Ezúton szeretnénk átnyújtani a Homár és a GVTI-fogyasztóvédők karácsonyi ajándékát. Kicsit zokni- és robotgéptípusú, amennyiben inkább hasznos, mint szép ajándék, dehát mi legyen a fogyasztóvédők fája alatt, ha nem ilyen. Boldog karácsonyt!
Kedves Homár Olvasók!
Közeleg a karácsony és ezzel az ajándékvásárlás időszaka a végéhez közeledik. Ahhoz, hogy az ünnepek igazán gondtalanul teljenek, érdemes néhány percet rászánni jogaink megismerésére, így ha a kapott termék hibás vagy "csak" nem tetszik, azonnal tudjuk, mit kell tenni. Íme, néhány jótanács a vásárláshoz, és útmutató az igényérvényesítéshez:
- Mindig őrizzük meg a vásárláskor kapott nyugtát, számlát, jótállási jegyet, hiszen ezzel tudjuk bizonyítani, hogy az adott üzletben vásároltuk a terméket.
- A tartós használati cikkeket 10.000.-Ft eladási ár felett a vásárlást követően azonnal próbáljuk ki, abban az esetben ugyanis, ha az adott termék hibás, a vásárlástól számított 3 munkanapon belüli csereigény esetén a vállalkozás nem hivatkozhat arra, hogy a terméket javítani tudja, köteles azt kicserélni, feltéve, hogy a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- Azon hibás termékek esetében, melyek nem tartoznak a kötelező jótállás hatálya alá, a vásárlástól számított két évig élhetünk a szavatossági igényeinkkel.
- Leértékelt termékeknél is érvényesíthetőek a szavatossági jogok, kivéve, ha a vállalkozás felhívta a figyelmünket a termék valamely hibájára, amely a leértékelés oka volt, így ezzel a hibával kapcsolatban már ne élhetünk minőségi kifogással.
- Online vásárolt termék esetében az átvételtől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól. Az elállásra vonatkozó kifejezett nyilatkozatunkat célszerű írásban megtenni, és ajánlott, tértivevényes levélként megküldeni a vállalkozás részére. Minőségi kifogásunkat a vásárlás e módjánál is két évig jelezhetjük a vállalkozás felé.
- Hibás termék esetén választásunk szerint első körben javítást vagy cserét kérhetünk. Kivéve, ha a csere teljesítése lehetetlen (pl. nincs másik ilyen terméke az üzletnek), vagy ha a csere az üzletnek aránytalan többletterhet eredményezne (tehát a termék megjavítása jóval kisebb költségráfordítással megoldható).
- Ha egy termék nem hibás, csupán azért mert nem tetszik a színe, vagy éppen nem jó a mérete, a vállalkozás nem köteles kicserélni. A vállalkozás azonban saját üzletpolitikája alapján dönthet úgy, hogy kicseréli a terméket. Ennek feltételeiről érdemes már a vásárláskor érdeklődni.
A szakemberek utánajártak, milyen üzletekbe, milyen panaszkezeléssel, meddig és hogyan lehet visszavinni a nem tetsző karácsonyi ajándékokat. Íme az eredmény:
Üzlet
|
Visszaveszi a nem hibásat?
|
Panasz kezelésének módja
|
Meddig? |
Karácsony miatt meddig |
Erről tájékoztatás
|
New Yorker |
Igen |
csere, levásárlás, pénzvisszafizetés
|
14 munkanap |
január 7. |
nyugtán, pénztárnál |
Nike
|
Igen |
csere, levásárlás |
30 nap |
nincs |
nincs |
Adidas
|
Igen |
csere, levásárlás |
7 nap |
január 6. |
pulton |
H&M
|
Igen |
csere, levásárlás, pénzvisszafizetés |
30 nap |
30 nap |
pulton, nyugtán |
C&A
|
Igen |
csere, levásárlás, pénzvisszafizetés |
4 hétig |
4 hét, de rugalmas |
nyugtán |
Office Shoes
|
Igen |
csere, levásárlás |
3 napon belül |
január 10. |
nyugtán |
Primadonna
|
Igen |
csere, ajándékkártya |
14 nap |
december 31. |
pulton |
Griff
|
Igen |
csere, levásárlás |
2 hónap |
január 15. |
nincs |
Players room
|
Igen |
csere |
2 hét – 1 hónap |
január 9. |
nincs |
Levis
|
Igen |
csere, levásárlás |
nincs időkorlát |
nincs speciális |
nincs |
Retro
|
Igen |
csere, levásárlás |
1 hónap |
1 hónap |
nincs |
CCC
|
Igen |
levásárlás |
7-30 nap |
nincs speciális |
belső szabályzat, pult |
Deichmann
|
Igen |
csere, levásárlás, pénzvisszafizetés |
2 év |
nincs speciális |
használati útmutató |
Libri
|
Igen |
csere, levásárlás, pénzvisszafizetés |
30 nap |
nincs speciális |
pénztárnál tábla |
Lidl
|
Igen (kivéve alsónemű) |
pénzvisszafizetés |
1 hónap |
nincs speciális |
honlap |
Aldi
|
Igen (kivéve jótállási jeggyel rendelkező termékek) |
pénzvisszafizetés |
2 hónap |
nincs speciális |
honlap, üzlet |
* A kutatást a CP Contact Tanácsadó Kft. készítette