Tékozló Homár

Áradjon a szeretet 3.

2015.12.26. 10:15 | Homár Hilda | 75 komment

img_20151216_113655.jpgSMAX!

Kedves Homár,

Sajnálattal tapasztaltam, hogy a naiv vásárlók bizalmával mennyire pofátlanul visszaélnek a kereskedők!  A történetem tanulsága, hogy mindig alaposan meg kell nézni mit vásárolunk, és arról is meg kell győződni arról, hogy az átvett áru hibátlan-e? 

Karácsonyi dekorációt kerestünk, és az egyik bútorláncnál pont akciós volt a "XMAS" felirat. Sajnos otthon miután kiraktuk észrevettük, hogy minket jól átvertek, mert a termék bizony hibás! Nem akartam egyből visszavinni, így lefényképeztem, és visszamentem a boltba, ahol vásároltuk, de az eladók szabályosan kiröhögtek, és visszautasították a cserét! Pofátlanság! 

Csatoltan a kép, tisztán látszik, hogy az akciós felirat hibás, biztos ezért adták olcsóbban.

Kellemes Ünnepeket a Szerkesztőknek és az Olvasóknak is! :)

Praktikus Homár: karácsonyi különszám

2015.12.23. 13:16 | Homár Hilda | 36 komment

10652375_af06452c76419bd43bc8b0c47e766529_m.jpg

Ezúton szeretnénk átnyújtani a Homár és a GVTI-fogyasztóvédők karácsonyi ajándékát. Kicsit zokni- és robotgéptípusú, amennyiben inkább hasznos, mint szép ajándék, dehát mi legyen a fogyasztóvédők fája alatt, ha nem ilyen. Boldog karácsonyt!

Kedves Homár Olvasók!

Közeleg a karácsony és ezzel az ajándékvásárlás időszaka a végéhez közeledik. Ahhoz, hogy az ünnepek igazán gondtalanul teljenek, érdemes néhány percet rászánni jogaink megismerésére, így ha a kapott termék hibás vagy "csak" nem tetszik, azonnal tudjuk, mit kell tenni. Íme, néhány jótanács a vásárláshoz, és útmutató az igényérvényesítéshez:

- Mindig őrizzük meg a vásárláskor kapott nyugtát, számlát, jótállási jegyet, hiszen ezzel tudjuk bizonyítani, hogy az adott üzletben vásároltuk a terméket.

- A tartós használati cikkeket 10.000.-Ft eladási ár felett a vásárlást követően azonnal próbáljuk ki, abban az esetben ugyanis, ha az adott termék hibás, a vásárlástól számított 3 munkanapon belüli csereigény esetén a vállalkozás nem hivatkozhat arra, hogy a terméket javítani tudja, köteles azt kicserélni, feltéve, hogy a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

- Azon hibás termékek esetében, melyek nem tartoznak a kötelező jótállás hatálya alá, a vásárlástól számított két évig élhetünk a szavatossági igényeinkkel.

- Leértékelt termékeknél is érvényesíthetőek a szavatossági jogok, kivéve, ha a vállalkozás felhívta a figyelmünket a termék valamely hibájára, amely a leértékelés oka volt, így ezzel a hibával kapcsolatban már ne élhetünk minőségi kifogással.

- Online vásárolt termék esetében az átvételtől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól. Az elállásra vonatkozó kifejezett nyilatkozatunkat célszerű írásban megtenni, és ajánlott, tértivevényes levélként megküldeni a vállalkozás részére. Minőségi kifogásunkat a vásárlás e módjánál is két évig jelezhetjük a vállalkozás felé.

- Hibás termék esetén választásunk szerint első körben javítást vagy cserét kérhetünk. Kivéve, ha a csere teljesítése lehetetlen (pl. nincs másik ilyen terméke az üzletnek), vagy ha a csere az üzletnek aránytalan többletterhet eredményezne (tehát a termék megjavítása jóval kisebb költségráfordítással megoldható).  

- Ha egy termék nem hibás, csupán azért mert nem tetszik a színe, vagy éppen nem jó a mérete, a vállalkozás nem köteles kicserélni. A vállalkozás azonban saját üzletpolitikája alapján dönthet úgy, hogy kicseréli a terméket. Ennek feltételeiről érdemes már a vásárláskor érdeklődni.

A szakemberek utánajártak, milyen üzletekbe, milyen panaszkezeléssel, meddig és hogyan lehet visszavinni a nem tetsző karácsonyi ajándékokat. Íme az eredmény:

Üzlet

 

 

Visszaveszi
a nem hibásat?

Panasz kezelésének módja

Meddig? Karácsony
miatt meddig

Erről tájékoztatás

New
Yorker
Igen

csere,
levásárlás, pénzvisszafizetés

14 munkanap január 7. nyugtán, pénztárnál

Nike

 

Igen csere,
levásárlás
30 nap nincs nincs

Adidas

 

Igen csere,
levásárlás
7 nap január 6. pulton

H&M

 

Igen csere,
levásárlás, pénzvisszafizetés
30 nap 30 nap pulton,
nyugtán

C&A

 

Igen csere,
levásárlás, pénzvisszafizetés
4 hétig 4 hét, de rugalmas nyugtán

Office
Shoes

 

Igen csere,
levásárlás
3 napon belül január 10. nyugtán

Primadonna

 

Igen csere, ajándékkártya 14 nap december 31. pulton

Griff

 

Igen csere,
levásárlás
2 hónap január 15. nincs

Players
room

 

Igen csere 2 hét – 1 hónap január 9. nincs

Levis

 

Igen csere,
levásárlás
nincs időkorlát nincs speciális nincs

Retro

 

Igen csere,
levásárlás
1 hónap 1 hónap nincs

CCC

 

Igen levásárlás 7-30 nap nincs speciális belső
szabályzat,
pult

Deichmann

 

Igen csere,
levásárlás, pénzvisszafizetés
2 év nincs speciális használati útmutató

Libri

 

Igen csere,
levásárlás, pénzvisszafizetés
30 nap nincs speciális pénztárnál
tábla

Lidl

 

Igen
(kivéve alsónemű)
pénzvisszafizetés 1 hónap nincs speciális honlap

Aldi

 

Igen
(kivéve jótállási jeggyel rendelkező termékek)
pénzvisszafizetés 2 hónap nincs speciális honlap,
üzlet

 

* A kutatást a CP Contact Tanácsadó Kft. készítette

ASUS Bizalmatlansági Program/ Frissült az ügy lezárásával

2015.12.23. 09:53 | Homár Hilda | 79 komment

screenshot_2015-12-17_15_48_38.png

Csábítóan hangzik a fenti ajánlat nem igaz? A posztban aztán szépen kibomlik a valóság, lazán érintve a belső műszaki hiba fogalmát, majd pörölyként lecsapva "A felsőbb vezetés döntése végleges és megmásíthatlan" mondattal.

Kedves Homár!

Küldenék szeretettel karácsonyra egy történetet Nektek, ami eléggé Homár gyanús. 

Történetem augusztus közepén kezdődik, amikor is notebook vásárlásra adtam a fejem. Vacilláltam 2 márka között, végül ASUS-t választottam, tekintve hogy elég sok helyen láttam a "Bizalom Program" reklámjukat, és ÁSZF-ük sem volt vészes első olvasásra (elsőre). A program keretében vállalják, ha műszaki probléma merül fel akkor visszatérítik a gép árát. Megvettem augusztus végén a laptopot, csili-vili, minden rendben volt.

Olvasson tovább!

Az első netes vásárlás egyben az utolsó is lett az Edigital miatt

2015.12.22. 15:20 | Homár Hilda | 51 komment

extreme_digital_1.jpg

Esküszöm, hogy nem vagyunk rászállva az Edigitalra, de egyszerűen nincs olyan hét, hogy ne jönne valami komoly panasz rájuk. Persze minél nagyobb forgalmat bonyolít egy cég, annál valószínűbben csúsznak be hibák is, de a hibás teljesítésnél általában ezerszer jobban kiveri a biztosítékot a slendrián ügyfélkezelés. Amiről az Edigital mintha egyáltalán nem akarna tudomást venni. Gergőék és a hasonlóan pechesek ebben a posztba találnak sorvezetőt a tennivalókhoz (- határon átnyúló ügyintézés.)

Kedves Homár,

Szeretném megosztani azt az elég szürreális történetet, ami velünk épp megesik...

Apósomék karácsonyra szerették volna lecserélni a régi tv-jüket, és belevágtak életük első internetes vásárlásába, az én segítségemmel. Rendeltünk egy ívelt tv-t az Extreme Digital-tól fekete pénteken. Bár ne tettük volna... Innentől kronológiai sorrendben folytatom:

Olvasson tovább!

Nem minden FedEx alkalmazott Tom Hanks-szintű

2015.12.22. 10:38 | Homár Hilda | 44 komment

Többszörösen problémás ügy, amiből az alappanasz nem is feltétlenül lenne Homárra való, mert az előfordul, hogy elakad egy infó valahol, a járulékos események kapcsán viszont egyáltalán nem egy a FedEx hírnevét bármi áron öregbítő, elkötelezett Számkivetett jut eszünkbe. Vajon miért miért nem a postaládába teszi a futár az értesítést, és miért nem reagál a levelekre a világ egyik leghíresebb szállítócége? 

Kedves Szerkesztők!

Októberben egy kedves ismerősöm Svájcban elhunyt, súlyos rákja volt, és ezért - mivel ott legális - az eutanáziát választotta. Így halála előtt el tudott nekem küldeni egy csomagot. A Fedex 65 CHF-ért (potom összeg egy 2,5 kg-os csomagért...) továbbította is nekem. De ezzel nincs mit tenni, ennyibe került...

Olvasson tovább!

Közel negyedmilliót bukott a Budapest Bank nem eléggé elszánt ügyfele

2015.12.21. 15:24 | Homár Hilda | 63 komment

budapest-bank-logo.jpg

Tanulságos történet, melyből ismét kiderül, hogy néha muszáj elszántan ügyet intézni, végeláthatatlanul telefonálgatni, felülvizsgálatot kérni, pecsétes papírt követelni, aztán azt jól megőrizni a örökkévalóságnak. Más tartozását kifizetni viszont nagyon nem kéne, pláne százezres nagyságrendben. Az nem teljesen világos például, hogy olvasónk miért nem ment vissza a kályhához, vagyis a bank eredeti, elhibázott felszólításához, annak meg kell lennie a Budapest Bank adattárában.

Kedves Homár,

2006-ban a Fóti (akkor még) Cora áruházban vásároltam egy hűtőszekrényt áruhitelre, melyhez a hitelt adó (Budapest Bank)tól kaptam egy hitelkártyát is.

Másfél évvel később a törlesztő részletek kifizetése után rögtön bementem a Váci úton található (azóta már megszűnt és a Tesco elé költözött) Budapest Bank fiókba, hogy megszűntessem az áruhitel mellé kapott hitelkártyámat. Kifizettem a hitelkártya hátralékát és kértem annak megszűntetését.

Olvasson tovább!

Az Aqua tönkrevágta a szülinapot

2015.12.21. 09:25 | Homár Hilda | 78 komment

lablec.png

Alább egy befuccsolt szülinapi meglepetés története, amihez a levélíró szemében a fogyasztóvédelmi hatóság befuccsolása is társult - némileg igazságtalanul. De nem ő az első, akinek nem világos, milyen esetekben érdemes a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulni, lesz is erről hamarosan egy poszt.

Kedves Homár!

Életem első - a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségig is eljutott - igazán vitás jótállási ügyét szeretném megosztani az olvasóközönséggel.

Egy barátunk születésnapja alkalmából úgy döntöttünk, hogy a társaság összedobja egy laptop árát, és ezzel lepjük meg, mert a régi már szinte használhatatlanul lassú volt. A pénz hamar összejött, én pedig vállaltam, hogy beszerzem, feltelepítem, stb. a gépet. Mivel az elmúlt 10 évben legtöbbször az AQUA-nál (AQUA Optima Kft. hivatalosan) vásároltam, mert semmilyen problémám nem volt velük, ezért most is rájuk esett a választás. Hozzátenném, hogy az évek során kb. 1 millió forintot biztosan elköltöttem náluk, akár nekem kellett valami, akár ismerősöknek, akkor is náluk kötöttünk ki.

Olvasson tovább!