Elképesztő sztori. Vajon amikor jelzi az előfizető, hogy nem az ő nevében történt a megrendelés, akkor miért nem vonja vissza azt a szolgáltató? Meg egyáltalán, hogy sikerült átíratni? Ha tudom valakinek az adatait, akkor máris trollkodhatok az előfizetésében? UPDATE: A kommenteket látva olvasónk megkért, hogy hangsúlyozzuk: az illető NEM az élettársa, NEM a barátja, csak egy ismerőse.
Kedves Homár!
Sziasztok. A UPC-vel töltöttem a mai délutánt telefonon, gondoltam megosztom az olvasókkal, hátha mást is megtaláltak hasonló trükkökkel.
Pár éve a UPC-nél van a net és a tv csomagom. Ma 2-kor kaptam egy emailt, hogy köszönjük megrendelését blablabla. Megnéztem, hogy mit rendeltem meg, mert épp külföldön voltam állásinterjún. Kiderült, hogy egy zűrös ismerősöm bement a UPC-hez, átiratta az én előfizetésemet a saját nevére, és megrendelt egy 12000 forintos mobil előfizetést.
Felhívtam a UPC-t. Ott előadták, hogy már 3 éve az illető nevén van az előfizetésem. (nem, de ezt mondta az ügyfélszolga). Kapcsolja az illetékest. Hasonló észlénnyel beszéltem. Ott már annyit hozzátettek a történethez, hogy az illető kéttanús meghatalmazással sétált be a UPC-hez. Amit én aláírtam. (nem)
Aztán jött egy email, felvették a panaszt, de az illető az élettársam (wow!), meg tudta adni az én adataimat, tehát ők jogosan írták át az előfizetői szerződésem az ő nevére. Na itt szóltam, hogy akkor írom a feljelentést, mert akkor ez az eset a csalás, személyes adatokkal való visszaélés, magánokirat hamisítás környékén mozog. Akkor egy kicsit elkezdtek komolyabban venni. Még egy illetékes, akinek újfent elmagyaráztam, hogy kizárt hogy meghatalmazása lenne ez illetőnek, és az, hogy valaki tudja az adataimat, nem elég ahhoz, hogy a nevére írassa a szerződésem.
Végül eljutott az ügy a "háttércsoporthoz" (Mulder ügynök?), így végre órák után visszakaptam az évek óta pedánsan fizetett előfizetésem - a 12000 forintos mobilelőfizetéssel együtt. Megkérdeztem, hogy ez itt most mi? Tényleg el kell magyaráznom újra, hogy ezt én nem rendeltem meg, és ők meg nem fogják tudni behajtani? Hogy évekig tartó pereskedés lesz a vége? És garantálom, hogy mindenki tudni fog erről? Miért jó ez a UPC-nek? Miért néznek madárkának? Ez nekik a normál business? A kedves ügyfélszolgálatos annyit ígért, hogy majd hívnak és akkor valami lesz. Mert ő most nem tud intézkedni.
Tegnap este visszakaptam a hozzáférést a netes felülethez, és a saját személyes adataim szerepeltek benne. Ma már újra ennek a csalónak a nevén van az előfizetés, nem enged belépni. Hívtam a UPC-t, és persze több mint 1 órás beszélgetés után sem voltak hajlandóak visszaadni a saját előfizetésemet.
Megtettem a feljelentést a rendőrségen. A UPC annyit mondott, hogy már megtette a feljelentést? Mert akkor meg kell várnunk a teljes kivizsgálást, csak utána tehetünk bármit! Visszakérdeztem, hogy jól értem, az ügyfelet azért szivatja a UPC, mert feljelentést tett az ügyben? Megkérdeztem az embert, hogy mégis miért jó ez a cégnek, rövid-, közép- és hosszútávon, van-e ott bárki, aki fel tudja mérni egy ilyen hozzáállás következményeit, de tagadta, hogy ők pont engem pont meg akarnak ezzel büntetni.
A számlafizető én vagyok, a szolgáltatás az én címem, az illető 12000 forintos mobil előfizetése továbbra is ott van az én előfizetésemen.
A UPC "kivizsgál".
üdv,
Pepita Ofélia
UPDATE nov. 30. 12:12
A posztot elküldtük a UPC-nek, íme a válaszuk:
A Tékozló Homár blogon 2015. november 26-án megjelent „Simán lehet ismerős nevében szolgáltatást rendelni a UPC-nél?” c. poszttal kapcsolatban a UPC Magyarország Kft. az alábbiakról szeretné tájékoztatni az olvasókat:
A konkrét esetben ügyfelünk előfizetésének módosítását egy arra illetéktelen személy kezdeményezte úgy, hogy számunkra ismeretlen forrásból az intézkedéshez szükséges ügyféladatokat megszerezte.
Ezt követően sajnos egyszeri ügyintézői mulasztásból eredően nem került sor az Általános Szerződési Feltételeink szerinti, illetékesség megállapításához szükséges valamennyi lépésre. A történteket figyelembe véve megtettük az intézkedéseket annak érdekében, hogy a jövőben hasonló helyzet ne állhasson elő, a kapcsolódó belső szabályozásainkat szigorítottuk. Az esetet időközben már kezeltük, ügyfelünktől a visszaélés következtében keletkezett díjakat természetesen nem követeljük.
A szolgáltatásainkkal kapcsolatos bármilyen visszaélési kísérlet esetén feltétlenül szükségesnek tartjuk az ügy mindenre kiterjedő részletes kivizsgálását a jóhiszeműen eljáró előfizetőink védelme érdekében, beleértve ebbe természetesen az esetleges összehangolt, szolgáltatót célzó megtévesztés lehetőségét is. Ez a vizsgálat még folyamatban van, figyelemmel arra, hogy a UPC az ezzel kapcsolatos állítólagos rendőrségi eljárásról hivatalos tudomást még nem szerzett. Ügyfelünket részletesen is tájékoztattuk a probléma megoldásáról, illetve arról, hogy az általa tételesen megjelölt kompenzációs igények teljesíthetőségéről kizárólag a megtévesztés kivizsgálásának függvényében tudunk dönteni.
Az eset kapcsán is szeretnénk felhívni minden ügyfelünk figyelmét, hogy fokozottan ügyeljenek személyes adataik védelmére, nehogy azok illetéktelen személyek birtokába kerüljenek. Ha ennek gyanúja mégis felmerül, akkor kérjük, hogy haladéktalanul értesítsék ügyfélszolgálatunkat annak érdekében, hogy a szükséges védelmi intézkedéseket mihamarabb megtehessük.
Üdvözlettel,
UPC Magyarország Kft.
Az utolsó 100 komment: