)!!:P ON!!

Manyecska 2015.08.12. 13:29:38

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: megyünk pénteken, valami politikai rendezvényre, pontosan kit kell szidni??:P:D Szóljatok!! úgyis tele a répám:D

Manyecska 2015.08.12. 13:35:56

De nem egyszerűbb és OCCSÓBB ha alapít egy saját államot?? :DD Felveszi az EU-s támogatásokat stb.blablabla.
Szívesen.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 13:40:01

@Manyecska: A kerekes kútnál nem kérdezted meg nagybátyádat, tekerés közepette, hogy nem esik ki a pipa a szájából??? 8o

Áááááááá.... :)

Manyecska 2015.08.12. 13:42:37

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: mivan??..:D hámicsináljak falun isznak mint az állat, na. Mondjuk úgy halt meg hogy elütötte egy busz. De az kétszer is.:)

Advanced Flight 2015.08.12. 13:56:46

Perelni. Igen jó ügyvéddel. Két misiből futja :-)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 14:07:55

@Manyecska: Az enyimét miniszterelnöki hivatal gépkocsija csapta szét. Igaz csak 1X :)
Kemény ez a vidki lét!
"A lé határozza meg a tudatot"

Köpe Bálint 2015.08.12. 14:18:00

@Manyecska: Oda kellett volna tolni a kerekes kutat, ahol jó a víz. :)

Manyecska 2015.08.12. 14:18:23

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: a páromat tavaJ amikor a haverjaival, istennevében? át akart kelni bringával azt sajnos rosszul számolta ki és oldalról pláccs.

Manyecska 2015.08.12. 14:20:26

@Advanced Flight:a páárom is azt hitte azt úgy baxta át mint annak a rendje, dörzsöltek ezek, én nemtom tényleg mi kell.. @Köpe Bálint: :))) hát most hogy mondod!:):D

Dobjunk neki össze egy kerekeskutat!!

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 14:28:41

@Manyecska: ....az meg hogy lehet 2X? visszatolatott, hogy mi zökkent?

Mert a haverem úgy járt, hogy egyszer elütötte makonyán az egyik gk. oszt átcsapta a túloldalra ott meg a másik vasalta.

Manyecska 2015.08.12. 14:31:31

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: nem, más napokon, a másodikat nem élte túl.

Amúgy tíz éve még itt a Hármashatár-hegy alján sem volt gázvezeték csak gáztartály a kertben, a földbe ásva. Pedig ott már negyven éve elkezdtek építkezni..csaxólnék.:)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 14:34:19

@Manyecska: Én még vótam a zóbudai gázgyárban, láttam müxi közben. Nem semmi volt.

gabors 2015.08.12. 16:11:42

@Józsi, a köcsög: ez kb annyira legalis mint lefizetni a vizmuvest ... ugyanis a viz NEM a telektulajdonose !!! magyarul lopas .... meg csatornak nelkul hasznalja meg sorolhatok meg a "kihagasok" amiker elobb utobb jol "meghagjak"

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.12. 16:28:47

@gabors: ezt azért gondold át mégegyszer. szerinted miért és hogyan fúrnak kutakat az emberek a saját telkükön?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.12. 16:45:47

@CID.: úgy is lehet. meg lehet legálisan is, engedéllyel. de ekkora marhaságot leírni, hogy a saját kutadból lopod a vizet? maoóóórrrgitt.

gabors 2015.08.12. 17:41:24

@sugargiraffusplumps.: attol hogy emberek Mo-on ezt csinaljak attol meg ez tovabbra sem legalis. engedelyeztetni is kell es fizetni is erte ... akkor lehet de akit en ismerek nem egyett nem kettot egyik sem vacakolt engedelyekkel !!!

(mert az allame a viz a telked alatt ... ja nem csak a viz arany olaj foldgaz vagyis minden termeszeti kincs ....)

gabors 2015.08.12. 17:44:14

@sugargiraffusplumps.: a kut a tied de a viz amit kiveszel belole nem ...

(vannak kivetelek regi falun x-ev elott asott nem melyebb mint Y stb mindezek megtlalhatok)

de aki ma kutat fur a telken engedely nelkul az bizony lopja a vizet, a sajat (illegalis) kutjabol

amugy homokbanyat sem nyithatsz a telkeden csak szolok mert kell hozza engedij !!! es fizetni kell X adot ... (ha csak nem orban a csaladi neved)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.12. 17:52:04

@gabors: te hülye vagy? ki mondta, hogy engedély nélkül fúrjon kutat?

borso 2015.08.12. 17:57:37

EMBER! Igy nagy betűvel, vazze furass egy kutat!!! 9500.-Ft/méter, ha a második vízadó rétegig lefúratsz, akkor tisztább vized van, mint a vízművekének!!!! Kérdés van még? Ja egy jó házi vízellátó, kb 2 kiló +ban és annyi vizet használsz amennyit akarsz és senki nem kér érte egy forintot sem. Medence kert stb stb.
VAN MÉG KÉRDÉSED? A tanácsért a számlaszámom: 1777......

gabors 2015.08.12. 19:15:56

@sugargiraffusplumps.: ja akkor jo van csak akkor is kb ugyanott ott van(engedelyek. tesztelse migyemas) es meg az sem biztos hogy ihato vize lesz :-(

amugy azert irtam mert TUDOM hogy EMBEREK ezt csinaljak mert "okosak" :-)

CID. 2015.08.12. 19:24:40

@borso: na de baszod, hegyoldalba? Itt az alföldön elmegy ez a fúrogatás ( persze, nagyon kutya vacsorája, hogy mindenre használható e), hegyvidéken szerintem elég gazaságtalan

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.12. 19:44:02

@CID.: 200 méter? az nem hegy, még dombnak is gyöngécske.

amúgy meg én is aszittem, hogy hegyen nem frankó kutat fúrni, de kiderült, hogy tökmindegy milyen magasan vagy, nem azon múlik a fúrás sikere.

CID. 2015.08.12. 19:59:45

@sugargiraffusplumps.: nofene, kiköltöztetek a nyugalomba?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.12. 20:58:02

@gabors: nem ugyanott lesz hanem előrébb, mert függetlenedik a hálózattól. iható vizet a te csapodban is klórozással állítanak elő.

ha arzénos akkor a kedves mamát is be kell kvártélyozni a házba...

2015.08.13. 09:45:38

Tipikus magyar hülyeség, hogy a 40 millás ingatlan mellett elkezd spórolni a víztémán . Bassza ki azt a két millát a mellényzsebből, nyilván van honnan ellopni ha már össze tudott tarhálni valahogy egy negyvenmillás házat .

Manyecska 2015.08.13. 10:51:23

@borso: a hegy tetején???:D max. a cseppköveket éri el:)

Manyecska 2015.08.13. 10:52:35

@CID.: ott kezdődik hogy belefúr egy barlangba. Majd egy turistacsoportba. Aztán átszakít egy réteget és a szomszéd háza eltűnik egy víznyelőben:D stb.stb.
Mondjuk tök jó akciófilmet lehetne belőle csinálni.

ferand1979 2015.08.13. 12:12:18

Földhivatalnál el volt írva (még korábban, amikor nem volt a telek a mienké) egy helyen a címem, 3-as helyett 6-os.
Hitelfelvétel miatt a bank utolsó percben kérte, hogy irattassuk át azonnal, különben visza dobják a kérelmet és újra be kell adni, újabb hetek... stb.
10.000Ft-ot elkértek arra, hogy a droid bepötyögje a HRSZ számot, és cím módósítást eszközöljön, 6-os helyett 3-t beírjon, Entrer, mentés!
Na ez 10.000Ft... 7 évvel ezelőtt...
Gondolhatjátok mennyire örvendtem...

Deviáns 2015.08.13. 13:55:12

Unokatesómékkal ugyanezt el akarta játszatni a helyi vízmű vagy 15 éve, a fél utca vízvezetékét fel akarták újíttatni vele.
Megoldotta, átkötött a szomszéd vízórája elől, csak vastagabbra kellett cserélni a szomszédnál nyomócső és a vízóra közötti csövet.

McZozo 2015.08.25. 14:19:38

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc:
S ha az ember megissza a let a tudat elmegy :)

McZozo 2015.08.25. 14:20:48

@Manyecska: Minek neked kerekes kut, ugyse lehet odebb tolni :)
süti beállítások módosítása