Ha a termék oké, én nem feltétlenül reklamálnék a doboza miatt akkor sem, ha ajándékba szánom, de attól még érdekes megoldás a Futárpláza részéről a ragasztóval egyben tartott ázott dobozban kiszállítás. A karcos edény viszont egész biztosan gáz, pláne, ha a minőség kötelez.
Kedves Homár!
A Futárpláza Kft.-nél történt vásárlásom történetét szeretném megosztani.
Konyhai dolgokat rendeltem a boltból. Kerámia bevonatos tepsiket, edényeket és egy kuktát. A kuktát a barátnőmnek, így nagyon rosszul érintett, hogy a doboza durván át volt ázva, ragasztószalaggal fogták össze, hogy szét ne essék. A reklamációmra azt a választ kaptam, hogy azt feltételezték, hogy "a kedves vásárlónak az ép termékre és nem a dobozra van szüksége", s küldjem vissza, ha így ez nem felel meg nekem. A visszaküldés költségét viszont nekem kell állni.
De kérdem én, hogy miért ők döntik el, hogy a kedves vevőnek nincs szüksége a csomagolásra, s miért nem kérdezik meg telefonon vagy e-mailben? És ha ezt nem teszik meg, hanem döntenek a maguk feje után, azt miért nekem kell megfizetni?
Sajnos, nem csak a kuktával volt gond. 3 kerámia bevonatos edényt is vettünk, abból kettő karcosan érkezett. (A tepsikkel minden rendben volt.) Reklamációmra írták, hogy küldjek a sérülésről képet. Küldtem.
Erre azt a választ kaptam, hogy a termékek bizonyítottan nem náluk sérültek, ezért azt nem fogják visszavenni. Azt is írták, hogy van videofelvételük arról, hogy az, aki csomagolta, előtte ellenőrizte a termékeket. Nekem ezt a felvételt nem küldték el, talán, ha megteszik, rá tudok mutatni, hogy hol lehet hiányosság az átnézésben (pl. hogy az, aki átnézte, elfelejtett alánézni a csomagolásnak azon a részen, ahol a hiba épp van).
Ha már postáztam a kuktát, betettem a csomagba az edényeket is, s kértem őket, hogy vessenek rá egy pillantást, s reméltem, hogy megteszik, s utána talán megnézik megint a videót vagy a raktáron levő edényeket (mert feltételezem, ha nekem a 3 kiküldött edényből kettő karcos, a raktárkészleten lévőben is akad még néhány hasonlóan sérült), s elismerik, hogy igazam volt, s küldenek ép edényeket. Nem ezt tették. Visszaküldték az edényeket megtekintés nélkül, mondván, hogy ők már megmondták, hogy nem veszik vissza.
Tehát most van két postaköltség mínuszom, s két hibás termékem. Ez nekem így nagyon nem felelt meg, ezért gondoltam megyek a fogyasztóvédelemhez a panaszommal. Próbáltam kideríteni, hogyan kell a fogyasztóvédelemhez eljuttatni egy reklamációt, de odáig jutottam, hogy ügyfélkapun keresztül kellene feltölteni, de nem találtam meg, hogy azt hogyan kellene csinálni. Aztán bevontam a családtagjaimat is, s valahol találtunk egy információt, hogy az ügyfélkapus feltöltés most valamiért nem működik. – Itt feladtam.
Nem vették vissza a két karcos edényt, s én fizettem - teljesen jogtalanul - a postaköltségét a visszaküldött kuktának (amit általuk is elismerten ők küldtek csúnyán elázott csomagolásban). Önökön kívül írtam még az árukereső.hu-ra, hogy amennyire csak lehet, kijusson az információ. Most megnéztem az oldalt, s látom, hogy utánam nem sokkal reklamált náluk egy vevő, akinek az enyémhez hasonló a története, csak ő parfümmel járt így. Neki is sérült árut küldtek, s a reklamációjára azt mondták, hogy az áru videóval bizonyíthatóan sérülésmentesen lett becsomagolva. A vevő pedig állítja, hogy tanúja van a csomagbontásra (nekem is).
Üdvözlettel:
Magdolna
UPDATE szept. 14. 12:11
A GVTI-fogyasztóvédők tanácsa.
Kedves Magdolna!
Azt kell tudnod, hogy a webes vásárlások esetén a fogyasztókat kiemelt védelem illeti meg az áruházi vásárláshoz képest, hiszen ilyenkor a vevő nem tudja kipróbálni a terméket, nem képes meggyőződni annak tulajdonságairól. Ilyen esetekben a termék átvételét követő 14 napon belül a fogyasztó dönthet úgy, hogy meggondolta magát és mégsem kéri a terméket. Ezt a szándékot minden további indok nélkül írásban kell bejelenteni az eladónak, amelyet követően a vállalkozás köteles a vételárat visszafizetni. A fogyasztó pedig köteles a terméket az eladónak visszaküldeni. Fontos kiemelni, hogy ha az eladó nem tájékoztatta a fogyasztót igazolható módon erről a lehetőségről, akkor a 14 nap még további 12 hónappal meghosszabbodik.
Ha a 14 napos határidőből már kicsúsztál akkor is biztosít a törvény a fogyasztók számára jogot a hibás termékekkel kapcsolatos csere iránti igény érvényesítésére. Jelen helyzetben annak igazolása, hogy a hiba a termék átvételekor nem volt meg, egyértelműen a kereskedő kötelezettsége. Nem mentesülhetnek a felelősség alól csupán arra hivatkozással, hogy „szerintük a hiba a teljesítéskor nem állt fenn.”
Ha a kereskedő elzárkózik a csere teljesítéséről, abban az esetben lehetőség van igénybe venni a Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő Békéltető Testület eljárását, amely díjmentes és amely eljárásról bővebb információt az alábbi http://www.bekeltetes.hu/ weboldalon találsz. A fogyasztó számára ebben az esetben is nyitva áll a bírói út igénybevételének lehetősége is.
Magdolna, javasoljuk, hogy a panaszoddal próbáld meg ismételten a webáruházat írásban megkeresni, ha továbbra sem teljesítik az igényedet, abban az esetben a békéltető testület eljárása megoldást adhat a problémádra.
--------------------------------------------------
Kedves Homár Olvasók!
Sajnos több esetben is előfordul, hogy az interneten megrendelt termék helyett a fogyasztó nem azt kapja amire számított, vagy a termék nem nyújtja a megfelelő minőséget. Következzen néhány olyan tanács amely a segítségetekre lehet ezekben az esetekben:
- Próbáljátok ki a terméket! Javasoljuk, hogy már rögtön az átvételekor bontsátok ki és győződjetek meg arról, hogy a megrendelt áru megfelel-e a megrendelésben meghatározott tulajdonságoknak és alkalmas-e a rendeltetésszerű használatra.
- Ha nem tetszik, küldd vissza! Interneten történő vásárlás esetén a fogyasztó a termék átvételét követő 14 napon belül minden külön indok nélkül a szerződés megszüntetésére irányuló szándék írásban történő kinyilvánításával visszaküldheti és kérheti a vételár visszafizetését a kereskedőtől.
- Kapcsolódó szerződések. Nagyobb értékű termékek esetében sokszor előfordul, hogy a vevő a vételárat kölcsön igénybevételével egyenlíti ki. Fontos tudni, hogy az elállási jog gyakorlásával ezek a hitelszerződések is megszűnnek.
sáros_tehén 2015.09.10. 14:47:17
Sneemaaar 2015.09.10. 14:56:37
Sneemaaar 2015.09.10. 14:59:25
2015.09.10. 14:59:44
Manyecska 2015.09.10. 15:04:42
kakukk11 2015.09.10. 15:09:34
Terézágyú 2015.09.10. 15:18:17
nekem is megjött a kedvem.
lcsaszar 2015.09.10. 15:28:42
sáros_tehén 2015.09.10. 15:33:25
mikimackó 2015.09.10. 15:38:49
mikimackó 2015.09.10. 15:40:30
mikimackó 2015.09.10. 15:41:29
AtiSnatch 2015.09.10. 15:46:57
herk 2015.09.10. 15:55:39
Muhaha.
Ha közjegyző előtt csomagolnak, csak az számit bizonyitottnak.
Nem nehéz elképzelni azt a helyzetet, hogy felveszik, ahogy becsomagolják a hibátlant, majd kibontják és beleteszik a hibásat. Ugye.
Sőt !!
Még azt is megtehetik, hogy _utólag_, _ha_ reklamál az ügyfél, akkor csinálnak egy ilyen videofelvételt.
Gondolom a kamerarendszeren nincs tanusitvány a mérésügyi hivatlatól, igy a képeken látszódó időbélyeg nem hiteles.
Ilyenmódon te is csinálhatsz egy videot, hogy már karcos volt, amikor kibontottad a csomagot.
Módszer:
- becsomagolod
- bekapcsolod a videofelvevőt
- kicsomagolod
- hirtelen rácsodálkozás a karcra, a csodálkozás ráfagy az arcra, eközben a kamera ráközelit a csodálkozós fejre.. (a háttérben valami ütős zene szól)
Antalbaba 2015.09.10. 16:09:02
A doboz meg ilyen /esetleg ritkán/ használt cuccoknál nemhogy ép, de még erős is legyen, úgy jobban áll a szekrény mélyén a többi kacattal (gyümölcscentrifuga, olajsütő, mákdaráló...) együtt.
lcsaszar 2015.09.10. 16:13:00
Gondolom, megvették a kidobásra ítélt selejtet, és megpróbálják eladni. De mivel sok volt a reklamáció, kitalálták ezt a videofelvétel trükköt, hogy elijesszék a reklamálókat.
Valószínűleg leszedtek a YouTube-ról egy unboxing videot, és átkonvertálták, hogy visszafelé játszódjon le.
klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 16:18:17
Ez a videó duma meg mekkora elbaszott bullshit már.
@lcsaszar: mókás ötlet a visszafelé való lejácás.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.10. 16:19:43
Mondjuk sérült csomagolással ugye olcsóbban szokás adni, de hát a hihetetlen sikeres kamubolt csak becsődölne, ha egy ötezres költségük keletkezne :D
"Erre azt a választ kaptam, hogy a termékek bizonyítottan nem náluk sérültek, ezért azt nem fogják visszavenni. Azt is írták, hogy van videofelvételük arról, hogy az, aki csomagolta, előtte ellenőrizte a termékeket. Nekem ezt a felvételt nem küldték el, "
Szerinted van? :D
klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 16:24:29
Manyecska 2015.09.10. 17:08:34
www.youtube.com/watch?v=32Eij6fu4gw
Aureliano Buendía 2015.09.10. 18:04:58
Aureliano Buendía 2015.09.10. 18:08:02
Közjegyző, polgármester, parlamenti képviselő jelen volt a felvétel készítésekor?
Troppauer_Hümér 2015.09.10. 18:52:23
A selejtet áruló Edigitalnál nem próbálkozott anyám, mondtam neki hogy innentől felesleges. Küldtem neki pár linket a Homárról, többé nem rendel onnan. Mondjuk eddig sem kellett volna.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.10. 19:00:56
klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 19:00:57
Hildának üzenném, hogy DÖGÖLJÖN MEG AZ ÖSSZES FOGYATÉKOS! Ha már annyira jól esik a belémmagyarázás, itt van mégegy sansz. Vigyázz, ha élsz vele, a magad jellemét ismered el (mi nem fényes).
Troppauer_Hümér 2015.09.10. 19:09:01
Jah, a Koktélos Tom Cruise helyett kapott egy sérült Dustin Hoffmant.
Komponista, te nagyon hülye.
Manyecska 2015.09.10. 19:13:33
klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 19:21:06
@Troppauer_Hümér: :D Az igazat megvallva Vili a Família Kft.-bel.
Manyecska 2015.09.10. 19:33:25
gabors 2015.09.10. 21:53:56
Black Hole 2015.09.10. 22:23:16
lcsaszar 2015.09.11. 08:46:14
klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.11. 09:04:14
joska61 2015.09.11. 09:24:08
klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.11. 09:40:00
lcsaszar 2015.09.11. 10:27:39
Josi01 2015.09.11. 22:30:50
Futárt nem érdekli, hogy mi és milyen állapotban van a csomagban.
Ha ép a csomagolás, akkor aláíratja az átvételit, beszedi a pénzt és távozik.
Ha a szállított áruval gond van, azt az eladóval kell lemeccselni.
Répázó 2015.09.11. 22:40:31
pöndörödő macskaseggszőr 2015.09.12. 19:29:14
joska61 2015.09.14. 09:24:06
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.14. 19:32:48