Tavaly november óta lehet Budapesten is használni az Ubert, ami egy szuper app arra, hogy fuvart szerezzünk magunknak a városban. Az várható volt, hogy az első panasz számlázási ügyben fog érkezni, mert a rendszer ugyan felkínálja a számlalehetőséget, de én még nem beszéltem emberrel, aki meg is kapta volna (valaki más esetleg?). Elsőre technikai malőrnek tűnt a jelenség, de aztán az alábbi levelezésből kiderül, hogy nem az. Az Uber arra hivatkozik, hogy ő csak egy platform, ami összehoz embereket egymással, nem szolgáltató, és neki nem kötelessége a számlaadás. Az biztos, hogy a törvény és az élet nincs összhangban, már csak az a kérdés, hogy a szabályozás nincs felkészülve az Uberre, vagy az Uber a szabályozásra.
UPDATE: Jelentkezett egy olvasónk, aki kb. ugyanezt a beszélgetést folytatta le, csak épp az Uber magyar ügyfélszolgálatával. Az ő levelével egészült ki a poszt.
Hello,
ítt van egy remek levelezés az Uberrel, amiben megpróbálok számlát kérni tőlük, hogy elszámolhassam a céges taxizást.