Tékozló Homár

Az Éremgyár.hu-t tuti egy álcázott politikus csinálja

2015.09.11. 14:08 | Homár Hilda | 50 komment

screenshot_2015-09-10_14_37_35.png

Én értem, hogy az embert egy ideig viszi előre a hit meg a remény, ráadásul minél több energiát és időt feccölt egy ügybe, annál nehezebb elengedni, hiszen nagyobb a veszteség, de kb. a harmadik be nem tartott időpontígéret után kellett volna ezt lépni.  

Kedves Homár Blog!

Másfél hónapba tellett, mire idáig eljutottam, hogy megírjam ezt Nektek. 

Terveztem egy születésnapi ajándékot. Egy érmet, pontosabban. Keresgéltem az oldalak között, van-e lehetőség kivitelezni a tervemet. Találtam néhányat, olcsóbbat, drágábbat egyaránt. A választásom az Éremgyár Kft-re esett.

Elküldtem a tervem emailben, telefonos egyeztetés után az ítélet: megvalósítható. Nem pont úgy ahogy képzeltem, de megteszi és árban is megfelel. Meglepődtem az árán, de a válasz az volt, hogy azért ilyen olcsó, mert ha most ezt az egy darabot tőlük rendelem, majd egyszer a sokat is tőlük fogom. Tetszett. Az üzletvezető kedves volt, de éreztem, hogy nem igazán ér rá velem foglalkozni ("SMS-t írjál, mert ráég a fülemre a telefon" "Nem érek rá munkaközben emailezgetni"). Július végén fixáltuk, hogy augusztus 11-re kellene, de nem fog beleférni addig, így elfogadtam a kevés késést.

Olvasson tovább!

A nyugdíjat lenyúlták, csak a hiteltartozás maradt meg az örökségből

2015.09.11. 09:59 | Homár Hilda | 90 komment

cib_bank_logo.png

Az öröklési jog eleve nem egy egyszerű terület, Tamásék ügyében ráadásul szinte minden megvan, amitől csak bonyolultabbá válhat egy ilyen eset. A bank viselkedésében eléggé érthetetlen, hogy ha egyszer elismerik Tamás apját örökösnek, miért nem adnak információt neki, de biztos, hogy olyan sincs, hogy a tartozást nem kérem, csak a lóvét a számláról. Ha valaki tud okosat mondani nekik, ne tartsa magába.

Tisztelt Homár !

Az alábbi legkevésbé sem vicces esetben kérném a segitségüket egy megjelentetéssel.

2011 május 11-én holtan találták az apám apját, akivel nem tartott kapcsolatot.

Iratai nem voltak, egy nőnél volt a bejelentett lakcíme. A temetést és az egyéb papírokat az apám rendezte, a hölgy nem adta oda még a személyi igazolványt sem, csak az anyakönyvvezető erélyes fellépésére vitte be neki a személyi iratokat.

Olvasson tovább!

Végül is az ázott doboz és karcos edény is egyfajta minőség/ Frissült a GVTI-fogyasztóvédők válaszával

2015.09.10. 14:43 | Homár Hilda | 41 komment

fp-fe.png

Ha a termék oké, én nem feltétlenül reklamálnék a doboza miatt akkor sem, ha ajándékba szánom, de attól még érdekes megoldás a Futárpláza részéről a ragasztóval egyben tartott ázott dobozban kiszállítás. A karcos edény viszont egész biztosan gáz, pláne, ha a minőség kötelez.

Kedves Homár!

A Futárpláza Kft.-nél történt vásárlásom történetét szeretném megosztani.

Konyhai dolgokat rendeltem a boltból. Kerámia bevonatos tepsiket, edényeket és egy kuktát. A kuktát a barátnőmnek, így nagyon rosszul érintett, hogy a doboza durván át volt ázva, ragasztószalaggal fogták össze, hogy szét ne essék. A reklamációmra azt a választ kaptam, hogy azt feltételezték, hogy "a kedves vásárlónak az ép termékre és nem a dobozra van szüksége", s küldjem vissza, ha így ez nem felel meg nekem. A visszaküldés költségét viszont nekem kell állni.

Olvasson tovább!

Fizetős mosdó a plázába: oké vagy nem oké?

2015.09.10. 09:46 | Homár Hilda | 114 komment

screenshot_2015-09-09_19_56_53.png

Olvasónknak abban nincs igaza, hogy a Miskolc Pláza az egyetlen bevásárlóközpont, ahol fizetni kell a mosdó használatáért, mert rögtön ott van pl. a fehérvári Alba Pláza is, de valóban nem gyakori. Hogy jogszerű vagy nem pénzt kérni a pisiért ilyen helyen, azt nem tudjuk. Még.

Üdvözlet tisztelt Homár Blog!

Tegnap esett meg velem egy történet, ami lehet apróságnak tűnik, de ha a történet mélyére tekintünk furcsa és szokatlan témának ígérkezik.  

A történet Miskolcon játszódik, a belvárosban, a Miskolc Plázában. Hétvége ide-vagy oda, amikor utazok szülőkhöz általában mindig be szoktam ugrani a helyi műszaki boltba, illetve a helyi kajáldák valamelyikébe kívánságaimat kielégíteni. Amitől leesett az állam a következő volt: a mellékelt képen látható módon egy szűkös beléptetőkapuval ellátott mosdót és pelenkázót helyeztek el a plázában, pénzbedobós 100 Ft belépővel.

Olvasson tovább!

Két hónap után csekkolta a bank a külföldi kártyahasználatot, akkor viszont tiltott is azonnal

2015.09.09. 14:25 | Homár Hilda | 77 komment

k_h_logo_a3.jpegKolbász leveléből kiderült, hogy a K&H-nál nagyon vigyáznak pénzre, még a gazdájának is nehéz néha megszerezni. Plusz, hogy a élet külföldön sem fenékig tejfel. 

Kedves Homár!

Szeretném elmesélni hogyan üldözött el magától a K&H Bank.

A történet megértéséhez annyit kell tudni, hogy barátnőmmel karöltve fogtuk magunkat és repülőre ülve külföldre indultunk munkát keresni. A célország és a dolog morális oldala a történet szempontjából lényegtelen.

Olvasson tovább!

Megszűntethetetlen Vodafone szolgáltatás

2015.09.09. 09:43 | Homár Hilda | 84 komment

vodafone_text_011808587147_640x360.jpg

Gergő nem hiába dolgozott 4 évig a UPC ügyfélszolgálatán és állítja magáról, hogy türelmes ember. Olyan higgadt hangon írja le a Vodafone-nal folytatott kiábrándító ügyintézését, mintha nem arról szólna, hogy az elmúlt 2 hónapban ő időről-időre lemondta a szolgáltatást, a mobilszolgáltató meg úgy tett, mintha..., de aztán nem.

Tisztelt Tékozló Homár Szerkesztőség!

Gondoltam megosztom Veletek is kedves történetemet, amely a Vodafonos mobiltelefon előfizetésemmel történik éppen. (Nem tudom nálatok megüti-e a szintet, én alapvetően egy türelmes ember vagyok, 4 évig dolgoztam a UPC telefonos ügyfélszolgálatán, láttam sok mindent, de ez kezdi nálam is kiverni a biztosítékot, és még nincs úgy tűnik vége)

Olvasson tovább!

Busz vs. bicikli vs. gyalogos / Frissült a BKK válaszával/ Újabb update / Új válasz jött a BKK-tól

2015.09.08. 14:37 | Homár Hilda | 81 komment

nevtelen-29.jpg

A gyalogosok és kerékpárosok számára közösen kijelölt utak azt hiszem az épp ott közlekedő autósokat leszámítva senkinek sem a kedvenc helyei. Egymásra figyeléssel azért használjatóak, kivéve, ha váratlan és időleges további akadályok kerülnek rájuk, mondjuk egy átmeneti, nagyforgalmú buszmegálló. Megpróbáljuk megtudni, hogy a BKK-nál milyen szempontok alapján választották ezt a megoldást. (Azt azért tegyük hozzá, hogy bár a KRESZ szerint, ha bicikliseknek alapvetően kötelező is a kijelölt gyalog- és kerékpárutat használni, ha a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozza, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.) 

Kedves TH!

Augusztus 25-én írtam a BKK-nak az alábbi levelet:

Tisztelt BKK!

A 14-es villamospótló busz Újpest központ felé tartó járatának Újpest vasútállomás megállója a Szilágyi utca egy olyan járdájára lett kihelyezve, ahol közös gyalogos-kerékpáros útvonal vezet. A kerékpárosoknak kötelező ezt használni (aki kísérletet tesz az úttest szabálytalan használatára, az meglehetősen sok zaklatást kap a kikiabáló gépkocsivezetőktől).

Olvasson tovább!

NMHH vizsgálat a Telenor tarifakivezetése kapcsán

2015.09.08. 11:10 | Homár Hilda | 26 komment

telenor_logo_1.png

Attila határozott hangú levelet küldött nekünk azzal a hírrel, hogy panaszt tett a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóságnál a Telenor augusztusban bejelentett tarifacsomag-kivezetési akciója miatt, és a hivatal el is indította az eljárást. Szerinte lefutott a dolog.

Rákérdeztünk a hatóságnál.

Válaszaikból kiderült, hogy az MNHH-nál folyik egy hivatalból indított hatósági ellenőrzés, megindítása azonban nem jelenti azt, hogy a hatóság szerint jogsértés történt. A vizsgálat azért indult el, mert a tarifatisztítás sok előfizetőt érint, és a szerződések lényeges módosulásával járhat, ezért az MNHH végigköveti a folyamatot. A szerződések módosításának a körülményeit vizsgálják, vagyis azt, hogy a szolgáltató a jogszabályoknak megfelelően jár-e el.  A vizsgálat lezárása év végére várható. Eljárás csak akkor indul a Telenor ellen, ha  valami jogellenes lépést  tapasztalnak az ellenőrzés során.

Az általános ellenőrzés mellett előfizetői kérelem alapján is indít egyébként vizsgálatot az MNHH, ha a kérelem bizonyos feltételeknek megfelelel. Ilyenkor a vizsgálat csak a konkrét ügy elemeire vonatkozik, és, ha jogsértést állapít is meg, az nem feltétlenül jelenti a szolgáltató általános jogsértését, hiszen lehet szó egyedi hibáról is. Attilának ilyenje lesz. Reméljük, beszámol majd róla.

Mindennek bővebb kifejtése a levelezésben. Telenorosok azért mindenképp olvassák el.

Tisztelt Tékozló Homár Szerkesztősége!

Ezúton tájékoztatlak Benneteket, hogy a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság vizsgálatot indított a Telenor újabb, - vélhetően törvénysértő - 2015.09.12-től tervezett egyoldalú szerződésmódosítása miatt. A jelzett időponttól a Telenor kivezetni szándékozik az értékesítés alól korábban kivont tarifacsomagjait, melyek egy részével lényegesen kedvezőbb percdíjakkal telefonálhatunk és küldhetünk SMS-t, mint a jelenleg értékesítés alatt álló, publikus lakossági kártyás, számlás tarifacsomagokban.

Olvasson tovább!

Nem járt panaszkönyv a szállás nélkül maradt vendégnek

2015.09.07. 15:13 | Homár Hilda | 100 komment

2075.jpg

A nyárnak vége, de a nyaralások kapcsán születő posztoknak még bőven nincs. Olvasónk igazán sok energiát (19 levelet!) ölt az óriási koppanásba, ami Siófokon várta. És a sztorinak  nem az a legsúlyosabb része, hogy nem volt meg a szoba. Vajon hogy gondolták a helyi erők, hogy a szállását hiába keresőnek oké azt mondani, hogy nem adok panaszkönyvet, mert nem vagy a vendégem???

Tisztelt Homár Blog olvasók !

El kell mesélnem nektek , hogy az idei nyaralásunk, amire egész évben vártunk,, hogy is alakult. 

Nyaralás megszervezése mindig az én feladatom a családban, ez most sem volt másként, kivéve annyi, hogy még egy család velünk tartott. Tehát 4 felnőtt 1 gyermek és 1 pici babával indultunk el az Alföldről Balaton irányába. Szállásunk természetesen már lefoglalva jó előre, a vezetővel 19 db emailt váltottunk. A szóban forgó létesítményt, mert sem szállodának,  sem apartmannak, sem üdülőfalunak nem nevezném, Siófoki Piknik Wellness Hotel és Üdülőfalu néven nevezik az utazás szervező oldalakon.

Olvasson tovább!

Egy év alatt nem bírt az E.ON kijavítani egy számot FRISSÜLT

2015.09.07. 09:57 | Homár Hilda | 53 komment

 eon-se-logo_2621_20100813_2.jpg

A dolgok jelenlegi állása szerint Istvánék a második télnek futnak neki fafűtéssel és elektromos főzőlappal, és egyáltalán nem azért, mert ők a Gázfelhasználás Elleni Júdeai Nemzeti Front előretolt csapata. Az még oké, hogy valaki az E.ON-nál tavaly félrenézett egy számot, de vajon mi akadályozhatja őket a hiba korrigálásában?

Tisztelt Homár Blogosok!

 Jelen történetemet azért mesélem el, mivel remélem lendíteni fog az E.ON szolgáltatóval kapcsolatos több mint 1 éves ügyintézésemen.

Tavalyi év folyamán, júliusban felszereltek számunkra egy előre fizetős gáz mérőórát, amivel nem is lenne gond, szívesen és örömmel töltenénk rá, mivel szükség van a földgázra a háztartásban mind fűtés, mind főzés szempontjából. Minden rendben is zajlott a felszerelés során, minden flottul ment.

Olvasson tovább!