Úgy elég nehéz kiszámítani a dolgok menetét, ha vagy folyton változnak a szabályok, vagy nem változnak, de mindenki másképp értelmezi ugyanazt a rendelkezést. Rékérdezünk a dologra mi is, hátha előbb kapunk választ, mint Adriennék, akik két hete várnak rá.
Tisztelt Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt!
A múlt hét pénteki utazásunkkal kapcsolatban szeretnék panaszt tenni, kérem levelemet az illetékes kollégának továbbítani.
Budapestről indultunk Kaposvárra a 16.30-kor induló, Mernyén át közlekedő autóbusszal (1175/5). A budapesti dugó miatt érezhetően késésben volt a buszunk, ezért Siófokon jeleztem a vezető felé, hogy nekünk csatlakozásunk lenne Somogyvár irányába, mely 19.35-kor indul Kaposvárról és kértem a sofőrt, hogy legyen kedves jelezni, hogy várjanak meg. (Korábban arról tájékoztattak a kaposvári menetrendi tudakozó központi számán, hogy a Budapestről érkező járatokat megvárja a többi vidéki busz, ha a késése 1 órán belül van, később tudtam meg, már egy sofőrtől, hogy csak abban az esetben, ha az utas jelzi a sofőr felé, hogy tovább szeretne utazni. Ez így logikus is, de itt már hiányosan tájékoztattak korábban, elfelejtették közölni, hogy egyértelműen szólni kell.)
A sofőr telefonált is, jelezvén, hogy szeretnénk átszállni a somogyvári buszra és nem is aggódtunk, de mikor leszálltunk Kaposváron, döbbenten tapasztaltuk, hogy nem áll ott semmiféle busz, pedig csak 20-25 perc késésben voltunk a 19.30-as érkezési időhöz képest.
Érdeklődtünk az információnál, hogy ez mégis miért következett be, amikor egy újabb verzióját hallhattuk az átszállási és várakozási feltételeknek, mely a következő: azért nem várt meg a busz, mert mi a mentesítő járaton ültünk, ha a másik járattal jöttünk volna (Tab felé, 1176/1), akkor megvártak volna, mert csak ezt a buszt kell bevárni, a miénket nem. Ez a busz néhány perccel érkezett meg a miénk előtt, tehát szintén késett. Mindezen felül úgy tájékoztattak, hogy csak abban az esetben várakozik a másik busz, ha 20 órára beérünk, vagyis a korábbi 1 óra késés valami oknál fogva fél órára csökkent.
Kérdezem, hogy valóban így van, hogy a mentesítő járatot nem kell megvárni? Ha igen, honnét kellett volna tudnom erről, illetve arról, hogy mentesítő járaton ülök, mert ezt a menetrend sehol nem jelzi. Hogy lehet egy más vonalon közlekedő busz egyáltalán mentesítő?
Ha mindkét busz késett, olyan nagy kérés lett volna megvárni minket? A következő busz 22.35-kor vagyis 3 órával később indul, így egyáltalán nem mindegy, hogy elérjük-e a buszt, vagy sem.
Minden héten megteszem az oda-vissza utat, teljesárú jeggyel utazom, vagyis havonta 29.640 Ft-ot (8*3705) költök buszjegyre csak ezen a vonalon, erre még rájön havi 2400 Ft körüli összeg, míg ténylegesen hazaérek azzal a busszal, ami múlt pénteken nem várt meg. A párommal utazom általában, tehát ezt duplán lehet számolni. Múlt pénteken, mivel nem szerettünk volna 3 órát várni, taxival kellett hazamennünk, ami 4000 Ft-ba került, amit nagyon szívesen fizettetnék ki a cégükkel!!!
Nem gondolom, hogy jogosan jártak el, ha minden úgy van, ahogy mondták, akkor ezt egyértelműen jelezni kellene valahol és kérem is, hogy legyenek kedvesek bemásolni, vagy belinkelni az erre vonatkozó szabályokat, mert nagyon szeretnék tisztában lenni velük, hogy máskor ilyen ne forduljon elő.
Várom válaszuk, mert amíg nem egyértelmű számomra, hogy milyen feltételekkel utazhatunk, addig nem vesszük igénybe a szolgáltatásukat és vonattal járunk.
Üdvözlettel:
Cs. Adrienn és V.György
Meghaltam 2015.10.05. 09:11:34
hobbitroll 2015.10.05. 09:15:49
AtiSnatch 2015.10.05. 09:16:00
szamaritánus 2015.10.05. 09:21:56
hobbitroll 2015.10.05. 09:30:50
AtiSnatch 2015.10.05. 09:33:05
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.05. 09:42:06
Aureliano Buendía 2015.10.05. 09:59:21
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 10:00:15
Aureliano Buendía 2015.10.05. 10:02:18
Írja, hogy sok pénzt költ a buszra, ezért ő nyilván VIP utas. De ez a pénz csak neki sok, a DDKK napi költségvetésében ez filléres tétel.
„Várom válaszuk, mert amíg nem egyértelmű számomra, hogy milyen feltételekkel utazhatunk, addig nem vesszük igénybe a szolgáltatásukat és vonattal járunk.”
Na, elképzelem, hogy erre a hírre a székház előtt katonai tiszteletadás mellett félárbocra engedi a céges zászlót. Talán még a gyászlobogót is felvonják.
Aureliano Buendía 2015.10.05. 10:05:50
Ellenben a somogyvári vár nagyon lepusztult pár év alatt. Csalódás volt.
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 10:15:16
Aureliano Buendía 2015.10.05. 10:25:17
Busszal kb 30-40 percet bírok ki, utána akármilyen hájtek is a busz, kényelmetlen. Nem lehet kinyújtani a lábam, kihajolni az ablakon, elmenni egy jót pisálni.
Sok ember nem teheti meg, hogy ott él, ahol dolgozik, stb. Az még a XIX. század, amiről beszélsz. Meg talán a XX. eleje. Én falusi kölök voltam, de pesti oviba, iskolába játam, míg ide nem költöztünk. Adott volt a vonat. Aztán Szeged mellé udvaroltam egyetemista koromba, soha nem fordult eg a fejemben, hogy ne vonattal menjek.
Xmas 2015.10.05. 10:27:45
Értem én, hogy neki 3 órát vesz el az életéből, hogy várni kell a következő járatra, de ha van még 30 utas, akikkel 1 órát várat, akkor 30 órát vesz el mások életéből összesen.
Xmas 2015.10.05. 10:28:56
káposzta 2015.10.05. 10:36:24
Kipróbálhatod még a Hungary Cardot is, kapsz 4 db 50%-os és 8 db 33%-os kedvezményt (+ van benne 2 db 50%-os Volán kedvezmény is) 11.000-ért. Külön jó, hogy Hungary Carddal 3000-rel olcsóbb lesz a Start Klub kártya is.
Most láttam csak, mennyi költesz havonta jegyre. Te jó ég. Vegyél inkább START Klub Bónusz kártyát évi 250-ért, és ingyen utazhatsz. 150-ért vehetsz mellé egy éves társkártyát is. Megtakarítás: 300.000 Ft/év. Mondjuk ez ugyanannyi, mint amennyit megspórolsz az 50%-ossal :)
joska61 2015.10.05. 10:36:37
Rosszindulatú Vászka 2015.10.05. 10:58:11
Mi jöhet még? Nem lesz magánhangzó az akciós betűtésztában?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 11:22:27
Így van.
szsuzsanna 2015.10.05. 11:25:23
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.05. 11:25:31
Aureliano Buendía 2015.10.05. 11:27:35
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.05. 11:51:39
Troppauer_Hümér 2015.10.05. 11:53:15
Manapság már ez nem így van?
@Aureliano Buendía: Miért ne lehetne a buszon egy jót pisálni?
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 11:55:46
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.05. 11:56:25
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 11:57:24
Apám még lóháton járt udvarolni, vonattal + "Fakarusszal" egy fél nap lett volna a kétórás út a befogók mentén, és igazodni kellett volna a lehetetlen menetrendhez is.
Talán a Miskolc-Tornanádaska vonal volt az utolsó, ahol gőzmozdony húzta a vonatot. Nem is volt jobb érzés, mint kihajolni a vonatablakon, és négerként visszaülni...
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.05. 11:57:48
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 12:00:30
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 12:00:37
Troppauer_Hümér 2015.10.05. 12:01:57
McZozo 2015.10.05. 12:03:47
Troppauer_Hümér 2015.10.05. 12:03:57
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.05. 12:04:19
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 12:04:40
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 12:07:45
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.05. 12:20:04
ja nem.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.05. 12:21:06
Vadászok Őrangyala 2015.10.05. 12:21:32
Köpe Bálint 2015.10.05. 12:21:49
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 12:23:14
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 12:28:23
??? Mér, most melyik nem vagy?
Manyecska 2015.10.05. 12:29:03
Aureliano Buendía 2015.10.05. 12:30:20
Egyszer mentem Zamárdiból Kecskemétig egy Kunság Volános E98-assla, de azon is le volt zárva a wc.
És a hosszújáratos buszoknál kurvára idegesítő volt anno, hogy azért állnak meg nagyobb városokban fél órákat, hogy kihugyozd magad 100 forintért a helyi volánpályaudvar budijában. Na, egy Szeged-Pécs távon Baján és Mohácson ezért elbaszni 15-30 perceket, miközben haladnál már a gecibe, az nagyon bosszantó.
Troppauer_Hümér 2015.10.05. 12:31:33
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 12:31:51
@atpijkamo: ma már csak a kipufogófüst jut neki? Épp kérdeztem magamtól, hol lehet ez az aptijkamó? Te melyik fájlkezelõt használod?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 12:33:09
Troppauer_Hümér 2015.10.05. 12:33:16
Amúgy vasaltam, izé, ironizéltem.
Aureliano Buendía 2015.10.05. 12:33:24
Mi eddig egy végtelenül békés denevérnek ismertünk meg, aki a Nobel díjat is azért utasította vissza, hogy a dalai láma megkaphassa. Ez egy új oldalad:P
Troppauer_Hümér 2015.10.05. 12:34:28
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 12:34:34
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 12:35:36
Aureliano Buendía 2015.10.05. 12:37:13
Terézágyú 2015.10.05. 12:40:14
"Minden héten megteszem az oda-vissza utat, teljesárú jeggyel utazom, vagyis havonta 29.640 Ft-ot (8*3705) költök buszjegyre csak ezen a vonalon"
Úristen, akkor azzzonnal meggoldani ezt a panaszt!!!!!!!!
Vadászok Őrangyala 2015.10.05. 12:41:45
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 12:42:11
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.05. 12:43:36
Vadászok Őrangyala 2015.10.05. 12:43:39
Szerintem példát kellene statuálni. Minimum kopaszra borotválni a sofőr fejét, halmazati büntetésként kifesteni rózsaszínre a körmét. Esetleg rátetováltatni a mellkasára a forgalmista nevét.
killerkaller 2015.10.05. 12:46:49
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.05. 12:48:49
@atpijkamo: busz, a kakkuktojás :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.05. 12:53:11
Latka Gravas 2015.10.05. 13:01:15
5 perces átszállást még helyi járatokon sem veszek komolyan, nem hogy 200+ távolságú utakon.
GiaMarie 2015.10.05. 13:07:36
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 13:08:06
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 13:12:24
Manyecska 2015.10.05. 13:23:06
neet 2015.10.05. 13:38:05
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 13:44:05
Manyecska 2015.10.05. 13:48:16
Manyecska 2015.10.05. 13:49:29
Terézágyú 2015.10.05. 13:52:15
Ottan a pont.
Egyébként, ha ilyen gyakran utazik a poszter, akkor tudnia kellene, hogy hogy megy ez... Ez az első eset, hogy késett a busza???
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 13:52:41
melaena 2015.10.05. 13:54:05
Ez ugyanolyan,mint amikor valaki ugy kezdi a mobilos,kabelteves panaszt,hogy o mar 30 eve elofizeto es EZERT elvarna, hogy ...
En 20 eve ugyanabba a CBA-ba jarok (csak az elso 5 evben julius meinl volt) aztan megis ugyanannyit fizetek,mint a kocsog,aki egy hete koltozott oda.
Akkor most hogy is van ez?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 13:55:42
melaena 2015.10.05. 13:55:58
McZozo 2015.10.05. 13:56:34
Viszont azert tudnek ellenpeldat mondani. Utaztam ugy messze messze hogy londonba kelett atszalnom es a legitarsasag hibajabol varhato volt hogy lekesem en meg meg par utas a tengerentuli csatlakozasokat. Es ott pl a repulorol elore szoltak es vart kicsit a masik gep a csatlakozo utasokra.
Szoval azert repulonel is elofordul azert a bevaras.
McZozo 2015.10.05. 14:02:21
Hule :) Ezen fekudtem :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.05. 14:04:00
@GiaMarie: Lehet a buszt fizeti a melóhely :)
Meg ugyan autót lehet venni, de ahhoz jogsi is kell, az se olcsó.
Manyecska 2015.10.05. 14:09:09
lcsaszar 2015.10.05. 14:11:11
2015.10.05. 14:13:17
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 14:16:12
Mongyuk én egy akkumulátort ejtettem a nagyujjamra pár éve, de már szépen nő a köröm.
lcsaszar 2015.10.05. 14:19:07
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 14:19:58
2015.10.05. 14:27:26
Nézd a jó oldalát, van idő beülni a kocsmába.
cmx85s 2015.10.05. 14:31:36
Mondom ezt úgy, hogy 5 évig hetente buszoztam, most meg vonatozok másfél éve.
A busz legalább sokkal ritkábban késik, bér, gondolom, ez a posztolót nem vigasztalja.
De azért tájékoztatnám, hogy a vonat a busszal ellentétben MINDIG késik.
2015.10.05. 14:34:32
Amúgy milyen HÉV ez? A ráckevei jár legritkábban, és az óránként.
köszönöm a kommentált 2015.10.05. 14:37:13
lcsaszar 2015.10.05. 14:42:59
2015.10.05. 14:47:39
Én sok évig távolsági buszoztam, mert abban a viszonylatban nagyon nagy kerülővel és sok átszállással volt csak vonat, mostanában meg sokat vonatozok, de párszor kellett buszoznom is, és azt kell mondjam ég és föld a vonat javára, azzal együtt, hogy a MÁV tényleg szar. Legutóbb 1 óra pótlóbuszozástól is kivoltam, nem tudom anno hogyan bírtam, biztos öregszem.
Először is a vonat sokkal kényelmesebb, a busz üléseket kicsi emberekre tervezték, aztán a vonaton ha unid az ülést, akkor felállhatsz, mászkálhatsz is. Wc gyakorlatilag buszon nincs (ha van, bezárják, hogy na használd), ha van légkondi, nagyon ritkán működik, ha nincs, sokkal kevésbé szellőzik a kis ablakain, mint egy vonat. Ha besötétedik, lutri hogy olyan buszon ülsz, ahol egyénileg kapcsolható a világítás, gyakoribb a teljes sötétség, anno emiatt fejlámpával utaztam, hogy olvashassak, vonatnál viszont nem lövik le a villanyt. A vonat egyenletesebben megy, kevésbé ráz. Aztán busznál ott az állandó para, hogy felférsz-e, ha elfogytak az ülőhelyek, épp milyen kedvében van a sofőr, enged-e fel álló utasokat.
Késésben meg a buszok is oda tudnak tenni, és ez nem csak a forgalom hibája, pl. mikor 2 perccel indulás előtt nyitja a buszt a sofőr, pedig tudhatja, hogy minimum 15 perc ilyenkor, míg mindenki megveszi a jegyet és felszáll.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 14:57:49
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 15:01:00
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 15:07:39
Black Hole 2015.10.05. 15:19:05
Black Hole 2015.10.05. 15:27:09
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 15:53:26
Aureliano Buendía 2015.10.05. 16:03:11
cmx85s 2015.10.05. 16:03:37
A tapasztalat pedig ez: nyáron nincs légkondi, illetve, mivel álló vonaton nem működik, mire elindul, már minden ablakot lehúztak a T. utastársak, és onnantól kezdve a légkondi a sutba dobható. Télen meg a fűtés olyan, hogy a kabátot is magára húzhatja az ember. Mielőtt valaki felvilágosítana: igen, elcsavartam akadásig a szabályzót a forró irányába. Persze, lehet, h a hideg felé kéne...
A világítás mesébe illő: hol volt, hol nem volt. A legjobb az volt, amikor 10 másodpercenként felgyulladtak a lámpák, és mivel neon, ezért az a kellemes hunyorgó felgyulladás, majd, mire kivilágosodott volna, rögtön le is kapcsolta az automatika. Ilyen kellemes diszkófényben utaztunk vagy másfél órán át, mire a kalauz legalább addig eljutott, hogy lekapcsolta a világítást.
A WC rendszeresen le van zárva.
A felállokról meg csak annyit, hogy mivel négy kocsi helyett csak három közlekedik, még a folyosón is ülnek-állnak az utasok, így azért nehéz sétálgatni.
És mindez egy kőkeményen feláras IC-EC vonaton.
Azt számoltam, hogy egy forduló az úgymond akciós jeggyel, BKV-val, mindenestől 10000 Ft, ugyanez kocsival 11000. Bizony, azóta hanyaglom a vonatot. Majd télen kénytelen leszek visszaszokni rá, de amíg lehet, autózok.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.05. 16:11:18
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 16:17:13
kalapocska 2015.10.05. 16:23:24
cmx85s 2015.10.05. 16:46:22
cmx85s 2015.10.05. 16:49:43
Mondjuk, nekem nem Trabim van...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.05. 17:37:24
Tomasz_a_gozmozdony 2015.10.05. 18:18:26
Az megvan, hogy a buszon, ami nem várt meg titeket, rajtatok kívül azért voltak még utasok?
És az is megvan, hogy elképzelhető, hogy közülük valaki IDŐRE ment valahova?
Gondolom ti sem gondoljátok komolyan hogy két, magát hiperszuperfontosnak beállító seggfej miatt a többi utas szívjon?
A buszjegy árából meg lehetne fizetni két kocsirészletet is. Már ha érted, mire gondolok.
ptspts 2015.10.05. 19:14:47
Azt is sokan félreértették, hogy a posztoló elvárja, hogy sok más utás várjon rá, és fontosabbnak képzeli magát a többi (ismeretlen) utasnál. Erről nem volt szó a posztban. A posztoló csak annyit várt el, hogy előzetes és később élő tájékoztatást kapjon arról, hogy bevárja-e a csatlakozás, továbbá jelezte, hogy ő örülne, ha bevárná. Szerintem ez teljesen rendben van. A poszt utolsó mondata jól összefoglalja: ,,amíg nem egyértelmű számomra, hogy milyen feltételekkel utazhatunk, addig nem vesszük igénybe''.
Szerintem fogyasztóvédelmi szempontból az a lényeges a posztban, hogy a busztársaság hibásan, ellentmondásosan tájékoztatta a posztolót. Jó megoldás, ha a busz legfeljebb X percet vár a csatlakozó utasokra (bármilyen X-re, akár lehet 0 is), ahol X-ről a busztársaság dönt előre, és még az utazás napja előtt tájékoztatja az utasokat, és az X-et be is tartja. Nem jó megoldás az, amit történt, mert rossz volt benne a tájékoztatás. Jó megoldás, ha a busz megvárja a mentesítő járaton érkező utasokat is. Nem jó megoldás, ha nem várja meg, mert az utas nem maga határozhat arról, hogy a fő vagy a mentesítő járaton érkezik-e.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 19:21:39
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.05. 20:08:35
Képzeld el, hogy hasonló a felállás, csak a szárnyvonalon közlekedő jármű fizikailag ugyanaz, mint a fővonalon járó. Ugye abszurd lenne, ha elindulnának a vezető és a jármű nélkül, ami késik.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.05. 20:47:55
ptspts 2015.10.05. 21:09:31
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.05. 21:49:15
Aureliano Buendía 2015.10.05. 21:49:51
2015.10.05. 23:18:22
Nem egyetlen vonalon utazok, bár legtöbbet egy bizonyos IC-n. Nekem is voltak rossz tapasztalataim, de buszon is, nyilván a legrosszabb vonat rosszabb a legrosszabb busznál, de átlagban jobb tapasztalataim voltak vonattal.
Ami a légkondit illeti, csak az IC-ken van légkondi, de mint írtam, még mindig kevésbé rossz egy zsúfolt vonaton légkondi nélkül, de nyitott ablakokkal, mint ugyanez buszban. Sőt, volt tapasztalatom pontosan ugyanazon a hétvégén 3 órás vonatozással egy IC kocsiban nem működő légkondival (a légkondis kocsikban kevés a nyitható ablak), meg ugyanez buszban, hát egyik sem volt kellemes, de as buszban ez sokkal durvább volt a szűk légtér miatt, el is neveztük utána haláljáratnak.
Aztán ha tömeg van, állni is sokkal kellemetlenebb egy buszon, mert sokkal nagyobbakat, kiszámíthatatlanabbul fékez, élesebbeket kanyarodik, mint egy vonat (én többek között ezért utazok napi szinten HÉV-el a vele párhuzamos busz helyett, pedig a busz közelebb vinne). De már eleve a legtöbb utazás azzal kezdődik, hogy megy a para, felférek-e, a buszsofőr meg milyen kedvében van, ha megteltek az ülőhelyek, enged-e fel álló utast. Ha nem, maradhatok ott, ha igen, sok esetben indulhat a fegyenc járat.
2015.10.05. 23:33:57
Az autónak mondjuk nem csak benzinköltsége van.
Én pont akkor kezdtem el autózni, amikor nem Budapest-vidék, hanem vidék-vidék között jártam, mert az nagyrészt buszozás volt, vagy busz-vonat kombó hosszú menetidővel, nagy kerülővel, sok átszállással. Egy régi, de viszonylag kis fogyasztású autóval mindenestül úgy duplája volt az útiköltség, tehát ha ketten mentünk, akkor volt egálban, de egyedül is inkább autóztam, mert akkora szívás volt a tömegközlekedés. Most Budapestről vonattal nem érzem így, helyben meg kiváló a tömegközlekedés, már nem is tartok autót.
2015.10.05. 23:36:55
Pontosan erről van szó. Egyszerű implikáció.
A: azt ígérik, bevárja őt a busz
B: bevárja őt a busz
A posztoló azt kívánta, hogy A->B igaz legyen, a kommentelők viszont félreértik, és azt hiszik az a baja, hogy B nem igaz.
Black Hole 2015.10.06. 00:02:46
Black Hole 2015.10.06. 00:13:22
2015.10.06. 00:26:28
Valami szabály vagy elv kell a csatlakozások megvárásához, mert ha mindig minden csatlakozást megvárnának, akkor a késések megsokasodnának, ez durva lánckéséseket okozhat. A csatlakozás ugyanis sokfelé lehet, mondjuk a posztoló busza késik, megvárja a busz, emiatt az is késik, és azt meg egy másik csatlakozás várja meg és így tovább.
Én ezért mondom, hogy a korrekt az, ha az aznapi utolsó járatok várják csak meg a csatlakozó járatokat, azok viszont feltétlenül (kivéve ha körbekérdezik az utasokat az utolsó megálló után és senki nem szállna át arra a buszra). Mert így már nem okoznak a legtöbb esetben további lánckésést, és így mindenki haza vagy a céljához tud érni aznap. A gyakorlatban meg nincs semmi rendszer, én például anno már jártam úgy, hogy csak azért nem ragadtam átszállós helyen éjszakára, mert visszafelé még volt busz.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 00:39:01
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 00:43:49
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 00:51:01
napkepe.reblog.hu/ha-tarsat-keresnel-megtalalod
Ah, meg milyen kívánatos a pasi a 10 kiló kaviárral a vájdlingban! Mármint nem a pasi, hanem a kaviár!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 00:57:18
2015.10.06. 01:06:41
A mi környékünkön még jobb is az éjszakai tömegközlekedés, mivel a belváros felé nem kell ilyenkor átszállni, egyébként meg ritka, speciális alkalmakra ott a taxi, munkába meg pont hogy autózni lenne szívás.
Black Hole 2015.10.06. 01:11:34
Black Hole 2015.10.06. 01:16:37
Black Hole 2015.10.06. 01:18:42
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.06. 08:04:23
2015.10.06. 08:42:15
Ilyen is van de nem mindenütt csak két szintű a köpont hierarchia, van ahol 3 vagy 4.
Black Hole 2015.10.06. 11:51:14
lcsaszar 2015.10.06. 16:43:32
Bob1899 2015.10.11. 11:52:11
Intelli 2015.12.03. 02:01:38
Igenis elnök úr!
Én maximálisan ügyfélpárti vagyok, de azért a tömegközlekedés azért tömegközlekedés, mert nem két emberről szól.
Van egy gyanúm posztoló, hogy ha a Barack Obama kérte volna meg a sofőrt, akokr sem várt volna.