Abszurd elemekkel tarkított sztori következik egy tíz perces zuhanyzástól kinyúvadt vízálló óráról. A gazdája, Gergő vagy valami zen-budhista vagy valami régivágású úriember, különben biztosan nem tudott volna egyetlen káromkodás nélkül befejezni egy olyan levelet, aminek az egyik slusszpoénja az, hogy a szervizes ember azért teljesen fogalmatlan óraügyben, mert valójában hűtőgép-szerelő. A hasonlóan erős másik poént nem lövöm le. Felhívom a figyelmet viszont a meglepő mellékszálra, amiben a Sony viszont azonnal cserél egy beázott Z1-et!
Sziasztok Homárosok,
Én a kis történetemmel segítséget vagy tanácsot is szeretnék kérni tőletek hogy mit tegyek. Van e szerintetek igazam vagy nincs. Érdemes e továbbmenni vele.
Vásároltam egy LG Magyarország kft által forgalmazott LG G Watch R típusú okos órát. A kollégámnak ugyanez az órája van, emiatt is vásároltam. Az órával nagyon meg voltam elégedve bár sokat ténylegesen nem használtam.
Elégedettségem mindaddig a pillanatig tartott míg az órát az egyik zuhanyzásnál a karomon nem hagytam mint ahogy a kollégám is tenni szokta teniszezés után. Zuhanyzás végeztével, az órának a kijelzője elkezdett vibrálni, az óra elkezdett rezegni pár órára rá már be sem lehetett kapcsolni. A jelenséget meglepődve tapasztaltam, mert a kollégámnak hasonló sosem fordult elő, még medencében fürdés esetén sem.
Az órának elkezdtem utánanézni mennyire vízálló. Az LG honlapján és különböző fórumokon is azt olvastam hogy az óra az ip67 es szabványnak felel meg.
Az IP kód utáni szám a következőképpen áll össze:
- az első számjegy a szilárd anyagokkal szembeni védelmet mutatja
- a második jegy a vízzel szembeni védelemre utal6: Teljes mértékben védett por ellen (azaz a por nem kerülhet a készülékház alá)
Hasonlóan alakul a második számjegy, a víz elleni védettség mutatója is:
7: Vízbe merülés ellen védett 150 cm és 1 m között, 30 percigTehát az óra teljesen porvédett, ütésálló és nem utolsó sorban 150 cm ig fél órát vízben lehet.
Nos ehhez képest az óra cirka 4-7 perces zuhanyzás után beázott.
2015.08.04 befáradtam az LG szakszervízbe a Váci útra, ahol a „szakszervizes” kolléga rögtön azzal akart hazaküldeni, hogy az óra cseppálló. Cseppálló? Akkor a kollégámé meg vízálló? Mikor a „szakszervizes” kollégát felvilágosítottam miszerint az óra ip67 es szabványnak felel meg, és hogy mit is jelent ez, természetesen közöltem vele hogy nem vagyok könnyűbúvár akkor a következő hangzott el : - Jó, nem ismerem az órát, de akkor átveszem. Kérdezem én, ha nincs külsérelmi nyom, látszik hogy nem volt bontva, szétszedve, akkor miért nem azt mondja hogy Kedves uram, megteszünk minden tőlünk telhetőt, a megoldásról értesítést fogunk küldeni.
Nos a dolog végkifejlettje az lett hogy a szerviz megállapítása szerint idegen eredetű folyadék került a készülékbe, ami megkárosította azt. Eszerint pedig csak térítéses javítást vállalnak. Köszönöm ezt a megállapítást, ezért vittem be a szervizbe. Csak mondom, hogy az eredete a zuhanyzó, a folyadék meg víz. Kérdezem én, van-e felvétel a szervizbe, mert én ezt szétszedés nélkül 3 perc alatt megállapítottam.
A non plusz ultrája a dolognak hogy a kollégának majdhogynem egy időben a Sony Z1 compact típusú telefonkészüléke ázott be. A Sony Magyarország kérdezés nélkül cserélte a készüléket, mert elismerte hogy igen, az ip67 az azt jelenti, hogy vízálló, és az a kérdéses készülék nem volt az. Az én esetemben az óránál nem nyert megállapítást, hogy külsérelmi nyom, törés, ütés, szétszedés nyomai lennének, tehát az órába még a fékolajnak sem lenne szabad belefolynia, igy az óra vízálló. Vagyis az enyém pont nem, és akkor most fizessek azért, hogy megjavítsák?
A mellékelt fotókat csatolva mutatnám hogy a szíjon is látszik hogy jóformán az óra nem volt használva sem, és semmilyen külsérelmi nyom nem látszik. A szervizben természetesen panaszt tettem, ahol kérdeztem a segítőkész kollégát, hogy mi a teendő vagy ő mit tenne. Erre szimplán azt válaszolta, hogy ő hűtőgépszerelő, és nem tud segíteni. Megkérdeztem a kollégáját. Aki pedig mosógépszerelő.
Köszönöm a tanácsokat :-D
Így látják az ügyet a GVTI-fogyasztóvédők.
Kedves Gergő!
Szerintünk érdemes foglalkozni még az óráddal, mert túl jó és drága ahhoz, hogy a fiókban ne mutassa az időt, főleg hogy a leírtak alapján úgy tűnik, van is keresnivalód az ügyben.
A hatályos jogszabályok alapján a 10.000.-Ft –ot meghaladó értékű órákra 1 év kötelező jótállás van, ami azt jelenteni, hogy a szolgáltató ezen időtartam alatt keletkezett hibákat köteles javítani vagy kicserélni, feltéve ha jogos az igényed. A felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vásárlás után keletkezett.
Te honnan tudod hogy jogos-e az igényed? Nagyon egyszerű: betartottad a használati utasítást, vagyis megfelelően használtad az órád.
Az órád hibás, hiszen azt a szakszerviz is elismerte. Kérdés, hogy olyan gyári eredetű hibáról van-e szó, amelyért a szolgáltatónak kell felelősséget vállalni, vagy te búvárkodtál a Balatonban és a nem rendeltetésszerű használat következtében hibásodott meg az óra. A leveled alapján tudjuk mi történt, és azt is, hogy a választott óra vízálló, így fel sem merülhet az, hogy néhány perces zuhanyzás után beázzon. Amennyiben ez mégis megtörtént, mindenképpen gyári eredetű hibáról lehet beszélni, így a szolgáltató köteles az órát kicserélni.
Mellesleg kíváncsi lennék arra, hogy a szakértő megvizsgálta-e az óra szigetelését vagy pusztán a feltárt jelenségből (beázás) következtetett a rendeltetésellenes használatra. Egyebekben a gyártó által megbízott szakszerviz nem megfelelő szakemberei nem adhatnak ki joghatással járó és független szakvéleményt.
Gergő, javasoljuk hogy próbálj meg egy alternatív (és nem utolsó sorban ingyenes) vitarendezési fórumot: a megyei Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő Békéltető Testületnél indíts eljárást.
Kedves Homár követők!
Gyakran találkozunk azzal, hogy visszapasszolják a labdát a kereskedők, és a szakvéleményben arra hivatkoznak, hogy nem rendeltetésszerűen használtuk a terméket, így elutasítják a javítás vagy csere iránti igényünket.
Következzen néhány jó tanács, hogy nagyobb eséllyel kerüljétek el a bajt:
- Mindig tájékozódjatok! Ha tisztában vagytok a választott termék sajátosságaival, azzal, hogy milyen minőséget és élettartamot várhattok el tőle, valamint betartjátok a használati és kezelési útmutatóban foglaltakat, nagyobb eséllyel tudjátok majd érvényesíteni jogaitok egy esetleges meghibásodás esetén.
- Termékteszt! Nézzetek utána milyen tapasztalatai vannak más vásárlóknak a kiválasztott termékkel kapcsolatban.
- Valami nem tiszta? Kérdezd az eladót. Nem ciki kérdezni, később jó hivatkozási alap lehet a válasz.
- Aranyszabály: blokk &használati\kezelési útmutató: olvasd el és őrizd meg!
Hajrá Gergő, hajrá többiek.
Az utolsó 100 komment: