Volt már posztunk annak kapcsán, hogy a Tesco házhozszállítás helyettesítő termékeket alkalmaz készlethiány esetén. Az világos volt akkor is, hogy az ÁSZF-ben ezt rendesen jelzik, az is, hogy ezeket a termékeket nem feltétlenül kell átvenni, sőt kérdésünkre azt is elmondták, hogy milyen algoritmus alapján kerül épp az a póttermék a csomagba. De láthatóan nem mindenki örül ennek a rendszernek. Önnek az a fontos, hogy legyen 6 karton teje, vagy fontos, hogy melyik márka tehene legel rajta? Bökjön a válaszra a poszt alatt.
Kedves Homár!
Legelső Tesco-s házhozszállítási élményemet szeretném megosztani veletek. Vasárnap adtam le rendelést a következő termékről:
- 24 x Viwa Vitaminvíz Multivitamin grapefruit-citron
- 24 x Viwa Vitaminvíz Vitality vörösáfonyaEzt az automata azonnal vissza is igazolta. A kiszállítást kedd délelőttre kértem, a munkahelyemre. Rendelést módosítani kiszállítás előtti nap 23 óráig lehet, amivel én éltem is, vettem mellé egy édesítőszert, ez a sztori szempontjából mellékes, de a teljesség kedvéért leírom. A módosítás után ismét jött egy visszaigazoló email a fenti 2x24 vízről es immáron az édesítőszerről is. A Tesco-tól mas emailt nem kaptam.
Ma délelőtt meg is jött a futár, viszont én nem voltam az irodában, így egy kollégám vette át, nyilván háttérinformációk nélkül, hogy minek kellene a csomagban lennie. A futár előtte telefonon is hívott, hogy hova jöjjön pontosan. Semmilyen kérdést nem tett fel a rendeléssel kapcsolatban sem nekem, sem a kollégámnak.
A csomag a következőket tartalmazta:
- 10 x Viwa Vitaminvíz Multivitamin grapefruit-citron
- 15 x Viwa Vitaminvíz Vitality vörösáfonya
- 15 x Viwa Vitaminvíz Body Pro narancs-maracuja-aloe vera
- 8 Topjoy mangó-alma-narancs-citromEzután az első tennivalóm az ügyfélszolgálat felhívása volt. Itt természetesen azt a tájékoztatást kaptam,hogy mivel a csomagot mar átvettük, így annyit tehetek, hogy önköltségen eljuttatom a termékeket egy áruházba, ahol kicserélik nekem.
Először azt gondoltam, hogy csak valami tévedés történt a rendelés összeállításakor. Ezt még el is intéztem volna egy vállrándítassal. Azonban megnéztem jobban a kapott számlát, amit mellékelve küldök. Ezen látható a "helyettesitő termékek" szekció.
Hadd foglaljam össze: a Tesco házhozszállítás úgy működik, hogy ha valamiből nincs a kellő mennyiség, akkor azt bejáratott, intezményesített modszerekkel, egyoldalúan kicserélik másra. A cseréről nemhogy nem kérdeznek meg, nem is értesítenek róla. Ha nem te veszed át a csomagot, így jártál. Ha nem nézed át tételesen a csomagot, nem számolod meg egyesével, hogy minden stimmel-e, így jártál. Ennek tetejébe a Tesco úgy érzi, ez így rendben is van, és ha valami gondod van, akkor majd te szépen bebattyogsz egy áruházba. A kérdés már csak az, hogy akkor pontosan mi is az értelme a házhozszállításnak, mert nálam az, hogy ne kelljen bebattyognom az áruházba.
Termeészetesen nem arról van szó, hogy földhöz ver a 8 Topjoy. Arról van szó, hogy ha én rendelek egy almát, es előre kifizetem, akkor almát akarok kapni. Nem körtét, nem sajtos zsömlét, nem kismacskát. Ha nincs, akkor értesítsenek róla, én meg vagy lemondok a rendelésről, vagy megvárom, amíg lesz, vagy elfogadom a felajanlott alternatívát. De helyettem ne döntsenek az én pénzemről.
Üdv,
Viktor
Az utolsó 100 komment: