Tékozló Homár

A patikuki-készítést szabotáló mikró

2015.12.04. 15:21 | Homár Hilda | 166 komment

258409004_whirlpool-amw-850-ixl.jpg

Megmondom őszintén, az alábbi levelet olvasva először azt hittem, valami tréfás próbálkozásba futottunk bele. Aztán némi beszélgetés és guglizás után kiderült, hogy a patikuki-készítést szabotáló mikró tök létező probléma, általában a nagyon régi vagy a nagyon puccos típusok sajátja. A téma marginalitását pedig azonnal más megvilágításba helyezte, amikor rákerestem a szóban forgó mikróra, és kiderült, hogy a legolcsóbb helyen is 200 ezer forintba kerül. Ennyiért igenis pattogtasson az a mikró anélkül, hogy egy felfordított tányért kéne aláügyeskedni, mint ahogy a netes tippek-trükkök rovatok ajánlják.

Kedves Homár!

Régóta húzódik egy problémám a Whirlpool Magyarországgal. Röviden egy olyan mikrohullámú sütőt sikerült eladniuk, amelyik nem képes pattogatott kukoricát készíteni és a németországi központ levelében megerősíti, hogy sosem volt erre képes.

A problémám ott kezdődik, hogy a sütőben van egy olyan külön funkció, hogy pattogatott kukorica-készítés, amihez nem voltak restek animációt is készíteni. Szóval egy olyan mikró nem tud pattogtatni, amihez még animáció is van? Érdekes.

Olvasson tovább!

A Knapp konyhabútort is csak dícsérni lehet a Facebookon / Frissült a Knapp válaszával

2015.12.04. 11:46 | Homár Hilda | 64 komment

screenshot_2015-12-04_11_28_10.png

A Knappnál a bútorkészítésen túl első blikkre úgy túnik, értik az idők szavát is. Van egy jól működő honlapjuk, aktívak a Facebookon, sőt, van egy blogjuk is. Most már csak azt kéne megugraniuk, hogy a FB nemcsak a dícséretek helye, hanem mindenféle véleményé, a panaszkezelés helyes módja pedig nem a törlés-tiltás. Ami egyébként simán hozhat új ügyfeleket.

Kedves Homár!

Mostanság agyon reklámozott KNAPP konyhabútor "korrektségéhez" szeretném az én tapasztalatomat leírni. Facebook oldalukról a hozzászólásom után letiltottak, majd a letiltás észrevételét megjegyzőt is letiltották. Bejegyzésem:

Olvasson tovább!

Ha kérek számlát, bukó a 14 nap elállás?

2015.12.03. 15:41 | Homár Hilda | 124 komment

5102270_12bde4a0faeeae655cb58a106c8b4458_m.jpgTette fel Gergely a címbeli kérdést. Rövid válasz: igen, a hossszú válasz pedig a miértekkel és általános tanácsokkal együtt a poszt alján. 

Sziasztok!

Bocs, tömör leszek, biztos sok levelet kell átnyálaznotok.

Több bejegyzés kapcsán is előjött, hogy netes rendeléseknél magánszemélynek JÁR a 14 napos elállási jog, cégnek viszont nem. Kérdésem, hogy "ki a szerződő"? Tehát ha én Gipsz Jakab névre kérem a
csomagot, de kérek róla céges számlát, akkor máris bukó a 14 nap?
 Tehát a "számla számít"? Vagy ha a webshopba magánszemélyként regisztrálok, de szintén céges számlát kérek, akkor ismét csak "cég a vevő"? Ha utalásos a számla és cég utalja, akkor egyértelmű. De ha KP fizetek a futárnak, akkor most "ki az, aki elállhat, vagy nem állhat el"? Biztosan értitek!

Olvasson tovább!

A papa öreg, az unoka fiatal a hitelhez, az AAA meg nem adja vissza a foglalót

2015.12.03. 09:21 | Homár Hilda | 132 komment

obrazek_15_1.jpg

Ez az az eset, amikor az ember igazságérzete durván lázadozni kezd, hiába tudja, hogy a foglaló elvileg nem jár vissza. Meg is kérdeztük, hogy lehet-e tenni valamit ilyen esetben.

Kedves Homár!

Egy hónappal ezelőtt a családom autó vásárlásra adta a fejét, és kézen fekvő volt az AAA autó kínálatából egy példány. Árban( 1 misi) is és felszereltségben is tökéletes lett volna az autó. Elmentünk a telephelyükre, megnéztük az autót es mivel hitelre szerettük volna elhozni, így a kellő papírokkal készültünk.

Olvasson tovább!

A Romániába ingázó porszívó esete

2015.12.02. 16:12 | Homár Hilda | 98 komment

dynamic_parcel_distribution_logo_svg_1.png

A DPD-é a logó, de az Emag is benne van a buliban. Az nem újdonság, hogy hiába olcsóbb az Emag, iszonyú szívás bír lenni a reklamálás Romániában. De az nagy kérdés, hogy a DPD vajon miért nem próbál kommunikálni a címzettekkel? Lehet, hogy eleve azt gondolják, hogy az információ az valami felesleges hívság csak. Például a múltkori, 8.-dikra nem felmenő futársztori kapcsán sem válaszoltak egyáltalán, pedig tök szép levelet küldtünk nekik. 

Tisztelt Emag!
Tisztelt DPD Futárszolgálat!

Azért hogy mindkét érintett fél képbe helyezze magát egy rövid bevezetést írok.

Még 2014 augusztusában vettem a bátorságot és vásároltam (életemben először és utoljára) az EMAG
oldaláról egy Daewoo porszívót, amely megérkezett korrekt határidőn belül. Majd következtek a problémák. A porszívó nevéhez hűen meg is hibásodott. (a pontos dátumot már nem tudom.) Ekkor az előírásnak és a netes utasításnak megfelelően visszaküldtem a terméket javításra. A termék szemlátomást nagyon gyorsan vissza is érkezett hozzám azzal a tájékoztatással, hogy a szerviz nem észlelte a panaszt. (Gratulálok a szerviznek, csak be kellett volna kapcsolni és egyből kiderült volna, de sebaj). Mivel nem működött a porszívó megint visszaküldtem az ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetést követően. A javítás megtörtént. Igaz ezzel közel 3-4 hét ment el ha nem több.

Olvasson tovább!

A tévéelőfizetéssel MinDig baj van

2015.12.02. 11:11 | Homár Hilda | 38 komment

mindigtv.jpg

Mit mondhatnánk, ügyes. Bár azt azért nem feltételezzük, hogy kifejezetten az idősekre szűrnek a MinDig TV-nél a csekkek kiküldésénél.

Kedves Homár!

Hadd osszam meg tapasztalataimat a Mindigtv Extrával (a fizetős), hátha másnak jól jön még.

Van nekik egy hasznos prepaid hathónapos konstrukciójuk, ami pl. nyaralókba tökéletes. Ha jó a vétel, nem kell semmi extra kábel/parabola, és a téli időszakban fizetni sem kell. Egy évig lehet 'altatni' egy prepaid kártyát, addig lehet rá újra tölteni. (Az egész éves havidíjas konstrukciónál is van ugyan szüneteltetés, de annak is van havidíja, és jóval többre jön ki.)

Olvasson tovább!

Használt mobilt küldött vásárlójának az ED / Frissült a sztori folytatásával

2015.12.01. 15:29 | Homár Hilda | 97 komment

extreme_digital_1.jpg

Mire a magyar Black Friday elkezdett tombolni, az Extreme Digital már rég az Ügyes napok akciójánál tartott, miután már nov. 20-án lenyomta a maga Fekete Péntekjét. Nem hiba nélkül. Írjuk a javukra, hogy tök normálisan reagálták le a helyzetet. 

Sziasztok

Black Friday akció keretén belül próbáltunk rendelni, kellett hozzá fél nap, de végül is sikerült leadni a rendelésünket. Egy Alcatel Idol 2 mini telefont rendeltünk péntek délután és egy hétig kellett várnunk, hogy elindítsák a csomagot. (Biztos addig keresték az apróhirdetési oldalakon!! :)

Olvasson tovább!

Magyar ember magyarul gyalázkodjon! / Frissült a Piknik Pavilon reakciójával

2015.12.01. 09:26 | Homár Hilda | 151 komment

 
This photo of Piknik Pavilon is courtesy of TripAdvisor

Az vajon miért van, hogy a legtrendibb helyek sem tudják elviselni a kritikát, és kezelni a Facebookon érkező nem ajnározó véleményeket? Tök egyszerű lenne pedig összeütni valami olyasmit, hogy: "Kedves vendégünk! Köszönjük a véleményét. Sajnáljuk a rossz tapasztalatot. Utánanézünk. Fájdalomdíjul felajánlunk egy valamit. Csókpuszi"  Mennyivel jobban venné ki magát, mint a kommentcsörte, pláne abba belekötve, hogy milyen nyelven elégedetlenkedik a vendég.

Sziasztok,

A következő történés akasztott ki a budai várban található Piknik Pavilonban:

A barátaimmal a várban forgattunk, és megálltunk kávézni, forralt borozni a pavilonban. A kiszolgálás botrányos volt; flegmák és lekezelőek voltak. Ezt meg is szoktuk a magyar vendéglátó helyek 80%-tól.  Egyébként szerintem életemben ez az első nyilvános, negatív visszajelzésem egy cég számára, mert alapvetően elég toleráns vagyok. De ezek... ezek totál kiakasztottak.

Olvasson tovább!

Egy hős apa küzdelme a Sütibabáért

2015.11.30. 15:39 | Homár Hilda | 140 komment

auchan.gif

Az Auchan hiába volt egy nagyon fontos küldetésben lévő apuka utolsó esélye, a reménysugárt követve szegény egyszer csak beleütközött a rideg valóságba és a kíméletlen "Nincs, nem volt és nem is lesz."  válaszba. De, ha már azt is hozzátették neki, hogy kérdezze meg a Központot, akkor jó, mi is megkérdezzük a Központot a kialakult Sütibaba-helyzetről.

Kedves Homár! 

Az Auchan áruház reklámoz egy gyerekjátékot, a Meglepi Sütibabát. Ezt a játékot az importőr is reklámozta korábban a tévében (gyerekcsatornákon), így hát a gyermekemben igény mutatkozott rá: neki ilyen kell télapóra és/vagy karácsonyra. Vagy csak úgy.

Egy jó apuka persze nem kapkodja el a vásárlást: mire eljutottam ez első játékboltba, közölték, hogy elfogyott, és már biztosan nem is lesz idén. Mentem a másikba: dettó. Jó, akkor internet: sehol sincs már. Valahol elmondták, hogy a játék importőre (Formatex) egyszerűen alul becsülte az igényt, és keveset importált belőle. Nincs is ezzel semmi baj, így jártam. 

Olvasson tovább!

A Jysk is akciózik

2015.11.30. 11:40 | Homár Hilda | 49 komment

jysk-logo.jpg

A kreatív akciózási technikákon egy rutinos homáros nem lepődik meg, és persze egy kicsit is gondolkodó vásárló sosem vesz meg semmit csak azért, mert jó nagy betűkkel ráírják, hogy akciós, de azért ennek a műfajnak is vannak törvényi keretei, aminek meg kell felelni. A Jysknél például nehéz elképzelni, hogy hogy működik az egymást fedő két akció. Hacsak nem a különböző színekben van a titok.

Kedves Hilda! 

Black Friday a'la Jysk, szintén kèppel illusztrálva. Az ominózus kép októberben készült, akció nélkül 10e a szekrény. 

Olvasson tovább!